abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31018709
Aangezien het vorige topic vol was en het toch wel een interessant punt is om over verder te discussieren, hier weer verder.

Vorige deel:

Iedereen hetzelfde belastingtarief

Wat ik nu niet snap, wat houdt het bv voor mij als middelmatige inkomensverdiener in.
Ik verdien momenteel 1500 euro bruto, daarvan blijft 1156 euro over.
Daar gaat dus 23% belasting af.

Betekent het nu dat ik met het nieuwe stelsel bijna 2x zoveel belasting mag gaan betalen? (44%)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31019064
Belachelijk voorstel.. Lekker nivellerend

Of is deze gedachte heel erg kort door de bocht?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_31019104
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:04 schreef Metro2005 het volgende:
Aangezien het vorige topic vol was en het toch wel een interessant punt is om over verder te discussieren, hier weer verder.

Vorige deel:

Wat ik nu niet snap, wat houdt het bv voor mij als middelmatige inkomensverdiener in.

Betekent het nu dat ik met het nieuwe stelsel bijna 2x zoveel belasting mag gaan betalen? (44%)

Met een flattax gaan lage en midden inkomens dus meer en hogere inkomens minder belasting betalen.
pi_31019121
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:23 schreef Black-Death het volgende:

Nope, je hebt volkomen gelijk
pi_31019165
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:25 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Nope, je hebt volkomen gelijk
Oke, dan kan ik weer lekker gaan regering-bashen
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_31019245
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:28 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Oke, dan kan ik weer lekker gaan regering-bashen
Succes!
pi_31019380
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:25 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Met een flattax gaan lage en midden inkomens dus meer en hogere inkomens minder belasting betalen.
Hallo zeg, dat betekend in mijn geval dat ik bijna 300 euro per maand MINDER te besteden heb
tel daar nog even bij op dat ik OOK nog eens 50 euro per maand meer moet gaan betalen aan dat kots zorgstelsel en ik kan volgend jaar 350 euro per maand minder besteden.

Oftewel, niks meer, ben blij als ik straks me vreten en huis kan betalen.
Daar werk je dan 40 uur per week voor
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31019536
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Hallo zeg, dat betekend in mijn geval dat ik bijna 300 euro per maand MINDER te besteden heb
tel daar nog even bij op dat ik OOK nog eens 50 euro per maand meer moet gaan betalen aan dat kots zorgstelsel en ik kan volgend jaar 350 euro per maand minder besteden.

Yup, maar je moet maar zo denken, dan is de belastingdruk eerlijker verdeeld en hoeven die arme rijke mensen niet zoveel meer belasting te betalen. Ze hebben het al zo zwaar he?
pi_31019701
Zoals ik al zei: zoiets kunnen ze niet doorvoeren want als een groot deel van de bevolking niks meer te makken heeft is het weg koopkracht, weg economie (en de rijken ontvluchten NL dan maar want ze hebben dan ook geen toekomst meer) oftwel, totale zelfvernietiging van wat we tot nog toe bereikt hebben.
pi_31019811
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:47 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Yup, maar je moet maar zo denken, dan is de belastingdruk eerlijker verdeeld en hoeven die arme rijke mensen niet zoveel meer belasting te betalen. Ze hebben het al zo zwaar he?
ach gut die arme rijke mensen toch, nu kunnen ze geen 10e auto aanschaffen inderdaad

krankzinnig dit echt waar.
pi_31019831
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zoals ik al zei: zoiets kunnen ze niet doorvoeren want als een groot deel van de bevolking niks meer te makken heeft is het weg koopkracht, weg economie (en de rijken ontvluchten NL dan maar want ze hebben dan ook geen toekomst meer) oftwel, totale zelfvernietiging van wat we tot nog toe bereikt hebben.
En weet de overheid dat ook?
die gaan er op vooruit waarschijnlijk dus die vinden het een puik plan.
pi_31019902
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:59 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

ach gut die arme rijke mensen toch, nu kunnen ze geen 10e auto aanschaffen inderdaad

Volkomen met je eens
pi_31019907
het moet niet allemaal hetzelfde zijn, maar het moet wel LINEAR verdeeld worden. Niet in boxen of 3 'tariefgroepen' .

Wat is er moeilijk aan een formule voor het %, vooral nu dat alles geautomatiseerd is. Nu zit je namelijk met van die 'grensgebieden' , verdien je 100 euro meer, dan betaal je plots 900 meer belasting.. dat soort zooi.
pi_31019919
quote:

[..]

En weet de overheid dat ook?
die gaan er op vooruit waarschijnlijk dus die vinden het een puik plan.
Bij de aankomende verkiezingen gewoon op verstandige mensen stemmen, ze krijgen het er toch nooit door voor de komende verkiezingen
pi_31019940
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

tja, betere baan zoeken, carriere maken, studie doen etc
pi_31020066
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:04 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Bij de aankomende verkiezingen gewoon op verstandige mensen stemmen, ze krijgen het er toch nooit door voor de komende verkiezingen
Welke partijen willen dit voorstel gaan invoeren? Dan weet ik in elk geval waar ik NIET op moet gaan stemmen.

En @ Tasma, als het kon dan deed ik dat met liefde maar helaas.
  donderdag 29 september 2005 @ 10:10:34 #17
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31020098
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:04 schreef Metro2005 het volgende:

Vorige deel:

Zoals ze het voorstellen blijft de heffingskorting en de arbeidskorting wel overeind. Overigens moet je de kosten die je werkgever betaalt voor de ziektepostenpremie er nog bij tellen.
pi_31020184
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zoals ze het voorstellen blijft de heffingskorting en de arbeidskorting wel overeind. Overigens moet je de kosten die je werkgever betaalt voor de ziektepostenpremie er nog bij tellen.
Leg eens uit, ik ben niet zo'n econoom. Wat houdt dat concreet in?
  donderdag 29 september 2005 @ 10:22:23 #19
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31020365
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik ben ook geen econoom hoor.
De voorzitter van de REA zei vanochtend op de radio dat die kortingen overeind zouden blijven in hun voorstel. Het komt er eigenlijk op neer dat je dan over een deel van je inkomsten dus alsnog geen belasting hoeft te betalen. Je zal na die kortingen dus niet uitkomen op de 44% of 39% a 40% na afschaffing hypotheekrenteaftrek / ouderentarief
pi_31020605
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:47 schreef Vhiper het volgende:

[..]

zelden zo een schablonen denker tegengekomen als jij.
je verdeelt de wereld om je heen in hokjes en oordeelt over die mensen die niet in jou hokje zitten.

Je horizon is zo breed als het VARA televisie programma.
pi_31020639
quote:

[..]

Nee we laten ze nog maar een beetje meer betalen zodat een stel luie flikkers die niets doen ook een auto kunnen kopen

Tis hun goed recht niet waar?
pi_31020655
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je had me bijna overtuigd
pi_31020705
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:09 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Welke partijen willen dit voorstel gaan invoeren? Dan weet ik in elk geval waar ik NIET op moet gaan stemmen.

En @ Tasma, als het kon dan deed ik dat met liefde maar helaas.
Voorlopig zijn het alleen maar proefbalonnetjes, maar ik begrijp dat de VVD er wel oren naar heeft, Wilders ongetwijfeld ook wel, de standpunten van het CDA en de christelijke partijen hierover ken ik niet, PvdA zal flink tegensputteren, onder hen komt het er niet en GL en SP zullen ongetwijfeld fel tegen zijn.
pi_31020739
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik ben ook geen econoom hoor.
De voorzitter van de REA zei vanochtend op de radio dat die kortingen overeind zouden blijven in hun voorstel. Het komt er eigenlijk op neer dat je dan over een deel van je inkomsten dus alsnog geen belasting hoeft te betalen. Je zal na die kortingen dus niet uitkomen op de 44% of 39% a 40% na afschaffing hypotheekrenteaftrek / ouderentarief
Blijft significant hoger dan nu.
pi_31020761
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:33 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Nee we laten ze nog maar een beetje meer betalen zodat een stel luie flikkers die niets doen ook een auto kunnen kopen

Ja joh, Jantje Modaal, die 40 uur per week werkt, is een luie flikker die niets doet
pi_31020773
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:32 schreef CANARIS het volgende:

[..]

je verdeelt de wereld om je heen in hokjes en oordeelt over die mensen die niet in jou hokje zitten.

*Pakt levensgrote spiegel
pi_31020782
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:32 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Hokjes, belastingschijven, what's the difference
pi_31020802
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:33 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Als het zo doorgaat kan ik dalijk mijn auto wegdoen, en dan werk ik gewoon 40 uur per week hoor.

Niet iedereen met weinig inkomen is een luie flikker hoor.
pi_31020887
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:25 schreef Chewie het volgende:

[..]

Op wat voor manier profiteren deze mensen dan van de belastingeuro's?

Ik durf zelfs te stellen dat mensen die het minst betalen onevenredig veel meer krijgen.
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:32 schreef IntroV het volgende:

[..]

Arme mensen zijn vaker ziek, zwak en misselijk en hebben dus meer zorgkosten nodig.

Arme mensen krijgen vaak huursubsidie.

Plus dat arme mensen de schoolkosten (voor een deel) vergoed krijgen
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:07 schreef McCarthy het volgende:

[..]
Wat compleet vergeten wordt in deze discussie is dat er na teruggave en subsidies van de overheid al een flattax is. Alleen absoluut niet transparant.

prof Goudswaard heeft dat laten zien.
En daarin heeft McCarthy gelijk, zie bijvoorbeeld onderstaand onderzoek waar de belastingdruk is onderzocht per opleidingsniveau:
quote:
bron: cpb 21 februari 2005

Lastendruk slechts licht progressief
Hoe hoger het inkomen, des te meer belastingen en premies mensen betalen. Dit zorgt voor herverdeling. De totale belasting- en premieverplichtingen blijken, over het gehele leven gemeten, in grote lijnen bijna evenredig op te lopen met het inkomen. Het onderzoek laat zien dat er, anders dan vaak gedacht, slechts sprake is van een lichte mate van progressie.
Het aandeel van de som van belastingen en sociale premies in het over het leven verdiende inkomen is 52,6% voor de groep met alleen basisonderwijs. Voor de groep met universitair onderwijs is deze weinig hoger, namelijk 54,6%. In deze berekeningen zijn ook de, als aandeel van het inkomen afnemende, werkgeversbijdragen aan de sociale verzekering en indirecte belastingen meegenomen. Ook deze lasten worden namelijk de facto door de werknemer gedragen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 29 september 2005 @ 10:49:37 #30
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31021024
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:23 schreef Black-Death het volgende:

tsja, poblieke omroepen, ontwikkelingshulp, subsidies voor boeren en werklozen moeten toch ergens van betaald worden.

Dus wees eens een beetje solidair ja.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 29 september 2005 @ 10:50:46 #31
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31021053
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:02 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Volkomen met je eens
maar vhiper, het is toch hartstikke solidair dat je al je geld naar de overheid brengt. Die kan er dan weer goede dingen mee gaan doen waar jij ook van profiteert,

Nu klaat je je wel erg van je egoistische kant zien.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 29 september 2005 @ 10:50:50 #32
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31021054
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:37 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Blijft significant hoger dan nu.
Kan wezen. Het toont wat mij betreft slechts aan dat de overheid te veel uitgeeft en/of dat er nog wat gesleuteld kan worden aan de heffingskorting als je de onderkant wil ontzien. Daarnaast zijn er voor die categorie mensen "al" huurtoeslag, zorgtoeslag en kinderopvangtoeslag. De systematiek is zodanig dat je wel eea kan doen.
pi_31021097
Ach dit komt er in Nederland toch niet door . Daar zijn we voorlopig nog te sociaal voor gelukkig. Verder is het belastingstelsel een te belangrijk instrument voor de overheheid om bepaalde groepen burgers te steunen.
pi_31021123
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:50 schreef McCarthy het volgende:

[..]

maar vhiper, het is toch hartstikke solidair dat je al je geld naar de overheid brengt. Die kan er dan weer goede dingen mee gaan doen waar jij ook van profiteert,

Het is nog minder solidair dat je mensen met een laag inkomen in verhouding net zoveel laat betalen als mensen met een hoog inkomen.

Schaf dan gelijk de hele verzorgingsstaat af en maak het ieder voor zich.
Net zoals in de VS, komen er ook van die mooie ghetto's en gaan mensen in trailers wonen.
  donderdag 29 september 2005 @ 10:54:52 #35
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31021141
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:52 schreef achterhetspoor het volgende:
Ach dit komt er in Nederland toch niet door . Daar zijn we voorlopig nog te sociaal voor gelukkig. Verder is het belastingstelsel een te belangrijk instrument voor de overheheid om bepaalde groepen burgers te steunen.
door andere groepen kapot te maken, die op hun beurt ook weer steun willen.

pi_31021161
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:54 schreef Metro2005 het volgende:
Net zoals in de VS, komen er ook van die mooie ghetto's en gaan mensen in trailers wonen.
En dat met een belastingdruk die even hoog is als in een gemiddeld Europees land .
  donderdag 29 september 2005 @ 10:56:29 #37
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31021178
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:54 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Het is nog minder solidair dat je mensen met een laag inkomen in verhouding net zoveel laat betalen als mensen met een hoog inkomen.
we moeten allemaal ons steentje bijdragen, niet zo egoistisch ja.
Het ideaal staat voorop. Niet je eigen koopkrachtplaatje.
quote:
je hebt vast een bron met de levenstandaard van de "armste" 10% van mensen in de USA
pi_31021181
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:54 schreef McCarthy het volgende:

[..]

door andere groepen kapot te maken, die op hun beurt ook weer steun willen.

Nou de gemiddelde mens met een hoog inkomen gaat er echt niet kapot aan wanneer hij of zij naar verhouding wat meer belasting moet betalen dan iemand met een laag inkomen.
pi_31021257
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:50 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Ik heb er geen enkele moeite mee belasting te betalen, waar jij die insinuatie vandaan tovert, is mij een raadsel. Ik heb wel moeite met het egoisme van rijkelui die liever zien dat de minder bedeelden meer en zij minder betaald krijgen, het gevolg van een flattax dus.

Mij betichten van egoisme is hier dus volkomen misplaatst.
pi_31021296
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:56 schreef McCarthy het volgende:

[..]

[..]

je hebt vast een bron met de levenstandaard van de "armste" 10% van mensen in de USA
Als je nou eerst eens de bron aanpakt, namelijk de geldverspillende overheid. Dan ben je al een stuk verder.
Het ideaal wordt overigens wel gerealiseerd door de koopkracht van de mensen, neem je dat af of wordt dat minder dan help je de hele economie om zeep.

En waarvoor heb je een bron nodig?
In Amerika is het zo: heb je niks dan krijg je niks.
Daar kennen ze geen verzorigingsstaat, verplichte verzekering voor ziektekosten ed.
pi_31022463
Ik denk sowieso dat we de kant opgaan van Amerika, dat iedereen z'n eigen boontjes moet doppen. En daar ben ik het mee eens, want ik ga niet kromliggen voor miljoenen bejaarden en de dure zorg die ze nodig hebben terwijl ze ondertussen vaak wel een vette bankrekening hebben die onaangeroerd blijft.
Potverdorie, als het zo doorgaat hou ik niet eens geld over om toekomstig kroost te onderhouden. Dan sterft Nederland uit.
pi_31022560
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:56 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Het ideaal is niet een extreem rijke elite en een extreem arme bevolking
quote:
Wat weetjes voor je:

In the late 1970s, the top one percent of the US population held 13 percent of the wealth; in 1995 it held 38 percent. (Levy, Frank. The New Dollars and Dreams ).

The top ten percent of the U.S. population owns 81.8 percent of the real estate, 81.2 percent of the stock, and 88 percent of the bonds. (Federal Reserve Bank data in Left Business Observer, No. 72, Apr. 3, 1996, p. 5).

One percent of the U.S. population owns sixty percent of the stock and forty percent of the total wealth. (Hawken, Paul, The Ecology of Commerce: A Declaration of Sustainability. New York: HarperBusiness, 1993).

The top one percent of U.S. households owned 42 percent of all stock in 1997...

The top ten percent of households owned 82 percent of all stock-market wealth...

Only 27 percent of households held more than $10,000 in stock in 1997...

57 percent of Americans didn't own any stock at all...

The top fifth of households saw their income rise 43 percent between 1977 and 1999, while the bottom fifth saw their income fall 9 percent....

Since 1973, every group in society except the top 20 percent has seen its share of the national income decline, with the bottom 20 percent losing the most. They have just 3.6 percent of national income, down from 4.4 percent a quarter century ago.

Indeed, the top fifth now makes more than the rest of the nation combined...

Rebecca Blank, who recently left the President's Council of Economic Advisors, pointed out, ‘We've gone back to levels of income and wealth inequality that this country hasn't seen since the teens and 1920s.’" (Source: Merrill Goozner, Crash of '99?, Salon.com, Oct. 1, 1999).

The top one percent of Americans receive more income than the bottom 40 percent. (Korten, David. When Corporations Rule the World, p. 108).

When he was worth $40 billion, Microsoft chairman Bill Gates was worth more than the bottom 110 million Americans (the bottom 40 percent of the population). By 1998, Gates was worth $59 billion; a year later, he was worth $85 billion. Gates is twice as wealthy as the second richest American, Microsoft co-founder Paul Allen (worth $40 billion). (Source: open letter from Ralph Nader (December 1998), citing Edward Wolff of New York University, whose calculations included home equity, pensions and mutual funds, but excluded personal cars, based on Gates' then-current net worth of $40 billion).

In 1995, 358 billionaires were worth $760 billion, the same as the poorest 20 percent of the world’s people. (Korten, David. When Corporations Rule the World, p. 83).
  donderdag 29 september 2005 @ 19:06:36 #43
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31034591
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:59 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik heb er geen enkele moeite mee belasting te betalen, waar jij die insinuatie vandaan tovert, is mij een raadsel. Ik heb wel moeite met het egoisme van rijkelui die liever zien dat de minder bedeelden meer en zij minder betaald krijgen, het gevolg van een flattax dus.
rijke lui betalen nog steeds absoluut gezien veel meer hoor
hartsikke sociaal en eerlijk
  donderdag 29 september 2005 @ 19:15:04 #44
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31034882
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:45 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het ideaal is niet een extreem rijke elite en een extreem arme bevolking
[..]
we moeten allemaal arm zijn?
quote:
Wat weetjes voor je:
1. Geloof er weinig van
2. Ze hebben zelf de welvaart gekreeert. Het is niet zo dat ze het van iemand afgepakt hebben of zo. Dat suggereer jij wel
3. . Hoe is real estate gedifinieerd vraag ik me af. Voglens mij tellen ze de real estate van grote verxekeringen en banken niet mee. Zo is in nederland fortis of achmea of zo de grootste
5. institutionele beleggers zijn volgens mij toch echt wel de grootste aandeelhoduers.
6. GDP USA: $ 11,750,000,000,000. Vermogen BillGates: 40 * 109. Als verhouding: is dat nog geen 0.4%. Raar dat ik bij veel van die getallen in jouw verhaal mijn twijfels zet.
pi_31035113
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:15 schreef McCarthy het volgende:
we moeten allemaal arm zijn?
Tot vier jaar terug hadden we een nivellerend belastingsstelsel, en waren we toen allemaal arm. Nee, dat viel best mee.......

Je moet echt wel dood ongelukkig/lelijk/zonder vrienden of andere te kort komingen hebben, dan wel een combinatie, als je jezelf zo focust op het krijgen van geld en nog meer geld.
pi_31036215
iedereen zelfde percentage belasting... dat werkt gewoon niet. heb het er toevallig vandaag met twee (mede)politicologie studenten over gehad
пусть всегда будет солнце
pi_31036885
M'n vader verdient ook veel geld en betaald uiteraard meer belasting. Maar hij gaat al twee keer per jaar op vakantie, en dan niet een gewone vakantie maar dan luxe rondreizen in vijfsterren hotels, heeft een spiksplinternieuwe Volvo, een prachtig huis, ik krijg ondanks dat ik niet meer thuis woon nog regelmatig 'zomaar' een aardig bedrag cadeau, en dan moet ie nog meer geld overhouden?

Man, hij weet van gekkigheid niet wat ie ermee moet doen zeg. En dat geldt voor een heleboel mensen die al genoeg geld hebben.
pi_31039389
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:50 schreef MoChe het volgende:
iedereen zelfde percentage belasting... dat werkt gewoon niet. heb het er toevallig vandaag met twee (mede)politicologie studenten over gehad
Werkt anders perfect in alle landen waar het is ingevoerd. Zowat alle oostblok landen hebben booming economie. En zoals gezegt zoveel scheelt het niet, maar een paar procent.

De voordelen zijn echter; geen arbitraire "boxen" meer, als je 10 euro meer verdient gaat er 1000 euro belasting af. Dat soort dingen bestaan dan niet meer. Dat zorgt weer voor meer mensen die gaan werken doordat er geen armoedeval meer is. Dat is natuurlijk prachtig want die armoedeval is nu juist de reden dat mensen blijven hangen in uitkerening met het argument "ik ga er toch bijna niks op vooruit".

Daarnaast scheelt het bergen met bureacratie, zowel aan de kant van de ambtenarij als aan de kant van de burgers. Duizenden ambtenaren kunnen de laan uit en zich echt nuttig gaan maken. En bedrijven hebben veel minder problemen met het invullen van belastingen.

Voor wie is het echt klote? Belastingadviseur, die zijn namelijk niet meer nodig en ambtenaren die zijn ook niet meer nodig. En who need them? Ik ben voor invoering. absoluut.

Kijk waar het is ingevoerd, werkt perfect. Niemand wil er meer vanaf. Het is simpel en eerlijk.
Crede Quod Habes, Et Habes.
Luister naar de Etherbeat
  donderdag 29 september 2005 @ 21:12:57 #49
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31039471
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:50 schreef MoChe het volgende:
en, wat waren hun argumenten?
  donderdag 29 september 2005 @ 21:16:02 #50
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31039594
ik heb het al een paar keer eerder gezegd: we hebben al een flattax, alleen zo ondoorzichtig als maar zijj kan.

Rijken profiteren namelijk meer naarmate ze meer belasting betalen van aftrekposten en allerlei andere voordeeltjes en regelinkjes en whatever

Twee "flattax prof" in leiden hebben dat uitgerekend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')