quote:Op zondag 25 september 2005 21:18 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik dus. Ik zoek een laptop, en heb wel wat eisen, maar weet niet goed waar ik zoeken moet en of ik dingen over het hoofd zie. Ik zoek nl. een laptop met:
-wifi (liefst ook bluetooth) --> en iets om draadloos connectie met internet te maken..
- minstens 80 gb geheugen
- minstens 512 mb, liefst 1024
- goede snelheid, minstens 3,4 Ghz (??)
- goed grafisch ingesteld (grafische kaart ofzo?)
Ik mis vast nog wel wat dingen, maar dit is het wel zo'n beetje imo. Pricewatch van tweakers begrijp ik nietWie helpt me?
Dat klinkt leuk, maar 4.5kg en 1 uur accuduur lijkt me echt drie keer niks.quote:Op zondag 25 september 2005 21:31 schreef TimmyAsd het volgende:
Owkee die Pentium M staat dus..
http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=PN3C31tecData Is dat niet wat?
Ik denk niet dat je iets anders kunt krijgen met deze specs voor dit geld.quote:Op zondag 25 september 2005 21:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk, maar 4.5kg en 1 uur accuduur lijkt me echt drie keer niks.
De trackpad zit wel in het midden... Het toetsenbord is voorzien van een numeriek eiland, dus de trackpad zit prima in het midden van het typgedeelte.quote:Op zondag 25 september 2005 21:36 schreef super-muffin het volgende:
Lekker handig, je trackpad niet in het midden.
Wow, das geen laptop meer in mijn ogenquote:Op zondag 25 september 2005 21:31 schreef TimmyAsd het volgende:
Owkee die Pentium M staat dus..
http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=PN3C31tecData Is dat niet wat?
Qua specs zal die wel goed zijn voor TS, zelf zou ik echter niet zo blij zijn met 2 reepjes van 256, liever 1 van 512 zodat je iets toe kunt voegen, of al gelijkquote:
Leuke laptop, heb nu eigelijk hetzelfde (op die hdd na die van mij is ffs maar 4200 rpm, kut asus) maar het verbaast mij dat de prijzen en specs maar zo traag verhogen. ok toen was dat ws een high end laptop, en wat ik nu heb is een budget ding maargoed...quote:Op zondag 25 september 2005 21:49 schreef Cynical het volgende:
Ik zat vorig jaar rond deze tijd ook te zoeken naar een notebook met zulke specs. Had zo'n beetje dezelfde eisen qua prestaties als jou. Heb uiteindelijk wel iets gevonden bij Informatique. Mijn specs:
- Aopen barebone notebook (das dus van de buitenkant een complete laptop, maar zonder onderdelen erin)
- scherm is 15 inch 1400 x 1050 native
- Centrino package (dus Intel chipset, Intel wireless 802.11bg en in mijn geval een Pentium M 715 1.5 Ghz)
- 512 mb DDR 333 geheugen
- Mobile Radeon 9700 128mb
- 60 Gb 7200rpm maxtor HD
- DVD speler / CDRW bakker combo
Deze kon ik destijds via een actie op de site samenstellen en bestellen. Ding kostte incl. verzendkosten 1500 euro.
Accu kan als ik alleen werk en / of internet wel 4 uur mee. Daarom is het verstandig om een mobile processor te nemen. Die zijn net zo snel als de Pentium 4, ookal draaien ze 'maar' 1,5 tot 2.0 ghz. P4 zuigt je accu heeel snel leeg, en je laptop word te heet voor je 'lap'.
Mijn laptop is best licht, slechts 2.8 kg. Wordt ook niet warm.
Een laptop breng je volgens mij liever naar een winkel als hij kapot is zodat je het kan uitleggen en goed geholpen wordt. Ik zou het persoonlijk niet online doen, veel goedkoper is het niet en je moet maar zien wat er gebeurd bij een probleem.quote:Op zondag 25 september 2005 22:04 schreef TimmyAsd het volgende:
Is het trouwens handig om een willekeurige winkel in te lopen.. Ik kreeg de tip alles gewoon online af te handelen nl.....
Persoonlijk ging ik voor mijn kort geleden aangeschafte laptop naar een winkel, vooral omdat ik zoiets heb van naar een winkel in de buurt kun je zo afstappen als er iets mis mee is. Met een normale pc kun je zelf aanklooien, onderdelen eruit, etc. Met een laptop kan dit maar in zeer beperkte mate.quote:Op zondag 25 september 2005 22:04 schreef TimmyAsd het volgende:
Is het trouwens handig om een willekeurige winkel in te lopen.. Ik kreeg de tip alles gewoon online af te handelen nl.....
Ja daarom heb ik geen Asus gekozen. Je kunt bijna nix zelf bepalen qua onderdelen. Dat kon (gelukkig) toen bij Informatique wel, omdat die Aopen dingen barebones waren. Was gewoon een kwestie van de interactieve brochure instellen op je onderdelen en versturen. Ik MOEST per ce een dikke videokaart en een schijf op 7200rpm hebben. En een mobile proc, en een goed scherm. Mijn scherm is qua resolutie zeer goed, maar als je de creme de la creme wilt hebben qua schermen, dan is Sony Vaio toch echt het beste. Maar ook bij Sony kun je nix bepalen. En je betaalt eigenlijk te veel, voor het Sony / Asus label. Bij mij staat er niet eens op welk merk het is. Ze werden ook niet als Aopen notebooks verkocht. Gewoon naamloos, en dat is altijd goedkoper. Heb je meer geld voor de dingen die echt belangrijk zijn.quote:Op zondag 25 september 2005 21:54 schreef PoisonouS het volgende:
[..]
Leuke laptop, heb nu eigelijk hetzelfde (op die hdd na die van mij is ffs maar 4200 rpm, kut asus) maar het verbaast mij dat de prijzen en specs maar zo traag verhogen. ok toen was dat ws een high end laptop, en wat ik nu heb is een budget ding maargoed...
Dat is alleen waar als je per ce een MERK laptop wilt hebben. Dell, Sony, Asus en dat soort merken. Ik heb een 'naamloos' merk. Maar wel met hele goede onderdelen. En dat voor 1500 euro! Zulke prestaties kon ik nergens bij een MERK krijgen. Kostte minimaal 2000 euro.quote:Op zondag 25 september 2005 22:04 schreef harlingen het volgende:
Voor 1500 euro heb je helaas geen laptop waarop je goed kan gamen, dan kom je eerder in de buurt van 2000 of meer. Maar wat oudere games lukt wel met een laptop rond de 1500 euro.
Wifi en bluetooth e.d. zit vaak standaard in laptops rond de 1500 euro en anders kan je bijv. een bluetooth usb stickje kopen, dat heb ik laatst ook gedaan en kost niet zoveel.
De rest van de eisen is wel standaard, je moet even uitzoeken welke grafische kaart prima is voor games op een laptop, ik ben de naam kwijt van een redelijk nieuwe kaart die goed voor games was. Misschien weet iemand dat nog?
Waar heb je dat gehaald?quote:Op zondag 25 september 2005 22:13 schreef Cynical het volgende:
[..]
Dat is alleen waar als je per ce een MERK laptop wilt hebben. Dell, Sony, Asus en dat soort merken. Ik heb een 'naamloos' merk. Maar wel met hele goede onderdelen. En dat voor 1500 euro! Zulke prestaties kon ik nergens bij een MERK krijgen. Kostte minimaal 2000 euro.
Informatique, de winkel waar ik mijn laptop kocht, daar kun je makkelijk online bestellen. Is een zeer bekend bedrijf, met een uitstekende reputatie. Ze hebben ook een winkel, ergens bij Rotterdam dacht ik.quote:Op zondag 25 september 2005 22:07 schreef harlingen het volgende:
[..]
Een laptop breng je volgens mij liever naar een winkel als hij kapot is zodat je het kan uitleggen en goed geholpen wordt. Ik zou het persoonlijk niet online doen, veel goedkoper is het niet en je moet maar zien wat er gebeurd bij een probleem.
Een normale winkel stuurt hem natuurlijk net zoals een website terug naar de fabriek of een reparatieservicebedrijf, maar ik heb bij laptops toch liever persoonlijk contact.
Dat vind ik nog wel mee vallen, in vergelijking met Sony en friends.quote:Op zondag 25 september 2005 22:10 schreef Cynical het volgende:
[..]
Ja daarom heb ik geen Asus gekozen. Je kunt bijna nix zelf bepalen qua onderdelen. Dat kon (gelukkig) toen bij Informatique wel, omdat die Aopen dingen barebones waren. Was gewoon een kwestie van de interactieve brochure instellen op je onderdelen en versturen. Ik MOEST per ce een dikke videokaart en een schijf op 7200rpm hebben. En een mobile proc, en een goed scherm. Mijn scherm is qua resolutie zeer goed, maar als je de creme de la creme wilt hebben qua schermen, dan is Sony Vaio toch echt het beste. Maar ook bij Sony kun je nix bepalen. En je betaalt eigenlijk te veel, voor het Sony / Asus label. Bij mij staat er niet eens op welk merk het is. Ze werden ook niet als Aopen notebooks verkocht. Gewoon naamloos, en dat is altijd goedkoper. Heb je meer geld voor de dingen die echt belangrijk zijn.
Mijn laptop heeft mn desktop vervangen, ook qua prestaties. Ben er zeer tevreden mee, ding is razendsnel. Vooral voor games, en dat vind ik erg belangrijk.
Daar ben ik het niet mee eens. Het verschil tussen 5400rpm en 7200rpm is duidelijk te merken. En het prijsverschil valt wel mee, hoor.quote:Op zondag 25 september 2005 22:27 schreef Northside het volgende:
AMD Turion chipje (wel een mt-versie, geen ml-versie)
liefst 1 reepje 512 RAM (zodat je er nog een 2e kan bijplakken in de toekomst)
5400rpm harde schijf (7200 is alleen maar duur en niet nodig)
15 of 15,4 inch scherm, 17 inch vreet stroom en is te duur voor het budget
Kijk eens of je zoiets ergens kan vinden...
http://www.msicomputer.com/NB/product_spec.asp?model=MS-1029
Ik wist niet eens dat er merkloze laptop's waren? Wel handig om te weten, als ik er weer 1 koop zal ik er op lettenquote:Op zondag 25 september 2005 22:13 schreef Cynical het volgende:
[..]
Dat is alleen waar als je per ce een MERK laptop wilt hebben. Dell, Sony, Asus en dat soort merken. Ik heb een 'naamloos' merk. Maar wel met hele goede onderdelen. En dat voor 1500 euro! Zulke prestaties kon ik nergens bij een MERK krijgen. Kostte minimaal 2000 euro.
Goed bedrijf, zie de shopsurvey van Tweakers: http://tweakers.net/shopsurvey/15quote:Op zondag 25 september 2005 22:20 schreef Cynical het volgende:
http://www.informatique.nl/
- nee dit is niet bedoeld als spam, ik heb persoonlijk een erg goede ervaring met dit bedrijf -
quote:Op zondag 25 september 2005 22:49 schreef Cynical het volgende:
Ik zal eens kijken wat je nu kunt kopen voor 1500 euro. Dat is je budget toch? Dan post ik de specs zometeen voor zon Informatique notebook.
¤ 1.453quote:Aopen Barebone 1559-AS, 533MHz, NVidia GeForce Go 6600
Intel 915PM Chipset, 533MHz FSB, DDR2, SATA
NVidia GeForce Go 6600 128Mb
15" SXGA+ 1400x1050 (Dual View Support)
10/100/1000 BaseT Lan + 56Kbps modem
Intel Pentium® M 760 - 2.0Ghz, 533MHz FSB, 2M cache
Fujitsu Hornet 80Gb, 2.5", 5400rpm, 9.5mm, SATA
SO-Dimm 1Gb DDR SDram PC2700, 200pins
Aopen DVD+/-RW Slimline Barebook 1557/1558/1559
Geen besturingssysteem
Intel Pro Wireless Lan 2200BG 54Mbps & 10/100 BaseT LAN
Country Kit (Keyboard, Voedingskabel, etc)
1394 / Firewire poort / 3 USB 2.0 Poorten
Geïntegreerde Card Reader (MS, MMC & SD)
Cardbus type-II slot
Line-in / mic-in / Line-Out jack / SPDIF
Parallelle poort
RJ-11 jack / Modem
RJ-45 jack / 10/100 BaseT LAN
S-Video TV-Out / Audio Panel
VGA poort voor tweede display (CRT, TFT or projector)
Norton Antivirus 2004 (90 dagen versie)
Cyberlink PowerDVD
Ahead Nero Express
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |