abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73786539
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:50 schreef JoaC het volgende:

[..]

Multiculturaliteit is in mijn ogen toepasbaar mits je mensen stimuleert deel te nemen aan een samenleving. Dit is niet door NAAST elkaar te leven, maar MET elkaar. Dorpen zoals Staphorst zijn m.i. net zo niet-multicultureel als een dorp vol moslims in Nederland.

In Nederland hebben wij een wet die gelijkheid moet garanderen, wat helaas niet door elke overheid even hard word toegepast (Ik kom nu echt over als een rechtstaat-jihadist, zoals El_Matador dit soort uitspraken noemt)
De "heersende" moraal is een constant ontwikkelend fenomeen, het heeft bijvoorbeeld eeuwen geduurd voordat we vrouwen als gelijk zagen, hetzelfde voor mensen met een andere huidskleur. Homo's en lesbiennes zijn zelfs nog niet helemaal geaccepteerd, meer "getolereerd" . Zolang we ons vasthouden aan een Leitkultuur verraden we de Westerse ideologie, Rousseau stelde immers dat twijfel een van de weinige zekerheden is. (Hij stelde ook zeker dat God bestond, maar dat was volgens tijdbeeld correct, jij en ik zouden ook gelovig zijn, mits jij dat niet bent op dit moment). Verandering moet mogelijk zijn wat mij betreft.
Multiculturaliteit is m.i. een onderafdeling van de pluriformiteit dat weer een uitvloeisel is van het filosofisch relativisme dat stelt dat er geen absolute waarheid bestaat en dus ook geen absolute waarden. Een onontkombaar gegeven.
I´m back.
pi_73786804
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Multiculturaliteit is m.i. een onderafdeling van de pluriformiteit dat weer een uitvloeisel is van het filosofisch relativisme dat stelt dat er geen absolute waarheid bestaat en dus ook geen absolute waarden. Een onontkombaar gegeven.
Zowel de opvatting dat er wel absolute waarden bestaan, als de opvatting dat ze niet bestaan kan schadelijk zijn.
Het is zeker schadelijk, indien iemand er vanuit gaat dat hijzelf in bezit is van deze superieure kennis, dwz dat hij niet langer aan zelfkritiek onderhevig is en denkt dat hij als enige de waarheid in pacht heeft. Maar omgekeerd is het ook erg schadelijk om te stellen dat er 'geen absolute waarheid'is, en daaruit te deduceren dat er dus ook geen algemene waarden, laat staan normen kunnen zijn en dat ethiek meer een kwestie is van estethiek. Dat is schadelijk omdat morele opvattingen welliswaar subjectief zijn, maar anderzijds weldegelijk van invloed zijn op mensen en bovendien en goede danwel slechte bijdrage leveren aan iemands welzijn en dat van de mensen om hem heen.
Als men een bepaalde basisassumptie accepteert, kan men van daaruit weldegelijk onderscheiden wat 'goed' is en wat niet. Eeuwige, zuiver objectieve waarheden zoals men die in de wiskunde vindt mag men niet verwachten, maar dat neemt helemaal niet de noodzaak weg van de zoektocht ernaar.

Persoonlijk vind ik dat je weldegelijk onderscheid mag en zelfs moet maken tussen mensen, culturen en volkeren. Daarbij moet je wel in acht nemen dat je daarmee nog niet het recht hebt om (veel) inbreuk te maken op andermans leven, maar het is godsonomgelijk om helemaal geen oordeel (= geen mening) te hebben.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:13:50 #175
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_73787025
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:00 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad grote onzin zijn, maar het neemt niet weg dat de criminaliteit gestegen is sinds Nederland multicultureel geworden is. Er is weldegelijk een verband dus, al moet je idd de nuance in het achterhoofd houden. Racisme is verkeerd ja, maar de realiteit ontkennen is zo mogelijk verkeerder.
Nederland is crimineler geworden sinds het broeikaseffect is ingezet. Begin jaren 80 was er bijna geen criminaliteit en was de gemiddelde temperatuur in juli ongeveer 22 graden, nu is dat 25 graden en kan je in sommige wijken niet meer veilig over straat als je een blonde vrouw bent en in een rokje loopt.
Het heeft dus allemaal niks met multiculti te maken zoals xenofoben als jij beweren.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_73787245
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 20:13 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Nederland is crimineler geworden sinds het broeikaseffect is ingezet. Begin jaren 80 was er bijna geen criminaliteit en was de gemiddelde temperatuur in juli ongeveer 22 graden, nu is dat 25 graden en kan je in sommige wijken niet meer veilig over straat als je een blonde vrouw bent en in een rokje loopt.
Het heeft dus allemaal niks met multiculti te maken zoals xenofoben als jij beweren.
Onzinnige vergelijking. Warm weer pleegt geen misdrijven, mensen wel en het is heel goed mogelijk om in kaart te brengen tot welke (etnische) groepen we deze mensen kunnen rekenen. En als we dat doen, constateren we al snel dat het weldegelijk zo is, dat er verschillen bestaan tussen deze verschillende groepen. Dat is niets anders dan een constatering van feiten.Hiermee is nog niet bewezen dat er een causaal verband is tussen cultuur en misdaad, maar het lijkt mij niet meer dan logisch dat iemands cultuur van wezenlijke invloed is, naast een aantal andere factoren, op iemands gedrag. Met zoiets vaags als 'xenofobie' heeft dat weinig te maken, ik denk eerder dat de xenofobie er een gevolg van is dan de oorzaak.

Ik zie mijzelf ook helemaal niet als een 'xenofoob'. Ik kan in principe prima overweg met mensen van allochtone komaf, in theorie en in de praktijk. Maar ik schroom niet om daarnaast de kanttekening te maken, dat het weldegelijk soms problematisch kan zijn om samen te leven met 'anderen'.
Ironisch is hier, dat jij vooral de zwart-wit denker bent. Ofwel je bent een rasechte multiculturalist en relativist, ofwel een dogmatische xenofoob. Dat er een tussenweg is (bevooroordeeld maar niet hatelijk of a priori veroordelend) wil je dus niet zien.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:29:12 #177
177885 JoaC
Het is patat
pi_73787468
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 20:13 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Als dit werkelijk zo grappig bedoelt is als dat het klinkt:

Anders
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_73787565
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 20:07 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Zowel de opvatting dat er wel absolute waarden bestaan, als de opvatting dat ze niet bestaan kan schadelijk zijn.
Het is zeker schadelijk, indien iemand er vanuit gaat dat hijzelf in bezit is van deze superieure kennis, dwz dat hij niet langer aan zelfkritiek onderhevig is en denkt dat hij als enige de waarheid in pacht heeft. Maar omgekeerd is het ook erg schadelijk om te stellen dat er 'geen absolute waarheid'is, en daaruit te deduceren dat er dus ook geen algemene waarden, laat staan normen kunnen zijn en dat ethiek meer een kwestie is van estethiek. Dat is schadelijk omdat morele opvattingen welliswaar subjectief zijn, maar anderzijds weldegelijk van invloed zijn op mensen en bovendien en goede danwel slechte bijdrage leveren aan iemands welzijn en dat van de mensen om hem heen.
Als men een bepaalde basisassumptie accepteert, kan men van daaruit weldegelijk onderscheiden wat 'goed' is en wat niet. Eeuwige, zuiver objectieve waarheden zoals men die in de wiskunde vindt mag men niet verwachten, maar dat neemt helemaal niet de noodzaak weg van de zoektocht ernaar.

Persoonlijk vind ik dat je weldegelijk onderscheid mag en zelfs moet maken tussen mensen, culturen en volkeren. Daarbij moet je wel in acht nemen dat je daarmee nog niet het recht hebt om (veel) inbreuk te maken op andermans leven, maar het is godsonomgelijk om helemaal geen oordeel (= geen mening) te hebben.
Je moet van relativisme ook weer niet de karikatuur maken, die men er in rechtse kringen opnahoudt. Relativisme zou zichzelf daardoor ook opheffen. De term, die wel gebruikt wordt om die karikatuur te ondervangen, noemt men zwak-relativisme. Dit gaat ervanuit dat er op belangrijke ethische punten een zekere overlap bestaat in normering, in waarden tussen verschillende waardenstelsels.
I´m back.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:36:27 #179
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_73787698
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 20:21 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Onzinnige vergelijking. Warm weer pleegt geen misdrijven, mensen wel en het is heel goed mogelijk om in kaart te brengen tot welke (etnische) groepen we deze mensen kunnen rekenen. En als we dat doen, constateren we al snel dat het weldegelijk zo is, dat er verschillen bestaan tussen deze verschillende groepen. Dat is niets anders dan een constatering van feiten.Hiermee is nog niet bewezen dat er een causaal verband is tussen cultuur en misdaad, maar het lijkt mij niet meer dan logisch dat iemands cultuur van wezenlijke invloed is, naast een aantal andere factoren, op iemands gedrag. Met zoiets vaags als 'xenofobie' heeft dat weinig te maken, ik denk eerder dat de xenofobie er een gevolg van is dan de oorzaak.

Ik zie mijzelf ook helemaal niet als een 'xenofoob'. Ik kan in principe prima overweg met mensen van allochtone komaf, in theorie en in de praktijk. Maar ik schroom niet om daarnaast de kanttekening te maken, dat het weldegelijk soms problematisch kan zijn om samen te leven met 'anderen'.
Ironisch is hier, dat jij vooral de zwart-wit denker bent. Ofwel je bent een rasechte multiculturalist en relativist, ofwel een dogmatische xenofoob. Dat er een tussenweg is (bevooroordeeld maar niet hatelijk of a priori veroordelend) wil je dus niet zien.
Ik ben ook geen xenofoob, ik ben vanavond langs de afhaalchinees geweest.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:37:48 #180
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_73787739
Dat je nog serieus ingaat op mijn post.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_73787749
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 20:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je moet van relativisme ook weer niet de karikatuur maken, die men er in rechtse kringen opnahoudt. Relativisme zou zichzelf daardoor ook opheffen. De term, die wel gebruikt wordt om die karikatuur te ondervangen, noemt men zwak-relativisme. Dit gaat ervanuit dat er op belangrijke ethische punten een zekere overlap bestaat in normering, in waarden tussen verschillende waardenstelsels.
Oh dat is denk ik ook zo, maar dat lijkt me eerder passen bij de opvatting dat er weldegelijk zoiets bestaat als universele waarden, afgestemd op het mens-zijn.
Ik wees er dan ook niet voor niets op, dat zowel ver doorgevoerd relativisme als het absolute tegendeel ervan schadelijk kunnen zijn.
pi_73787787
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 20:36 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Ik ben ook geen xenofoob, ik ben vanavond langs de afhaalchinees geweest.
Smaakte het?
Volgens mij snap je de inhoud van mijn post gewoon niet.
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:40:49 #183
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_73787834
Leer het verschil eens kennen tussen een statistisch verband en een causaal verband. Het afschaffen van de corrigerende tik (die de Nederlandse minister Donner zelf strafbaar heeft gesteld) heeft veel meer invloed op de criminaliteit dan een paar Nieuwe Nederlanders.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:43:12 #184
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_73787893
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 20:39 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Smaakte het?
Volgens mij snap je de inhoud van mijn post gewoon niet.
Ik snap het wel, je beweert geen xenofoob te zijn, 1 zin later gebruik je het woord 'allochtoon', een woord dat in geen enkele andere taal bestaat en iedere 'niet-100%-nederlander' in 1 hoekje plaatst.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_73794947
quote:
m.i.
Jahaha, Ryan, daar gaat het fucking mis.
Ik vind het trouwens wel jammer voor je kinderen.
pi_73795066
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:13 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Jahaha, Ryan, daar gaat het fucking mis.
Ik vind het trouwens wel jammer voor je kinderen.
Was dit weer een ruft van je? .
pi_73795261
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:18 schreef Stali het volgende:
Was dit weer een ruft van je? .
Ja! (het viel tegen)
Best wel geil trouwens, dat je je meisje in je gelul laat geloven
Ik herhaal: Ik vind het trouwens wel jammer voor je kinderen.
pi_73795332
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:29 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Ja! (het viel tegen)
Best wel geil trouwens, dat je je meisje je in je gelul laat geloven
Ik herhaal: Ik vind het trouwens wel jammer voor je kinderen.
Wat bedoel je?
Of ben je gewoon weer stomdronken?
pi_73795374
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:33 schreef Stali het volgende:
Wat bedoel je?
Of ben je gewoon weer stomdronken?
Ja, lul er maar omheen.
Je realiseert je hopelijk wel dat je na de oorlog wordt kaalgeschoren en rondgereden door je fijne dorp hè?
pi_73795402
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:35 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Ja, lul er maar omheen.
Je realiseert je hopelijk wel dat je na de oorlog wordt kaalgeschoren en rondgereden door je fijne dorp hè?
Ga naar bed, Lemmeb.
pi_73795453
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:36 schreef Stali het volgende:

[..]

Ga naar bed, Lemmeb.
Beetje rezzpect hè, je man is dan al lang dood.
Ik zeg het nog zo: denk nou aan je kinderen...
pi_73795503
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:40 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Beetje rezzpect hè, je man is dan al lang dood.
Ik zeg het nog zo: denk nou aan je kinderen...
Je hebt gelijk hoor vent.
pi_73795593
Het valt me trouwens tegen dat je reageert.

Moest jij niet Moslims-knuffelen in Utrecht?
pi_73795708
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:47 schreef Tamagotchi het volgende:
Het valt me trouwens tegen dat je reageert.

Moest jij niet Moslims-knuffelen in Utrecht?
Je had natuurlijk gehoopt dat je vanuit dat schotelwijkje van je even lekker al je frustraties op R3 zou kunnen botvieren? Dan heb je pech, die is bezig met een film die ook zo ga kijken.

Ik hoef niet naar Utrecht, voor mij zijn moslims net als ik gewoon mensen en dus helemaal geen issue.
Zelfredzaamheid, dan heb je gewoon van helemaal niemand last. .
pi_73795768
Zeg prul, jij mag lekker in je eentje schuimbekkend naar de lapo.
Ik ga wat anders doen maar wens je uiteraard verder veel sterkte toe.
pi_73795979
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 01:56 schreef Stali het volgende:
Zeg prul,
pi_73796136
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:50 schreef JoaC het volgende:

[..]

Multiculturaliteit is in mijn ogen toepasbaar mits je mensen stimuleert deel te nemen aan een samenleving. Dit is niet door NAAST elkaar te leven, maar MET elkaar. Dorpen zoals Staphorst zijn m.i. net zo niet-multicultureel als een dorp vol moslims in Nederland.

In Nederland hebben wij een wet die gelijkheid moet garanderen, wat helaas niet door elke overheid even hard word toegepast (Ik kom nu echt over als een rechtstaat-jihadist, zoals El_Matador dit soort uitspraken noemt)
De "heersende" moraal is een constant ontwikkelend fenomeen, het heeft bijvoorbeeld eeuwen geduurd voordat we vrouwen als gelijk zagen, hetzelfde voor mensen met een andere huidskleur. Homo's en lesbiennes zijn zelfs nog niet helemaal geaccepteerd, meer "getolereerd" . Zolang we ons vasthouden aan een Leitkultuur verraden we de Westerse ideologie, Rousseau stelde immers dat twijfel een van de weinige zekerheden is. (Hij stelde ook zeker dat God bestond, maar dat was volgens tijdbeeld correct, jij en ik zouden ook gelovig zijn, mits jij dat niet bent op dit moment). Verandering moet mogelijk zijn wat mij betreft.
Dat het toepasbaar is is leuk maar ik vroeg dus om wat er precies toepasbaar is.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_73796162
quote:

[..]

Zou jij dat in ABN kunnen neerzetten?

Bij voorbaat dank
Seculier-Fundamentalistisch
pi_73798776
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 20:43 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Ik snap het wel, je beweert geen xenofoob te zijn, 1 zin later gebruik je het woord 'allochtoon', een woord dat in geen enkele andere taal bestaat en iedere 'niet-100%-nederlander' in 1 hoekje plaatst.
Mwoh allochtoon dekt volgens de officiële definitie en het CBS alleen tot de derde generatie. In de volksmond is het alleen een leuk duur woord geworden wat je straffeloos kunt inzetten als joker als je het eigenlijk over buitenlanders hebt en dan eigenlijk alleen als je moslims bedoelt.

En maar weer ot: zet Janmaat eens naast Pim Fortuyn. Fortuyn signaleerde problemen die er waren en dan wel op zo'n manier dat hij binnen de rode lijntjes kleurde. Ik was het niet eens met zijn analyses van dat probleem en al helemaal niet met de oplossingen en suggesties die hij deed maar hij noemde het in vergelijking netjes en beschaafd bij de naam in vergelijking met Janmaat en al zijn onbeschaafde schreeuwerigheid. (Ja, schreeuweriger dan Fortuyn)
Ik heb Pim bijvoorbeeld meer letterlijk over moslims en islam horen zeggen en onderbouwen dan dat hij vaag in de rondte lulde over "onze mooie cultuur" en "wij hebben er niet om gevraagd dat [insert racistische praatjes]" zoals Janmaat deed. Daarom sloeg Fortuyn wel aan en werd Janmaat terecht neergezet als vieze ouwe man met nare praatjes.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_73834113
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 13:58 schreef buachaille het volgende:
Net als Theo van Gogh met zijn zeer pittige uitspraken mis ik ook best Janmaat. Ik kan me nog goed een paar van zijn toespraken in de zendtijd van politiek partijen herinneren, soms zat ik met tranen in de ogen van het lachen naar die uitzendingen te kijken. Niet dat ik het met hem eens was overigens, ik heb en zie zelf alleen maar voordelen. Een visionair is hij ook niet, ik kan me niet herinneren dat Janmaat één keer het woord Islam gebruikt heeft.
Misschien was je in de jaren 80 nog een kleuter maar met Hans Janmaat is eigenlijk in Nederland de hele discussie begonnen. Lees ook eens dit stuk: http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=9467
  maandag 19 oktober 2009 @ 16:22:07 #201
177885 JoaC
Het is patat
pi_73847927
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 02:12 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dat het toepasbaar is is leuk maar ik vroeg dus om wat er precies toepasbaar is.
Mensen met verschillende culturen naast elkaar laten leven, iedereen denkt immers anders over zaken dan anderen, zelfs binnen de cultuur. Je moet gewoon mensen veroordelen om hun doen, niet om hun denken.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_73863005
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 20:40 schreef ouderejongere het volgende:
Leer het verschil eens kennen tussen een statistisch verband en een causaal verband.
Ik ken het verschil dondersgoed hoor, maar hoe wil jij hardmaken dat er geen enkel causaal verband bestaat?
Ik begrijp ten volle dat het een factor onder velen is, en dat het zelfs best moeilijk is om te onderzoeken. Maar eerlijk gezegd vind ik je stelling, dat het slechts een louter toevallig statistisch verband betreft erg jaren '80.
quote:
Het afschaffen van de corrigerende tik (die de Nederlandse minister Donner zelf strafbaar heeft gesteld) heeft veel meer invloed op de criminaliteit dan een paar Nieuwe Nederlanders.
Heb je ook bronnen die deze lachwekkende bewering staven? :d

Het is daarnaast al helemaal vreemd dat je mij alsnog een 'xenofoob' meent te kunnen noemen omdat ik het woord 'allochtoon' gebruikt heb. Als ik nu zeg dat ik geen homo ben, ga jij me dan vertellen dat ik, omdat ik graag kook en mijn gezicht was met l'oreal, misschien toch stiekem wel ergens een latente nicht ben? Nee, natuurlijk niet, want dat is grote kolder. Maar het is exact de denkwijze die je nu doorvoert in deze 'discussie'.
Als ik je nu vertel, heel simpel, dat ik geen racist, xenofoob, haatzaaier of nazi ben, moet je dat gewoon aannemen. Wat is dat toch altijd met antifascisten dat ze alsnog menen te moeten aantonen dat iemand het weldegelijk is, maar het van zichzelf gewoon nog niet weet?
Doet me aan een D66 campagne denken, maar dan net wat anders:
'U bent eigenlijk een rechts-extremist'.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:56:59 #203
273337 kskopf
hand in hand...
pi_73878130
Wat was er nou zo fout aan z'n commentaar dat er teveel Surinamers in het Nederlands elftal zaten?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:28:00 #204
177885 JoaC
Het is patat
pi_73879236
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 13:56 schreef kskopf het volgende:
Wat was er nou zo fout aan z'n commentaar dat er teveel Surinamers in het Nederlands elftal zaten?
- Ze hadden een Nederlands paspoort
- Ze spraken de Nederlandse taal
- Ze hadden Nederlandse gebruiken
- De voetballers over wie het voornamelijk ging (Ruud Gullit en Frank Rijkaard) waren beiden in Amsterdam geboren.

Of iets teveel is is verder relatief, hij mag dit best denken, maar als je klaarblijkelijk liever alleen blanke calvinistische jongens wilt die op woensdag gehakt eten (waarvan maar een select groepje is), ben je niet voor een zo sterk mogelijk Nederlands Elftal. Wat mij betreft zijn dit gewoon Nederlandse mannen met een Surinaamse achtergrond.
[..]
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:50:29 #205
273337 kskopf
hand in hand...
pi_73882031
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:28 schreef JoaC het volgende:

[..]

- Ze hadden een Nederlands paspoort
- Ze spraken de Nederlandse taal
- Ze hadden Nederlandse gebruiken
- De voetballers over wie het voornamelijk ging (Ruud Gullit en Frank Rijkaard) waren beiden in Amsterdam geboren.

Of iets teveel is is verder relatief, hij mag dit best denken, maar als je klaarblijkelijk liever alleen blanke calvinistische jongens wilt die op woensdag gehakt eten (waarvan maar een select groepje is), ben je niet voor een zo sterk mogelijk Nederlands Elftal. Wat mij betreft zijn dit gewoon Nederlandse mannen met een Surinaamse achtergrond.
Je noemt wel objectieve gronden, maar het blijft gewoon een mening dat ze daarom Nederlander ipv Surinamer zouden zijn.

Er zijn ook mensen met een andere mening, bv. dat het gewoon Surinamers zijn vanwege hun Surinaamse afkomst, ook al spreken ze dan Nederlands. Ik snap niet waarom deze mening zo nodig belachelijk gemaakt moet worden.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:01:07 #206
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_73882437
Hier Hans Janmaat in "Het Zwarte Schaap"

Toen vond ik hem behoorlijk een amateur en door gebrek aan charisma bleven de CD klein.
Ook het "Cordon Sanitair" werkte niet mee in zijn voordeel, wederom door zijn charisma.

Paul Witteman gaf in deze serie toe dat met name de VARA toendertijd hem geen ruimte gaf zijn visie te verspreiden.
Janmaat is door de politieke elite verguist, ten onrechte.
Ja ik zie hem min of meer als een visionair omdat hij toen al zeer heikele punten aanhaalde. Maar zoals de salon/toog socialist beaamt is enkel hun visie de juiste visie.
Gelukkig dat Wilders daar mee anders mee omgaat.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:08:21 #207
273337 kskopf
hand in hand...
pi_73884812
Heb zojuist het fragment bekeken.
Ik vind het een moedige man. In de Tweede Kamer gaan zitten met zoveel linksradicale gekken op het Binnenhof die je het liefst willen vermoorden is niet niks!

En ook erg sportief om in te gaan op een uitnodiging van de VARA, de omroep die hem jaren het leven zuur heeft gemaakt. Ik zou m'n middelvinger opsteken maar hij deed het toch maar!
pi_73983596
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:08 schreef kskopf het volgende:
Heb zojuist het fragment bekeken.
Ik vind het een moedige man. In de Tweede Kamer gaan zitten met zoveel linksradicale gekken op het Binnenhof die je het liefst willen vermoorden is niet niks!
Overdrijven is ook een kunst.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:39:35 #209
273337 kskopf
hand in hand...
pi_73984367
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kunst.
Heb je het filmpje bekeken, het Binnenhof stond vol met mensen die "stop fascisme" enzo schreeuwden en in hem de opvolger van Hitler zagen.

Dus ja, ik vind het serieus heel moedig om je daar niks van aan te trekken.
pi_73984521
Oeh, jeetje. Levensgevaarlijk!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:00:05 #211
273337 kskopf
hand in hand...
pi_73985124
Volgens mij was jij in 2002 en 2004 héél ver weg van Nederland, anders zou je dat niet roepen.
pi_73985876
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:00 schreef kskopf het volgende:
Volgens mij was jij in 2002 en 2004 héél ver weg van Nederland, anders zou je dat niet roepen.
Wat gebeurde er in die jaren dan met Janmaat op het Binnenhof?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2009 15:21:20 ]
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 17:59:27 #213
273337 kskopf
hand in hand...
pi_73991690
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:21 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat gebeurde er in die jaren dan met Janmaat op het Binnenhof?
Die aanslag in Kedichem telt zeker niet?

3 aanslagen (2 doden en 1 persoon die haar been verloor) en minimaal 2 mensen die permanent beveiligd moeten worden (Wilders, De Winter) alleen maar omdat ze kritisch zijn richting de multiculturele samenleving.

Maar steek je kop maar lekker onder de grond hoor!
pi_73993303
Pardon? Je had het over de moed van Janmaat om zich op het Binnenhof te begeven. Daar heeft bovenstaande natuurlijk niks mee van doen.

Volgende poging.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:14:21 #215
273337 kskopf
hand in hand...
pi_73993604
De moed om Kamerlid te worden in zo'n vijandig klimaat.

Maar dat had je wel begrepen.
Blijkbaar mag je de beste man niet zo en vind je het moeilijk om zijn heldhaftigheid onder ogen te zien.

Geeft niks hoor, van die kwaal hebben wel meer mensen last.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')