abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 september 2005 @ 22:54:55 #1
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30183380
Ik wordt uitgemaakt voor een infantiel, gek in mijn hoofd, gestoord, en erger nog, crimineel persoon die een schadevergoeding kan betalen als ik:

op 11 september aanstaande ergens een sporttas achterlaat, met 4 ballonnen, of zweetsokken, of vuile handdoeken, of wat voor vulling dan ook, en een A4tje met de volgende tekst in de trend van deze erop:

"Deze tas is 14.00 achtergelaten op [insert plek]"
Schaf de ID-plicht af.
En sodeflikkerzout op met de internetbewaarplicht.
En blijf helemaal van mijn telefoon af.
Om nog maar niet te spreken over de DNA-databank.
Afschaffen die handel.

Gezien ik vroeg waaróm ik dan fout zou zitten, kreeg ik de volgende reactie.
Of ik het even in GC wou plaatsen, dan zou ik antwoord krijgen.
Gezien ik heel nieuwsgierig ben, ziehier.

Waar het allemaal begon: Laat 11 september uw sporttas staan

De betreffende quote's waarom ik het opende:
quote:
Op donderdag 1 september 2005 22:38 schreef stukovich het volgende:

[..]

Dude, als je het gaat doen, wat ik zeer betwijfel. En je wordt gepakt, mag je flinke schadevergoeding ophoesten.

Anyway ik doe niet mee

*meldt af
quote:
Op donderdag 1 september 2005 22:47 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Goed punt, dan mag jij mij eens vertellen wat ik verkeerd doe als ik een tas met 4 opgeblazen ballonnen en een papiertje erbij, achterlaat, ergens.

Ik wacht....
quote:
Op donderdag 1 september 2005 22:49 schreef stukovich het volgende:

[..]

Ik reageer niet serieus in ONZ, open hem in GC en ik reageer
Zodoende.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 1 september 2005 @ 22:58:55 #2
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30183553
Ballonnetje.
pi_30183570
whahaha, en nu nog hopen dat hier reacties op komen, whaha.
pi_30183584
Antwoord: omdat de wereld tegenwoordig beheerst schijnt te worden door blinde massapaniek

Ik sprak laatst een vrouwtje: "Nou, ik ga er niet bewust naar op zoek hoor. Naar Sail enzo ga ik mooi niet. Straks wordt er een aanslag gepleegd."
Mevrouw, vertel eens: Hoeveel aanslagen zijn er de afgelopen vier jaar gepleegd op evenementen of zogenoemde soft-targets? Nou? Ja hoor, neemt u maar rustig de tijd om te tellen

Ik reageer serieus op een topic van Yildiz
pi_30183609
Niet echt een succes, hè
  donderdag 1 september 2005 @ 23:02:31 #6
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30183673
quote:
Op donderdag 1 september 2005 22:59 schreef ankepanke het volgende:
whahaha, en nu nog hopen dat hier reacties op komen, whaha.
Hij heeft het beloofd.
quote:
Op donderdag 1 september 2005 22:49 schreef stukovich het volgende:

[..]

Ik reageer niet serieus in ONZ, open hem in GC en ik reageer
Maar OnTopic, waarmee, of hoe wil de overheid mij dan pakken, danwel bestraffen.
Welke wet zouden ze kunnen opleggen?

Terrorisme? Dat betekend toch slachtoffers maken?
Verheerlijking van terrorisme? Dat doe ik niet, ik maak de sepastische reacties belachelijk
Angst zaaien? Doe ik ook niet.
Criminaliteit? Ik koop alles eerlijk.

Ik zou niet weten hoe.
pi_30183725
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:02 schreef Yildiz het volgende:

Terrorisme? Dat betekend toch slachtoffers maken?
Verheerlijking van terrorisme? Dat doe ik niet, ik maak de sepastische reacties belachelijk
Angst zaaien? Doe ik ook niet.
Criminaliteit? Ik koop alles eerlijk.

Ik zou niet weten hoe.
Als je de tas expres achterlaat is verstoring van de openbare orde wel een aardige om mee te beginnen
  donderdag 1 september 2005 @ 23:03:50 #8
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30183727
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:00 schreef MarkyB het volgende:
Niet echt een succes, hè
Ik wacht gewoon op de reactie van de user "stukovich", gezien hij iets beloofd heeft

Andere users mogen ook posten waarom of hoe dat niet zou mogen.
Op welke gronden een viertal luchtballonen, een sporttas en een A4-tje gevaarlijk zouden zijn.
pi_30183742
je zaait wel angst
  donderdag 1 september 2005 @ 23:05:43 #10
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30183801
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:03 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Als je de tas expres achterlaat is verstoring van de openbare orde wel een aardige om mee te beginnen
vind ik een mooie
Maar als je 10 jaar geleden nou een tas achter zou laten, was er dan paniek? Verstoring van de openbare orde?

Ik dacht het niet.

Waarom is zoiets dan ineens wél strafbaar? De schuld ligt toch meer bij de reactie die men er zelf van maakt? Anders zou ineens íedereen die zijn tas vergeet, gelijk ook strafbaar zijn.

Dan doe ik het wel met voorbedachtte rade, maar mensen zien daar niks van, die zien alleen een tas.
Punt.

Of zit ik heel erg fout?
pi_30183846
JA
  donderdag 1 september 2005 @ 23:07:18 #12
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30183855
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:04 schreef ankepanke het volgende:
je zaait wel angst
Met een sporttas die compleet ende volledig ongevaarlijk is?
Hoe zit dat dan, wederom, met iemand die per óngeluk zijn tas zou vergeten?
En daar zit iets van een rijbewijs in, krijgt die desbetreffende persoon dan ook een fikse boete?

Want wat er gebeurd is, is voor de mensen om de tas heen, exáct hetzelfde.
pi_30183993
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:05 schreef Yildiz het volgende:

vind ik een mooie
Maar als je 10 jaar geleden nou een tas achter zou laten, was er dan paniek? Verstoring van de openbare orde?

Ik dacht het niet.

Waarom is zoiets dan ineens wél strafbaar? De schuld ligt toch meer bij de reactie die men er zelf van maakt? Anders zou ineens íedereen die zijn tas vergeet, gelijk ook strafbaar zijn.

Dan doe ik het wel met voorbedachtte rade, maar mensen zien daar niks van, die zien alleen een tas.
Punt.

Of zit ik heel erg fout?
Omdat tien jaar geleden de situatie in de wereld anders was

Voorbeeldje: als je tien jaar geleden met wat vriendjes belletje lelde, was je kattekwaad aan het uithalen. Tegenwoordig ben je meteen hangjeugd dat naar Halt gestuurd moet worden.

Een achtergelaten tas was tien jaar geleden een achtergelaten tas. Tegenwoordig een potentiële bom. Zo werkt de wereld heden ten dage en of je het wilt of niet, daar zul je rekening mee moeten houden.
pi_30183997
massa histerie en potentie zijn de magische woorden
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  donderdag 1 september 2005 @ 23:12:24 #15
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_30184048
Ja hier ben ik dan. (Had ff een foongesprek).

Gezien je beweegredenen: op 11 september een tas verdacht en onbeheerd achterlaten doe je het volgende fout.

1: Verstoring van openbare orde
2: Het toebrengen van materiële schade, gezien de afzettingen, onderzoeken die plaatsvinden
3: Een treurige streek aangezien je het toch niet gaat doen.

Hierbij mijn reactie, slotje
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_30184106
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:07 schreef Yildiz het volgende:

Met een sporttas die compleet ende volledig ongevaarlijk is?
Hoe zit dat dan, wederom, met iemand die per óngeluk zijn tas zou vergeten?
En daar zit iets van een rijbewijs in, krijgt die desbetreffende persoon dan ook een fikse boete?

Want wat er gebeurd is, is voor de mensen om de tas heen, exáct hetzelfde.
Het gaat erom dat als jij een tas achterlaat dat jij behoort te weten dat er massahysterie kan uitbreken. Laat je een tas moedwillig achter, dan heb jij schuld aan bijv. verstoring van de openbare orde. Jij weet immers wat de gevolgen kunnen zijn en hebt deze expres niet in ogenschouw genomen, of wel in ogenschouw genomen maar verworpen.

Laat je de tas per ongeluk achter, dan ben je je op dat moment niet bewust van enige gevolgen, hoef je je daar ook niet bewust van te zijn, heb je deze dus niet expres verworpen en valt je weinig te verwijten.
pi_30184137
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:12 schreef stukovich het volgende:
Ja hier ben ik dan. (Had ff een foongesprek).

Gezien je beweegredenen: op 11 september een tas verdacht en onbeheerd achterlaten doe je het volgende fout.

1: Verstoring van openbare orde
2: Het toebrengen van materiële schade, gezien de afzettingen, onderzoeken die plaatsvinden
3: Een treurige streek aangezien je het toch niet gaat doen.

Hierbij mijn reactie, slotje
2 gaat niet op. Als je een moord pleegt zou je volgens die redenatie ook materiële schade toebrengen, maar zo werkt de wet niet.
  donderdag 1 september 2005 @ 23:17:55 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30184262
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:10 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Omdat tien jaar geleden de situatie in de wereld anders was

Voorbeeldje: als je tien jaar geleden met wat vriendjes belletje lelde, was je kattekwaad aan het uithalen. Tegenwoordig ben je meteen hangjeugd dat naar Halt gestuurd moet worden.

Een achtergelaten tas was tien jaar geleden een achtergelaten tas. Tegenwoordig een potentiële bom. Zo werkt de wereld heden ten dage en of je het wilt of niet, daar zul je rekening mee moeten houden.
Goed.
Ten eerste wil ik niet dat mensen zo ieeeh aaahh gaan roepen bij "iets wat mogelijk gevaar kan zijn".
Dat moet maar eens over zijn, altijd maar dat gestress en gehaast, echt áltijd.

Om even de afgelopen 2 dagen samen te vatten.
Gister ging ik surfen, golfsurfen. Ik denk mooi, als er een land is wat zich aan de regels houdt, is het Nederland. Zullen ze vast ook wel de surfer's law kennen. Die zegt dat de eerste die wacht op een golf, ook recht heeft op een golf, en dat niemand hem stoort. Dat is gewoon relaxed, zoals surfen hoort te zijn.

Nee, uiteindelijk zat ik op de plek, pak ik een golf, zijn er 7-10 malloten binnen 4 meter die mee gaan surfen, dat gaat natuurlijk fout. Keer op keer op keer.
Toen ik overhoop werd gesurfd, en haast zijn vinnen in me been kreeg, ben ik er maar uit gegaan, er is geen lol meer aan zo.

Geval 2, we kunnen geen rij meer vormen. Gister stond ik bij het geldautomaat, 2 apparaten, ipv dat we dan 1 rij vormen, wat wel zo eerlijk is, moeten we er 2 maken....
Okey, discutabel.

Nog iets, vandaag bij de bus, ik stap uit de tram, en sta lekker aan het eind van de "rij" stil.
Vervolgens komen er meer mensen uit n latere tram.
Dan komt de bus, en wat is het me toch een dringen elke keer! Man man man, te triest voor woorden.
Of ze dood gaan, echt. Ineens staan ze allemaal bij de deur, met zn 3-en naast elkaar.
Oude vrouwtjes worden door meiden van in de 30 opzij gedouwd, het is triest.

Dat accepteer ik gewoon niet meer.

En zo te zien zijn er steeds meer mensen die dat ondersteunen, daarom deze actie.
  donderdag 1 september 2005 @ 23:18:16 #19
101860 Tique
strictly seated concert
pi_30184276
Je zegt net zelf al met voorbedachte rade, je zet hem er express neer dan.
Dat gaat je een heleboel geld en een taakstraf kosten. Veel plezier als je het doet
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
pi_30184339
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:17 schreef Yildiz het volgende:

Goed.
Ten eerste wil ik niet dat mensen zo ieeeh aaahh gaan roepen bij "iets wat mogelijk gevaar kan zijn".
Dat moet maar eens over zijn, altijd maar dat gestress en gehaast, echt áltijd.
Dat wil ik ook niet, maar dat gebeurt niet. Michael Moore heeft wel gelijk als hij zegt dat Amerika door angst geregeerd wordt. Als 11 september niet was geweest, dan waren er ook in Nederland een stuk minder 'beschermende' maatregelen aangenomen hoor.

De rest van je verhaal heeft hier trouwens weinig mee te maken

Maar ik kom ook steeds vaker van die koters tegen die gewoon de trein inrennen zonder uitstappende mensen voor te laten en geen ouder die ze tegenhoudt
pi_30184365
Tja, of je nou een tas neerzet of een bom in een prullenbak doet, de uitwerking is hetzelfde...
Ik snap niet waarom je niet ergens een tas kunt laten staan...

Iedereen die er bang voor is, is gefuckt door de media...
  donderdag 1 september 2005 @ 23:22:19 #22
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30184410
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:18 schreef Tique het volgende:
Je zegt net zelf al met voorbedachte rade, je zet hem er express neer dan.
Dat gaat je een heleboel geld en een taakstraf kosten. Veel plezier als je het doet
Voor het achterlaten van een sporttas met luchtballonnen en een briefje.

Samir A. ging vrijuit voor meer.

Het is een in en in trieste situatie aan het worden. Wellicht dat ik het even overleg met iemand die rechten gestudeerd heeft.
pi_30184430
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:20 schreef CasB het volgende:
Tja, of je nou een tas neerzet of een bom in een prullenbak doet, de uitwerking is hetzelfde...
Ik snap niet waarom je niet ergens een tas kunt laten staan...

Iedereen die er bang voor is, is gefuckt door de media...
Sterker nog, de aanslagen op 7 juli waren gepleegd door zelfmoordterroristen. Ook in Madrid was dat het geval. Hoeveel alleen op pad zijnde tassen hebben in de westerse wereld voor een aanslag gezorgd?
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 1 september 2005 @ 23:23:13 #24
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_30184436
ik weet waar ik moet zijn als er een station compleet wordt afgezet

Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_30184442
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:22 schreef Yildiz het volgende:
Het is een in en in trieste situatie aan het worden. Wellicht dat ik het even overleg met iemand die rechten gestudeerd heeft.
Joehoe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')