Wacht nou maar eens het hele voorstel af dat morgen wordt gepresenteerd in plaats van dit soort voorbarige conslusies te trekken of basis van onvolledige informatie.quote:Op dinsdag 27 september 2005 19:32 schreef Yi-Long het volgende:
De armen moeten strax dus weer meer gaan dokken, en de rijkeren komen er weer lekker voordelig vanaf. Verbaast me echt helemaal niets meer, dit soort voorstellen, ideeën, plannen whatever.
Ze doen maar. Ik haal mijn diploma en emigreer naar een normale plek op Aarde ...
Aw oki, ze willen het dus 'simpeler' maken, maar ook de armen niet benadelen, dus krijgen we strax weer extra formuliertjes om voor subsidies enzo in aanmerking te komen?quote:Op dinsdag 27 september 2005 19:35 schreef IntroV het volgende:
[..]
Wacht nou maar eens het hele voorstel af dat morgen wordt gepresenteerd in plaats van dit soort voorbarige conslusies te trekken of basis van onvolledige informatie.
Vrije voet is niet variabel hè. Opbrengst aftrek wel.quote:Op dinsdag 27 september 2005 19:18 schreef du_ke het volgende:
Overigens kan de hyp aftrek ook prima afgeschaft worden zonder vlaktaks. Gewoon de algemene belastingvrije voet verhogen met de besparing. Want het geheel afschaffen van aftrekposten lijkt me voor chronisch zieken en mensen die een opleiding volgen b.v. al heel nadeling.
Hmmm. Op Wiki lees ik het volgende over de curve van Laffer:quote:Op dinsdag 27 september 2005 19:10 schreef DionysuZ het volgende:
Voor zover ik weet zijn er een aantal onderzoeken geweest die erop wezen dat een belastingspercentage van 80% het optimum was van belastingsopbrengsten voor de staat.
Ik vind die landen nog niet te vergelijken met Nederland. Dit zijn lageloon landen waar mensen in fabrieken hard werken voor weinig geld. Die kant wil Nederland natuurlijk niet op. Wij moeten het hebben van hoogopgeleide mensen, we zijn toch nog een kenniseconomie? Wij kopen hun goedkope podukten, het is niet de bedoeling dat we met zulke landen gaan concurreren want dan zakken we zelf af naar hun niveau.quote:Op dinsdag 27 september 2005 18:32 schreef IntroV het volgende:
[..]
Dat zijn landen met een ontzettend hoge economische groei. Dat zijn ook landen die hun land inrichten naar inzichten van de nieuwe economie en niet star blijven vasthouden aan oude dogma's.
Als Nederland echt af wil van geldverslindende regelingen, geschuif met geld waar alleen ambtenaren gelukkig van worden en wil zorgen dat het aantrekkelijker wordt voor mensen om hard te werken dan is de vlaktaks een zeer goed idee. Hier zitten wel wat voorwaarden aan, die al eerder in deze topic zijn genoemd. Onder andere een lager tarief dan 44%.
Er zijn al vaker berekeningen gemaakt over de vlaktaks. Die gingen meer in de richting van 30%.
Die heren zullen er ongetwijfeld, net als de rest van hun rijke maatjes in Wassenaar en Bloemendaal, flink op vooruit gaan.quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dit gaat zondermeer voeten in de aarde krijgen. Hoe komen ze eigenlijk terecht op 44%, klinkt als nogal veel?
Morgen zal het advies gepresenteerd worden:
[..]
Ik zie nog een derde kinderachtige zeikerd....quote:Op woensdag 28 september 2005 08:38 schreef Floripas het volgende:
McCarthy en nummer_zoveel zijn trouwens kinderachtige zeikerds, zeg.
Enigste oplossing is dus nog flink doorstuderen en hogerop komen. Over een tijdje moet iedereen z'n eigen boontjes doppen. Aan de ene kant wel begrijpelijk, maar ze moeten dit soort zaken wel langzaam doorvoeren.quote:Op woensdag 28 september 2005 08:50 schreef IntroV het volgende:
Binnen 10 jaar is het zover: een flat tax in Nederland
Links? Die club die mensen die meer verdienen altijd nog meer wil laten betalen?quote:Op woensdag 28 september 2005 08:53 schreef Floripas het volgende:
Berg je glazen bol maar lekker weer op: Nederlanders willen dat (nu) niet.
Wist je dat in de VS de vlaktax een stokpaardje is van links?
quote:Op woensdag 28 september 2005 08:50 schreef IntroV het volgende:
Binnen 10 jaar is het zover: een flat tax in Nederland
ik wil het wel. We kunnen zo een legertje fokekrs vinden die het ook wil. Jouw bewering slaat dus nergens op.quote:Op woensdag 28 september 2005 08:53 schreef Floripas het volgende:
Berg je glazen bol maar lekker weer op: Nederlanders willen dat (nu) niet.
links rechts in VS is niet links rechts in NL.quote:Wist je dat in de VS de vlaktax een stokpaardje is van links?
Dit stond in de Elsevier over de berekeningen van professor Caminada:quote:Op dinsdag 27 september 2005 18:36 schreef McCarthy het volgende:
@ IntroV: 26% is mogelijk bij een gelijkblijvend saldo voor de overheid. Prof Caminada heeft dat berekent.
quote:Maar ook Caminada zag problemen. Want met een vlaktaks verdwijnen álle aftrekposten. Dat is de prijs van eenvoud: geen hypotheekrenteaftrek meer voor de eigen woning, geen aftrek meer voor betaalde pensioen- of lijfrentepremies. En dus grote gevolgen voor het woningbezit en voor de besparingen. De Midden- en Oost-Europeanen, die al die geneugten toch al niet kenden, zullen zich daar niet over bekreunen. In Nederland zouden de gevolgen ingrijpend zijn.
Caminada stelde daarom een systeem voor met twee tarieven: 25 procent in een eerste schijf, 45 procent in een tweede en behoud van de belangrijkste aftrekposten. Waarbij moet worden bedacht dat in Nederland een groot deel van de sociale premies al in de belastingheffing zit. Dat is dus niet zo in de meeste, zo niet alle, vlaktakslanden.
Een legertje fokkers is nog geen machtsfactor. Ik heb het over de recente enquetes die gehouden zijn door AlZa en Maurice de Hond. Mensen willen nu zo'n systeem (nog) niet, dus dan komt-ie er ook voorlopig niet.quote:Op woensdag 28 september 2005 09:11 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik wil het wel. We kunnen zo een legertje fokekrs vinden die het ook wil. Jouw bewering slaat dus nergens op.
[..]
De mensen die ik er regelmatig spreek verschillen niet eens zo veel van mening met het links dat ik hier ken. Hun links staat wat positiever tegenover actieve minderhedenbeleid, en ons links is wat meer anti-auto, that's it.quote:links rechts in VS is niet links rechts in NL.
Maar ik moetjou met legertje fokkers wel serieus nemen?quote:Op woensdag 28 september 2005 09:20 schreef McCarthy het volgende:
ik ken die enquettes niet en M de Hond (met zijn lelijke kop) neem ik niet serieus.
jij begonquote:Op woensdag 28 september 2005 09:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mc Carthy, kun je je ook een beetje op een normale en fatsoenlijke manier uitdrukken?
wilders, cda en pvda ook hoorquote:Op woensdag 28 september 2005 09:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar ik moetjou met legertje fokkers wel serieus nemen?![]()
21 minuten, enzovoorts, tonen aan dat Nederland er niet aan wil.
Alleen de VVD speelt voorzichtig met het plan.
De belastingen worden toch niet verlaagd. En zelfs al zou de hypotheekrente aftrek worden afgeschaft, wie garandeert dat dat zich compenseert?quote:Op woensdag 28 september 2005 09:29 schreef McCarthy het volgende:
oud genoeg om te snappen dat we met onze hoge belastingen nu de economie op de rem hebben staan
Je flattax verandert anders niets aan de belastingdruk. Men wil nog steeds evenveel belasting binnenhalen, met je flattax verschuif je de druk alleen maar van rijk naar arm.quote:Op woensdag 28 september 2005 09:29 schreef McCarthy het volgende:
oud genoeg om te snappen dat we met onze hoge belastingen nu de economie op de rem hebben staan
Nou ja, dat kan gewoon helemaal niet. Van een kale kip kun je niet meer plukken.quote:Op woensdag 28 september 2005 09:33 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je flattax verandert anders niets aan de belastingdruk. Men wil nog steeds evenveel belasting binnenhalen, met je flattax verschuif je de druk alleen maar van rijk naar arm.
omdat de tax dus wel licht wordt verlaagd.quote:En zelfs al zou de hypotheekrente aftrek worden afgeschaft, wie garandeert dat dat zich compenseert?
want?quote:Jij wilt een lagere belasting voor de modale inkomens, én je wilt hypotheekrente-aftrek in éen keer. Denk je niet dat de hele huizenmarkt en de economie in elkaar zakken dan?
want?quote:Alle middenstanders gaan dan de mist
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |