Onderzoek dan of er neiging is naar pedofilie ipv homofilie.quote:Op maandag 26 september 2005 08:04 schreef Chriz2k het volgende:
Niks mis mee toch, pedofiliepreventie?
Spijker op de kop!quote:Op maandag 26 september 2005 08:06 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Onderzoek dan of er neiging is naar pedofilie ipv homofilie.
Nee, de paus is alleen het hoofd van de Rooms-Katholieke kerk. Alle andere Christelijke kerken hebben niets met de paus te maken.quote:Op maandag 26 september 2005 07:45 schreef Meki het volgende:
is Paus de baas voor christenen
die homo´s discrimineert ?
quote:Word that the Vatican is likely to issue instructions soon that could bar most gay men from joining the priesthood has set off a wave of anger and sadness among some gay priests and seminarians who say they may soon have to decide whether to stay or leave, to remain silent or to speak out.
Ach, bij alle georganiseerde religies wordt misbruik gemaakt van de macht die een religieuze hierarchie aan bepaalde personen geeft. Dat het Vaticaan probeert om homofilie op deze manier vrijwel gelijk te stellen aan pedofilie is hier weer een treffend voorbeeld van.quote:Op maandag 26 september 2005 09:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Het zal niemand verbazen als ik zeg dat ik dit soort ontwikkelingen alleen maar toejuich. Vooral gezien het feit dat clientele en andere bezoekers eeuwenlang zijn misbruikt door de kerk, zowel ideologisch als lichamelijk gezien, sexueel misbruik is vandaag de dag zo verweven met het katholicisme dat ik me afvraag of het ooit uit te bannen is. In ieder geval is het een nobel streven waar ik ze sterkte voor toewens.²
Tweede linkje in het bericht is de NY Timesquote:Op maandag 26 september 2005 08:38 schreef _The_General_ het volgende:
Maak je niet zo druk en wacht op een echte bron in plaats van de telegraf.
Het wordt gebracht als een maatregel om pedofilie in de kerk tegen te gaan.quote:Op maandag 26 september 2005 08:52 schreef Allantois het volgende:
Ben ik de enige die het niet raar vind dat hij homosexuele mensen probeert te weren als misdienaren en priesters?
Ik vind het belachelijk dat hij negatief tegenover homo's staat en al dat soort dingen, maar hee, als hij een sekte heeft met die regels dan is het toch niet raar dat als je bij die sekte wilt dat je aan die regels voldoet?
[..]
Ik denk dat de "knowhow" aangaande deze zaken in die kerken best goed zit, door de jaren heen hebben ze veel tijd in research and development gestoken, uiteraard allemaal in de praktijk, voor velen is het helaas omdat ze als proefpersoon zijn gebruikt c.q. misbruikt (al dan niet tijdens de doop of biecht), voor anderen was het juist plezant omdat ze toch nooit aan de partner zouden geraken.quote:Op maandag 26 september 2005 09:54 schreef Thorical het volgende:
Hoe gaan we dat testen? Plaatjes laten zien van blote mannen en kinderen en dan kijken of de kandidaatpriesters een stijf plassertje krijgen?
Dat slaat als een tang op een varken. Een overeenkomst zou kunnen zijn dat een islamitische geestelijke bepaald dat een imam geen homo mag zijn, en ik denk dat de meerderheid van de moslims dit zou steunen.quote:Op maandag 26 september 2005 07:38 schreef Mannee het volgende:Als een imam wat lelijks over homo's zegt dan staat iedereen gelijk op z'n achterste benen, maar nu het de zo geliefde nieuwe paus is...?
En al die mensen die beroofd zijn door marokkaantjes, dat zou volgens jouw redenering aanpak van alle marokkanen rechtvaardigen.quote:Op maandag 26 september 2005 09:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Het zal niemand verbazen als ik zeg dat ik dit soort ontwikkelingen alleen maar toejuich. Vooral gezien het feit dat clientele en andere bezoekers eeuwenlang zijn misbruikt door de kerk, zowel ideologisch als lichamelijk gezien, sexueel misbruik is vandaag de dag zo verweven met het katholicisme dat ik me afvraag of het ooit uit te bannen is. In ieder geval is het een nobel streven waar ik ze sterkte voor toewens.²
Tja, jeugdcriminaliteit is vandaag de dag zo verweven met de islam dat ik me afvraag of het ooit uit te bannen is.quote:Op maandag 26 september 2005 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En al die mensen die beroofd zijn door marokkaantjes, dat zou volgens jouw redenering aanpak van alle marokkanen rechtvaardigen.
Wie kent de 'tingeling'-mop nog?quote:Op maandag 26 september 2005 09:54 schreef Thorical het volgende:
Hoe gaan we dat testen? Plaatjes laten zien van blote mannen en kinderen en dan kijken of de kandidaatpriesters een stijf plassertje krijgen?
Twijfel je nog??? Natuurlijk heeft homoseksualiteit NIETS te maken met pedofilie! Heteromannen worden toch ook niet verdacht allemaal aan jonge meisjes te zitten?quote:Op woensdag 28 september 2005 11:54 schreef AvispaCS het volgende:
Verder wil ik nog wel even mijn vraagtekens zetten bij de vraag of homofilie gelijk gesteld kan worden aan pedofilie. Lijkt mij persoonlijk namelijk een zeer kromme vergelijking.
Nou, ik twijfel niet, ik weet zeker dat er wel degelijk een link is. Mijn gevoel is daarin de zwaarste onderbowuing die ik je kan geven, zie het als argument. Je kunt niet ontkennen dat homo's vaker geestelijk in de war raken dan hetero's (en zich dan dus onbewust vegrijpen aan zuigelingen). Ik werk met een collega die zelf ook al enige tijd bekeerd is tot het homo-isme, vorige week ging hij huilend naar huis, nooit meer wat van hem gehoord, notabene een vrouw moest hem troosten, dan ben je geen vent als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:38 schreef Frederic het volgende:
[..]
Twijfel je nog??? Natuurlijk heeft homoseksualiteit NIETS te maken met pedofilie!
Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.quote:Heteromannen worden toch ook niet verdacht allemaal aan jonge meisjes te zitten?![]()
Nee, ik twijfel niet. Ik wou ze alleen de kans geven om mij van het tegendeel te overtuigen. Dat het nagenoeg onmogelijk is, mag duidelijk zijn.quote:Op woensdag 28 september 2005 12:38 schreef Frederic het volgende:
[..]
Twijfel je nog??? Natuurlijk heeft homoseksualiteit NIETS te maken met pedofilie! Heteromannen worden toch ook niet verdacht allemaal aan jonge meisjes te zitten?![]()
"Zeer kromme vergelijking" is dus een understatement
Dit is een net zo onzinnige vergelijking als terrorisme gelijkstellen aan de islam. Als jij deze mening blijft verdedigen dan kun je ook niks meer zeggen over mensen die de islam en het terrorisme gelijkschakelen.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, ik twijfel niet, ik weet zeker dat er wel degelijk een link is. Mijn gevoel is daarin de zwaarste onderbowuing die ik je kan geven, zie het als argument. Je kunt niet ontkennen dat homo's vaker geestelijk in de war raken dan hetero's (en zich dan dus onbewust vegrijpen aan zuigelingen). Ik werk met een collega die zelf ook al enige tijd bekeerd is tot het homo-isme, vorige week ging hij huilend naar huis, nooit meer wat van hem gehoord, notabene een vrouw moest hem troosten, dan ben je geen vent als je het mij vraagt.
quote:Op maandag 26 september 2005 08:06 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Onderzoek dan of er neiging is naar pedofilie ipv homofilie.
Homoseksualiteit en heteroseksualiteit hebben allebei precies evenveel met pedofilie te maken, namelijk in die zin dat er pedo's zijn die het op kinderen van hun eigen geslacht hebben voorzien en pedo's die zich vergrijpen aan kinderen van het andere geslacht. Verder is er geen enkel causaal verband tussen homo-/heteroseksualiteit en pedofilie. Wie homo/hetero is, is niet per definitie pedofiel.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Nou, ik twijfel niet, ik weet zeker dat er wel degelijk een link is. Mijn gevoel is daarin de zwaarste onderbowuing die ik je kan geven, zie het als argument. Je kunt niet ontkennen dat homo's vaker geestelijk in de war raken dan hetero's (en zich dan dus onbewust vegrijpen aan zuigelingen). Ik werk met een collega die zelf ook al enige tijd bekeerd is tot het homo-isme, vorige week ging hij huilend naar huis, nooit meer wat van hem gehoord, notabene een vrouw moest hem troosten, dan ben je geen vent als je het mij vraagt.![]()
Dit is de allergrootste onzin die ik ooit op dit forum heb gelezen. Misschien moet jij maar eens naar een psychiater...quote:Op woensdag 28 september 2005 13:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, ik twijfel niet, ik weet zeker dat er wel degelijk een link is. Mijn gevoel is daarin de zwaarste onderbowuing die ik je kan geven, zie het als argument. Je kunt niet ontkennen dat homo's vaker geestelijk in de war raken dan hetero's (en zich dan dus onbewust vegrijpen aan zuigelingen). Ik werk met een collega die zelf ook al enige tijd bekeerd is tot het homo-isme, vorige week ging hij huilend naar huis, nooit meer wat van hem gehoord, notabene een vrouw moest hem troosten, dan ben je geen vent als je het mij vraagt.
[..]²
Wat heeft homoseksualiteit met pedofilie te makenquote:Op maandag 26 september 2005 09:03 schreef BansheeBoy het volgende:
=edit=quote:Op woensdag 28 september 2005 13:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[..]
Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.²
Gelukkig blazen homo's zich niet op in metro's, Laten homo's zich niet haatdragend uit tov religieuze overtuigingen of hetero's. Kun je een normaal gesprek met ze aangaan (zolang je niet over schoenen begint) en vergrijpen ze zich niet zo vaak aan geiten.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[..]
Homosexualiteit staat voor jou gelijk aan het dwingen van jochies tot sex?quote:Op maandag 26 september 2005 08:04 schreef Chriz2k het volgende:
Niks mis mee toch, pedofiliepreventie?
Dat kan, maar daarvan is hier nou juist GEEN sprake. Priesters worden namelijk geacht om een sexloos leven te lijden (bewuste taalfout). Zou het de paus alleen om sex gaan, dan was dat nog tot daar aan toe, maar het is duidelijk dat zelfs niet-praktiserende homoseksuelen geweerd moeten worden als het aan het Vaticaan ligt. Hoe ze dat overigens willen testen, is mij een raadsel.quote:Op woensdag 28 september 2005 17:53 schreef desiredbard het volgende:
Net zoals sex voor het huwelijk (waartegen de paus ook aan het ageren is) kan je er als homosexueel voor kiezen wel of geen sex te hebben. En op de keuze sex te hebben kan je iemand toch gewoon aanspreken?
Keromane, ik zou die Chriz2k niet al te serieus nemen. Homoseksualiteit in één adem noemen met pedofilie en dan zelf als handtekening "Rape is like surprise sex"onder je berichten zetten...quote:Op woensdag 28 september 2005 18:36 schreef Keromane het volgende:
Homosexualiteit staat voor jou gelijk aan het dwingen van jochies tot sex?
De meeste aanrandingen vinden plaats door hetero's. Heterosexualiteit = Aanranding?
wat ben jij een ontzettende looser zeg. misschien hebben homo's meer geestelijke problemen omdat achtergestelde figuren als jouw ze niet respecteerd en allerlei rare boeken leest waarin word opgedragen homo's met de kop naar beneden van daken te gooien.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Nou, ik twijfel niet, ik weet zeker dat er wel degelijk een link is. Mijn gevoel is daarin de zwaarste onderbowuing die ik je kan geven, zie het als argument. Je kunt niet ontkennen dat homo's vaker geestelijk in de war raken dan hetero's (en zich dan dus onbewust vegrijpen aan zuigelingen). Ik werk met een collega die zelf ook al enige tijd bekeerd is tot het homo-isme, vorige week ging hij huilend naar huis, nooit meer wat van hem gehoord, notabene een vrouw moest hem troosten, dan ben je geen vent als je het mij vraagt.²
Maar daar gaat het hier niet om, het gaat hier om:quote:Op woensdag 28 september 2005 18:36 schreef Keromane het volgende:
[..]
Homosexualiteit staat voor jou gelijk aan het dwingen van jochies tot sex?
De meeste aanrandingen vinden plaats door hetero's. Heterosexualiteit = Aanranding?
En dat bedoel ik.quote:ie denkt het middel te hebben gevonden tegen priesters die zich vergrijpen aan jonge misdienaartjes.
Ik jank liever helemaal niet, dat maakt me een echte vent. Als we dit soort dingen normaal gaan vinden wordt de grens tussen man en vrouw steeds kleiner: de man huilt en de vrouw laat een baard staan, rare wereld.quote:Op woensdag 28 september 2005 19:17 schreef DarkDancer het volgende:
ik ga ook liever janken bij een meid dan een kerel,
snap je nu waarom de meeste nederlanders moslims nu zo raar vinden dan!quote:Op woensdag 28 september 2005 22:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik jank liever helemaal niet, dat maakt me een echte vent. Als we dit soort dingen normaal gaan vinden wordt de grens tussen man en vrouw steeds kleiner: de man huilt en de vrouw laat een baard staan, rare wereld.²
spreek voor jezelf manquote:Op woensdag 28 september 2005 23:07 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
snap je nu waarom de meeste nederlanders moslims nu zo raar vinden dan!
en ik voor 49 %quote:Op woensdag 28 september 2005 23:28 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
ik spreek voor 51% van de nederlanders!
quote:Op woensdag 28 september 2005 23:07 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
Nee het is niet beschamend voor die gasten in Rome, Religieus gezien is de homosexuele"geslachtsdaad" fout.quote:Op woensdag 28 september 2005 23:16 schreef marcb1974 het volgende:
Is het geen tijd voor een goede anti-paus campagne. Het begint echt beschamend te worden die figuren daar in Rome
Hebben moslima's een baard?quote:Op woensdag 28 september 2005 23:07 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
GOD created nothing, he just took the credit.quote:
Het grappige is nu natuurlijk dat de RK impliciet dreigt te gaan erkennen dat homosexualiteit niet slechts een zondige daad is maar een 'natuur', iets waaraan de homoseksuele mens kennelijk niet kan ontsnappen. Hoe ze dat dan straks weer gaan wegverklaren word wel interessant.quote:Op maandag 26 september 2005 07:38 schreef Mannee het volgende:
...
Wetenschappelijk bewijs als we toch bijdehand gaan doenquote:
Omdat de kerk niets tegen homosexuele mensen heeft...maar wel iets tegen de homosexuele daadquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het grappige is nu natuurlijk dat de RK impliciet dreigt te gaan erkennen dat homosexualiteit niet slechts een zondige daad is maar een 'natuur', iets waaraan de homoseksuele mens kennelijk niet kan ontsnappen. Hoe ze dat dan straks weer gaan wegverklaren word wel interessant.
maar ze gaan bij een zootje mannen in jurken die niet mogen neuken waarom zou het dan uitmaken of iemand een voorkeur voor mannen of vrouwen zou hebben.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:35 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Omdat de kerk niets tegen homosexuele mensen heeft...maar wel iets tegen de homosexuele daad
JA, dat WAS de officiële houding, maar nu zeggen ze impliciet dat de homosexuele daad en de homosexuele mens niet te scheiden zijn.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:35 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Omdat de kerk niets tegen homosexuele mensen heeft...maar wel iets tegen de homosexuele daad
Er zijn ook homosexuele priesters... de vraag is alleen ben je homo als je niet aan homosexuele sex doet (hetzelfde geld voor hero natuurlijk)quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 21:57 schreef -Beestje- het volgende:
[..]
maar ze gaan bij een zootje mannen in jurken die niet mogen neuken waarom zou het dan uitmaken of iemand een voorkeur voor mannen of vrouwen zou hebben.
De reden is eerder het celibaat en priesters die dit niet vol kunnen of willen houden en wat is er dan makkelijker als een jong misdienaartje die een gemakkelijker slachtoffer is dan een volwassen persoon (m/v)
Als je niet sexueel actief bent is er dan onderscheid tussen homo en hetero?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 22:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
JA, dat WAS de officiële houding, maar nu zeggen ze impliciet dat de homosexuele daad en de homosexuele mens niet te scheiden zijn.
Hiz, wat was dit:quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 22:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
JA, dat WAS de officiële houding, maar nu zeggen ze impliciet dat de homosexuele daad en de homosexuele mens niet te scheiden zijn.
Me To ! Was al zo blij als homo zijnde dat die Johannes dood was, maar of de gedachtes omtrent homo's nou beter zijn geworden. WEG met dat VATICAAN!!!quote:Op maandag 26 september 2005 10:31 schreef cappp het volgende:
Wanneer wordt er een anti-pauscampagne gehouden?![]()
I'm in!
Niks ervan weg met die segregerende homo bars en homoclubs, laat ze zich als gewone mensen gaan gedragen.quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:05 schreef Wi-wa-wouter het volgende:
[..]
Me To ! Was al zo blij als homo zijnde dat die Johannes dood was, maar of de gedachtes omtrent homo's nou beter zijn geworden. WEG met dat VATICAAN!!!
Ach ja, je bent achterlijk dus het is je vergeven...quote:Op woensdag 28 september 2005 13:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[..]
Het ultieme failliet van de rooms-katholieke kerk. God heeft alles gecreeerd. Oh, behalve homo's, want hoewel dat ook gewoon natuur is, mogen we die niet en dus zeggen we dat dat 'niet de bedoeling is'.quote:
Daar hebben ze geloof ik de burqa voor uitgevonden.quote:Op woensdag 28 september 2005 22:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik jank liever helemaal niet, dat maakt me een echte vent. Als we dit soort dingen normaal gaan vinden wordt de grens tussen man en vrouw steeds kleiner: de man huilt en de vrouw laat een baard staan, rare wereld.²
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 22:01 schreef HiZ het volgende:
En dat is terecht?quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:38 schreef desiredbard het volgende:
Netzoals iedere duitser nog wordt aangekeken op WOII en die er ook niets aan gedaan hebben
Er moet kennelijk iets weggewassen worden dus?quote:Bovendien wordt bij Katholieken de erfzonde weggewassen mbv de HH Doop.
Dan moet je er ook niet voor veroordeeld worden.quote:En zoals ik al eerder zei een man die niet met een man naar bed gaat: is dat een homo?
Als je dus niet practiseeerd... ben je dan homo? Nee
Dus op een bepaalde manier zijn die dingen wel en niet te scheiden:
a) als je geen sex hebt met een andere man ben je geen homo
b) als je sex hebt met een andere man ben je homo
Ja, dat WAS het standpunt, met het celibaat als 'veiligheidszone' tussen de zwakke mens en de zonde.quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:38 schreef desiredbard het volgende:
Netzoals iedere duitser nog wordt aangekeken op WOII en die er ook niets aan gedaan hebben
Bovendien wordt bij Katholieken de erfzonde weggewassen mbv de HH Doop.
En zoals ik al eerder zei een man die niet met een man naar bed gaat: is dat een homo?
Als je dus niet practiseeerd... ben je dan homo? Nee
Dus op een bepaalde manier zijn die dingen wel en niet te scheiden:
a) als je geen sex hebt met een andere man ben je geen homo
b) als je sex hebt met een andere man ben je homo
Precies, dat is het opzienbarende nu. Homo=Homo en daarbij is het niet van belang of hij de rest van zijn leven celibatair blijft of niet. Waardoor de homo niet langer exclusief wordt gekenmerkt door zijn zonde, maar door zijn aard.quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:54 schreef speknek het volgende:
Jawel, dat is ze wel, want precies om die reden mogen ze geen priester worden. Zelfs als ze niet praktiserend homo zijn.
Door wie?quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:38 schreef desiredbard het volgende:
Netzoals iedere duitser nog wordt aangekeken op WOII
Als de kerk dit plan echt consequent gaat uitvoeren, zal het priestertekort pas echt een groot probleem worden.quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:54 schreef speknek het volgende:
Jawel, dat is ze wel, want precies om die reden mogen ze geen priester worden. Zelfs als ze niet praktiserend homo zijn.
Kort door de bocht lieve SCHquote:Op maandag 3 oktober 2005 09:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Door wie?
De RK-kerk veroordeelt homo's natuurlijk wel degelijk, of vind jij dan seksualiteit volstrekt onbelangrijk is in een menselijk leven?
Tja, dat WAS het oude standpunt, homo-zijn was niet het probleem, maar homo-doen. Alleen is het nu kennelijk zo dat homo-zijn op zichzelf al als probleem wordt gezien. Wat overigens dogmatisch gezien natuurlijk niet door de beugel kan. Want in de betreffende passages zowel in oude als nieuwe testament gaat het alleen en uitsluitend over homo-doen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 10:03 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Kort door de bocht lieve SCH
de rooms katholieke kerk kent aan de ene kant natuurlijk , net als elke andere religie, dogmas met betrekking tot homosexualiteit. Aan de andere kant leeftd erooms katholiek kerk ook wel degenlijk de barmhartigheid uit die Christus de mensen heeft geleerd.
Ik ken geen enkele Bischop. , Kardinaal of priester die laakdunkend of veroordelend over Homosexuelen spreekt. Veel meer als verloren schapen .
Maar is dat niet hetzelfde als laatdunkend dan?quote:Op maandag 3 oktober 2005 10:03 schreef CANARIS het volgende:
Ik ken geen enkele Bischop. , Kardinaal of priester die laakdunkend of veroordelend over Homosexuelen spreekt. Veel meer als verloren schapen .
nee je hebt het verkeerdquote:Op maandag 3 oktober 2005 10:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, dat WAS het oude standpunt, homo-zijn was niet het probleem, maar homo-doen. Alleen is het nu kennelijk zo dat homo-zijn op zichzelf al als probleem wordt gezien. Wat overigens dogmatisch gezien natuurlijk niet door de beugel kan. Want in de betreffende passages zowel in oude als nieuwe testament gaat het alleen en uitsluitend over homo-doen.
Oftewel, de RK heeft een nieuwe zonde bedacht, de zonde van het homo-zijn. Wat, zoals ik al een aantal keren heb gezegd interessant is, want kennelijk is daarmee de zonde en de persoon niet meer te scheiden.
En dat is nog steeds zoquote:Op maandag 3 oktober 2005 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Er zit een discrepantie in het hele verhaal
Ik begreep altijd dat de katholieke kerk niets tegens homo's had, zolang ze maar niet practiseren.
Goed, een priester heeft geen sex te hebben, het zg Celibaat
Kortom, door deze houding van de kerk geven ze dus toe dat het Celibaat niet houdbaar is.
Nee dat is zo ongeveer de instelling die het Vaticaan ook heeft.quote:Op maandag 3 oktober 2005 10:57 schreef petre86 het volgende:
is zoals de sgp tegen homo's aankijkt ook niet typisch ?
http://www.sgp.nl/Page/sp(...)so_id=137/Index.html
Maak je die spelfouten nou om ons te stangen?quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:51 schreef desiredbard het volgende:
[..]
En dat is nog steeds zo
Priesters hebben selibaat te zijn en katholieke kerk heeft niets tegen homosexuele mens ....zolang je maar niet practiseerd
Nee hoor, dat is een van de interpretaties. Al die homoseksuele PKN-predikanten en homoseksuele theologen en het grootste deel van hun achterban hangt een hele andere interpretatie aan.quote:Op maandag 3 oktober 2005 10:49 schreef desiredbard het volgende:
Nee dat is niet hetzelfde
Christelijk/bijbels gezien is de homosexuele daad verkeerd.
Volgens mij probeert ie expres zo dom mogelijk te doen, zodat we hem nooit ons punt duidelijk kunnen makenquote:Op maandag 3 oktober 2005 11:54 schreef SCH het volgende:
Maak je die spelfouten nou om ons te stangen?![]()
heb je een punt dan?quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:59 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij probeert ie expres zo dom mogelijk te doen, zodat we hem nooit ons punt duidelijk kunnen maken.
van daar leviticus 18:22 Thou shalt not lie with mankind, as with womankind: it is abomination.quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is een van de interpretaties. Al die homoseksuele PKN-predikanten en homoseksuele theologen en het grootste deel van hun achterban hangt een hele andere interpretatie aan.
Wat is die echte bron dan? Je bedoelt die krant waarin Youp van het Hek iedere week een column schijft waarin hij talpa tot de grond afbrandt.quote:Op maandag 26 september 2005 08:38 schreef _The_General_ het volgende:
Maak je niet zo druk en wacht op een echte bron in plaats van de telegraf.
Oh jij had het over HiZ, dannhebbikniksgezegtquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:27 schreef speknek het volgende:
Wat denk jij dat HiZ probeert te zeggen?
Ach, dat zei ik toch: het is een kwestie van interpretatie en van omgaan met bijbelteksten. Als je de bijbelteksten letterlijk neemt dan kun je dat er in lezen maar het gros van de christenen hanteert de bijbel niet van kaft tot kaft als een letterlijk richtsnoer. Dat weet je best.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:32 schreef desiredbard het volgende:
[..]
van daar leviticus 18:22 Thou shalt not lie with mankind, as with womankind: it is abomination.
Wat toch echt vertaalt dat sex met een man hebben (als man zijnde) fout is. Ik weet niet hoe je dit anders uit wilt leggen?
Natuurlijk willen een hoop practiserend homo's it graag anders uitleggen. Maar nogmaals het is de daad niet het zijn dat afgewezen wordt
Nou is de PKN ook al linksquote:En betreffende die PKN, ik dacht dat niet iedere protestant gelukkig was met de politiek correcte linkse instelling van de Protestantse kerk. De anglicanen zijn nog steeds aan het proberen een schisma te voorkomen nal de aanstelling van homosexuelen in kerkelijke functies: Niet omdat ze een probleem hebben met het Hommo zijn, maar met het homo doen. Niks mis met een celibate nicht, die onthoudt zich tenslotte van de "abominatie" van de homosexuele geslachtsdaad.
Tja, dat is nogal duidelijk, me dunkt. Iemand die de Bijbel als geloofsboek erkent en de wetten uit de verschillende hoofdstukken van Leviticus wil volgen, kan niks anders dan tegen homo's zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:32 schreef desiredbard het volgende:
[..]
van daar leviticus 18:22 Thou shalt not lie with mankind, as with womankind: it is abomination.
Wat toch echt vertaalt dat sex met een man hebben (als man zijnde) fout is. Ik weet niet hoe je dit anders uit wilt leggen?
Het blijft gewoon een compleet bezopen zaak dat echte katholieken de paus zien als god's afgezant op aarde. Alsof Karol Woytila al bij zijn geboorte aangewezen was om dit ambt te gaan uitoefenen, en dit geldt ook voor de huidige Benedictus de weet-ik-hoeveelste, die ooit gewoon Joseph Ratzinger heette. Het zijn extremistische katholieken die dan wel geen directe bedreiging zijn voor de wereldvrede als hun islamitische broeders, maar wel evenals hun islamitische broeders een paar honderd jaar achter lopen en niet (willen) weten hoe de huidige wereld inelkaar zit.quote:Op maandag 26 september 2005 07:38 schreef Mannee het volgende:
[afbeelding]Veel negatief homonieuws de laatste tijd. Nu komt het weer van de paus, die denkt het middel te hebben gevonden tegen priesters die zich vergrijpen aan jonge misdienaartjes. In de toekomst moeten bisschoppen nieuwe priesterstudenten gaan testen op hun homoseksuele voorkeur. Eén en ander staat in een brief die volgens De Telegraaf eind oktober bekend wordt gemaakt.
Hoe de bisschoppen één en ander moeten gaan testen is nog onduidelijk, maar er zijn binnen de katholieke kerk vast nog wel wat experts te vinden die de bisschoppen even de fijne kneepjes willen leren. Al met al wordt weer eens duidelijk dat de katholieke kerk totaal niet van deze tijd is. De campagne tegen het gebruik van condooms is wat dat betreft wel het absolute dieptepunt, maar deze anti-homocampagne mag er ook zijn. Het wordt hoog tijd dat men deze kerk massaal de rug toekeert.
De nieuwe regeling is overigens goedgekeurd door paus Benedictus XVI, wiens ware gezicht we nu dus eindelijk ook te zien krijgen. Ik ben benieuwd hoe hier nu op gereageerd gaat worden. Als een imam wat lelijks over homo's zegt dan staat iedereen gelijk op z'n achterste benen, maar nu het de zo geliefde nieuwe paus is...?
http://weblog.fok.nl/blog/8506
Precies, de spijker op z'n kop. Om nog maar te zwijgen van de diverse bijbelpassages waaruit duidelijk blijkt dat het heel gewoon is dat twee mannen samenleefden. Er zijn op internet diverse bronnen te vinden waaruit blijkt hoe door de eeuwen heen met opzettelijke mis-vertalingen een andere draai aan die passages is gegeven. Om toch maar vooral te verbloemen dat homoseksualiteit eigenlijk helemaal niet zo'n probleem was. Het kwam en komt immers al eeuwen als een normaal verschijnsel voor.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:39 schreef andromeda1968 het volgende:
... Maar dan begint de pret pas! Want wat lees ik nog in Leviticus?
7, 22 : Gij moogt geen vet van rund, schaap of geit eten.
10, 9 : Wanneer gij of uw zonen opgaan naar de tent van de samenkomst, moogt ge geen wijn of sterk drank drinken, anders sterft gij. Dat is een blijvend voorschrift, al uw geslachten door.
19, 19 : Onderhoud mijn wetten. Gij moogt geen dieren van verschillende soort kruisen; gij moogt op uw akker geen twee gewassen zaaien; gij moogt geen kleren dragen van tweeërlei stof.
Zou iemand die Leviticus gebruikt om homo's te verfoeien zich dan ook aan bovenstaande geboden houden? Geen T-shirts van katoen en polyester? Nooit een druppel alcohol? Enkel brood met tarwe van akkers waar geen ander gewas op stond?
Of zal dergelijke persoon dan op zijn/haar stoeltje beginnen wrikkelen en zeer ingewikkeld beginnen uitleggen dat je het een en het ander (maar andere dingen dan weer niet!) in een historisch, cultureel en sociaal perspectief moet plaatsen etc. etc. Veel gewauwel waaruit volgens mij maar één zaak zal blijken: die persoon heeft het niet voor homo's, heeft daar niet het minste argument voor, en grijpt, tot zijn/haar eigen grote ondergang, naar een tekst van bijna 3000 jaar oud...
quote:Nieuw document Vaticaan: homoseksuelen mogen priester worden
Uitgegeven op 07 oktober 2005 om 20:33 uur
(Novum/AP) - Homoseksuele mannen mogen, als zij drie jaar celibatair hebben geleefd, tot priester worden gewijd in de rooms-katholieke kerk. Dat staat in een nog te verschijnen document van de Vaticaanse Congregatie van de Katholieke Educatie, aldus een vooraanstaand functionaris van het Vaticaan vrijdag.
De functionaris, die om anonimiteit verzocht omdat het document nog niet is gepubliceerd, zei dat mannen die publiekelijk laten zien homoseksueel te zijn of die er een 'homoseksuele levensstijl' op na houden, geen priester kunnen worden. "Eenieder die de katholieke leer kent, zal niet verrast worden door dit document", aldus de functionaris, die eraan toevoegde dat het document in de zomer is goedgekeurd door paus Benedictus XVI.
De afgelopen decennia maakte het Vaticaan in tal van documenten en brieven steeds duidelijk dat homoseksuelen geen priester kunnen worden. Volgens het Vaticaan zijn homoseksuele handelingen het gevolg van een 'innerlijke storing'. De katholieke kerk zegt echter wel altijd van mening te zijn geweest dat homoseksuelen met medeleven en respect moeten worden behandeld.
Zoals ik dus al zei diewetten zijn ooit gemaakt om ziekten te voorkomen en oogst zeker te tellenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:39 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Tja, dat is nogal duidelijk, me dunkt. Iemand die de Bijbel als geloofsboek erkent en de wetten uit de verschillende hoofdstukken van Leviticus wil volgen, kan niks anders dan tegen homo's zijn.
Maar dan begint de pret pas! Want wat lees ik nog in Leviticus?
7, 22 : Gij moogt geen vet van rund, schaap of geit eten.
10, 9 : Wanneer gij of uw zonen opgaan naar de tent van de samenkomst, moogt ge geen wijn of sterk drank drinken, anders sterft gij. Dat is een blijvend voorschrift, al uw geslachten door.
19, 19 : Onderhoud mijn wetten. Gij moogt geen dieren van verschillende soort kruisen; gij moogt op uw akker geen twee gewassen zaaien; gij moogt geen kleren dragen van tweeërlei stof.
Zou iemand die Leviticus gebruikt om homo's te verfoeien zich dan ook aan bovenstaande geboden houden? Geen T-shirts van katoen en polyester? Nooit een druppel alcohol? Enkel brood met tarwe van akkers waar geen ander gewas op stond?
Of zal dergelijke persoon dan op zijn/haar stoeltje beginnen wrikkelen en zeer ingewikkeld beginnen uitleggen dat je het een en het ander (maar andere dingen dan weer niet!) in een historisch, cultureel en sociaal perspectief moet plaatsen etc. etc. Veel gewauwel waaruit volgens mij maar één zaak zal blijken: die persoon heeft het niet voor homo's, heeft daar niet het minste argument voor, en grijpt, tot zijn/haar eigen grote ondergang, naar een tekst van bijna 3000 jaar oud...
Ooit gehoord van condooms? Wonderbaarlijke uitvinding al zeg ik het zelf, en het beschermt je niet enkel tegen HIV-virus maar ook ander seksueel overdraagbare ziektes en uiteraard overbevolking... jammer genoeg keurt het Vaticaan anno 2005 het condoom ten strengste af!quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:26 schreef desiredbard het volgende:
En geen homosex daar de kans op ziekteoverdraging GROTER is
Ik vind dat absoluut niet goed, sommige fanatieke katholieken en christenen daaraantegen zouden het maar al te graag willen...quote:Als jij zo graag wilt dat christennen zich daaraan houden vind je het ook vast goed dat we de lijfstraffen die op de overtredingen voor diefstal incest verkrachting en homosex staan gaan uitvoeren
Kijk naar de Islaam, mag men vergelijken met het vroegere christendom!quote:Nogmaals alhoewel bepaalde dingen achterhaald mogen zijn, wordt er niet opgeroepen tot moord en uitroeing?
Die er destijds niet waren....vandaar die regel...en condoom is geen zekerheidquote:Op maandag 10 oktober 2005 13:10 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Ooit gehoord van condooms? Wonderbaarlijke uitvinding al zeg ik het zelf, en het beschermt je niet enkel tegen HIV-virus maar ook ander seksueel overdraagbare ziektes en uiteraard overbevolking... jammer genoeg keurt het Vaticaan anno 2005 het condoom ten strengste af!
Ga jij nou eerst de wereld maar verbeteren door dit tegen de bezoekers van de El Tawheed moskee te zeggen, in de meest homovriendelijke stad in europa, als je na een uurtje nog kan lopen/praten, zullrn we het verder hebben over die christenen in jouw fantasiewereldjequote:Ik vind dat absoluut niet goed, sommige fanatieke katholieken en christenen daaraantegen zouden het maar al te graag willen...
Onzin google maar even op St Bachus en St Serge, ik vertouw de bron nog steeds niet helemaal maar toch de moeite waardquote:Kijk naar de Islaam, mag men vergelijken met het vroegere christendom!
Wat een onzin. HIV bestaat pas sinds de jaren tachtig en dat er SOA's bestaan, weten ze ook pas een paar eeuwen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:26 schreef desiredbard het volgende:
[..]
En geen homosex daar de kans op ziekteoverdraging GROTER is
Geen sex, is geen kinderen, is vergrijzing eindresultaat: een totale economische ramp.... m.a.w Welcome back to the middle agesquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:08 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Die er destijds niet waren....vandaar die regel...en condoom is geen zekerheid
helaas heeft de paus gelijk... de enige oplossing tegen SOA's is geen sex hebben
(Da's natuurlijk netzoiets als verkeersongevallen tegengaan door iedereen te verbieden op de fiets of in de auto te stappen, maar het werkt wel 100%)
Als je geen argumenten meer hebt, dan raad ik je aan om niet meer te reageren op mijn posts.quote:Ga jij nou eerst de wereld maar verbeteren door dit tegen de bezoekers van de El Tawheed moskee te zeggen, in de meest homovriendelijke stad in europa, als je na een uurtje nog kan lopen/praten, zullrn we het verder hebben over die christenen in jouw fantasiewereldje
Niets onzin mijn beste, jij bent het soort mens die denkt de waarheid in pacht te hebben.quote:Onzin google maar even op St Bachus en St Serge, ik vertouw de bron nog steeds niet helemaal maar toch de moeite waard
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |