quote:
Op maandag 10 oktober 2005 19:52 schreef Floripas het volgende:[..]
Oh ja...het was een onderzeeer. Dat van die F16s was weer iemand anders. *schaam*
Tot voor kort zaten er nogal veel verzetshelden in de Tweede Kamer. Ook maar wegwerken dan?
En die atoomonderzeeer is er echt niet om gezellig te klaverjassen, maar om moorden mee te plegen. Ik ben geen pacifist; soms vind ik bepaalde vormen van geweld geoorloofd.
![]()
![]()
Let op, het verschil is met name te vinden in de grootte van de vleugels, de aanwezige kofferruimte en het feit dat de persoon in dat tweede plaatje geen snorkel bij zich heeft.
En lieve Floripas, ik maak wel een onderscheid tussen het molesteren van oorlogsmateriaal van de vijand / agressor in oorlogstijd, en het vandaliseren van eigen militair materieel dat ergens op een basis geparkeerd staat. Toch ben ik het met je eens dat bijvoorbeeld een kernonderzeeer een gruwelijk wapen is en ik ben er dan ook zeker geen voorstander van dat die dingen uberhaupt bestaan. Dit neemt niet weg dat ik niet geloof in dergelijke a-democratische methoden om een politiek standpunt duidelijk te maken. Door dat toe te staan zagen we aan de stoelpoten van onze maatschappij. Discussies over deze zaken horen thuis in het parlement en in de maatschappij zelf. Ik besef dat dat de trage methode is maar op termijn is het wel de meest duurzame.
Of geloof jij niet zoals ik dat een activist op die methode meer aversie kweekt tegen een maatschappelijke beweging tegen dergelijke bewapening in plaats van een draagvlak?