abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 september 2005 @ 21:18:06 #1
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_30926852
Ik dus. Ik zoek een laptop, en heb wel wat eisen, maar weet niet goed waar ik zoeken moet en of ik dingen over het hoofd zie. Ik zoek nl. een laptop met:

-wifi (liefst ook bluetooth) --> en iets om draadloos connectie met internet te maken..
- minstens 80 gb geheugen
- minstens 512 mb, liefst 1024
- goede snelheid, minstens 3,4 Ghz (??)
- goed grafisch ingesteld ( grafische kaart ofzo?)

Ik mis vast nog wel wat dingen, maar dit is het wel zo'n beetje imo. Pricewatch van tweakers begrijp ik niet :') Wie helpt me?
pi_30927021
Je stelt nu vrij hoge eisen. Wat wil je met deze laptop gaan doen? Gamen? Surfen? Moderaten ( )?
pi_30927028
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:18 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik dus. Ik zoek een laptop, en heb wel wat eisen, maar weet niet goed waar ik zoeken moet en of ik dingen over het hoofd zie. Ik zoek nl. een laptop met:

-wifi (liefst ook bluetooth) --> en iets om draadloos connectie met internet te maken..
- minstens 80 gb geheugen
- minstens 512 mb, liefst 1024
- goede snelheid, minstens 3,4 Ghz (??)
- goed grafisch ingesteld ( grafische kaart ofzo?)

Ik mis vast nog wel wat dingen, maar dit is het wel zo'n beetje imo. Pricewatch van tweakers begrijp ik niet Wie helpt me?
dan wordt hij wel erg duur
wat een kutuser ben ik toch eigenlijk
pi_30927073
Budget?

Ik kan verder niets zeggen
pi_30927090
Een hardeschijf is ook een type geheugen hoor
  zondag 25 september 2005 @ 21:25:10 #6
45511 TimmyAsd
pi_30927120
Ik zei toch dat ik een noob was. En ik wil er veel mee doen. Games, surfen. Dat soort dingen.

En budget? Pak hem beet 1500 euro..
pi_30927183
Ik heb toch echt meer informatie nodig. Aan welke schermgrootte zit je te denken? En bij games, moet alles er perfect op hoge resolutie op draaien, of wil je gewoon dat het uberhaupt draait?

Verder raad ik een P4 enorm af, en juig ik een Pentium M enorm toe, in verband met het energieverbruik.
  zondag 25 september 2005 @ 21:28:25 #8
45511 TimmyAsd
pi_30927240
Schermgrootte: iets van 15 inch. Hoeft niet extreem te zijn..
en de resolutie moet behoorlijk zijn. een spel als world of warcraft (niet dat ik het speel...) moet vloeiend draaien...
  zondag 25 september 2005 @ 21:29:55 #9
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_30927295
wtf een 3,2 GHZ processor in een laptop
wil je een ei gaan bakken ofzo die prescots zijn zo heet

neem een pentium m
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
  zondag 25 september 2005 @ 21:31:19 #10
45511 TimmyAsd
pi_30927558
Lekker handig, je trackpad niet in het midden.
pi_30927566
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:31 schreef TimmyAsd het volgende:
Owkee die Pentium M staat dus..

http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=PN3C31&#tecData Is dat niet wat?
Dat klinkt leuk, maar 4.5kg en 1 uur accuduur lijkt me echt drie keer niks.

Verder vraag ik me af of er wel een processor inzit
  zondag 25 september 2005 @ 21:38:00 #13
45511 TimmyAsd
pi_30927591
Dat had ik idd niet gezien

maargoed, qua specificaties zeg maar.. Is het dan wel wat?
  zondag 25 september 2005 @ 21:39:23 #14
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_30927639
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:37 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Dat klinkt leuk, maar 4.5kg en 1 uur accuduur lijkt me echt drie keer niks.
Ik denk niet dat je iets anders kunt krijgen met deze specs voor dit geld.
  zondag 25 september 2005 @ 21:41:40 #15
45511 TimmyAsd
pi_30927714
laat ik de vraag dan anders stellen: Waar moet ik precies op letten, wat moet er echt inzitten?
pi_30927740
Ik denk dat je het beste gewoon eens kan kijken wat je er echt mee wil, want je kunt wel eissen gaan stellen maar wat je nu noemt is in mijn ogen echte laptop. Iig niet een van nog geen 3 kilo die je ff onder je arm steekt

Vooral de cpu gaat het hem niet worden als je een zuinige laptop wilt. Dus gewoon gaan voor een snelle pentium m (2 ghz ofzo) met 1024 mb ram en x700 radeon oid. Liefst natuurlijk met eigen ram. Hdd 80 gig zijn er wel maar denk dat je dan ook wel over je budget van 1500 euro gaat.
pi_30927756
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:36 schreef super-muffin het volgende:
Lekker handig, je trackpad niet in het midden.
De trackpad zit wel in het midden... Het toetsenbord is voorzien van een numeriek eiland, dus de trackpad zit prima in het midden van het typgedeelte.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30927808
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:31 schreef TimmyAsd het volgende:
Owkee die Pentium M staat dus..

http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=PN3C31&#tecData Is dat niet wat?
Wow, das geen laptop meer in mijn ogen 4.5 kg je kunt nog beter je desktop op je rug vinden :/
pi_30927849
Scheren is voor schapen!
pi_30927928
Keb zelf een dell inspiron 6000, breedbeeld scherm en zo'n beetje jouw specificaties en prijs zat ook rond jouw richtprijs. Werkt perfect vind ik, alleen ik heb geen bluetooth besteld, maar kan je wel gewoon erbij doen als je wilt.
(:
  zondag 25 september 2005 @ 21:47:40 #21
45511 TimmyAsd
pi_30927931
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:45 schreef paarse_paashaas het volgende:
zoiets?
Nou? Is dit wat?
  zondag 25 september 2005 @ 21:48:57 #22
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_30927976
Als ik die spec's zie moet ik meteen aan een laptop van de Aldi denken. Zit ook alles op, en dat merk je helaas in het gewicht en energieverbruik.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_30927986
Ik zat vorig jaar rond deze tijd ook te zoeken naar een notebook met zulke specs. Had zo'n beetje dezelfde eisen qua prestaties als jou. Heb uiteindelijk wel iets gevonden bij Informatique. Mijn specs:

- Aopen barebone notebook (das dus van de buitenkant een complete laptop, maar zonder onderdelen erin)
- scherm is 15 inch 1400 x 1050 native
- Centrino package (dus Intel chipset, Intel wireless 802.11bg en in mijn geval een Pentium M 715 1.5 Ghz)
- 512 mb DDR 333 geheugen
- Mobile Radeon 9700 128mb
- 60 Gb 7200rpm hitachi HD
- DVD speler / CDRW bakker combo

Deze kon ik destijds via een actie op de site samenstellen en bestellen. Ding kostte incl. verzendkosten 1500 euro.
Accu kan als ik alleen werk en / of internet wel 4 uur mee. Daarom is het verstandig om een mobile processor te nemen. Die zijn net zo snel als de Pentium 4, ookal draaien ze 'maar' 1,5 tot 2.0 ghz. P4 zuigt je accu heeel snel leeg, en je laptop word te heet voor je 'lap'.
Mijn laptop is best licht, slechts 2.8 kg. Wordt ook niet warm. Ding is fluisterstil.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cynical op 26-09-2005 00:58:36 ]
'The cynics are right nine times out of ten.' -- HL Mencken.
pi_30927992
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:45 schreef paarse_paashaas het volgende:
zoiets?
Qua specs zal die wel goed zijn voor TS, zelf zou ik echter niet zo blij zijn met 2 reepjes van 256, liever 1 van 512 zodat je iets toe kunt voegen, of al gelijk
pi_30928011
Het "boodschappenlijkstje" voor je laptop:
- Pentium M of AMD Thurion
- 1024 Mb intern geheugen
- 80 Gb harde schijf
- 15" of 15,4" scherm

Mocht er maar 512 Mb intern geheugen in zitten, dan kan je dat over het algemeen heel makkelijk laten opwaarderen naar 1024 Mb
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_30928163
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:49 schreef Cynical het volgende:
Ik zat vorig jaar rond deze tijd ook te zoeken naar een notebook met zulke specs. Had zo'n beetje dezelfde eisen qua prestaties als jou. Heb uiteindelijk wel iets gevonden bij Informatique. Mijn specs:

- Aopen barebone notebook (das dus van de buitenkant een complete laptop, maar zonder onderdelen erin)
- scherm is 15 inch 1400 x 1050 native
- Centrino package (dus Intel chipset, Intel wireless 802.11bg en in mijn geval een Pentium M 715 1.5 Ghz)
- 512 mb DDR 333 geheugen
- Mobile Radeon 9700 128mb
- 60 Gb 7200rpm maxtor HD
- DVD speler / CDRW bakker combo

Deze kon ik destijds via een actie op de site samenstellen en bestellen. Ding kostte incl. verzendkosten 1500 euro.
Accu kan als ik alleen werk en / of internet wel 4 uur mee. Daarom is het verstandig om een mobile processor te nemen. Die zijn net zo snel als de Pentium 4, ookal draaien ze 'maar' 1,5 tot 2.0 ghz. P4 zuigt je accu heeel snel leeg, en je laptop word te heet voor je 'lap'.
Mijn laptop is best licht, slechts 2.8 kg. Wordt ook niet warm.
Leuke laptop, heb nu eigelijk hetzelfde (op die hdd na die van mij is ffs maar 4200 rpm, kut asus) maar het verbaast mij dat de prijzen en specs maar zo traag verhogen. ok toen was dat ws een high end laptop, en wat ik nu heb is een budget ding maargoed...
pi_30928488
Belangrijke dingen:

- een goed scherm (15 inch, hoge resolutie)
- mobile processor. AMD of Intel. mobile procs worden ook niet zo warm, en geloof me, dat is belangrijk!
- min. 512 mb geheugen
- een hele goede videokaart, die zn eigen geheugen heeft. ATi of nVidia kaarten dus. Videokaart is heel belangrijk!
- een harde schijf, die groot genoeg is, en op 7200rpm draait. Het verschil met de 'standaard' 5400rpm is aanzienlijk! Maxtor of Seagate hebben deze snelle HDs
- wireless mogelijkheden
- als je er mee moet rondsjouwen, let er dan op dat het geen zwaar ding word. Mijne is zeer prettig om mee rond te lopen.

En dan nog dit: Als je een bepaald type notebook kiest, dan kies je dus tegelijk welke videokaart erin zit. De videokaart is afhankelijk van de notebook. Deze is er al van tevoren ingezet en kan niet vervangen worden door een betere. Dit is bij normale pcs wel het geval. Let daarom goed welke videokaart erin zit, als je een notebook hebt gekozen. Anders kun je weleens spijt krijgen van je keuze.
pi_30928508
Voor 1500 euro heb je helaas geen laptop waarop je goed kan gamen, dan kom je eerder in de buurt van 2000 of meer. Maar wat oudere games lukt wel met een laptop rond de 1500 euro.

Wifi en bluetooth e.d. zit vaak standaard in laptops rond de 1500 euro en anders kan je bijv. een bluetooth usb stickje kopen, dat heb ik laatst ook gedaan en kost niet zoveel.

De rest van de eisen is wel standaard, je moet even uitzoeken welke grafische kaart prima is voor games op een laptop, ik ben de naam kwijt van een redelijk nieuwe kaart die goed voor games was. Misschien weet iemand dat nog?
  zondag 25 september 2005 @ 22:04:51 #29
45511 TimmyAsd
pi_30928543
Is het trouwens handig om een willekeurige winkel in te lopen.. Ik kreeg de tip alles gewoon online af te handelen nl.....
pi_30928638
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:04 schreef TimmyAsd het volgende:
Is het trouwens handig om een willekeurige winkel in te lopen.. Ik kreeg de tip alles gewoon online af te handelen nl.....
Een laptop breng je volgens mij liever naar een winkel als hij kapot is zodat je het kan uitleggen en goed geholpen wordt. Ik zou het persoonlijk niet online doen, veel goedkoper is het niet en je moet maar zien wat er gebeurd bij een probleem.

Een normale winkel stuurt hem natuurlijk net zoals een website terug naar de fabriek of een reparatieservicebedrijf, maar ik heb bij laptops toch liever persoonlijk contact.
pi_30928667
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:04 schreef TimmyAsd het volgende:
Persoonlijk ging ik voor mijn kort geleden aangeschafte laptop naar een winkel, vooral omdat ik zoiets heb van naar een winkel in de buurt kun je zo afstappen als er iets mis mee is. Met een normale pc kun je zelf aanklooien, onderdelen eruit, etc. Met een laptop kan dit maar in zeer beperkte mate.
pi_30928730
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:54 schreef PoisonouS het volgende:

[..]

Leuke laptop, heb nu eigelijk hetzelfde (op die hdd na die van mij is ffs maar 4200 rpm, kut asus) maar het verbaast mij dat de prijzen en specs maar zo traag verhogen. ok toen was dat ws een high end laptop, en wat ik nu heb is een budget ding maargoed...
Ja daarom heb ik geen Asus gekozen. Je kunt bijna nix zelf bepalen qua onderdelen. Dat kon (gelukkig) toen bij Informatique wel, omdat die Aopen dingen barebones waren. Was gewoon een kwestie van de interactieve brochure instellen op je onderdelen en versturen. Ik MOEST per ce een dikke videokaart en een schijf op 7200rpm hebben. En een mobile proc, en een goed scherm. Mijn scherm is qua resolutie zeer goed, maar als je de creme de la creme wilt hebben qua schermen, dan is Sony Vaio toch echt het beste. Maar ook bij Sony kun je nix bepalen. En je betaalt eigenlijk te veel, voor het Sony / Asus label. Bij mij staat er niet eens op welk merk het is. Ze werden ook niet als Aopen notebooks verkocht. Gewoon naamloos, en dat is altijd goedkoper. Heb je meer geld voor de dingen die echt belangrijk zijn.

Mijn laptop heeft mn desktop vervangen, ook qua prestaties. Ben er zeer tevreden mee, ding is razendsnel. Vooral voor games, en dat vind ik erg belangrijk.
pi_30928803
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:04 schreef harlingen het volgende:
Voor 1500 euro heb je helaas geen laptop waarop je goed kan gamen, dan kom je eerder in de buurt van 2000 of meer. Maar wat oudere games lukt wel met een laptop rond de 1500 euro.

Wifi en bluetooth e.d. zit vaak standaard in laptops rond de 1500 euro en anders kan je bijv. een bluetooth usb stickje kopen, dat heb ik laatst ook gedaan en kost niet zoveel.

De rest van de eisen is wel standaard, je moet even uitzoeken welke grafische kaart prima is voor games op een laptop, ik ben de naam kwijt van een redelijk nieuwe kaart die goed voor games was. Misschien weet iemand dat nog?
Dat is alleen waar als je per ce een MERK laptop wilt hebben. Dell, Sony, Asus en dat soort merken. Ik heb een 'naamloos' merk. Maar wel met hele goede onderdelen. En dat voor 1500 euro! Zulke prestaties kon ik nergens bij een MERK krijgen. Kostte minimaal 2000 euro.
  zondag 25 september 2005 @ 22:17:04 #34
45511 TimmyAsd
pi_30928906
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:13 schreef Cynical het volgende:

[..]

Dat is alleen waar als je per ce een MERK laptop wilt hebben. Dell, Sony, Asus en dat soort merken. Ik heb een 'naamloos' merk. Maar wel met hele goede onderdelen. En dat voor 1500 euro! Zulke prestaties kon ik nergens bij een MERK krijgen. Kostte minimaal 2000 euro.
Waar heb je dat gehaald?
pi_30928972
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:07 schreef harlingen het volgende:

[..]

Een laptop breng je volgens mij liever naar een winkel als hij kapot is zodat je het kan uitleggen en goed geholpen wordt. Ik zou het persoonlijk niet online doen, veel goedkoper is het niet en je moet maar zien wat er gebeurd bij een probleem.

Een normale winkel stuurt hem natuurlijk net zoals een website terug naar de fabriek of een reparatieservicebedrijf, maar ik heb bij laptops toch liever persoonlijk contact.
Informatique, de winkel waar ik mijn laptop kocht, daar kun je makkelijk online bestellen. Is een zeer bekend bedrijf, met een uitstekende reputatie. Ze hebben ook een winkel, ergens bij Rotterdam dacht ik.
pi_30928976
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:10 schreef Cynical het volgende:

[..]

Ja daarom heb ik geen Asus gekozen. Je kunt bijna nix zelf bepalen qua onderdelen. Dat kon (gelukkig) toen bij Informatique wel, omdat die Aopen dingen barebones waren. Was gewoon een kwestie van de interactieve brochure instellen op je onderdelen en versturen. Ik MOEST per ce een dikke videokaart en een schijf op 7200rpm hebben. En een mobile proc, en een goed scherm. Mijn scherm is qua resolutie zeer goed, maar als je de creme de la creme wilt hebben qua schermen, dan is Sony Vaio toch echt het beste. Maar ook bij Sony kun je nix bepalen. En je betaalt eigenlijk te veel, voor het Sony / Asus label. Bij mij staat er niet eens op welk merk het is. Ze werden ook niet als Aopen notebooks verkocht. Gewoon naamloos, en dat is altijd goedkoper. Heb je meer geld voor de dingen die echt belangrijk zijn.

Mijn laptop heeft mn desktop vervangen, ook qua prestaties. Ben er zeer tevreden mee, ding is razendsnel. Vooral voor games, en dat vind ik erg belangrijk.
Dat vind ik nog wel mee vallen, in vergelijking met Sony en friends.

Qua specs voldoet mijn laptop ook genoeg, tis in mijn geval geen desktop vervanger, maar een laptop die ik kan gebruiken op school. Daar voldoet de laptop aan, en kan er ook lang genoeg mee werken op batterij. Voor de 1000 euro die ik heb betaald vond ik het een mooie lap. Die hdd gaat ooit nog wel vervangen worden, en er komt over een poosje eens ram bij. Maargoed atm voldoet die nog, en draait alles wat ik wil draaien

Het enge zelfs linux werkt out of the box
pi_30929001
http://www.informatique.nl/
- nee dit is niet bedoeld als spam, ik heb persoonlijk een erg goede ervaring met dit bedrijf -
pi_30929244
AMD Turion chipje (wel een mt-versie, geen ml-versie)
liefst 1 reepje 512 RAM (zodat je er nog een 2e kan bijplakken in de toekomst)
5400rpm harde schijf (7200 is alleen maar duur en niet nodig)
15 of 15,4 inch scherm, 17 inch vreet stroom en is te duur voor het budget

Kijk eens of je zoiets ergens kan vinden...
http://www.msicomputer.com/NB/product_spec.asp?model=MS-1029
Ja, ik generaliseer.
pi_30929275
Een PowerBook of een iBook? (Apple)
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_30929316
acer 4101 WLMI voldoet aan je eisen.. ik heb m ook en behalve een adapter die nu al naar zn gootje is isie perfect!
pi_30929376
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:27 schreef Northside het volgende:
AMD Turion chipje (wel een mt-versie, geen ml-versie)
liefst 1 reepje 512 RAM (zodat je er nog een 2e kan bijplakken in de toekomst)
5400rpm harde schijf (7200 is alleen maar duur en niet nodig)
15 of 15,4 inch scherm, 17 inch vreet stroom en is te duur voor het budget

Kijk eens of je zoiets ergens kan vinden...
http://www.msicomputer.com/NB/product_spec.asp?model=MS-1029
Daar ben ik het niet mee eens. Het verschil tussen 5400rpm en 7200rpm is duidelijk te merken. En het prijsverschil valt wel mee, hoor.
pi_30929433
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:13 schreef Cynical het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat er merkloze laptop's waren? Wel handig om te weten, als ik er weer 1 koop zal ik er op letten
pi_30929490
Als je op de Informatique site kijkt, onder 'pc's & notebooks', dan staat er 'Informatique notebooks'. Dat zijn de laptops die ik bedoelde. Dat plaatje wat je ziet, dat is mijn laptop.
pi_30929495
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:20 schreef Cynical het volgende:
http://www.informatique.nl/
- nee dit is niet bedoeld als spam, ik heb persoonlijk een erg goede ervaring met dit bedrijf -
Goed bedrijf, zie de shopsurvey van Tweakers: http://tweakers.net/shopsurvey/15
pi_30929617
Als je het .xls bestand op die site niet kan openen, download dan ff Excel Viewer.
pi_30929692
Hmmm met Excel Viewer kan je nix instellen (dat vetgedrukte bedoel ik dan). Kan denk wel met Office. Maar via dat bestand heb ik die onderdelen ingesteld / gekozen en die laptop besteld (telefonisch).
pi_30929835
Vind het echt heel tof dat je gewoon je eigen laptop helemaal kan samenstellen. Mooi dat dat nu altijd kan. Vorig jaar was het een tijdelijke actie. Top, Informatique!
pi_30930027
Ik zal eens kijken wat je nu kunt kopen voor 1500 euro. Dat is je budget toch? Dan post ik de specs zometeen voor zon Informatique notebook.
  zondag 25 september 2005 @ 22:59:00 #49
45511 TimmyAsd
pi_30930330
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:49 schreef Cynical het volgende:
Ik zal eens kijken wat je nu kunt kopen voor 1500 euro. Dat is je budget toch? Dan post ik de specs zometeen voor zon Informatique notebook.

Bedankt alvast
pi_30930887
quote:
Aopen Barebone 1559-AS, 533MHz, NVidia GeForce Go 6600

Intel 915PM Chipset, 533MHz FSB, DDR2, SATA
NVidia GeForce Go 6600 128Mb
15" SXGA+ 1400x1050 (Dual View Support)
10/100/1000 BaseT Lan + 56Kbps modem

Intel Pentium® M 760 - 2.0Ghz, 533MHz FSB, 2M cache
Fujitsu Hornet 80Gb, 2.5", 5400rpm, 9.5mm, SATA
SO-Dimm 1Gb DDR SDram PC2700, 200pins
Aopen DVD+/-RW Slimline Barebook 1557/1558/1559
Geen besturingssysteem
Intel Pro Wireless Lan 2200BG 54Mbps & 10/100 BaseT LAN
Country Kit (Keyboard, Voedingskabel, etc)

1394 / Firewire poort / 3 USB 2.0 Poorten
Geïntegreerde Card Reader (MS, MMC & SD)
Cardbus type-II slot
Line-in / mic-in / Line-Out jack / SPDIF
Parallelle poort
RJ-11 jack / Modem
RJ-45 jack / 10/100 BaseT LAN
S-Video TV-Out / Audio Panel
VGA poort voor tweede display (CRT, TFT or projector)

Norton Antivirus 2004 (90 dagen versie)
Cyberlink PowerDVD
Ahead Nero Express
¤ 1.453

Lijkt mij een mooie laptop, heb gekozen voor geen OS, lijkt me dat je daar wel op wilt besparen, express geen 7200 rpm ivm warmte. En voor de nvidia vid kaart omdat dat op 533 mhz is in plaats van de 400 mhz bij een radeon. Wel dus voor een vid kaart met eigen ram.

En of course 1 reepje van 1024 MB, maar paar euro duurder dan 2 reepjes van 512 en dus ben je voorbereid op ooit wat toevoegen.

2.0 ghz gekozen, omdat de 2.1 maar 100 mhz sneller is, maar wel 150 euro duurder
  zondag 25 september 2005 @ 23:18:32 #51
45511 TimmyAsd
pi_30930923
Waar heb je dit vandaan?
pi_30930959
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:18 schreef TimmyAsd het volgende:
Waar heb je dit vandaan?
Uit die informatie xls: http://shop.informatique.nl/inh/nbc/nbc.xls
pi_30931216
OK hier komen de specs. Het is dezelfde laptop als ik heb, alleen zijn er in het afgelopen jaar een paar onderdelen in prijs gezakt, waardoor je meer voor je geld kunt kopen.
quote:
Behuizing:
Aopen Barebone 1557-GLS, 400MHz, ATI Radeon 9700 (beste keuze: vanwege de videokaart, deze heb ik ook)
>>> daar hoort bij: -Intel 855PM Chipset, 400MHz FSB, DDR, PATA
-ATI Mobility Radeon 9700 128Mb (Support DirectX9)
-15" SXGA+ 1400x1050 (Dual View Support)
-10/100 BaseT Lan + 56Kbps modem

Processor:
Intel Pentium® M 760 - 2.0Ghz, 533MHz FSB, 2M cache (ik heb 1.5 ghz)

Harddisk:
Hitachi Travelstar 7K60, 60Gb, 7200rpm, 2.5" 9.5mm PATA (die heb ik ook, zeer snel!)
Geheugen:
1x SO-Dimm 1Gb DDR SDram PC2700, 200pins (ik heb 512)

CD / DVD:
Aopen DVD+/-RW Slimline Barebook 1557/1558/1559 (deze heb ik ook, behalve de dvd bak functie zeg maar)

Geen besturingssysteem, als je die al hebt dan kun je daar dus op besparen, ik had de mijne al

Netwerk: Intel Pro Wireless Lan 2200BG 54Mbps & 10/100 BaseT LAN

Overige: Country Kit (Keyboard, Voedingskabel, etc)

Poorten: 1394 / Firewire poort / 3 USB 2.0 Poorten

Rest (sommige heb ik al genoemd hiervan):
Geïntegreerde Card Reader (MS, MMC & SD)
Cardbus type-II slot
Line-in / mic-in / Line-Out jack / SPDIF
Parallelle poort
RJ-11 jack / Modem
RJ-45 jack / 10/100 BaseT LAN
S-Video TV-Out / Audio Panel
VGA poort voor tweede display (CRT, TFT or projector)

Software:
Norton Antivirus 2004 (90 dagen versie)
Cyberlink PowerDVD
Ahead Nero Express
KOSTEN: Subtotaal > 1470
Assemblagekosten > 25
Totaal > 1495 INCLUSIEF BTW
+ verzendkosten > 5 euro (dacht ik)
Prijzen gelden tot 5 oktober (dat kan ook bluf zijn)
LET OP: als er een dode pixel op je scherm zit, kun je het scherm niet omruilen! Ik heb er 1, zit linksmidden in het scherm, en schijnt alleen maar blauw. Maar door de hoge resolutie van het scherm, valt het niet op.

Deze specs kun bij een MERK pas vanaf 2000 euro krijgen. MERK is: Acer, Sony, Asus, Dell enz.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cynical op 26-09-2005 16:29:33 ]
pi_30931510
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:17 schreef PoisonouS het volgende:

[..]

¤ 1.453

Lijkt mij een mooie laptop, heb gekozen voor geen OS, lijkt me dat je daar wel op wilt besparen, express geen 7200 rpm ivm warmte. En voor de nvidia vid kaart omdat dat op 533 mhz is in plaats van de 400 mhz bij een radeon. Wel dus voor een vid kaart met eigen ram.

En of course 1 reepje van 1024 MB, maar paar euro duurder dan 2 reepjes van 512 en dus ben je voorbereid op ooit wat toevoegen.

2.0 ghz gekozen, omdat de 2.1 maar 100 mhz sneller is, maar wel 150 euro duurder
Nvidia GeForce Go zuigt. Radeon is VEEL sneller! HD (7200) word nooit warm, heb dat nog nooit gemerkt, dus dat is niet waar. 2.0 ghz is inderdaad ideaal.
pi_30931632
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:35 schreef Cynical het volgende:

[..]

Nvidia GeForce Go zuigt. Radeon is VEEL sneller! HD (7200) word nooit warm, heb dat nog nooit gemerkt, dus dat is niet waar. 2.0 ghz is inderdaad ideaal.
Heb er voor gekozen, omdat met radeon je op 400mhz zit.. Maargoed TS hoeft mijn id niet te volgen

Tja over hdd heb ik zoiets van 5400 voldoet voor een laptop in mijn ogen, je merkt het pas echt als je de hele dag aan het parren, unrarren enzo bent. Tja dan wacht je maar een half uurtje. Maar ook hier is TS natuurlijk vrij in. Was gewoon mijn idee van wat me wel leuk leek
pi_30931726
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:39 schreef PoisonouS het volgende:

[..]

Heb er voor gekozen, omdat met radeon je op 400mhz zit.. Maargoed TS hoeft mijn id niet te volgen

Tja over hdd heb ik zoiets van 5400 voldoet voor een laptop in mijn ogen, je merkt het pas echt als je de hele dag aan het parren, unrarren enzo bent. Tja dan wacht je maar een half uurtje. Maar ook hier is TS natuurlijk vrij in. Was gewoon mijn idee van wat me wel leuk leek
Mhz heeft er nix mee te maken. De Radeon mobiles zijn veel beter, en bij Geforce proberen ze dat te compenseren door die hoger te laten draaien. Maar dan nog zijn ze langzamer. Radeon is the way to go, geloof me nou.
Parren en unrarren, dat doe ik vaak inderdaad. Gaat supersnel.
pi_30931732
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:26 schreef Cynical het volgende:
LET OP: als er een dode pixel op je scherm zit, kun je het scherm niet omruilen! Ik heb er 1, zit linksmidden in het scherm, en schijnt alleen maar blauw. Maar door de hoge resolutie van het scherm, valt het niet op.

Deze specs kun bij een MERK pas vanaf 2000 euro krijgen. MERK is: Acer, Sony, Asus, Dell enz.
Qua pixels zit je bij de meesten al snel aan meerdere dode pixels. Bij asus heb je bij de A/M/nog 1 serie (NIET de Z) altijd pixelgarantie binnen de 1e 30 dagen.

En qua merken, ligt eraan met speurwerk vind je ook wel goedekopere acers, sony's en asus. Zeker asus doordat ze de Samsun onder de laptops zijn (samsung is hip onder de mobieltjes tegenwoordig, asus is dit onder de laptops) zijn veel te krijgen, en daar is zat concurrentie onder.
pi_30931751
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:42 schreef Cynical het volgende:

[..]

Mhz heeft er nix mee te maken. De Radeon mobiles zijn veel beter, en bij Geforce proberen ze dat te compenseren door die hoger te laten draaien. Maar dan nog zijn ze langzamer. Radeon is the way to go, geloof me nou.
Ik heb zelf ook een radeon9700, draait mooi, maar heb dus geen ervaring met de GO's, maargoed als je zegt dat die traag zijn geloof ik dat best
pi_30931871
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:42 schreef PoisonouS het volgende:

[..]

Qua pixels zit je bij de meesten al snel aan meerdere dode pixels. Bij asus heb je bij de A/M/nog 1 serie (NIET de Z) altijd pixelgarantie binnen de 1e 30 dagen.

En qua merken, ligt eraan met speurwerk vind je ook wel goedekopere acers, sony's en asus. Zeker asus doordat ze de Samsun onder de laptops zijn (samsung is hip onder de mobieltjes tegenwoordig, asus is dit onder de laptops) zijn veel te krijgen, en daar is zat concurrentie onder.
Ja dode pixels kun je altijd hebben bij LCD producten. Soms heb je mazzel; geen dode pixels, en soms niet.
Ik geef niets om merknamen. Door die merknamen betaal je dat extra geld, en dat geld kun je beter aan performance uitgeven. En kijk maar zelf, deze specs krijg je gewoon niet voor 1500 euro bij een merk.
pi_30931945
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:47 schreef Cynical het volgende:

[..]

Ja dode pixels kun je altijd hebben bij LCD producten. Soms heb je mazzel; geen dode pixels, en soms niet.
Ik geef niets om merknamen. Door die merknamen betaal je dat extra geld, en dat geld kun je beter aan performance uitgeven. En kijk maar zelf, deze specs krijg je gewoon niet voor 1500 euro bij een merk.
Zoals al gezegt met wat speurwerk kom je er wel in de buurt..
Ik had iig geluk dat ik geen dode pixels had, heb ook geeist hem eerst te mogen zien in de winkel. En meneer was zo dom of zo klantvriendelijk om dat toe te staan

Maargoed we dwalen af

TS: kijk iig goed om je heen, ga niet af op ons 2, neem het zeg maar als een advies, kijk rustig rond en neem de tijd, dan voorkom dat je paar maand later denkt van had ik toch maar....
pi_30932166
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:50 schreef PoisonouS het volgende:

[..]

Zoals al gezegt met wat speurwerk kom je er wel in de buurt..
Ik had iig geluk dat ik geen dode pixels had, heb ook geeist hem eerst te mogen zien in de winkel. En meneer was zo dom of zo klantvriendelijk om dat toe te staan
Daar heb je inderdaad veel mazzel mee gehad. Helaas kun je het via internet niet checken.
quote:
Maargoed we dwalen af

TS: kijk iig goed om je heen, ga niet af op ons 2, neem het zeg maar als een advies, kijk rustig rond en neem de tijd, dan voorkom dat je paar maand later denkt van had ik toch maar....
Mee eens.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik een half jaar bij de merken heb rondgekeken. Daar kon ik voor mn budget niet genoeg performance krijgen (vond ik). En toen kwam ik deze site tegen. Geen merk; geen extra kosten, omdat er een geen duur label op zit. Wel meer geld over voor betere onderdelen. Daarom heb ik deze laptop.
  zondag 25 september 2005 @ 23:59:38 #62
45511 TimmyAsd
pi_30932256

Bedankt voor de adviezen iig.
pi_30932307
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:10 schreef Cynical het volgende:

[..]

Ja daarom heb ik geen Asus gekozen. Je kunt bijna nix zelf bepalen qua onderdelen.
Grappig want Asus maakt voornamelijk barebones waarbij je dus zaken als processor, geheugen, hardeschijf, optical drive en wifi helemaal zelf kunt kiezen. Die barebone bestaat uit de volledige casing (waartoe dus ook het touchpad en toetsenbord behoren en de speakers) met tft scherm, moederbord en poweradapter. Op die wijze heb ik toen bij De Laptopper (die inmiddels niet meer bestaat) mijn Asus M6Ne helemaal zelf kunnen samenstellen. Datzelfde kun je ook weer doen bij Laptops4u.
Helaas zijn er bar weinig winkels (webshops meegerekend) waar je een laptopconfiguratie (ongeacht het merk dus) kan samenstellen. Wat bij IBM bijv. niet hoeft omdat die de meest uiteenlopende configuraties al in het assortiment had, je hoefd er dus niks te "customizen". Nu het van Lenovo is zal dat ongetwijfeld nog wel kunnen, ze hebben nog weinig veranderd.

Ik ben bang dat wanneer je naar een bepaald type laptop zoekt vrijwel alleen op internetshops bent aangewezen. Internetshops hebben vaak gewoon een afhaaladres, kun je het afhalen en kun je het ook naartoe brengen. Sommigen hebben zelfs een ophaalservice wat onderdeel is van de garantie (pick up and return zoals dat zo mooi heet). dat gaat via een koeriersdienst alla een DHL. De fabrikanten zelf werken ook op die wijze (Sony en Asus iig).
Het overgrote voordeel aan een Asus laptop is de garantie: 2 jaar global warranty, dus garantie voor 2 jaar lang overal ter wereld. Geen enkel andere fabrikant die dat standaard levert m.u.v. een IBM. Een heel groot voordeel als de winkel waar je hem kocht failliet gaat. Het is trouwens ook nog eens een pick up and return garantie: een koerier haalt je notebook op en brengt hem na reparatie ook weer terug. Reken op een 2 weken dat je hem dan kwijt bent, via een winkel gaat dat al snel een 4 weken worden (de winkel moet het in hun eigen garantieafhandelingsproces stoppen en dan opsturen en bij ontvangst weer verder afhandelen).

Dat je bij Asus teveel betaald is bullshit, je hebt immers een notebook met een hoge buildquality en een 2 jaar pick up and return garantie overal ter wereld. Goedkope notebooks hebben hooguit maar 1 jaar garantie die vaak ook wel pick up and return is maar dan alleen in het land waar je het ding gekocht hebt.
Mensen die een naamloze goedkope laptop kopen hebben binnen een jaar en later alleen maar problemen met het ding waarbij scheurende behuizingen en verf die eraf gaat toch wel de boventoon voert. Een slechte buidlquality dus en dat is te merken als je het ding veel heen en weer sleept. Die goedkope dingen gaan dan ook eerder kapot, ze worden instabiel en hebben rariteiten ("hij doet raar"). Dit geldt echter over het algemeen, dat betekent dus dat er hier en daar zeker wel uitzonderingen zijn.
Dan komen we op het punt drivers. Bij een goedkoop laptopje hoef je niet aan te komen zetten met een nieuwe Windows installatie nadat je het ding een jaar hebt of na 2 jaar of langer. Die drivers zijn onwijs oud en bugs zijn niet gefixed. Vaak zijn ze dan ook al helemaal niet meer te vinden en kun je dus geen drivers installeren, als je heel hard zoekt op internet misschien nog wel.
De duurdere merken hebben een veel langere support zodat je over 5 jaar nog steeds de drivers kunt downloaden en installeren.
Goedkoop is dus 9 van de 10x ook echt duurkoop.
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:30 schreef Cynical het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Het verschil tussen 5400rpm en 7200rpm is duidelijk te merken. En het prijsverschil valt wel mee, hoor.
Benchmarks vertellen een heel ander verhaal.
De 5400 rpm hd's die uitkwamen ten tijde van de 7200 rpm hd's konden die al aardig evenaren omdat de 7200 rpm techniek op het moment dat het uitkwam al verouderd was tov die 5400 rpm hd's. De 5400 rpm hd's die daarna kwam zijn een doorontwikkeling en bevatten een nog veel nieuwere techniek waardoor ze weer wat sneller zijn. 7200 rpm hd's bijten dus aardig in het stof en slurpen meer energie en zijn duurder. Totaal niet aantrekkelijk meer dus.

[ Bericht 11% gewijzigd door dyn op 26-09-2005 00:12:32 (toevoeging) ]
pi_30932379
Laat maar weten als je gekozen hebt, wat de keuze geworden is. Je moet die keuze zelf maken, tenzij je nog advies wilt hebben over die keuze.

Ben benieuwd!
  maandag 26 september 2005 @ 00:06:36 #65
45511 TimmyAsd
pi_30932465
PoisonouS en Cynical:

Allebei van Informatique?
pi_30932522
Bij Informatique: 2 jaar garantie (carry-in) en directe omruil op interne componenten in het 1e jaar.
Het is een Aopen barebone, en de kwaliteit van Asus is waarschijnlijk beter. Maar als je geen rare dingen met je laptop doet, maakt die kwaliteit niet zoveel uit.

Ik had gewoon echt niet meer te besteden dan 1500 euro. Anders was het misschien nog Asus geworden.
pi_30932559
quote:
Op maandag 26 september 2005 00:06 schreef TimmyAsd het volgende:
PoisonouS en Cynical:

Whehehe.
Ben alleen klant. Er zijn ook nog andere goede winkels met scherpe prijzen waar je voor iets meer wel dode pixel garantie hebt. Mijn laptop hadden ze ook bij DeLaptopper, maar lees net dat ie niet meer bestaat. Daar kostte dat ding 50 euro meer, maar dan met dode pixel garantie.
pi_30932777
quote:
Op maandag 26 september 2005 00:06 schreef TimmyAsd het volgende:
PoisonouS en Cynical:

No f*cking way

Ben een luie student, die rond lurkt:)
Kwam puur die site tegen door cynical, en heb daarom eens die xls geprobeerd die hij zei

Verder ben ik het opzich wel eens met dyn over de garantie en drivers. Ok, als beetje knutselaar kom je er wel uit, maargoed. Ikzelf heb er geen rekening mee gehouden wat betreft mijn keuze voor mijn asus toen, maargoed.
pi_30932962
quote:
Op maandag 26 september 2005 00:01 schreef dyn het volgende:

[..]

Grappig want Asus maakt voornamelijk barebones waarbij je dus zaken als processor, geheugen, hardeschijf, optical drive en wifi helemaal zelf kunt kiezen. Die barebone bestaat uit de volledige casing (waartoe dus ook het touchpad en toetsenbord behoren en de speakers) met tft scherm, moederbord en poweradapter. Op die wijze heb ik toen bij De Laptopper (die inmiddels niet meer bestaat) mijn Asus M6Ne helemaal zelf kunnen samenstellen. Datzelfde kun je ook weer doen bij Laptops4u.
Ja dat klopt wel, maar ik had echt hele specifieke eisen. Bijv. 7200 rpm shijf. Radeon 9700 128 mb eigen geheugen. Die combinatie hadden ze niet. Of het was echt veel te duur.
quote:
Mensen die een naamloze goedkope laptop kopen hebben binnen een jaar en later alleen maar problemen met het ding waarbij scheurende behuizingen en verf die eraf gaat toch wel de boventoon voert. Een slechte buidlquality dus en dat is te merken als je het ding veel heen en weer sleept. Die goedkope dingen gaan dan ook eerder kapot, ze worden instabiel en hebben rariteiten ("hij doet raar"). Dit geldt echter over het algemeen, dat betekent dus dat er hier en daar zeker wel uitzonderingen zijn.
Mijne is nu 1 jaar oud. Flink mee gesjouwd (school bijv.). Nooit problemen mee gehad. Behuizing is nog altijd prima in orde. Het is namelijk wel Aopen spul he. Dat is een solide merk; het stond alleen niet op de laptop zelf, en daar zat het prijsverschil. De rest van de onderdelen is ook solide spul. Prima hardware merken (ATi, Intel, Hitachi enz.).
quote:
Dan komen we op het punt drivers. Bij een goedkoop laptopje hoef je niet aan te komen zetten met een nieuwe Windows installatie nadat je het ding een jaar hebt of na 2 jaar of langer. Die drivers zijn onwijs oud en bugs zijn niet gefixed. Vaak zijn ze dan ook al helemaal niet meer te vinden en kun je dus geen drivers installeren, als je heel hard zoekt op internet misschien nog wel.
De duurdere merken hebben een veel langere support zodat je over 5 jaar nog steeds de drivers kunt downloaden en installeren.
Lulkoek. Aopen, Intel en ATi leveren de drivers. Voor de rest heb je geen drivers nodig natuurlijk. Deze drivers staan allemaal op de websites.
quote:
Benchmarks vertellen een heel ander verhaal.
De 5400 rpm hd's die uitkwamen ten tijde van de 7200 rpm hd's konden die al aardig evenaren omdat de 7200 rpm techniek op het moment dat het uitkwam al verouderd was tov die 5400 rpm hd's. De 5400 rpm hd's die daarna kwam zijn een doorontwikkeling en bevatten een nog veel nieuwere techniek waardoor ze weer wat sneller zijn. 7200 rpm hd's bijten dus aardig in het stof en slurpen meer energie en zijn duurder. Totaal niet aantrekkelijk meer dus.
Ik heb laatst nog een 5400 rpm erin gezet. Ging duidelijk trager. Waarom denk je dat 7200rpm in desktops standaard is? Die 7200 tov van 5400 kost je misschien 5 a 10 minuten op 4 uur accutijd. Dat is het wel waard. Bovendien, ik gebruik bijna altijd de adapter voor mn laptop. Prijsverschil valt mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cynical op 26-09-2005 00:43:50 ]
pi_30933121
pi_30937250
KHeb deze, maar dan betaal je net iets meer dan 1500..

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1053130

Hij bevalt mij, net als alle andere users ontzettend goed.
pi_30937577
quote:
Op maandag 26 september 2005 09:56 schreef Sunflame het volgende:
KHeb deze, maar dan betaal je net iets meer dan 1500..

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1053130

Hij bevalt mij, net als alle andere users ontzettend goed.
In deze betaal je puur voor de ferarri shit, en als niet auto fan zul je nooit zo'n laptop willen imho:)
pi_30939362
quote:
Op maandag 26 september 2005 10:10 schreef PoisonouS het volgende:

[..]

In deze betaal je puur voor de ferarri shit, en als niet auto fan zul je nooit zo'n laptop willen imho:)
Mee eens... ik zou het ding al nooit willen hebben vanwege het ferrari-logo en het design.
Ja, ik generaliseer.
pi_30939951
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:25 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik zei toch dat ik een noob was. En ik wil er veel mee doen. Games, surfen. Dat soort dingen.

En budget? Pak hem beet 1500 euro..
Het is wel te merken dat je een noob bent op dit gebied, niet beledigend bedoelt, maar voor games en surfen en dat soort dingen heb je echt niet zo'n krachtig laptop nodig.

CPU: Een Pentium M 1,6-1,8GHz is meer dan voldoende
Geheugen: 512MB is ook voldoende, je hebt echt geen 1GB aan geheugen nodig, tenzij je je zelf een ICT-opleiding doet, waarbij je veel met videobewerking bezig bent oid.
Videokaart: Zoals gezegd een goede ATI of Geforce videochip is minimaal wat je nodig hebt
Scherm: Minimaal 15" scherm voor wat kijk plezier.
Netwerk: LAN 10/100/1000, WIFI 54Mb + BT, altijd handig
Harde schijf: Bij normaal gebruik is 40GB al voldoende, meer is uiteraard beter, dan raad ik je hooguit 60GB aan, 80GB is vrij overkill, of je moet non-stop films downloaden
Optical: DVD-brander
USB: toch wel minimaal 4x of meer.
Accu: minimaal 2 uur op accu, het liefst 3 uur of meer.
Extra: firewire of cardreaders zijn altijd handig

Daarnaast moet je ook nog een stevige tas kopen voor de laptop. Zelf heb ik gekozen voor een gewone laptoptas en een laptoprugtas, dus voor andere situatie heb ik een andere tas. Vergeet een goede optical muis niet, is altijd handig voor lang werken achter de laptop.

Je kunt natuurlijk veel geld geven aan een laptop die snel is, maar als de totale snelheid niet meer dan 60% wordt gebruikt, dan heb je eigenlijks weinig aan. Je koopt tenslotte ook geen Porsche om 120km/h op de snelweg te rijden. Koop liever een laptop met meer opties, daar maak je toch eerder gebruik van.
pi_30940727
quote:
Op maandag 26 september 2005 00:26 schreef Cynical het volgende:

[..]

Ja dat klopt wel, maar ik had echt hele specifieke eisen. Bijv. 7200 rpm shijf. Radeon 9700 128 mb eigen geheugen. Die combinatie hadden ze niet. Of het was echt veel te duur.
Dat is balen. Dan wordt het vaak of doorsparen of een alternatief kiezen (voor minder geld, minder kwaliteit of concessies doen: wat minder geheugen wat videokaart betreft).
quote:
[..]

Mijne is nu 1 jaar oud. Flink mee gesjouwd (school bijv.). Nooit problemen mee gehad. Behuizing is nog altijd prima in orde. Het is namelijk wel Aopen spul he. Dat is een solide merk; het stond alleen niet op de laptop zelf, en daar zat het prijsverschil. De rest van de onderdelen is ook solide spul. Prima hardware merken (ATi, Intel, Hitachi enz.).
Mja, zo goed is Aopen nou ook weer niet, heb er genoeg negatieve verhalen over gehoord, maar dit betrof dan ook meer zaken als optical drives en moederborden en niet de notebooks die ze maken.
Wel leuk al die merkjes maar ook dat zegt weinig. Hoe is de kwaliteitsdienst van Aopen? Laten ze snel een laptop voldoen of zijn ze heel streng?
quote:
[..]

Lulkoek. Aopen, Intel en ATi leveren de drivers. Voor de rest heb je geen drivers nodig natuurlijk. Deze drivers staan allemaal op de websites.
Dit is pas lulkoek. Op de ATI site staat groot en duidelijk vermeldt dat je bij je notebook OEM moet zijn voor drivers en NIET (!!!) bij ATI. Dat ze echter ook hun eigen drivers hebben en dat die veelal ook werken is vers 2. Vergeet niet dat we het hier gewoon hebben over OEM's en dat die naar gelang met de videokaart mogen klootviolen. Sterker nog, ze mogen zelfs zo hard klooien dat ATI bij voorkeur al stelt dat je bij de notebook fabrikant moet zijn voor drivers omdat ATI niet kan garanderen dat alle functies van de videokaart aanwezig zullen zijn.
Dat verhaal gaat ook op voor bijv. de Intel Proset (applicatie en driver voor je wifi kaart die bij Intel Centrino notebooks zitten). Synaptics (touchpad) doet hetzelfde. Modem drivers en geluidsdrivers zijn vaak moeilijk tot niet te vinden bij een fabrikant van het onderdeel, die zul je dan alleen bij de notebook fabrikant moeten halen. Dan zwijg ik nog maar over het feit dat heel vaak alleen de drivers van de notebook fabrikant een goede en stabiele werking hebben als we die gaan vergelijking met die van de fabrikant van dat hardware onderdeel.
Als je enige praktijk ervaring hebt met laptopbeheer, dan had je dit ook geconstateerd. Op het forum van de buren (gathering.tweakers.net) loopt een draadje in het Laptop subforum over die drivers en daar zie je ook heel veel mensen die de drivers van de notebookfabrikant gebruiken omdat die de beste en stabielste werking hebben.
quote:
[..]

Ik heb laatst nog een 5400 rpm erin gezet. Ging duidelijk trager. Waarom denk je dat 7200rpm in desktops standaard is? Die 7200 tov van 5400 kost je misschien 5 a 10 minuten op 4 uur accutijd. Dat is het wel waard. Bovendien, ik gebruik bijna altijd de adapter voor mn laptop. Prijsverschil valt mee.
Een desktop hd is 3,5" en heeft een veel grotere platter dan een 2,5" laptop hd. Bijgevolg is dat die grote platter dus sneller rondgedraaid moet worden dan die kleine om evensnel de data eraf te kunnen halen. Dat die 7200 rpm sneller is dan 5400 rpm is een mythe, een idee fix. Benchmarks tonen al aan dat dit dus bullshit is, een fabeltje.
Een 7200 rpm desktop hd = 5400 rpm laptop hd. Een 7200 rpm laptop hd is inmiddels dermate verouderde techniek dat de 5400 rpm techniek het al voorbij is. Daarom zie je zo bar weinig 7200 rpm schijven uitkomen en zo veel 5400 rpm schijven. Als we kijken naar de benchmarks die tweakers.net heeft gedaan dan zie je daar hetzelfde resultaat. Het ging hier trouwens om de nieuwe laptop hd serie van seagate en western digital. Toms Hardware heeft benchmarks gedraaid toen de 7200 rpm hd's net uit waren en die kwam al tot de conclusie dat de snelheidswinst miniem was.

Owja, houdt je er ook rekening mee dat een 7200 rpmhd nog harder draait dan een 5400 rpmen dat deze dus ook heel wat harder raast dan een 5400 rpm?

Opgesomt:
- 7200 rpm is nauwelijk sneller dan 5400 rpm
- 7200 rpm slurpt meer energie dan 5400 rpm
- 7200 rpm is duurder dan 5400 rpm
- 7200 rpm is heel wat meer herrie dan de 5400 rpm
- 7200 rpm wordt zeer weinig geproduceerd en is daarom moeilijker aan te komen dan 5400 rpm (daarom ook weer duurder).
- 7200 rpm gaat tot max 60GB en tegenwoordig tot 80GB, 5400 rpm gaat al naar 100 GB en 120 GB

Zoals je ziet is een 7200 rpm dat beetje extra geld waar je een pixelgarantie of een leukere tas kunt kopen het geld absoluut niet waard. Voor minder heb je een schijf die stiller, zuiniger, netzo snel en meer GB bevat en geld over voor wat anders.

Zoek naar benchmarks en reviews en trek dan nog eens je conclusies.
pi_30941222
Misschien een leuke tip, op de website van Mycom staat nu een reeks laptop voor weinig.

Om maar een paar op te sommen:

Asus Z92K
AMD Turion 64 MT-30
512MB
Nvidia GG 6200
80GB
DVD brander
15,4"
54 Mbps WIFI
Voor 999 euro

Of de HP Pavilion dv4158:
Pent. M 740
1GB
Intel Graphic 900 (weet niet hoe snel)
100GB
DVD brander
15,4"
54Mb Wifi + BT
voor 1399.

Daarnaast staan er ook twee met 17" scherm resp 1499 en 1599 euro. Beiden voldoen aan je eisen. Bij de duurste zit zelfs een webcam en tv-tuner ingebouwd.
pi_30942019
quote:
Op maandag 26 september 2005 12:24 schreef dyn het volgende:
Opgesomt:
- 7200 rpm wordt zeer weinig geproduceerd en is daarom moeilijker aan te komen dan 5400 rpm (daarom ook weer duurder).
- 7200 rpm gaat tot max 60GB en tegenwoordig tot 80GB, 5400 rpm gaat al naar 100 GB en 120 GB

Zoals je ziet is een 7200 rpm dat beetje extra geld waar je een pixelgarantie of een leukere tas kunt kopen het geld absoluut niet waard. Voor minder heb je een schijf die stiller, zuiniger, netzo snel en meer GB bevat en geld over voor wat anders.
Kijk dat is nou handig, zelf is mijn voornaamste reden de warmte en idd geluid, om (nog) geen 7200 rpm voor ene laptop te halen. Zeker omdat in mijn geval het echte werk waar de hdd echt druk is op me desktop pc is.

TS moet er idd ook rekening mee houden dat tassen niet goedkoop zijn. Voor een goede ben je minstens 50 euro kwijt. Zelf heb ik er een van trunc&co wat een lijkt mij b merk is van samsonite... Voldoet goed, en past me laptop mooi in

Maargoed ik ben nu wel benieuwd wat de TS van plan is, mij lijkt zijn beste actie nu eerst uit te zoeken wat die nu echt wil kunnen ermee, daarop een basis samenstellen (amd/intel hdd/mem en video kaart) en dan naar een winkel te stappen van wat kun je mij leveren in dit straatje. Dat doe je bij verschillende winkels.

Probeer daarbij ook te kijken of die winkel al een leuke tas voor je heeft en goede optische muis. misschien valt er dan ook nog te praten over een leuke korting
pi_30944904
HP NC6220 wereld apparaat
pi_30945073
quote:
Op maandag 26 september 2005 15:31 schreef tazmanian het volgende:
HP NC6220 wereld apparaat
Waarom? Hier heeft TS dus geen bal aan, verklaar je ff nader waarom die zo goed is en wat zijn sterke punten zijn tegen over elk ander merk
  maandag 26 september 2005 @ 16:02:40 #80
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_30945669
bedankt voor de info, ik denk dat jullie informatiq hiermee nog een klant bezorgt hebben.
Ik was al een tijdje op zoek naar een webshop waar ik een laptop met eigen specs kan samenstellen, en dit ziet er goed uit.
over die dode pixels. Er bestaat zoiets als 'wet koop op afstand'. Dat houd in dat je zonder opgaaf van reden iets kan terugsturen, binnen 7 dagen.
Als er toch dode pixels op zitten als je hem binnengekregen hebt kan hij altijd nog terug.
En voor 39 euro heb je een pixelgarantie. zit nog ff te twijfelen, want terugsturen kost zo minimaal 5,5 euro, en met pixelgarantie heb je natuurlijk wat langer de tijd als er iets niet goed is.
*denkt*
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_30945698
quote:
Op maandag 26 september 2005 12:24 schreef dyn het volgende:

[..]

Dat is balen. Dan wordt het vaak of doorsparen of een alternatief kiezen (voor minder geld, minder kwaliteit of concessies doen: wat minder geheugen wat videokaart betreft).
[..]
Nee ik wilde echt niet meer dan 1500 euro uitgeven. Ik ben student weet je. En dan kies ik dus voor de beste hardware, en als mijn laptop dan iets meer plastic tov aluminium heeft, jammer dan. Mijn laptop voelt nog steeds erg solide aan. Hij is licht, wordt niet warm, en fluisterstil (ja ook met een 7200rpm schijf). Ik vind m ook nog eens mooi. Accutijd is 4 uur als je gewoon internet en schoolwerk doet.
quote:
Mja, zo goed is Aopen nou ook weer niet, heb er genoeg negatieve verhalen over gehoord, maar dit betrof dan ook meer zaken als optical drives en moederborden en niet de notebooks die ze maken.
Wel leuk al die merkjes maar ook dat zegt weinig. Hoe is de kwaliteitsdienst van Aopen? Laten ze snel een laptop voldoen of zijn ze heel streng?
Maar Aopen word wel gezien als een A-merk in computerhardware. Er zullen hier en daar best wel problemen mee zijn, maar dat zullen merken als Asus, MSI, Gigabyte ook weleens hebben. Aopen heeft een Nederlands servicecentrum in Den Bosch, dus die zullen wel problemen afhandelen. Maar ik heb nog garantie, dus zou m dan terugbrengen naar Informatique. Ik heb echt nog nooit problemen gehad. Niet met het mobo, niet met de optical, en ook niet met de rest.
Toen ik dit ding kreeg, zat ie netjes in een stevige Aopen doos. Toen ik m uitpakte, zag het ding er zeer steriel en keurig verzorgd uit. Dus ik denk dat ze bij Aopen ook erg gericht op kwaliteit zijn.
quote:
Dit is pas lulkoek. Op de ATI site staat groot en duidelijk vermeldt dat je bij je notebook OEM moet zijn voor drivers en NIET (!!!) bij ATI. Dat ze echter ook hun eigen drivers hebben en dat die veelal ook werken is vers 2. Vergeet niet dat we het hier gewoon hebben over OEM's en dat die naar gelang met de videokaart mogen klootviolen. Sterker nog, ze mogen zelfs zo hard klooien dat ATI bij voorkeur al stelt dat je bij de notebook fabrikant moet zijn voor drivers omdat ATI niet kan garanderen dat alle functies van de videokaart aanwezig zullen zijn.
Dat verhaal gaat ook op voor bijv. de Intel Proset (applicatie en driver voor je wifi kaart die bij Intel Centrino notebooks zitten). Synaptics (touchpad) doet hetzelfde. Modem drivers en geluidsdrivers zijn vaak moeilijk tot niet te vinden bij een fabrikant van het onderdeel, die zul je dan alleen bij de notebook fabrikant moeten halen. Dan zwijg ik nog maar over het feit dat heel vaak alleen de drivers van de notebook fabrikant een goede en stabiele werking hebben als we die gaan vergelijking met die van de fabrikant van dat hardware onderdeel.
Als je enige praktijk ervaring hebt met laptopbeheer, dan had je dit ook geconstateerd. Op het forum van de buren (gathering.tweakers.net) loopt een draadje in het Laptop subforum over die drivers en daar zie je ook heel veel mensen die de drivers van de notebookfabrikant gebruiken omdat die de beste en stabielste werking hebben.
Ja ik weet dat ATi dat zegt. Maar toch gebruik ik gewoon de Catalyst drivers. Je hoeft namelijk alleen de .inf file aan te passen, en dan slikt ie ook gewoon Catalysts. En dat kan heel makkelijk via een simpel progje. Gewoon klik-klik-klaar. Catalysts werken uitstekend! Alle functies doen het, en die kun je ook nog eens instellen via het Control Panel.
Ik gebruik niet de Intel Proset van mn cd. Ik heb de nieuwste van de Intel site. Ook die werkt prima.
Synaptics, dat gaat dacht ik gewoon via Windows. XP regelt dat. Ook die werkt prima hiero.
De rest (geluidskaart, modem) staan inderdaad op de site van Aopen. Soms is het zelfs zo dat Windows XP passende drivers heeft. Maar goed, je raadt het al, ook die werken naar behoren.
quote:
Een desktop hd is 3,5" en heeft een veel grotere platter dan een 2,5" laptop hd. Bijgevolg is dat die grote platter dus sneller rondgedraaid moet worden dan die kleine om evensnel de data eraf te kunnen halen. Dat die 7200 rpm sneller is dan 5400 rpm is een mythe, een idee fix. Benchmarks tonen al aan dat dit dus bullshit is, een fabeltje.
Een 7200 rpm desktop hd = 5400 rpm laptop hd. Een 7200 rpm laptop hd is inmiddels dermate verouderde techniek dat de 5400 rpm techniek het al voorbij is. Daarom zie je zo bar weinig 7200 rpm schijven uitkomen en zo veel 5400 rpm schijven. Als we kijken naar de benchmarks die tweakers.net heeft gedaan dan zie je daar hetzelfde resultaat. Het ging hier trouwens om de nieuwe laptop hd serie van seagate en western digital. Toms Hardware heeft benchmarks gedraaid toen de 7200 rpm hd's net uit waren en die kwam al tot de conclusie dat de snelheidswinst miniem was.

Owja, houdt je er ook rekening mee dat een 7200 rpmhd nog harder draait dan een 5400 rpmen dat deze dus ook heel wat harder raast dan een 5400 rpm?

Opgesomt:

Zoek naar benchmarks en reviews en trek dan nog eens je conclusies.
Ik heb destijds ook naar benchmarks gezocht. Ik wou er gewoon zeker van zijn dat als ik een snelle laptop zou hebben, de HD niet de bottleneck zou worden. Daarom heb ik voor 7200rpm gekozen. 60gb is zat. Voor de rest heb ik 250gb desktop hd in externe behuizing via usb 2.0. Is een goedkopere oplossing. Het energieverbruik is maar een beetje hoger. Prijs valt best mee. En nogmaals, dat ding van mij is fluisterstil.
Pixelgarantie had ik sowieso al niet. En ik heb nog steeds een goede hoes, muis en al de andere benodigdheden kunnen kopen. En die ene dode pixel, tja die valt niet toch niet op. En films kijken, dat doe ik via de hdtv. Sony heeft als enige echt goede schermen voor notebooks. Maar voor mij was dat minder belangrijk dan de rest van de hardware.

Maar goed, ieder zn eigen keuze!
pi_30945847
quote:
Op maandag 26 september 2005 16:02 schreef TumTum het volgende:
bedankt voor de info, ik denk dat jullie informatiq hiermee nog een klant bezorgt hebben.
Ik was al een tijdje op zoek naar een webshop waar ik een laptop met eigen specs kan samenstellen, en dit ziet er goed uit.
over die dode pixels. Er bestaat zoiets als 'wet koop op afstand'. Dat houd in dat je zonder opgaaf van reden iets kan terugsturen, binnen 7 dagen.
Als er toch dode pixels op zitten als je hem binnengekregen hebt kan hij altijd nog terug.
En voor 39 euro heb je een pixelgarantie. zit nog ff te twijfelen, want terugsturen kost zo minimaal 5,5 euro, en met pixelgarantie heb je natuurlijk wat langer de tijd als er iets niet goed is.
*denkt*
Als je nu wel dode pixel garantie kan krijgen, dan heb je mazzel. Ik had dat vorig jaar niet! Dus dat zou ik dan wel doen. Maar wat je wel moet beseffen, is dat als je graag films wilt kijken op de laptop, dit scherm niet echt super is. Sony Vaio laptops hebben met afstand de beste schermen voor bijv. films kijken. Maar die kosten, als je er dan nog steeds goeie hardware bij wilt hebben, enorm duur (vind ik, tis maar wat je er voor over hebt he).
  maandag 26 september 2005 @ 16:38:55 #83
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_30946404
quote:
Op maandag 26 september 2005 16:10 schreef Cynical het volgende:

[..]

Als je nu wel dode pixel garantie kan krijgen, dan heb je mazzel. Ik had dat vorig jaar niet! Dus dat zou ik dan wel doen. Maar wat je wel moet beseffen, is dat als je graag films wilt kijken op de laptop, dit scherm niet echt super is. Sony Vaio laptops hebben met afstand de beste schermen voor bijv. films kijken. Maar die kosten, als je er dan nog steeds goeie hardware bij wilt hebben, enorm duur (vind ik, tis maar wat je er voor over hebt he).
Hoe vaak komt het voor dat een pixel dood gaat, na een week? Zijn dode pixels niet iets wat er in zit of niet?
Als ik merk dat hij een dode pixel heeft als hij net binnenkomt kan hij nog terug (koop op afstand), als het vaak voorkomt dat hij in de loop der tijd nog pixel doodmaakt is het misschien idd wel verstandiger om een pixelgarantie erbij te kopen.

Ze bieden trouwens de volgende pixelgaranties
Notebook Dode Pixelverzekering, 0 t/m 749 Euro 39 euro
Notebook Dode Pixelverzekering, 750 t/m 1000 Euro 59 euro
Notebook Dode Pixelverzekering, 1000 t/m 1500 Euro 79 euro
Notebook Dode Pixelverzekering, vanaf 1500 Euro 109 euro
(blijft het feit dat ik het echt verschrikkelijk slecht vind dat er uberhaubt iets moet bestaat als pixelgarantie kopen, maar daar kunnen computerwinkels weinig aan doen, dat is iets wat de fabrikanten verzonnen hebben)
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_30946797
quote:
Op maandag 26 september 2005 16:38 schreef TumTum het volgende:

[..]

Hoe vaak komt het voor dat een pixel dood gaat, na een week? Zijn dode pixels niet iets wat er in zit of niet?
Als ik merk dat hij een dode pixel heeft als hij net binnenkomt kan hij nog terug (koop op afstand), als het vaak voorkomt dat hij in de loop der tijd nog pixel doodmaakt is het misschien idd wel verstandiger om een pixelgarantie erbij te kopen.

Ze bieden trouwens de volgende pixelgaranties
Notebook Dode Pixelverzekering, 0 t/m 749 Euro 39 euro
Notebook Dode Pixelverzekering, 750 t/m 1000 Euro 59 euro
Notebook Dode Pixelverzekering, 1000 t/m 1500 Euro 79 euro
Notebook Dode Pixelverzekering, vanaf 1500 Euro 109 euro
(blijft het feit dat ik het echt verschrikkelijk slecht vind dat er uberhaubt iets moet bestaat als pixelgarantie kopen, maar daar kunnen computerwinkels weinig aan doen, dat is iets wat de fabrikanten verzonnen hebben)
De meeste dode pixels zul je direct zien, de oorzaak is nl een stofje die in de weg zat bij de fabrikage van het scherm.

En om nu 80 euro te betalen voor zoiets, ik zou het niet doen. Zeker omdat bij die pixelgaranties ook altijd maar vraagtekens te zetten zijn. Ik zou gewoon gaan op jouw idee en het bestellen, testen is er iets kapot diretc terug sturen, je hebt dan wel nadeel je kunt er niet nog 1 bestellen omdat die ander kapot zou zijn denk ik (ik gok iig dat ze er niet een 2e keer in trappen, hoewel je wel in je volste recht staat)
pi_30947219
Voor ¤ 1500 heb je ook een Acer Ferrari 4005WLMib. Koolstofvezel behuizing in zwart en rood, AMD Thurion 2G, 1024 Mb intern, Windows XP Pro, 15,4"WSXGA+, 100 Gb 5400 harde schijf, DVD-brander, etcetera.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_30948859
quote:
Op maandag 26 september 2005 17:54 schreef buitenbeentje het volgende:
Voor ¤ 1500 heb je ook een Acer Ferrari 4005WLMib. Koolstofvezel behuizing in zwart en rood, AMD Thurion 2G, 1024 Mb intern, Windows XP Pro, 15,4"WSXGA+, 100 Gb 5400 harde schijf, DVD-brander, etcetera.
Ja dit ziet er wel goed uit, maar waar is ie dan verkrijgbaar voor 1500 euro? Ik zie alleen vanaf 1730 namelijk.
pi_30949718
quote:
Op maandag 26 september 2005 17:54 schreef buitenbeentje het volgende:
Iemand anders kwam er ook mee, maar daarmee kom je als niet auto freak niet graag mee aan, en je betaald voor de ferrari naam.. Daarnaast de garantie van acer :|
pi_30949807
quote:
Op maandag 26 september 2005 18:51 schreef Cynical het volgende:

[..]

Ja dit ziet er wel goed uit, maar waar is ie dan verkrijgbaar voor 1500 euro? Ik zie alleen vanaf 1730 namelijk.
Sjit, bruto prijs gekeken.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_30950942
Ik zoek ook hulp
Wat vinden jullie van deze laptop en dan met name de specificaties, want ik vind het design mooi.
Daar gaat het dan ook verder niet om.

Sony Vaio VGN-B3XP

- Intel® Centrino mobiele technologie
- Intel® Pentium® M processor 745 (1,8 GHz)
- 512 MB geheugen
- 80 GB harddisk
- Double Layer DVD±RW drive
- High Speed WiFi draadloos LAN
- 14.1" breedbeeld TFT-scherm
- Gewicht 2,3 kg
- Microsoft Windows XP PRO (UK) besturingssysteem.

Ik ga de laptop gebruiken om op school te werken en thuis wat te computeren/werken als ik niet achter mijn pc wil zitten.
pi_30951625
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:51 schreef K.V. het volgende:
Ik zoek ook hulp
Wat vinden jullie van deze laptop en dan met name de specificaties, want ik vind het design mooi.
Daar gaat het dan ook verder niet om.

[afbeelding]
Sony Vaio VGN-B3XP

- Intel® Centrino mobiele technologie
- Intel® Pentium® M processor 745 (1,8 GHz)
- 512 MB geheugen
- 80 GB harddisk
- Double Layer DVD±RW drive
- High Speed WiFi draadloos LAN
- 14.1" breedbeeld TFT-scherm
- Gewicht 2,3 kg
- Microsoft Windows XP PRO (UK) besturingssysteem.

Ik ga de laptop gebruiken om op school te werken en thuis wat te computeren/werken als ik niet achter mijn pc wil zitten.
Deze is prima zolang je er niet op wilt gamen (ik zie geen videokaart vermeld staan dus dan zal er wel nix bijzonders in zitten) en echt zware applicaties (videobewerking en programmeersoftware bijv., want daar heb een snellere hd voor nodig) wilt draaien. Vooral de schermen van Sony zijn met afstand ten opzichte van de concurrentie de beste. Sony gebruikt een speciale technologie waarmee het beeld de kleuren zeer goed weergeeft en waarin zwart ook echt zwart is. Ook is de kijkhoek erg goed. Het lijkt net alsof je naar een spiegel zit te kijken. Echt heel indrukwekkend. Dit is heel fijn als je films aan het kijken bent.
Bij mijn notebook (geen Sony) vind ik films kijken persoonlijk niet prettig. Dat doe ik dus ook niet. Maar voor de rest (gamen bijv.) is de mijne uitstekend. Daar is het scherm dan weer wel goed genoeg voor.
Je moet zelf beslissen waar je prioriteiten liggen. Hoe duur is deze?
pi_30983113
Bedankt voor je tekst!
Hij kost ¤ 1545 euro. Op de site van Sony kan ik niets over de videokaart terugvinden.
Gamen doe ik sowieso niet haha, ja heel soms The Sims, maar of dat nou echt gamen is.
De programma's die ik veel gebruik zijn Morpheus, iTunes, Msn Messenger, Word, Excel en het Oxford Advanced Learner's Dictionary.

Ik vind het vooral belangrijk dat hij niet te zwaar is en dat ik genoeg geheugen heb.
Ook moet de laptop er een beetje leuk uitzien natuurlijk. Je moet er tenslotte continu naar kijken.
  Lieve Belg dinsdag 27 september 2005 @ 22:19:35 #92
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_30983722
Ik heb dit topic hernoemd van "Laptop-noob zoekt hulp" naar de huidige TT

Ook een centraal topic van gemaakt, daar er de laatste tijd véél ik-zoek-een-laptop topics waren.

Laten we dus hier centraal verder praten over laptopjes kopen
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_30985060
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 21:59 schreef K.V. het volgende:
Bedankt voor je tekst!
Hij kost ¤ 1545 euro. Op de site van Sony kan ik niets over de videokaart terugvinden.
Gamen doe ik sowieso niet haha, ja heel soms The Sims, maar of dat nou echt gamen is.
De programma's die ik veel gebruik zijn Morpheus, iTunes, Msn Messenger, Word, Excel en het Oxford Advanced Learner's Dictionary.

Ik vind het vooral belangrijk dat hij niet te zwaar is en dat ik genoeg geheugen heb.
Ook moet de laptop er een beetje leuk uitzien natuurlijk. Je moet er tenslotte continu naar kijken.
Geen probleem.
Die prijs valt nog mee. The Sims zou nog wel kunnen inderdaad.
En die programma's stellen nix voor qua eisen. Veeleisende programma's zijn die dingen die echt bedoeld zijn om programma's, films en spellen mee te maken. Ik neem aan dat je die er niet op hebt staan, dus met deze laptop zal alles prima draaien.
Ik raad je wel aan om eens een keer een willekeurige electronicawinkel binnen te lopen. Waarschijnlijk staan er ook Sony Vaios tussen de andere laptops. Dan kun je gelijk het verschil zien tussen de schermen van Sony... en de rest. Ik heb dat ook gedaan, en het verschil is enorm (vind ik). Toch heb ik voor de laptop gekozen die ik nu heb, en heb daar geen spijt van. Deze Sony die jij wilt kopen is erg licht, zal niet erg warm worden, fluisterstil zijn en er ook nog erg goed uitzien (Sony heeft natuurlijk een dure 'look').
Geheugen is met 512mb ruim voldoende voor jouw eisen. Ik heb dat ook.
pi_30997218
Ik weet niet wat je van 2de hands laptops vind, maarik heb deze laptop 3 weken geleden aangeschaft voor ¤800

Jewel Jade 8080 Centrino Notebook
Pentium Mobile 1.7 Ghz ( = 3.4 Ghz )
Intel 855PM Intel ICH4-M chipset
15" SXGA + TFT resolutie 1400 x 1050
1 Gb RAM ( 2 x 512 MB SO-DIMM 2700 )
ATi M11 Radeon 9700 128 Mb dedicated RAM video adapter
1 x PCMCIA cardbus
DVD +/- r/RW
60 GB harde schijf 5400 rpm
3 x USB 2.0
LAN10/100
Wireless LAN B/G 11/54 Mb
56K modem
2.8 Kg

In perfecte staat, met nog 1,5jaar garantie aangezien hij pas in juni van dit jaar was aangeschaft. Jewel is geen top merk, maar mij hoor je niet klagen.
pi_31002273
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:17 schreef Sloper het volgende:
Ik weet niet wat je van 2de hands laptops vind, maarik heb deze laptop 3 weken geleden aangeschaft voor ¤800

Jewel Jade 8080 Centrino Notebook
Intel 855PM Intel ICH4-M chipset
15" SXGA + TFT resolutie 1400 x 1050
1 Gb RAM ( 2 x 512 MB SO-DIMM 2700 )
ATi M11 Radeon 9700 128 Mb dedicated RAM video adapter
1 x PCMCIA cardbus
DVD +/- r/RW
60 GB harde schijf 5400 rpm
3 x USB 2.0
LAN10/100
Wireless LAN B/G 11/54 Mb
56K modem
2.8 Kg

In perfecte staat, met nog 1,5jaar garantie aangezien hij pas in juni van dit jaar was aangeschaft. Jewel is geen top merk, maar mij hoor je niet klagen.
Deze is zeer goed inderdaad. Goeie processor en videokaart, en dat is belangrijk. Die prijs erg laag. Ik heb zoiets qua specs nieuw gekocht en zou het dubbele betaald moeten hebben met deze specs.
pi_31002404
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:17 schreef Sloper het volgende:

Hoe kan dat? Kan iemand dat uitleggen?
pi_31002874
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:14 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Hoe kan dat? Kan iemand dat uitleggen?
Nope, dat kan niet, want dat is klinkklare onzin. Wat hij misschien wel bedoelt is dat een Pentium M 1,7GHz ongeveer hetzelfde presteerd als een Pentium 4 3,4GHz. Oftewel een PR (rating) van 3400+.
pi_31002930
Een Pentium M 1.7ghz presteert ongeveer gelijk aan een Pentium 4 3.0ghz.

Een Pentium M doet per clockcycle (ofwel "hz") nou eenmaal meer werk
pi_31005266
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:10 schreef Cynical het volgende:

[..]

Deze is zeer goed inderdaad. Goeie processor en videokaart, en dat is belangrijk. Die prijs erg laag. Ik heb zoiets qua specs nieuw gekocht en zou het dubbele betaald moeten hebben met deze specs.
Vriendin van me had (heeft) een jewel, nu 3 jaar oud, en die is er compleet mee gekapt een paar maanden terug, valt niets meer aan te doen volgens monteur. Die zei tegen haar "ohh...3 jaar oud al? Dan heb je nog mazzel gehad!', dus ZIJ zou hem in elk geval niet aanraden om te kopen.
(:
pi_31006819
Dan hoop ik maar dat ze in 3 jaar wat verbeterd hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')