abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 september 2005 @ 21:18:06 #1
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_30926852
Ik dus. Ik zoek een laptop, en heb wel wat eisen, maar weet niet goed waar ik zoeken moet en of ik dingen over het hoofd zie. Ik zoek nl. een laptop met:

-wifi (liefst ook bluetooth) --> en iets om draadloos connectie met internet te maken..
- minstens 80 gb geheugen
- minstens 512 mb, liefst 1024
- goede snelheid, minstens 3,4 Ghz (??)
- goed grafisch ingesteld ( grafische kaart ofzo?)

Ik mis vast nog wel wat dingen, maar dit is het wel zo'n beetje imo. Pricewatch van tweakers begrijp ik niet :') Wie helpt me?
pi_30927021
Je stelt nu vrij hoge eisen. Wat wil je met deze laptop gaan doen? Gamen? Surfen? Moderaten ( )?
pi_30927028
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:18 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik dus. Ik zoek een laptop, en heb wel wat eisen, maar weet niet goed waar ik zoeken moet en of ik dingen over het hoofd zie. Ik zoek nl. een laptop met:

-wifi (liefst ook bluetooth) --> en iets om draadloos connectie met internet te maken..
- minstens 80 gb geheugen
- minstens 512 mb, liefst 1024
- goede snelheid, minstens 3,4 Ghz (??)
- goed grafisch ingesteld ( grafische kaart ofzo?)

Ik mis vast nog wel wat dingen, maar dit is het wel zo'n beetje imo. Pricewatch van tweakers begrijp ik niet Wie helpt me?
dan wordt hij wel erg duur
wat een kutuser ben ik toch eigenlijk
pi_30927073
Budget?

Ik kan verder niets zeggen
pi_30927090
Een hardeschijf is ook een type geheugen hoor
  zondag 25 september 2005 @ 21:25:10 #6
45511 TimmyAsd
pi_30927120
Ik zei toch dat ik een noob was. En ik wil er veel mee doen. Games, surfen. Dat soort dingen.

En budget? Pak hem beet 1500 euro..
pi_30927183
Ik heb toch echt meer informatie nodig. Aan welke schermgrootte zit je te denken? En bij games, moet alles er perfect op hoge resolutie op draaien, of wil je gewoon dat het uberhaupt draait?

Verder raad ik een P4 enorm af, en juig ik een Pentium M enorm toe, in verband met het energieverbruik.
  zondag 25 september 2005 @ 21:28:25 #8
45511 TimmyAsd
pi_30927240
Schermgrootte: iets van 15 inch. Hoeft niet extreem te zijn..
en de resolutie moet behoorlijk zijn. een spel als world of warcraft (niet dat ik het speel...) moet vloeiend draaien...
  zondag 25 september 2005 @ 21:29:55 #9
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_30927295
wtf een 3,2 GHZ processor in een laptop
wil je een ei gaan bakken ofzo die prescots zijn zo heet

neem een pentium m
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
  zondag 25 september 2005 @ 21:31:19 #10
45511 TimmyAsd
pi_30927558
Lekker handig, je trackpad niet in het midden.
pi_30927566
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:31 schreef TimmyAsd het volgende:
Owkee die Pentium M staat dus..

http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=PN3C31&#tecData Is dat niet wat?
Dat klinkt leuk, maar 4.5kg en 1 uur accuduur lijkt me echt drie keer niks.

Verder vraag ik me af of er wel een processor inzit
  zondag 25 september 2005 @ 21:38:00 #13
45511 TimmyAsd
pi_30927591
Dat had ik idd niet gezien

maargoed, qua specificaties zeg maar.. Is het dan wel wat?
  zondag 25 september 2005 @ 21:39:23 #14
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_30927639
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:37 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Dat klinkt leuk, maar 4.5kg en 1 uur accuduur lijkt me echt drie keer niks.
Ik denk niet dat je iets anders kunt krijgen met deze specs voor dit geld.
  zondag 25 september 2005 @ 21:41:40 #15
45511 TimmyAsd
pi_30927714
laat ik de vraag dan anders stellen: Waar moet ik precies op letten, wat moet er echt inzitten?
pi_30927740
Ik denk dat je het beste gewoon eens kan kijken wat je er echt mee wil, want je kunt wel eissen gaan stellen maar wat je nu noemt is in mijn ogen echte laptop. Iig niet een van nog geen 3 kilo die je ff onder je arm steekt

Vooral de cpu gaat het hem niet worden als je een zuinige laptop wilt. Dus gewoon gaan voor een snelle pentium m (2 ghz ofzo) met 1024 mb ram en x700 radeon oid. Liefst natuurlijk met eigen ram. Hdd 80 gig zijn er wel maar denk dat je dan ook wel over je budget van 1500 euro gaat.
pi_30927756
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:36 schreef super-muffin het volgende:
Lekker handig, je trackpad niet in het midden.
De trackpad zit wel in het midden... Het toetsenbord is voorzien van een numeriek eiland, dus de trackpad zit prima in het midden van het typgedeelte.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30927808
quote:

http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=PN3C31&#tecData Is dat niet wat?
Wow, das geen laptop meer in mijn ogen 4.5 kg je kunt nog beter je desktop op je rug vinden :/
pi_30927849
Scheren is voor schapen!
pi_30927928
Keb zelf een dell inspiron 6000, breedbeeld scherm en zo'n beetje jouw specificaties en prijs zat ook rond jouw richtprijs. Werkt perfect vind ik, alleen ik heb geen bluetooth besteld, maar kan je wel gewoon erbij doen als je wilt.
(:
  zondag 25 september 2005 @ 21:47:40 #21
45511 TimmyAsd
pi_30927931
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:45 schreef paarse_paashaas het volgende:
zoiets?
Nou? Is dit wat?
  zondag 25 september 2005 @ 21:48:57 #22
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_30927976
Als ik die spec's zie moet ik meteen aan een laptop van de Aldi denken. Zit ook alles op, en dat merk je helaas in het gewicht en energieverbruik.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_30927986
Ik zat vorig jaar rond deze tijd ook te zoeken naar een notebook met zulke specs. Had zo'n beetje dezelfde eisen qua prestaties als jou. Heb uiteindelijk wel iets gevonden bij Informatique. Mijn specs:

- Aopen barebone notebook (das dus van de buitenkant een complete laptop, maar zonder onderdelen erin)
- scherm is 15 inch 1400 x 1050 native
- Centrino package (dus Intel chipset, Intel wireless 802.11bg en in mijn geval een Pentium M 715 1.5 Ghz)
- 512 mb DDR 333 geheugen
- Mobile Radeon 9700 128mb
- 60 Gb 7200rpm hitachi HD
- DVD speler / CDRW bakker combo

Deze kon ik destijds via een actie op de site samenstellen en bestellen. Ding kostte incl. verzendkosten 1500 euro.
Accu kan als ik alleen werk en / of internet wel 4 uur mee. Daarom is het verstandig om een mobile processor te nemen. Die zijn net zo snel als de Pentium 4, ookal draaien ze 'maar' 1,5 tot 2.0 ghz. P4 zuigt je accu heeel snel leeg, en je laptop word te heet voor je 'lap'.
Mijn laptop is best licht, slechts 2.8 kg. Wordt ook niet warm. Ding is fluisterstil.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cynical op 26-09-2005 00:58:36 ]
'The cynics are right nine times out of ten.' -- HL Mencken.
pi_30927992
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:45 schreef paarse_paashaas het volgende:
zoiets?
Qua specs zal die wel goed zijn voor TS, zelf zou ik echter niet zo blij zijn met 2 reepjes van 256, liever 1 van 512 zodat je iets toe kunt voegen, of al gelijk
pi_30928011
Het "boodschappenlijkstje" voor je laptop:
- Pentium M of AMD Thurion
- 1024 Mb intern geheugen
- 80 Gb harde schijf
- 15" of 15,4" scherm

Mocht er maar 512 Mb intern geheugen in zitten, dan kan je dat over het algemeen heel makkelijk laten opwaarderen naar 1024 Mb
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_30928163
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:49 schreef Cynical het volgende:
Ik zat vorig jaar rond deze tijd ook te zoeken naar een notebook met zulke specs. Had zo'n beetje dezelfde eisen qua prestaties als jou. Heb uiteindelijk wel iets gevonden bij Informatique. Mijn specs:

- Aopen barebone notebook (das dus van de buitenkant een complete laptop, maar zonder onderdelen erin)
- scherm is 15 inch 1400 x 1050 native
- Centrino package (dus Intel chipset, Intel wireless 802.11bg en in mijn geval een Pentium M 715 1.5 Ghz)
- 512 mb DDR 333 geheugen
- Mobile Radeon 9700 128mb
- 60 Gb 7200rpm maxtor HD
- DVD speler / CDRW bakker combo

Deze kon ik destijds via een actie op de site samenstellen en bestellen. Ding kostte incl. verzendkosten 1500 euro.
Accu kan als ik alleen werk en / of internet wel 4 uur mee. Daarom is het verstandig om een mobile processor te nemen. Die zijn net zo snel als de Pentium 4, ookal draaien ze 'maar' 1,5 tot 2.0 ghz. P4 zuigt je accu heeel snel leeg, en je laptop word te heet voor je 'lap'.
Mijn laptop is best licht, slechts 2.8 kg. Wordt ook niet warm.
Leuke laptop, heb nu eigelijk hetzelfde (op die hdd na die van mij is ffs maar 4200 rpm, kut asus) maar het verbaast mij dat de prijzen en specs maar zo traag verhogen. ok toen was dat ws een high end laptop, en wat ik nu heb is een budget ding maargoed...
pi_30928488
Belangrijke dingen:

- een goed scherm (15 inch, hoge resolutie)
- mobile processor. AMD of Intel. mobile procs worden ook niet zo warm, en geloof me, dat is belangrijk!
- min. 512 mb geheugen
- een hele goede videokaart, die zn eigen geheugen heeft. ATi of nVidia kaarten dus. Videokaart is heel belangrijk!
- een harde schijf, die groot genoeg is, en op 7200rpm draait. Het verschil met de 'standaard' 5400rpm is aanzienlijk! Maxtor of Seagate hebben deze snelle HDs
- wireless mogelijkheden
- als je er mee moet rondsjouwen, let er dan op dat het geen zwaar ding word. Mijne is zeer prettig om mee rond te lopen.

En dan nog dit: Als je een bepaald type notebook kiest, dan kies je dus tegelijk welke videokaart erin zit. De videokaart is afhankelijk van de notebook. Deze is er al van tevoren ingezet en kan niet vervangen worden door een betere. Dit is bij normale pcs wel het geval. Let daarom goed welke videokaart erin zit, als je een notebook hebt gekozen. Anders kun je weleens spijt krijgen van je keuze.
pi_30928508
Voor 1500 euro heb je helaas geen laptop waarop je goed kan gamen, dan kom je eerder in de buurt van 2000 of meer. Maar wat oudere games lukt wel met een laptop rond de 1500 euro.

Wifi en bluetooth e.d. zit vaak standaard in laptops rond de 1500 euro en anders kan je bijv. een bluetooth usb stickje kopen, dat heb ik laatst ook gedaan en kost niet zoveel.

De rest van de eisen is wel standaard, je moet even uitzoeken welke grafische kaart prima is voor games op een laptop, ik ben de naam kwijt van een redelijk nieuwe kaart die goed voor games was. Misschien weet iemand dat nog?
  zondag 25 september 2005 @ 22:04:51 #29
45511 TimmyAsd
pi_30928543
Is het trouwens handig om een willekeurige winkel in te lopen.. Ik kreeg de tip alles gewoon online af te handelen nl.....
pi_30928638
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:04 schreef TimmyAsd het volgende:
Is het trouwens handig om een willekeurige winkel in te lopen.. Ik kreeg de tip alles gewoon online af te handelen nl.....
Een laptop breng je volgens mij liever naar een winkel als hij kapot is zodat je het kan uitleggen en goed geholpen wordt. Ik zou het persoonlijk niet online doen, veel goedkoper is het niet en je moet maar zien wat er gebeurd bij een probleem.

Een normale winkel stuurt hem natuurlijk net zoals een website terug naar de fabriek of een reparatieservicebedrijf, maar ik heb bij laptops toch liever persoonlijk contact.
pi_30928667
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:04 schreef TimmyAsd het volgende:
Persoonlijk ging ik voor mijn kort geleden aangeschafte laptop naar een winkel, vooral omdat ik zoiets heb van naar een winkel in de buurt kun je zo afstappen als er iets mis mee is. Met een normale pc kun je zelf aanklooien, onderdelen eruit, etc. Met een laptop kan dit maar in zeer beperkte mate.
pi_30928730
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:54 schreef PoisonouS het volgende:

[..]

Leuke laptop, heb nu eigelijk hetzelfde (op die hdd na die van mij is ffs maar 4200 rpm, kut asus) maar het verbaast mij dat de prijzen en specs maar zo traag verhogen. ok toen was dat ws een high end laptop, en wat ik nu heb is een budget ding maargoed...
Ja daarom heb ik geen Asus gekozen. Je kunt bijna nix zelf bepalen qua onderdelen. Dat kon (gelukkig) toen bij Informatique wel, omdat die Aopen dingen barebones waren. Was gewoon een kwestie van de interactieve brochure instellen op je onderdelen en versturen. Ik MOEST per ce een dikke videokaart en een schijf op 7200rpm hebben. En een mobile proc, en een goed scherm. Mijn scherm is qua resolutie zeer goed, maar als je de creme de la creme wilt hebben qua schermen, dan is Sony Vaio toch echt het beste. Maar ook bij Sony kun je nix bepalen. En je betaalt eigenlijk te veel, voor het Sony / Asus label. Bij mij staat er niet eens op welk merk het is. Ze werden ook niet als Aopen notebooks verkocht. Gewoon naamloos, en dat is altijd goedkoper. Heb je meer geld voor de dingen die echt belangrijk zijn.

Mijn laptop heeft mn desktop vervangen, ook qua prestaties. Ben er zeer tevreden mee, ding is razendsnel. Vooral voor games, en dat vind ik erg belangrijk.
pi_30928803
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:04 schreef harlingen het volgende:
Voor 1500 euro heb je helaas geen laptop waarop je goed kan gamen, dan kom je eerder in de buurt van 2000 of meer. Maar wat oudere games lukt wel met een laptop rond de 1500 euro.

Wifi en bluetooth e.d. zit vaak standaard in laptops rond de 1500 euro en anders kan je bijv. een bluetooth usb stickje kopen, dat heb ik laatst ook gedaan en kost niet zoveel.

De rest van de eisen is wel standaard, je moet even uitzoeken welke grafische kaart prima is voor games op een laptop, ik ben de naam kwijt van een redelijk nieuwe kaart die goed voor games was. Misschien weet iemand dat nog?
Dat is alleen waar als je per ce een MERK laptop wilt hebben. Dell, Sony, Asus en dat soort merken. Ik heb een 'naamloos' merk. Maar wel met hele goede onderdelen. En dat voor 1500 euro! Zulke prestaties kon ik nergens bij een MERK krijgen. Kostte minimaal 2000 euro.
  zondag 25 september 2005 @ 22:17:04 #34
45511 TimmyAsd
pi_30928906
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:13 schreef Cynical het volgende:

[..]

Dat is alleen waar als je per ce een MERK laptop wilt hebben. Dell, Sony, Asus en dat soort merken. Ik heb een 'naamloos' merk. Maar wel met hele goede onderdelen. En dat voor 1500 euro! Zulke prestaties kon ik nergens bij een MERK krijgen. Kostte minimaal 2000 euro.
Waar heb je dat gehaald?
pi_30928972
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:07 schreef harlingen het volgende:

[..]

Een laptop breng je volgens mij liever naar een winkel als hij kapot is zodat je het kan uitleggen en goed geholpen wordt. Ik zou het persoonlijk niet online doen, veel goedkoper is het niet en je moet maar zien wat er gebeurd bij een probleem.

Een normale winkel stuurt hem natuurlijk net zoals een website terug naar de fabriek of een reparatieservicebedrijf, maar ik heb bij laptops toch liever persoonlijk contact.
Informatique, de winkel waar ik mijn laptop kocht, daar kun je makkelijk online bestellen. Is een zeer bekend bedrijf, met een uitstekende reputatie. Ze hebben ook een winkel, ergens bij Rotterdam dacht ik.
pi_30928976
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:10 schreef Cynical het volgende:

[..]

Ja daarom heb ik geen Asus gekozen. Je kunt bijna nix zelf bepalen qua onderdelen. Dat kon (gelukkig) toen bij Informatique wel, omdat die Aopen dingen barebones waren. Was gewoon een kwestie van de interactieve brochure instellen op je onderdelen en versturen. Ik MOEST per ce een dikke videokaart en een schijf op 7200rpm hebben. En een mobile proc, en een goed scherm. Mijn scherm is qua resolutie zeer goed, maar als je de creme de la creme wilt hebben qua schermen, dan is Sony Vaio toch echt het beste. Maar ook bij Sony kun je nix bepalen. En je betaalt eigenlijk te veel, voor het Sony / Asus label. Bij mij staat er niet eens op welk merk het is. Ze werden ook niet als Aopen notebooks verkocht. Gewoon naamloos, en dat is altijd goedkoper. Heb je meer geld voor de dingen die echt belangrijk zijn.

Mijn laptop heeft mn desktop vervangen, ook qua prestaties. Ben er zeer tevreden mee, ding is razendsnel. Vooral voor games, en dat vind ik erg belangrijk.
Dat vind ik nog wel mee vallen, in vergelijking met Sony en friends.

Qua specs voldoet mijn laptop ook genoeg, tis in mijn geval geen desktop vervanger, maar een laptop die ik kan gebruiken op school. Daar voldoet de laptop aan, en kan er ook lang genoeg mee werken op batterij. Voor de 1000 euro die ik heb betaald vond ik het een mooie lap. Die hdd gaat ooit nog wel vervangen worden, en er komt over een poosje eens ram bij. Maargoed atm voldoet die nog, en draait alles wat ik wil draaien

Het enge zelfs linux werkt out of the box
pi_30929001
http://www.informatique.nl/
- nee dit is niet bedoeld als spam, ik heb persoonlijk een erg goede ervaring met dit bedrijf -
pi_30929244
AMD Turion chipje (wel een mt-versie, geen ml-versie)
liefst 1 reepje 512 RAM (zodat je er nog een 2e kan bijplakken in de toekomst)
5400rpm harde schijf (7200 is alleen maar duur en niet nodig)
15 of 15,4 inch scherm, 17 inch vreet stroom en is te duur voor het budget

Kijk eens of je zoiets ergens kan vinden...
http://www.msicomputer.com/NB/product_spec.asp?model=MS-1029
Ja, ik generaliseer.
pi_30929275
Een PowerBook of een iBook? (Apple)
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_30929316
acer 4101 WLMI voldoet aan je eisen.. ik heb m ook en behalve een adapter die nu al naar zn gootje is isie perfect!
pi_30929376
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:27 schreef Northside het volgende:
AMD Turion chipje (wel een mt-versie, geen ml-versie)
liefst 1 reepje 512 RAM (zodat je er nog een 2e kan bijplakken in de toekomst)
5400rpm harde schijf (7200 is alleen maar duur en niet nodig)
15 of 15,4 inch scherm, 17 inch vreet stroom en is te duur voor het budget

Kijk eens of je zoiets ergens kan vinden...
http://www.msicomputer.com/NB/product_spec.asp?model=MS-1029
Daar ben ik het niet mee eens. Het verschil tussen 5400rpm en 7200rpm is duidelijk te merken. En het prijsverschil valt wel mee, hoor.
pi_30929433
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:13 schreef Cynical het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat er merkloze laptop's waren? Wel handig om te weten, als ik er weer 1 koop zal ik er op letten
pi_30929490
Als je op de Informatique site kijkt, onder 'pc's & notebooks', dan staat er 'Informatique notebooks'. Dat zijn de laptops die ik bedoelde. Dat plaatje wat je ziet, dat is mijn laptop.
pi_30929495
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:20 schreef Cynical het volgende:
http://www.informatique.nl/
- nee dit is niet bedoeld als spam, ik heb persoonlijk een erg goede ervaring met dit bedrijf -
Goed bedrijf, zie de shopsurvey van Tweakers: http://tweakers.net/shopsurvey/15
pi_30929617
Als je het .xls bestand op die site niet kan openen, download dan ff Excel Viewer.
pi_30929692
Hmmm met Excel Viewer kan je nix instellen (dat vetgedrukte bedoel ik dan). Kan denk wel met Office. Maar via dat bestand heb ik die onderdelen ingesteld / gekozen en die laptop besteld (telefonisch).
pi_30929835
Vind het echt heel tof dat je gewoon je eigen laptop helemaal kan samenstellen. Mooi dat dat nu altijd kan. Vorig jaar was het een tijdelijke actie. Top, Informatique!
pi_30930027
Ik zal eens kijken wat je nu kunt kopen voor 1500 euro. Dat is je budget toch? Dan post ik de specs zometeen voor zon Informatique notebook.
  zondag 25 september 2005 @ 22:59:00 #49
45511 TimmyAsd
pi_30930330
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:49 schreef Cynical het volgende:
Ik zal eens kijken wat je nu kunt kopen voor 1500 euro. Dat is je budget toch? Dan post ik de specs zometeen voor zon Informatique notebook.

Bedankt alvast
pi_30930887
quote:
Aopen Barebone 1559-AS, 533MHz, NVidia GeForce Go 6600

Intel 915PM Chipset, 533MHz FSB, DDR2, SATA
NVidia GeForce Go 6600 128Mb
15" SXGA+ 1400x1050 (Dual View Support)
10/100/1000 BaseT Lan + 56Kbps modem

Intel Pentium® M 760 - 2.0Ghz, 533MHz FSB, 2M cache
Fujitsu Hornet 80Gb, 2.5", 5400rpm, 9.5mm, SATA
SO-Dimm 1Gb DDR SDram PC2700, 200pins
Aopen DVD+/-RW Slimline Barebook 1557/1558/1559
Geen besturingssysteem
Intel Pro Wireless Lan 2200BG 54Mbps & 10/100 BaseT LAN
Country Kit (Keyboard, Voedingskabel, etc)

1394 / Firewire poort / 3 USB 2.0 Poorten
Geïntegreerde Card Reader (MS, MMC & SD)
Cardbus type-II slot
Line-in / mic-in / Line-Out jack / SPDIF
Parallelle poort
RJ-11 jack / Modem
RJ-45 jack / 10/100 BaseT LAN
S-Video TV-Out / Audio Panel
VGA poort voor tweede display (CRT, TFT or projector)

Norton Antivirus 2004 (90 dagen versie)
Cyberlink PowerDVD
Ahead Nero Express
¤ 1.453

Lijkt mij een mooie laptop, heb gekozen voor geen OS, lijkt me dat je daar wel op wilt besparen, express geen 7200 rpm ivm warmte. En voor de nvidia vid kaart omdat dat op 533 mhz is in plaats van de 400 mhz bij een radeon. Wel dus voor een vid kaart met eigen ram.

En of course 1 reepje van 1024 MB, maar paar euro duurder dan 2 reepjes van 512 en dus ben je voorbereid op ooit wat toevoegen.

2.0 ghz gekozen, omdat de 2.1 maar 100 mhz sneller is, maar wel 150 euro duurder
  zondag 25 september 2005 @ 23:18:32 #51
45511 TimmyAsd
pi_30930923
Waar heb je dit vandaan?
pi_30930959
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:18 schreef TimmyAsd het volgende:
Waar heb je dit vandaan?
Uit die informatie xls: http://shop.informatique.nl/inh/nbc/nbc.xls
pi_30931216
OK hier komen de specs. Het is dezelfde laptop als ik heb, alleen zijn er in het afgelopen jaar een paar onderdelen in prijs gezakt, waardoor je meer voor je geld kunt kopen.
quote:
Behuizing:
Aopen Barebone 1557-GLS, 400MHz, ATI Radeon 9700 (beste keuze: vanwege de videokaart, deze heb ik ook)
>>> daar hoort bij: -Intel 855PM Chipset, 400MHz FSB, DDR, PATA
-ATI Mobility Radeon 9700 128Mb (Support DirectX9)
-15" SXGA+ 1400x1050 (Dual View Support)
-10/100 BaseT Lan + 56Kbps modem

Processor:
Intel Pentium® M 760 - 2.0Ghz, 533MHz FSB, 2M cache (ik heb 1.5 ghz)

Harddisk:
Hitachi Travelstar 7K60, 60Gb, 7200rpm, 2.5" 9.5mm PATA (die heb ik ook, zeer snel!)
Geheugen:
1x SO-Dimm 1Gb DDR SDram PC2700, 200pins (ik heb 512)

CD / DVD:
Aopen DVD+/-RW Slimline Barebook 1557/1558/1559 (deze heb ik ook, behalve de dvd bak functie zeg maar)

Geen besturingssysteem, als je die al hebt dan kun je daar dus op besparen, ik had de mijne al

Netwerk: Intel Pro Wireless Lan 2200BG 54Mbps & 10/100 BaseT LAN

Overige: Country Kit (Keyboard, Voedingskabel, etc)

Poorten: 1394 / Firewire poort / 3 USB 2.0 Poorten

Rest (sommige heb ik al genoemd hiervan):
Geïntegreerde Card Reader (MS, MMC & SD)
Cardbus type-II slot
Line-in / mic-in / Line-Out jack / SPDIF
Parallelle poort
RJ-11 jack / Modem
RJ-45 jack / 10/100 BaseT LAN
S-Video TV-Out / Audio Panel
VGA poort voor tweede display (CRT, TFT or projector)

Software:
Norton Antivirus 2004 (90 dagen versie)
Cyberlink PowerDVD
Ahead Nero Express
KOSTEN: Subtotaal > 1470
Assemblagekosten > 25
Totaal > 1495 INCLUSIEF BTW
+ verzendkosten > 5 euro (dacht ik)
Prijzen gelden tot 5 oktober (dat kan ook bluf zijn)
LET OP: als er een dode pixel op je scherm zit, kun je het scherm niet omruilen! Ik heb er 1, zit linksmidden in het scherm, en schijnt alleen maar blauw. Maar door de hoge resolutie van het scherm, valt het niet op.

Deze specs kun bij een MERK pas vanaf 2000 euro krijgen. MERK is: Acer, Sony, Asus, Dell enz.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cynical op 26-09-2005 16:29:33 ]
pi_30931510
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:17 schreef PoisonouS het volgende:

[..]

¤ 1.453

Lijkt mij een mooie laptop, heb gekozen voor geen OS, lijkt me dat je daar wel op wilt besparen, express geen 7200 rpm ivm warmte. En voor de nvidia vid kaart omdat dat op 533 mhz is in plaats van de 400 mhz bij een radeon. Wel dus voor een vid kaart met eigen ram.

En of course 1 reepje van 1024 MB, maar paar euro duurder dan 2 reepjes van 512 en dus ben je voorbereid op ooit wat toevoegen.

2.0 ghz gekozen, omdat de 2.1 maar 100 mhz sneller is, maar wel 150 euro duurder
Nvidia GeForce Go zuigt. Radeon is VEEL sneller! HD (7200) word nooit warm, heb dat nog nooit gemerkt, dus dat is niet waar. 2.0 ghz is inderdaad ideaal.
pi_30931632
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:35 schreef Cynical het volgende:

[..]

Nvidia GeForce Go zuigt. Radeon is VEEL sneller! HD (7200) word nooit warm, heb dat nog nooit gemerkt, dus dat is niet waar. 2.0 ghz is inderdaad ideaal.
Heb er voor gekozen, omdat met radeon je op 400mhz zit.. Maargoed TS hoeft mijn id niet te volgen

Tja over hdd heb ik zoiets van 5400 voldoet voor een laptop in mijn ogen, je merkt het pas echt als je de hele dag aan het parren, unrarren enzo bent. Tja dan wacht je maar een half uurtje. Maar ook hier is TS natuurlijk vrij in. Was gewoon mijn idee van wat me wel leuk leek
pi_30931726
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:39 schreef PoisonouS het volgende:

[..]

Heb er voor gekozen, omdat met radeon je op 400mhz zit.. Maargoed TS hoeft mijn id niet te volgen

Tja over hdd heb ik zoiets van 5400 voldoet voor een laptop in mijn ogen, je merkt het pas echt als je de hele dag aan het parren, unrarren enzo bent. Tja dan wacht je maar een half uurtje. Maar ook hier is TS natuurlijk vrij in. Was gewoon mijn idee van wat me wel leuk leek
Mhz heeft er nix mee te maken. De Radeon mobiles zijn veel beter, en bij Geforce proberen ze dat te compenseren door die hoger te laten draaien. Maar dan nog zijn ze langzamer. Radeon is the way to go, geloof me nou.
Parren en unrarren, dat doe ik vaak inderdaad. Gaat supersnel.
pi_30931732
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:26 schreef Cynical het volgende:
LET OP: als er een dode pixel op je scherm zit, kun je het scherm niet omruilen! Ik heb er 1, zit linksmidden in het scherm, en schijnt alleen maar blauw. Maar door de hoge resolutie van het scherm, valt het niet op.

Deze specs kun bij een MERK pas vanaf 2000 euro krijgen. MERK is: Acer, Sony, Asus, Dell enz.
Qua pixels zit je bij de meesten al snel aan meerdere dode pixels. Bij asus heb je bij de A/M/nog 1 serie (NIET de Z) altijd pixelgarantie binnen de 1e 30 dagen.

En qua merken, ligt eraan met speurwerk vind je ook wel goedekopere acers, sony's en asus. Zeker asus doordat ze de Samsun onder de laptops zijn (samsung is hip onder de mobieltjes tegenwoordig, asus is dit onder de laptops) zijn veel te krijgen, en daar is zat concurrentie onder.
pi_30931751
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:42 schreef Cynical het volgende:

[..]

Mhz heeft er nix mee te maken. De Radeon mobiles zijn veel beter, en bij Geforce proberen ze dat te compenseren door die hoger te laten draaien. Maar dan nog zijn ze langzamer. Radeon is the way to go, geloof me nou.
Ik heb zelf ook een radeon9700, draait mooi, maar heb dus geen ervaring met de GO's, maargoed als je zegt dat die traag zijn geloof ik dat best
pi_30931871
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:42 schreef PoisonouS het volgende:

[..]

Qua pixels zit je bij de meesten al snel aan meerdere dode pixels. Bij asus heb je bij de A/M/nog 1 serie (NIET de Z) altijd pixelgarantie binnen de 1e 30 dagen.

En qua merken, ligt eraan met speurwerk vind je ook wel goedekopere acers, sony's en asus. Zeker asus doordat ze de Samsun onder de laptops zijn (samsung is hip onder de mobieltjes tegenwoordig, asus is dit onder de laptops) zijn veel te krijgen, en daar is zat concurrentie onder.
Ja dode pixels kun je altijd hebben bij LCD producten. Soms heb je mazzel; geen dode pixels, en soms niet.
Ik geef niets om merknamen. Door die merknamen betaal je dat extra geld, en dat geld kun je beter aan performance uitgeven. En kijk maar zelf, deze specs krijg je gewoon niet voor 1500 euro bij een merk.
pi_30931945
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:47 schreef Cynical het volgende:

[..]

Ja dode pixels kun je altijd hebben bij LCD producten. Soms heb je mazzel; geen dode pixels, en soms niet.
Ik geef niets om merknamen. Door die merknamen betaal je dat extra geld, en dat geld kun je beter aan performance uitgeven. En kijk maar zelf, deze specs krijg je gewoon niet voor 1500 euro bij een merk.
Zoals al gezegt met wat speurwerk kom je er wel in de buurt..
Ik had iig geluk dat ik geen dode pixels had, heb ook geeist hem eerst te mogen zien in de winkel. En meneer was zo dom of zo klantvriendelijk om dat toe te staan

Maargoed we dwalen af

TS: kijk iig goed om je heen, ga niet af op ons 2, neem het zeg maar als een advies, kijk rustig rond en neem de tijd, dan voorkom dat je paar maand later denkt van had ik toch maar....
pi_30932166
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:50 schreef PoisonouS het volgende:

[..]

Zoals al gezegt met wat speurwerk kom je er wel in de buurt..
Ik had iig geluk dat ik geen dode pixels had, heb ook geeist hem eerst te mogen zien in de winkel. En meneer was zo dom of zo klantvriendelijk om dat toe te staan
Daar heb je inderdaad veel mazzel mee gehad. Helaas kun je het via internet niet checken.
quote:
Maargoed we dwalen af

TS: kijk iig goed om je heen, ga niet af op ons 2, neem het zeg maar als een advies, kijk rustig rond en neem de tijd, dan voorkom dat je paar maand later denkt van had ik toch maar....
Mee eens.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik een half jaar bij de merken heb rondgekeken. Daar kon ik voor mn budget niet genoeg performance krijgen (vond ik). En toen kwam ik deze site tegen. Geen merk; geen extra kosten, omdat er een geen duur label op zit. Wel meer geld over voor betere onderdelen. Daarom heb ik deze laptop.
  zondag 25 september 2005 @ 23:59:38 #62
45511 TimmyAsd
pi_30932256

Bedankt voor de adviezen iig.
pi_30932307
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:10 schreef Cynical het volgende:

[..]

Ja daarom heb ik geen Asus gekozen. Je kunt bijna nix zelf bepalen qua onderdelen.
Grappig want Asus maakt voornamelijk barebones waarbij je dus zaken als processor, geheugen, hardeschijf, optical drive en wifi helemaal zelf kunt kiezen. Die barebone bestaat uit de volledige casing (waartoe dus ook het touchpad en toetsenbord behoren en de speakers) met tft scherm, moederbord en poweradapter. Op die wijze heb ik toen bij De Laptopper (die inmiddels niet meer bestaat) mijn Asus M6Ne helemaal zelf kunnen samenstellen. Datzelfde kun je ook weer doen bij Laptops4u.
Helaas zijn er bar weinig winkels (webshops meegerekend) waar je een laptopconfiguratie (ongeacht het merk dus) kan samenstellen. Wat bij IBM bijv. niet hoeft omdat die de meest uiteenlopende configuraties al in het assortiment had, je hoefd er dus niks te "customizen". Nu het van Lenovo is zal dat ongetwijfeld nog wel kunnen, ze hebben nog weinig veranderd.

Ik ben bang dat wanneer je naar een bepaald type laptop zoekt vrijwel alleen op internetshops bent aangewezen. Internetshops hebben vaak gewoon een afhaaladres, kun je het afhalen en kun je het ook naartoe brengen. Sommigen hebben zelfs een ophaalservice wat onderdeel is van de garantie (pick up and return zoals dat zo mooi heet). dat gaat via een koeriersdienst alla een DHL. De fabrikanten zelf werken ook op die wijze (Sony en Asus iig).
Het overgrote voordeel aan een Asus laptop is de garantie: 2 jaar global warranty, dus garantie voor 2 jaar lang overal ter wereld. Geen enkel andere fabrikant die dat standaard levert m.u.v. een IBM. Een heel groot voordeel als de winkel waar je hem kocht failliet gaat. Het is trouwens ook nog eens een pick up and return garantie: een koerier haalt je notebook op en brengt hem na reparatie ook weer terug. Reken op een 2 weken dat je hem dan kwijt bent, via een winkel gaat dat al snel een 4 weken worden (de winkel moet het in hun eigen garantieafhandelingsproces stoppen en dan opsturen en bij ontvangst weer verder afhandelen).

Dat je bij Asus teveel betaald is bullshit, je hebt immers een notebook met een hoge buildquality en een 2 jaar pick up and return garantie overal ter wereld. Goedkope notebooks hebben hooguit maar 1 jaar garantie die vaak ook wel pick up and return is maar dan alleen in het land waar je het ding gekocht hebt.
Mensen die een naamloze goedkope laptop kopen hebben binnen een jaar en later alleen maar problemen met het ding waarbij scheurende behuizingen en verf die eraf gaat toch wel de boventoon voert. Een slechte buidlquality dus en dat is te merken als je het ding veel heen en weer sleept. Die goedkope dingen gaan dan ook eerder kapot, ze worden instabiel en hebben rariteiten ("hij doet raar"). Dit geldt echter over het algemeen, dat betekent dus dat er hier en daar zeker wel uitzonderingen zijn.
Dan komen we op het punt drivers. Bij een goedkoop laptopje hoef je niet aan te komen zetten met een nieuwe Windows installatie nadat je het ding een jaar hebt of na 2 jaar of langer. Die drivers zijn onwijs oud en bugs zijn niet gefixed. Vaak zijn ze dan ook al helemaal niet meer te vinden en kun je dus geen drivers installeren, als je heel hard zoekt op internet misschien nog wel.
De duurdere merken hebben een veel langere support zodat je over 5 jaar nog steeds de drivers kunt downloaden en installeren.
Goedkoop is dus 9 van de 10x ook echt duurkoop.
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:30 schreef Cynical het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Het verschil tussen 5400rpm en 7200rpm is duidelijk te merken. En het prijsverschil valt wel mee, hoor.
Benchmarks vertellen een heel ander verhaal.
De 5400 rpm hd's die uitkwamen ten tijde van de 7200 rpm hd's konden die al aardig evenaren omdat de 7200 rpm techniek op het moment dat het uitkwam al verouderd was tov die 5400 rpm hd's. De 5400 rpm hd's die daarna kwam zijn een doorontwikkeling en bevatten een nog veel nieuwere techniek waardoor ze weer wat sneller zijn. 7200 rpm hd's bijten dus aardig in het stof en slurpen meer energie en zijn duurder. Totaal niet aantrekkelijk meer dus.

[ Bericht 11% gewijzigd door dyn op 26-09-2005 00:12:32 (toevoeging) ]
pi_30932379
Laat maar weten als je gekozen hebt, wat de keuze geworden is. Je moet die keuze zelf maken, tenzij je nog advies wilt hebben over die keuze.

Ben benieuwd!
  maandag 26 september 2005 @ 00:06:36 #65
45511 TimmyAsd
pi_30932465
PoisonouS en Cynical:

Allebei van Informatique?
pi_30932522
Bij Informatique: 2 jaar garantie (carry-in) en directe omruil op interne componenten in het 1e jaar.
Het is een Aopen barebone, en de kwaliteit van Asus is waarschijnlijk beter. Maar als je geen rare dingen met je laptop doet, maakt die kwaliteit niet zoveel uit.

Ik had gewoon echt niet meer te besteden dan 1500 euro. Anders was het misschien nog Asus geworden.
pi_30932559
quote:
Op maandag 26 september 2005 00:06 schreef TimmyAsd het volgende:
PoisonouS en Cynical:

Whehehe.
Ben alleen klant. Er zijn ook nog andere goede winkels met scherpe prijzen waar je voor iets meer wel dode pixel garantie hebt. Mijn laptop hadden ze ook bij DeLaptopper, maar lees net dat ie niet meer bestaat. Daar kostte dat ding 50 euro meer, maar dan met dode pixel garantie.
pi_30932777
quote:
Op maandag 26 september 2005 00:06 schreef TimmyAsd het volgende:
PoisonouS en Cynical:

No f*cking way

Ben een luie student, die rond lurkt:)
Kwam puur die site tegen door cynical, en heb daarom eens die xls geprobeerd die hij zei

Verder ben ik het opzich wel eens met dyn over de garantie en drivers. Ok, als beetje knutselaar kom je er wel uit, maargoed. Ikzelf heb er geen rekening mee gehouden wat betreft mijn keuze voor mijn asus toen, maargoed.
pi_30932962
quote:
Op maandag 26 september 2005 00:01 schreef dyn het volgende:

[..]

Grappig want Asus maakt voornamelijk barebones waarbij je dus zaken als processor, geheugen, hardeschijf, optical drive en wifi helemaal zelf kunt kiezen. Die barebone bestaat uit de volledige casing (waartoe dus ook het touchpad en toetsenbord behoren en de speakers) met tft scherm, moederbord en poweradapter. Op die wijze heb ik toen bij De Laptopper (die inmiddels niet meer bestaat) mijn Asus M6Ne helemaal zelf kunnen samenstellen. Datzelfde kun je ook weer doen bij Laptops4u.
Ja dat klopt wel, maar ik had echt hele specifieke eisen. Bijv. 7200 rpm shijf. Radeon 9700 128 mb eigen geheugen. Die combinatie hadden ze niet. Of het was echt veel te duur.
quote:
Mensen die een naamloze goedkope laptop kopen hebben binnen een jaar en later alleen maar problemen met het ding waarbij scheurende behuizingen en verf die eraf gaat toch wel de boventoon voert. Een slechte buidlquality dus en dat is te merken als je het ding veel heen en weer sleept. Die goedkope dingen gaan dan ook eerder kapot, ze worden instabiel en hebben rariteiten ("hij doet raar"). Dit geldt echter over het algemeen, dat betekent dus dat er hier en daar zeker wel uitzonderingen zijn.
Mijne is nu 1 jaar oud. Flink mee gesjouwd (school bijv.). Nooit problemen mee gehad. Behuizing is nog altijd prima in orde. Het is namelijk wel Aopen spul he. Dat is een solide merk; het stond alleen niet op de laptop zelf, en daar zat het prijsverschil. De rest van de onderdelen is ook solide spul. Prima hardware merken (ATi, Intel, Hitachi enz.).
quote:
Dan komen we op het punt drivers. Bij een goedkoop laptopje hoef je niet aan te komen zetten met een nieuwe Windows installatie nadat je het ding een jaar hebt of na 2 jaar of langer. Die drivers zijn onwijs oud en bugs zijn niet gefixed. Vaak zijn ze dan ook al helemaal niet meer te vinden en kun je dus geen drivers installeren, als je heel hard zoekt op internet misschien nog wel.
De duurdere merken hebben een veel langere support zodat je over 5 jaar nog steeds de drivers kunt downloaden en installeren.
Lulkoek. Aopen, Intel en ATi leveren de drivers. Voor de rest heb je geen drivers nodig natuurlijk. Deze drivers staan allemaal op de websites.
quote:
Benchmarks vertellen een heel ander verhaal.
De 5400 rpm hd's die uitkwamen ten tijde van de 7200 rpm hd's konden die al aardig evenaren omdat de 7200 rpm techniek op het moment dat het uitkwam al verouderd was tov die 5400 rpm hd's. De 5400 rpm hd's die daarna kwam zijn een doorontwikkeling en bevatten een nog veel nieuwere techniek waardoor ze weer wat sneller zijn. 7200 rpm hd's bijten dus aardig in het stof en slurpen meer energie en zijn duurder. Totaal niet aantrekkelijk meer dus.
Ik heb laatst nog een 5400 rpm erin gezet. Ging duidelijk trager. Waarom denk je dat 7200rpm in desktops standaard is? Die 7200 tov van 5400 kost je misschien 5 a 10 minuten op 4 uur accutijd. Dat is het wel waard. Bovendien, ik gebruik bijna altijd de adapter voor mn laptop. Prijsverschil valt mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cynical op 26-09-2005 00:43:50 ]
pi_30933121
pi_30937250
KHeb deze, maar dan betaal je net iets meer dan 1500..

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1053130

Hij bevalt mij, net als alle andere users ontzettend goed.
pi_30937577
quote:
Op maandag 26 september 2005 09:56 schreef Sunflame het volgende:
KHeb deze, maar dan betaal je net iets meer dan 1500..

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1053130

Hij bevalt mij, net als alle andere users ontzettend goed.
In deze betaal je puur voor de ferarri shit, en als niet auto fan zul je nooit zo'n laptop willen imho:)
pi_30939362
quote:
Op maandag 26 september 2005 10:10 schreef PoisonouS het volgende:

[..]

In deze betaal je puur voor de ferarri shit, en als niet auto fan zul je nooit zo'n laptop willen imho:)
Mee eens... ik zou het ding al nooit willen hebben vanwege het ferrari-logo en het design.
Ja, ik generaliseer.
pi_30939951
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:25 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik zei toch dat ik een noob was. En ik wil er veel mee doen. Games, surfen. Dat soort dingen.

En budget? Pak hem beet 1500 euro..
Het is wel te merken dat je een noob bent op dit gebied, niet beledigend bedoelt, maar voor games en surfen en dat soort dingen heb je echt niet zo'n krachtig laptop nodig.

CPU: Een Pentium M 1,6-1,8GHz is meer dan voldoende
Geheugen: 512MB is ook voldoende, je hebt echt geen 1GB aan geheugen nodig, tenzij je je zelf een ICT-opleiding doet, waarbij je veel met videobewerking bezig bent oid.
Videokaart: Zoals gezegd een goede ATI of Geforce videochip is minimaal wat je nodig hebt
Scherm: Minimaal 15" scherm voor wat kijk plezier.
Netwerk: LAN 10/100/1000, WIFI 54Mb + BT, altijd handig
Harde schijf: Bij normaal gebruik is 40GB al voldoende, meer is uiteraard beter, dan raad ik je hooguit 60GB aan, 80GB is vrij overkill, of je moet non-stop films downloaden
Optical: DVD-brander
USB: toch wel minimaal 4x of meer.
Accu: minimaal 2 uur op accu, het liefst 3 uur of meer.
Extra: firewire of cardreaders zijn altijd handig

Daarnaast moet je ook nog een stevige tas kopen voor de laptop. Zelf heb ik gekozen voor een gewone laptoptas en een laptoprugtas, dus voor andere situatie heb ik een andere tas. Vergeet een goede optical muis niet, is altijd handig voor lang werken achter de laptop.

Je kunt natuurlijk veel geld geven aan een laptop die snel is, maar als de totale snelheid niet meer dan 60% wordt gebruikt, dan heb je eigenlijks weinig aan. Je koopt tenslotte ook geen Porsche om 120km/h op de snelweg te rijden. Koop liever een laptop met meer opties, daar maak je toch eerder gebruik van.
pi_30940727
quote:
Op maandag 26 september 2005 00:26 schreef Cynical het volgende:

[..]

Ja dat klopt wel, maar ik had echt hele specifieke eisen. Bijv. 7200 rpm shijf. Radeon 9700 128 mb eigen geheugen. Die combinatie hadden ze niet. Of het was echt veel te duur.
Dat is balen. Dan wordt het vaak of doorsparen of een alternatief kiezen (voor minder geld, minder kwaliteit of concessies doen: wat minder geheugen wat videokaart betreft).
quote:
[..]

Mijne is nu 1 jaar oud. Flink mee gesjouwd (school bijv.). Nooit problemen mee gehad. Behuizing is nog altijd prima in orde. Het is namelijk wel Aopen spul he. Dat is een solide merk; het stond alleen niet op de laptop zelf, en daar zat het prijsverschil. De rest van de onderdelen is ook solide spul. Prima hardware merken (ATi, Intel, Hitachi enz.).
Mja, zo goed is Aopen nou ook weer niet, heb er genoeg negatieve verhalen over gehoord, maar dit betrof dan ook meer zaken als optical drives en moederborden en niet de notebooks die ze maken.
Wel leuk al die merkjes maar ook dat zegt weinig. Hoe is de kwaliteitsdienst van Aopen? Laten ze snel een laptop voldoen of zijn ze heel streng?
quote:
[..]

Lulkoek. Aopen, Intel en ATi leveren de drivers. Voor de rest heb je geen drivers nodig natuurlijk. Deze drivers staan allemaal op de websites.
Dit is pas lulkoek. Op de ATI site staat groot en duidelijk vermeldt dat je bij je notebook OEM moet zijn voor drivers en NIET (!!!) bij ATI. Dat ze echter ook hun eigen drivers hebben en dat die veelal ook werken is vers 2. Vergeet niet dat we het hier gewoon hebben over OEM's en dat die naar gelang met de videokaart mogen klootviolen. Sterker nog, ze mogen zelfs zo hard klooien dat ATI bij voorkeur al stelt dat je bij de notebook fabrikant moet zijn voor drivers omdat ATI niet kan garanderen dat alle functies van de videokaart aanwezig zullen zijn.
Dat verhaal gaat ook op voor bijv. de Intel Proset (applicatie en driver voor je wifi kaart die bij Intel Centrino notebooks zitten). Synaptics (touchpad) doet hetzelfde. Modem drivers en geluidsdrivers zijn vaak moeilijk tot niet te vinden bij een fabrikant van het onderdeel, die zul je dan alleen bij de notebook fabrikant moeten halen. Dan zwijg ik nog maar over het feit dat heel vaak alleen de drivers van de notebook fabrikant een goede en stabiele werking hebben als we die gaan vergelijking met die van de fabrikant van dat hardware onderdeel.
Als je enige praktijk ervaring hebt met laptopbeheer, dan had je dit ook geconstateerd. Op het forum van de buren (gathering.tweakers.net) loopt een draadje in het Laptop subforum over die drivers en daar zie je ook heel veel mensen die de drivers van de notebookfabrikant gebruiken omdat die de beste en stabielste werking hebben.
quote:
[..]

Ik heb laatst nog een 5400 rpm erin gezet. Ging duidelijk trager. Waarom denk je dat 7200rpm in desktops standaard is? Die 7200 tov van 5400 kost je misschien 5 a 10 minuten op 4 uur accutijd. Dat is het wel waard. Bovendien, ik gebruik bijna altijd de adapter voor mn laptop. Prijsverschil valt mee.
Een desktop hd is 3,5" en heeft een veel grotere platter dan een 2,5" laptop hd. Bijgevolg is dat die grote platter dus sneller rondgedraaid moet worden dan die kleine om evensnel de data eraf te kunnen halen. Dat die 7200 rpm sneller is dan 5400 rpm is een mythe, een idee fix. Benchmarks tonen al aan dat dit dus bullshit is, een fabeltje.
Een 7200 rpm desktop hd = 5400 rpm laptop hd. Een 7200 rpm laptop hd is inmiddels dermate verouderde techniek dat de 5400 rpm techniek het al voorbij is. Daarom zie je zo bar weinig 7200 rpm schijven uitkomen en zo veel 5400 rpm schijven. Als we kijken naar de benchmarks die tweakers.net heeft gedaan dan zie je daar hetzelfde resultaat. Het ging hier trouwens om de nieuwe laptop hd serie van seagate en western digital. Toms Hardware heeft benchmarks gedraaid toen de 7200 rpm hd's net uit waren en die kwam al tot de conclusie dat de snelheidswinst miniem was.

Owja, houdt je er ook rekening mee dat een 7200 rpmhd nog harder draait dan een 5400 rpmen dat deze dus ook heel wat harder raast dan een 5400 rpm?

Opgesomt:
- 7200 rpm is nauwelijk sneller dan 5400 rpm
- 7200 rpm slurpt meer energie dan 5400 rpm
- 7200 rpm is duurder dan 5400 rpm
- 7200 rpm is heel wat meer herrie dan de 5400 rpm
- 7200 rpm wordt zeer weinig geproduceerd en is daarom moeilijker aan te komen dan 5400 rpm (daarom ook weer duurder).
- 7200 rpm gaat tot max 60GB en tegenwoordig tot 80GB, 5400 rpm gaat al naar 100 GB en 120 GB

Zoals je ziet is een 7200 rpm dat beetje extra geld waar je een pixelgarantie of een leukere tas kunt kopen het geld absoluut niet waard. Voor minder heb je een schijf die stiller, zuiniger, netzo snel en meer GB bevat en geld over voor wat anders.

Zoek naar benchmarks en reviews en trek dan nog eens je conclusies.
pi_30941222
Misschien een leuke tip, op de website van Mycom staat nu een reeks laptop voor weinig.

Om maar een paar op te sommen:

Asus Z92K
AMD Turion 64 MT-30
512MB
Nvidia GG 6200
80GB
DVD brander
15,4"
54 Mbps WIFI
Voor 999 euro

Of de HP Pavilion dv4158:
Pent. M 740
1GB
Intel Graphic 900 (weet niet hoe snel)
100GB
DVD brander
15,4"
54Mb Wifi + BT
voor 1399.

Daarnaast staan er ook twee met 17" scherm resp 1499 en 1599 euro. Beiden voldoen aan je eisen. Bij de duurste zit zelfs een webcam en tv-tuner ingebouwd.
pi_30942019
quote:
Op maandag 26 september 2005 12:24 schreef dyn het volgende:
Opgesomt:
- 7200 rpm wordt zeer weinig geproduceerd en is daarom moeilijker aan te komen dan 5400 rpm (daarom ook weer duurder).
- 7200 rpm gaat tot max 60GB en tegenwoordig tot 80GB, 5400 rpm gaat al naar 100 GB en 120 GB

Zoals je ziet is een 7200 rpm dat beetje extra geld waar je een pixelgarantie of een leukere tas kunt kopen het geld absoluut niet waard. Voor minder heb je een schijf die stiller, zuiniger, netzo snel en meer GB bevat en geld over voor wat anders.
Kijk dat is nou handig, zelf is mijn voornaamste reden de warmte en idd geluid, om (nog) geen 7200 rpm voor ene laptop te halen. Zeker omdat in mijn geval het echte werk waar de hdd echt druk is op me desktop pc is.

TS moet er idd ook rekening mee houden dat tassen niet goedkoop zijn. Voor een goede ben je minstens 50 euro kwijt. Zelf heb ik er een van trunc&co wat een lijkt mij b merk is van samsonite... Voldoet goed, en past me laptop mooi in

Maargoed ik ben nu wel benieuwd wat de TS van plan is, mij lijkt zijn beste actie nu eerst uit te zoeken wat die nu echt wil kunnen ermee, daarop een basis samenstellen (amd/intel hdd/mem en video kaart) en dan naar een winkel te stappen van wat kun je mij leveren in dit straatje. Dat doe je bij verschillende winkels.

Probeer daarbij ook te kijken of die winkel al een leuke tas voor je heeft en goede optische muis. misschien valt er dan ook nog te praten over een leuke korting
pi_30944904
HP NC6220 wereld apparaat
pi_30945073
quote:
Op maandag 26 september 2005 15:31 schreef tazmanian het volgende:
HP NC6220 wereld apparaat
Waarom? Hier heeft TS dus geen bal aan, verklaar je ff nader waarom die zo goed is en wat zijn sterke punten zijn tegen over elk ander merk
  maandag 26 september 2005 @ 16:02:40 #80
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_30945669
bedankt voor de info, ik denk dat jullie informatiq hiermee nog een klant bezorgt hebben.
Ik was al een tijdje op zoek naar een webshop waar ik een laptop met eigen specs kan samenstellen, en dit ziet er goed uit.
over die dode pixels. Er bestaat zoiets als 'wet koop op afstand'. Dat houd in dat je zonder opgaaf van reden iets kan terugsturen, binnen 7 dagen.
Als er toch dode pixels op zitten als je hem binnengekregen hebt kan hij altijd nog terug.
En voor 39 euro heb je een pixelgarantie. zit nog ff te twijfelen, want terugsturen kost zo minimaal 5,5 euro, en met pixelgarantie heb je natuurlijk wat langer de tijd als er iets niet goed is.
*denkt*
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_30945698
quote:
Op maandag 26 september 2005 12:24 schreef dyn het volgende:

[..]

Dat is balen. Dan wordt het vaak of doorsparen of een alternatief kiezen (voor minder geld, minder kwaliteit of concessies doen: wat minder geheugen wat videokaart betreft).
[..]
Nee ik wilde echt niet meer dan 1500 euro uitgeven. Ik ben student weet je. En dan kies ik dus voor de beste hardware, en als mijn laptop dan iets meer plastic tov aluminium heeft, jammer dan. Mijn laptop voelt nog steeds erg solide aan. Hij is licht, wordt niet warm, en fluisterstil (ja ook met een 7200rpm schijf). Ik vind m ook nog eens mooi. Accutijd is 4 uur als je gewoon internet en schoolwerk doet.
quote:
Mja, zo goed is Aopen nou ook weer niet, heb er genoeg negatieve verhalen over gehoord, maar dit betrof dan ook meer zaken als optical drives en moederborden en niet de notebooks die ze maken.
Wel leuk al die merkjes maar ook dat zegt weinig. Hoe is de kwaliteitsdienst van Aopen? Laten ze snel een laptop voldoen of zijn ze heel streng?
Maar Aopen word wel gezien als een A-merk in computerhardware. Er zullen hier en daar best wel problemen mee zijn, maar dat zullen merken als Asus, MSI, Gigabyte ook weleens hebben. Aopen heeft een Nederlands servicecentrum in Den Bosch, dus die zullen wel problemen afhandelen. Maar ik heb nog garantie, dus zou m dan terugbrengen naar Informatique. Ik heb echt nog nooit problemen gehad. Niet met het mobo, niet met de optical, en ook niet met de rest.
Toen ik dit ding kreeg, zat ie netjes in een stevige Aopen doos. Toen ik m uitpakte, zag het ding er zeer steriel en keurig verzorgd uit. Dus ik denk dat ze bij Aopen ook erg gericht op kwaliteit zijn.
quote:
Dit is pas lulkoek. Op de ATI site staat groot en duidelijk vermeldt dat je bij je notebook OEM moet zijn voor drivers en NIET (!!!) bij ATI. Dat ze echter ook hun eigen drivers hebben en dat die veelal ook werken is vers 2. Vergeet niet dat we het hier gewoon hebben over OEM's en dat die naar gelang met de videokaart mogen klootviolen. Sterker nog, ze mogen zelfs zo hard klooien dat ATI bij voorkeur al stelt dat je bij de notebook fabrikant moet zijn voor drivers omdat ATI niet kan garanderen dat alle functies van de videokaart aanwezig zullen zijn.
Dat verhaal gaat ook op voor bijv. de Intel Proset (applicatie en driver voor je wifi kaart die bij Intel Centrino notebooks zitten). Synaptics (touchpad) doet hetzelfde. Modem drivers en geluidsdrivers zijn vaak moeilijk tot niet te vinden bij een fabrikant van het onderdeel, die zul je dan alleen bij de notebook fabrikant moeten halen. Dan zwijg ik nog maar over het feit dat heel vaak alleen de drivers van de notebook fabrikant een goede en stabiele werking hebben als we die gaan vergelijking met die van de fabrikant van dat hardware onderdeel.
Als je enige praktijk ervaring hebt met laptopbeheer, dan had je dit ook geconstateerd. Op het forum van de buren (gathering.tweakers.net) loopt een draadje in het Laptop subforum over die drivers en daar zie je ook heel veel mensen die de drivers van de notebookfabrikant gebruiken omdat die de beste en stabielste werking hebben.
Ja ik weet dat ATi dat zegt. Maar toch gebruik ik gewoon de Catalyst drivers. Je hoeft namelijk alleen de .inf file aan te passen, en dan slikt ie ook gewoon Catalysts. En dat kan heel makkelijk via een simpel progje. Gewoon klik-klik-klaar. Catalysts werken uitstekend! Alle functies doen het, en die kun je ook nog eens instellen via het Control Panel.
Ik gebruik niet de Intel Proset van mn cd. Ik heb de nieuwste van de Intel site. Ook die werkt prima.
Synaptics, dat gaat dacht ik gewoon via Windows. XP regelt dat. Ook die werkt prima hiero.
De rest (geluidskaart, modem) staan inderdaad op de site van Aopen. Soms is het zelfs zo dat Windows XP passende drivers heeft. Maar goed, je raadt het al, ook die werken naar behoren.
quote:
Een desktop hd is 3,5" en heeft een veel grotere platter dan een 2,5" laptop hd. Bijgevolg is dat die grote platter dus sneller rondgedraaid moet worden dan die kleine om evensnel de data eraf te kunnen halen. Dat die 7200 rpm sneller is dan 5400 rpm is een mythe, een idee fix. Benchmarks tonen al aan dat dit dus bullshit is, een fabeltje.
Een 7200 rpm desktop hd = 5400 rpm laptop hd. Een 7200 rpm laptop hd is inmiddels dermate verouderde techniek dat de 5400 rpm techniek het al voorbij is. Daarom zie je zo bar weinig 7200 rpm schijven uitkomen en zo veel 5400 rpm schijven. Als we kijken naar de benchmarks die tweakers.net heeft gedaan dan zie je daar hetzelfde resultaat. Het ging hier trouwens om de nieuwe laptop hd serie van seagate en western digital. Toms Hardware heeft benchmarks gedraaid toen de 7200 rpm hd's net uit waren en die kwam al tot de conclusie dat de snelheidswinst miniem was.

Owja, houdt je er ook rekening mee dat een 7200 rpmhd nog harder draait dan een 5400 rpmen dat deze dus ook heel wat harder raast dan een 5400 rpm?

Opgesomt:

Zoek naar benchmarks en reviews en trek dan nog eens je conclusies.
Ik heb destijds ook naar benchmarks gezocht. Ik wou er gewoon zeker van zijn dat als ik een snelle laptop zou hebben, de HD niet de bottleneck zou worden. Daarom heb ik voor 7200rpm gekozen. 60gb is zat. Voor de rest heb ik 250gb desktop hd in externe behuizing via usb 2.0. Is een goedkopere oplossing. Het energieverbruik is maar een beetje hoger. Prijs valt best mee. En nogmaals, dat ding van mij is fluisterstil.
Pixelgarantie had ik sowieso al niet. En ik heb nog steeds een goede hoes, muis en al de andere benodigdheden kunnen kopen. En die ene dode pixel, tja die valt niet toch niet op. En films kijken, dat doe ik via de hdtv. Sony heeft als enige echt goede schermen voor notebooks. Maar voor mij was dat minder belangrijk dan de rest van de hardware.

Maar goed, ieder zn eigen keuze!
pi_30945847
quote:
Op maandag 26 september 2005 16:02 schreef TumTum het volgende:
bedankt voor de info, ik denk dat jullie informatiq hiermee nog een klant bezorgt hebben.
Ik was al een tijdje op zoek naar een webshop waar ik een laptop met eigen specs kan samenstellen, en dit ziet er goed uit.
over die dode pixels. Er bestaat zoiets als 'wet koop op afstand'. Dat houd in dat je zonder opgaaf van reden iets kan terugsturen, binnen 7 dagen.
Als er toch dode pixels op zitten als je hem binnengekregen hebt kan hij altijd nog terug.
En voor 39 euro heb je een pixelgarantie. zit nog ff te twijfelen, want terugsturen kost zo minimaal 5,5 euro, en met pixelgarantie heb je natuurlijk wat langer de tijd als er iets niet goed is.
*denkt*
Als je nu wel dode pixel garantie kan krijgen, dan heb je mazzel. Ik had dat vorig jaar niet! Dus dat zou ik dan wel doen. Maar wat je wel moet beseffen, is dat als je graag films wilt kijken op de laptop, dit scherm niet echt super is. Sony Vaio laptops hebben met afstand de beste schermen voor bijv. films kijken. Maar die kosten, als je er dan nog steeds goeie hardware bij wilt hebben, enorm duur (vind ik, tis maar wat je er voor over hebt he).
  maandag 26 september 2005 @ 16:38:55 #83
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_30946404
quote:
Op maandag 26 september 2005 16:10 schreef Cynical het volgende:

[..]

Als je nu wel dode pixel garantie kan krijgen, dan heb je mazzel. Ik had dat vorig jaar niet! Dus dat zou ik dan wel doen. Maar wat je wel moet beseffen, is dat als je graag films wilt kijken op de laptop, dit scherm niet echt super is. Sony Vaio laptops hebben met afstand de beste schermen voor bijv. films kijken. Maar die kosten, als je er dan nog steeds goeie hardware bij wilt hebben, enorm duur (vind ik, tis maar wat je er voor over hebt he).
Hoe vaak komt het voor dat een pixel dood gaat, na een week? Zijn dode pixels niet iets wat er in zit of niet?
Als ik merk dat hij een dode pixel heeft als hij net binnenkomt kan hij nog terug (koop op afstand), als het vaak voorkomt dat hij in de loop der tijd nog pixel doodmaakt is het misschien idd wel verstandiger om een pixelgarantie erbij te kopen.

Ze bieden trouwens de volgende pixelgaranties
Notebook Dode Pixelverzekering, 0 t/m 749 Euro 39 euro
Notebook Dode Pixelverzekering, 750 t/m 1000 Euro 59 euro
Notebook Dode Pixelverzekering, 1000 t/m 1500 Euro 79 euro
Notebook Dode Pixelverzekering, vanaf 1500 Euro 109 euro
(blijft het feit dat ik het echt verschrikkelijk slecht vind dat er uberhaubt iets moet bestaat als pixelgarantie kopen, maar daar kunnen computerwinkels weinig aan doen, dat is iets wat de fabrikanten verzonnen hebben)
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_30946797
quote:
Op maandag 26 september 2005 16:38 schreef TumTum het volgende:

[..]

Hoe vaak komt het voor dat een pixel dood gaat, na een week? Zijn dode pixels niet iets wat er in zit of niet?
Als ik merk dat hij een dode pixel heeft als hij net binnenkomt kan hij nog terug (koop op afstand), als het vaak voorkomt dat hij in de loop der tijd nog pixel doodmaakt is het misschien idd wel verstandiger om een pixelgarantie erbij te kopen.

Ze bieden trouwens de volgende pixelgaranties
Notebook Dode Pixelverzekering, 0 t/m 749 Euro 39 euro
Notebook Dode Pixelverzekering, 750 t/m 1000 Euro 59 euro
Notebook Dode Pixelverzekering, 1000 t/m 1500 Euro 79 euro
Notebook Dode Pixelverzekering, vanaf 1500 Euro 109 euro
(blijft het feit dat ik het echt verschrikkelijk slecht vind dat er uberhaubt iets moet bestaat als pixelgarantie kopen, maar daar kunnen computerwinkels weinig aan doen, dat is iets wat de fabrikanten verzonnen hebben)
De meeste dode pixels zul je direct zien, de oorzaak is nl een stofje die in de weg zat bij de fabrikage van het scherm.

En om nu 80 euro te betalen voor zoiets, ik zou het niet doen. Zeker omdat bij die pixelgaranties ook altijd maar vraagtekens te zetten zijn. Ik zou gewoon gaan op jouw idee en het bestellen, testen is er iets kapot diretc terug sturen, je hebt dan wel nadeel je kunt er niet nog 1 bestellen omdat die ander kapot zou zijn denk ik (ik gok iig dat ze er niet een 2e keer in trappen, hoewel je wel in je volste recht staat)
pi_30947219
Voor ¤ 1500 heb je ook een Acer Ferrari 4005WLMib. Koolstofvezel behuizing in zwart en rood, AMD Thurion 2G, 1024 Mb intern, Windows XP Pro, 15,4"WSXGA+, 100 Gb 5400 harde schijf, DVD-brander, etcetera.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_30948859
quote:
Op maandag 26 september 2005 17:54 schreef buitenbeentje het volgende:
Voor ¤ 1500 heb je ook een Acer Ferrari 4005WLMib. Koolstofvezel behuizing in zwart en rood, AMD Thurion 2G, 1024 Mb intern, Windows XP Pro, 15,4"WSXGA+, 100 Gb 5400 harde schijf, DVD-brander, etcetera.
Ja dit ziet er wel goed uit, maar waar is ie dan verkrijgbaar voor 1500 euro? Ik zie alleen vanaf 1730 namelijk.
pi_30949718
quote:
Op maandag 26 september 2005 17:54 schreef buitenbeentje het volgende:
Iemand anders kwam er ook mee, maar daarmee kom je als niet auto freak niet graag mee aan, en je betaald voor de ferrari naam.. Daarnaast de garantie van acer :|
pi_30949807
quote:
Op maandag 26 september 2005 18:51 schreef Cynical het volgende:

[..]

Ja dit ziet er wel goed uit, maar waar is ie dan verkrijgbaar voor 1500 euro? Ik zie alleen vanaf 1730 namelijk.
Sjit, bruto prijs gekeken.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_30950942
Ik zoek ook hulp
Wat vinden jullie van deze laptop en dan met name de specificaties, want ik vind het design mooi.
Daar gaat het dan ook verder niet om.

Sony Vaio VGN-B3XP

- Intel® Centrino mobiele technologie
- Intel® Pentium® M processor 745 (1,8 GHz)
- 512 MB geheugen
- 80 GB harddisk
- Double Layer DVD±RW drive
- High Speed WiFi draadloos LAN
- 14.1" breedbeeld TFT-scherm
- Gewicht 2,3 kg
- Microsoft Windows XP PRO (UK) besturingssysteem.

Ik ga de laptop gebruiken om op school te werken en thuis wat te computeren/werken als ik niet achter mijn pc wil zitten.
pi_30951625
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:51 schreef K.V. het volgende:
Ik zoek ook hulp
Wat vinden jullie van deze laptop en dan met name de specificaties, want ik vind het design mooi.
Daar gaat het dan ook verder niet om.

[afbeelding]
Sony Vaio VGN-B3XP

- Intel® Centrino mobiele technologie
- Intel® Pentium® M processor 745 (1,8 GHz)
- 512 MB geheugen
- 80 GB harddisk
- Double Layer DVD±RW drive
- High Speed WiFi draadloos LAN
- 14.1" breedbeeld TFT-scherm
- Gewicht 2,3 kg
- Microsoft Windows XP PRO (UK) besturingssysteem.

Ik ga de laptop gebruiken om op school te werken en thuis wat te computeren/werken als ik niet achter mijn pc wil zitten.
Deze is prima zolang je er niet op wilt gamen (ik zie geen videokaart vermeld staan dus dan zal er wel nix bijzonders in zitten) en echt zware applicaties (videobewerking en programmeersoftware bijv., want daar heb een snellere hd voor nodig) wilt draaien. Vooral de schermen van Sony zijn met afstand ten opzichte van de concurrentie de beste. Sony gebruikt een speciale technologie waarmee het beeld de kleuren zeer goed weergeeft en waarin zwart ook echt zwart is. Ook is de kijkhoek erg goed. Het lijkt net alsof je naar een spiegel zit te kijken. Echt heel indrukwekkend. Dit is heel fijn als je films aan het kijken bent.
Bij mijn notebook (geen Sony) vind ik films kijken persoonlijk niet prettig. Dat doe ik dus ook niet. Maar voor de rest (gamen bijv.) is de mijne uitstekend. Daar is het scherm dan weer wel goed genoeg voor.
Je moet zelf beslissen waar je prioriteiten liggen. Hoe duur is deze?
pi_30983113
Bedankt voor je tekst!
Hij kost ¤ 1545 euro. Op de site van Sony kan ik niets over de videokaart terugvinden.
Gamen doe ik sowieso niet haha, ja heel soms The Sims, maar of dat nou echt gamen is.
De programma's die ik veel gebruik zijn Morpheus, iTunes, Msn Messenger, Word, Excel en het Oxford Advanced Learner's Dictionary.

Ik vind het vooral belangrijk dat hij niet te zwaar is en dat ik genoeg geheugen heb.
Ook moet de laptop er een beetje leuk uitzien natuurlijk. Je moet er tenslotte continu naar kijken.
  Lieve Belg dinsdag 27 september 2005 @ 22:19:35 #92
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_30983722
Ik heb dit topic hernoemd van "Laptop-noob zoekt hulp" naar de huidige TT

Ook een centraal topic van gemaakt, daar er de laatste tijd véél ik-zoek-een-laptop topics waren.

Laten we dus hier centraal verder praten over laptopjes kopen
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_30985060
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 21:59 schreef K.V. het volgende:
Bedankt voor je tekst!
Hij kost ¤ 1545 euro. Op de site van Sony kan ik niets over de videokaart terugvinden.
Gamen doe ik sowieso niet haha, ja heel soms The Sims, maar of dat nou echt gamen is.
De programma's die ik veel gebruik zijn Morpheus, iTunes, Msn Messenger, Word, Excel en het Oxford Advanced Learner's Dictionary.

Ik vind het vooral belangrijk dat hij niet te zwaar is en dat ik genoeg geheugen heb.
Ook moet de laptop er een beetje leuk uitzien natuurlijk. Je moet er tenslotte continu naar kijken.
Geen probleem.
Die prijs valt nog mee. The Sims zou nog wel kunnen inderdaad.
En die programma's stellen nix voor qua eisen. Veeleisende programma's zijn die dingen die echt bedoeld zijn om programma's, films en spellen mee te maken. Ik neem aan dat je die er niet op hebt staan, dus met deze laptop zal alles prima draaien.
Ik raad je wel aan om eens een keer een willekeurige electronicawinkel binnen te lopen. Waarschijnlijk staan er ook Sony Vaios tussen de andere laptops. Dan kun je gelijk het verschil zien tussen de schermen van Sony... en de rest. Ik heb dat ook gedaan, en het verschil is enorm (vind ik). Toch heb ik voor de laptop gekozen die ik nu heb, en heb daar geen spijt van. Deze Sony die jij wilt kopen is erg licht, zal niet erg warm worden, fluisterstil zijn en er ook nog erg goed uitzien (Sony heeft natuurlijk een dure 'look').
Geheugen is met 512mb ruim voldoende voor jouw eisen. Ik heb dat ook.
pi_30997218
Ik weet niet wat je van 2de hands laptops vind, maarik heb deze laptop 3 weken geleden aangeschaft voor ¤800

Jewel Jade 8080 Centrino Notebook
Pentium Mobile 1.7 Ghz ( = 3.4 Ghz )
Intel 855PM Intel ICH4-M chipset
15" SXGA + TFT resolutie 1400 x 1050
1 Gb RAM ( 2 x 512 MB SO-DIMM 2700 )
ATi M11 Radeon 9700 128 Mb dedicated RAM video adapter
1 x PCMCIA cardbus
DVD +/- r/RW
60 GB harde schijf 5400 rpm
3 x USB 2.0
LAN10/100
Wireless LAN B/G 11/54 Mb
56K modem
2.8 Kg

In perfecte staat, met nog 1,5jaar garantie aangezien hij pas in juni van dit jaar was aangeschaft. Jewel is geen top merk, maar mij hoor je niet klagen.
pi_31002273
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:17 schreef Sloper het volgende:
Ik weet niet wat je van 2de hands laptops vind, maarik heb deze laptop 3 weken geleden aangeschaft voor ¤800

Jewel Jade 8080 Centrino Notebook
Intel 855PM Intel ICH4-M chipset
15" SXGA + TFT resolutie 1400 x 1050
1 Gb RAM ( 2 x 512 MB SO-DIMM 2700 )
ATi M11 Radeon 9700 128 Mb dedicated RAM video adapter
1 x PCMCIA cardbus
DVD +/- r/RW
60 GB harde schijf 5400 rpm
3 x USB 2.0
LAN10/100
Wireless LAN B/G 11/54 Mb
56K modem
2.8 Kg

In perfecte staat, met nog 1,5jaar garantie aangezien hij pas in juni van dit jaar was aangeschaft. Jewel is geen top merk, maar mij hoor je niet klagen.
Deze is zeer goed inderdaad. Goeie processor en videokaart, en dat is belangrijk. Die prijs erg laag. Ik heb zoiets qua specs nieuw gekocht en zou het dubbele betaald moeten hebben met deze specs.
pi_31002404
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:17 schreef Sloper het volgende:

Hoe kan dat? Kan iemand dat uitleggen?
pi_31002874
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:14 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Hoe kan dat? Kan iemand dat uitleggen?
Nope, dat kan niet, want dat is klinkklare onzin. Wat hij misschien wel bedoelt is dat een Pentium M 1,7GHz ongeveer hetzelfde presteerd als een Pentium 4 3,4GHz. Oftewel een PR (rating) van 3400+.
pi_31002930
Een Pentium M 1.7ghz presteert ongeveer gelijk aan een Pentium 4 3.0ghz.

Een Pentium M doet per clockcycle (ofwel "hz") nou eenmaal meer werk
pi_31005266
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:10 schreef Cynical het volgende:

[..]

Deze is zeer goed inderdaad. Goeie processor en videokaart, en dat is belangrijk. Die prijs erg laag. Ik heb zoiets qua specs nieuw gekocht en zou het dubbele betaald moeten hebben met deze specs.
Vriendin van me had (heeft) een jewel, nu 3 jaar oud, en die is er compleet mee gekapt een paar maanden terug, valt niets meer aan te doen volgens monteur. Die zei tegen haar "ohh...3 jaar oud al? Dan heb je nog mazzel gehad!', dus ZIJ zou hem in elk geval niet aanraden om te kopen.
(:
pi_31006819
Dan hoop ik maar dat ze in 3 jaar wat verbeterd hebben
pi_31008917
Die monteur weet niks van computers. Een laptop gaat echt wel langer mee dan 3 jaar. Heeft de monteur je toevallig een belachelijke bod gedaan op de laptop? Want dan is alles te verklaren.
pi_31014941
quote:
Op woensdag 28 september 2005 20:30 schreef Phoenixjuh het volgende:
Die monteur weet niks van computers. Een laptop gaat echt wel langer mee dan 3 jaar. Heeft de monteur je toevallig een belachelijke bod gedaan op de laptop? Want dan is alles te verklaren.
Euh geen idee of hij haar (het is niet mijn laptop!) een bod heeft gedaan, dacht het niet. Maar reparatie zou enorm duur worden, volgens mij is er iets mis met de stroomvoorziening, eerst deed de accu niets meer, en daarna wilde hij ook niet meer aan terwijl hij gewoon op alleen stroom gevoed werd. K heb er ook geen verstand van, maar ik zou me in elk geval behoorlijk bekocht worden als mijn laptop er na 3 jaar zo mee zou ophouden.

Misschien dat iemand hier een andere tip heeft om dat ding te maken?

Anyway, ik heb zelf ervaring met 1 lifetec laptop uit 2001 (aldi) die werkte echt geweldig, zelfs met windows ME! Bijna nooit gecrasht, en hij werkt zelfs nu nog na battery refresh 2 uur op accu.

Eind 2002 een Medion gekocht, alleeen maar problemen mee gehad, (zie oud topic van me hier op fok), en als toppunt 3 maanden weggeweest naar medion. Rampenwerk.

Dus nu geen aldi meer en een Dell gekocht in mei. Werkt prima, alleen jammer dat er geen standaard infrarood en inbuilt-microfoon in zit (zoals bij de aldi-laptopejs), had ik wel verwacht namelijk. Anders had ik er wel een bluetooth-ding bij besteld. Verder uitermate tevreden
(:
pi_31030877
Hm, precies het soort topic wat ik zocht
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_31055974
quote:
Op donderdag 29 september 2005 00:13 schreef nein het volgende:

[..]

Euh geen idee of hij haar (het is niet mijn laptop!) een bod heeft gedaan, dacht het niet. Maar reparatie zou enorm duur worden, volgens mij is er iets mis met de stroomvoorziening, eerst deed de accu niets meer, en daarna wilde hij ook niet meer aan terwijl hij gewoon op alleen stroom gevoed werd. K heb er ook geen verstand van, maar ik zou me in elk geval behoorlijk bekocht worden als mijn laptop er na 3 jaar zo mee zou ophouden.

Misschien dat iemand hier een andere tip heeft om dat ding te maken?

Anyway, ik heb zelf ervaring met 1 lifetec laptop uit 2001 (aldi) die werkte echt geweldig, zelfs met windows ME! Bijna nooit gecrasht, en hij werkt zelfs nu nog na battery refresh 2 uur op accu.

Eind 2002 een Medion gekocht, alleeen maar problemen mee gehad, (zie oud topic van me hier op fok), en als toppunt 3 maanden weggeweest naar medion. Rampenwerk.

Dus nu geen aldi meer en een Dell gekocht in mei. Werkt prima, alleen jammer dat er geen standaard infrarood en inbuilt-microfoon in zit (zoals bij de aldi-laptopejs), had ik wel verwacht namelijk. Anders had ik er wel een bluetooth-ding bij besteld. Verder uitermate tevreden
Dat is dell, de basis is een mooie prijs, maar dan is die ook vrij kaal. Medion daartegenover staat bekend aan een overkill aan extra's. Ik zou persoonlijk dan ook voor een dell kiezen, als is het alleen maar voor de service.
pi_31056896
Omdat mijn andere topic is dichtgegooid (of eigenlijk gewoon niet boeiend was) vraag ik het hier maar: Ik zoek een laptop hoofdzakelijk voor internet en tekstverwerken. Soms gebruik ik ook simpele softwareprogramma's. Ik zoek dus de goedkoopste laptop op de markt. Dus zien julllie aanbiedingen of weet je gewoon waar je een goedkope laptop kan kopen, post het hier! (geen dell, geen marktplaats e.d. )
pi_31067190
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:32 schreef Geqxon het volgende:
Een Pentium M 1.7ghz presteert ongeveer gelijk aan een Pentium 4 3.0ghz.

Een Pentium M doet per clockcycle (ofwel "hz") nou eenmaal meer werk
Ook dat niet eens. Een Pentium M 735 (een dothan 1.7 GHz) is vergelijkbaar met een Pentium 4 van 2.6 a 2.8 GHz. Die 3.0 GHz ligt zekersteweten buiten zijn bereik.
Je moet je gewoon niet laten misleiding door al die gigahertzjes die er staan, het gaat erom wat hij per clockcyclus kan doen (zoals hier boven al staat dus). Leuke is dat Intel er mee begonnen is en er nu zelf last van heeft *oops*
quote:
Op woensdag 28 september 2005 20:30 schreef Phoenixjuh het volgende:
Als het ding totaal niets meer doet en hij al 3 jaar oud is dan valt zo'n apparaat nou eenmaal buiten de standaard garantie. Volgens de Nederlandse wet zou je daar 3 jaar van kunnen maken maar de moeite die je daar allemaal voor moet doen loont zich niet.
Een laptop heeft een economische levensduur van 3 jaar ja. technisch kan hij zelfs veel langer mee.
Als je een laptop dropt of vaak misbruikt dan haal je die 3 jaar niet. Notebookfabrikanten willen ook nog wel eens wat slechte series hebben in de loop der jaren. Dit kan ook het geval zijn bij die Jewel laptop, zeker aangezien de monteur al iets meldt van "3 jaar al, dan heb je mazzel", die had dus een kortere levensduur verwacht. Dus maar even stellen dat een laptop echt langer dan 3 jaar mee kan lijkt me niet verstandig
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:24:09 #107
45511 TimmyAsd
pi_31074923
Iemand die weet waar ik terecht kan voor een laptop met onderstaande spec?
quote:
MS-1029 Turion™ 64 Performance Series Laptop, 15.4" WXGA LCD, ATI® Mobility™ Radeon® X700 128MB Graphics $1469.20 $1469.20
MICROSTAR, MS-1029 Notebook Barebone, ATI® RX480M, 15.4" WXGA TFT LCD, ATI® Radeon® X700 128MB Graphics
AMD, Turion™ 64 MT-37 2.0GHz, 1MB L2 cache, 25W, 90nm, 754-pin lidless mPGA
DDR400, 1GB (Qty 2 x 512MB) DDR 400MHz PC-3200 SDRAM SODIMM, Non-ECC
TOSHIBA, 100.0GB MK1031GAS, 4200-RPM, 8MB cache, 9.5mm, EIDE
LAPTOP, Dual-Format/Dual-Layer DVD±R/RW Notebook Optical Drive
LAPTOP, Built-in 3-in-1 MMC/SD/MS Media Card Reader
MICROSTAR, MP54GBT2 Combo IEEE 802.11b/g WLAN + Bluetooth Wireless Adapter, MiniPCI (for MS-1013 & MS-1029 n/b only)
SOFTWARE, No Operating System (Choose or subject to Limited Support)
WARRANTY, Assembled and Tested (1 Year Limited Parts, Lifetime Labor Warranty)
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 10:09:57 #108
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_31079041
Misschien dat iemand mij hier kan helpen: ik ben op zoek naar een laptop met als MINIMALE eisen:

1ghz proc
256 MB ram
15" beeldscherm
TV-out
Integrated Wireless LAN

Het probleem is echter, dat ik hem VÓÓR vrijdag 7 oktober nodig heb (dus kan hem niet bij Dell ofzo bestellen) en dat hij echt niet meer dan een eurootje of 700/800 mag kosten. Ik wil hem wel het liefst NIEUW in een winkel kopen. Ik zie alleen voor de bomen het bos niet meer, omdat er zoveel wordt aangeboden. Iemand die toevallig iets leuks is tegengekomen?
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_31079456
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:09 schreef timmeeeh het volgende:
Misschien dat iemand mij hier kan helpen: ik ben op zoek naar een laptop met als MINIMALE eisen:

1ghz proc
256 MB ram
15" beeldscherm
TV-out
Integrated Wireless LAN

Het probleem is echter, dat ik hem VÓÓR vrijdag 7 oktober nodig heb (dus kan hem niet bij Dell ofzo bestellen) en dat hij echt niet meer dan een eurootje of 700/800 mag kosten. Ik wil hem wel het liefst NIEUW in een winkel kopen. Ik zie alleen voor de bomen het bos niet meer, omdat er zoveel wordt aangeboden. Iemand die toevallig iets leuks is tegengekomen?
Voor alsnog denk ik nog steeds dat de IBM R50e een goede optie is. Bij de MM kost die 629 euro als ik mij niet vergis. Voldoet prima aan je eisen. Is verder een niet al te zware laptop met een super behuizing. Ik heb de nieuwere versie IBM R51 (heeft wat meer opties, maar is qua behuizing vrijwel identiek), vind het nog steeds een prima ding.
pi_31081282
http://www.paradigit.nl/pdf/10010506v.html

echt een koopje voor 1500 euri bij paradigit.

(en dan te bedenken dat ik vorig jaar meer dan 2000 euro aan mn laptop heb uitgegeven_
had je niet verwacht!
pi_31086533
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:03 schreef mx_player het volgende:
http://www.paradigit.nl/pdf/10010506v.html

echt een koopje voor 1500 euri bij paradigit.

(en dan te bedenken dat ik vorig jaar meer dan 2000 euro aan mn laptop heb uitgegeven_
Eens! Deze is ZEER GOED voor 1500 euro! TimmyAsd kijk hier maar eens goed naar. Ik had niet verwacht dat je deze laptop voor dit geld zou kunnen krijgen.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:17:40 #112
45511 TimmyAsd
pi_31086576
Ik ga het ff bekijken inderdaad
pi_31090775
Nou ik zoek de meest betaalbaren kleine laptops op max A4 formaat

tot een max prijs van 1250 euro
pi_31091680
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:43 schreef Phoenixjuh het volgende:
Voor alsnog denk ik nog steeds dat de IBM R50e een goede optie is. Bij de MM kost die 629 euro als ik mij niet vergis. Voldoet prima aan je eisen. Is verder een niet al te zware laptop met een super behuizing. Ik heb de nieuwere versie IBM R51 (heeft wat meer opties, maar is qua behuizing vrijwel identiek), vind het nog steeds een prima ding.
Die klinkt wel goed.
pi_31100834
System: GPN-T64 / 300
1 x MSI MS-1029 Notebook Chassis - $1,000.00
1 x AMD Turion64 MT-37 (2.0 GHz) - $338.00
2 x 1 GB DDR-400 Memory - $340.00
1 x Seagate Momentus 5400.2 80GB (5,400 RPM) - $195.00
1 x Integrated Notebook Audio System - $0.00
1 x 802.11G Plus Bluetooth Wireless Networking - $99.00
1 x Microsoft Windows XP Professional x64 Edition OEM - $185.00
1 x Mozilla 1.7 Web Software Suite (With Any OS Purchase) - $0.00
1 x 1 Year Parts and 1 Year Labor Standard Warranty Included Free - $0.00

Voor omgerekend 1800 euro... Mis ik hier iets?
Ja, ik generaliseer.
pi_31117907
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 23:16 schreef Northside het volgende:
System: GPN-T64 / 300
1 x AMD Turion64 MT-37 (2.0 GHz) - $338.00
1 x Seagate Momentus 5400.2 80GB (5,400 RPM) - $195.00
1 x Microsoft Windows XP Professional x64 Edition OEM - $185.00
1 x 1 Year Parts and 1 Year Labor Standard Warranty Included Free - $0.00

Voor omgerekend 1800 euro... Mis ik hier iets?
Nee deze is prima. Ik zag dat er een ATi mobility Radeon x700 videokaart in zit, dus dat is ook goed. Maar 1800 euro is misschien iets te veel. Misschien kun je deze specs ook voor minder krijgen. Check ff die bovenstaande Paradigit Acer van 1500 euro. Die zou ik interessanter vinden.
pi_31118720
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 16:44 schreef Cynical het volgende:

[..]

Nee deze is prima. Ik zag dat er een ATi mobility Radeon x700 videokaart in zit, dus dat is ook goed. Maar 1800 euro is misschien iets te veel. Misschien kun je deze specs ook voor minder krijgen. Check ff die bovenstaande Paradigit Acer van 1500 euro. Die zou ik interessanter vinden.
Het gaat mij vooral om de mt-turion. Ik wil per se op 64 bit kunnen draaien. Ga nu even naar de acer kijken...
Ja, ik generaliseer.
pi_31128602
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 17:15 schreef Northside het volgende:

[..]

Het gaat mij vooral om de mt-turion. Ik wil per se op 64 bit kunnen draaien. Ga nu even naar de acer kijken...
en waarom dan als ik vragen mag?
had je niet verwacht!
pi_31140146
Jooow! Hallo ik wil een laptop kopen en ik ben een beetje uit de computerwereld. Vroeger wist ik elke dag wel welke vernieuwingen er waren en wilde ik van alles het beste. Ik vind het allemaal niet meer zo boeiend. Ik heb een goeie PC thuis staan blabla... maar ik wil een laptop voor puur zakelijke dingen. Just word, excel, powerpoint etc. Dus gewoon voor school en werk. Ik heb dus geen grafische kaart nodig, geen ultimulti processor en alle specs waar dé gamer al zijn centjes in steekt. Ik zal mijn eisen even onder elkaar brengen:

- laptop
- klein
- licht
- 40 gb hd
- 512 intern
- batterij die een schooldag mee gaat (ik heb dagen van max. 5 klok uur)
- processor?
- draadloos internet (zonder extern kaartje)

verder wil ik dat ie stil is, klein, compact, niet warm wordt en dus een aardig tijdje met de accu kan... DUS WAT WORDT HET?
Beter één appel in de hand dan hoge bomen.
pi_31140382
Apple iBook 12" ?
pi_31140547
en ik wil windows XP....
pi_31140679
MSI Megabook S250
-Bijzonder geil iBook achtig uiterlijk
-1800 gram
-WLAN
-40gb
-12" scherm
-303 x 225 x 26/28 mm (28 mm bij het gebruik van de 4400 mAh accu)
-Celeron M 1300 MHz (niet alles dus, maar voor jouw gebruik meer dan zat)

Het geheugen is standaard 256mb, en uitbreidbaar tot 2048mb. Winkelprijzen van ¤ 904 tot ¤ 966. Over de accuduur:
quote:
Ook hier kunnen we de aanschaf van de optionele 4400 mAh accu (79 euro) aanraden, met deze accessoire is een werktijd van meer dan 4 uur mogelijk.

[ Bericht 10% gewijzigd door Geqxon op 03-10-2005 12:07:19 ]
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:53:41 #123
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_31142311
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:52 schreef Geqxon het volgende:
MSI Megabook S250
-Bijzonder geil iBook achtig uiterlijk
-1800 gram
-WLAN
-40gb
-12" scherm
-303 x 225 x 26/28 mm (28 mm bij het gebruik van de 4400 mAh accu)
-Celeron M 1300 MHz (niet alles dus, maar voor jouw gebruik meer dan zat)

Het geheugen is standaard 256mb, en uitbreidbaar tot 2048mb. Winkelprijzen van ¤ 904 tot ¤ 966. Over de accuduur:
[..]
die 4 uur haal je met een celeron M niet. Met een pentium M lukt dat nog wel. Maar als je een S250/S260 koopt, krijg je er bij de ene winkel een 4 cells accu bij en bij de andere weer 8 cells. Maar als je 5 uur wilt halen, zou ik er zowiezo een 8 cells accu bijkopen
Drugs are good mkay?
pi_31142441
Als ik mij niet vergis, heeft de S260 wel een Pentium M processor. Deze is tussen de 150 en 200 euro duurder.

Daarnaast heb je ook de S270, en deze heeft maar 2 uur accuduur, mede vanwege de AMD-processor
pi_31143654
Boven de 1000 euro wil ik niet komen. Ik denk dat 12" te duur en te klein is. 15" is ook al moeilijk te vinden. Tegenwoordig verkopen ze in de winkels alleen nog maar breedbeeld
Net ff langs de MyCom geweest en daar is de enige laptop die ze hebben voor een redelijke prijs (750) een toshiba met een 17" beeldscherm en een celeron M en 256mb werkgeheugen.... en verder nog wat niet heel erg interessante dingen. Maar die is dus al 750 euro. Is er niet iets kleiners voor minder?
pi_31143976
Uhm, je wilt het toch compact hebben? Dan zou ik voor 12" gaan. 15" is verre van compact Daarnaast zijn er amper 15" modellen met meer dan 4 uur accuduur.

+ Dat de MSI Megabook S250 maar 900 euro kost.
pi_31147707
2 de hands een laptop gekocht met de volgende specs:

Notebook Asus M6R.
Specificaties:

- Intel Mobile Centrino 1400MHz 1MB Cache
- 60GB Hard Disk 4200RPM
- 2x 256MB DDR-RAM
- ATI Radeon Mobile 9100 IGP
- Soundmax Soundcard
- 10/100MB Wired LAN
- Intel Intergrated 802.11b/g Wireless LAN
- DVD+-RW Dual Layer 8x
- Optical Wheels Mouse
- Draag/schouder tas
- Origineel aankoopbewijs
- Alle boekjes en cd's
- Fabrieksgarantie t/m 17-12-2006

Gekocht voor 650 euri's, goede deal gedaan mensen?
pi_31147755
Goeie deal ja!

Is hij gestolen?
pi_31147895
Nee, is vorig jaar december gekocht door degene waarvan ik hem heb gekocht, en er zit een aankoopbon bij
pi_31148745
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:45 schreef dane het volgende:
Boven de 1000 euro wil ik niet komen. Ik denk dat 12" te duur en te klein is. 15" is ook al moeilijk te vinden. Tegenwoordig verkopen ze in de winkels alleen nog maar breedbeeld
Net ff langs de MyCom geweest en daar is de enige laptop die ze hebben voor een redelijke prijs (750) een toshiba met een 17" beeldscherm en een celeron M en 256mb werkgeheugen.... en verder nog wat niet heel erg interessante dingen. Maar die is dus al 750 euro. Is er niet iets kleiners voor minder?
12 inch is echt lekker compact hoor.
Ik heb zelf een 12 inch Powerbook. Als je 12 inch wilt en onder de ¤1000 wilt blijven, raad ik toch een iBook aan. Die voldoet aan al je eisen.
pi_31151053
Ik baal zo ontzettend!
Ik wil graag een apple powerbook maar als je de specs checkt van het geheugen en de harddisk krijg je echt geen bang for your buck.
Wachten op de update van zomer 2006 kan ik nu ook niet omdat de laptop nu nodig is
pi_31151595
het enige nadeel (voor sommige mensen) is het os
pi_31151642
Ik raad je overigens minimaal 1gb in je powerbook aan

Als het ff kan iets van 1.5gb tot 2gb
pi_31151668
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:04 schreef super-muffin het volgende:

[..]

12 inch is echt lekker compact hoor.
Ik heb zelf een 12 inch Powerbook. Als je 12 inch wilt en onder de ¤1000 wilt blijven, raad ik toch een iBook aan. Die voldoet aan al je eisen.
a) deze user wil Windows XP
b) deze user wil onder de 1000 euro blijven
pi_31151736
ok ik zoek een laptop met de volgende eisen

-mobile processor
-batterijduur van min 3 uurtjes
-batterij besparingsoptie
-min 40 gb hdd
-512 mb geheugen
-mwa 12 inch lijkt me een goede grootte
-wifi erin
-windows eigenlijk gewoon hetzelfde als dane alleen tot 1250 euro dan
pi_31151891
Dan raad ik je de MSI Megabook S260 aan Dit is dezelfde als de S250 die ik Dane aanraad, maar dan met zuinige Pentium Mobile processor, 512mb geheugen, 60gb HDD en DVD brander.

Even de prijskaartjes op een rij:
1.5ghz Pentium Mobile: ¤ 1261,99
1.6ghz Pentium Mobile: ¤ 1279,-
1.7ghz Pentium Mobile: ¤ 1345,-

Verder hebben dacht ik alle mobiele Intel processoren "speed-stepping", ofwel een energiebesparende modus waarbij de processor minder snel draait. Je moet hier dus wel een stukje performance op inleveren
pi_31152028
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:47 schreef Geqxon het volgende:

lol nog meer geld erin stoppen
pi_31153849
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:57 schreef Geqxon het volgende:
Dan raad ik je de MSI Megabook S260 aan Dit is dezelfde als de S250 die ik Dane aanraad, maar dan met zuinige Pentium Mobile processor, 512mb geheugen, 60gb HDD en DVD brander.

Even de prijskaartjes op een rij:
1.5ghz Pentium Mobile: ¤ 1261,99
1.6ghz Pentium Mobile: ¤ 1279,-
1.7ghz Pentium Mobile: ¤ 1345,-

Verder hebben dacht ik alle mobiele Intel processoren "speed-stepping", ofwel een energiebesparende modus waarbij de processor minder snel draait. Je moet hier dus wel een stukje performance op inleveren
de s270 was al een optie en maar het enige verschil is de processor en de batterij zag ik.
en de http://www.benq.nl/products/joybook/?product=399&page=specifications is dat een goede keus ?
pi_31154151
quote:

neem wel een pentium M7 (centrino) en geen M3 (celeron), centrino is vele malen beter.
zo is het mij uitgelegd
en centrino draait ook lekkr snel en er zit (volgens mij) een standaard wifi-kaart bij.

*kep een Fujitsu Amilo Hulp bij Laptop zoeken.
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_31157187
Vraagje: wat is nou het grote verschil tussen 128 mb shared-videogeheugen, en 128 mb video geheugen van ATI ofzo (dus losse kaart) in een laptop?
pi_31157755
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:39 schreef M.M het volgende:
Vraagje: wat is nou het grote verschil tussen 128 mb shared-videogeheugen, en 128 mb video geheugen van ATI ofzo (dus losse kaart) in een laptop?
Shared memory betekend dat het leeched van je RAM geheugen.
Een aparte videochip met aparte geheugenmodules gebruikt je raad het al zijn eigen geheugen en is voor games en zware videobewerking// 3d modellering bedoelt.
pi_31157997
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:53 schreef Dementor het volgende:

[..]

Shared memory betekend dat het leeched van je RAM geheugen.
Een aparte videochip met aparte geheugenmodules gebruikt je raad het al zijn eigen geheugen en is voor games en zware videobewerking// 3d modellering bedoelt.
Maar als ik dus bv. 1024MB geheugen neem, met een 128 mb shared videokaart... dan is dat toch wel genoeg om nieuwere games goed te kunnen spelen?
  maandag 3 oktober 2005 @ 22:02:01 #143
45511 TimmyAsd
pi_31158002
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 15:16 schreef Cynical het volgende:

[..]

Eens! Deze is ZEER GOED voor 1500 euro! TimmyAsd kijk hier maar eens goed naar. Ik had niet verwacht dat je deze laptop voor dit geld zou kunnen krijgen.
pi_31158358
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:01 schreef M.M het volgende:

[..]

Maar als ik dus bv. 1024MB geheugen neem, met een 128 mb shared videokaart... dan is dat toch wel genoeg om nieuwere games goed te kunnen spelen?
Nee want je mist simpelweg een goede videochip.
  maandag 3 oktober 2005 @ 22:14:33 #145
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_31158446
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:43 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

bedankt voor je info, ik ga eens informeren!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_31158851
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:02 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Heb je die gekocht?
pi_31158969
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:48 schreef Geqxon het volgende:

[..]

a) deze user wil Windows XP
b) deze user wil onder de 1000 euro blijven
a) Oke dat wist ik niet.
b) iBook 12" is ¤999,-
  maandag 3 oktober 2005 @ 22:29:43 #148
45511 TimmyAsd
pi_31159038
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:25 schreef Cynical het volgende:

[..]

Heb je die gekocht?

Ben er erg blij mee, jij en die andere user nog bedankt voor de tip. Ook een andere user die ik persoonlijk ken zei dat dit een goeie was

Ze gingen wel snel. Ze hadden er vanochtend nog 10, ik had geluk en had de laatste
pi_31159046
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:47 schreef Geqxon het volgende:

Ja ik ben wat geld aan het opzij leggen voor een reep van 1gb.
Dan heb ik 1,25gb.
pi_31163332
Giem laat morgen voor de 3e keer zijn dell maken (nieuwe).

Dell komt bij mij zoooooo de strot uit.. om maar te spreken over hun garantie. Ik bel als particulier en kan een uur wachten en krijg dan te horen dat er niks aan gedaan kan worden en dat ik er maar meer moet leren leven dat mijn laptop van 1800 zo maar af en toe uit valt

Kamaraat van mij met bedrijf belt voor MIJ, even via zijn zakelijk nummer.. 5 min werk en morgen krijg ik een compleet nieuwe laptop, ze komen hem even omruilen.

Wat is dat nou voor stom gedoe.. ik bel als particulier en moet niet zeuren.. een bedrijf belt en ze kruipen door het stof.. hufters zijn het.
pi_31165755
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:29 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Ben er erg blij mee, jij en die andere user nog bedankt voor de tip. Ook een andere user die ik persoonlijk ken zei dat dit een goeie was

Ze gingen wel snel. Ze hadden er vanochtend nog 10, ik had geluk en had de laatste

Veel plezier ermee!
pi_31178233
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:29 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

ik denk dat ik maar es verkoper ga worden bij paradigit. een vriend van me heeft m ook gekocht
had je niet verwacht!
pi_31226171
Ik ben op zoek naar een laptop. Als vervanging van mijn desktop (1.2 athlon), maar wil hem ook mee kunnen nemen naar de Uni.
Ik gebruik de laptop vooral voor tikwerk, internet, msn. Ik speel nauwelijks spelletjes, hoogstens dingen als ages of empires of roller coaster tycoon. Als ik er 1,5 uur mee kan werken zonder stopcontact moet dat genoeg zijn.

minimale eisen:
1.5 Ghz mobiele (celeron m/pentium m?)
512 geheugen
40 Gb harde schijf
WLan/wifi
cd brander/ dvd lezer
ik heb ongeveer 750 euro te besteden.

Ik zat zelf te denken aan de acer TM 2413 LCi (http://shop.informatique.nl/cgi-win/iqshop.xgi?M=I&A=663940). Die kan ik voor minder dan 700 krijgen in een winkel hier in de stad (funprice met 10% korting). Kan ik er gelijk een usb muis/toetsenbord bij kopen.

Lijkt dit wat of hebben jullie andere suggesties?
pi_31237472
Nou ik denk dat die Acer wel de juiste specs heeft. Als ze die voor minder dan 700 euro verkopen bij Funprice, dan zou ik dat gewoon doen.
pi_31243704
verkopen ze nog andere laptops bij funprice ??
pi_31244202
Iemand een linkje met de IBM aanbiedingen van de MediaMarkt?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_31245913
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 19:33 schreef Cynical het volgende:
Nou ik denk dat die Acer wel de juiste specs heeft. Als ze die voor minder dan 700 euro verkopen bij Funprice, dan zou ik dat gewoon doen.
Het enige waar ik nog een beetje mee zit is de shared 128MB videokaart. Hoeveel kun je met zo'n kaart nog doen? Iemand hier die toevallig zo'n kaart heeft en spelletjes erop speelt?

Denk dat ik deze acer wel ga kopen. maar wil eerst wel wat meer weten wat ik ervan kan verwachten. Aangezien je er niet zomaar een kaartje bijprikt...
pi_31253584
Eigen geheugen is nu eenmaal sneller dan het geheugen die je er in prikt. Dat is gewoone en feit, maar als je zoals je al zegt amper gamped, zo ik me er niet zo druk om maken. Verwacht je in de toekomst vaker te gamen, dan kun je beter zeker zijn en die paar euro meer neerleggen voor een betere
pi_31256330
Bedenk wel dat er in die Acer geen goeie videochip zit he, dus het geheugen maakt al eigenlijk niet meer uit. En die videochip is NIET te vervangen. Als je daar toch bezorgd over bent, dan kun je beter kijken naar een zelfde laptop, maar dan met ATi mobility Radeon of nVidia GeForce Go (maar als je de keuze hebt, kies dan ATi). Kost je waarschijnlijk iets meer, maar dan kun je er zeker van zijn dat je spellen normaal draaien. Ik heb zelf de mobility Radeon 9700 128mb eigen geheugen, en die videokaart heeft ongeveer dezelfde prestaties als een goeie desktop videokaart. Dus ik kan gewoon goed gamen als ik normale instellingen gebruik. Ik kon zelfs Half-Life 2 op 1400x1050 draaien en dat ziet er HEEL goed uit, en nog steeds erg vloeiend.

Maar RCT of AoE kan nog wel op die Acer hoor, dat zal geen probleem zijn denk ik. De rest ook niet (voor MSNen en dat soort dingen is een antiek ding al voldoende zeg maar). Je accutijd zal waarschijnlijk weleens 4 uur kunnen worden. Aangezien de specs niet veeleisend zijn qua energie. Ikzelf heb iets betere specs en heb ook weleens 4 uur gehaald (met normaal gebruik, dus niet gamen of zware applicaties draaien).

[ Bericht 10% gewijzigd door Cynical op 07-10-2005 16:10:43 ]
pi_31256460
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:51 schreef pandabeer het volgende:
verkopen ze nog andere laptops bij funprice ??
Kijk zelf maar: http://www.funprice.nl/
pi_31257963
nou mensen, bedankt voor de tips. Deze dame is nu ook mobiel.
Wel met een acer travelmate 4102 WLMi. Flink boven mijn budget, maar ik heb een hele liever geldschieter gevonden
pi_31258251
Heb je soms nog computerles nodig? Ik bied me zeer vrijwillig aan
pi_31258297
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:48 schreef Deepfreeze het volgende:
nou mensen, bedankt voor de tips. Deze dame is nu ook mobiel.
Wel met een acer travelmate 4102 WLMi. Flink boven mijn budget, maar ik heb een hele liever geldschieter gevonden
Uitstekende keuze!
Ik zie dat er een Radeon x700 videokaart in zit. Die is nog sneller dan de mijne, dus dat is een erg goede keuze. De andere specs zien er ook goed uit. Tja het kost wat, maar dan heb je ook wat he.
Veel plezier ermee!
pi_31265126
ik ga binnenkort een laptop kopen.
Ik heb em nodig voor webdesign/photoshop/enz...zeg maar de standaard (web)designprogramma's.
Dit zijn mijn eisen:
-minimaal 60GB hardeschijf ruimte
-128mb grafische kaart
-ongeveer 2Ghz processor
-mogelijkheid voor draadloos internet (intern, niet dat ik zo'n kaartje erin moet steken)
-minimaal 512mb ram geheugen
-ik wil hem ook mee naar school nemen
-af en toe een leuk spel kunnen spelen
-budget: maximaal 1100euro

Aangezien ik niet veel weet over de laptop makers zou ik graag willen weten welke merken een goede reputatie hebben en welke niet. Ook zou ik weten weten waar ik nog meer op moet letten als ik een laptop ga kopen.

Alvast bedankt voor de hulp
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_31268119
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 20:32 schreef Onderbroek het volgende:
ik ga binnenkort een laptop kopen.
Ik heb em nodig voor webdesign/photoshop/enz...zeg maar de standaard (web)designprogramma's.
Dit zijn mijn eisen:
-minimaal 60GB hardeschijf ruimte
-128mb grafische kaart
-ongeveer 2Ghz processor
-mogelijkheid voor draadloos internet (intern, niet dat ik zo'n kaartje erin moet steken)
-minimaal 512mb ram geheugen
-ik wil hem ook mee naar school nemen
-af en toe een leuk spel kunnen spelen
-budget: maximaal 1100euro

Aangezien ik niet veel weet over de laptop makers zou ik graag willen weten welke merken een goede reputatie hebben en welke niet. Ook zou ik weten weten waar ik nog meer op moet letten als ik een laptop ga kopen.

Alvast bedankt voor de hulp
Kijk ff naar die Acer Travelmate 4102 WLMi die de poster (zie posts hierboven) gekocht heeft. Daar zit een 1.7 Ghz Pentium M in, maar die levert bijna dezelfde prestaties als een 2.8 Ghz Pentium 4. Snel zat dus, en die zou je later nog kunnen vervangen voor een 2.0 Ghz versie.
Dit is een Centrino laptop, en dat betekent dat er een package van 3 Intel producten in zit. Namelijk: Pentium M processor, Intel chipset (moederbordchip is dat), en een Intel intern wireless kaart. Dit package heb ik ook. Zeer handig Centrino.
Verder nog goeie videokaart (ATi x700). 80GB schijf. 512mb geheugen. DVD-bakker. Voor minder dan 1100 euro. Acer is een prima merk. Dit is de beste deal voor dit geld. Zou ik doen.
http://hardware.kelkoo.nl/b/a/sbs/113501/14761081.html
pi_31275764
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:56 schreef Geqxon het volgende:
Heb je soms nog computerles nodig? Ik bied me zeer vrijwillig aan
Deze dame red zich prima met computers, schroef mij desktop ook af en toe uitelkaar om een kaartje te vervangen, en installeer windows helemaal zelf

En de geldschieter is mijn aller-allerliefste vriendje, die met pc's werkt.

en nu ben ik hier weg, voordat het een slowchat topic wordt
pi_31309206
Ik heb gister deze laptop gekocht: AMILO A-1650G MN 51005
Ik heb uitgelegd waar ik em voor ging gebruiken, zij lieten een aantal modellen zien en heb zelf uiteindelijk voor bovenstaande gekozen.
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_31316154
Okay, goede keuze. Ik had voor die Acer gekozen, want die heeft nog iets betere specs voor iets minder geld. Maar goed, ieder zn keuze.
Fujitsu-Siemens is ook een prima merk. Ze verkochten destijds ook precies dezelfde laptop als de mijne, maar dan met een Amilo sticker, en dan kost het allemaal wat meer.
  maandag 10 oktober 2005 @ 21:44:11 #170
4180 Hare
Come fly with me!
pi_31343370
Kan iemand me even kort en bondig vertellen wat wel en wat geen goede merken zijn om een laptop van te kopen over het algemeen?

Het moet wel een redelijk goedkope laptop blijven, dus dan krijg je vaak merken als PackardBell, Dell, Asus en Acer. En misschien nog wel meer

Maar welke zijn wel en welke niet aan te raden? En waarom?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_31345767
kleine tip:

Waar je bij een laptop op moet letten is iets heel praktisch namelijk de schanieren.
IBM,Sony en Acer leveren goede schanieren.
Niets is zo vervelend als scheuren in je laptop!

Op dit moment zijn de Acers de biggest bang for your buck als je kijkt naar Sony en IBM en hun prijzen.
pi_31434807
Is er iemand die deze notebook heeft, ik ben er namelijk over aan het denken om een laptop aan te schaffen. In eerste instantie wilde ik voor acer gaan, maar ik kom net deze asus tegen:

• Processor: Pentium M 750, 1,866Ghz, 2MB
  • Chipset: Intel 915PM*
  • Geheugen: 1024MB
  • Schermgrootte: 17"
  • Video: ATI Mobility Radeon X700 128MB
  • Harde schijf: 100 GB
  • Diskettestation: nee
  • Infrarood: SIR-115.2Kbps
  • Modem: 56 Kbps
  • LAN: 10/100 Mbps
  • Wireless lan: IEEE 802.11b/g
  • CD / DVD: *CD-RW/DVD+-RW+DL
  • USB: 5 x USB 2.0
  • FireWire: 1 x IEEE 1394
  • Audio: Audiosysteem met speakers en subwoofer
  • Toetsenbordindeling: 88-/89-key keyboard
  • Software: Microsoft Windows XP Home Edition
  • Afmetingen: 405 x 314 x 38 mm
  • Bluetooth: Ja

Deze laptop klinkt toch wel erg leuk en het prijsverschil met bijvoorbeeld de acer 1694 is maar 100 euro. Dus ben benieuwd naar de mening van anderen hier..

Bij salland automatisering is deze laptop ¤1550,-

Linkje naar de laptop op de asus site
  • pi_31440769
    quote:
    # Schermgrootte: 17"
    da's geen laptop meer, das een verplaatsbare werklocatie.
    Scheren is voor schapen!
    pi_31456681
    Wat een handig topic dit zeg, voel me al bijna een echte pro na het lezen van alle posts!
    Toc zou ik graag nog de mening van een 'expert' weten over de specs van de volgende laptop:

Asus Z92K-B020H

Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800
    Processor: Mobile AMD Turion MT30
    Chipset: SIS 756 + SIS 964L
    Geheugen: 512MB DDR PC2700 (max 2GB)
    Videokaart: nVidia GeForce 6200 with TurboCache 256MB
    Harddisk: 80GB
    Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
    LAN 100Mbit
    WLAN 54Mbit
    1x PCMCIA II, PS/2, Parallel, Microfoon-in, Line-in
    4x USB2.0
    1x Firewire
    TV-Out
    4 in 1 Card Reader
    S/PDIF geluidsuitgang
    Microsoft Windows XP Home
    Afmetingen: 354x284x35.2mm
    Gewicht: 2,85kg

Leek mij wel een goeie!
    pi_31457011
    Was ik weer, ik zag er nog een, een aanbieding in dezelfde prijscategorie (~1000 euro),
    namelijk:

Asus M6847NE

Type processor Intel Pentium M
    Uitvoering 735
    Kloksnelheid 1700 MHz
    Intern geheugen 512 MB
    Intern geheugen (max.) 2048 MB
    Beeldscherm type TFT
    Beeldscherm grootte 15,1 inch
    Beeldscherm resolutie 1400 x 1050
    Videokaart type ATI Mobility Radeon 9600
    Videogeheugen 64MB
    Model videokaart videokaart
    Geluid onboard
    Luidsprekers intern
    Opslagcapaciteit 80 GB
    Snelheid 5400 rpm
    Media station DVD-Dual, cardreader
    Overige bijzonderheden:
    Aansluitingen Ethernet, gigabit Ethernet, Firewire, IR, modem, TV-out, USB 1.x, USB 2.0, Wireless LAN
    PC card 1 x type II
    Accu Li-Ion
    Besturingssysteem Windows XP
    Afmetingen (L x D x H) 354 x 273 x 22 - 34 mm
    Gewicht 2600 gram
    Introductie model 2004
    Afmetingen (H x B x D) 3,4 x 35,4 x 27,3 cm

Weet iemand wat het verschil is tussen een 64MB en 256Mb videokaart als je niet gamet, maar -af en toe- wel grafisch bezig bent en een dvdtje wil kijken?
    pi_31457058
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 12:35 schreef PoisonouS het volgende:

[..]

Dat is dell, de basis is een mooie prijs, maar dan is die ook vrij kaal. Medion daartegenover staat bekend aan een overkill aan extra's. Ik zou persoonlijk dan ook voor een dell kiezen, als is het alleen maar voor de service.
    Dell voor de service

Wat een kut zooi bij die lui.. naar 3 keer repareren doet hij het nu nog niet.. en nu komen ze maar gewoon niet meer.. Daar neem je dan een dag vrij voor.. Ze bellen je nooit terug.. op E-Mail wordt niet gereageerd... Lekkere kut service.. nee serieus.. neem echt nooit een dell als consument ze naaien je waar je bij staat
    pi_31458393
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 10:30 schreef MissMenita het volgende:
    ...Weet iemand wat het verschil is tussen een 64MB en 256Mb videokaart als je niet gamet, maar -af en toe- wel grafisch bezig bent en een dvdtje wil kijken?
    Geen, het is slechts een verkooppraatje van de verkoper dat meer beter is. In het algemeen heb je slechts een x aantal MB's nodig om genoeg geheugen en vlekkeloos beeld te krijgen op je beeldscherm. Voor een resolutie van 1024*768 heb je bijvoorbeeld 32MB nodig. Je kunt er gerust op vertrouwen dat het aantal MB's voor je videokaart altijd voldoende is. Ze gaan tenslotte geen laptop fabriceren met een videokaart die ongeschikt is. De snelheid voor games wordt toch meer bepaald door de snelheid van de videochip. Bij games moeten er special effects worden berekend, dat kost veel kracht. Voor wat grafische bezigheden en dvdtjes bekijken heb je meer CPU-kracht en intern geheugen nodig. Videogeheugen heeft daarin praktisch geen bijdrage in.
    pi_31458690
    Aha, thanx voor de info!
    pi_31514680
    Misschien dat er mensen zijn die er meer verstand van hebben, maar is dit een goede laptop voor ongeveer 1000 euro?
    Ik zal er maar gelijk bij vertellen dat ik geen geavanceerde spelletjesvideokaarten hoef, maar ik wil wel dat het een redelijk snelle laptop is met een aardig geheugen. Als er aanbiedingen zijn die beter zijn, zou ik het ook wel willen horen natuurlijk. Het wordt in principe wel een vervanger van m'n desktop die ik nu heb.

De Asus Z92V
    Technische specificaties
    Processor Intel® Centrino® processor 1.74 GHz, Dothan 740, 2MB L2
    Chipset Intel® 915PM
    Geheugen 1 x 512 MB DDR2 geheugen (uitbreidbaar met 512 en 1024 MB)
    PCMCIA uitbreidingssloten 1 maal type I/II
    Harddisk 80 GB
    Grafische kaart ATI mobility X700 (PCI Express)
    Video geheugen 64 MB DDR
    Beeldscherm 15.4 inch breedbeeld TFT scherm (WXGA+)
    Floppy drive Optioneel
    Optische drive 8x DVD+/- RW Double layer (bootable)
    Geluidskaart Intel High Definition Audio
    Modem V92 56Kbps modem
    Aansluitingen 1 x 15 pins Mini D-sub VGA 4 x USB 2.0 3x audio (Speaker out/Mic-in) 1 x RJ11 modem connector 1 x RJ45 LAN connector 1 x parallel 1 x IEEE 1394 1 x TV-Out 1 x IrDA
    Extra 802.11b/g Wireless LAN geïntegreerd
    Accu Li-Ion 8 cells 4400mAh (+ externe voeding)
    Afmetingen HxBxD in mm 22-34 x 354 x 273 mm
    Gewicht 2,6 kg
    Toetsenbord Standaard QWERTY
    Muis / webcam Touchpad + ingebouwde webcam (1.3 Mb Pixels)
    Speakers 2 interne stereo speakers
    Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home NL/ Works NL geleverd, Windows XP
    Service en garantie 2 jaar pick-up en return garantie Uitbreiding geheugen
    Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
      dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:06:49 #180
    53268 HomerJ
    Your talking to me?
    pi_31539161
    Ik zoek een laptop met de volgende eisen:

Stabiel, redelijk snel systeem
    Grote harde schijf(80 GB ofzo)
    DVD-brander

Voor de rest alleen DVD's kijken/branden, surfen en tekst verwerken. Voor hoeveel ben ik dan ongeveer kwijt?
    "the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
    pi_31540204
    wat vinden jullie van de actie van de mediamarkt.

die fijutsi siemens voor 1199 euro?
    pi_31554180
    quote:
    Op dinsdag 18 oktober 2005 18:51 schreef OSA het volgende:
    wat vinden jullie van de actie van de mediamarkt.

die fijutsi siemens voor 1199 euro?
    Om welk type gaat het?
    -de aanbiedingen van mediamarkt openen nooit op de webpage bij mij-
    pi_31555058
    de fujitsu siemens amilo m1437

intel centrino met pentium m 740
    1024mb ddr2 geheugen
    80gb SATA HDD
    15.4" TFT
    ATI Mobility Radeon x700 -128 mb DDR1

etc
    pi_31558135
    Ja, is volgens mij -ben helaas geen laptop-pro- ook wel een goeie.
    Enige is het gewicht: 3.1 kg, redelijk zwaar in vergelijking tot andere laptops met zelfde specs.
    pi_31559942
    pi_31562028
    zonde dat het die IBM niet meer is
    pi_31563181
    quote:
    Op woensdag 19 oktober 2005 17:17 schreef mark_dabomb het volgende:
    zonde dat het die IBM niet meer is
    hoe bedoel je?
    pi_31564389
    quote:
    Op woensdag 19 oktober 2005 18:23 schreef Barcelona het volgende:

[..]

hoe bedoel je?
    MM had laatste twee IBM's te koop, de R51 en de R50e voor 599 euro. De R51 is een prachtige laptop voor een zeer gunstige prijs.
    pi_31567501
    quote:
    Die wilde ik net posten. Weet iemand of dat iets is voor een 'moeder type' (ehh haha) die alleen wil internetten (gewoon mail lezen en wat surfen naar informatie etc.) en haar foto's wil bewerken?
    Vind het een superprijs dus!

En weet iemand of je bij een laptop zoals deze ook later nog dingen kan uitbreiden?
    Hopelijk heeft iemand een antwoord voor 8uur morgenvroeg
    pi_31568059
    quote:
    Op woensdag 19 oktober 2005 22:14 schreef jmac het volgende:
    Die wilde ik net posten. Weet iemand of dat iets is voor een 'moeder type' (ehh haha) die alleen wil internetten (gewoon mail lezen en wat surfen naar informatie etc.) en haar foto's wil bewerken?
    Vind het een superprijs dus!

En weet iemand of je bij een laptop zoals deze ook later nog dingen kan uitbreiden?
    Hopelijk heeft iemand een antwoord voor 8uur morgenvroeg
    Ja, daar is 'ie zeker geschikt voor. Het geheugen is uit te breiden naar 2048 mb(beetje veel..). Maar 512mb kan geen kwaad. Verder is er weinig uit te breiden, dat heb je nou eenmaal met laptops.
    pi_31568816
    nog een vraagje: Kan je dat meteen laten doen bij Mediamarkt en hoeveel kost zoiets extra?
    pi_31569172
    quote:
    Op woensdag 19 oktober 2005 23:13 schreef jmac het volgende:
    nog een vraagje: Kan je dat meteen laten doen bij Mediamarkt en hoeveel kost zoiets extra?
    Ik ben bang dat ze met zo'n stormloop niet rustig aan iedereen gaan vragen hoeveel geheugen ze erin willen
    pi_31569479
    Zorg iig dat je daar op tijd bent! Dat geheugen kan je altijd later doen en kost iets van ¤ 35,- voor 256mb erbij.
    pi_31604061
    Waarom nou weer mediamarkt eindhoven?? ben nu toch te laat helaas.....
      vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:34:04 #195
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_31604593
    Deze Compaq of deze Acer?

En waarom?

Ik heb het nodig voor mijn opleiding -> draadloos internet.
    Die van Compaq heeft een 6-cell accu en die Acer een 4-cell accu. Is het verschil daartussen duidelijk te merken?
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
    pi_31606535
    De acer is in ieder geval lichter en volgens mij is zijn harde schijf ook 5400 rpm i.p.v 4200 rpm. Dat scheelt ook. Van die batterij weet ik het niet!
    pi_31608614
    6 cell is beter. De standaard laptops van dell hebben zelfs een 8 of 9 cell waar je ongeveer 4 uur mee doet
    pi_31609610
    quote:
    Op vrijdag 21 oktober 2005 17:56 schreef mark_dabomb het volgende:
    6 cell is beter. De standaard laptops van dell hebben zelfs een 8 of 9 cell waar je ongeveer 4 uur mee doet
    Onzin, 6 cell hoeft niet altijd beter te zijn. Hangt af hoeveel stroom je laptop verbruikt. Voor een zelfde laptop is 6 cell beter dan 4 cell, maar bij 2 verschillende laptops kan je dat nooit zeggen, tenzij je meer technische gegevens hebt.
    pi_31613990
    quote:
    Op woensdag 19 oktober 2005 23:35 schreef Barcelona het volgende:
    Zorg iig dat je daar op tijd bent! Dat geheugen kan je altijd later doen en kost iets van ¤ 35,- voor 256mb erbij.
    Dank heb hem gehaald! Ze hadden er maar 115 en om 8.15 waren er nog maar 17
    pi_31614600
    Leuk! Dat gaat behoorlijk snel dus ja.
    Heb je nog extra geheugen gekocht?
    pi_31615833
    heeft iemand al die fujitsu siemens amilo m1437 gekocht en zoja hoe bevalt ie?
    pi_31631777
    Ik ben ook al sinds een week of wat op zoek naar een laptop. Was eerst van plan om een draagbare DVD-speler te kopen om films te kijken als ik in de trein zit, maar bedacht toen dat het toch beter is om wat meer euro's stuk te slaan en gewoon voor een laptop te gaan waar je honderd keer meer mee kan.
    Heb dit forum (en div andere) eens doorgespit en gezocht naar het meeste value for money, maar heb nog geen echte topaanbiedingen gezien.

Een aanrader is iig om de pricewatch op tweakers.net in de gaten te houden. En ja, daar staan veel (zoniet alleen maar) webshops op, maar dat hoeft voor de aanschaf van een laptop geen beletsel te zijn imo. Er is altijd wel een shop in de buurt waar je ook dingen kan afhalen voor evt RMA en het scheelt tientallen euro's (en meer) met de gangbare winkels als funprice, dixons en MM.

Na lang zoeken ga ik (denk ik) kiezen tussen een Acer Aspire 3003WLMI_512 en een Acer Aspire 5024WLMI. De eerste is een redelijke budgetlaptop van ¤ 770; de tweede is een uitgebreidere laptop van ¤ 1074. Heeft iemand een van deze laptops en zoja wat zijn je ervaringen?
    Heb ook wel zitten kijken naar Asus laptops, maar zie door de bomen de laptops niet meer. Reteveel keus maar ook rete-onoverzichtelijk, dus wellicht heeft iemand een goede Asus laptop voor een redelijke prijs gezien die qua specs overeen komt met bovenstaande Acers?
    Het is de bedoeling dat ik hem ga gebruiken om films mee te kijken, tekstverwerken en draadloos internetten. Gamen is geen hoofddoel, maar is wel mooi meegenomen als ik besluit voor de wat duurdere optie te gaan. Dan is het mooi meegenomen!

[ Bericht 0% gewijzigd door V1nce op 22-10-2005 17:58:47 ]
    pi_31654680
    Ik heb hetzelfde als V1nce. Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een goede laptop. Mijn budget is ongeveer 700 euro. Ga zo even kijken naar die Acer die V1nce noemt. Heeft iemand nog suggesties voor goede laptops rond de 700 euro?
      Lieve Belg zondag 23 oktober 2005 @ 21:25:31 #204
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_31655518
    De TT gewijzigd naar "[Centraal] Laptop/Notebook kopen". De vorige was "[Centraal] Laptops kopen".
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_31662293
    heey mensen. Nu bij de mediamarkt zoetermeer in de aanbieding:

Fujitsu Siemens L 7300

Processor: Intel Celeron M 360 (1,4 ghz)

512 mb ram geheugen

60 gig harddisk

wifi.

voor 649 euro

Goede deal?
    pi_31688489
    Ik heb een beetje het gevoel dat dit topic behoorlijk dood is.....
      dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:11:00 #207
    47819 vbmot
    Are those my feet?
    pi_31689034
    quote:
    Op dinsdag 25 oktober 2005 22:46 schreef pandabeer het volgende:
    Ik heb een beetje het gevoel dat dit topic behoorlijk dood is.....
    Centrale topics nodigen niet uit tot lurcken (en dus reageren).

Maargoed, die laptop lijkt me best aardig en de kwaliteit van FS is best ok volgens mij. Jammer van de Celeron, maar voor die prijs lijkt hij me helemaal niet slecht.
    Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
    Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
    pi_31694718
    Voor dat geld kan je helaas niks beters krijgen dan celeron. Alleen sempron van amd wil nog wel is lukken, maar die worden heel vaak veel te heet....
    pi_31694917
    Denk dat het misschien wel iets goedkoper kan.
    Mediamarkt is vaak helemaal niet zo heel goedkoop
    pi_31697835
    nee dat weet ik wel maar deze aanbieding is nergens op internte goedkoper te krijgen. Vooral de 512 mb ram en het ingebouwde wifi zit er dan niet bji... Ik ga deze laptop dus morgen halen...
      vrijdag 28 oktober 2005 @ 08:12:52 #211
    12821 gateway
    @ [DPC]Fokschaap
    pi_31746605
    Asus Notebook Pro 60x

Features:
    • Intel® Centrino™ Mobiltechnologie mit Intel® Pentium® M Prozessor 725 (1.60 GHz, 2 MByte Cache, 400 MHz FSB)
    • 15,4" WXGA TFT-Display mit Glare-Technologie für brilliante Farben und mit max. Auflösung 1280 x 800
    • PCI Express Grafik ATI Mobility Radeon X700 mit 64 MB Video-RAM
    • 1024 MB DDR2 Arbeitsspeicher
    • 80 GB Festplatte
    • Dual Layer DVD-MultiNorm-Brenner für alle gängigen Formate (bis zu 8,5 GByte auf einer DVD)
    • 4 in 1 Cardreader

Voor 999 euro..... Is het wat? (behalve duur vindt ik mjah...)
    pi_31819623
    quote:
    Op vrijdag 28 oktober 2005 08:12 schreef gateway het volgende:
    Asus Notebook Pro 60x

Features:
    • Intel® Centrino™ Mobiltechnologie mit Intel® Pentium® M Prozessor 725 (1.60 GHz, 2 MByte Cache, 400 MHz FSB)
    • 15,4" WXGA TFT-Display mit Glare-Technologie für brilliante Farben und mit max. Auflösung 1280 x 800
    • PCI Express Grafik ATI Mobility Radeon X700 mit 64 MB Video-RAM
    • 1024 MB DDR2 Arbeitsspeicher
    • 80 GB Festplatte
    • Dual Layer DVD-MultiNorm-Brenner für alle gängigen Formate (bis zu 8,5 GByte auf einer DVD)
    • 4 in 1 Cardreader

Voor 999 euro..... Is het wat? (behalve duur vindt ik mjah...)
    Ik kan me goed voorstellen dat 999 euro nog een groot bedrag kan zijn, dat is het voor sommigen ook gewoon.

Als je het echter vergelijkt met die "aanbieding" van de Aldi is dit een koopje. Hij is 400 euro goedkoper, kwalitatief veel beter en je hebt er standaard 2 jaar global warranty van Asus erbij.
    pi_31827595
    Ik zoek een laptop die aan de volgende voorwaarden moet voldoen.

Scherm 12" t/m-15" (Hogere resolutie dan 1024x768 in ieder geval)
    1024MB Ram
    Maximaal 3kg
    Relatief grote HD (80GB of meer)
    WiFi
    Stille laptop qua ventilatoren
    Snelle maar zuinige processor (Pentium M of AMD Turion)
    Ingebouwde microfoon
    Het scherm moet ook volledig naar achteren kunnen buigen (180 graden).

Waar gebruik ik hem voor:
    Internetten, MP3's afspelen, skypen, films kijken, photoshop, websites bouwen en ander grafisch werk. Manusje van alles. Games erop spelen hoeft echter niet, daar heb ik mijn desktop wel voor.

Ik heb zelf de MSI S270 op het oog, maar vind het scherm eigenlijk net iets te klein (12").
    pi_31862332
    Ik vroeg me af wat voor laptop ik het best kan kopen.
    En waar moet ik alllemaal op letten bij de aankoop van een laptop
    wat zijn de zwakke punten van een laptop?

hij zou gebruikt worden voor:

mails checken
    wat surfen
    mp3's
    cd's schrijven (eventueel DVD's)
    office-toepassingen
    ...

en tot slot: voordelen en nadelen van 2dehands / nieuw

accu maakt niets uit, de laptop zal meestal op een bureau gaan staan, en af en toe eens in de zetel tijdens het tv-kijken, en dan kan ik hem ook insteken

alvast bedankt

ook nog: welke zijn zowat de betere merken?
    Als we maar gelukkig zijn...
      dinsdag 1 november 2005 @ 12:35:33 #215
    53268 HomerJ
    Your talking to me?
    pi_31863703
    Omdat niemand reageert nog maar eens
    quote:
    Op dinsdag 18 oktober 2005 18:06 schreef HomerJ het volgende:
    Ik zoek een laptop met de volgende eisen:

Stabiel, redelijk snel systeem
    Grote harde schijf(80 GB ofzo)
    DVD-brander

Voor de rest alleen DVD's kijken/branden, surfen en tekst verwerken. Voor hoeveel ben ik dan ongeveer kwijt?
    "the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
    pi_31872195
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 12:35 schreef HomerJ het volgende:
    Omdat niemand reageert nog maar eens
    [..]
    Denk dat zoiets voor rond de 1000 euro wel moet lukken!
    pi_31999787
    1 x AMD Turion64 MT-40 (2.2 GHz) - $395.00
    1 x Hitachi Travelstar 7K100 80GB (7,200 RPM) - $305.00
    1 x Logitech MX310 Optical Mouse Retail - $35.00
    15.4" WSXGA+ LCD Display Screen, 1280 x 800 Native Resolution
    ATI Mobility Radeon X700 PCIe Graphics with 128 MB DDR
    HD-15 (Analog) Monitor Output and S-Video TV Output
    Integrated Dual Layer DVD±RW / CD-RW Combo Optical Drive
    Integrated 10/100 Ethernet and 56k Modem Connectivity
    Optional 802.11G Wireless LAN (54 Mbps)
    3-in-1 Memory Card Reader, Type II PCIMCIA Connector

Voor +/- 1750 euro

OF

Beeldscherm 17" TFT WXGA, 1440 x 900
    Processor Intel Pentium M 760 2.0GHz (Centrino)
    Cache geheugen 2MB
    Intern geheugen 1x1024 MB DDR II 533Mhz
    Vaste schijf 2 x 80 GB SATA (5400rpm)
    RAID Technologie (0/1/2)
    Videokaart GeForce Go 6800
    Videogeheugen 256MB
    USB 2.0 4x
    Firewire IEEE 1394
    TV-Aansluiting S-Video Out / DVI
    Cardreader SD / MS / MMC / MSPRO
    Drive Double Layer DVD +/-R +/-RW
    Audio Azalia Codec (7.1 SPDIF)
    Modem 56kbps
    Netwerk 10/100 Mbps LAN
    Wireless Lan 802.11 G
    Accu Li-Ion
    Besturingssysteem MS Windows XP Home Edition NL

voor 1850 euro.

===============================================================================

Wat oh wat zouden jullie kiezen?
    Ja, ik generaliseer.
    pi_32160565
    Ik ben op zoek naar een goedkope simpele laptop.
    Eisen:

-Nieuw
    -Goedkoop (doh)
    -Wifi
    -512 mb geheugen

Bij dell ben je verplicht bvb al die software te nemen die je niet hoeft.

Ik had daar (uit me hoofd) de latitude 2200 op het oog, met een minipci a/b/g kaartje erin)

Iemand nog tips? (is er bvb een laptop configurator?)
      vrijdag 11 november 2005 @ 01:39:55 #219
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_32168142
    Ik heb overigens een gloednieuwe Asus laptop binnen, maar ik heb thuis op het wireless netwerk nog weleens dat om de zoveel tijd de verbindingskwaliteit naar beneden schiet en dat ik dan even flink traag ga. Daarna is alles wel weer in orde, maar om de zoveel tijd gebeurt het.

Iemand enig idee hoe dat eventueel te verhelpen valt? Of is dat helaas een van die nadelen van WiFi waar je soms gewoon niks aan kan doen..
    pi_32232710
    Ben op zoek naar een laptop.

- minimaal 512mb-ram geheugen
    - minimaal 60gb hardeschijf
    - 15.4 inch wxga brightscreen
    - 128 mb video kaart, 128 gedeeld geheugen mag ook
    - moet robuust zijn en onder de 3kg
    - mooi design
    - en hij moet minstens 3 uur kunnen draaien op 1 accu

mijn budget is 1200 euro!
    Bier = Lekker
    pi_32233870
    Misschien moeten jullie eens op Tweakers gaan kijken ofzo...
    Ja, ik generaliseer.
    pi_34195320
    pi_34198717
    In de hoop dat iemand reageert....

Ik ben op zoek naar een laptop van om en nabij 800 euro.
    De vereisten zijn:
    - min. 40GB HDD
    - mogelijk om DVDs af te spelen
    - 512MB RAM
    - Krachtige batterij (vooral dit is belangrijk. 2 uur vind ik eigenlijk iets aan de korte kant)
    - (W)LAN (ok dit is niet echt een vereiste aangezien dit er later ingebouwd kan worden)

Ik zat zelf te denken aan de Dell Inspiron 630M, maar die komt met alles wat ik erbij wil op 911 euro (minimale prijs: 899) dus is aan de prijzige kant. Tot nu toe heeft deze wel mijn voorkeur.
    Of anders leek mij de BenQ Joybook R22E-D22 of Toshiba Satellite M40X-175 wel geschikt. De laptop zal worden gebruikt onderweg en op school; DVDs afspelen, tekstverwerken en gewoon surfen. Geen Photoshop of games.
    Mijn voorkeur gaat uit naar een niet zwarte laptop, maar ik discrimineer verder niet.
    pi_34201321
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 13:51 schreef Syytön het volgende:
    In de hoop dat iemand reageert....

Ik ben op zoek naar een laptop van om en nabij 800 euro.
    De vereisten zijn:
    - min. 40GB HDD
    - mogelijk om DVDs af te spelen
    - 512MB RAM
    - Krachtige batterij (vooral dit is belangrijk. 2 uur vind ik eigenlijk iets aan de korte kant)
    - (W)LAN (ok dit is niet echt een vereiste aangezien dit er later ingebouwd kan worden)

Ik zat zelf te denken aan de Dell Inspiron 630M, maar die komt met alles wat ik erbij wil op 911 euro (minimale prijs: 899) dus is aan de prijzige kant. Tot nu toe heeft deze wel mijn voorkeur.
    Of anders leek mij de BenQ Joybook R22E-D22 of Toshiba Satellite M40X-175 wel geschikt. De laptop zal worden gebruikt onderweg en op school; DVDs afspelen, tekstverwerken en gewoon surfen. Geen Photoshop of games.
    Mijn voorkeur gaat uit naar een niet zwarte laptop, maar ik discrimineer verder niet.
    Als jij lang met de accu wil moet je een Intel Centrino processor kopen, die dingen zijn niet goedkoop maar zijn wel zuinig.
    pi_37092877
    Vergelijking tussen twee laptops

Voor welke zouden jullie gaan, en waarom?
    pi_37092911
    De rechter. De videokaart en de accu-duur zijn het duidelijk waard.
    pi_37092991
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 13:07 schreef Geqxon het volgende:
    De rechter. De videokaart en de accu-duur zijn het duidelijk waard.
    Die van 799 dus?

En je bedoelt die grafische kaart?

En over accuduur zie ik niks
    pi_37093024
    Die inderdaad. En met de videokaart bedoel ik de grafische kaart.

En ik krijg het gevoel dat een 14" scherm + Celeron Mobile een stuk energiezuiniger is.
    pi_37093334
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 13:12 schreef Geqxon het volgende:
    Die inderdaad. En met de videokaart bedoel ik de grafische kaart.

En ik krijg het gevoel dat een 14" scherm + Celeron Mobile een stuk energiezuiniger is.
    Dat weet ik wel zeker.. Ik heb zelf een 17 inch scherm... stroom zuipen...
    pi_37095439
    Dus een kleiner beeldscherm is beter?

En dattie maar 1,5 ghz heeft is ook geen bezwaar?
    pi_37175491
    Hey,

Heeft iemand van jullie ervaring met een 12" laptop. Ben van plan er eentje aan te schaffen die ik redelijk makkelijk mee kan nemen, en zit een beetje te twijfelen tussen twee modellen van MSI. Tegenwoordig zie je in winkels alleen maar 15,4" laptops staan, en die zijn me iets te groot/zwaar, maar zou graag eens wat ervaringen horen, of een 12" met 14" vergelijken voordat ik hem via internet bestel.....
    Maar ja, nergens te vinden op display in een winkel......

Dus iemand ervaringen?
    It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting...
      zondag 23 april 2006 @ 16:29:13 #232
    49850 RubberDuckey
    de Treinenman
    pi_37216651
    Ik heb zelf een oude laptop die een 12" scherm heeft, ik vind het maar klein, de max resolutie is 800x600. Als ie 1024x768 aankon was het beter geweest, weet niet welke resolutie die laptops hebben die jij had gezien?
    pi_37217559
    quote:
    Op zaterdag 22 april 2006 00:12 schreef Chozzie het volgende:
    Hey,

Heeft iemand van jullie ervaring met een 12" laptop. Ben van plan er eentje aan te schaffen die ik redelijk makkelijk mee kan nemen, en zit een beetje te twijfelen tussen twee modellen van MSI. Tegenwoordig zie je in winkels alleen maar 15,4" laptops staan, en die zijn me iets te groot/zwaar, maar zou graag eens wat ervaringen horen, of een 12" met 14" vergelijken voordat ik hem via internet bestel.....
    Maar ja, nergens te vinden op display in een winkel......

Dus iemand ervaringen?
    Ik heb zelf een 12 inch PowerBook het het is echt ideaal. Zeker met de resolutie van 1024x768 is het goed te doen. Het ding zelf is erg klein en handig en er is toch nog goed mee te werken.
      zondag 23 april 2006 @ 19:05:25 #234
    39210 StonedKinG
    Discofrisco
    pi_37221626
    Acer Ferrari 4002, of, als je het geld hebt, de 4005 . Geweldige laptop, werk nu achter de 4002 die ik gebruik voor mijn opleiding, maar is heerlijk om mee te gamen.

Specs:

Turion 64 1,6 Ghz - 2 Ghz (4002 / 4005)
    Mem : 512 / 1024 (4002 / 4005)
    Hd: 80GB/ 100GB 5400 toeren (4002 / 4005)
    Graka : ATI X700 128 MB
    + Widescreen 15"scherm

Heerlijk ding, Accu van ruim 3,5 uur. Echt top ding!
    pi_37231828
    Als ik heel eerlijk moet zijn kreeg ik op de 12" PB wel een klein beetje last van claustrofobie, maar dat kwam misschien ook wel een beetje doordat ik 5 minuten daarvoor op een 15" Macbook Pro (1440 * 900) had zitten werken

Ik hoop dan ook dat de geupgrade iBook een 13" WXGA (1280*768) scherm zal krijgen
    pi_37270864
    quote:
    Op zondag 23 april 2006 19:05 schreef StonedKinG het volgende:
    Acer Ferrari 4002, of, als je het geld hebt, de 4005 . Geweldige laptop, werk nu achter de 4002 die ik gebruik voor mijn opleiding, maar is heerlijk om mee te gamen.

Specs:

Turion 64 1,6 Ghz - 2 Ghz (4002 / 4005)
    Mem : 512 / 1024 (4002 / 4005)
    Hd: 80GB/ 100GB 5400 toeren (4002 / 4005)
    Graka : ATI X700 128 MB
    + Widescreen 15"scherm

Heerlijk ding, Accu van ruim 3,5 uur. Echt top ding!
    Ik vind de Ferrari een lelijk ding (sorry!), en heb de laptop ook niet echt nodig om te gamen, meer voor data-invoer, analyse ed. Bovendien zijn de verhalen over Acer niet al te best, maar ik denk dat ieder ook zo z'n persoonlijke voorkeur heeft, en voor elke laptop wel voors en tegens te bedenken zijn.

Ik zit zelf nu toch aan een 14" (1280x768) te denken, ideaal tussenmaatje lijkt me! Trouwens degene die ik op het oog heb is een MSI S425, voor specs zie
    http://www.msi.com.tw/pro(...)b_detail.php?UID=614
    It's the possibility of having a dream come true that makes life interesting...
    pi_37373538
    quote:
    Op woensdag 19 april 2006 13:10 schreef Nolius het volgende:

[..]

Die van 799 dus?

En je bedoelt die grafische kaart?

En over accuduur zie ik niks
    Is het overigens wat om zo'n ding online te bestellen?

Ben van plan om hier te bestellen.
    pi_37387530
    Tvp

Post strax mn verhaal
    Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
    pi_37390511
    Oke komt ie!

Ik weet wel het een en ander van computers en notebooks, maar toch niet het fijne, vandaar dat ik hier even wat rondvraag. Ik wil misschien een laptop kopen, ben er dus nog niet eens over uit of ik heb uberhaupt wel moet doen. Als ik er dus een koop zal ik hem gebruiken voor typen, internetten, af en toe Photoshop, soms een filmpje, dat soort dingen. Dus echt geen zware applicaties of games (kan ik desktop pc voor gebruiken).

1. Is 256 mb geheugen in dit geval genoeg? Of moet ik toch wel voor 512 mb gaan?
    2. Ik hoorde een verhaal over dat 5400 toeren voor de voor de harde schijf genoeg is, omdat dat met nieuwere technieken werkt. Is dat echt zo? (qua snelheid t.o.v. 7200 toeren)

Als ik nog iets moet weten vraag ik het wel ff

Thnx

[ Bericht 1% gewijzigd door Black-Death op 28-04-2006 22:42:52 ]
    Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
    pi_37398300
    256 mb is gewoo niet voldoende.. Het draaid.. is ook alles mee gezegt. Ik heb zelf 512 in mijn laptop zitten maar zou er graag 1 gig in leggen.

voor laptops heb je grofweg drie soorten.. 4200 toeren schijven, echt budget dingen.. 5400 toeren schijven.. midrange en de nieuwe 7200 toeren schijven voor de top.. en zo hangt aan alles een prijskaartje.
    Ja je zult merken dat je er een 7200 toeren schijf in hebt liggen.. alleen die kost ook het nodige.
    pi_37399038
    Maar voor internetten is dus 512 mb en een schijf met 5400 toeren wel genoeg? Grootte van de harde schijf hoeft van mij niet meer te zijn dan 40 gigabyte ofzo, ik maak dat toch niet op.
    pi_37403536
    Ja voor internetten is 512 wel voldoende. Kan ook wel met 256, maar je gaat je er aan ergeren.

Voor internetten is 5400 meer dan voldoende. Ga je videobewerken is 7200 wel wenselijk
    pi_37408403
    Ik wil een laptop waar ik vooral dvd's divx mee wil gaan kijken voor op reis (bus, vliegtuig)
    Maar ik vind het ook leuk om ermee te kunnen officen en internetten..
    Het moet een klein dingetje zijn... Hebben jullie misschien een idee wat een leuk laptopje kan zijn..
    Ik vind een portable dvd player niks voor mij omdat ik ook gewoon tekst wil kunnen verwerken en internetten.
      zaterdag 29 april 2006 @ 19:18:46 #244
    146955 J.Bauer
    I'm gonna need a hacksaw
    pi_37409461
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 18:40 schreef Lassekjus het volgende:
    Ik wil een laptop waar ik vooral dvd's divx mee wil gaan kijken voor op reis (bus, vliegtuig)
    Maar ik vind het ook leuk om ermee te kunnen officen en internetten..
    Het moet een klein dingetje zijn... Hebben jullie misschien een idee wat een leuk laptopje kan zijn..
    Ik vind een portable dvd player niks voor mij omdat ik ook gewoon tekst wil kunnen verwerken en internetten.
    MSI S260. 12,1" (zeer klein). Moet prima voldoen aan jouw wensen.
    By the time I'm done with you you are gonna wish you felt this good again.
    pi_37409588
    Kent iemand deze winkel? http://www.encyshop.nl/

Wil er de Acer ASPIRE 3623WXMI kopen

Iemand ervaringen met die winkel?
    pi_37409702
    Ik zie die japanners ook altijd met zon mooi klein dingetje... die zijn volgens mij nog kleiner
      zaterdag 29 april 2006 @ 19:37:39 #247
    146955 J.Bauer
    I'm gonna need a hacksaw
    pi_37410035
    quote:
    Op zaterdag 29 april 2006 19:27 schreef Lassekjus het volgende:
    Ik zie die japanners ook altijd met zon mooi klein dingetje... die zijn volgens mij nog kleiner
    Vraag het me af hoor, als het kleiner wordt dan 12,1" wordt het onwerkbaar.
    By the time I'm done with you you are gonna wish you felt this good again.
    pi_37410095
    Japanners hebben kleinere vingers en zien meer doordat ze hun ogen toeknijpen
    pi_37550783
    Kent iemand het merk Maxdata bij de laptops? Heb een leuke gezien namelijk
    pi_37856224
    Oke een eeuwenoude vraag:
    zal ik een macbook pro kopen of een vergelijkbare acer (ongeveer dezelfde specs) maar dan 400 euro goedkoper...
    All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
      maandag 15 mei 2006 @ 21:54:45 #251
    36926 RikDeMan
    is een 'spons'
    pi_37859025
    quote:
    Op donderdag 4 mei 2006 17:51 schreef Black-Death het volgende:
    Kent iemand het merk Maxdata bij de laptops? Heb een leuke gezien namelijk
    Ik kan je er niet veel meer over vertellen dan dat ik er nu met een werk en het me goed bevalt. Apparaat is nu zo'n twee jaar oud en het enige dat ik irritant vind is dat de accu na een goed uur leeg is (zal ouderdom zijn...). Maar ook dat is weer geen ramp want meestal zit het stekkertje in het stopcontact.
    een signature = ook maar een signature
    pi_39304459
    Ik ben een beetje aan het snuffelen naar een mid-range laptop die vooral robuust, stevig en betrouwbaar is. Goed bestand tegen lange en verre reizen en minder dan ideale werkomstandigheden. Iemand suggesties?
      woensdag 28 juni 2006 @ 01:16:33 #253
    4180 Hare
    Come fly with me!
    pi_39307721
    quote:
    Op dinsdag 27 juni 2006 23:21 schreef Evil_Jur het volgende:
    Ik ben een beetje aan het snuffelen naar een mid-range laptop die vooral robuust, stevig en betrouwbaar is. Goed bestand tegen lange en verre reizen en minder dan ideale werkomstandigheden. Iemand suggesties?
    Als je de meest degelijke laptop ter wereld wil moet je maar eens kijken naar de IBM Thinkpads (nu lenovo), echt niet normaal stevig. Kun je gewoon op staan en is nog niks aan de hand. De enige laptops die door Nasa in de ruimte worden toevertrouwd.

Kosten wel bakken met geld. Ik heb een oudje (nieuwprijs iets van 2000 euro), met nog zeer degelijke specs te koop. Als je interesse hebt mag je me wel mailen. Zal ik je wat meer info geven
    pi_39311891
    Das wel wat aan de prijzige kant voor mij helaas, zijn er geen goedkopere alternatieven?
      woensdag 28 juni 2006 @ 10:21:34 #255
    4180 Hare
    Come fly with me!
    pi_39312920
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 09:32 schreef Evil_Jur het volgende:
    Das wel wat aan de prijzige kant voor mij helaas, zijn er geen goedkopere alternatieven?
    Ik doe die van mij voor iets van 550 weg, scheelt weer een heel stuk En heeft nog fabrieksgarantie tot 01-2007 ook
    pi_39312963
    sorry, maar tweedehands doe ik bij dit soort producten niet aan. Ik weet hoe ik er zelf mee om ga, en ben bang dat andere mensen dat misschien ook doen
    pi_39313086
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 10:23 schreef Evil_Jur het volgende:
    sorry, maar tweedehands doe ik bij dit soort producten niet aan. Ik weet hoe ik er zelf mee om ga, en ben bang dat andere mensen dat misschien ook doen
    Een laptop zou ik idd ook nooit tweedehands kopen, het zijn toch behoorlijk fragiele dingen en er wordt doorgaans een hoop mee gezeuld.
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
    pi_39313756
    Als we het over 2e hands laptops hebben is het misschien aardig om dit even te lezen en je dan af te vragen of je het aandurft.
      woensdag 28 juni 2006 @ 11:09:01 #259
    4180 Hare
    Come fly with me!
    pi_39314222
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 10:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
    Als we het over 2e hands laptops hebben is het misschien aardig om dit even te lezen en je dan af te vragen of je het aandurft.
    Maar dan heb je het dus echt niet over laptops van IBM. Zij geven standaard 3 jaar fabrieksgarantie
      woensdag 26 juli 2006 @ 21:19:20 #260
    145741 dedeur
    opendichtopendicht
    pi_40215493
    Aangezien dit topic nog open is deponeer ik hier mijn vraag. Een vraag die veel mensen op dit moment misschien hebben.

Ik zoek een laptop van ergens rond de 1000 ¤.

Ik zoek iets wat toch wel gauw 3 uur meegaat bij normaal gebruik. Volgens mij draai ik geen 'zware' applicaties, ik moet er lekker op kunnen typmiepen/filmpje draaien. Is extra letten op een goed toetsenbord dan slim?

Kan iemand mij helpen? Want ik zie door de bomen het bos niet meer .
    Op slot!
      woensdag 26 juli 2006 @ 22:03:31 #261
    132185 Biogarde
    Neef van Bassie.
    pi_40217198
    -edit-
    Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
      donderdag 27 juli 2006 @ 12:45:32 #262
    145741 dedeur
    opendichtopendicht
    pi_40234514
    Ik was aan het kijken op verschillende sites en kwam bij Mycom zowaar een betaalbare Sony Vaio tegen. Volgens mij is het wel al een iets oudere laptop, maar zou het een goede keus zijn?

http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=115457&productType=1
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    32
    33
    34
    35
    36
    37
    38
    39
    40
    41
    42
    43
    44
    45
    46
    47
    48
    49
    50
    51
    52
    53
    54
    55
    56
    57
    Merk     Sony
       Type    VAIO FS515B
       Besturingssysteem    Microsoft Windows XP Home
       Service Pack    Microsoft Windows XP Service Pack 2
       Taal OS    NL/UK/FR
       Processor    Intel Pentium M 740
       Processorsnelheid    1,73 GHz
       Cache (L2)    2 MB
       Front Side Bus    533 MHz
       Chipset    Intel 915GM
       Geheugentype    DDR2-533MHz
       Geheugen    1 GB
       Maximale hoeveelheid geheugen    2 GB
       Aantal modules    2x
       Aantal geheugen sloten    2x
       Schermgrootte    15,4 inch Wide
       Schermtype    X-black LCD
       Schermresolutie    1280x800
       Harde schijf    80 GB
       Rotatiesnelheid    4200 rpm
       Interface (harde schijf)    Ultra-ATA
       Geheugenkaartlezer    Memory Stick (Pro / Duo)
       Optische drive    DVD Super Multi (Double Layer) drive
       DVD+R schrijven    8x
       DVD+RW schrijven    8x
       DVD+R DL schrijven    4x
       CD-R schrijven    24x
       DVD-ROM lezen    8x
       CD-ROM lezen    24x
       Grafische kaart    Intel 900GM
       Videogeheugen    128 MB
       Shared memory    Ja
       Geluidsweergave    2-kanaals
       TV-tuner    Nee
       Radio-tuner    Nee
       Ingebouwde webcam    Nee
       LAN    100 Mbps
       Draadloos netwerk    54 Mbps
       Type draadloos netwerk    802.11 B/G
       Modem    56 Kbps
       USB 2.0    2x
       Firewire (1394a)    1x
       PCMCIA    1x
       Toetsenbord-layout    VS-indeling
       Muis    Nee
       Afstandbediening    Nee
       DVD-software    InterVideo WinDVD 5.0
       Brand-software    Roxio DigitalMedia SE 7, Click to DVD� 2.5
       Anti-virussoftware    Norton Internet Security 2006 (trial)
       Overige software    Adobe Acrobat Elements 7.0
       Diepte    264 mm
       Breedte    364 mm
       Hoogte    36 mm
       Gewicht    2,7 kg
       Type accu    Li-Ion
       Garantie    1 jaar
       Type garantie    Pick-Up & Return
    Op slot!
    pi_40236241
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 12:45 schreef dedeur het volgende:
    Ik was aan het kijken op verschillende sites en kwam bij Mycom zowaar een betaalbare Sony Vaio tegen. Volgens mij is het wel al een iets oudere laptop, maar zou het een goede keus zijn?

http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=115457&productType=1
    [ code verwijderd ]
    Als je ook maar iets aan 3d op je scherm wilt toveren hoef je het niet te doen
    pi_40240704
    Ik ga binnenkort ook een nieuwe laptop aanschaffen, en aangezien ik er niet al te veel verstand van heb, kunnen jullie me hier misschien wat advies geven

Enkele eisen:

- Max. ¤1000,-
    - 15 inch
    - Niet al te zwaar
    - Redelijke battarij duur
    - Wordt vooral gebruikt om te internetten, schoolwerk, mp3's en dvd's.. Er worden dus geen spellen op gespeeld..
    - Ook moet hij redelijk snel zijn (1.7 Ghz?) 512 of 1024mb, en richting de 80gig. harde schijf..

Heb verder geen ervaring met laptops, dus heb geen flauw idee in welke richting/merk etc. ik moet gaan zoeken..
    pi_40242882
    quote:
    Op donderdag 27 juli 2006 15:55 schreef JAY-T het volgende:
    Ik ga binnenkort ook een nieuwe laptop aanschaffen, en aangezien ik er niet al te veel verstand van heb, kunnen jullie me hier misschien wat advies geven

Enkele eisen:

- Max. ¤1000,-
    - 15 inch
    - Niet al te zwaar
    - Redelijke battarij duur
    - Wordt vooral gebruikt om te internetten, schoolwerk, mp3's en dvd's.. Er worden dus geen spellen op gespeeld..
    - Ook moet hij redelijk snel zijn (1.7 Ghz?) 512 of 1024mb, en richting de 80gig. harde schijf..

Heb verder geen ervaring met laptops, dus heb geen flauw idee in welke richting/merk etc. ik moet gaan zoeken..
    dell inspiron 6400 is wel ok
    (:
      vrijdag 28 juli 2006 @ 17:12:46 #266
    145741 dedeur
    opendichtopendicht
    pi_40321005
    Mijn broertje is voor zijn studie ook op zoek naar een goede laptop, nou kan die via zijn school kiezen uit een 4-tal laptops:

Optie 1 - Fujitsu Siemens Amilo LI 1720 voor ¤ 639:

- Intel Celeron M410
    - 512 MB intern geheugen
    - 15.4 tft scherm
    - 60 GB harde schijf
    - DVD Brander double layer
    - XP Home
    - Netwerkconnectie draadloos en bedraad
    - Cardreader
    - Shared Video memory

Optie 2 - Acer 1 Aspire 3650 serie voor ¤ 749:

- Intel Celeron M410
    - 1024 intern geheugen
    - 15.4 tft scherm
    - 80 GB harde schijf
    - XP Home
    - Lithium Ion Batterij
    - Geintegreerde camera
    - Cardreader
    - 128 MB Ati Xpress 200
    - Shared video memory

Optie 3 - Fujitsu Siemens Amilo PI 1505voor ¤ 869:

- Intel Core Duo T2050
    - 1024 MB intern geheugen
    - 15.4 tft scherm
    - 80 GB harde schijf
    - XP Home
    - Cardreader
    - Shared Video memory

Optie 4 - Acer Aspire 5110 serie voor ¤ 969:

- Intel Core Duo T2050
    - 1024 MB intern geheugen
    - 15.4 tft scherm
    - 100 GB harde schijf
    - XP Home
    - Lithium Ion Batterij
    - Geintegreerde camera
    - ATI X1300, 64 mb dedicated video, tot 256 MB Shared

Nou is dus de vraag wat een goede koop zou zijn, hij heeft de laptop zoals gezegd nodig voor zijn studie waar er dus draadloos internet voorhanden is.. aangezien alle laptops daar op zijn voorbereid moet dat dus geen probleem zijn!

Wel wil hij ook graag filmpjes en muziek op de laptop hebben staan (omdat hij m ook prive gebruikt en geen vaste pc meer heeft!!) en af en toe een spel spelen (doet die best vaak en ook vrij nieuwe spellen! Kan een van deze laptops dat aan?).. voor de rest gewoon gebruik voor office en msn e.d.

Dus iemand een idee wat een goede koop zou zijn voor de prijs die er bij staat, en wat zouden de voors en tegens zijn van elke laptop voorzover je dat kunt bepalen aan de hand van bovenstaande informatie?
    pi_40493490
    Ik ben dus aan het rondkijken voor veranging van mijn oude toshiba. Moet een beetje budget blijven en ik ben al lang blij met wat verbetring op mijn celeron 1.1 ghz. De Acer Aspire 1642ZWLMi heb ik inmiddels op het oog. Met een pentium M 735.

Over de processor maak ik me niet zo druk maar ik ben benieuwd naar de prestaties van de grafische chip. In mijn huidige lappie zit een Trident Cyperblade geval die niet echt denderend is en volgens mij heel erg veel steunt op de porcessor. In de beoogde acer zit een intel 915 GM chipset met ingebakken grafische chip. Hoe presteert deze?

Even ter info: ik ben geen gamer, het meest grafische wat ik doe is photoshop en divx kijken. En soms wat spelletjes, maar die zijn in de regel van het niveau rollercoaster tycoon, geen bruut grafisch geweld van een first person shooter.
    pi_41208845
    OP ZOEK NAAR LAPTOP

Ik ben op zoek naar een erg kleine en snelle laptop voor alleen essentiële zaken als tekstverwerking en photo-editing. Ook belangrijk is dat ik er draadloos mee kan internetten en dat het een mooi ding is. Welke moet ik kopen? Budget: Maximaal 1100 euro.

Bij voorbaat dank voor je hulp.

EDIT: Ook belangrijk is goede accu!
      zondag 27 augustus 2006 @ 14:27:53 #270
    145741 dedeur
    opendichtopendicht
    pi_41222805
    Asus A8F
    Op slot!
    pi_41226269
    Zojuist aangeschaft bij de Media Markt, een Packard Bell Easynote S4917. Prachtig mooie notebook met 100 GB harde schijf, 1024 MB werkgeheugen, 15,4 inch breedbeeld.

Voor ons voldoet hij meer dan prima ((draadloos) internetten, opslag foto's, muziek/video. Vanaf maandag in de aanbieding van 899 euro voor 799 euro (maar wij kregen 'm gisteren al voor die prijs).

Nu willen we alleen nog een paar boxjes erbij voor op reis wanneer we film willen kijken/muziek willen luisteren. Iemand hier een goed idee over?
    En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
    pi_41262616
    packard bell.....

Vorige week deze aangeschaft:
    http://www.dixons.nl/De_o(...)7076658/default.aspx
    1.7.2005
    pi_41262724
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 17:47 schreef Basti het volgende:
    packard bell.....

zegt iemand die een acer heeft gekocht!!
    pi_41264184
    quote:
    Op zaterdag 26 augustus 2006 23:09 schreef Emmers het volgende:
    OP ZOEK NAAR LAPTOP

Ik ben op zoek naar een erg kleine en snelle laptop voor alleen essentiële zaken als tekstverwerking en photo-editing. Ook belangrijk is dat ik er draadloos mee kan internetten en dat het een mooi ding is. Welke moet ik kopen? Budget: Maximaal 1100 euro.

Bij voorbaat dank voor je hulp.

EDIT: Ook belangrijk is goede accu!
    Apple MacBook is een goeie
    pi_41267371
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 17:47 schreef Basti het volgende:
    packard bell.....

En mag ik even weten wat er mis is met Packard Bell???
    pi_41267422
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 20:12 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

En mag ik even weten wat er mis is met Packard Bell???
    Dan wordt dit topic wel erg lang
    pi_41270040
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 20:13 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Dan wordt dit topic wel erg lang
    Nou, mij bevalt hij uitstekend!!!
    pi_41336410
    Ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop. Kan (redelijk) goedkoop aan de volgende laptop komen:

BenQ Joybook A33E met o.a.:
    Intel Centrino Processor 725 (1.60 Ghz, 1mb level 2 cache, 400 mhz)
    512 mb DDR333 (max. 1Gb)
    15,4" breedbeeld
    60 gb harde schijf (4200 RPM)
    Intel Extreme Graphics 2 (shared, max 64 mb)

Ben niet helemaal into de laptops, maar ik wil mijn laptop gebruiken voor het gewone surfen, mailen etc, maar wil af en toen ook fatsoenlijk een spelletje kunnen spelen en mijn vraag is of dat met deze BenQ mogelijk is. Alvast bedankt.
    pi_41339537
    Ik denk dat de grafische kaart dan een aardige bottleneck zal zijn.
    pi_41342001
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 21:16 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Nou, mij bevalt hij uitstekend!!!
    Het duurt meestal een tijdje, voordat alles er van afvalt
    pi_41352217
    quote:
    Op woensdag 30 augustus 2006 21:54 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Het duurt meestal een tijdje, voordat alles er van afvalt
    Wanneer er iets 'afvalt' zijn jullie de eerste die het horen.
    pi_41360065
    Weet iemand iets meer over deze laptop? Ik kan hem verder niet op Nederlandse winkelsites vinden, maar op Amerikaanse sites is hij slechts $799,99 (ong. ¤624). Daarvoor krijg je:

Processor/type
    AMD Turion™ 64 X2 mobiele technologie TL-52, Level 2 cache 512 KB + 512 KB, Tot 1600-MHz systeembus in AC/DC-modus, 35 W

Standaard geheugen
    1024 MB, DDR2 667-MHz

Interne vaste schijf
    120 GB, 5400 rpm

Type optische drive
    Super Multi dvd-writer (±r, ±rw) met ondersteuning voor dubbellaags

Geheugenkaartlezer
    5-in-1 geïntegreerde medialezer voor Secure Digital kaarten, MultiMedia kaarten, Memory Stick, Memory Stick Pro of xD Picture kaarten

Draadloze mogelijkheden
    Bluetooth® draadloos netwerk

Schermformaat
    15,4-inch WXGA high-definition BrightView breedbeeldscherm (1280 x 800)

Videoadapter
    NVIDIA® GeForce™ Go 6150

Enzovoorts. Ik vond het er goed uitzien voor die prijs! Steekt er iets achter? Zijn ze in Nederlandse winkels wel te koop (en voor diezelfde lage prijs)?
    Amber Streams - Instrumental Progressive Metal
      donderdag 31 augustus 2006 @ 17:24:10 #283
    56179 caspervc
    Hamster, a dentist
    pi_41367656
    quote:
    7Intel Extreme Graphics 2 (shared, max 64 mb)

Ben niet helemaal into de laptops, maar ik wil mijn laptop gebruiken voor het gewone surfen, mailen etc, maar wil af en toen ook fatsoenlijk een spelletje kunnen spelen en mijn vraag is of dat met deze BenQ mogelijk is. Alvast bedankt.
    iets van need for speed underground 1 of GTA vice city gaat nog net op deze graka, meer niet...
    *Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
    pi_41372979
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 17:24 schreef caspervc het volgende:

[..]

iets van need for speed underground 1 of GTA vice city gaat nog net op deze graka, meer niet...
    Inderdaad, als je nog een BEETJE wilt gamen, kijk dan uit naar een X700 (ati)/ X1600 (ati)/ 7600 (Nvidia) Videokaart, met DEDICATED GEHEUGEN!

MIJD verkooptermen als Hypermemory, Turbocache, etc! Je reinste vertraging van je laptop, omdat het je (overigens zeer trage met je GDDR geheugen vergeleken) werkgeheugen opvreet!!!
    pi_41376032
    Ik ga beginnen aan de opleiding Industrieel Product Ontwerp. Hierbij ga ik dus 3d programmas gebruiken (Unigraphics).

Ik ben van plan een Powerbook 13,3 inch te kopen met 2 gig intern geheugen. Ik vraag me alleen of of dat goed genoeg is voor 3d modelling. De grafische kaart van een macbook is niet echt geweldig maar ik hoop dat die 2 gig intern dat voor me oplossen.

Weet iemand of dit goed zal werken??
      woensdag 13 september 2006 @ 11:36:45 #286
    145708 4gent_Orang3
    alle vrouwen zijn bi
    pi_41765163
    Ik zoek ook een studie-vrijetijds-laptop... Ik heb enkele opties gevonden:

Budget is 1000.-

1.
    Asus Notebook A6JC-Q088H 15.4", T2300E, 100GB

Kenmerken:

Intel Centrino Duo
    Processor: Mobile Intel Core Duo T2300E (1.66Ghz)
    Bussnelheid: 667Mhz
    L2 Cache: 2MB
    Chipset: Intel 945PM
    Geheugen: 1GB DDR2
    Videokaart: GeForceT Go 7300 256MB TurboCache
    Harddisk: 100GB
    Modem 56K V.90
    LAN 1000Mbit
    WLAN 54Mbit
    1x PCMCIA II, VGA-Out, Microfoon-in, Line-in
    4x USB2.0
    1x Firewire
    TV-Out: S-VHS
    1x DVI
    4 in 1 Card Reader
    Inclusief draagtas en muis
    Afmetingen: 354x284x35,2mm
    Gewicht: 2,7kg

2. Asus Notebook F3JC-AP012H 15.4", T2300E, 100GB

Kenmerken:

Intel Centrino Duo
    Processor: Intel Duo Core T2300E (1.66GHz)
    Bussnelheid: 667Mhz
    Geheugen: 1GB (1x1GB) DDR2 PC5300 (max 2GB)
    Videokaart: nVidia GeForce Go 7300 128MB VRAM
    Harddisk: 100GB SATA
    Modem 56K V.90
    LAN 100Mbit
    WLAN 54Mbit
    1x Express Card, VGA-Out, Microfoon-in, Line-in
    4x USB2.0
    1x Firewire
    1x DVI
    7 in 1 Card Reader
    Webcam 1.3 Megapixel
    Bluetooth
    Inclusief draagtas en muis
    Afmetingen: 365x269,5x28-40,5mm
    Gewicht: 2,95kg

3. Toshiba Notebook Satellite A100-635 15.4", T2300E, 100GB

Kenmerken:

Intel Centrino Duo
    Processor: Mobile Intel Core Duo T2300E (1.66Ghz)
    Bussnelheid: 677Mhz
    Geheugen: 1GB (2x512MB) DDR2 PC4300 (max 4GB)
    Videokaart: ATI Mobility Radeon X1600 128MB DDR VRAM PCI-e
    Harddisk: 100GB
    Modem 56K V.90
    LAN 100Mbit
    WLAN 54Mbit
    1x PCMCIA II, VGA-Out, Microfoon-in
    4x USB2.0
    1x Firewire
    5 in 1 Card Reader
    Afmetingen: 360x267x29,8-36,8mm
    Gewicht: 2,72kg

Of hebben jullie nog alternatieven?

Alles is trouwens van 4Launch.nl
      donderdag 14 september 2006 @ 13:10:56 #287
    145708 4gent_Orang3
    alle vrouwen zijn bi
    pi_41799213
    Reacties? Ik wil vandaag graag bestellen!
      donderdag 14 september 2006 @ 13:19:49 #288
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_41799456
    De Toshiba heeft de beste specs.
    2000 light years from home
    pi_41799942
    ik heb de hp compaq nx9420
    100GB HD
    1024MB Geheugen
    Bluetooth
    intel duo centrino
    17 inch beeldscherm
    infrarood
    firewire
    4x usb 2.0
    dvd brander
    2,8 Ghz

en nog wel wat leuke dingetjes, prijs 2000 euro of hoger.
    Koe tdi coupé. Metallic gevlekt. Alu horens. Hifigeloei en verlaagde poten. Prijs overeen te komen of te ruilen voor de ezel die dit leest.
      donderdag 14 september 2006 @ 14:30:06 #290
    145708 4gent_Orang3
    alle vrouwen zijn bi
    pi_41801229
    Ok
      donderdag 14 september 2006 @ 14:34:49 #291
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_41801344
    quote:
    Op donderdag 14 september 2006 13:37 schreef Westlanderr het volgende:
    ik heb de hp compaq nx9420
    100GB HD
    1024MB Geheugen
    Bluetooth
    intel duo centrino
    17 inch beeldscherm
    infrarood
    firewire
    4x usb 2.0
    dvd brander
    2,8 Ghz

en nog wel wat leuke dingetjes, prijs 2000 euro of hoger.
    Een Core Duo op 2,8Ghz lijkt me vrij onmogelijk . De snelste is volgens mij een T2500 en die loopt 2,0 GHz.

Lekker overpriced trouwens, die laptop.
    2000 light years from home
    pi_41833454
    quote:
    Op donderdag 14 september 2006 14:34 schreef Merkie het volgende:

[..]

Een Core Duo op 2,8Ghz lijkt me vrij onmogelijk . De snelste is volgens mij een T2500 en die loopt 2,0 GHz.

Lekker overpriced trouwens, die laptop.
    foutje 1,8 Ghz, ik heb m niet zelf gekocht
    Koe tdi coupé. Metallic gevlekt. Alu horens. Hifigeloei en verlaagde poten. Prijs overeen te komen of te ruilen voor de ezel die dit leest.
    pi_42747926
    *schop*

Da_Sandmanmama wil een laptop kopen, gewoon zo een huis tuin en keuken ding. Nu twijfelt ze hiertussen:

Acer Aspire 3661 WLMI

Intel Celeron M Processor 410
    15.4" TFT WXGA CrystalBrite Breedbeeld Scherm
    1024 MB DDR RAM geheugen
    80 GB Harddisk
    Super Multi DVD+/-R(W) Double Layer
    LAN & Wireless LAN 802.11 b/g
    Inclusief ingebouwde 0,3 MP webcam
    5-in-1 Cardreader
    1 jaar garantie

te halen bij Dynabite

Asus Z92Rp breedbeeld
    15,4" LCD Scherm
    Intel Celeron M Processor CM420 (1,6 GHz)
    512 MB DDR II 5ww (1 GB max.)
    60 GB IDE vaste schijf
    ATI Radeon Xpress 200
    Double Layer DVD brander
    4x USB 2.0
    Wireless 802.11 b/g
    Microsoft Windows XP Home Edition
    webcam
    24 maanden garantie waarvan 12 op de accu

te halen bij IMHA.

Ik heb echt geen flauw idee, help .
    'Cause it's easier to fly
    Than to face another night
    In Southern Sun
    And your love is all around
    pi_42748018
    Ik weet niet wat je budget is, maar ik denk dat er wat betere notebooks te halen zijn...
    pi_42748079
    Daarom staat er ook een huis tuin en keuken notebook, voor niet veel dus. Ze kosten beiden 699. Als je voor dat bedrag een betere hebt dan hoor ik dat natuurlijk ook graag .
    'Cause it's easier to fly
    Than to face another night
    In Southern Sun
    And your love is all around
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:38:27 #296
    120967 the_jasper
    pi_42753342
    er zijn wel betere te krijgen voor die prijs.
    kijk eens in de tweakers pricewatch voor rond je prijs

van deze 2 vind ik de bovenste het beste, de onderste heeft een iets snellere processor maar minder geheugen en hdd en beeldscherm
      dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:45:41 #297
    120967 the_jasper
    pi_42753568
    pi_42755222
    Vandaag de Asus A6T-AP006B besteld, hopelijk kan ik hem snel ophalen!
    Amber Streams - Instrumental Progressive Metal
    pi_43811936
    Mm mooi zo'n centraal topic.. ik dump ook even mijn wens neer

Ik ben nu op het moment aan het sparen voor een laptop, zou niet weten of er wat nieuws uitkomt binnenkort? Ik ben totaal niet thuis op het gebied van laptops, altijd op de pc gebleven, omdat dat qua uitbreiden toch wat makkelijker ging. Veel meer mensen rondom me hebben een laptop en zie daar toch wel de voordelen van in. Ben af en toe even rondkijken in de mediamarkt, en dan is het vaak goede specs, met soms 1 negatief onderdeel, leuke processor, harde schijf, en dan is het videogeheugen weer bagger. Ik had begrepen dat je een laptop niet, of heel moeilijk, kan uitbreiden, dus daarom ben ik nogal voorzichtig in de aankoop, aangezien het gelijk goed moet zijn.

Mijn doeleinden op een laptop zijn vooral gamen.
    - Ben echt verslaafd aan WoW en speel het nu op een AMD Athlon 2600+, 1024mb ram, 256 videogeheugen en dat draait redelijk, pc staat vol met troep maar ik wil dus zeker dat WoW op zijn maximum instellingen als een tietje draait op de laptop. Battlefield 2 wil ik er ook misschien wel opgooien
    - 3d bewerken. Interesse's in 3dsmax uitgebreid en wil nu met Maya gaan werken. Heb toch de indruk dat maya zwaarder is dan 3dsmax en dus moet dit ook zonder problemen draaien op de laptop.

Wie weet wat de toekomst brengt qua games en 3d software, maar ik wil dus een flinke tijd vooruit met de laptop, en budget heeft in principe niet een limiet, mag hoog zijn, als ik er maar een flinke tijd mee vooruit kan.

minimum:
    1024 mb ram
    256 videogeheugen
    Processoren weet ik niet zo veel vanaf, als het maar snel is, (core 2 duo anyone?)
    160gig harde schijf

Brand maar los
    pi_44054473
    beetje late reactie, maar ik zelf ben momenteel ook aan het zoeken naar een nieuwe laptop. Na wat snuffelwerk ben ik gekomen op een laptop van lahoo.de. De basis van deze laptop is een Clevo M57U, en die is blijkbaar best aardig.

Ik wil er een lange tijd mee vooruit kunnen, en ook alle nieuwste games kunnen spelen. Autocad, Photoshop, 3D Studio Max ed moet allemaal soepel kunnen draaien. Ik heb dus best een high end systeem nodig. Dit geldt dus ook voor jou, dus dat is handig

Hier zijn de specs (heb alleen een WiFi erbij gedaan, de rest is een standaard keuze van lahoo):

- Intel® Core™ 2 Duo Prozessor T7200 mit 2x 2.0 Ghz
    - 17 Zoll WUXGA Brilliantes Glare Type Display (1900x1200)
    - 2048MB PC533 DDR2
    - 512MB NVIDIA Geforce 7950GTX
    - 120GB SATA 5400rpm
    - DVD-RW NEC (8x +/- R/RW) Dual Layer
    - Chipset: Intel 945PM + ICH7-M DH
    - 7.1 Sound, 2 eingebaute Lautsprecher, 1 Subwoofer

I/O Ports / Anschlüsse
    - 4x USB 2.0
    - 1x DC-in
    - 1x Mini IEEE1394a
    - 1x CRT
    - 1x Serial
    - 1x S/PDIF out
    - 1x DVI
    - 1x Video in
    - 1x Audio in
    - 1x Express Card
    - 1x Microfon
    - 1x Kopfhörer
    - 3x Audio Anschlüsse
    - 1x SVIDEO

Größe/Gewicht: 397 x 294 x 22-44 mm (BxTxH), 3.8KG inkl. 8 Zellen Akku

Modem/LAN: 56k Modem, 1GB LAN
    Gewährleistung: 2 Jahre Gewährleistung mit Pick up und Return Garantie
    Besonderheiten: 7 in 1 Card Reader (MS/MS Pro/MS Duo/SD/MMC/ RSMMC/MiniSD)

Er zit dus een T7200 Intel Core 2 Duo in. Dit is de nieuwste processor die er nu op de markt is. De keuze voor een iets snellere (2.16 of 2.33) lijkt me niet echt nuttig. Of is dit wel nuttig? Meerprijs voor 2.16 is 200 euro, voor 2.33 400 euro.

De videokaart is het beste van het beste, met 512 MB Dedicated geheugen.

2 Gig geheugen lijkt me ook wel voldoende, alleen vraag ik me af waarom er 533 geheugen inzit en geen 677. Weet iemand waar dit aan ligt? Of maakt het niet zoveel uit....

Ik zit zelf echt te twijfelen om dit systeem te bestellen. Het kost met deze opties 1830 euro inclusief btw, ex verzenden. Totaal kom je dan ongeveer op 1900 euro uit.

"Nadeel" van dit systeem is dat het een 17" breedbeeldscherm heeft, en dat vind ik een beetje log om mee te nemen. Alleen hebben alle 15.4" laptops maximaal een X1600 of een Geforce Go 7600 kaartje.. En ik vraag me dus af of dit wel voldoende is voor mijn eisen.

Een laptop met dezelfde specs kost bij bijvoorbeeld Dell minstens 1000 euro meer, en bij andere fabrikanten heb ik niet echt vergelijkbare systemen gezien voor een gelijkwaardige prijs.

Kun je trouwens BTW terugvragen als je iets uit Duitsland haalt (als je die laptop via een NL bedrijf besteld dus)? Dat scheelt dan namelijk bijna 400 euro... en dan heb je voor 1500 euro dus echt een goed ding.
    pi_44055454
    en uiteraard de link van het systeem:

http://www.brunen-it-shop(...)1877.html?tab=1#tabs
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')