Euh geen idee of hij haar (het is niet mijn laptop!) een bod heeft gedaan, dacht het niet. Maar reparatie zou enorm duur worden, volgens mij is er iets mis met de stroomvoorziening, eerst deed de accu niets meer, en daarna wilde hij ook niet meer aan terwijl hij gewoon op alleen stroom gevoed werd. K heb er ook geen verstand van, maar ik zou me in elk geval behoorlijk bekocht worden als mijn laptop er na 3 jaar zo mee zou ophouden.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:30 schreef Phoenixjuh het volgende:
Die monteur weet niks van computers. Een laptop gaat echt wel langer mee dan 3 jaar. Heeft de monteur je toevallig een belachelijke bod gedaan op de laptop? Want dan is alles te verklaren.
Dat is dell, de basis is een mooie prijs, maar dan is die ook vrij kaal. Medion daartegenover staat bekend aan een overkill aan extra's. Ik zou persoonlijk dan ook voor een dell kiezen, als is het alleen maar voor de service.quote:Op donderdag 29 september 2005 00:13 schreef nein het volgende:
[..]
Euh geen idee of hij haar (het is niet mijn laptop!) een bod heeft gedaan, dacht het niet. Maar reparatie zou enorm duur worden, volgens mij is er iets mis met de stroomvoorziening, eerst deed de accu niets meer, en daarna wilde hij ook niet meer aan terwijl hij gewoon op alleen stroom gevoed werd. K heb er ook geen verstand van, maar ik zou me in elk geval behoorlijk bekocht worden als mijn laptop er na 3 jaar zo mee zou ophouden.
Misschien dat iemand hier een andere tip heeft om dat ding te maken?
Anyway, ik heb zelf ervaring met 1 lifetec laptop uit 2001 (aldi) die werkte echt geweldig, zelfs met windows ME! Bijna nooit gecrasht, en hij werkt zelfs nu nog na battery refresh 2 uur op accu.
Eind 2002 een Medion gekocht, alleeen maar problemen mee gehad, (zie oud topic van me hier op fok), en als toppunt 3 maanden weggeweest naar medion. Rampenwerk.
Dus nu geen aldi meer en een Dell gekocht in mei. Werkt prima, alleen jammer dat er geen standaard infrarood en inbuilt-microfoon in zit (zoals bij de aldi-laptopejs), had ik wel verwacht namelijk. Anders had ik er wel een bluetooth-ding bij besteld. Verder uitermate tevreden
Ook dat niet eens. Een Pentium M 735 (een dothan 1.7 GHz) is vergelijkbaar met een Pentium 4 van 2.6 a 2.8 GHz. Die 3.0 GHz ligt zekersteweten buiten zijn bereik.quote:Op woensdag 28 september 2005 17:32 schreef Geqxon het volgende:
Een Pentium M 1.7ghz presteert ongeveer gelijk aan een Pentium 4 3.0ghz.
Een Pentium M doet per clockcycle (ofwel "hz") nou eenmaal meer werk
Als het ding totaal niets meer doet en hij al 3 jaar oud is dan valt zo'n apparaat nou eenmaal buiten de standaard garantie. Volgens de Nederlandse wet zou je daar 3 jaar van kunnen maken maar de moeite die je daar allemaal voor moet doen loont zich niet.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:30 schreef Phoenixjuh het volgende:
Die monteur weet niks van computers. Een laptop gaat echt wel langer mee dan 3 jaar. Heeft de monteur je toevallig een belachelijke bod gedaan op de laptop? Want dan is alles te verklaren.
quote:MS-1029 Turion™ 64 Performance Series Laptop, 15.4" WXGA LCD, ATI® Mobility™ Radeon® X700 128MB Graphics $1469.20 $1469.20
MICROSTAR, MS-1029 Notebook Barebone, ATI® RX480M, 15.4" WXGA TFT LCD, ATI® Radeon® X700 128MB Graphics
AMD, Turion™ 64 MT-37 2.0GHz, 1MB L2 cache, 25W, 90nm, 754-pin lidless mPGA
DDR400, 1GB (Qty 2 x 512MB) DDR 400MHz PC-3200 SDRAM SODIMM, Non-ECC
TOSHIBA, 100.0GB MK1031GAS, 4200-RPM, 8MB cache, 9.5mm, EIDE
LAPTOP, Dual-Format/Dual-Layer DVD±R/RW Notebook Optical Drive
LAPTOP, Built-in 3-in-1 MMC/SD/MS Media Card Reader
MICROSTAR, MP54GBT2 Combo IEEE 802.11b/g WLAN + Bluetooth Wireless Adapter, MiniPCI (for MS-1013 & MS-1029 n/b only)
SOFTWARE, No Operating System (Choose or subject to Limited Support)
WARRANTY, Assembled and Tested (1 Year Limited Parts, Lifetime Labor Warranty)
Voor alsnog denk ik nog steeds dat de IBM R50e een goede optie is. Bij de MM kost die 629 euro als ik mij niet vergis. Voldoet prima aan je eisen. Is verder een niet al te zware laptop met een super behuizing. Ik heb de nieuwere versie IBM R51 (heeft wat meer opties, maar is qua behuizing vrijwel identiek), vind het nog steeds een prima ding.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:09 schreef timmeeeh het volgende:
Misschien dat iemand mij hier kan helpen: ik ben op zoek naar een laptop met als MINIMALE eisen:
1ghz proc
256 MB ram
15" beeldscherm
TV-out
Integrated Wireless LAN
Het probleem is echter, dat ik hem VÓÓR vrijdag 7 oktober nodig heb (dus kan hem niet bij Dell ofzo bestellen) en dat hij echt niet meer dan een eurootje of 700/800 mag kosten. Ik wil hem wel het liefst NIEUW in een winkel kopen. Ik zie alleen voor de bomen het bos niet meer, omdat er zoveel wordt aangeboden. Iemand die toevallig iets leuks is tegengekomen?
Eens! Deze is ZEER GOED voor 1500 euro! TimmyAsd kijk hier maar eens goed naar. Ik had niet verwacht dat je deze laptop voor dit geld zou kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:03 schreef mx_player het volgende:
http://www.paradigit.nl/pdf/10010506v.html
echt een koopje voor 1500 euri bij paradigit.
(en dan te bedenken dat ik vorig jaar meer dan 2000 euro aan mn laptop heb uitgegeven_
Die klinkt wel goed.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:43 schreef Phoenixjuh het volgende:
Voor alsnog denk ik nog steeds dat de IBM R50e een goede optie is. Bij de MM kost die 629 euro als ik mij niet vergis. Voldoet prima aan je eisen. Is verder een niet al te zware laptop met een super behuizing. Ik heb de nieuwere versie IBM R51 (heeft wat meer opties, maar is qua behuizing vrijwel identiek), vind het nog steeds een prima ding.
Nee deze is prima. Ik zag dat er een ATi mobility Radeon x700 videokaart in zit, dus dat is ook goed. Maar 1800 euro is misschien iets te veel. Misschien kun je deze specs ook voor minder krijgen. Check ff die bovenstaande Paradigit Acer van 1500 euro. Die zou ik interessanter vinden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 23:16 schreef Northside het volgende:
System: GPN-T64 / 300
1 x MSI MS-1029 Notebook Chassis - $1,000.00
1 x AMD Turion64 MT-37 (2.0 GHz) - $338.00
2 x 1 GB DDR-400 Memory - $340.00
1 x Seagate Momentus 5400.2 80GB (5,400 RPM) - $195.00
1 x Integrated Notebook Audio System - $0.00
1 x 802.11G Plus Bluetooth Wireless Networking - $99.00
1 x Microsoft Windows XP Professional x64 Edition OEM - $185.00
1 x Mozilla 1.7 Web Software Suite (With Any OS Purchase) - $0.00
1 x 1 Year Parts and 1 Year Labor Standard Warranty Included Free - $0.00
Voor omgerekend 1800 euro... Mis ik hier iets?
Het gaat mij vooral om de mt-turion. Ik wil per se op 64 bit kunnen draaien. Ga nu even naar de acer kijken...quote:Op zondag 2 oktober 2005 16:44 schreef Cynical het volgende:
[..]
Nee deze is prima. Ik zag dat er een ATi mobility Radeon x700 videokaart in zit, dus dat is ook goed. Maar 1800 euro is misschien iets te veel. Misschien kun je deze specs ook voor minder krijgen. Check ff die bovenstaande Paradigit Acer van 1500 euro. Die zou ik interessanter vinden.
en waarom dan als ik vragen mag?quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:15 schreef Northside het volgende:
[..]
Het gaat mij vooral om de mt-turion. Ik wil per se op 64 bit kunnen draaien. Ga nu even naar de acer kijken...
quote:Ook hier kunnen we de aanschaf van de optionele 4400 mAh accu (79 euro) aanraden, met deze accessoire is een werktijd van meer dan 4 uur mogelijk.
die 4 uur haal je met een celeron M niet. Met een pentium M lukt dat nog wel. Maar als je een S250/S260 koopt, krijg je er bij de ene winkel een 4 cells accu bij en bij de andere weer 8 cells. Maar als je 5 uur wilt halen, zou ik er zowiezo een 8 cells accu bijkopenquote:Op maandag 3 oktober 2005 11:52 schreef Geqxon het volgende:
MSI Megabook S250![]()
-Bijzonder geil iBook achtig uiterlijk
-1800 gram
-WLAN
-40gb
-12" scherm
-303 x 225 x 26/28 mm (28 mm bij het gebruik van de 4400 mAh accu)
-Celeron M 1300 MHz (niet alles dus, maar voor jouw gebruik meer dan zat)
Het geheugen is standaard 256mb, en uitbreidbaar tot 2048mb. Winkelprijzen van ¤ 904 tot ¤ 966. Over de accuduur:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |