quote:Op donderdag 1 september 2005 22:38 schreef stukovich het volgende:
[..]
Dude, als je het gaat doen, wat ik zeer betwijfel. En je wordt gepakt, mag je flinke schadevergoeding ophoesten.
Anyway ik doe niet mee
*meldt af
quote:Op donderdag 1 september 2005 22:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Goed punt, dan mag jij mij eens vertellen wat ik verkeerd doe als ik een tas met 4 opgeblazen ballonnen en een papiertje erbij, achterlaat, ergens.
Ik wacht....
Zodoende.quote:Op donderdag 1 september 2005 22:49 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ik reageer niet serieus in ONZ, open hem in GC en ik reageer
Hij heeft het beloofd.quote:Op donderdag 1 september 2005 22:59 schreef ankepanke het volgende:
whahaha, en nu nog hopen dat hier reacties op komen, whaha.
Maar OnTopic, waarmee, of hoe wil de overheid mij dan pakken, danwel bestraffen.quote:Op donderdag 1 september 2005 22:49 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ik reageer niet serieus in ONZ, open hem in GC en ik reageer
Als je de tas expres achterlaat is verstoring van de openbare orde wel een aardige om mee te beginnenquote:Op donderdag 1 september 2005 23:02 schreef Yildiz het volgende:
Terrorisme? Dat betekend toch slachtoffers maken?
Verheerlijking van terrorisme? Dat doe ik niet, ik maak de sepastische reacties belachelijk
Angst zaaien? Doe ik ook niet.
Criminaliteit? Ik koop alles eerlijk.
Ik zou niet weten hoe.
Ik wacht gewoon op de reactie van de user "stukovich", gezien hij iets beloofd heeftquote:Op donderdag 1 september 2005 23:00 schreef MarkyB het volgende:
Niet echt een succes, hè
vind ik een mooiequote:Op donderdag 1 september 2005 23:03 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Als je de tas expres achterlaat is verstoring van de openbare orde wel een aardige om mee te beginnen
Met een sporttas die compleet ende volledig ongevaarlijk is?quote:Op donderdag 1 september 2005 23:04 schreef ankepanke het volgende:
je zaait wel angst
Omdat tien jaar geleden de situatie in de wereld anders wasquote:Op donderdag 1 september 2005 23:05 schreef Yildiz het volgende:
vind ik een mooie
Maar als je 10 jaar geleden nou een tas achter zou laten, was er dan paniek? Verstoring van de openbare orde?
Ik dacht het niet.
Waarom is zoiets dan ineens wél strafbaar? De schuld ligt toch meer bij de reactie die men er zelf van maakt? Anders zou ineens íedereen die zijn tas vergeet, gelijk ook strafbaar zijn.
Dan doe ik het wel met voorbedachtte rade, maar mensen zien daar niks van, die zien alleen een tas.
Punt.
Of zit ik heel erg fout?
Het gaat erom dat als jij een tas achterlaat dat jij behoort te weten dat er massahysterie kan uitbreken. Laat je een tas moedwillig achter, dan heb jij schuld aan bijv. verstoring van de openbare orde. Jij weet immers wat de gevolgen kunnen zijn en hebt deze expres niet in ogenschouw genomen, of wel in ogenschouw genomen maar verworpen.quote:Op donderdag 1 september 2005 23:07 schreef Yildiz het volgende:
Met een sporttas die compleet ende volledig ongevaarlijk is?
Hoe zit dat dan, wederom, met iemand die per óngeluk zijn tas zou vergeten?
En daar zit iets van een rijbewijs in, krijgt die desbetreffende persoon dan ook een fikse boete?
Want wat er gebeurd is, is voor de mensen om de tas heen, exáct hetzelfde.
2 gaat niet op. Als je een moord pleegt zou je volgens die redenatie ook materiële schade toebrengen, maar zo werkt de wet niet.quote:Op donderdag 1 september 2005 23:12 schreef stukovich het volgende:
Ja hier ben ik dan. (Had ff een foongesprek).
Gezien je beweegredenen: op 11 september een tas verdacht en onbeheerd achterlaten doe je het volgende fout.
1: Verstoring van openbare orde
2: Het toebrengen van materiële schade, gezien de afzettingen, onderzoeken die plaatsvinden
3: Een treurige streek aangezien je het toch niet gaat doen.
Hierbij mijn reactie, slotje
Goed.quote:Op donderdag 1 september 2005 23:10 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Omdat tien jaar geleden de situatie in de wereld anders was
Voorbeeldje: als je tien jaar geleden met wat vriendjes belletje lelde, was je kattekwaad aan het uithalen. Tegenwoordig ben je meteen hangjeugd dat naar Halt gestuurd moet worden.
Een achtergelaten tas was tien jaar geleden een achtergelaten tas. Tegenwoordig een potentiële bom. Zo werkt de wereld heden ten dage en of je het wilt of niet, daar zul je rekening mee moeten houden.
Dat wil ik ook niet, maar dat gebeurt niet. Michael Moore heeft wel gelijk als hij zegt dat Amerika door angst geregeerd wordt. Als 11 september niet was geweest, dan waren er ook in Nederland een stuk minder 'beschermende' maatregelen aangenomen hoor.quote:Op donderdag 1 september 2005 23:17 schreef Yildiz het volgende:
Goed.
Ten eerste wil ik niet dat mensen zo ieeeh aaahh gaan roepen bij "iets wat mogelijk gevaar kan zijn".
Dat moet maar eens over zijn, altijd maar dat gestress en gehaast, echt áltijd.
Voor het achterlaten van een sporttas met luchtballonnen en een briefje.quote:Op donderdag 1 september 2005 23:18 schreef Tique het volgende:
Je zegt net zelf al met voorbedachte rade, je zet hem er express neer dan.
Dat gaat je een heleboel geld en een taakstraf kosten. Veel plezier als je het doet
Sterker nog, de aanslagen op 7 juli waren gepleegd door zelfmoordterroristen. Ook in Madrid was dat het geval. Hoeveel alleen op pad zijnde tassen hebben in de westerse wereld voor een aanslag gezorgd?quote:Op donderdag 1 september 2005 23:20 schreef CasB het volgende:
Tja, of je nou een tas neerzet of een bom in een prullenbak doet, de uitwerking is hetzelfde...
Ik snap niet waarom je niet ergens een tas kunt laten staan...
Iedereen die er bang voor is, is gefuckt door de media...
Joehoequote:Op donderdag 1 september 2005 23:22 schreef Yildiz het volgende:
Het is een in en in trieste situatie aan het worden. Wellicht dat ik het even overleg met iemand die rechten gestudeerd heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |