Het punt is dat de zwarte man niet het slachtoffer is geweest van de blanken, het is een samenwerking geweest tussen zwarten en blanken waarbij een aantal zwarten als slaaf is verkocht.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kip en ei discussie. Konden blanken met andere zwarten handelen omdat die zwarten al in slavenhandel deden, of konden die blanken met andere zwarten handelen omdat die zwarten doorkregen dat ze daarmee met de blanken konden handelen?
Bij stammenoorlogen werden buitgemaakte tegenstanders in Afrika al traditioneel als slaven gebruikt, in het Midden-Oosten/Arabisch Afrika waren deze praktijken al veel langer gangbaar.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Kip en ei discussie. Konden blanken met andere zwarten handelen omdat die zwarten al in slavenhandel deden, of konden die blanken met andere zwarten handelen omdat die zwarten doorkregen dat ze daarmee met de blanken konden handelen?
Get realquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:47 schreef francia het volgende:
het zijn vooral witte mensen die verkrachten en kinderen misbruiken! Zullen we alle witte babys dan ook maar afmaken?!
quote:Hayman, in the late '60s and early '70s, recorded the racial data of those women who came to the DC General hospital for medical examinations and treatment following reported rapes. His figures are disturbing. In this particular urban area, black on black rape accounted for 76% of all reported cases of violent sexual assault, while white on white rape made up 3%, and white on black rape less than ½%. Astonishingly, black on white rape amounted to 21% of the total, indicating very clearly that urban blacks raped not only at a rate of 97 to 3 in comparison to the urban "white" population (a deceptive figure in itself, since Hispanics are considered white in many reports), but that they are far, far more likely to choose white victims than a white rapist is to choose a black victim.
Heb je ook een meer gezaghebbende bron hiervoor? geocities sites zijn niet echt referenties.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:31 schreef Scandum het volgende:
[..]
Get real![]()
http://www.geocities.com/gregmkay/rape.html
[..]
ik had het over Europa. en de daders van kindermisbruik en pedofilie zijn bijna altijd witte mensen. Dus als ik die gedachtengang van die Nazi moet volgen, moeten hier in Europa alle witte mannen gesteriliseerd worden of alle witte babies geaborteerd.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:31 schreef Scandum het volgende:
[..]
Get real![]()
http://www.geocities.com/gregmkay/rape.html
[..]
Als je ff googled zal je op dezelfde informatie komen, het is bekend dat black on white crime veel voorkomender is, met verkrachtingen in het bijzonder, dan white on black.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:34 schreef Doderok het volgende:
[..]
Heb je ook een meer gezaghebbende bron hiervoor? geocities sites zijn niet echt referenties.
Misschien omdat hier bijna alleen maar witte mensen wonen?quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:48 schreef francia het volgende:
[..]
ik had het over Europa. en de daders van kindermisbruik en pedofilie zijn bijna altijd witte mensen. Dus als ik die gedachtengang van die Nazi moet volgen, moeten hier in Europa alle witte mannen gesteriliseerd worden of alle witte babies geaborteerd.
is niet leuk om te horen he?! Nou dan weet je ook hoe de zwarte bevolking zich voelty in de VS.
Nogmaals: welke Amerikaanse volksvertegenwoordiger pretendeert dat het aborteren van zwarte kindertjes de oplossing van criminaliteit is?quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:08 schreef desiredbard het volgende:
Moet je de OP effe lezen sukkel.....
Vooralsnog wordt er hier niet gemoord en verkracht op de schaal waarop dat in de VS gebeurt, evenmin valt Ierland andere landen binnen daaar het regime niet bevalt of omdat we domweg goedkopere olie nodig hebben
In Nederland zijn op afkomst gebaseerde statistieken al helemaal niet te krijgen. Het is wel bekend dat 2/3de van de groeps verkrachtingen voor de rekening van allochtonen komt. In Zweden was er nogal wat comotie omdat daar op een gegeven moment uitkwam dat de meeste verkrachtingen niet voor de rekening kwam van de autochtone bevolking. Beetje kort door de bocht om te stellen dat daders van incest etc meestal blank zijn, lijkt me eerder dat blanken hier eerder melding van maken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:48 schreef francia het volgende:
ik had het over Europa. en de daders van kindermisbruik en pedofilie zijn bijna altijd witte mensen. Dus als ik die gedachtengang van die Nazi moet volgen, moeten hier in Europa alle witte mannen gesteriliseerd worden of alle witte babies geaborteerd.
is niet leuk om te horen he?! Nou dan weet je ook hoe de zwarte bevolking zich voelty in de VS.
Inderdaadquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:54 schreef Stratos het volgende:
Ik denk toch dat de aanleg naar misdaad bij mensen meestal samenhangt met de omgeving waarin ze zijn opgegroeid.
Het is geen feit. Het is een puur dystopische wens.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 11:09 schreef Choumacher het volgende:
en ten tweede kan niemand ontkennen dat het gewoon een feit is
Klinkt prachtig.. in theorie. Adoptie studies wijzen uit dat criminaliteit en agressie voor een groot deel genetisch zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:07 schreef boyv het volgende:
Iedereen heeft zijn slechte kant, alleen de omgeving, omstandigheden en gemoedstoestand bepalen wanneer dat eruit komt.
Die onderzoeken en studies wil ik dan weleens zienquote:Op maandag 3 oktober 2005 17:18 schreef Scandum het volgende:
[..]
Klinkt prachtig.. in theorie. Adoptie studies wijzen uit dat criminaliteit en agressie voor een groot deel genetisch zijn.
tjah dan kun je ook zeggen dat in de Amerikaanse achterstandswijken bijna alleen maar zwarten wonen.. dus dan is het argument dat zwarten gewelddadiger zijn dus net zo goed bullshitquote:Op maandag 3 oktober 2005 16:56 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Misschien omdat hier bijna alleen maar witte mensen wonen?![]()
http://www.google.com, wie zoekt zal vinden. Maar aangezien dat voor sommige mensen te moeilijk is om moeite te doen voor onderwerpen waar ze een mening over hebben: http://www.personalityresearch.org/bg.htmlquote:Op maandag 3 oktober 2005 17:22 schreef boyv het volgende:
Die onderzoeken en studies wil ik dan weleens zien
en ik had het over kindermisbruik en pedofilie..en dat zijn bijna altijd blankenquote:Op maandag 3 oktober 2005 17:06 schreef Scandum het volgende:
[..]
In Nederland zijn op afkomst gebaseerde statistieken al helemaal niet te krijgen. Het is wel bekend dat 2/3de van de groeps verkrachtingen voor de rekening van allochtonen komt. In Zweden was er nogal wat comotie omdat daar op een gegeven moment uitkwam dat de meeste verkrachtingen niet voor de rekening kwam van de autochtone bevolking. Beetje kort door de bocht om te stellen dat daders van incest etc meestal blank zijn, lijkt me eerder dat blanken hier eerder melding van maken.
Ik kan er zelf niets over vinden. Ik neem aan dat jij stelt dat percentueel gezien blanken vaker kinderen misbruiken? Daar ben ik het niet mee eens, vooral wat betreft kinder mishandeling. Het lijkt mij ook dat verkrachtingen en incest hand in hand gaan. Heb je een bron?quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:49 schreef francia het volgende:
[..]
en ik had het over kindermisbruik en pedofilie..en dat zijn bijna altijd blanken
pedofielen hebben altijd hollandse namen, en de tientallen pedofielen die ik in beeld heb gezien op tv waren allemaal blannk, zat geen een zwarte tussen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:57 schreef Scandum het volgende:
[..]
Ik kan er zelf niets over vinden. Ik neem aan dat jij stelt dat percentueel gezien blanken vaker kinderen misbruiken? Daar ben ik het niet mee eens, vooral wat betreft kinder mishandeling. Het lijkt mij ook dat verkrachtingen en incest hand in hand gaan. Heb je een bron?
En daar heb je het alquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:00 schreef francia het volgende:
[..]
pedofielen hebben altijd hollandse namen, en de tientallen pedofielen die ik in beeld heb gezien op tv waren allemaal blannk, zat geen een zwarte tussen.
Kijk! Jij hebt erover nagedacht!quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:00 schreef francia het volgende:
[..]
pedofielen hebben altijd hollandse namen, en de tientallen pedofielen die ik in beeld heb gezien op tv waren allemaal blannk, zat geen een zwarte tussen.
Hierbij haalt Bennett dus het boek Freakonomics aan. Dit is wat een van de auteurs van dat boek daar weer op heeft te zeggen:quote:Bennett later issued a statement to clarify his position:
"On Wednesday, a caller to my radio show proposed the idea that one good argument for the pro-life position would be that if we didn't have abortions, Social Security would be solvent. I stated my doubts about such a thesis, as well as my opposition to such a form of argument (the audio of the call is available at my Website: bennettmornings.com).
"I then stated that such extrapolations of this argument can cut both ways, and cited the current bestseller, Freakonomics, which discusses the authors' thesis that abortion reduces crime.
"Then, putting my philosophy professor's hat on, I went on to reveal the limitations of such arguments by showing the absurdity in another such argument, along the same lines. I entertained what law school professors call 'the Socratic method' and what I would hope good social science professors still use in their seminars. In so doing, I suggested a hypothetical analogy while at the same time saying the proposition I was using about blacks and abortion was 'impossible, ridiculous, and morally reprehensible,' just to ensure those who would have any doubt about what they were hearing, or for those who tuned in to the middle of the conversation.
"The issues of crime and race have been on many people's minds, and tongues, for the past month or so--in light of the situation in New Orleans; and the issues of race, crime, and abortion are well aired and ventilated in articles, the academy, the think tank community, and public policy. Indeed the whole issue of crime and race is not new in social science, nor popular literature. One of the authors of Freakonomics, himself, had an extended exchange on the discussion of these issues on the Internet some years back--which was also much debated in the think tank community in Washington.
"A thought experiment about public policy, on national radio, should not have received the condemnations it has. Anyone paying attention to this debate should be offended by those who have selectively quoted me, distorted my meaning, and taken out of context the dialogue I engaged in this week. Such distortions from 'leaders' of organizations and parties is a disgrace not only to the organizations and institutions they serve, but to the First Amendment. [3]
quote:Steven D. Levitt, co-author of Freakonomics, wrote about Bennett's remarks at his blog:
2) Race is not an important part of the abortion-crime argument that John Donohue and I have made in academic papers and that Dubner and I discuss in Freakonomics. It is true that, on average, crime involvement in the U.S. is higher among blacks than whites. Importantly, however, once you control for income, the likelihood of growing up in a female-headed household, having a teenage mother, and how urban the environment is, the importance of race disappears for all crimes except homicide. (The homicide gap is partly explained by crack markets). In other words, for most crimes a white person and a black person who grow up next door to each other with similar incomes and the same family structure would be predicted to have the same crime involvement. Empirically, what matters is the fact that abortions are disproportionately used on unwanted pregnancies, and disproportionately by teenage women and single women.
3) Some people might think that my comments in (2) above are just ducking the race issue because it is politically correct to do so. Anyone who has read Freakonomics knows that I am not afraid to take issues of race head on. Much of the book deals with challenging issues of race (e.g. black-white test score gaps, black naming patterns, etc.). I mean it when I say that, from a purely fact-based and statistical perspective, race is not in any way central to our arguments about abortion and crime . . . .
6) If we lived in a world in which the government chose who gets to reproduce, then Bennett would be correct in saying that "you could abort every black baby in this country, and your crime rate would go down." Of course, it would also be true that if we aborted every white, Asian, male, Republican, and Democratic baby in that world, crime would also fall. Immediately after he made the statement about blacks, he followed it up by saying, "That would be an impossible, ridiculous, and morally reprehensible thing to do, but your crime rate would go down." He made a factual statement (if you prohibit any group from reproducing, then the crime rate will go down), and then he noted that just because a statement is true, it doesn't mean that it is desirable or moral. That is, of course, an incredibly important distinction and one that we make over and over in Freakonomics.
7) There is one thing I would take Bennett to task for: first saying that he doesn't believe our abortion-crime hypothesis but then revealing that he does believe it with his comments about black babies. You can't have it both ways.
8) As an aside, the initial caller's statement is completely wrong. If abortion were illegal, our Social Security problems would not be solved. As noted above, most abortions just shift a child from being born today to a child being born to the same mother a few years later.
En zoiets gebeurt alleen in Afrika wou je zeggen? Over oogkleppen gesproken.. Je hebt zeker nooit gehoord van de "Schorpioenen", eenheden die in Bosnie huishielden, daar waren laatst videobeelden van vrijgekomen..quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 13:20 schreef Scandum het volgende:
Moet je die oogkleppen afzetten en kijken wat er in Afrika gebeurt. Daar zijn de nazis lievertjes bij. Kind soldaten, handen die afgehakt worden, etc.
Je moet moord-verhouding niet verwarren met veroordelings-verhouding. Het Amerikaanse jury systeem is rascitisch. Kijk de documentaire Murder On A Sunday Morning (2001) eens, gaat over een rechtzaak uit 2000 waar een zwarte jongen als toevallige voorbijganger berecht wordt in een moordzaak. Wat dat betreft is er sinds The Scottsboro Boys trials (1936) volgens mij wezelijk niets veranderd..quote:Op maandag 3 oktober 2005 01:31 schreef Scandum het volgende:
http://www.isteve.com/Crime_Imprisonment_Rates_by_Race.htm
De zwart op blanke moord verhouding is 6.6 : 1, en als je de hispanics (native americans met wat spaans bloed) er af haalt is de verhouding nog groter. Tenzij je moord wilt goedpraten hoort dit al jouw vragen te beantwoorden.
Wat betreft het onschuldig vast zetten van toevallige voorbijgangers kan Nederland er ook wat van. De VS is behoorlijk veranderd sinds de jaren 60. Beetje onrealistisch wereldbeeld, maar dat komt wel vaker voor met de eenzijdige berichtgeving van onze media.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:00 schreef BdR het volgende:
Je moet moord-verhouding niet verwarren met veroordelings-verhouding. Het Amerikaanse jury systeem is rascitisch.
Cijfers en bron aub.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:17 schreef Scandum het volgende:
[..]
Wat betreft het onschuldig vast zetten van toevallige voorbijgangers kan Nederland er ook wat van.
Dat Nederland het niet of ook zou doen, doet helemaal niet terzake mbt hetgeen door BdR beweerd wordt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:17 schreef Scandum het volgende:
[..]
Wat betreft het onschuldig vast zetten van toevallige voorbijgangers kan Nederland er ook wat van. De VS is behoorlijk veranderd sinds de jaren 60. Beetje onrealistisch wereldbeeld, maar dat komt wel vaker voor met de eenzijdige berichtgeving van onze media.
Kan je beter aan BdR vragen, maar wat dacht je hier van: Allochtone jongere krijgt meer straf dan autochtonequote:
Nienke Kleiss alweer vergeten? Maar deze discussie gaat nergens meer overquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:24 schreef KreKkeR het volgende:
Dat Nederland het niet of ook zou doen, doet helemaal niet terzake mbt hetgeen door BdR beweerd wordt.
bedoel je deze "studie" van 3 zinnen..? : "Behavior genetics studies of adult personality make one thing abundantly clear: genes are important, and unique environment is important, but shared environment is not important at all (Eysenck, 1990). This conclusion could be devastating to theories such as psychoanalysis that place a premium on how parents treat their children (assuming that parents tend to treat all their children alike)."quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:49 schreef Scandum het volgende:
[..]
http://www.google.com, wie zoekt zal vinden. Maar aangezien dat voor sommige mensen te moeilijk is om moeite te doen voor onderwerpen waar ze een mening over hebben: http://www.personalityresearch.org/bg.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |