quote:Op zondag 25 september 2005 21:18 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik dus. Ik zoek een laptop, en heb wel wat eisen, maar weet niet goed waar ik zoeken moet en of ik dingen over het hoofd zie. Ik zoek nl. een laptop met:
-wifi (liefst ook bluetooth) --> en iets om draadloos connectie met internet te maken..
- minstens 80 gb geheugen
- minstens 512 mb, liefst 1024
- goede snelheid, minstens 3,4 Ghz (??)
- goed grafisch ingesteld (grafische kaart ofzo?)
Ik mis vast nog wel wat dingen, maar dit is het wel zo'n beetje imo. Pricewatch van tweakers begrijp ik nietWie helpt me?
Dat klinkt leuk, maar 4.5kg en 1 uur accuduur lijkt me echt drie keer niks.quote:Op zondag 25 september 2005 21:31 schreef TimmyAsd het volgende:
Owkee die Pentium M staat dus..
http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=PN3C31tecData Is dat niet wat?
Ik denk niet dat je iets anders kunt krijgen met deze specs voor dit geld.quote:Op zondag 25 september 2005 21:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk, maar 4.5kg en 1 uur accuduur lijkt me echt drie keer niks.
De trackpad zit wel in het midden... Het toetsenbord is voorzien van een numeriek eiland, dus de trackpad zit prima in het midden van het typgedeelte.quote:Op zondag 25 september 2005 21:36 schreef super-muffin het volgende:
Lekker handig, je trackpad niet in het midden.
Wow, das geen laptop meer in mijn ogenquote:Op zondag 25 september 2005 21:31 schreef TimmyAsd het volgende:
http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=PN3C31tecData Is dat niet wat?
Qua specs zal die wel goed zijn voor TS, zelf zou ik echter niet zo blij zijn met 2 reepjes van 256, liever 1 van 512 zodat je iets toe kunt voegen, of al gelijkquote:
Leuke laptop, heb nu eigelijk hetzelfde (op die hdd na die van mij is ffs maar 4200 rpm, kut asus) maar het verbaast mij dat de prijzen en specs maar zo traag verhogen. ok toen was dat ws een high end laptop, en wat ik nu heb is een budget ding maargoed...quote:Op zondag 25 september 2005 21:49 schreef Cynical het volgende:
Ik zat vorig jaar rond deze tijd ook te zoeken naar een notebook met zulke specs. Had zo'n beetje dezelfde eisen qua prestaties als jou. Heb uiteindelijk wel iets gevonden bij Informatique. Mijn specs:
- Aopen barebone notebook (das dus van de buitenkant een complete laptop, maar zonder onderdelen erin)
- scherm is 15 inch 1400 x 1050 native
- Centrino package (dus Intel chipset, Intel wireless 802.11bg en in mijn geval een Pentium M 715 1.5 Ghz)
- 512 mb DDR 333 geheugen
- Mobile Radeon 9700 128mb
- 60 Gb 7200rpm maxtor HD
- DVD speler / CDRW bakker combo
Deze kon ik destijds via een actie op de site samenstellen en bestellen. Ding kostte incl. verzendkosten 1500 euro.
Accu kan als ik alleen werk en / of internet wel 4 uur mee. Daarom is het verstandig om een mobile processor te nemen. Die zijn net zo snel als de Pentium 4, ookal draaien ze 'maar' 1,5 tot 2.0 ghz. P4 zuigt je accu heeel snel leeg, en je laptop word te heet voor je 'lap'.
Mijn laptop is best licht, slechts 2.8 kg. Wordt ook niet warm.
Een laptop breng je volgens mij liever naar een winkel als hij kapot is zodat je het kan uitleggen en goed geholpen wordt. Ik zou het persoonlijk niet online doen, veel goedkoper is het niet en je moet maar zien wat er gebeurd bij een probleem.quote:Op zondag 25 september 2005 22:04 schreef TimmyAsd het volgende:
Is het trouwens handig om een willekeurige winkel in te lopen.. Ik kreeg de tip alles gewoon online af te handelen nl.....
Persoonlijk ging ik voor mijn kort geleden aangeschafte laptop naar een winkel, vooral omdat ik zoiets heb van naar een winkel in de buurt kun je zo afstappen als er iets mis mee is. Met een normale pc kun je zelf aanklooien, onderdelen eruit, etc. Met een laptop kan dit maar in zeer beperkte mate.quote:Op zondag 25 september 2005 22:04 schreef TimmyAsd het volgende:
Is het trouwens handig om een willekeurige winkel in te lopen.. Ik kreeg de tip alles gewoon online af te handelen nl.....
Ja daarom heb ik geen Asus gekozen. Je kunt bijna nix zelf bepalen qua onderdelen. Dat kon (gelukkig) toen bij Informatique wel, omdat die Aopen dingen barebones waren. Was gewoon een kwestie van de interactieve brochure instellen op je onderdelen en versturen. Ik MOEST per ce een dikke videokaart en een schijf op 7200rpm hebben. En een mobile proc, en een goed scherm. Mijn scherm is qua resolutie zeer goed, maar als je de creme de la creme wilt hebben qua schermen, dan is Sony Vaio toch echt het beste. Maar ook bij Sony kun je nix bepalen. En je betaalt eigenlijk te veel, voor het Sony / Asus label. Bij mij staat er niet eens op welk merk het is. Ze werden ook niet als Aopen notebooks verkocht. Gewoon naamloos, en dat is altijd goedkoper. Heb je meer geld voor de dingen die echt belangrijk zijn.quote:Op zondag 25 september 2005 21:54 schreef PoisonouS het volgende:
[..]
Leuke laptop, heb nu eigelijk hetzelfde (op die hdd na die van mij is ffs maar 4200 rpm, kut asus) maar het verbaast mij dat de prijzen en specs maar zo traag verhogen. ok toen was dat ws een high end laptop, en wat ik nu heb is een budget ding maargoed...
Dat is alleen waar als je per ce een MERK laptop wilt hebben. Dell, Sony, Asus en dat soort merken. Ik heb een 'naamloos' merk. Maar wel met hele goede onderdelen. En dat voor 1500 euro! Zulke prestaties kon ik nergens bij een MERK krijgen. Kostte minimaal 2000 euro.quote:Op zondag 25 september 2005 22:04 schreef harlingen het volgende:
Voor 1500 euro heb je helaas geen laptop waarop je goed kan gamen, dan kom je eerder in de buurt van 2000 of meer. Maar wat oudere games lukt wel met een laptop rond de 1500 euro.
Wifi en bluetooth e.d. zit vaak standaard in laptops rond de 1500 euro en anders kan je bijv. een bluetooth usb stickje kopen, dat heb ik laatst ook gedaan en kost niet zoveel.
De rest van de eisen is wel standaard, je moet even uitzoeken welke grafische kaart prima is voor games op een laptop, ik ben de naam kwijt van een redelijk nieuwe kaart die goed voor games was. Misschien weet iemand dat nog?
Waar heb je dat gehaald?quote:Op zondag 25 september 2005 22:13 schreef Cynical het volgende:
[..]
Dat is alleen waar als je per ce een MERK laptop wilt hebben. Dell, Sony, Asus en dat soort merken. Ik heb een 'naamloos' merk. Maar wel met hele goede onderdelen. En dat voor 1500 euro! Zulke prestaties kon ik nergens bij een MERK krijgen. Kostte minimaal 2000 euro.
Informatique, de winkel waar ik mijn laptop kocht, daar kun je makkelijk online bestellen. Is een zeer bekend bedrijf, met een uitstekende reputatie. Ze hebben ook een winkel, ergens bij Rotterdam dacht ik.quote:Op zondag 25 september 2005 22:07 schreef harlingen het volgende:
[..]
Een laptop breng je volgens mij liever naar een winkel als hij kapot is zodat je het kan uitleggen en goed geholpen wordt. Ik zou het persoonlijk niet online doen, veel goedkoper is het niet en je moet maar zien wat er gebeurd bij een probleem.
Een normale winkel stuurt hem natuurlijk net zoals een website terug naar de fabriek of een reparatieservicebedrijf, maar ik heb bij laptops toch liever persoonlijk contact.
Dat vind ik nog wel mee vallen, in vergelijking met Sony en friends.quote:Op zondag 25 september 2005 22:10 schreef Cynical het volgende:
[..]
Ja daarom heb ik geen Asus gekozen. Je kunt bijna nix zelf bepalen qua onderdelen. Dat kon (gelukkig) toen bij Informatique wel, omdat die Aopen dingen barebones waren. Was gewoon een kwestie van de interactieve brochure instellen op je onderdelen en versturen. Ik MOEST per ce een dikke videokaart en een schijf op 7200rpm hebben. En een mobile proc, en een goed scherm. Mijn scherm is qua resolutie zeer goed, maar als je de creme de la creme wilt hebben qua schermen, dan is Sony Vaio toch echt het beste. Maar ook bij Sony kun je nix bepalen. En je betaalt eigenlijk te veel, voor het Sony / Asus label. Bij mij staat er niet eens op welk merk het is. Ze werden ook niet als Aopen notebooks verkocht. Gewoon naamloos, en dat is altijd goedkoper. Heb je meer geld voor de dingen die echt belangrijk zijn.
Mijn laptop heeft mn desktop vervangen, ook qua prestaties. Ben er zeer tevreden mee, ding is razendsnel. Vooral voor games, en dat vind ik erg belangrijk.
Daar ben ik het niet mee eens. Het verschil tussen 5400rpm en 7200rpm is duidelijk te merken. En het prijsverschil valt wel mee, hoor.quote:Op zondag 25 september 2005 22:27 schreef Northside het volgende:
AMD Turion chipje (wel een mt-versie, geen ml-versie)
liefst 1 reepje 512 RAM (zodat je er nog een 2e kan bijplakken in de toekomst)
5400rpm harde schijf (7200 is alleen maar duur en niet nodig)
15 of 15,4 inch scherm, 17 inch vreet stroom en is te duur voor het budget
Kijk eens of je zoiets ergens kan vinden...
http://www.msicomputer.com/NB/product_spec.asp?model=MS-1029
Ik wist niet eens dat er merkloze laptop's waren? Wel handig om te weten, als ik er weer 1 koop zal ik er op lettenquote:Op zondag 25 september 2005 22:13 schreef Cynical het volgende:
[..]
Dat is alleen waar als je per ce een MERK laptop wilt hebben. Dell, Sony, Asus en dat soort merken. Ik heb een 'naamloos' merk. Maar wel met hele goede onderdelen. En dat voor 1500 euro! Zulke prestaties kon ik nergens bij een MERK krijgen. Kostte minimaal 2000 euro.
Goed bedrijf, zie de shopsurvey van Tweakers: http://tweakers.net/shopsurvey/15quote:Op zondag 25 september 2005 22:20 schreef Cynical het volgende:
http://www.informatique.nl/
- nee dit is niet bedoeld als spam, ik heb persoonlijk een erg goede ervaring met dit bedrijf -
quote:Op zondag 25 september 2005 22:49 schreef Cynical het volgende:
Ik zal eens kijken wat je nu kunt kopen voor 1500 euro. Dat is je budget toch? Dan post ik de specs zometeen voor zon Informatique notebook.
¤ 1.453quote:Aopen Barebone 1559-AS, 533MHz, NVidia GeForce Go 6600
Intel 915PM Chipset, 533MHz FSB, DDR2, SATA
NVidia GeForce Go 6600 128Mb
15" SXGA+ 1400x1050 (Dual View Support)
10/100/1000 BaseT Lan + 56Kbps modem
Intel Pentium® M 760 - 2.0Ghz, 533MHz FSB, 2M cache
Fujitsu Hornet 80Gb, 2.5", 5400rpm, 9.5mm, SATA
SO-Dimm 1Gb DDR SDram PC2700, 200pins
Aopen DVD+/-RW Slimline Barebook 1557/1558/1559
Geen besturingssysteem
Intel Pro Wireless Lan 2200BG 54Mbps & 10/100 BaseT LAN
Country Kit (Keyboard, Voedingskabel, etc)
1394 / Firewire poort / 3 USB 2.0 Poorten
Geïntegreerde Card Reader (MS, MMC & SD)
Cardbus type-II slot
Line-in / mic-in / Line-Out jack / SPDIF
Parallelle poort
RJ-11 jack / Modem
RJ-45 jack / 10/100 BaseT LAN
S-Video TV-Out / Audio Panel
VGA poort voor tweede display (CRT, TFT or projector)
Norton Antivirus 2004 (90 dagen versie)
Cyberlink PowerDVD
Ahead Nero Express
Uit die informatie xls: http://shop.informatique.nl/inh/nbc/nbc.xlsquote:Op zondag 25 september 2005 23:18 schreef TimmyAsd het volgende:
Waar heb je dit vandaan?
KOSTEN: Subtotaal > 1470quote:Behuizing:
Aopen Barebone 1557-GLS, 400MHz, ATI Radeon 9700 (beste keuze: vanwege de videokaart, deze heb ik ook)
>>> daar hoort bij: -Intel 855PM Chipset, 400MHz FSB, DDR, PATA
-ATI Mobility Radeon 9700 128Mb (Support DirectX9)
-15" SXGA+ 1400x1050 (Dual View Support)
-10/100 BaseT Lan + 56Kbps modem
Processor:
Intel Pentium® M 760 - 2.0Ghz, 533MHz FSB, 2M cache (ik heb 1.5 ghz)
Harddisk:
Hitachi Travelstar 7K60, 60Gb, 7200rpm, 2.5" 9.5mm PATA (die heb ik ook, zeer snel!)
Geheugen:
1x SO-Dimm 1Gb DDR SDram PC2700, 200pins (ik heb 512)
CD / DVD:
Aopen DVD+/-RW Slimline Barebook 1557/1558/1559 (deze heb ik ook, behalve de dvd bak functie zeg maar)
Geen besturingssysteem, als je die al hebt dan kun je daar dus op besparen, ik had de mijne al
Netwerk: Intel Pro Wireless Lan 2200BG 54Mbps & 10/100 BaseT LAN
Overige: Country Kit (Keyboard, Voedingskabel, etc)
Poorten: 1394 / Firewire poort / 3 USB 2.0 Poorten
Rest (sommige heb ik al genoemd hiervan):
Geïntegreerde Card Reader (MS, MMC & SD)
Cardbus type-II slot
Line-in / mic-in / Line-Out jack / SPDIF
Parallelle poort
RJ-11 jack / Modem
RJ-45 jack / 10/100 BaseT LAN
S-Video TV-Out / Audio Panel
VGA poort voor tweede display (CRT, TFT or projector)
Software:
Norton Antivirus 2004 (90 dagen versie)
Cyberlink PowerDVD
Ahead Nero Express
Nvidia GeForce Go zuigt. Radeon is VEEL sneller! HD (7200) word nooit warm, heb dat nog nooit gemerkt, dus dat is niet waar. 2.0 ghz is inderdaad ideaal.quote:Op zondag 25 september 2005 23:17 schreef PoisonouS het volgende:
[..]
¤ 1.453
Lijkt mij een mooie laptop, heb gekozen voor geen OS, lijkt me dat je daar wel op wilt besparen, express geen 7200 rpm ivm warmte. En voor de nvidia vid kaart omdat dat op 533 mhz is in plaats van de 400 mhz bij een radeon. Wel dus voor een vid kaart met eigen ram.
En of course 1 reepje van 1024 MB, maar paar euro duurder dan 2 reepjes van 512 en dus ben je voorbereid op ooit wat toevoegen.
2.0 ghz gekozen, omdat de 2.1 maar 100 mhz sneller is, maar wel 150 euro duurder
Heb er voor gekozen, omdat met radeon je op 400mhz zit.. Maargoed TS hoeft mijn id niet te volgenquote:Op zondag 25 september 2005 23:35 schreef Cynical het volgende:
[..]
Nvidia GeForce Go zuigt. Radeon is VEEL sneller! HD (7200) word nooit warm, heb dat nog nooit gemerkt, dus dat is niet waar. 2.0 ghz is inderdaad ideaal.
Mhz heeft er nix mee te maken. De Radeon mobiles zijn veel beter, en bij Geforce proberen ze dat te compenseren door die hoger te laten draaien. Maar dan nog zijn ze langzamer. Radeon is the way to go, geloof me nou.quote:Op zondag 25 september 2005 23:39 schreef PoisonouS het volgende:
[..]
Heb er voor gekozen, omdat met radeon je op 400mhz zit.. Maargoed TS hoeft mijn id niet te volgen
Tja over hdd heb ik zoiets van 5400 voldoet voor een laptop in mijn ogen, je merkt het pas echt als je de hele dag aan het parren, unrarren enzo bent. Tja dan wacht je maar een half uurtje. Maar ook hier is TS natuurlijk vrij in. Was gewoon mijn idee van wat me wel leuk leek
Qua pixels zit je bij de meesten al snel aan meerdere dode pixels. Bij asus heb je bij de A/M/nog 1 serie (NIET de Z) altijd pixelgarantie binnen de 1e 30 dagen.quote:Op zondag 25 september 2005 23:26 schreef Cynical het volgende:
LET OP: als er een dode pixel op je scherm zit, kun je het scherm niet omruilen! Ik heb er 1, zit linksmidden in het scherm, en schijnt alleen maar blauw. Maar door de hoge resolutie van het scherm, valt het niet op.
Deze specs kun bij een MERK pas vanaf 2000 euro krijgen. MERK is: Acer, Sony, Asus, Dell enz.
Ik heb zelf ook een radeon9700, draait mooi, maar heb dus geen ervaring met de GO's, maargoed als je zegt dat die traag zijn geloof ik dat bestquote:Op zondag 25 september 2005 23:42 schreef Cynical het volgende:
[..]
Mhz heeft er nix mee te maken. De Radeon mobiles zijn veel beter, en bij Geforce proberen ze dat te compenseren door die hoger te laten draaien. Maar dan nog zijn ze langzamer. Radeon is the way to go, geloof me nou.
Ja dode pixels kun je altijd hebben bij LCD producten. Soms heb je mazzel; geen dode pixels, en soms niet.quote:Op zondag 25 september 2005 23:42 schreef PoisonouS het volgende:
[..]
Qua pixels zit je bij de meesten al snel aan meerdere dode pixels. Bij asus heb je bij de A/M/nog 1 serie (NIET de Z) altijd pixelgarantie binnen de 1e 30 dagen.
En qua merken, ligt eraan met speurwerk vind je ook wel goedekopere acers, sony's en asus. Zeker asus doordat ze de Samsun onder de laptops zijn (samsung is hip onder de mobieltjes tegenwoordig, asus is dit onder de laptops) zijn veel te krijgen, en daar is zat concurrentie onder.
Zoals al gezegt met wat speurwerk kom je er wel in de buurt..quote:Op zondag 25 september 2005 23:47 schreef Cynical het volgende:
[..]
Ja dode pixels kun je altijd hebben bij LCD producten. Soms heb je mazzel; geen dode pixels, en soms niet.
Ik geef niets om merknamen. Door die merknamen betaal je dat extra geld, en dat geld kun je beter aan performance uitgeven. En kijk maar zelf, deze specs krijg je gewoon niet voor 1500 euro bij een merk.
Daar heb je inderdaad veel mazzel mee gehad. Helaas kun je het via internet niet checken.quote:Op zondag 25 september 2005 23:50 schreef PoisonouS het volgende:
[..]
Zoals al gezegt met wat speurwerk kom je er wel in de buurt..
Ik had iig geluk dat ik geen dode pixels had, heb ook geeist hem eerst te mogen zien in de winkel. En meneer was zo dom of zo klantvriendelijk om dat toe te staan
Mee eens.quote:Maargoed we dwalen af
TS: kijk iig goed om je heen, ga niet af op ons 2, neem het zeg maar als een advies, kijk rustig rond en neem de tijd, dan voorkom dat je paar maand later denkt van had ik toch maar....
Grappig want Asus maakt voornamelijk barebones waarbij je dus zaken als processor, geheugen, hardeschijf, optical drive en wifi helemaal zelf kunt kiezen. Die barebone bestaat uit de volledige casing (waartoe dus ook het touchpad en toetsenbord behoren en de speakers) met tft scherm, moederbord en poweradapter. Op die wijze heb ik toen bij De Laptopper (die inmiddels niet meer bestaat) mijn Asus M6Ne helemaal zelf kunnen samenstellen. Datzelfde kun je ook weer doen bij Laptops4u.quote:Op zondag 25 september 2005 22:10 schreef Cynical het volgende:
[..]
Ja daarom heb ik geen Asus gekozen. Je kunt bijna nix zelf bepalen qua onderdelen.
Benchmarks vertellen een heel ander verhaal.quote:Op zondag 25 september 2005 22:30 schreef Cynical het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Het verschil tussen 5400rpm en 7200rpm is duidelijk te merken. En het prijsverschil valt wel mee, hoor.
Whehehe.quote:Op maandag 26 september 2005 00:06 schreef TimmyAsd het volgende:
PoisonouS en Cynical:
Allebei van Informatique?
No f*cking wayquote:Op maandag 26 september 2005 00:06 schreef TimmyAsd het volgende:
PoisonouS en Cynical:
Allebei van Informatique?
Ja dat klopt wel, maar ik had echt hele specifieke eisen. Bijv. 7200 rpm shijf. Radeon 9700 128 mb eigen geheugen. Die combinatie hadden ze niet. Of het was echt veel te duur.quote:Op maandag 26 september 2005 00:01 schreef dyn het volgende:
[..]
Grappig want Asus maakt voornamelijk barebones waarbij je dus zaken als processor, geheugen, hardeschijf, optical drive en wifi helemaal zelf kunt kiezen. Die barebone bestaat uit de volledige casing (waartoe dus ook het touchpad en toetsenbord behoren en de speakers) met tft scherm, moederbord en poweradapter. Op die wijze heb ik toen bij De Laptopper (die inmiddels niet meer bestaat) mijn Asus M6Ne helemaal zelf kunnen samenstellen. Datzelfde kun je ook weer doen bij Laptops4u.
Mijne is nu 1 jaar oud. Flink mee gesjouwd (school bijv.). Nooit problemen mee gehad. Behuizing is nog altijd prima in orde. Het is namelijk wel Aopen spul he. Dat is een solide merk; het stond alleen niet op de laptop zelf, en daar zat het prijsverschil. De rest van de onderdelen is ook solide spul. Prima hardware merken (ATi, Intel, Hitachi enz.).quote:Mensen die een naamloze goedkope laptop kopen hebben binnen een jaar en later alleen maar problemen met het ding waarbij scheurende behuizingen en verf die eraf gaat toch wel de boventoon voert. Een slechte buidlquality dus en dat is te merken als je het ding veel heen en weer sleept. Die goedkope dingen gaan dan ook eerder kapot, ze worden instabiel en hebben rariteiten ("hij doet raar"). Dit geldt echter over het algemeen, dat betekent dus dat er hier en daar zeker wel uitzonderingen zijn.
Lulkoek. Aopen, Intel en ATi leveren de drivers. Voor de rest heb je geen drivers nodig natuurlijk. Deze drivers staan allemaal op de websites.quote:Dan komen we op het punt drivers. Bij een goedkoop laptopje hoef je niet aan te komen zetten met een nieuwe Windows installatie nadat je het ding een jaar hebt of na 2 jaar of langer. Die drivers zijn onwijs oud en bugs zijn niet gefixed. Vaak zijn ze dan ook al helemaal niet meer te vinden en kun je dus geen drivers installeren, als je heel hard zoekt op internet misschien nog wel.
De duurdere merken hebben een veel langere support zodat je over 5 jaar nog steeds de drivers kunt downloaden en installeren.
Ik heb laatst nog een 5400 rpm erin gezet. Ging duidelijk trager. Waarom denk je dat 7200rpm in desktops standaard is? Die 7200 tov van 5400 kost je misschien 5 a 10 minuten op 4 uur accutijd. Dat is het wel waard. Bovendien, ik gebruik bijna altijd de adapter voor mn laptop. Prijsverschil valt mee.quote:Benchmarks vertellen een heel ander verhaal.
De 5400 rpm hd's die uitkwamen ten tijde van de 7200 rpm hd's konden die al aardig evenaren omdat de 7200 rpm techniek op het moment dat het uitkwam al verouderd was tov die 5400 rpm hd's. De 5400 rpm hd's die daarna kwam zijn een doorontwikkeling en bevatten een nog veel nieuwere techniek waardoor ze weer wat sneller zijn. 7200 rpm hd's bijten dus aardig in het stof en slurpen meer energie en zijn duurder. Totaal niet aantrekkelijk meer dus.
In deze betaal je puur voor de ferarri shit, en als niet auto fan zul je nooit zo'n laptop willen imho:)quote:Op maandag 26 september 2005 09:56 schreef Sunflame het volgende:
KHeb deze, maar dan betaal je net iets meer dan 1500..
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1053130
Hij bevalt mij, net als alle andere users ontzettend goed.
Mee eens... ik zou het ding al nooit willen hebben vanwege het ferrari-logo en het design.quote:Op maandag 26 september 2005 10:10 schreef PoisonouS het volgende:
[..]
In deze betaal je puur voor de ferarri shit, en als niet auto fan zul je nooit zo'n laptop willen imho:)
Het is wel te merken dat je een noob bent op dit gebied, niet beledigend bedoelt, maar voor games en surfen en dat soort dingen heb je echt niet zo'n krachtig laptop nodig.quote:Op zondag 25 september 2005 21:25 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik zei toch dat ik een noob was. En ik wil er veel mee doen. Games, surfen. Dat soort dingen.
En budget? Pak hem beet 1500 euro..
Dat is balen. Dan wordt het vaak of doorsparen of een alternatief kiezen (voor minder geld, minder kwaliteit of concessies doen: wat minder geheugen wat videokaart betreft).quote:Op maandag 26 september 2005 00:26 schreef Cynical het volgende:
[..]
Ja dat klopt wel, maar ik had echt hele specifieke eisen. Bijv. 7200 rpm shijf. Radeon 9700 128 mb eigen geheugen. Die combinatie hadden ze niet. Of het was echt veel te duur.
Mja, zo goed is Aopen nou ook weer niet, heb er genoeg negatieve verhalen over gehoord, maar dit betrof dan ook meer zaken als optical drives en moederborden en niet de notebooks die ze maken.quote:[..]
Mijne is nu 1 jaar oud. Flink mee gesjouwd (school bijv.). Nooit problemen mee gehad. Behuizing is nog altijd prima in orde. Het is namelijk wel Aopen spul he. Dat is een solide merk; het stond alleen niet op de laptop zelf, en daar zat het prijsverschil. De rest van de onderdelen is ook solide spul. Prima hardware merken (ATi, Intel, Hitachi enz.).
Dit is pas lulkoek. Op de ATI site staat groot en duidelijk vermeldt dat je bij je notebook OEM moet zijn voor drivers en NIET (!!!) bij ATI. Dat ze echter ook hun eigen drivers hebben en dat die veelal ook werken is vers 2. Vergeet niet dat we het hier gewoon hebben over OEM's en dat die naar gelang met de videokaart mogen klootviolen. Sterker nog, ze mogen zelfs zo hard klooien dat ATI bij voorkeur al stelt dat je bij de notebook fabrikant moet zijn voor drivers omdat ATI niet kan garanderen dat alle functies van de videokaart aanwezig zullen zijn.quote:[..]
Lulkoek. Aopen, Intel en ATi leveren de drivers. Voor de rest heb je geen drivers nodig natuurlijk. Deze drivers staan allemaal op de websites.
Een desktop hd is 3,5" en heeft een veel grotere platter dan een 2,5" laptop hd. Bijgevolg is dat die grote platter dus sneller rondgedraaid moet worden dan die kleine om evensnel de data eraf te kunnen halen. Dat die 7200 rpm sneller is dan 5400 rpm is een mythe, een idee fix. Benchmarks tonen al aan dat dit dus bullshit is, een fabeltje.quote:[..]
Ik heb laatst nog een 5400 rpm erin gezet. Ging duidelijk trager. Waarom denk je dat 7200rpm in desktops standaard is? Die 7200 tov van 5400 kost je misschien 5 a 10 minuten op 4 uur accutijd. Dat is het wel waard. Bovendien, ik gebruik bijna altijd de adapter voor mn laptop. Prijsverschil valt mee.
Kijk dat is nou handig, zelf is mijn voornaamste reden de warmte en idd geluid, om (nog) geen 7200 rpm voor ene laptop te halen. Zeker omdat in mijn geval het echte werk waar de hdd echt druk is op me desktop pc is.quote:Op maandag 26 september 2005 12:24 schreef dyn het volgende:
Opgesomt:
- 7200 rpm is nauwelijk sneller dan 5400 rpm
- 7200 rpm slurpt meer energie dan 5400 rpm
- 7200 rpm is duurder dan 5400 rpm
- 7200 rpm is heel wat meer herrie dan de 5400 rpm
- 7200 rpm wordt zeer weinig geproduceerd en is daarom moeilijker aan te komen dan 5400 rpm (daarom ook weer duurder).
- 7200 rpm gaat tot max 60GB en tegenwoordig tot 80GB, 5400 rpm gaat al naar 100 GB en 120 GB
Zoals je ziet is een 7200 rpm dat beetje extra geld waar je een pixelgarantie of een leukere tas kunt kopen het geld absoluut niet waard. Voor minder heb je een schijf die stiller, zuiniger, netzo snel en meer GB bevat en geld over voor wat anders.
Waarom? Hier heeft TS dus geen bal aan, verklaar je ff nader waarom die zo goed is en wat zijn sterke punten zijn tegen over elk ander merkquote:Op maandag 26 september 2005 15:31 schreef tazmanian het volgende:
HP NC6220 wereld apparaat
Nee ik wilde echt niet meer dan 1500 euro uitgeven. Ik ben student weet je. En dan kies ik dus voor de beste hardware, en als mijn laptop dan iets meer plastic tov aluminium heeft, jammer dan. Mijn laptop voelt nog steeds erg solide aan. Hij is licht, wordt niet warm, en fluisterstil (ja ook met een 7200rpm schijf). Ik vind m ook nog eens mooi. Accutijd is 4 uur als je gewoon internet en schoolwerk doet.quote:Op maandag 26 september 2005 12:24 schreef dyn het volgende:
[..]
Dat is balen. Dan wordt het vaak of doorsparen of een alternatief kiezen (voor minder geld, minder kwaliteit of concessies doen: wat minder geheugen wat videokaart betreft).
[..]
Maar Aopen word wel gezien als een A-merk in computerhardware. Er zullen hier en daar best wel problemen mee zijn, maar dat zullen merken als Asus, MSI, Gigabyte ook weleens hebben. Aopen heeft een Nederlands servicecentrum in Den Bosch, dus die zullen wel problemen afhandelen. Maar ik heb nog garantie, dus zou m dan terugbrengen naar Informatique. Ik heb echt nog nooit problemen gehad. Niet met het mobo, niet met de optical, en ook niet met de rest.quote:Mja, zo goed is Aopen nou ook weer niet, heb er genoeg negatieve verhalen over gehoord, maar dit betrof dan ook meer zaken als optical drives en moederborden en niet de notebooks die ze maken.
Wel leuk al die merkjes maar ook dat zegt weinig. Hoe is de kwaliteitsdienst van Aopen? Laten ze snel een laptop voldoen of zijn ze heel streng?
Ja ik weet dat ATi dat zegt. Maar toch gebruik ik gewoon de Catalyst drivers. Je hoeft namelijk alleen de .inf file aan te passen, en dan slikt ie ook gewoon Catalysts. En dat kan heel makkelijk via een simpel progje. Gewoon klik-klik-klaar. Catalysts werken uitstekend! Alle functies doen het, en die kun je ook nog eens instellen via het Control Panel.quote:Dit is pas lulkoek. Op de ATI site staat groot en duidelijk vermeldt dat je bij je notebook OEM moet zijn voor drivers en NIET (!!!) bij ATI. Dat ze echter ook hun eigen drivers hebben en dat die veelal ook werken is vers 2. Vergeet niet dat we het hier gewoon hebben over OEM's en dat die naar gelang met de videokaart mogen klootviolen. Sterker nog, ze mogen zelfs zo hard klooien dat ATI bij voorkeur al stelt dat je bij de notebook fabrikant moet zijn voor drivers omdat ATI niet kan garanderen dat alle functies van de videokaart aanwezig zullen zijn.
Dat verhaal gaat ook op voor bijv. de Intel Proset (applicatie en driver voor je wifi kaart die bij Intel Centrino notebooks zitten). Synaptics (touchpad) doet hetzelfde. Modem drivers en geluidsdrivers zijn vaak moeilijk tot niet te vinden bij een fabrikant van het onderdeel, die zul je dan alleen bij de notebook fabrikant moeten halen. Dan zwijg ik nog maar over het feit dat heel vaak alleen de drivers van de notebook fabrikant een goede en stabiele werking hebben als we die gaan vergelijking met die van de fabrikant van dat hardware onderdeel.
Als je enige praktijk ervaring hebt met laptopbeheer, dan had je dit ook geconstateerd. Op het forum van de buren (gathering.tweakers.net) loopt een draadje in het Laptop subforum over die drivers en daar zie je ook heel veel mensen die de drivers van de notebookfabrikant gebruiken omdat die de beste en stabielste werking hebben.
Ik heb destijds ook naar benchmarks gezocht. Ik wou er gewoon zeker van zijn dat als ik een snelle laptop zou hebben, de HD niet de bottleneck zou worden. Daarom heb ik voor 7200rpm gekozen. 60gb is zat. Voor de rest heb ik 250gb desktop hd in externe behuizing via usb 2.0. Is een goedkopere oplossing. Het energieverbruik is maar een beetje hoger. Prijs valt best mee. En nogmaals, dat ding van mij is fluisterstil.quote:Een desktop hd is 3,5" en heeft een veel grotere platter dan een 2,5" laptop hd. Bijgevolg is dat die grote platter dus sneller rondgedraaid moet worden dan die kleine om evensnel de data eraf te kunnen halen. Dat die 7200 rpm sneller is dan 5400 rpm is een mythe, een idee fix. Benchmarks tonen al aan dat dit dus bullshit is, een fabeltje.
Een 7200 rpm desktop hd = 5400 rpm laptop hd. Een 7200 rpm laptop hd is inmiddels dermate verouderde techniek dat de 5400 rpm techniek het al voorbij is. Daarom zie je zo bar weinig 7200 rpm schijven uitkomen en zo veel 5400 rpm schijven. Als we kijken naar de benchmarks die tweakers.net heeft gedaan dan zie je daar hetzelfde resultaat. Het ging hier trouwens om de nieuwe laptop hd serie van seagate en western digital. Toms Hardware heeft benchmarks gedraaid toen de 7200 rpm hd's net uit waren en die kwam al tot de conclusie dat de snelheidswinst miniem was.
Owja, houdt je er ook rekening mee dat een 7200 rpmhd nog harder draait dan een 5400 rpmen dat deze dus ook heel wat harder raast dan een 5400 rpm?
Opgesomt:
- 7200 rpm is nauwelijk sneller dan 5400 rpm
- 7200 rpm slurpt meer energie dan 5400 rpm
- 7200 rpm is duurder dan 5400 rpm
- 7200 rpm is heel wat meer herrie dan de 5400 rpm
- 7200 rpm wordt zeer weinig geproduceerd en is daarom moeilijker aan te komen dan 5400 rpm (daarom ook weer duurder).
- 7200 rpm gaat tot max 60GB en tegenwoordig tot 80GB, 5400 rpm gaat al naar 100 GB en 120 GB
Zoals je ziet is een 7200 rpm dat beetje extra geld waar je een pixelgarantie of een leukere tas kunt kopen het geld absoluut niet waard. Voor minder heb je een schijf die stiller, zuiniger, netzo snel en meer GB bevat en geld over voor wat anders.
Zoek naar benchmarks en reviews en trek dan nog eens je conclusies.
Als je nu wel dode pixel garantie kan krijgen, dan heb je mazzel. Ik had dat vorig jaar niet! Dus dat zou ik dan wel doen. Maar wat je wel moet beseffen, is dat als je graag films wilt kijken op de laptop, dit scherm niet echt super is. Sony Vaio laptops hebben met afstand de beste schermen voor bijv. films kijken. Maar die kosten, als je er dan nog steeds goeie hardware bij wilt hebben, enorm duur (vind ik, tis maar wat je er voor over hebt he).quote:Op maandag 26 september 2005 16:02 schreef TumTum het volgende:
bedankt voor de info, ik denk dat jullie informatiq hiermee nog een klant bezorgt hebben.
Ik was al een tijdje op zoek naar een webshop waar ik een laptop met eigen specs kan samenstellen, en dit ziet er goed uit.
over die dode pixels. Er bestaat zoiets als 'wet koop op afstand'. Dat houd in dat je zonder opgaaf van reden iets kan terugsturen, binnen 7 dagen.
Als er toch dode pixels op zitten als je hem binnengekregen hebt kan hij altijd nog terug.
En voor 39 euro heb je een pixelgarantie. zit nog ff te twijfelen, want terugsturen kost zo minimaal 5,5 euro, en met pixelgarantie heb je natuurlijk wat langer de tijd als er iets niet goed is.
*denkt*
Hoe vaak komt het voor dat een pixel dood gaat, na een week? Zijn dode pixels niet iets wat er in zit of niet?quote:Op maandag 26 september 2005 16:10 schreef Cynical het volgende:
[..]
Als je nu wel dode pixel garantie kan krijgen, dan heb je mazzel. Ik had dat vorig jaar niet! Dus dat zou ik dan wel doen. Maar wat je wel moet beseffen, is dat als je graag films wilt kijken op de laptop, dit scherm niet echt super is. Sony Vaio laptops hebben met afstand de beste schermen voor bijv. films kijken. Maar die kosten, als je er dan nog steeds goeie hardware bij wilt hebben, enorm duur (vind ik, tis maar wat je er voor over hebt he).
De meeste dode pixels zul je direct zien, de oorzaak is nl een stofje die in de weg zat bij de fabrikage van het scherm.quote:Op maandag 26 september 2005 16:38 schreef TumTum het volgende:
[..]
Hoe vaak komt het voor dat een pixel dood gaat, na een week? Zijn dode pixels niet iets wat er in zit of niet?
Als ik merk dat hij een dode pixel heeft als hij net binnenkomt kan hij nog terug (koop op afstand), als het vaak voorkomt dat hij in de loop der tijd nog pixel doodmaakt is het misschien idd wel verstandiger om een pixelgarantie erbij te kopen.
Ze bieden trouwens de volgende pixelgaranties
Notebook Dode Pixelverzekering, 0 t/m 749 Euro 39 euro
Notebook Dode Pixelverzekering, 750 t/m 1000 Euro 59 euro
Notebook Dode Pixelverzekering, 1000 t/m 1500 Euro 79 euro
Notebook Dode Pixelverzekering, vanaf 1500 Euro 109 euro
(blijft het feit dat ik het echt verschrikkelijk slecht vind dat er uberhaubt iets moet bestaat als pixelgarantie kopen, maar daar kunnen computerwinkels weinig aan doen, dat is iets wat de fabrikanten verzonnen hebben)
Ja dit ziet er wel goed uit, maar waar is ie dan verkrijgbaar voor 1500 euro? Ik zie alleen vanaf 1730 namelijk.quote:Op maandag 26 september 2005 17:54 schreef buitenbeentje het volgende:
Voor ¤ 1500 heb je ook een Acer Ferrari 4005WLMib. Koolstofvezel behuizing in zwart en rood, AMD Thurion 2G, 1024 Mb intern, Windows XP Pro, 15,4"WSXGA+, 100 Gb 5400 harde schijf, DVD-brander, etcetera.
Iemand anders kwam er ook mee, maar daarmee kom je als niet auto freak niet graag mee aan, en je betaald voor de ferrari naam.. Daarnaast de garantie van acer :|quote:Op maandag 26 september 2005 17:54 schreef buitenbeentje het volgende:
Voor ¤ 1500 heb je ook een Acer Ferrari 4005WLMib. Koolstofvezel behuizing in zwart en rood, AMD Thurion 2G, 1024 Mb intern, Windows XP Pro, 15,4"WSXGA+, 100 Gb 5400 harde schijf, DVD-brander, etcetera.
Sjit, bruto prijs gekeken.quote:Op maandag 26 september 2005 18:51 schreef Cynical het volgende:
[..]
Ja dit ziet er wel goed uit, maar waar is ie dan verkrijgbaar voor 1500 euro? Ik zie alleen vanaf 1730 namelijk.
Deze is prima zolang je er niet op wilt gamen (ik zie geen videokaart vermeld staan dus dan zal er wel nix bijzonders in zitten) en echt zware applicaties (videobewerking en programmeersoftware bijv., want daar heb een snellere hd voor nodig) wilt draaien. Vooral de schermen van Sony zijn met afstand ten opzichte van de concurrentie de beste. Sony gebruikt een speciale technologie waarmee het beeld de kleuren zeer goed weergeeft en waarin zwart ook echt zwart is. Ook is de kijkhoek erg goed. Het lijkt net alsof je naar een spiegel zit te kijken. Echt heel indrukwekkend. Dit is heel fijn als je films aan het kijken bent.quote:Op maandag 26 september 2005 19:51 schreef K.V. het volgende:
Ik zoek ook hulp
Wat vinden jullie van deze laptop en dan met name de specificaties, want ik vind het design mooi.
Daar gaat het dan ook verder niet om.
[afbeelding]
Sony Vaio VGN-B3XP
- Intel® Centrino mobiele technologie
- Intel® Pentium® M processor 745 (1,8 GHz)
- 512 MB geheugen
- 80 GB harddisk
- Double Layer DVD±RW drive
- High Speed WiFi draadloos LAN
- 14.1" breedbeeld TFT-scherm
- Gewicht 2,3 kg
- Microsoft Windows XP PRO (UK) besturingssysteem.
Ik ga de laptop gebruiken om op school te werken en thuis wat te computeren/werken als ik niet achter mijn pc wil zitten.
Geen probleem.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:59 schreef K.V. het volgende:
Bedankt voor je tekst!
Hij kost ¤ 1545 euro. Op de site van Sony kan ik niets over de videokaart terugvinden.
Gamen doe ik sowieso niet haha, ja heel soms The Sims, maar of dat nou echt gamen is.
De programma's die ik veel gebruik zijn Morpheus, iTunes, Msn Messenger, Word, Excel en het Oxford Advanced Learner's Dictionary.
Ik vind het vooral belangrijk dat hij niet te zwaar is en dat ik genoeg geheugen heb.
Ook moet de laptop er een beetje leuk uitzien natuurlijk. Je moet er tenslotte continu naar kijken.
Deze is zeer goed inderdaad. Goeie processor en videokaart, en dat is belangrijk. Die prijs erg laag. Ik heb zoiets qua specs nieuw gekocht en zou het dubbele betaald moeten hebben met deze specs.quote:Op woensdag 28 september 2005 13:17 schreef Sloper het volgende:
Ik weet niet wat je van 2de hands laptops vind, maarik heb deze laptop 3 weken geleden aangeschaft voor ¤800
Jewel Jade 8080 Centrino Notebook
Pentium Mobile 1.7 Ghz ( = 3.4 Ghz )
Intel 855PM Intel ICH4-M chipset
15" SXGA + TFT resolutie 1400 x 1050
1 Gb RAM ( 2 x 512 MB SO-DIMM 2700 )
ATi M11 Radeon 9700 128 Mb dedicated RAM video adapter
1 x PCMCIA cardbus
DVD +/- r/RW
60 GB harde schijf 5400 rpm
3 x USB 2.0
LAN10/100
Wireless LAN B/G 11/54 Mb
56K modem
2.8 Kg
In perfecte staat, met nog 1,5jaar garantie aangezien hij pas in juni van dit jaar was aangeschaft. Jewel is geen top merk, maar mij hoor je niet klagen.
Hoe kan dat? Kan iemand dat uitleggen?quote:Op woensdag 28 september 2005 13:17 schreef Sloper het volgende:
Pentium Mobile 1.7 Ghz ( = 3.4 Ghz )
Nope, dat kan niet, want dat is klinkklare onzin. Wat hij misschien wel bedoelt is dat een Pentium M 1,7GHz ongeveer hetzelfde presteerd als een Pentium 4 3,4GHz. Oftewel een PR (rating) van 3400+.quote:Op woensdag 28 september 2005 17:14 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Hoe kan dat? Kan iemand dat uitleggen?
Vriendin van me had (heeft) een jewel, nu 3 jaar oud, en die is er compleet mee gekapt een paar maanden terug, valt niets meer aan te doen volgens monteur. Die zei tegen haar "ohh...3 jaar oud al? Dan heb je nog mazzel gehad!', dus ZIJ zou hem in elk geval niet aanraden om te kopen.quote:Op woensdag 28 september 2005 17:10 schreef Cynical het volgende:
[..]
Deze is zeer goed inderdaad. Goeie processor en videokaart, en dat is belangrijk. Die prijs erg laag. Ik heb zoiets qua specs nieuw gekocht en zou het dubbele betaald moeten hebben met deze specs.
Euh geen idee of hij haar (het is niet mijn laptop!) een bod heeft gedaan, dacht het niet. Maar reparatie zou enorm duur worden, volgens mij is er iets mis met de stroomvoorziening, eerst deed de accu niets meer, en daarna wilde hij ook niet meer aan terwijl hij gewoon op alleen stroom gevoed werd. K heb er ook geen verstand van, maar ik zou me in elk geval behoorlijk bekocht worden als mijn laptop er na 3 jaar zo mee zou ophouden.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:30 schreef Phoenixjuh het volgende:
Die monteur weet niks van computers. Een laptop gaat echt wel langer mee dan 3 jaar. Heeft de monteur je toevallig een belachelijke bod gedaan op de laptop? Want dan is alles te verklaren.
Dat is dell, de basis is een mooie prijs, maar dan is die ook vrij kaal. Medion daartegenover staat bekend aan een overkill aan extra's. Ik zou persoonlijk dan ook voor een dell kiezen, als is het alleen maar voor de service.quote:Op donderdag 29 september 2005 00:13 schreef nein het volgende:
[..]
Euh geen idee of hij haar (het is niet mijn laptop!) een bod heeft gedaan, dacht het niet. Maar reparatie zou enorm duur worden, volgens mij is er iets mis met de stroomvoorziening, eerst deed de accu niets meer, en daarna wilde hij ook niet meer aan terwijl hij gewoon op alleen stroom gevoed werd. K heb er ook geen verstand van, maar ik zou me in elk geval behoorlijk bekocht worden als mijn laptop er na 3 jaar zo mee zou ophouden.
Misschien dat iemand hier een andere tip heeft om dat ding te maken?
Anyway, ik heb zelf ervaring met 1 lifetec laptop uit 2001 (aldi) die werkte echt geweldig, zelfs met windows ME! Bijna nooit gecrasht, en hij werkt zelfs nu nog na battery refresh 2 uur op accu.
Eind 2002 een Medion gekocht, alleeen maar problemen mee gehad, (zie oud topic van me hier op fok), en als toppunt 3 maanden weggeweest naar medion. Rampenwerk.
Dus nu geen aldi meer en een Dell gekocht in mei. Werkt prima, alleen jammer dat er geen standaard infrarood en inbuilt-microfoon in zit (zoals bij de aldi-laptopejs), had ik wel verwacht namelijk. Anders had ik er wel een bluetooth-ding bij besteld. Verder uitermate tevreden
Ook dat niet eens. Een Pentium M 735 (een dothan 1.7 GHz) is vergelijkbaar met een Pentium 4 van 2.6 a 2.8 GHz. Die 3.0 GHz ligt zekersteweten buiten zijn bereik.quote:Op woensdag 28 september 2005 17:32 schreef Geqxon het volgende:
Een Pentium M 1.7ghz presteert ongeveer gelijk aan een Pentium 4 3.0ghz.
Een Pentium M doet per clockcycle (ofwel "hz") nou eenmaal meer werk
Als het ding totaal niets meer doet en hij al 3 jaar oud is dan valt zo'n apparaat nou eenmaal buiten de standaard garantie. Volgens de Nederlandse wet zou je daar 3 jaar van kunnen maken maar de moeite die je daar allemaal voor moet doen loont zich niet.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:30 schreef Phoenixjuh het volgende:
Die monteur weet niks van computers. Een laptop gaat echt wel langer mee dan 3 jaar. Heeft de monteur je toevallig een belachelijke bod gedaan op de laptop? Want dan is alles te verklaren.
quote:MS-1029 Turion™ 64 Performance Series Laptop, 15.4" WXGA LCD, ATI® Mobility™ Radeon® X700 128MB Graphics $1469.20 $1469.20
MICROSTAR, MS-1029 Notebook Barebone, ATI® RX480M, 15.4" WXGA TFT LCD, ATI® Radeon® X700 128MB Graphics
AMD, Turion™ 64 MT-37 2.0GHz, 1MB L2 cache, 25W, 90nm, 754-pin lidless mPGA
DDR400, 1GB (Qty 2 x 512MB) DDR 400MHz PC-3200 SDRAM SODIMM, Non-ECC
TOSHIBA, 100.0GB MK1031GAS, 4200-RPM, 8MB cache, 9.5mm, EIDE
LAPTOP, Dual-Format/Dual-Layer DVD±R/RW Notebook Optical Drive
LAPTOP, Built-in 3-in-1 MMC/SD/MS Media Card Reader
MICROSTAR, MP54GBT2 Combo IEEE 802.11b/g WLAN + Bluetooth Wireless Adapter, MiniPCI (for MS-1013 & MS-1029 n/b only)
SOFTWARE, No Operating System (Choose or subject to Limited Support)
WARRANTY, Assembled and Tested (1 Year Limited Parts, Lifetime Labor Warranty)
Voor alsnog denk ik nog steeds dat de IBM R50e een goede optie is. Bij de MM kost die 629 euro als ik mij niet vergis. Voldoet prima aan je eisen. Is verder een niet al te zware laptop met een super behuizing. Ik heb de nieuwere versie IBM R51 (heeft wat meer opties, maar is qua behuizing vrijwel identiek), vind het nog steeds een prima ding.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:09 schreef timmeeeh het volgende:
Misschien dat iemand mij hier kan helpen: ik ben op zoek naar een laptop met als MINIMALE eisen:
1ghz proc
256 MB ram
15" beeldscherm
TV-out
Integrated Wireless LAN
Het probleem is echter, dat ik hem VÓÓR vrijdag 7 oktober nodig heb (dus kan hem niet bij Dell ofzo bestellen) en dat hij echt niet meer dan een eurootje of 700/800 mag kosten. Ik wil hem wel het liefst NIEUW in een winkel kopen. Ik zie alleen voor de bomen het bos niet meer, omdat er zoveel wordt aangeboden. Iemand die toevallig iets leuks is tegengekomen?
Eens! Deze is ZEER GOED voor 1500 euro! TimmyAsd kijk hier maar eens goed naar. Ik had niet verwacht dat je deze laptop voor dit geld zou kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:03 schreef mx_player het volgende:
http://www.paradigit.nl/pdf/10010506v.html
echt een koopje voor 1500 euri bij paradigit.
(en dan te bedenken dat ik vorig jaar meer dan 2000 euro aan mn laptop heb uitgegeven_
Die klinkt wel goed.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:43 schreef Phoenixjuh het volgende:
Voor alsnog denk ik nog steeds dat de IBM R50e een goede optie is. Bij de MM kost die 629 euro als ik mij niet vergis. Voldoet prima aan je eisen. Is verder een niet al te zware laptop met een super behuizing. Ik heb de nieuwere versie IBM R51 (heeft wat meer opties, maar is qua behuizing vrijwel identiek), vind het nog steeds een prima ding.
Nee deze is prima. Ik zag dat er een ATi mobility Radeon x700 videokaart in zit, dus dat is ook goed. Maar 1800 euro is misschien iets te veel. Misschien kun je deze specs ook voor minder krijgen. Check ff die bovenstaande Paradigit Acer van 1500 euro. Die zou ik interessanter vinden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 23:16 schreef Northside het volgende:
System: GPN-T64 / 300
1 x MSI MS-1029 Notebook Chassis - $1,000.00
1 x AMD Turion64 MT-37 (2.0 GHz) - $338.00
2 x 1 GB DDR-400 Memory - $340.00
1 x Seagate Momentus 5400.2 80GB (5,400 RPM) - $195.00
1 x Integrated Notebook Audio System - $0.00
1 x 802.11G Plus Bluetooth Wireless Networking - $99.00
1 x Microsoft Windows XP Professional x64 Edition OEM - $185.00
1 x Mozilla 1.7 Web Software Suite (With Any OS Purchase) - $0.00
1 x 1 Year Parts and 1 Year Labor Standard Warranty Included Free - $0.00
Voor omgerekend 1800 euro... Mis ik hier iets?
Het gaat mij vooral om de mt-turion. Ik wil per se op 64 bit kunnen draaien. Ga nu even naar de acer kijken...quote:Op zondag 2 oktober 2005 16:44 schreef Cynical het volgende:
[..]
Nee deze is prima. Ik zag dat er een ATi mobility Radeon x700 videokaart in zit, dus dat is ook goed. Maar 1800 euro is misschien iets te veel. Misschien kun je deze specs ook voor minder krijgen. Check ff die bovenstaande Paradigit Acer van 1500 euro. Die zou ik interessanter vinden.
en waarom dan als ik vragen mag?quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:15 schreef Northside het volgende:
[..]
Het gaat mij vooral om de mt-turion. Ik wil per se op 64 bit kunnen draaien. Ga nu even naar de acer kijken...
quote:Ook hier kunnen we de aanschaf van de optionele 4400 mAh accu (79 euro) aanraden, met deze accessoire is een werktijd van meer dan 4 uur mogelijk.
die 4 uur haal je met een celeron M niet. Met een pentium M lukt dat nog wel. Maar als je een S250/S260 koopt, krijg je er bij de ene winkel een 4 cells accu bij en bij de andere weer 8 cells. Maar als je 5 uur wilt halen, zou ik er zowiezo een 8 cells accu bijkopenquote:Op maandag 3 oktober 2005 11:52 schreef Geqxon het volgende:
MSI Megabook S250![]()
-Bijzonder geil iBook achtig uiterlijk
-1800 gram
-WLAN
-40gb
-12" scherm
-303 x 225 x 26/28 mm (28 mm bij het gebruik van de 4400 mAh accu)
-Celeron M 1300 MHz (niet alles dus, maar voor jouw gebruik meer dan zat)
Het geheugen is standaard 256mb, en uitbreidbaar tot 2048mb. Winkelprijzen van ¤ 904 tot ¤ 966. Over de accuduur:
[..]
12 inch is echt lekker compact hoor.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:45 schreef dane het volgende:
Boven de 1000 euro wil ik niet komen. Ik denk dat 12" te duur en te klein is. 15" is ook al moeilijk te vinden. Tegenwoordig verkopen ze in de winkels alleen nog maar breedbeeld![]()
Net ff langs de MyCom geweest en daar is de enige laptop die ze hebben voor een redelijke prijs (750) een toshiba met een 17" beeldscherm en een celeron M en 256mb werkgeheugen.... en verder nog wat niet heel erg interessante dingen. Maar die is dus al 750 euro. Is er niet iets kleiners voor minder?
a) deze user wil Windows XPquote:Op maandag 3 oktober 2005 17:04 schreef super-muffin het volgende:
[..]
12 inch is echt lekker compact hoor.
Ik heb zelf een 12 inch Powerbook. Als je 12 inch wilt en onder de ¤1000 wilt blijven, raad ik toch een iBook aan. Die voldoet aan al je eisen.
lol nog meer geld erin stoppenquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:47 schreef Geqxon het volgende:
Ik raad je overigens minimaal 1gb in je powerbook aan
Als het ff kan iets van 1.5gb tot 2gb
de s270 was al een optie en maar het enige verschil is de processor en de batterij zag ik.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:57 schreef Geqxon het volgende:
Dan raad ik je de MSI Megabook S260 aanDit is dezelfde als de S250 die ik Dane aanraad, maar dan met zuinige Pentium Mobile processor, 512mb geheugen, 60gb HDD en DVD brander.
Even de prijskaartjes op een rij:
1.5ghz Pentium Mobile: ¤ 1261,99
1.6ghz Pentium Mobile: ¤ 1279,-
1.7ghz Pentium Mobile: ¤ 1345,-
Verder hebben dacht ik alle mobiele Intel processoren "speed-stepping", ofwel een energiebesparende modus waarbij de processor minder snel draait. Je moet hier dus wel een stukje performance op inleveren
neem wel een pentium M7 (centrino) en geen M3 (celeron), centrino is vele malen beter.quote:Op zondag 25 september 2005 21:31 schreef TimmyAsd het volgende:
Shared memory betekend dat het leeched van je RAM geheugen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:39 schreef M.M het volgende:
Vraagje: wat is nou het grote verschil tussen 128 mb shared-videogeheugen, en 128 mb video geheugen van ATI ofzo (dus losse kaart) in een laptop?
Maar als ik dus bv. 1024MB geheugen neem, met een 128 mb shared videokaart... dan is dat toch wel genoeg om nieuwere games goed te kunnen spelen?quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:53 schreef Dementor het volgende:
[..]
Shared memory betekend dat het leeched van je RAM geheugen.
Een aparte videochip met aparte geheugenmodules gebruikt je raad het al zijn eigen geheugen en is voor games en zware videobewerking// 3d modellering bedoelt.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:16 schreef Cynical het volgende:
[..]
Eens! Deze is ZEER GOED voor 1500 euro! TimmyAsd kijk hier maar eens goed naar. Ik had niet verwacht dat je deze laptop voor dit geld zou kunnen krijgen.
Nee want je mist simpelweg een goede videochip.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:01 schreef M.M het volgende:
[..]
Maar als ik dus bv. 1024MB geheugen neem, met een 128 mb shared videokaart... dan is dat toch wel genoeg om nieuwere games goed te kunnen spelen?
bedankt voor je info, ik ga eens informeren!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:43 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Voor alsnog denk ik nog steeds dat de IBM R50e een goede optie is. Bij de MM kost die 629 euro als ik mij niet vergis. Voldoet prima aan je eisen. Is verder een niet al te zware laptop met een super behuizing. Ik heb de nieuwere versie IBM R51 (heeft wat meer opties, maar is qua behuizing vrijwel identiek), vind het nog steeds een prima ding.
a) Oke dat wist ik niet.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:48 schreef Geqxon het volgende:
[..]
a) deze user wil Windows XP
b) deze user wil onder de 1000 euro blijven
quote:
Ja ik ben wat geld aan het opzij leggen voor een reep van 1gb.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:47 schreef Geqxon het volgende:
Ik raad je overigens minimaal 1gb in je powerbook aan
Als het ff kan iets van 1.5gb tot 2gb
quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:29 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]![]()
Ben er erg blij mee, jij en die andere user nog bedankt voor de tip. Ook een andere user die ik persoonlijk ken zei dat dit een goeie was
Ze gingen wel snel. Ze hadden er vanochtend nog 10, ik had geluk en had de laatste
ik denk dat ik maar es verkoper ga worden bij paradigit. een vriend van me heeft m ook gekochtquote:Op maandag 3 oktober 2005 22:29 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]![]()
Ben er erg blij mee, jij en die andere user nog bedankt voor de tip. Ook een andere user die ik persoonlijk ken zei dat dit een goeie was
Ze gingen wel snel. Ze hadden er vanochtend nog 10, ik had geluk en had de laatste
Het enige waar ik nog een beetje mee zit is de shared 128MB videokaart. Hoeveel kun je met zo'n kaart nog doen? Iemand hier die toevallig zo'n kaart heeft en spelletjes erop speelt?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:33 schreef Cynical het volgende:
Nou ik denk dat die Acer wel de juiste specs heeft. Als ze die voor minder dan 700 euro verkopen bij Funprice, dan zou ik dat gewoon doen.
Kijk zelf maar: http://www.funprice.nl/quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:51 schreef pandabeer het volgende:
verkopen ze nog andere laptops bij funprice??
Uitstekende keuze!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:48 schreef Deepfreeze het volgende:
nou mensen, bedankt voor de tips. Deze dame is nu ook mobiel.
Wel met een acer travelmate 4102 WLMi. Flink boven mijn budget, maar ik heb een hele liever geldschieter gevonden![]()
Kijk ff naar die Acer Travelmate 4102 WLMi die de poster (zie posts hierboven) gekocht heeft. Daar zit een 1.7 Ghz Pentium M in, maar die levert bijna dezelfde prestaties als een 2.8 Ghz Pentium 4. Snel zat dus, en die zou je later nog kunnen vervangen voor een 2.0 Ghz versie.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:32 schreef Onderbroek het volgende:
ik ga binnenkort een laptop kopen.
Ik heb em nodig voor webdesign/photoshop/enz...zeg maar de standaard (web)designprogramma's.
Dit zijn mijn eisen:
-minimaal 60GB hardeschijf ruimte
-128mb grafische kaart
-ongeveer 2Ghz processor
-mogelijkheid voor draadloos internet (intern, niet dat ik zo'n kaartje erin moet steken)
-minimaal 512mb ram geheugen
-ik wil hem ook mee naar school nemen
-af en toe een leuk spel kunnen spelen
-budget: maximaal 1100euro
Aangezien ik niet veel weet over de laptop makers zou ik graag willen weten welke merken een goede reputatie hebben en welke niet. Ook zou ik weten weten waar ik nog meer op moet letten als ik een laptop ga kopen.
Alvast bedankt voor de hulp
Deze dame red zich prima met computers, schroef mij desktop ook af en toe uitelkaar om een kaartje te vervangen, en installeer windows helemaal zelfquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:56 schreef Geqxon het volgende:
Heb je soms nog computerles nodig? Ik bied me zeer vrijwillig aan
da's geen laptop meer, das een verplaatsbare werklocatie.quote:# Schermgrootte: 17"
Dell voor de servicequote:Op vrijdag 30 september 2005 12:35 schreef PoisonouS het volgende:
[..]
Dat is dell, de basis is een mooie prijs, maar dan is die ook vrij kaal. Medion daartegenover staat bekend aan een overkill aan extra's. Ik zou persoonlijk dan ook voor een dell kiezen, als is het alleen maar voor de service.
Geen, het is slechts een verkooppraatje van de verkoper dat meer beter is. In het algemeen heb je slechts een x aantal MB's nodig om genoeg geheugen en vlekkeloos beeld te krijgen op je beeldscherm. Voor een resolutie van 1024*768 heb je bijvoorbeeld 32MB nodig. Je kunt er gerust op vertrouwen dat het aantal MB's voor je videokaart altijd voldoende is. Ze gaan tenslotte geen laptop fabriceren met een videokaart die ongeschikt is. De snelheid voor games wordt toch meer bepaald door de snelheid van de videochip. Bij games moeten er special effects worden berekend, dat kost veel kracht. Voor wat grafische bezigheden en dvdtjes bekijken heb je meer CPU-kracht en intern geheugen nodig. Videogeheugen heeft daarin praktisch geen bijdrage in.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:30 schreef MissMenita het volgende:
...Weet iemand wat het verschil is tussen een 64MB en 256Mb videokaart als je niet gamet, maar -af en toe- wel grafisch bezig bent en een dvdtje wil kijken?
Om welk type gaat het?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:51 schreef OSA het volgende:
wat vinden jullie van de actie van de mediamarkt.
die fijutsi siemens voor 1199 euro?
hoe bedoel je?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:17 schreef mark_dabomb het volgende:
zonde dat het die IBM niet meer is
MM had laatste twee IBM's te koop, de R51 en de R50e voor 599 euro. De R51 is een prachtige laptop voor een zeer gunstige prijs.quote:
Die wilde ik net posten. Weet iemand of dat iets is voor een 'moeder type' (ehh haha) die alleen wil internetten (gewoon mail lezen en wat surfen naar informatie etc.) en haar foto's wil bewerken?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 15:06 schreef Barcelona het volgende:
[[url=http://img388.imageshack.us/img388/9209/5559pm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ja, daar is 'ie zeker geschikt voor.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:14 schreef jmac het volgende:
Die wilde ik net posten. Weet iemand of dat iets is voor een 'moeder type' (ehh haha) die alleen wil internetten (gewoon mail lezen en wat surfen naar informatie etc.) en haar foto's wil bewerken?
Vind het een superprijs dus!
En weet iemand of je bij een laptop zoals deze ook later nog dingen kan uitbreiden?
Hopelijk heeft iemand een antwoord voor 8uur morgenvroeg
Ik ben bang dat ze met zo'n stormloop niet rustig aan iedereen gaan vragen hoeveel geheugen ze erin willenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:13 schreef jmac het volgende:
nog een vraagje: Kan je dat meteen laten doen bij Mediamarkt en hoeveel kost zoiets extra?
Onzin, 6 cell hoeft niet altijd beter te zijn. Hangt af hoeveel stroom je laptop verbruikt. Voor een zelfde laptop is 6 cell beter dan 4 cell, maar bij 2 verschillende laptops kan je dat nooit zeggen, tenzij je meer technische gegevens hebt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 17:56 schreef mark_dabomb het volgende:
6 cell is beter. De standaard laptops van dell hebben zelfs een 8 of 9 cell waar je ongeveer 4 uur mee doet
Dank heb hem gehaald! Ze hadden er maar 115 en om 8.15 waren er nog maar 17quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:35 schreef Barcelona het volgende:
Zorg iig dat je daar op tijd bent! Dat geheugen kan je altijd later doen en kost iets van ¤ 35,- voor 256mb erbij.
Centrale topics nodigen niet uit tot lurcken (en dus reageren).quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:46 schreef pandabeer het volgende:
Ik heb een beetje het gevoel dat dit topic behoorlijk dood is.....
Ik kan me goed voorstellen dat 999 euro nog een groot bedrag kan zijn, dat is het voor sommigen ook gewoon.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 08:12 schreef gateway het volgende:
Asus Notebook Pro 60x
Features:
• Intel® Centrino™ Mobiltechnologie mit Intel® Pentium® M Prozessor 725 (1.60 GHz, 2 MByte Cache, 400 MHz FSB)
• 15,4" WXGA TFT-Display mit Glare-Technologie für brilliante Farben und mit max. Auflösung 1280 x 800
• PCI Express Grafik ATI Mobility Radeon X700 mit 64 MB Video-RAM
• 1024 MB DDR2 Arbeitsspeicher
• 80 GB Festplatte
• Dual Layer DVD-MultiNorm-Brenner für alle gängigen Formate (bis zu 8,5 GByte auf einer DVD)
• 4 in 1 Cardreader
Voor 999 euro..... Is het wat? (behalve duur vindt ik mjah...)
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:06 schreef HomerJ het volgende:
Ik zoek een laptop met de volgende eisen:
Stabiel, redelijk snel systeem
Grote harde schijf(80 GB ofzo)
DVD-brander
Voor de rest alleen DVD's kijken/branden, surfen en tekst verwerken. Voor hoeveel ben ik dan ongeveer kwijt?
Denk dat zoiets voor rond de 1000 euro wel moet lukken!quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:35 schreef HomerJ het volgende:
Omdat niemand reageert nog maar eens
[..]
Als jij lang met de accu wil moet je een Intel Centrino processor kopen, die dingen zijn niet goedkoop maar zijn wel zuinig.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:51 schreef Syytön het volgende:
In de hoop dat iemand reageert....
Ik ben op zoek naar een laptop van om en nabij 800 euro.
De vereisten zijn:
- min. 40GB HDD
- mogelijk om DVDs af te spelen
- 512MB RAM
- Krachtige batterij (vooral dit is belangrijk. 2 uur vind ik eigenlijk iets aan de korte kant)
- (W)LAN (ok dit is niet echt een vereiste aangezien dit er later ingebouwd kan worden)
Ik zat zelf te denken aan de Dell Inspiron 630M, maar die komt met alles wat ik erbij wil op 911 euro (minimale prijs: 899) dus is aan de prijzige kant. Tot nu toe heeft deze wel mijn voorkeur.
Of anders leek mij de BenQ Joybook R22E-D22 of Toshiba Satellite M40X-175 wel geschikt. De laptop zal worden gebruikt onderweg en op school; DVDs afspelen, tekstverwerken en gewoon surfen. Geen Photoshop of games.
Mijn voorkeur gaat uit naar een niet zwarte laptop, maar ik discrimineer verder niet.![]()
Die van 799 dus?quote:Op woensdag 19 april 2006 13:07 schreef Geqxon het volgende:
De rechter. De videokaart en de accu-duur zijn het duidelijk waard.
Dat weet ik wel zeker.. Ik heb zelf een 17 inch scherm... stroom zuipen...quote:Op woensdag 19 april 2006 13:12 schreef Geqxon het volgende:
Die inderdaad. En met de videokaart bedoel ik de grafische kaart.
En ik krijg het gevoel dat een 14" scherm + Celeron Mobile een stuk energiezuiniger is.
Ik heb zelf een 12 inch PowerBook het het is echt ideaal. Zeker met de resolutie van 1024x768 is het goed te doen. Het ding zelf is erg klein en handig en er is toch nog goed mee te werken.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:12 schreef Chozzie het volgende:
Hey,
Heeft iemand van jullie ervaring met een 12" laptop. Ben van plan er eentje aan te schaffen die ik redelijk makkelijk mee kan nemen, en zit een beetje te twijfelen tussen twee modellen van MSI. Tegenwoordig zie je in winkels alleen maar 15,4" laptops staan, en die zijn me iets te groot/zwaar, maar zou graag eens wat ervaringen horen, of een 12" met 14" vergelijken voordat ik hem via internet bestel.....
Maar ja, nergens te vinden op display in een winkel......
Dus iemand ervaringen?
Ik vind de Ferrari een lelijk ding (sorry!), en heb de laptop ook niet echt nodig om te gamen, meer voor data-invoer, analyse ed. Bovendien zijn de verhalen over Acer niet al te best, maar ik denk dat ieder ook zo z'n persoonlijke voorkeur heeft, en voor elke laptop wel voors en tegens te bedenken zijn.quote:Op zondag 23 april 2006 19:05 schreef StonedKinG het volgende:
Acer Ferrari 4002, of, als je het geld hebt, de 4005 . Geweldige laptop, werk nu achter de 4002 die ik gebruik voor mijn opleiding, maar is heerlijk om mee te gamen.
Specs:
Turion 64 1,6 Ghz - 2 Ghz (4002 / 4005)
Mem : 512 / 1024 (4002 / 4005)
Hd: 80GB/ 100GB 5400 toeren (4002 / 4005)
Graka : ATI X700 128 MB
+ Widescreen 15"scherm
Heerlijk ding, Accu van ruim 3,5 uur. Echt top ding!
Is het overigens wat om zo'n ding online te bestellen?quote:Op woensdag 19 april 2006 13:10 schreef Nolius het volgende:
[..]
Die van 799 dus?
En je bedoelt die grafische kaart?
En over accuduur zie ik niks
MSI S260. 12,1" (zeer klein). Moet prima voldoen aan jouw wensen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:40 schreef Lassekjus het volgende:
Ik wil een laptop waar ik vooral dvd's divx mee wil gaan kijken voor op reis (bus, vliegtuig)
Maar ik vind het ook leuk om ermee te kunnen officen en internetten..
Het moet een klein dingetje zijn... Hebben jullie misschien een idee wat een leuk laptopje kan zijn..
Ik vind een portable dvd player niks voor mij omdat ik ook gewoon tekst wil kunnen verwerken en internetten.
Vraag het me af hoor, als het kleiner wordt dan 12,1" wordt het onwerkbaar.quote:Op zaterdag 29 april 2006 19:27 schreef Lassekjus het volgende:
Ik zie die japanners ook altijd met zon mooi klein dingetje... die zijn volgens mij nog kleiner
Ik kan je er niet veel meer over vertellen dan dat ik er nu met een werk en het me goed bevalt. Apparaat is nu zo'n twee jaar oud en het enige dat ik irritant vind is dat de accu na een goed uur leeg is (zal ouderdom zijn...). Maar ook dat is weer geen ramp want meestal zit het stekkertje in het stopcontact.quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:51 schreef Black-Death het volgende:
Kent iemand het merk Maxdata bij de laptops? Heb een leuke gezien namelijk
Als je de meest degelijke laptop ter wereld wil moet je maar eens kijken naar de IBM Thinkpads (nu lenovo), echt niet normaal stevig. Kun je gewoon op staan en is nog niks aan de hand. De enige laptops die door Nasa in de ruimte worden toevertrouwd.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:21 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik ben een beetje aan het snuffelen naar een mid-range laptop die vooral robuust, stevig en betrouwbaar is. Goed bestand tegen lange en verre reizen en minder dan ideale werkomstandigheden. Iemand suggesties?
Ik doe die van mij voor iets van 550 weg, scheelt weer een heel stukquote:Op woensdag 28 juni 2006 09:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Das wel wat aan de prijzige kant voor mij helaas, zijn er geen goedkopere alternatieven?
Een laptop zou ik idd ook nooit tweedehands kopen, het zijn toch behoorlijk fragiele dingen en er wordt doorgaans een hoop mee gezeuld.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:23 schreef Evil_Jur het volgende:
sorry, maar tweedehands doe ik bij dit soort producten niet aan. Ik weet hoe ik er zelf mee om ga, en ben bang dat andere mensen dat misschien ook doen
Maar dan heb je het dus echt niet over laptops van IBM. Zij geven standaard 3 jaar fabrieksgarantiequote:Op woensdag 28 juni 2006 10:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als we het over 2e hands laptops hebben is het misschien aardig om dit even te lezen en je dan af te vragen of je het aandurft.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 | Type VAIO FS515B Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Service Pack Microsoft Windows XP Service Pack 2 Taal OS NL/UK/FR Processor Intel Pentium M 740 Processorsnelheid 1,73 GHz Cache (L2) 2 MB Front Side Bus 533 MHz Chipset Intel 915GM Geheugentype DDR2-533MHz Geheugen 1 GB Maximale hoeveelheid geheugen 2 GB Aantal modules 2x Aantal geheugen sloten 2x Schermgrootte 15,4 inch Wide Schermtype X-black LCD Schermresolutie 1280x800 Harde schijf 80 GB Rotatiesnelheid 4200 rpm Interface (harde schijf) Ultra-ATA Geheugenkaartlezer Memory Stick (Pro / Duo) Optische drive DVD Super Multi (Double Layer) drive DVD+R schrijven 8x DVD+RW schrijven 8x DVD+R DL schrijven 4x CD-R schrijven 24x DVD-ROM lezen 8x CD-ROM lezen 24x Grafische kaart Intel 900GM Videogeheugen 128 MB Shared memory Ja Geluidsweergave 2-kanaals TV-tuner Nee Radio-tuner Nee Ingebouwde webcam Nee LAN 100 Mbps Draadloos netwerk 54 Mbps Type draadloos netwerk 802.11 B/G Modem 56 Kbps USB 2.0 2x Firewire (1394a) 1x PCMCIA 1x Toetsenbord-layout VS-indeling Muis Nee Afstandbediening Nee DVD-software InterVideo WinDVD 5.0 Brand-software Roxio DigitalMedia SE 7, Click to DVD� 2.5 Anti-virussoftware Norton Internet Security 2006 (trial) Overige software Adobe Acrobat Elements 7.0 Diepte 264 mm Breedte 364 mm Hoogte 36 mm Gewicht 2,7 kg Type accu Li-Ion Garantie 1 jaar Type garantie Pick-Up & Return |
Als je ook maar iets aan 3d op je scherm wilt toveren hoef je het niet te doenquote:Op donderdag 27 juli 2006 12:45 schreef dedeur het volgende:
Ik was aan het kijken op verschillende sites en kwam bij Mycom zowaar een betaalbare Sony Vaio tegen. Volgens mij is het wel al een iets oudere laptop, maar zou het een goede keus zijn?
http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=115457&productType=1
[ code verwijderd ]
dell inspiron 6400 is wel okquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:55 schreef JAY-T het volgende:
Ik ga binnenkort ook een nieuwe laptop aanschaffen, en aangezien ik er niet al te veel verstand van heb, kunnen jullie me hier misschien wat advies geven
Enkele eisen:
- Max. ¤1000,-
- 15 inch
- Niet al te zwaar
- Redelijke battarij duur
- Wordt vooral gebruikt om te internetten, schoolwerk, mp3's en dvd's.. Er worden dus geen spellen op gespeeld..
- Ook moet hij redelijk snel zijn (1.7 Ghz?) 512 of 1024mb, en richting de 80gig. harde schijf..
Heb verder geen ervaring met laptops, dus heb geen flauw idee in welke richting/merk etc. ik moet gaan zoeken..
quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:47 schreef Basti het volgende:
packard bell.....![]()
Vorige week deze aangeschaft:
http://www.dixons.nl/De_o(...)7076658/default.aspx
Apple MacBook is een goeiequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:09 schreef Emmers het volgende:
OP ZOEK NAAR LAPTOP
Ik ben op zoek naar een erg kleine en snelle laptop voor alleen essentiële zaken als tekstverwerking en photo-editing. Ook belangrijk is dat ik er draadloos mee kan internetten en dat het een mooi ding is. Welke moet ik kopen? Budget: Maximaal 1100 euro.
Bij voorbaat dank voor je hulp.
EDIT: Ook belangrijk is goede accu!
En mag ik even weten wat er mis is met Packard Bell???quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:47 schreef Basti het volgende:
packard bell.....![]()
Vorige week deze aangeschaft:
http://www.dixons.nl/De_o(...)7076658/default.aspx
Dan wordt dit topic wel erg langquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:12 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
En mag ik even weten wat er mis is met Packard Bell???
Nou, mij bevalt hij uitstekend!!!quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:13 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dan wordt dit topic wel erg lang
Het duurt meestal een tijdje, voordat alles er van afvaltquote:Op maandag 28 augustus 2006 21:16 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Nou, mij bevalt hij uitstekend!!!
Wanneer er iets 'afvalt' zijn jullie de eerste die het horen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:54 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Het duurt meestal een tijdje, voordat alles er van afvalt
iets van need for speed underground 1 of GTA vice city gaat nog net op deze graka, meer niet...quote:7Intel Extreme Graphics 2 (shared, max 64 mb)
Ben niet helemaal into de laptops, maar ik wil mijn laptop gebruiken voor het gewone surfen, mailen etc, maar wil af en toen ook fatsoenlijk een spelletje kunnen spelen en mijn vraag is of dat met deze BenQ mogelijk is. Alvast bedankt.
Inderdaad, als je nog een BEETJE wilt gamen, kijk dan uit naar een X700 (ati)/ X1600 (ati)/ 7600 (Nvidia) Videokaart, met DEDICATED GEHEUGEN!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:24 schreef caspervc het volgende:
[..]
iets van need for speed underground 1 of GTA vice city gaat nog net op deze graka, meer niet...
Een Core Duo op 2,8Ghz lijkt me vrij onmogelijkquote:Op donderdag 14 september 2006 13:37 schreef Westlanderr het volgende:
ik heb de hp compaq nx9420
100GB HD
1024MB Geheugen
Bluetooth
intel duo centrino
17 inch beeldscherm
infrarood
firewire
4x usb 2.0
dvd brander
2,8 Ghz
en nog wel wat leuke dingetjes, prijs 2000 euro of hoger.
foutje 1,8 Ghz, ik heb m niet zelf gekochtquote:Op donderdag 14 september 2006 14:34 schreef Merkie het volgende:
[..]
Een Core Duo op 2,8Ghz lijkt me vrij onmogelijk. De snelste is volgens mij een T2500 en die loopt 2,0 GHz.
Lekker overpriced trouwens, die laptop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |