abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31165755
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:29 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Ben er erg blij mee, jij en die andere user nog bedankt voor de tip. Ook een andere user die ik persoonlijk ken zei dat dit een goeie was

Ze gingen wel snel. Ze hadden er vanochtend nog 10, ik had geluk en had de laatste

Veel plezier ermee!
'The cynics are right nine times out of ten.' -- HL Mencken.
pi_31178233
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:29 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Ben er erg blij mee, jij en die andere user nog bedankt voor de tip. Ook een andere user die ik persoonlijk ken zei dat dit een goeie was

Ze gingen wel snel. Ze hadden er vanochtend nog 10, ik had geluk en had de laatste
ik denk dat ik maar es verkoper ga worden bij paradigit. een vriend van me heeft m ook gekocht
had je niet verwacht!
pi_31226171
Ik ben op zoek naar een laptop. Als vervanging van mijn desktop (1.2 athlon), maar wil hem ook mee kunnen nemen naar de Uni.
Ik gebruik de laptop vooral voor tikwerk, internet, msn. Ik speel nauwelijks spelletjes, hoogstens dingen als ages of empires of roller coaster tycoon. Als ik er 1,5 uur mee kan werken zonder stopcontact moet dat genoeg zijn.

minimale eisen:
1.5 Ghz mobiele (celeron m/pentium m?)
512 geheugen
40 Gb harde schijf
WLan/wifi
cd brander/ dvd lezer
ik heb ongeveer 750 euro te besteden.

Ik zat zelf te denken aan de acer TM 2413 LCi (http://shop.informatique.nl/cgi-win/iqshop.xgi?M=I&A=663940). Die kan ik voor minder dan 700 krijgen in een winkel hier in de stad (funprice met 10% korting). Kan ik er gelijk een usb muis/toetsenbord bij kopen.

Lijkt dit wat of hebben jullie andere suggesties?
pi_31237472
Nou ik denk dat die Acer wel de juiste specs heeft. Als ze die voor minder dan 700 euro verkopen bij Funprice, dan zou ik dat gewoon doen.
pi_31243704
verkopen ze nog andere laptops bij funprice ??
pi_31244202
Iemand een linkje met de IBM aanbiedingen van de MediaMarkt?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_31245913
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 19:33 schreef Cynical het volgende:
Nou ik denk dat die Acer wel de juiste specs heeft. Als ze die voor minder dan 700 euro verkopen bij Funprice, dan zou ik dat gewoon doen.
Het enige waar ik nog een beetje mee zit is de shared 128MB videokaart. Hoeveel kun je met zo'n kaart nog doen? Iemand hier die toevallig zo'n kaart heeft en spelletjes erop speelt?

Denk dat ik deze acer wel ga kopen. maar wil eerst wel wat meer weten wat ik ervan kan verwachten. Aangezien je er niet zomaar een kaartje bijprikt...
pi_31253584
Eigen geheugen is nu eenmaal sneller dan het geheugen die je er in prikt. Dat is gewoone en feit, maar als je zoals je al zegt amper gamped, zo ik me er niet zo druk om maken. Verwacht je in de toekomst vaker te gamen, dan kun je beter zeker zijn en die paar euro meer neerleggen voor een betere
pi_31256330
Bedenk wel dat er in die Acer geen goeie videochip zit he, dus het geheugen maakt al eigenlijk niet meer uit. En die videochip is NIET te vervangen. Als je daar toch bezorgd over bent, dan kun je beter kijken naar een zelfde laptop, maar dan met ATi mobility Radeon of nVidia GeForce Go (maar als je de keuze hebt, kies dan ATi). Kost je waarschijnlijk iets meer, maar dan kun je er zeker van zijn dat je spellen normaal draaien. Ik heb zelf de mobility Radeon 9700 128mb eigen geheugen, en die videokaart heeft ongeveer dezelfde prestaties als een goeie desktop videokaart. Dus ik kan gewoon goed gamen als ik normale instellingen gebruik. Ik kon zelfs Half-Life 2 op 1400x1050 draaien en dat ziet er HEEL goed uit, en nog steeds erg vloeiend.

Maar RCT of AoE kan nog wel op die Acer hoor, dat zal geen probleem zijn denk ik. De rest ook niet (voor MSNen en dat soort dingen is een antiek ding al voldoende zeg maar). Je accutijd zal waarschijnlijk weleens 4 uur kunnen worden. Aangezien de specs niet veeleisend zijn qua energie. Ikzelf heb iets betere specs en heb ook weleens 4 uur gehaald (met normaal gebruik, dus niet gamen of zware applicaties draaien).

[ Bericht 10% gewijzigd door Cynical op 07-10-2005 16:10:43 ]
pi_31256460
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:51 schreef pandabeer het volgende:
verkopen ze nog andere laptops bij funprice ??
Kijk zelf maar: http://www.funprice.nl/
pi_31257963
nou mensen, bedankt voor de tips. Deze dame is nu ook mobiel.
Wel met een acer travelmate 4102 WLMi. Flink boven mijn budget, maar ik heb een hele liever geldschieter gevonden
pi_31258251
Heb je soms nog computerles nodig? Ik bied me zeer vrijwillig aan
pi_31258297
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:48 schreef Deepfreeze het volgende:
nou mensen, bedankt voor de tips. Deze dame is nu ook mobiel.
Wel met een acer travelmate 4102 WLMi. Flink boven mijn budget, maar ik heb een hele liever geldschieter gevonden
Uitstekende keuze!
Ik zie dat er een Radeon x700 videokaart in zit. Die is nog sneller dan de mijne, dus dat is een erg goede keuze. De andere specs zien er ook goed uit. Tja het kost wat, maar dan heb je ook wat he.
Veel plezier ermee!
pi_31265126
ik ga binnenkort een laptop kopen.
Ik heb em nodig voor webdesign/photoshop/enz...zeg maar de standaard (web)designprogramma's.
Dit zijn mijn eisen:
-minimaal 60GB hardeschijf ruimte
-128mb grafische kaart
-ongeveer 2Ghz processor
-mogelijkheid voor draadloos internet (intern, niet dat ik zo'n kaartje erin moet steken)
-minimaal 512mb ram geheugen
-ik wil hem ook mee naar school nemen
-af en toe een leuk spel kunnen spelen
-budget: maximaal 1100euro

Aangezien ik niet veel weet over de laptop makers zou ik graag willen weten welke merken een goede reputatie hebben en welke niet. Ook zou ik weten weten waar ik nog meer op moet letten als ik een laptop ga kopen.

Alvast bedankt voor de hulp
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_31268119
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 20:32 schreef Onderbroek het volgende:
ik ga binnenkort een laptop kopen.
Ik heb em nodig voor webdesign/photoshop/enz...zeg maar de standaard (web)designprogramma's.
Dit zijn mijn eisen:
-minimaal 60GB hardeschijf ruimte
-128mb grafische kaart
-ongeveer 2Ghz processor
-mogelijkheid voor draadloos internet (intern, niet dat ik zo'n kaartje erin moet steken)
-minimaal 512mb ram geheugen
-ik wil hem ook mee naar school nemen
-af en toe een leuk spel kunnen spelen
-budget: maximaal 1100euro

Aangezien ik niet veel weet over de laptop makers zou ik graag willen weten welke merken een goede reputatie hebben en welke niet. Ook zou ik weten weten waar ik nog meer op moet letten als ik een laptop ga kopen.

Alvast bedankt voor de hulp
Kijk ff naar die Acer Travelmate 4102 WLMi die de poster (zie posts hierboven) gekocht heeft. Daar zit een 1.7 Ghz Pentium M in, maar die levert bijna dezelfde prestaties als een 2.8 Ghz Pentium 4. Snel zat dus, en die zou je later nog kunnen vervangen voor een 2.0 Ghz versie.
Dit is een Centrino laptop, en dat betekent dat er een package van 3 Intel producten in zit. Namelijk: Pentium M processor, Intel chipset (moederbordchip is dat), en een Intel intern wireless kaart. Dit package heb ik ook. Zeer handig Centrino.
Verder nog goeie videokaart (ATi x700). 80GB schijf. 512mb geheugen. DVD-bakker. Voor minder dan 1100 euro. Acer is een prima merk. Dit is de beste deal voor dit geld. Zou ik doen.
http://hardware.kelkoo.nl/b/a/sbs/113501/14761081.html
pi_31275764
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:56 schreef Geqxon het volgende:
Heb je soms nog computerles nodig? Ik bied me zeer vrijwillig aan
Deze dame red zich prima met computers, schroef mij desktop ook af en toe uitelkaar om een kaartje te vervangen, en installeer windows helemaal zelf

En de geldschieter is mijn aller-allerliefste vriendje, die met pc's werkt.

en nu ben ik hier weg, voordat het een slowchat topic wordt
pi_31309206
Ik heb gister deze laptop gekocht: AMILO A-1650G MN 51005
Ik heb uitgelegd waar ik em voor ging gebruiken, zij lieten een aantal modellen zien en heb zelf uiteindelijk voor bovenstaande gekozen.
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_31316154
Okay, goede keuze. Ik had voor die Acer gekozen, want die heeft nog iets betere specs voor iets minder geld. Maar goed, ieder zn keuze.
Fujitsu-Siemens is ook een prima merk. Ze verkochten destijds ook precies dezelfde laptop als de mijne, maar dan met een Amilo sticker, en dan kost het allemaal wat meer.
  maandag 10 oktober 2005 @ 21:44:11 #170
4180 Hare
Come fly with me!
pi_31343370
Kan iemand me even kort en bondig vertellen wat wel en wat geen goede merken zijn om een laptop van te kopen over het algemeen?

Het moet wel een redelijk goedkope laptop blijven, dus dan krijg je vaak merken als PackardBell, Dell, Asus en Acer. En misschien nog wel meer

Maar welke zijn wel en welke niet aan te raden? En waarom?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_31345767
kleine tip:

Waar je bij een laptop op moet letten is iets heel praktisch namelijk de schanieren.
IBM,Sony en Acer leveren goede schanieren.
Niets is zo vervelend als scheuren in je laptop!

Op dit moment zijn de Acers de biggest bang for your buck als je kijkt naar Sony en IBM en hun prijzen.
pi_31434807
Is er iemand die deze notebook heeft, ik ben er namelijk over aan het denken om een laptop aan te schaffen. In eerste instantie wilde ik voor acer gaan, maar ik kom net deze asus tegen:

• Processor: Pentium M 750, 1,866Ghz, 2MB
  • Chipset: Intel 915PM*
  • Geheugen: 1024MB
  • Schermgrootte: 17"
  • Video: ATI Mobility Radeon X700 128MB
  • Harde schijf: 100 GB
  • Diskettestation: nee
  • Infrarood: SIR-115.2Kbps
  • Modem: 56 Kbps
  • LAN: 10/100 Mbps
  • Wireless lan: IEEE 802.11b/g
  • CD / DVD: *CD-RW/DVD+-RW+DL
  • USB: 5 x USB 2.0
  • FireWire: 1 x IEEE 1394
  • Audio: Audiosysteem met speakers en subwoofer
  • Toetsenbordindeling: 88-/89-key keyboard
  • Software: Microsoft Windows XP Home Edition
  • Afmetingen: 405 x 314 x 38 mm
  • Bluetooth: Ja

Deze laptop klinkt toch wel erg leuk en het prijsverschil met bijvoorbeeld de acer 1694 is maar 100 euro. Dus ben benieuwd naar de mening van anderen hier..

Bij salland automatisering is deze laptop ¤1550,-

Linkje naar de laptop op de asus site
  • pi_31440769
    quote:
    # Schermgrootte: 17"
    da's geen laptop meer, das een verplaatsbare werklocatie.
    Scheren is voor schapen!
    pi_31456681
    Wat een handig topic dit zeg, voel me al bijna een echte pro na het lezen van alle posts!
    Toc zou ik graag nog de mening van een 'expert' weten over de specs van de volgende laptop:

Asus Z92K-B020H

Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800
    Processor: Mobile AMD Turion MT30
    Chipset: SIS 756 + SIS 964L
    Geheugen: 512MB DDR PC2700 (max 2GB)
    Videokaart: nVidia GeForce 6200 with TurboCache 256MB
    Harddisk: 80GB
    Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
    LAN 100Mbit
    WLAN 54Mbit
    1x PCMCIA II, PS/2, Parallel, Microfoon-in, Line-in
    4x USB2.0
    1x Firewire
    TV-Out
    4 in 1 Card Reader
    S/PDIF geluidsuitgang
    Microsoft Windows XP Home
    Afmetingen: 354x284x35.2mm
    Gewicht: 2,85kg

Leek mij wel een goeie!
    pi_31457011
    Was ik weer, ik zag er nog een, een aanbieding in dezelfde prijscategorie (~1000 euro),
    namelijk:

Asus M6847NE

Type processor Intel Pentium M
    Uitvoering 735
    Kloksnelheid 1700 MHz
    Intern geheugen 512 MB
    Intern geheugen (max.) 2048 MB
    Beeldscherm type TFT
    Beeldscherm grootte 15,1 inch
    Beeldscherm resolutie 1400 x 1050
    Videokaart type ATI Mobility Radeon 9600
    Videogeheugen 64MB
    Model videokaart videokaart
    Geluid onboard
    Luidsprekers intern
    Opslagcapaciteit 80 GB
    Snelheid 5400 rpm
    Media station DVD-Dual, cardreader
    Overige bijzonderheden:
    Aansluitingen Ethernet, gigabit Ethernet, Firewire, IR, modem, TV-out, USB 1.x, USB 2.0, Wireless LAN
    PC card 1 x type II
    Accu Li-Ion
    Besturingssysteem Windows XP
    Afmetingen (L x D x H) 354 x 273 x 22 - 34 mm
    Gewicht 2600 gram
    Introductie model 2004
    Afmetingen (H x B x D) 3,4 x 35,4 x 27,3 cm

Weet iemand wat het verschil is tussen een 64MB en 256Mb videokaart als je niet gamet, maar -af en toe- wel grafisch bezig bent en een dvdtje wil kijken?
    pi_31457058
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 12:35 schreef PoisonouS het volgende:

[..]

Dat is dell, de basis is een mooie prijs, maar dan is die ook vrij kaal. Medion daartegenover staat bekend aan een overkill aan extra's. Ik zou persoonlijk dan ook voor een dell kiezen, als is het alleen maar voor de service.
    Dell voor de service

Wat een kut zooi bij die lui.. naar 3 keer repareren doet hij het nu nog niet.. en nu komen ze maar gewoon niet meer.. Daar neem je dan een dag vrij voor.. Ze bellen je nooit terug.. op E-Mail wordt niet gereageerd... Lekkere kut service.. nee serieus.. neem echt nooit een dell als consument ze naaien je waar je bij staat
    pi_31458393
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 10:30 schreef MissMenita het volgende:
    ...Weet iemand wat het verschil is tussen een 64MB en 256Mb videokaart als je niet gamet, maar -af en toe- wel grafisch bezig bent en een dvdtje wil kijken?
    Geen, het is slechts een verkooppraatje van de verkoper dat meer beter is. In het algemeen heb je slechts een x aantal MB's nodig om genoeg geheugen en vlekkeloos beeld te krijgen op je beeldscherm. Voor een resolutie van 1024*768 heb je bijvoorbeeld 32MB nodig. Je kunt er gerust op vertrouwen dat het aantal MB's voor je videokaart altijd voldoende is. Ze gaan tenslotte geen laptop fabriceren met een videokaart die ongeschikt is. De snelheid voor games wordt toch meer bepaald door de snelheid van de videochip. Bij games moeten er special effects worden berekend, dat kost veel kracht. Voor wat grafische bezigheden en dvdtjes bekijken heb je meer CPU-kracht en intern geheugen nodig. Videogeheugen heeft daarin praktisch geen bijdrage in.
    pi_31458690
    Aha, thanx voor de info!
    pi_31514680
    Misschien dat er mensen zijn die er meer verstand van hebben, maar is dit een goede laptop voor ongeveer 1000 euro?
    Ik zal er maar gelijk bij vertellen dat ik geen geavanceerde spelletjesvideokaarten hoef, maar ik wil wel dat het een redelijk snelle laptop is met een aardig geheugen. Als er aanbiedingen zijn die beter zijn, zou ik het ook wel willen horen natuurlijk. Het wordt in principe wel een vervanger van m'n desktop die ik nu heb.

De Asus Z92V
    Technische specificaties
    Processor Intel® Centrino® processor 1.74 GHz, Dothan 740, 2MB L2
    Chipset Intel® 915PM
    Geheugen 1 x 512 MB DDR2 geheugen (uitbreidbaar met 512 en 1024 MB)
    PCMCIA uitbreidingssloten 1 maal type I/II
    Harddisk 80 GB
    Grafische kaart ATI mobility X700 (PCI Express)
    Video geheugen 64 MB DDR
    Beeldscherm 15.4 inch breedbeeld TFT scherm (WXGA+)
    Floppy drive Optioneel
    Optische drive 8x DVD+/- RW Double layer (bootable)
    Geluidskaart Intel High Definition Audio
    Modem V92 56Kbps modem
    Aansluitingen 1 x 15 pins Mini D-sub VGA 4 x USB 2.0 3x audio (Speaker out/Mic-in) 1 x RJ11 modem connector 1 x RJ45 LAN connector 1 x parallel 1 x IEEE 1394 1 x TV-Out 1 x IrDA
    Extra 802.11b/g Wireless LAN geïntegreerd
    Accu Li-Ion 8 cells 4400mAh (+ externe voeding)
    Afmetingen HxBxD in mm 22-34 x 354 x 273 mm
    Gewicht 2,6 kg
    Toetsenbord Standaard QWERTY
    Muis / webcam Touchpad + ingebouwde webcam (1.3 Mb Pixels)
    Speakers 2 interne stereo speakers
    Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home NL/ Works NL geleverd, Windows XP
    Service en garantie 2 jaar pick-up en return garantie Uitbreiding geheugen
    Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
      dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:06:49 #180
    53268 HomerJ
    Your talking to me?
    pi_31539161
    Ik zoek een laptop met de volgende eisen:

Stabiel, redelijk snel systeem
    Grote harde schijf(80 GB ofzo)
    DVD-brander

Voor de rest alleen DVD's kijken/branden, surfen en tekst verwerken. Voor hoeveel ben ik dan ongeveer kwijt?
    "the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
    pi_31540204
    wat vinden jullie van de actie van de mediamarkt.

die fijutsi siemens voor 1199 euro?
    pi_31554180
    quote:
    Op dinsdag 18 oktober 2005 18:51 schreef OSA het volgende:
    wat vinden jullie van de actie van de mediamarkt.

die fijutsi siemens voor 1199 euro?
    Om welk type gaat het?
    -de aanbiedingen van mediamarkt openen nooit op de webpage bij mij-
    pi_31555058
    de fujitsu siemens amilo m1437

intel centrino met pentium m 740
    1024mb ddr2 geheugen
    80gb SATA HDD
    15.4" TFT
    ATI Mobility Radeon x700 -128 mb DDR1

etc
    pi_31558135
    Ja, is volgens mij -ben helaas geen laptop-pro- ook wel een goeie.
    Enige is het gewicht: 3.1 kg, redelijk zwaar in vergelijking tot andere laptops met zelfde specs.
    pi_31559942
    pi_31562028
    zonde dat het die IBM niet meer is
    pi_31563181
    quote:
    Op woensdag 19 oktober 2005 17:17 schreef mark_dabomb het volgende:
    zonde dat het die IBM niet meer is
    hoe bedoel je?
    pi_31564389
    quote:
    Op woensdag 19 oktober 2005 18:23 schreef Barcelona het volgende:

[..]

hoe bedoel je?
    MM had laatste twee IBM's te koop, de R51 en de R50e voor 599 euro. De R51 is een prachtige laptop voor een zeer gunstige prijs.
    pi_31567501
    quote:
    Die wilde ik net posten. Weet iemand of dat iets is voor een 'moeder type' (ehh haha) die alleen wil internetten (gewoon mail lezen en wat surfen naar informatie etc.) en haar foto's wil bewerken?
    Vind het een superprijs dus!

En weet iemand of je bij een laptop zoals deze ook later nog dingen kan uitbreiden?
    Hopelijk heeft iemand een antwoord voor 8uur morgenvroeg
    pi_31568059
    quote:
    Op woensdag 19 oktober 2005 22:14 schreef jmac het volgende:
    Die wilde ik net posten. Weet iemand of dat iets is voor een 'moeder type' (ehh haha) die alleen wil internetten (gewoon mail lezen en wat surfen naar informatie etc.) en haar foto's wil bewerken?
    Vind het een superprijs dus!

En weet iemand of je bij een laptop zoals deze ook later nog dingen kan uitbreiden?
    Hopelijk heeft iemand een antwoord voor 8uur morgenvroeg
    Ja, daar is 'ie zeker geschikt voor. Het geheugen is uit te breiden naar 2048 mb(beetje veel..). Maar 512mb kan geen kwaad. Verder is er weinig uit te breiden, dat heb je nou eenmaal met laptops.
    pi_31568816
    nog een vraagje: Kan je dat meteen laten doen bij Mediamarkt en hoeveel kost zoiets extra?
    pi_31569172
    quote:
    Op woensdag 19 oktober 2005 23:13 schreef jmac het volgende:
    nog een vraagje: Kan je dat meteen laten doen bij Mediamarkt en hoeveel kost zoiets extra?
    Ik ben bang dat ze met zo'n stormloop niet rustig aan iedereen gaan vragen hoeveel geheugen ze erin willen
    pi_31569479
    Zorg iig dat je daar op tijd bent! Dat geheugen kan je altijd later doen en kost iets van ¤ 35,- voor 256mb erbij.
    pi_31604061
    Waarom nou weer mediamarkt eindhoven?? ben nu toch te laat helaas.....
      vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:34:04 #195
    72347 Bupatih
    Meet me in Montauk.
    pi_31604593
    Deze Compaq of deze Acer?

En waarom?

Ik heb het nodig voor mijn opleiding -> draadloos internet.
    Die van Compaq heeft een 6-cell accu en die Acer een 4-cell accu. Is het verschil daartussen duidelijk te merken?
    Clementine: Are you nuts?
    Joel: It's been suggested...
    pi_31606535
    De acer is in ieder geval lichter en volgens mij is zijn harde schijf ook 5400 rpm i.p.v 4200 rpm. Dat scheelt ook. Van die batterij weet ik het niet!
    pi_31608614
    6 cell is beter. De standaard laptops van dell hebben zelfs een 8 of 9 cell waar je ongeveer 4 uur mee doet
    pi_31609610
    quote:
    Op vrijdag 21 oktober 2005 17:56 schreef mark_dabomb het volgende:
    6 cell is beter. De standaard laptops van dell hebben zelfs een 8 of 9 cell waar je ongeveer 4 uur mee doet
    Onzin, 6 cell hoeft niet altijd beter te zijn. Hangt af hoeveel stroom je laptop verbruikt. Voor een zelfde laptop is 6 cell beter dan 4 cell, maar bij 2 verschillende laptops kan je dat nooit zeggen, tenzij je meer technische gegevens hebt.
    pi_31613990
    quote:
    Op woensdag 19 oktober 2005 23:35 schreef Barcelona het volgende:
    Zorg iig dat je daar op tijd bent! Dat geheugen kan je altijd later doen en kost iets van ¤ 35,- voor 256mb erbij.
    Dank heb hem gehaald! Ze hadden er maar 115 en om 8.15 waren er nog maar 17
    pi_31614600
    Leuk! Dat gaat behoorlijk snel dus ja.
    Heb je nog extra geheugen gekocht?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')