goed, buiten mijn keuze van Theme from the A Team en het smurfenlied kAn er uiteraard nog wat meer gedraait worden. Bij het lezen van de postings viel me op dat de meesten hier een emotioneel nummer willen met een bepaalde boodschap er in. Aksof je de mensen die op je begravenis komen nog wat wil meegeven.
Bij mij zou dat dan zijn:
- Common people (Pulp), maar dan in de uitvoering van William Shatner met Joe Jackson
- I'll fly away - Jars Of Clay (oud amerikaans kerkgezang/spiritual, maar dan ineen hele mooie akoestische uitvoering door een hier wat onbekende gristelijke pop/rockband). Zou het mooi doen als de kist de grond in gaat.
Fight the power - Public Enemy zou het goed doen tijdens de receptie na de begravenis
Andere nummers die ze ook wel mogen draaien, bijv. tijdens de koffie & cake na de show:
- Clandestino - Manu Chao (vooral om de boodschap)
- Justicia, tiera, libertad - Mana (zowel om de boodschap als om de muziek)
- Eye of the storm - Blindside (die kwam zo in mij op, zomaar)
- Little wing - Jimmi Hendrix (niet vanwege een boodschap ofzo, maar is gewoon een mooi nummer voor degene die ff lekker willen janken na een begravenis)
- Rainy day women - Bob Dylan
![]()
(voor de mensen die ff willen blowen tijdens de begravenis)
- Jesus Is My Help - Hezekiah Walker & The Love Fellowship Crusade Choir (mijn ideale begravenis is uiteindelijk eentje met een ruig, vrolijk, swingend negerkerkkoor, daarom deze)
- Billy Joel - New York state of mind (gewoon een mooi nummer, moet kunnen toch?)
- Oasis - Don't Look Back In Anger (past ook wel op een begravenis)
- Franz Ferdinand - Do You Want To (die gaat echt een begravenis hit worden!!!
![]()
)
-Barcelona van Freddy Mercery met die opera tante is ook wel een gepast nummertje, schoot mij ineens te binnen
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)