misschien komt het toch nog goed met dat land van stokbroodvretersquote:122 Teletekst wo 28 sep
Bezetting Franse veerboot beëindigd
BASTIA Franse commando's hebben de
bezetting van een veerboot beëindigd.De
boot ligt op zee voor Corsica en werd
gekaapt door vakbondsleden.Ze zijn het
niet eens met de privatisering van de
SNCM, de veerbootmaatschappij.
De vakbondsleden wilden uit protest met
de boot van Marseille naar Bastia gaan.
De politie stond klaar om hen daar te
arresteren,maar de zaak liep uit de
hand.Zo'n 2000 sympathisanten gingen
met de politie op de vuist.Daarop werd
besloten om voorlopig niet af te meren.
Op de bezette veerboot zaten geen
passagiers.De veerboten van de SNCM
varen naar Noord-Afrika en Corsica.
Zonder die sympathisanten was het een ludieke actie geweest.quote:Op woensdag 28 september 2005 09:46 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Dit valt van mijn part ook niet meer onder een gewone staking
ach god.... ja he, wat zielig want geweld is altijd verkeerd. Flikker op man, het stelen van een schip is al erg genoeg en dan ook nog moeilijk doen aan wal. Ik hoop dat die commando's de dieven flink hebben aangepakt.quote:Op woensdag 28 september 2005 09:45 schreef wonko het volgende:
Waar zie jij dat de stakers aangepakt zijn? En sinds wanneer is geweld een goede keuze? Heb jij niet teveel stokbrood met paddo's op of een stokbrood in je oog zitten?
ze hebben toch die veerboot gekaapt johquote:Op woensdag 28 september 2005 09:51 schreef Floripas het volgende:
Eigendommen stelen? Een staking is toch geen diefstal van eigendom?
Oh, je kent nog meer emoticons danquote:Op woensdag 28 september 2005 09:53 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ze hebben toch die veerboot gekaapt joh![]()
lees de op effe wil je
Kijk, er speelt meer mee, natuurlijk.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:03 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik vind dit moeilijk goed te praten hoor, staken moet kunnen, maar met de veerboot ervandoor, en dan ook nog eens zo'n massale vechtpartij...
Zeg herkauwer...die stakers deden niet moeilijk aan wal dat waren de 'sympathisanten'...de stakers besloten zelfs niet aan wal te gaan toen het fout ging aan de wal..of lees je niet wat je post?quote:Op woensdag 28 september 2005 09:53 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
ach god.... ja he, wat zielig want geweld is altijd verkeerd. Flikker op man, het stelen van een schip is al erg genoeg en dan ook nog moeilijk doen aan wal. Ik hoop dat die commando's de dieven flink hebben aangepakt.
Lees godverdomme de op eerst eens. Er staat dat de sympathisanten een vechtpartij begonnen en dat de stakers daarop besloten niet aan wal te gaan. Die stakers hebben dus geen deel gehad in de vechtpartij.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:03 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik vind dit moeilijk goed te praten hoor, staken moet kunnen, maar met de veerboot ervandoor, en dan ook nog eens zo'n massale vechtpartij...
Je denkt toch zeker echt niet dat die stakers daar niets van wisten hequote:Op woensdag 28 september 2005 10:30 schreef wonko het volgende:
[..]
Lees godverdomme de op eerst eens. Er staat dat de sympathisanten een vechtpartij begonnen en dat de stakers daarop besloten niet aan wal te gaan. Die stakers hebben dus geen deel gehad in de vechtpartij.
nee maar die stakers hadden dan weer de boot gekaapt. Beide groepen sporen dus niet. Goed dat de overheid hier hard ingegrepen heeft.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:30 schreef wonko het volgende:
[..]
Lees godverdomme de op eerst eens. Er staat dat de sympathisanten een vechtpartij begonnen en dat de stakers daarop besloten niet aan wal te gaan. Die stakers hebben dus geen deel gehad in de vechtpartij.
Werklozen zijn goed voor de economiequote:Op woensdag 28 september 2005 10:19 schreef McCarthy het volgende:
de veerdienst wordt niet opgeheven
slechts een deel van de werknemers wordt ontslagen.
Er vind dus een efficiency verbetering plaats. Goed voor de economie
Je bedoelt dat ze schuldig zijn wat er ook gebeurd is? Knap van je Sherlock.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:31 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Je denkt toch zeker echt niet dat die stakers daar niets van wisten he
quote:Op woensdag 28 september 2005 10:31 schreef McCarthy het volgende:
[..]
nee maar die stakers hadden dan weer de boot gekaapt. Beide groepen sporen dus niet. Goed dat de overheid hier hard ingegrepen heeft.
Je kunt erop wachten tot de onrendabele lijnen worden opgeheven, OF de service achteruitgaat, OF de veiligheid wordt aangetast, want zo gaat dat in geprivatiseerd openbaar vervoer.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:19 schreef McCarthy het volgende:
de veerdienst wordt niet opgeheven
slechts een deel van de werknemers wordt ontslagen.
Er vind dus een efficiency verbetering plaats. Goed voor de economie
Hoe kom je daarbij? Uit mijn Lonely Planet van vorig jaar: "Ferries are handled by SNCM. In summer there are up to eight ferries daily; in winter, there are as few as eight a week."quote:Op donderdag 29 september 2005 11:36 schreef McCarthy het volgende:
er zijn trouwens al andere veerdiensten tussen MArseille, corsica en noord afrika, alleeen werken die iets efficienter dan die in dit topic
quote:Op donderdag 29 september 2005 13:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Uit mijn Lonely Planet van vorig jaar: "Ferries are handled by SNCM. In summer there are up to eight ferries daily; in winter, there are as few as eight a week."
Even dit, McCarthy. Ik ben gek op discussieren. Ik kom niet op fok om te preken voor gelijkgezinden. Maar het moet wel op basis van FEITEN gebeuren. Als jij zo doorgaat met pathetisch dingen verzinnen omdat je mijn argumenten niet kan weerleggen, dan neem ik je gewoon niet meer serieus.
Shape up!
Sorry, niet teruggelezen. Je zult wel gelijk hebben, of in ieder geval ga ik niet bestuderen wat McCarthy precies bedoeldequote:Op donderdag 29 september 2005 13:36 schreef Floripas het volgende:
Het ging over Marseille...
Heb je ook nog wat bij te dragen aan de discussie? De emoticon-testdraad is drie deuren verder, hoor.quote:
Waarom zouden libertariers tegen geweld zijn?quote:Op woensdag 28 september 2005 09:51 schreef Floripas het volgende:
En was jij geen libertarier, McCarthy? Die zijn toch tegen geweld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |