Zoiets denk ikquote:Bob Marley - Three little Birds
Tom Waits - Ol '55
Digital Analog Band - The Blues
Interpunctie?quote:Op woensdag 28 september 2005 18:24 schreef ctrl_fuck het volgende:
[..]
.ik hoop niet dat je dat meent .wat een kutsmaak heb je dan zeg
quote:Op donderdag 29 september 2005 07:18 schreef cafca het volgende:
SOD - The ballad of Jimi Hendrix
ROFL!quote:Op donderdag 29 september 2005 00:38 schreef Apekoek het volgende:
De mosselman - Mossels
Lou Reed idd.quote:Op vrijdag 30 september 2005 10:11 schreef ctrl_fuck het volgende:
.maar even serieus: Perfect Day uit Trainspotting (ja ik weet het, heel slecht dat ik de artiest steeds vergeet... Lou Reed toevallig?)
The Smashing Pumpkins - Farewell And Goodnight.quote:Op vrijdag 30 september 2005 10:34 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Johnny Cash - Hurt
Smashing Pumpkins - Disarm
en iets van Pink Floyd, Comfortably Numb ofzo
quote:The killer awoke before dawn, he put his boots on
He took a face from the ancient gallery
And he walked on down the hall
He went into the room where his sister lived, and...then he
Paid a visit to his brother, and then he
He walked on down the hall, and
And he came to a door...and he looked inside
Father, yes son, I want to kill you
Mother...I want to...fuck you
Maakt toch nietzoveel uit? Was tijd terug op een crematie waar Riders on the Storm werd gedraaid, duurt ook ongeveer 8 minuten oid.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:21 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Zal vast niet mogen van de begrafenis ondernemer, aangezien de laatste twee nummers 9min+ zijn
O ja, goede tip! En verder:quote:Op donderdag 29 september 2005 12:44 schreef Dj_White_Night het volgende:
Kansas - Dust in the wind
en dit bedoel ik serieus!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 05:30 schreef Karzeuler het volgende:
Vader Abraham met "Het Smurfenlied"
en als de kist het graf in gaat moeten ze de tune van The A-team draaien
en bij de receptie na de begravenis, wanneer iedereen zich volvreet aan cake en zich vol laat tanken met koffie en thee, zal non stop het Laurel & Hardy deuntje uit de boxxen klinken
Vind ik ook,maar de ironie druipt er wel vanaf!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 05:36 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
en dit bedoel ik serieus!![]()
ik wil dat de achterblijvers lachend van mijn begravenis weggaan
geen getreur als ik de grond in ga![]()
ik voel me ineens een stuk minder schuldigquote:
Ben ik blij dat ik niet op die begravenis kom anders konden we meteen een nieuwe begravenis regelen voor mijquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 08:24 schreef emil23 het volgende:
Vooral Deep Purple - Child in time, en dan helemaal, de volle 12 minuten lang
Die wil mijn vriendin ookquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 08:24 schreef emil23 het volgende:
quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:24 schreef Karzeuler het volgende:
ben ik dan de enige die dhet smurfenlied gedraait wil hebben en onder de klanken van de tune van de A team de grond in wil gaan?
Jeetje, moest ik in ene Groeten uit Maaiveld luisteren. Wat ik zou willen horen?quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:46 schreef NRH het volgende:
Zo veel mooie muziek die ik nog even mee wil geven aan mijn nabestaanden.
Maar nu ik er over nadenk in ieder geval het volgende nummer:
Acda en de Munnik - Ik hou van jou
knip
en Mad World natuurlijkquote:Op zondag 2 oktober 2005 23:26 schreef GoLLeM het volgende:
Marilyn Manson - Sweet Dreams
Jim Croce - Time In A Bottle
orginele of die van Gary Jules? De 2e vind ik persoonlijk mooier.quote:
Die van Tears For Fears vind ik ook wel wat hebben eigenlijk, en het is tenslotte het origineel...quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:32 schreef Asmodean het volgende:
[..]
orginele of die van Gary Jules? De 2e vind ik persoonlijk mooier.
Heel mooiquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:53 schreef Clairvaux het volgende:
Laat me van Ramses Shaffy.
Beschrijft eigenlijk wel een beetje mijn leven.
Hoeft niemand meer een "toespraak " te houden
Zo lang je er voor betaald en er ruimte in het tijdschema voor is, mag je de aula tot je beschikking hebben.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:21 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Nine Inch Nails - Hurt (hoewel Johnny Cash z'n versie ook heel mooi is)
Guns N' Roses - Estranged
Moloko - Over and Over
Zal vast niet mogen van de begrafenis ondernemer, aangezien de laatste twee nummers 9min+ zijn
quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:08 schreef webfreak het volgende:
* Yes - And You And I (ja, de volle 12 minuten hé! Geen gekut!)
goede keuzequote:Op woensdag 28 september 2005 18:52 schreef Gewoonik het volgende:
Guano apes - Too close to leave
Guano apes - Living In A Lie (unplugged)
Guano apes - Never Born
Auf der maur - Followed the Waves
Paradise lost - Disappear
Faithless - Crazy English Summer
Nou hier houdt het nu wel weer op.
Bij The Cure is dat risico er ookquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:35 schreef Distract_Divert het volgende:
Joy divison. Ben alleen bang dat er dan mensen bij me mijn kist in kruipen. Dus, doe toch maar gewoon The Cure.
Welke uitvoering?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 08:24 schreef emil23 het volgende:
quote:Op zondag 2 oktober 2005 21:14 schreef Radjesh het volgende:
Dire Straits: Brothers In Arms
En daarbij ook nog Sarah Mclachlan - Dirty Little Secret.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 09:03 schreef Mr-Coffee het volgende:
nog een uitvaart setlist van mijn kant.
Hans Zimmer/Lisa Gerrard - Now We Are Free.
Ik ookquote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:02 schreef Vava het volgende:
Ik wil muziek van Yann Tiersen op mijn begravenis!
quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:06 schreef LedZep het volgende:
En nog een paar loeiharde hardrock nummers, zodat men mij herinnert zoals ik ben. O ja, en nu ik toch bezig ben, ik wil iedereen in witte kleding, en sentimenteel geouwehoer is verboden!Iedereen die zich in zwart vertoont en gaat janken kan 5 jaar lang spokerij verwachten
.
Of Monthy Python - Allways Look On The Brightside Of Life, en als de kist weggaat de theme van The Meaning Of Life, met dat hoempapa orkest.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:24 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
![]()
![]()
en lachen is verplicht![]()
Nou weet je wat. Ik laat tijdens mijn begravenis alle shows van Hans Teeuwen draaien![]()
Ik ken het ook pas sinds Amelie maar inmiddels heb ik 5 cd'squote:Op zaterdag 22 oktober 2005 03:47 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Al sinds Amelie uitgekomen is mijn favoriete muziek, en dat mag best gedraaid worden als ik dood ben
Nee dat denk ik nietquote:Op maandag 24 oktober 2005 18:54 schreef LedZep het volgende:
Monty Python is een goed idee zeg! Ik denk dat ik een Monty Python-marathon laat organiseren. Zouden een groot projectiescherm en knabbeltjes onder de levensverzekering vallen?
time is on my side... die mag er bij mij ook bij! (en alles natuurlijk live gespeeld!) en (heel standaard) Dust in the wind, van Kansas!quote:Op woensdag 23 november 2005 15:52 schreef DeLieveSadist het volgende:
Rage Against The Machine - Beautiful World
Metallica - Fade To Black
Blur - Song 2![]()
Rage Against The Machine - Down On The Street
Rolling Stones - Time Is On My Side
Nirvana - Where Did You Sleep Last Night (Nee, ben geen Nirvana-fanboy..)
En een live-optreden van m'n eigen band![]()
Ik zou liever Johnny zijn vertolking horen, heb heel weinig met Nine Inch Nails.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:21 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Nine Inch Nails - Hurt (hoewel Johnny Cash z'n versie ook heel mooi is)
Misschien omdat je ermee doodgegooid word, ik vind het nog altijd een steengoed nummer, vooral de solo...altijd kippevel.quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:13 schreef LedZep het volgende:
Hm. Ik vind Stairway to Heaven toch één van de mindere Zeppelin nummers. Hoewel ik een groot fan ben. Tja, over smaak valt te twisten.
die 3e is erg mainstream, maar toch, mooi rijtjequote:Op zaterdag 26 november 2005 03:44 schreef Magic-IRC het volgende:
Als ik bij![]()
of de
![]()
ben doe mij dan maar
1. Deep purple - Child in time
2. The Alan Parsons project - Old and wise
3. Led Zepelin - Starway to heaven
In deze volgorde.
Persoonlijk vind ik Tangerine, Rock And Roll, Kashmir en Achilles Last Stand het mooist. De solo in Stairway to heaven is inderdaad prachtig, en in de live uitvoering op 'DVD' is het laatste couplet geweldig, maar de eerste 6 minuten schiet het niet opquote:Op zondag 27 november 2005 15:53 schreef Agiath het volgende:
[..]
Misschien omdat je ermee doodgegooid word, ik vind het nog altijd een steengoed nummer, vooral de solo...altijd kippevel.
Maar er zijn andere nummers van LedZep die net zo goed zijn, Since I've Been Loving You, Ten Years Gone, The Song Remains The Same (imo dan)
Wacht niet te lang.quote:Op woensdag 30 november 2005 05:59 schreef OFfSprngr het volgende:
wellicht voeg ik later nog meer toe.
Die moet ik onthouden... Prachtig nummer, en best toepasselijkquote:Op woensdag 30 november 2005 00:07 schreef Plastic_Power het volgende:
Beach Boys-'Til I Die-
Ja, dat bedacht ik me dus ook toen iemand anders dit nummer noemde. Vind het een heel mooi nummer, maar dit stuk vind ik niet passend bij een begrafenis.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:31 schreef J.A.N.A. het volgende:
Massive Attack - Unfinished Sympathy
The Doors - The End
Al heb ik wat moeite met dit stukje tekst:
[..]
Ohja, Manson-Sweet Dreams, Come White en Target Audience. Vind het super nummers. Maar voor begravenis dan weet niet direct geschikt.quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:26 schreef GoLLeM het volgende:
Marilyn Manson - Sweet Dreams
Jim Croce - Time In A Bottle
Ik hoop dat je het nog heeeeeeel lang volhoudtquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:57 schreef Robar het volgende:
Ik zou nummers kiezen vanwege de muziek en de melodie en dan niet zo zeer vanwege de tekst.
Bijvoorbeeld de onderstaande nummers (niet allemaal uiteraard, want dat dekt de verzekering denk ik niet):
Elton John - your song
Little River band - I'll be home on a Monday (alhoewel de tekst niet echt handig is)
Chicago - If you leave me now
Phil Collins - True colors
Seal - Kiss from a rose
Phil Collins - Why doesn't anybody stay together anymore
Phil Collins - Take a look through my eyes
Robbie Williams - Nans song
Alan parsons project - old and wise
Dire Straits - Brothers in arms
En zo zijn er nog wel meer . . .
Kraak je nou gewoon mijn muziekkeuze af?quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:06 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het nog heeeeeeel lang volhoudt![]()
Afkraken, afkraken... drie keer Phil Collins is wel erg veel he. Denk ook aan de nabestaanden.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:22 schreef Robar het volgende:
[..]
Kraak je nou gewoon mijn muziekkeuze af?
ze hebben t al zo moeilijk..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:36 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Afkraken, afkraken... drie keer Phil Collins is wel erg veel he. Denk ook aan de nabestaanden.
ze zeggen wel eens dat je niet moet lachen over begravenissen .. maar nu lukte het me even nietquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:36 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Afkraken, afkraken... drie keer Phil Collins is wel erg veel he. Denk ook aan de nabestaanden.
Man begravenissen zijn juist geweldig leuk.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:50 schreef coz het volgende:
[..]
ze zeggen wel eens dat je niet moet lachen over begravenissen .. maar nu lukte het me even niet![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:36 schreef bukgeit het volgende:
[..]
kameraad heeft tijdje anti kraak gewoond in een uitvaardtoko .. hele leuke feestjesquote:Op vrijdag 17 februari 2006 16:52 schreef LedZep het volgende:
[..]
Man begravenissen zijn juist geweldig leuk.
Ook zielig. Je begravenis zou juist een moment moeten zijn waarop je samen met je vrienden en familie nog 1 keer flink gaat feesten!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:11 schreef DrDentz het volgende:
op mijn begrafenis komt toch niemand, ik kan draaien wat ik wil
na eerst jaren een kwade bejaarde te zijn geweest natuurlijk
Oeh, soundtrack van Amelie! Schitterend nummer inderdaad!quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:45 schreef behAARD het volgende:
Yann Tiersen - La comptine d'un autre ete!
Dat is echt het allermooiste nummer ooit! En voor bij de koffie en cake/borrel: Jam & Spoon - Stella en G Club pres. Banda Sonara - Guitarra G
Ze kunnen net zo goed gewoon Sky Radio aanzetten tijdens je begravenisquote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:57 schreef Robar het volgende:
Ik zou nummers kiezen vanwege de muziek en de melodie en dan niet zo zeer vanwege de tekst.
Bijvoorbeeld de onderstaande nummers (niet allemaal uiteraard, want dat dekt de verzekering denk ik niet):
Elton John - your song
Little River band - I'll be home on a Monday (alhoewel de tekst niet echt handig is)
Chicago - If you leave me now
Phil Collins - True colors
Seal - Kiss from a rose
Phil Collins - Why doesn't anybody stay together anymore
Phil Collins - Take a look through my eyes
Robbie Williams - Nans song
Alan parsons project - old and wise
Dire Straits - Brothers in arms
En zo zijn er nog wel meer . . .
Als mensen dat fliken bij mij, hebben ze gelijk 3 jaar de meest verschrikkelijke poltergeist taferelen te ondergaan.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:04 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Ze kunnen net zo goed gewoon Sky Radio aanzetten tijdens je begravenis![]()
quote:Op zondag 19 februari 2006 11:04 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Grappig dat er altijd mensen zo ongezouten een mening moeten geven over iemands muziek keuze.quote:Op zondag 19 februari 2006 11:04 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
Inderdaad, alsof mensen die je helemaal niet kent even uitmaken wat jij op je begrafenis (een redelijk persoonlijke aangelegenheid zou ik zo zeggen) móét draaien! Sneue luiquote:Op maandag 20 februari 2006 08:04 schreef Robar het volgende:
[..]
Grappig dat er altijd mensen zo ongezouten een mening moeten geven over iemands muziek keuze.
Ik ben een groot fan van Phil Collins, I can't help it, ik vind zijn muziek gewoon erg mooi en daar gaat het denk ik in eerste intantie om wanneer je voor zo een gelegenheid muziek selecteert.
Ik zie hier ook af en toe nummers langskomen waarvan ik denk, goh verrassend, dat draaien ze gelukkig noooooooit op een begrafenis. Maar ik kraak het niet af, omdat diegene vast wel heeft nagedacht over die keuze. Ik heb gewoon een selectie neergezet waarvan ik nog niet weet welke drie/vier nummers ik zou kiezen. Het kan zomaar dat ik een nummer vergeten ben, omdat ik dit echt heel erg moeilijk vind. Tuurlijk zitten er nummers bij die je vaak op de radio hoort, mag ik het daarom niet mooi vinden?
Beetje jammer dat er op zo een zwaar onderwerp, want dat is het, zo cynisch gereageerd moet worden.
Het spijt me dat mijn muziekkeuze jou niet kan boeien.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 08:42 schreef brtausi het volgende:
eminem + obie trice - go to sleep
So go to sleep bitch!
Die, mothafucka, die! (unh), time's up, bitch, close ya eyes
Go to sleep, bitch! (what?)
Why are you still alive? How many times I gotta say, close ya eyes?
![]()
ik hoop dat je nog lang genoeg leeft om een fatsoenlijke muzieksmaak op te bouwenquote:Op woensdag 15 maart 2006 14:53 schreef Karzeuler het volgende:
Daar komt gabbertje (van Hakkuhbar ofzo)
gewoon een geinig nummer, heb verder niks met dat genre en ik heb al m'n haar nog
oja en het liedje van de Fabeltjeskrant (Hallo meneer de uil, etc)
en natuurlijk "Oh oh Den haag" van harry Jekkers
heb verder niks met Den haag, maar 't is gewoon een geinig nummer
Zeg niet dat ik het mooi vind, 't is leuk! Da's wat anders dan mooi!quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:56 schreef funkmaster het volgende:
[..]
ik hoop dat je nog lang genoeg leeft om een fatsoenlijke muzieksmaak op te bouwen![]()
quote:Everybody loves you when you're dead
And everyone is suddenly you're dearest friend
Nobody talks no dirt about you
But life it just goes on above your head
When you're dead
Everybody miss you when you're gone
They'll reminisce about you
When they hear your favorite song
They'll think that they said something wrong
They'll wonder if there was something they shoud've said
When you're gone
And I'm never gonna tell a lie
And I'm never gonna wear a tie
And I'm never gonna say goodbye
Goodbye
Life is so much better when you're dead
Conversation's easy when there's nothing to be said
But it can get a little lonesome
Maybe you should take along a friend
Like I said
And I'm never gonna tell a lie
And I'm never gonna wear a tie
And if I can't walk, maybe I can fly
Don't ask the reason why
But I'm never gonna say goodbye
Goodbye
Dat kun je die mensen toch niet aandoen?quote:Op donderdag 16 maart 2006 05:57 schreef OFfSprngr het volgende:
Sleep - Dopesmoker (63:31)
Edge Of Sanity - Crimson (40:00)
Burzum - Rundgang Um Die Transzendentale Säule Der Singularität (25:08)
Textures - Polars (18:25)
NOFX - The Decline (18:20)
Ik hou ze wel ff bezig
Dan ben ik toch dood, like I'de give a fuck.quote:Op donderdag 16 maart 2006 08:18 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat kun je die mensen toch niet aandoen?
Neem dan mijn voorbeeld: Wat moeten we draaien op je begrafenis?
En daarna snel aan de cakequote:Op donderdag 29 september 2005 07:18 schreef cafca het volgende:
Waar komt evanneneblabla vandaan in zo'n lijst?quote:Op zondag 26 maart 2006 21:34 schreef Ethereal het volgende:
Opeth - The Drapery Falls
Opeth - A Fair Judgement
Dimmu Borgir - Alt Lys er Svunnet Hen (Stormblast versie, niet die re-recorded meuk)
Evanescence - My Immortal
Phil Collins - Against all Odds
Blof - Mooie Dag
Coldplay - Fix You
My Dying Bride - For my Fallen Angel
Fun Lovin' Criminals - We've got all the Time in the World
Tot nu toe...
Die lijst is anders verder ook niet echt consistent toch?quote:Op maandag 27 maart 2006 02:48 schreef OFfSprngr het volgende:
Waar komt evanneneblabla vandaan in zo'n lijst?
Requiem-reeks?quote:Op maandag 27 maart 2006 01:43 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Als binnenkomer: Verdi - Quid Sum Miser (vertaald: wie zal het zeggen?) van de bekende Requiem-reeks.
Mensen die trouwens nummers in hun testament hebben opgenomen?
Ik vind dat de mooiste ballad ooit geschreven, en heb daar ongelofelijke herinneringen aan.. Nummer betekent veel voor me..quote:Op maandag 27 maart 2006 02:48 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Waar komt evanneneblabla vandaan in zo'n lijst?
Hoeft toch ook niet consistent te zijn? Ik ben zelf wat dat betreft ook muzikaal niet consistent..quote:Op maandag 27 maart 2006 09:41 schreef Melusine het volgende:
[..]
Die lijst is anders verder ook niet echt consistent toch?
Blof en Dimmu Borgir zijn niet echt dikke muzikale vrienden bijvoorbeeld.
Trouwens wel tof nummer, Alt Lys Er Svunnet Hen!![]()
Haha, nee hoor.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:08 schreef OFfSprngr het volgende:
Nee,.. je hebt niets gehad met Galder anders lach ik me echt zwaar dood.
Wie wilt er dan Gothic?quote:Op maandag 27 maart 2006 11:08 schreef tonks het volgende:
Waarom zou je gothic muziek op je begravenis draaien, wil je mensen nog pesten als je dood bent
Muziek is mijn leven.. Mijn passie.. Mijn hele leven al mee bezig geweest, zowel in het maken als in het luisteren, en dat zal ook nooit veranderen.. En dat mag mijn begrafenis ook wel uitstralen...quote:Op maandag 27 maart 2006 13:13 schreef DrDentz het volgende:
Tering jullie geven gewoon een heel concert
bij de begrafenissen waar ik geweest ben lieten ze iets van 3/4/5 nummers horen
Ik zie 't iig niet.quote:
Dan eigenlijk iets van Type O.quote:
daarom kies ik voor het nummer the show must go onquote:Op zondag 30 juli 2006 11:54 schreef Mikkie het volgende:
M'n pa wil Queen - Who Wants To Live Forever, dat is het enige dat ik zeker weet.
Ik heb zelf op dit moment niet helemaal een idee, maar ik zou een paar vrolijke nummers uitkiezen. Ik ben dood, so be it, maak er nog een mooi feestje van, life goes on!
Met dat piano introotje, kippevel moment ja.quote:Op zondag 26 maart 2006 21:34 schreef Ethereal het volgende:
Dimmu Borgir - Alt Lys er Svunnet Hen (Stormblast versie, niet die re-recorded meuk)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |