Mensen met verschillende culturen naast elkaar laten leven, iedereen denkt immers anders over zaken dan anderen, zelfs binnen de cultuur. Je moet gewoon mensen veroordelen om hun doen, niet om hun denken.quote:Op zondag 18 oktober 2009 02:12 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dat het toepasbaar is is leuk maar ik vroeg dus om wat er precies toepasbaar is.
Ik ken het verschil dondersgoed hoor, maar hoe wil jij hardmaken dat er geen enkel causaal verband bestaat?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:40 schreef ouderejongere het volgende:
Leer het verschil eens kennen tussen een statistisch verband en een causaal verband.
Heb je ook bronnen die deze lachwekkende bewering staven? :dquote:Het afschaffen van de corrigerende tik (die de Nederlandse minister Donner zelf strafbaar heeft gesteld) heeft veel meer invloed op de criminaliteit dan een paar Nieuwe Nederlanders.
- Ze hadden een Nederlands paspoortquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:56 schreef kskopf het volgende:
Wat was er nou zo fout aan z'n commentaar dat er teveel Surinamers in het Nederlands elftal zaten?
Je noemt wel objectieve gronden, maar het blijft gewoon een mening dat ze daarom Nederlander ipv Surinamer zouden zijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:28 schreef JoaC het volgende:
[..]
- Ze hadden een Nederlands paspoort
- Ze spraken de Nederlandse taal
- Ze hadden Nederlandse gebruiken
- De voetballers over wie het voornamelijk ging (Ruud Gullit en Frank Rijkaard) waren beiden in Amsterdam geboren.
Of iets teveel is is verder relatief, hij mag dit best denken, maar als je klaarblijkelijk liever alleen blanke calvinistische jongens wilt die op woensdag gehakt eten (waarvan maar een select groepje is), ben je niet voor een zo sterk mogelijk Nederlands Elftal. Wat mij betreft zijn dit gewoon Nederlandse mannen met een Surinaamse achtergrond.
Overdrijven is ook een kunst.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:08 schreef kskopf het volgende:
Heb zojuist het fragment bekeken.
Ik vind het een moedige man. In de Tweede Kamer gaan zitten met zoveel linksradicale gekken op het Binnenhof die je het liefst willen vermoorden is niet niks!
Heb je het filmpje bekeken, het Binnenhof stond vol met mensen die "stop fascisme" enzo schreeuwden en in hem de opvolger van Hitler zagen.quote:
Wat gebeurde er in die jaren dan met Janmaat op het Binnenhof?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:00 schreef kskopf het volgende:
Volgens mij was jij in 2002 en 2004 héél ver weg van Nederland, anders zou je dat niet roepen.
Die aanslag in Kedichem telt zeker niet?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat gebeurde er in die jaren dan met Janmaat op het Binnenhof?
Zucht, nog 1x dan, eigenlijk herhaal ik mezelf, maar het schijnt moeilijk voor jou te zijn om begrijpend te lezen dus vooruit:quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:17 schreef k_man het volgende:
Zijn heldhaftigheid? Ik wacht nog steeds op voorbeelden waaruit zou blijken dat Janmaat heldhaftig was.
Het kan geen kwaad om nog eens te benadrukken dat radicaal links nog even gevaarlijk is als in de jaren 80.quote:Je snapt hopelijk ook wel dat een bewering over Wilders in 2009 totaal niets te maken heeft met de mate van heldhaftigheid van Janmaat in, pak 'm beet, 1987.
Daar hoef je geen visionair voor te zijn anders zou ik dat ook zijn. Al ver voor Janmaat dit zei zei ik dat al, min 15-20 jaar geleden. Alleen die boodschap verspreiden was toen wat moeilijker dan nu. Er zullen vast mensen voor mij zijn geweest die dat ook al eens ingezien hebben. Ik doel dan op de rassen onlusten in Rotterdam-Zuid (Afrikaanderwijk) ergens in de jaren '70quote:Op vrijdag 30 september 2005 10:01 schreef MikeyMo het volgende:
Zou jij een kunnen beginnen een kleinere foto te gebruiken!
Ik zag van de week een docu over Hans Janmaat en naast opnamen waarin hij zichzelf weer enorm ridiculiseerde door overal buitenlanders bij te halen of weg te lopen tijdens een aflevering van "het zwarte schaap" was er ook een moment waarop hij iets zegt in de trant van:
"als we nu niet de problematiek met etnische minderheden in bepaalde wijken aanpakken dan hebben we over 10-20 jaar onleefbare wijken"
Hoe kijken jullie nou terug op Hans Janmaat?
http://allochtonen.web-lo(...)geschiedenis-ja.htmlquote:De Rotterdamse Afrikaanderwijk had in de hete zomer van 1972 de primeur: voor het eerst kwam het in Nederland tot rellen tussen verschillende etnische groepen. Sterverslaggever Jaap van Meekren was ter plekke en deed verslag (zie filmpje onder). Turkse gastarbeiders kregen het aan de stok met autochtone buurtgenoten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |