abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30935645
Veel negatief homonieuws de laatste tijd. Nu komt het weer van de paus, die denkt het middel te hebben gevonden tegen priesters die zich vergrijpen aan jonge misdienaartjes. In de toekomst moeten bisschoppen nieuwe priesterstudenten gaan testen op hun homoseksuele voorkeur. Eén en ander staat in een brief die volgens De Telegraaf eind oktober bekend wordt gemaakt.

Hoe de bisschoppen één en ander moeten gaan testen is nog onduidelijk, maar er zijn binnen de katholieke kerk vast nog wel wat experts te vinden die de bisschoppen even de fijne kneepjes willen leren. Al met al wordt weer eens duidelijk dat de katholieke kerk totaal niet van deze tijd is. De campagne tegen het gebruik van condooms is wat dat betreft wel het absolute dieptepunt, maar deze anti-homocampagne mag er ook zijn. Het wordt hoog tijd dat men deze kerk massaal de rug toekeert.

De nieuwe regeling is overigens goedgekeurd door paus Benedictus XVI, wiens ware gezicht we nu dus eindelijk ook te zien krijgen. Ik ben benieuwd hoe hier nu op gereageerd gaat worden. Als een imam wat lelijks over homo's zegt dan staat iedereen gelijk op z'n achterste benen, maar nu het de zo geliefde nieuwe paus is...?

http://weblog.fok.nl/blog/8506
pi_30935664
Dat die Sinterklaas even oprot!
Niets.
pi_30935682
is Paus de baas voor christenen
die homo´s discrimineert ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_30935777
Niks mis mee toch, pedofiliepreventie?
pi_30935793
quote:
Op maandag 26 september 2005 08:04 schreef Chriz2k het volgende:
Niks mis mee toch, pedofiliepreventie?
Onderzoek dan of er neiging is naar pedofilie ipv homofilie.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_30936072
quote:
Op maandag 26 september 2005 08:06 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Onderzoek dan of er neiging is naar pedofilie ipv homofilie.
Spijker op de kop!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_30936094
Maak je niet zo druk en wacht op een echte bron in plaats van de telegraf.
  maandag 26 september 2005 @ 08:46:59 #8
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_30936198
quote:
Op maandag 26 september 2005 07:45 schreef Meki het volgende:
is Paus de baas voor christenen
die homo´s discrimineert ?
Nee, de paus is alleen het hoofd van de Rooms-Katholieke kerk. Alle andere Christelijke kerken hebben niets met de paus te maken.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_30936277
Ben ik de enige die het niet raar vind dat hij homosexuele mensen probeert te weren als misdienaren en priesters?

Ik vind het belachelijk dat hij negatief tegenover homo's staat en al dat soort dingen, maar hee, als hij een sekte heeft met die regels dan is het toch niet raar dat als je bij die sekte wilt dat je aan die regels voldoet?
quote:
Word that the Vatican is likely to issue instructions soon that could bar most gay men from joining the priesthood has set off a wave of anger and sadness among some gay priests and seminarians who say they may soon have to decide whether to stay or leave, to remain silent or to speak out.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  maandag 26 september 2005 @ 09:03:09 #10
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_30936426
Het zal niemand verbazen als ik zeg dat ik dit soort ontwikkelingen alleen maar toejuich. Vooral gezien het feit dat clientele en andere bezoekers eeuwenlang zijn misbruikt door de kerk, zowel ideologisch als lichamelijk gezien, sexueel misbruik is vandaag de dag zo verweven met het katholicisme dat ik me afvraag of het ooit uit te bannen is. In ieder geval is het een nobel streven waar ik ze sterkte voor toewens.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 26 september 2005 @ 09:17:24 #11
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_30936612
quote:
Op maandag 26 september 2005 09:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Het zal niemand verbazen als ik zeg dat ik dit soort ontwikkelingen alleen maar toejuich. Vooral gezien het feit dat clientele en andere bezoekers eeuwenlang zijn misbruikt door de kerk, zowel ideologisch als lichamelijk gezien, sexueel misbruik is vandaag de dag zo verweven met het katholicisme dat ik me afvraag of het ooit uit te bannen is. In ieder geval is het een nobel streven waar ik ze sterkte voor toewens.

²
Ach, bij alle georganiseerde religies wordt misbruik gemaakt van de macht die een religieuze hierarchie aan bepaalde personen geeft. Dat het Vaticaan probeert om homofilie op deze manier vrijwel gelijk te stellen aan pedofilie is hier weer een treffend voorbeeld van.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  maandag 26 september 2005 @ 09:46:46 #12
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_30937091
quote:
Op maandag 26 september 2005 08:38 schreef _The_General_ het volgende:
Maak je niet zo druk en wacht op een echte bron in plaats van de telegraf.
Tweede linkje in het bericht is de NY Times
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_30937225
Hoe gaan we dat testen? Plaatjes laten zien van blote mannen en kinderen en dan kijken of de kandidaatpriesters een stijf plassertje krijgen?
pi_30937436
quote:
Op maandag 26 september 2005 08:52 schreef Allantois het volgende:
Ben ik de enige die het niet raar vind dat hij homosexuele mensen probeert te weren als misdienaren en priesters?

Ik vind het belachelijk dat hij negatief tegenover homo's staat en al dat soort dingen, maar hee, als hij een sekte heeft met die regels dan is het toch niet raar dat als je bij die sekte wilt dat je aan die regels voldoet?
[..]
Het wordt gebracht als een maatregel om pedofilie in de kerk tegen te gaan.
Het probleem is eerder dat de priesters helemaal niet mogen neuken sommige mensen dit schijnbaar niet vol kunnen houden hun hele leven.
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_30938081
Wanneer wordt er een anti-pauscampagne gehouden?

I'm in!
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  maandag 26 september 2005 @ 10:44:54 #16
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_30938360
quote:
Op maandag 26 september 2005 09:54 schreef Thorical het volgende:
Hoe gaan we dat testen? Plaatjes laten zien van blote mannen en kinderen en dan kijken of de kandidaatpriesters een stijf plassertje krijgen?
Ik denk dat de "knowhow" aangaande deze zaken in die kerken best goed zit, door de jaren heen hebben ze veel tijd in research and development gestoken, uiteraard allemaal in de praktijk, voor velen is het helaas omdat ze als proefpersoon zijn gebruikt c.q. misbruikt (al dan niet tijdens de doop of biecht), voor anderen was het juist plezant omdat ze toch nooit aan de partner zouden geraken.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 26 september 2005 @ 10:54:28 #17
3542 Gia
User under construction
pi_30938586
Denk dat ze de jonge priesters dan niet alleen op homofilie moeten testen, maar op sexuele gevoelens in zijn algemeenheid. Er zijn namelijk ook meisjes misdienette.

Ben zelf katholiek, maar wel van mening dat het celibaat gewoon afgeschaft moet worden. Dat lost m.i. meer op dat deze onzin.

Verder mag iedereen een sexuele voorkeur hebben. Alleen pedofielen mogen er niks mee doen.
  maandag 26 september 2005 @ 12:43:12 #18
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_30941092
quote:
Op maandag 26 september 2005 07:38 schreef Mannee het volgende:Als een imam wat lelijks over homo's zegt dan staat iedereen gelijk op z'n achterste benen, maar nu het de zo geliefde nieuwe paus is...?
Dat slaat als een tang op een varken. Een overeenkomst zou kunnen zijn dat een islamitische geestelijke bepaald dat een imam geen homo mag zijn, en ik denk dat de meerderheid van de moslims dit zou steunen.

Statistisch gezien zijn de meeste pedofielen mannen die jongens aanranden, maar het zou slimmer zijn als ze gewoon priesters toestaan om te trouwen.
I'm nobody's sheep
  maandag 26 september 2005 @ 13:03:53 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_30941527
quote:
Op maandag 26 september 2005 09:03 schreef BansheeBoy het volgende:

²
En al die mensen die beroofd zijn door marokkaantjes, dat zou volgens jouw redenering aanpak van alle marokkanen rechtvaardigen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 26 september 2005 @ 13:12:22 #20
3542 Gia
User under construction
pi_30941721
quote:
Op maandag 26 september 2005 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En al die mensen die beroofd zijn door marokkaantjes, dat zou volgens jouw redenering aanpak van alle marokkanen rechtvaardigen.
Tja, jeugdcriminaliteit is vandaag de dag zo verweven met de islam dat ik me afvraag of het ooit uit te bannen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')