abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30976075
quote:
Advies aan Kamer: iedereen hetzelfde belastingtarief
Alle Nederlanders moeten hetzelfde belastingtarief gaan betalen. Daarnaast moet de hypotheekrente-aftrek nu toch echt worden afgeschaft. Dat adviseert de Raad van Economische Adviseurs.

Advies voor belastingmaatregelen

Miljoenennota
Iedereen moet straks 44% belasting gaan betalen. Aow'ers moeten bovendien meer belasting betalen en de hypotheekrente-aftrek moet weg 'nu de rente laag is'.

Advies
De Raad (REA) heeft het advies aan de Tweede Kamer gestuurd na bestudering van de kabinetsplannen in de Miljoenennota. De verregaande maatregelen zijn volgens de adviseurs hard nodig, omdat het huidige belastingstelsel de burgers onvoldoende prikkelt om te werken. Invoering van een uniform tarief bevordert de arbeidsdeelname en de economische groei, aldus de REA.

Reacties
Het adviesorgaan is eerder dit jaar door de Kamer ingesteld. De VVD zegt in een eerste reactie vóór uitbreiding van het belastingstelsel te zijn. De PvdA wil alleen praten over beperking van de hypotheekrente-aftrek.

www.rtlnieuws.nl

[ Bericht 3% gewijzigd door ExtraWaskracht op 27-09-2005 17:21:30 (] toegevoegd aan [quote) ]
  dinsdag 27 september 2005 @ 16:45:11 #2
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_30976153
Ik zou er op korte termijn zeer zeker niet vrolijk van worden. En volgend jaar wordt al zo'n top jaar.... ik verwacht niet veel van 2006
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_30976784
Hypotheek aftrek er af en weer een spaar regeling open trekken om de koopkracht te stimuleren
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:08:57 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_30976797
lekker is dat... ik betaal nu relatief weinig belasting omdat ik geen ene ruk verdien en ik betwijfel of m'n baas loonsverhoging gaat geven als de belasting voor mij omhoog gaat... kan ik beter een uitkering gaan trekken, dat verdient dan beter dan werk.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_30976825
Tuurlijk, de zwakkeren in de samenleving moet je nóg harder aanpakken, vooral die oude 65+ werkweigeraars. Onvoldoende prikkel om te werken? Hoe gaan we de concurrentie aan met de goedkope Polen? Het minimumloon halveren zeker?
Eigen brokjes eerst.
pi_30976869
Je bedoelt flat tax?
To see or not to see. That's my answer.
pi_30976904
Tuurlijk, laat de rijken vooral minder betalen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_30976907
Leuk op papier, maar degene die hiervan het meest zouden gaan profiteren betalen echt geen cent extra hoor. Het wordt ze alleen makkelijker gemaakt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:17:36 #9
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30977010
Dit gaat zondermeer voeten in de aarde krijgen. Hoe komen ze eigenlijk terecht op 44%, klinkt als nogal veel?

Morgen zal het advies gepresenteerd worden:
quote:
Raad van Economisch Adviseurs adviseert over Miljoenennota 2006

woensdag 28 september 2005 14.30 uur

De Raad van Economisch Adviseurs (REA) presenteert haar advies over de Miljoenennota 2006. De REA is een onafhankelijke raad die ten dienste staat van de Tweede Kamer en deze gevraagd en ongevraagd advies geeft over financieel-economische aangelegenheden.

De REA bestaat uit de volgende leden:
- prof. dr. W.H. (Willem) Buiter (London School of Economics and Political Science, Chair in European Political Economy in the European Institute; Universiteit van Amsterdam, hoogleraar aan de Faculteit der Economische Wetenschappen en Econometrie);
- prof. dr. S.C.W. (Sylvester) Eijffinger (Universiteit van Tilburg, hoogleraar aan de Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen);
- prof. dr. C.G. (Cees) Koedijk (Erasmus Universiteit Rotterdam, hoogleraar aan de Faculteit der Bedrijfskunde);
- prof. dr. C.N. (Coen) Teulings (Universiteit van Amsterdam, hoogleraar aan de Faculteit der Economische Wetenschappen en Econometrie; algemeen directeur van de Stichting voor Economisch Onderzoek);
- prof. dr. A. (Arjen) van Witteloostuijn (Rijksuniversiteit Groningen, hoogleraar aan de Faculteit der Economische Wetenschappen).

pi_30977026
Een vlaktax is een stap in de goede richting. Nu dat percentage nog.
pi_30977027
http://webapp.uvt.nl/fsw/(...)ersbericht?v_id=2033 Dit is genoemde raad, opgericht op instigatie van CDA, 5 hoogleraren, wordt gezien als nuttig instituut (PvdA, D66), vooralsnog voor de duur van 1 jaar in werking om advies uit te brengen over najaarsnota 2005 en voorjaarsnota 2006. Ik zou er niet al te groot gewicht aan toekennen. Hoewel in naam onafhankelijk, natuurlijk volledig gepolitiseerd en daarbij met dit advies haar mandaat ietwat rekkend.
I´m back.
pi_30977094
Die economen zijn allemaal leuk en aardig bezig he,
maar ik vraag me af, wordt er in zo'n onderzoek ook nog iemand met een hart voor zwakken en een hart voor de samenleving betrokken?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_30977214
De Tiende Penning was een beruchte belastingmaatregel ingevoerd door de hertog van Alva in 1569. De belasting leidde tot grote woede in de Nederlanden en wakkerde de opstand, die later de Tachtigjarige Oorlog zou heten, verder aan.

Na zijn aankomst in de Nederlanden voerde Alva drie belastingen in:

1. Een eenmalige belasting op alle bezittingen van 1%
2. Een omzetbelasting van 5% op de verkoop van onroerende goederen (huizen, landgoederen, etc.)
3. Een omzetbelasting van 10% op de verkoop van alle roerende goederen (eten en drinken, kleding etc.)

De laatste belasting kreeg de naam 'Tiende Penning', omdat van elke tien penningen omzet bij alledaagse transacties er één naar Spanje moest gaan.

Waar zijn ze fout gegaan
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_30977313
Dit is wel een beetje een elitair wetenschappelijk advies met waarschijnlijk weinig zicht op de realiteit.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:35:43 #15
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_30977546
Welja, alsof de zwakkeren in de samenleving nog niet genoeg erop achteruit zijn gegaan.. wederom een maatregel die de rijke elite nog rijker laat worden en de mensen met minimuminkomen of aow nog wat verder laat creperen
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:35:45 #16
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30977547
44% is hoog! Te hoog.
Wat is de belastingvrije voet?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30977567
Ik vraag me toch af wie er met het huidige belastingsysteem te weinig geprikkeld worden. De veelverdieners, omdat er toch bijna niets overblijft van iedere euro extra die ze verdienen, of de weinigverdieners, omdat ze te weinig hoeven te doen om in hun levensonderhoud te voorzien?
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:37:55 #18
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30977600
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dit gaat zondermeer voeten in de aarde krijgen. Hoe komen ze eigenlijk terecht op 44%, klinkt als nogal veel?

Morgen zal het advies gepresenteerd worden:
[..]
je hoeft trouwens geen hoogleraar zijn om dit te snappen.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:39:27 #19
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30977650
Blijft onduidleijk wat het plan inhoud. De hypoaftrek verdwijnt (+ punt) maar voor de rest niks, lijkt het. En voor andere mensen gaan de belastingen wle omhoog (- punt). De overheid moet gewoon afslanken maar dat is helaas te veel gevraagd.
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:42:02 #20
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30977720
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:13 schreef JohnDDD het volgende:
Tuurlijk, laat de rijken vooral minder betalen.
praat geen onzin. Ook met een uniform tarief betalen de rijksten nog het meest.
44% van 1 miljoen is meer dan 44% van 20.000. Snap je!?!?!
pi_30977777
Ja maar ze betalen dan wel minder dan ze nu doen...
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:45:14 #22
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30977816
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:43 schreef du_ke het volgende:
maar ze krijgen ook geen hypo aftrek.
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:46:09 #23
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_30977840
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:43 schreef du_ke het volgende:
dat ligt eraan hoe veel ze verdienen.. vanaf 46.309 euro betalen ze nu pas die 52% .. dus mensen die een miljoen per jaar verdienen gaan er toch wel flink op vooruit
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_30977904
Als ze de hypotheekrente aftrek in een keer afschaffen kunnen een heleboel mensen hun huis niet betalen, moeten eruit, zijn er weer te weinig huurwoningen, en een hoop huizen die ze niet verkocht krijgen, hoe stellen ze zich dat voor?

Willen ze soms dat de economie helemaal op z'n gat komt te liggen???
pi_30978004
Hypoaftrek moet je inderdaad geleidelijk afschaffen. Haal er elk jaar bv 1 procent af. Of begin met het beperken van de aftrek tot een hypo van 2 of 3 ton.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')