Het ideaal is niet een extreem rijke elite en een extreem arme bevolkingquote:Op donderdag 29 september 2005 10:56 schreef McCarthy het volgende:
[..]
we moeten allemaal ons steentje bijdragen, niet zo egoistisch ja.
Het ideaal staat voorop. Niet je eigen koopkrachtplaatje.
Wat weetjes voor je:quote:je hebt vast een bron met de levenstandaard van de "armste" 10% van mensen in de USA
rijke lui betalen nog steeds absoluut gezien veel meer hoorquote:Op donderdag 29 september 2005 10:59 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik heb er geen enkele moeite mee belasting te betalen, waar jij die insinuatie vandaan tovert, is mij een raadsel. Ik heb wel moeite met het egoisme van rijkelui die liever zien dat de minder bedeelden meer en zij minder betaald krijgen, het gevolg van een flattax dus.
we moeten allemaal arm zijn?quote:Op donderdag 29 september 2005 11:45 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Het ideaal is niet een extreem rijke elite en een extreem arme bevolking![]()
[..]
1. Geloof er weinig vanquote:Wat weetjes voor je:
Tot vier jaar terug hadden we een nivellerend belastingsstelsel, en waren we toen allemaal arm. Nee, dat viel best mee.......quote:Op donderdag 29 september 2005 19:15 schreef McCarthy het volgende:
we moeten allemaal arm zijn?
Werkt anders perfect in alle landen waar het is ingevoerd. Zowat alle oostblok landen hebben booming economie. En zoals gezegt zoveel scheelt het niet, maar een paar procent.quote:Op donderdag 29 september 2005 19:50 schreef MoChe het volgende:
iedereen zelfde percentage belasting... dat werkt gewoon niet. heb het er toevallig vandaag met twee (mede)politicologie studenten over gehad
en, wat waren hun argumenten?quote:Op donderdag 29 september 2005 19:50 schreef MoChe het volgende:
iedereen zelfde percentage belasting... dat werkt gewoon niet. heb het er toevallig vandaag met twee (mede)politicologie studenten over gehad
Het gaat bij dit soort dingen bij de tegenstanders vaak niet om de realiteit, maar om het linkse dogma wat doorbroken wordt. In dit geval de slogan "de sterkste schouders....", dat is pijnlijk en moet zoveel mogelijk worden voorkomen omdat dan blijkt dat het progressieve beleid van vroeger wederom heeft gefaald.quote:Op donderdag 29 september 2005 21:16 schreef McCarthy het volgende:
ik heb het al een paar keer eerder gezegd: we hebben al een flattax, alleen zo ondoorzichtig als maar zijj kan.
Rijken profiteren namelijk meer naarmate ze meer belasting betalen van aftrekposten en allerlei andere voordeeltjes en regelinkjes en whatever
Twee "flattax prof" in leiden hebben dat uitgerekend
Maar met een progoressief stelsel dat inhoudt dat de lagere inkomens minder gaan betalen kan toch geen kwaad?quote:Op donderdag 29 september 2005 21:20 schreef McCarthy het volgende:
en het gaat nu al zo kut met de eocnomie
Nog minder stimulans om iets te bereiken in de samenleving bedoel je?quote:Op donderdag 29 september 2005 21:25 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Maar met een progoressief stelsel dat inhoudt dat de lagere inkomens minder gaan betalen kan toch geen kwaad?
Waarom? Ook al betaal je meer belasting je houdt nog altijd meer over...quote:Op donderdag 29 september 2005 21:29 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Nog minder stimulans om iets te bereiken in de samenleving bedoel je?
Haar democratische machtsbasis.quote:Wat geeft de regering eigenlijk het recht om te discrimineren op grond van inkomen?
Je houdt meer over, maar hoe meer je verdient hoe groter het percentage dat je moet afstaan, dus hoe hoger je komt hoe lager de stimulans is om nog meer je best te doen om meer te gaan verdienen. Dat is het principe, en dat principe is fout.quote:Op donderdag 29 september 2005 21:32 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Waarom? Ook al betaal je meer belasting je houdt nog altijd meer over...
[..]
Haar democratische machtsbasis.
quote:Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
de steun binnen de partijen valt wel mee, get is meer zo dat ze nog steeds oplopende schijven willen maar dan geen aftrekposten meerquote:Op donderdag 29 september 2005 21:29 schreef Arnem_ het volgende:
Ja....euh links dogma enzo....Er zijn binnen de linkse partijen best veel mensen die voorstander zijn van een flat-tax. De manier waarop maakt het sociaal, dan wel asociaal. Een belastingsvrije voet van 33 euro en een belastingspercentage van 80% procent voor daarboven en je hebt een uiters sociaal belastingsstelsel.
?quote:Ik ben tegen een flat-tax omdat ik vind dat iedereen deel uit maakt van de maatschappij en dus ook iedereen belasting moet betalen. Niet iedereen kan dat maar als je werkt moet je belasting betalen, ook de wat minder bedeelden. Hoe meer je verdient, hoe hoger je profeit is van onze maatschappij,
Het is een vorm van discriminatie. Iedereen in Nederland heeft recht op dezelfde voorzieningen. De politie, gezondheidszorg of het onderwijs is niks beter als je meer verdient. Toch moet jij omdat jouw inkomen toevallig hoog is voor dezelfde voorzieningen meer betalen.quote:Op donderdag 29 september 2005 21:43 schreef achterhetspoor het volgende:
Ik zie het ook niet als dicrimineren, als je de keuze maakt in Nederland veel te gaan verdienen dan kies je er ook voor om hier veel belasting te gaan betalen.
En helaas voor jou heeft de overheid dat recht gewoon.
Ja natuurlijk wel. Als je veel geld verdient is dat het gevolg van waar je bent geboren, de stand van tecnologie, de infrastructuur, opleiding, uitvindingen in het verleden en ga zo maar door.quote:Op donderdag 29 september 2005 21:49 schreef McCarthy het volgende:
?
In welk opzicht profiteer je meer van de maatschappij? De maatschappij betaalt jou dat salaris toch niet?
Dat systeem wordt volgens mij onder andere in Finland en België met succes toegepast!quote:Op donderdag 29 september 2005 21:52 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Het is een vorm van discriminatie. Iedereen in Nederland heeft recht op dezelfde voorzieningen. De politie, gezondheidszorg of het onderwijs is niks beter als je meer verdient. Toch moet jij omdat jouw inkomen toevallig hoog is voor dezelfde voorzieningen meer betalen.
Hoe zou jij het vinden als mensen die meer verdienen meer moeten betalen voor een parkeerboete? Dat zou toch ook nergens op slaan.
Ik blijf dat een huilverhaal vinden. Mensen kunnen ook nu succesvol zijn en bakken met geld verdienen. Wat zou een paar cent belasting daaraan kunnen schelen? Het leven is meer dan alleen centen nietwaar?quote:Laten we eerlijk de lasten verdelen, inplaats van de succesvolle mensen te straffen voor hun succes. De mensen die meer verdienen dragen zowiezo al meer bij aan de economie en de samenleving in het algemeen, je zou het moeten stimuleren om succesvol te zijn. Niet afstraffen
Zo overduidelijk vind ik die economische argumenten eigenlijk nietquote:Naast de overduidelijke economische argumenten, die naar mijn mening belangrijker zijn vind ik ook dat dit principe ook wel eens aan de orde mag komen.
jij draait het om. Jij doet net alsof hij profiteert, hij draagt echter juist bij aan de maatschappij. En daar wil jij hem voor straffen?quote:Op donderdag 29 september 2005 21:57 schreef Arnem_ het volgende:
[..]
Ja natuurlijk wel. Als je veel geld verdient is dat het gevolg van waar je bent geboren, de stand van tecnologie, de infrastructuur, opleiding, uitvindingen in het verleden en ga zo maar door.
Ik denk niet dat John de Mol rond het jaar 800, miljarden euro's kunnen verdienen.
Ze hadden toen nog geen euro's.
Geen televisie.
Geen huizen met zwembad.
Kortom, iedereen is een product van de maatschappij en als je meer verdient ben je in staat geweest om meer van de maatschappij te profiteren. Daar moet tegenover staan dat je ook meer terug brengt de maatschappij in.
Hij heeft er van alle kanten van geprofiteert, mag daar niet wat tegenoverstaan?quote:Op donderdag 29 september 2005 22:01 schreef McCarthy het volgende:
[..]
jij draait het om. Jij doet net alsof hij profiteert, hij draagt echter juist bij aan de maatschappij. En daar wil jij hem voor straffen?
Het zou wel leuk zijn als, je in een discussie, in gaat op de argumenten in plaats van er compleet omheen te typen. Zo kun je natuurlijk geen discussie voeren.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:01 schreef McCarthy het volgende:
jij draait het om. Jij doet net alsof hij profiteert, hij draagt echter juist bij aan de maatschappij. En daar wil jij hem voor straffen?
Dus?quote:Op donderdag 29 september 2005 21:57 schreef Arnem_ het volgende:
[..]
Ja natuurlijk wel. Als je veel geld verdient is dat het gevolg van waar je bent geboren, de stand van tecnologie, de infrastructuur, opleiding, uitvindingen in het verleden en ga zo maar door.
Ik denk niet dat John de Mol rond het jaar 800, miljarden euro's kunnen verdienen.
Dat jij profiteerd van de kansen die de samenleving jouw bied is jouw verdienste. Dat een ander dat niet doet, is jammer. Het punt is, we hebben dezelfde kansen. We leven hier allemaal in dezelfde maatschapij, rijk en arm. We hebben allemaal dezelfde kansen op onderwijs aangezien dat voor iedereen in Nederland te betalen is. Als jij iets van je leven bakt en succesvol bent, mooi zo. Als jij op je 14e van school afgaat en loopt te kloten, pech voor jou.quote:Kortom, iedereen is een product van de maatschappij en als je meer verdient ben je in staat geweest om meer van de maatschappij te profiteren. Daar moet tegenover staan dat je ook meer terug brengt de maatschappij in.
Het gaat om het principe, niet om pakken wat je pakken kan.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:33 schreef achterhetspoor het volgende:
Als hij 15.000 keer zoveel ook prima kan dragen dan is daar toch niet zo gek veel mis mee?
jammer alleen dat zelfs de VVD dit principe niet hanteerdquote:Op donderdag 29 september 2005 22:38 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Het gaat om het principe, niet om pakken wat je pakken kan.
quote:Iets anders is de zwaarte van de ingreep. De tariefstelling
moet zodanig zijn dat de staat zoveel mogelijk inkomsten genereert tegen een voor de burger zo laag mogelijk tarief. Overwerken wordt dan aantrekkelijker, want je houdt er meer geld aan over. Het abjecte zwartwerken wordt vanzelf onaantrekkelijk. Belastingvluchtelingen staan meer dan nu te kijk als mensen die niet willen bijdragen aan de Nederlandse samenleving. Ervaringen elders hebben geleerd dat een lagere en eenvoudigere belastingheffing kan leiden tot meer belastingopbrengsten dan een hogere heffing met een ingewikkeld stelsel van aftrekposten. Het optimale tarief - zo hoog mogelijke opbrengsten bij een zo laag mogelijk tarief - ligt naar alle waarschijnlijkheid beduidend lager dan het maximumtarief dat in Nederland geldt.
Klopt en met het principe is wat mij betreft niet zo gek veel mis. ik sta nog altijd achter 'sterkste schouders - zwaarste lasten'.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:38 schreef Blazkowich het volgende:
[..]
Het gaat om het principe, niet om pakken wat je pakken kan.
1. dat gebeurt dus ook met een flattaxquote:Op donderdag 29 september 2005 22:45 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Klopt en met het principe is wat mij betreft niet zo gek veel mis. ik sta nog altijd achter 'sterkste schouders - zwaarste lasten'.
De VVD is dan een gemankeerde sociaaldemocratische partijquote:Op donderdag 29 september 2005 22:45 schreef McCarthy het volgende:
[..]
jammer alleen dat zelfs de VVD dit principe niet hanteerd
lees hun liberale manifest er maar op na:
[..]
1. Niet voldoende.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:49 schreef McCarthy het volgende:
[..]
1. dat gebeurt dus ook met een flattax
2. waarom de lasten zo zwaar maken? misschien dat de lasten lichter kunnen
3. zoveel echt sterke schouders zijn er niet
De hoogheemraadschappen, zijlvesten, waterschappen, marken etc etc.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:51 schreef McCarthy het volgende:
eeuwenlange traditie ?
waar haal je dat vandaan?
je noemt allemaal dingen die zich met waterbeheer bezig hielden. Niet zo raar in dit land dat onder de zeespiegel ligt.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:56 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
De hoogheemraadschappen, zijlvesten, waterschappen, marken etc etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |