Wat zou de opzet daarvan moeten zijn?quote:Op donderdag 29 september 2005 12:33 schreef Sidekick het volgende:
Ik geloof dat de opzet van McCarthy aan het mislukken is.
in welk land zou je het liefst arm zijn
In Amerika zijn armen beter af dan in Uzbekistan, denk ikquote:Op donderdag 29 september 2005 12:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat zou de opzet daarvan moeten zijn?
Wat een toeval, in Amsterdam is er ook al een bestuurslid van de sp opgestapt. Misschien heeft het te maken met de gemeenteraadsverkiezingenquote:
Deels heb je gelijk. Ik snap niet welke 2 dingen ik door elkaar zou halen in mijn post.quote:Op donderdag 29 september 2005 11:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Je haalt volgens mij twee dingen door elkaar ...
de vraag of Janmaat een idioot was, een ongeschikte ex-onderwijzer die nog ongeschikter was als politicus ...., die qua incapaciteit zelfs de LPF flink in de schaduw stelt (in 8 jaar slechts 1 kamervraag en 2 interrupties, waarvan overigens 1 ook uitgezonden is in Den Haag vandaag en onmiddelijk Janmaat liet dalen in de peilingen omdat hij zich aanstelde als een klein kind) ....
Ik kan me niet voorstellen dat iemand Janmaat een serieus te nemen politicus vind, zelfs zijn programma's die enkel over één punt gingen, namelijk dat buitenlanders de schuld van alles waren ...
In het huidige politiek landschap, zou iemand als Janmaat werkelijk een marge innemen, ver achter veel geschiktere en slimmere mensen als Michiel Smit en partijen als de LPF ... mensen die weten dat je een breder spectrum moet aanspreken, niet enkel alles op buitenlanders moet spelen (alhoewel Smit daarin wel een redelijke Janmaat-erfgenaam is, dat het er toch altijd op terugkomt) ...
Aan de andere kant is er de media-houding tov Janmaat, het cordon sanitair.... en de opzichtige anti-Janmaat houding en de weigering ooit serieus te kijken naar het aspect dat hij wel een zeker draagvlak had ... toen Bolkestein daarop inspeelde, werddie ook al verketterd ... later bij Fortuyn zag je hetzelfde ....
Probleem daaraan is dat de benadering van de media en andere politici, misschien qua persoonlijkheid bij Janmaat wel correct was, zelfs bij Michiel Smit kan kloppen, dat je met zo iemand niet direkt in debat moet willen gaan ....
Maar het is wel fout om dat enkel op basis van bepaalde politieke ideeen te zien, iets dat wel gebeurde, namelijk dat iedere politicus die het buitenlander-vraagstuk aansprak, snel vergeleken werd met Janmaat en ook op dezelfde negatieve wijze benaderd werd ... inclusief bv Fortuyn en Bolkestein..., dat waren echter zeker geen domme mensen van het niveau janmaat, maar slimme denkers en goede redenaars die wel degelijk veel inhoud hadden en met wie je natuurlijk wel een debat moet durven aangaan ...
De 'Janmaat'-houding van de nederlandse pers, was zelf geen echte grond voor zijn gebrek aan succes... de reden dat Janmaat nooit iets wist te bereiken kwam voornamelijk door diens eigen incapaciteit en domheid ... de beperktheid van zijn politieke concept...
Zelfs al hadden de heren journalisten hem neutraler behandeld, en meer spreektijd gegeven (als Janmaat zelf ook politiek actiever geweest was), denk ik niet dat hij veel meer bereikt had...
janmaat leefde voornamelijk op zijn eigen 'Calimero-positie', het CD programma was ook enkel een calimero-ideologie.
Dit is niet ''Hoe voel je je nu?''.quote:Op donderdag 29 september 2005 13:18 schreef Floripas het volgende:
Ik ben uitgevaren tegen McCarthy. Ik werd echt even heel boos.
*Afgevinkt.quote:{Note the pun}
You go girlquote:Op donderdag 29 september 2005 13:18 schreef Floripas het volgende:
Ik ben uitgevaren tegen McCarthy. Ik werd echt even heel boos.
{Note the pun}
dat Janmaat zelf een idioot was, die zelf snel verviel tot schelden, en zijn ideologie, het continue aanspreken van het buitenlandervraagstuk ...quote:Op donderdag 29 september 2005 13:03 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Deels heb je gelijk. Ik snap niet welke 2 dingen ik door elkaar zou halen in mijn post.
Oh ja: heb ik ook pas onlangs een beetje onder de knie gekregen: de zogenaamde Post Iconen (PI), die linksboven een post staan. Die geven de stemming van een bericht aan. JdW had er eenquote:Op donderdag 29 september 2005 13:29 schreef Floripas het volgende:
Dit is ook niet "ga andere mensen zieken met je nerveuze avatar"
Dat is het misschien wel, de grenzen van wat toen als normaal werd beschouwd, is nu helemaal niet meer relevant. Je kan dus ook niet controleren hoe de stemming destijds was als je een Janmaat niet serieus nam. Dat betekent dat je nu vanalles kan zeggen in diens voordeel, want er valt niets te controleren.quote:Op donderdag 29 september 2005 13:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat Janmaat zelf een idioot was, die zelf snel verviel tot schelden, en zijn ideologie, het continue aanspreken van het buitenlandervraagstuk ...
In de nasleep van Janmaat en zijn CD, verwerd ook dat hele probleem tot een 'onuitspreekbaar' probleem, politici die het aanspaken werden gelijk vergeleken met Janmaat en men nam ook geen moeite meer om met die mensen een serieuze discussie aan te gaan ....
Dat was niet meer 'Janmaat's schuld' maar wel degelijk een fout bij andere politici en media-mensen en het is best goed als daar nu ook kritisch naar gekeken wordt..
Overigens, ik vind ook niet dat je cabaretiers daarop moet aanspreken, ik geloof dat van Muiswinkel ook wel heeft aangegeven dat voordat hij met die Janmaat-persiflage begon, hij eerst een 'tegenstand' moest overwinnen, omdat sommigen vonden dat hij juist 'promotie' aan Janmaat gaf (zoals Van Kooten en De Bie met de Tegenpartij ook zulke dingen te horen kregen) ...
Volgens mij is Muiswinkel er ook eigenlijk snel weer mee opgehouden, al kwam de imitatie toch steeds op verzoek weer terug: 'Llllandgjenjoten ...'
Niet vanuit Marseille, en de meeste Corsicaanse expats werken of studeren in die regio, daarom is het ook van belang. Omgaan via Nice is veel duurder én kost teveel tijd van je weekend.quote:Op donderdag 29 september 2005 13:28 schreef sigme het volgende:
[..]
You go girl![]()
Jammer genoeg had hij meer gelijk dan jij![]()
En omdat ik ook al niet predik voor gelijkgezinden heb ik het er maar bij vermeld. Sorry![]()
Op je principiële punt heb jij natuurlijk gelijk, maar dat is een gelijk dat McCarthy ook onderschrijft.
Oeps!quote:Op donderdag 29 september 2005 13:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja: heb ik ook pas onlangs een beetje onder de knie gekregen: de zogenaamde Post Iconen (PI), die linksboven een post staan. Die geven de stemming van een bericht aan. JdW had er eenbij gezet, dus hij bedoelde het niet zo kwaad.
Het zij je vergeven.quote:Op donderdag 29 september 2005 13:39 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oeps!
*Gaat gauw even vlammenwerper doven*
Behandeling is beter dan bijstand.quote:Op donderdag 29 september 2005 13:41 schreef Tafkahs het volgende:
Johan de With bedoelt het nooit zo kwaad. Daar wordt hij voor behandeld.
Behandeling is een vorm van bijstand, idioot!quote:Op donderdag 29 september 2005 13:42 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Behandeling is beter dan bijstand.
Klootzak, je weet ook niks!quote:Op donderdag 29 september 2005 13:44 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Behandeling is een vorm van bijstand, idioot!
Nee, ik bespaar Tafkahs werk. Ik weet wat voor weerzin hij daar tegen koestert.quote:Op donderdag 29 september 2005 13:45 schreef Floripas het volgende:
Behalndeling tegen MPS?
Wat is het verschil?quote:Op donderdag 29 september 2005 13:42 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Behandeling is beter dan bijstand.
http://www.ad.nl/economie/article25670.ecequote:Dure olie kost 25.000 banen
Door Jeroen Schutijser
DEN HAAG - Als de olieprijs begin 2006 nog op het huidige niveau ligt van 65 dollar per vat of meer, komen er volgend jaar 25.000 banen minder bij. Dat heeft het Centraal Planbureau (CPB) berekend op verzoek van het AD.
In de Macro-Economische Verkenningen, die op prinsjesdag werd gepubliceerd, gaat het CPB uit van een gemiddelde olieprijs volgend jaar van 50 dollar. In dat geval zou de werkgelegenheid met 100.000 banen kunnen toenemen. Vooral energievretende sectoren als de industrie, glastuinbouw en transport hebben het zwaar. Honderden bedrijven zien hun winsten verdampen.
De Vereniging van de Nederlandse Chemische Industrie (VNCI) noemt de situatie ’zorgwekkend’. ,,Sommige bedrijven moeten drastische maatregelen nemen. Anders gaan ze kopje onder,’’ aldus Arendo Schreurs van de VNCI. Het zou onder meer gaan om bedrijven in de Eemsmond als methanolproducent Methanor, zoutbedrijf Akzo Nobel en lijmfabrikant Dynea, waar honderden banen op de tocht staan. De ondernemingsraden van deze bedrijven hebben een brandbrief naar Den Haag gestuurd.
Transport en Logistiek Nederland (TLN) spreekt van ’veel verborgen leed’. ,,Door de concurrentie in de vervoersector is het niet altijd mogelijk de hogere dieselkosten door te berekenen aan de klant,’’ aldus TLN-woordvoerder Rick Ohm. Vooral kleinere bedrijven lijken daardoor het kind van de rekening te worden. TLN dringt bij premier Balkenende aan op een verlaging van de accijns voor ondernemers die hebben geïnvesteerd in extra schone vrachtwagens.
In de glastuinbouw heerst eveneens een grafstemming; de gasprijs is gekoppeld aan de olieprijs. De groente- en bloemenkwekers hebben ook te maken met ’onwillige’ klanten als supermarkten, die weigeren hen tegemoet te komen.
Volgens het Landbouw Economisch Instituut (LEI) daalt het gezinsinkomen per glastuinder dit jaar van 35.000 naar 15.000 euro.
quote:Op donderdag 29 september 2005 13:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, ik bespaar Tafkahs werk. Ik weet wat voor weerzin hij daar tegen koestert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |