abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 september 2005 @ 19:03:51 #1
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_30922879
Ik kwam vandaag (pas) in aanraking met dit talentvolle Amsterdamse psychedelische Rock n Roll duo die met bij vlagen op een positieve manier aan The Doors doet denken:
quote:
historie
2000 Het Amsterdamse duo zZz ontstaat in het najaar als huisgenoten Björn Ottenheim en Daan Schinkel met een oud orgel van vader en een drumstel in de kelder muziek gaan maken. Na een week repeteren zijn er vijf instrumentale nummers en speelt zZz het eerste optreden tijdens een feestje.

--------------------------------------------------------------------------------
2001 Het opvallende duo krijgt snel naam door optredens in Amsterdamse zalen als OCCII, Winston en Paradiso en het jaarlijkse Sleaze Festival te Amsterdam. Tijdens een optreden op Ruigoord wordt zZz gespot door de eigenaar van de Sandwijck Studio te Utrecht. Hij is zo enthousiast dat hij de twee muzikanten een dag gratis studio tijd aanbiedt. Drummer Björn is ondertussen begonnen met zingen.

--------------------------------------------------------------------------------
Zie ook
Fatal Flowers
2002 In het voorjaar verschijnt de vier liedjes tellende demo Bikini Inferno. De demo belandt bij Henk Jonkers (ex-Fatal Flowers) die zZz uitnodigt in zijn studio. zZz staat maandelijks in de Amsterdamse club Winston en doet optredens in ondermeer Club Panama en het Amsterdam Dance Event.

Zie ook
Eleven

Gem
2003 Het eerste optreden voor de radio is in februari bij het programma Club Circuit op KinkFM. De door Henk Jonkers geproduceerde demo komt uit in het voorjaar. Recensenten vergelijken de band met Jon Spencer Blues Explosion, Suicide (vanwege de orgelriffs) en The Doors (vanwege Björns stemgeluid). Op 4 mei speelt zZz in Ekko te Utrecht in het voorprogramma van 80's Matchbox B-Line Disaster, in juni gevolgd door een sessie voor VPRO's Club 3voor12. Het Excelsior-label krijgt de demo in handen en zet eind augustus twee liedjes op 7”. De single Ecstacy wordt gebruikt in de soundtrack van Phileine Zegt Sorry, de verfilming van het gelijknamige boek van Ronald Giphart. In september speelt zZz voor het eerst in het buitenland tijdens de eerste editie van Amsterdam Calling dat in Manchester plaatsvindt als onderdeel van het festival In The City. In oktober reist zZz voor vier optredens naar New York waar de band ondermeer speelt tijdens het CMJ Festival. Samen met Henk Jonkers neemt zZz het debuutalbum op voor Excelsior. Half december verschijnen twee nummers van zZz op de compilatie College Radio Songs, deel vijf in de serie Unsigned, uitgebracht door het Nationaal Pop Instituut. Samen met andere Unsigned bands als Eleven en Gem tourt de band uitgebreid langs grote zalen in Nederland als Paradiso, Nighttown, 013 en Tivoli.

2004 zZz reist in maart weer naar de Verenigde Staten, ditmaal voor optredens tijdens South By Southwest en in New York City (o.a. in roemruchte rockclub CBGB's). Het debuutalbum staat gepland voor augustus, maar wordt een jaar lang uitgesteld. De groep gaat op tournee samen met labelgenoten Gem en reist opnieuw naar New York voor deelname aan het festival CMJ.

2005 zZz wordt uitgenodigd voor South By South West (SXSW), de jaarlijkse muziekconventie in Austin, Texas in maart. In mei verschijnt eindelijk het door Henk Jonkers geproduceerde album Sound Of zZz. Het optreden op SXSW maakt onderdeel uit van een uitgebreide Amerikaanse tournee die 12 mei van start gaat in de beroemde club Maxwell's te Hoboken en op 4 juli eindigt in Tucson, Arizona. zZz covert het nummer Bubblegum voor Evol, een compilatie bij het blad That Dam met de integrale uitvoering van het gelijknamige album uit 1986 van Sonic Youth. Het origineel van Bubblegum is overigens van cultfiguur Kim Fowley. Het nummer verscheen officieel als B-kant van de Sonic Youth-single Starpower. In augustus staat het duo op Lowlands.
Hier te beluisteren:

http://www.soundofzzz.nl/

Vooral de track Xtc is echt goed!

[ Bericht 0% gewijzigd door HAL9000S op 25-02-2006 03:00:06 ]
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  Licht Ontvlambaar zondag 25 september 2005 @ 19:07:17 #2
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_30922965
geniale band,xtc is inderdaad een fantastisch nummer
bijna on-nederlands goed
  zondag 25 september 2005 @ 19:10:00 #3
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_30923027
Ja ik had ook zo iets van 'waarom is dit nog niet een heel stuk groter' De track 'godspeed' is ook geweldig btw.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_30923110
Ik heb het laatste stuk van hun optreden op Lowlands mogen aanschouwen.
Inderdaad een leuke band met een lekker smerig en vunzig geluid.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  zondag 25 september 2005 @ 19:16:15 #5
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_30923175
Ik heb ze dankzij mij onwetendheid toendertijd dus gemist
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_30923241
quote:
Op zondag 25 september 2005 19:16 schreef HAL9000S het volgende:
Jammer, was een erg aardig optreden met twee zwaarlijvige vrouwen in bikini en veel ballonnen.
Last.fm
  zondag 25 september 2005 @ 19:19:12 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_30923266
Ik heb ze de afgelopen jaren al een paar keer zien optreden, erg leuke band inderdaad. Ik weet niet of hun sound echt meerdere albums lang interessant zal blijven, maar de debuut-CD vond ik in ieder geval meer dan prima.
  zondag 25 september 2005 @ 19:21:23 #8
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_30923310
quote:
Op zondag 25 september 2005 19:18 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Jammer, was een erg aardig optreden met twee zwaarlijvige vrouwen in bikini en veel ballonnen.
Hehehe, vet...

Mischien dat hun sound op een gegeven moment wel een beetje een gimmick zal worden maar voorlopig heb ik er nog niet genoeg van
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_30927709
Hun sound is erg vet idd.
pi_30927760
quote:
Op zondag 25 september 2005 19:16 schreef HAL9000S het volgende:
ik ook...
toch maar even wat luisteren dan he
pi_30929238
quote:
Op zondag 25 september 2005 19:18 schreef Ascaroth het volgende:

[..]

Heb het helaas ook gemist op Lowlands (stond behoorlijk vroeg geprogrammeerd ), maar heb gehoord dat het lekker over de top was ja!!
Ik hou wel van dat soort humor on stage
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  zondag 25 september 2005 @ 22:29:06 #12
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_30929306
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:26 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Heb het helaas ook gemist op Lowlands
Jij ook al ja??
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_30929569
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:29 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Jij ook al ja??
Bij mij was het toen niet de onwetendheid maar meer de luiheid ben ik bang.
Heb je trouwens nog getipt toen! Maarja... ook te lui he!

Ze hebben een hele tijd geleden al een keer in Mezz als voorprogramma gestaan, dus ken ze al een tijdje. Maar ze staan er binnenkort weer!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  maandag 26 september 2005 @ 11:58:32 #14
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_30939997
Ik vind zZz op plaat vele malen beter te pruimen dan live. Waar het album vol staat met broeīerige en uitermate sfeervolle tracks, verzanden ze live regelmatig in een experimentele muur van geluid waar geen enkele lijn in te ontdekken is.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_30940504
Ik was er bij op lowlands, en vond het toen wel grappig dat ze zoveel lawaai uit een keyboard/orgel en een drumstel konden halen, en ik heb daarna ook de cd gekocht, en die was idd melodieus enzo, dus dat was een goede koop, maar nog een keer live dat weet ik niet hoor, vond het iets te veel herrie, maar bikini chicks en ballonen doen het altijd goed!
Reaching out to embrace the random, reaching out to embrace whatever may come
pi_30944958
quote:
Op maandag 26 september 2005 11:58 schreef DaisyDuke het volgende:
Ik vind zZz op plaat vele malen beter te pruimen dan live. Waar het album vol staat met broeīerige en uitermate sfeervolle tracks, verzanden ze live regelmatig in een experimentele muur van geluid waar geen enkele lijn in te ontdekken is.
Dat is inderdaad een beetje het 'gevaar' wanneer dit soort experimentele acts live gaan optreden.

[ Bericht 1% gewijzigd door DubzOne op 26-09-2005 17:32:15 ]
Last.fm
  maandag 26 september 2005 @ 16:43:50 #17
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_30946506
heb de CD al een tijdje en het is idd erg fijn
Bij RAM Magazine (VPRO) was gister ook iets over ze te zien. Soort van mini documentaire.

Enja, ook ik denk dat het live nogal gauw op elkaar gaat lijken. Een uur lang orgel en drums lijken me nou niet echt helemaal geweldig. Desalniettemin (geweldig woord ) fijne plaat en idd on-nederlandsch goed
[i]deze ruimte is te huur[/i]
pi_31664303
*geluisterd.

Leuk! Interessant! Meer!
I intend to live forever, or die trying.
pi_31664427
Ik vind de tracks die op hun website staan erg leuk!
Maar, is een optreden van ze nu wel of niet leuk? Doen ze dat ook met zn tweetjes of hebben ze altijd iets te zware danseressen in bikini's bij zich??
pi_31676881
Volgens mij hebben ze dat met die zwaarlijvige danseressen alleen op Lowlands gedaan... ik denk niet dat ze die iedere avond meenemen wanneer ze optreden. Ze zijn momenteel trouwens volop bezig met touren in de States, die gasten gaan echt als een gek daar!
Last.fm
  woensdag 26 oktober 2005 @ 17:55:40 #21
121653 Fairy_with_boots
Death metal victory!
pi_31705380
Ik vond ze op lowlands erg tegenvallen, had er vantevoren veel van verwacht (vanwege de recensies) maar er was echt totaal geen lijn in te ontdekken. Normaal hou ik wel van dat soort experimentele muziek maar dit was gewoon puntloze herrie.
Omdat ik het op LL zo oninteressant vond heb ik er verder niks meer van geluisterd maar omdat iedereen hier er zo ontzettend positief over is ga ik er wel een cdtje van beluisteren. Ik hoop dat het op cd beter is dan live.
I think I should have no other mortal wants, if I could always have plenty of music. It seems to infuse strength into my limbs and ideas into my brain. Life seems to go on without effort, when I am filled with music.
George elliot
pi_34807447
zZz op tour met Fatboy Slim en weer samen met de Jeugd Van Tegenwoordig

http://3voor12.vpro.nl/3voor12/magazines/news/index.jsp?portals=2534202&magazines=10719222&news=26686309
Last.fm
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:04:12 #23
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_34815708
Yeah die lui komen donderdag 16 feb. in Vera (poppodium in Grun) en ik ben benieuwd hoe ze klinken. Ik was getipt er zal binnekort wat muziek van ze opzoeken.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:06:34 #24
42027 Tu5
DnB-Addicts CrewŽ
pi_34815808
Heb ze afgelopen vrijdag in de Tivoli in Utrecht gezien! Toffe band!
Hoogbevaagd
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:10:05 #25
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_34815952
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:06 schreef Tu5 het volgende:
Heb ze afgelopen vrijdag in de Tivoli in Utrecht gezien! Toffe band!
Ah check hier heeft iemand al iets gezien (en dan niet op Lowlands). Hoe was het concert? Hoe is Tivoli eigenlijk als zaal, ik ben er 1 keer geweest en kan me even niet herinderen hoe het was en waarmee dat was. Vertel!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:11:31 #26
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_34816013
Tivoli als zaal is goed te doen, echt een leuk poppodium...helemaal als ze het balkon open gooien anders kan het wat krap zijn als het druk is.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:12:17 #27
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_34816052
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:11 schreef HAL9000S het volgende:
Tivoli als zaal is goed te doen, echt een leuk poppodium...helemaal als ze het balkon open gooien anders kan het wat krap zijn als het druk is.
Hoeveel mensen kunnen daar in? In Vera max 450 en dan nog mensen die daar werken.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:13:34 #28
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_34816114
Pfff, dat zou ik je zo niet kunnen vertellen, wel meer dan 450 denk ik.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:14:11 #29
42027 Tu5
DnB-Addicts CrewŽ
pi_34816137
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:10 schreef Brilaap het volgende:

[..]

Ah check hier heeft iemand al iets gezien (en dan niet op Lowlands). Hoe was het concert? Hoe is Tivoli eigenlijk als zaal, ik ben er 1 keer geweest en kan me even niet herinderen hoe het was en waarmee dat was. Vertel!
Het was in de helling, sowiezo een leuke zaal met goed geluid. Het concert was echt geniaal. Ik houd wel van ragmuziek en vond het een beetje een kruising tussen het orgel van the doors, de zang van joy division,en de kwaliteit van The White Stripes.. Je moet ervan houden, maar ik kan ze zeker aanbevelen!

(Voicst stond btw in het voorprogramma , maar die tijd kun je beter nuttig besteden, aan bierdrinken bijvoorbeeld.((Hoewel het laatste nummer, met Pete Philly wel tof was.))
Hoogbevaagd
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:17:39 #30
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_34816284
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:14 schreef Tu5 het volgende:

[..]

Het was in de helling, sowiezo een leuke zaal met goed geluid. Het concert was echt geniaal. Ik houd wel van ragmuziek en vond het een beetje een kruising tussen het orgel van the doors, de zang van joy division,en de kwaliteit van The White Stripes.. Je moet ervan houden, maar ik kan ze zeker aanbevelen!

(Voicst stond btw in het voorprogramma , maar die tijd kun je beter nuttig besteden, aan bierdrinken bijvoorbeeld.((Hoewel het laatste nummer, met Pete Philly wel tof was.))
Ik hou daar ook wel van, ben ook erg benieuwd hoe het gaat worden. Voicst komt ook in Vera, maar dat is dus niks.. Wel ik moet het toch zien, ik sta namelijk achter de lichttafel (met een collega, dit word namelijk mijn eerste keer), maar we zullen zien.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:18:08 #31
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_34816300
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:13 schreef HAL9000S het volgende:
Pfff, dat zou ik je zo niet kunnen vertellen, wel meer dan 450 denk ik.
Nah als ik langswaai en er speelt wat leuks, kom ik zeker langs .
  woensdag 8 februari 2006 @ 15:45:10 #32
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_34866705
ze komen idd binnenkort in de Vera. Even proberen er heen te gaan
pi_34869253
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:12 schreef Brilaap het volgende:

[..]

Hoeveel mensen kunnen daar in? In Vera max 450 en dan nog mensen die daar werken.
Tivoli heeft 2 zalen. Een ligt aan de Oudegracht en een aan de Helling (het zijn dus ook echt 2 verschillende locaties!)
De Oudegracht heeft dacht ik een capaciteit van ongeveer 1100 personen en de Helling heeft een capaciteit van ongeveer 500 personen... Dus ik denk dat zZz in de Helling heeft gestaan.
Last.fm
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:25:54 #34
42027 Tu5
DnB-Addicts CrewŽ
pi_34872107
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:51 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Tivoli heeft 2 zalen. Een ligt aan de Oudegracht en een aan de Helling (het zijn dus ook echt 2 verschillende locaties!)
De Oudegracht heeft dacht ik een capaciteit van ongeveer 1100 personen en de Helling heeft een capaciteit van ongeveer 500 personen... Dus ik denk dat zZz in de Helling heeft gestaan.
YezZz! Klopt!
Hoogbevaagd
  woensdag 8 februari 2006 @ 20:11:25 #35
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_34876175
Dank voor de info about Tivoli, weet ik weer wat meer. Ze hebben dus in een zaal gestaan met een capaciteit ongeveer gelijk aan Vera. Altijd leuk om even te weten .
  woensdag 8 februari 2006 @ 23:24:31 #36
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_34885345
Ik zit nu het nummer XTC te luisteren en ik vind het een cool nummer!
pi_35189495
* schop
ik heb ze gister in de VERA gezien. ik vond het concert echt heel gaaf. op sommige momenten werd het me iets 'te experimenteel', werd het een hard geluid vd orgel waar ik vrij weinig muziek kon herkennen. maar gelukkig werd dit steeds goed afgewisseld met de energieke nummers.
Voicst vond ik trouwens verassend goed, veel leuker dan ik gedacht had.
pi_35192548
Ik heb niet zoveel met Voicst, maar volgens mij worden Voicst & zZz op dit moment als package aangeboden
Last.fm
pi_35192722
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 14:54 schreef tartaarsaus het volgende:
* schop
ik heb ze gister in de VERA gezien. ik vond het concert echt heel gaaf. op sommige momenten werd het me iets 'te experimenteel', werd het een hard geluid vd orgel waar ik vrij weinig muziek kon herkennen. maar gelukkig werd dit steeds goed afgewisseld met de energieke nummers.
Voicst vond ik trouwens verassend goed, veel leuker dan ik gedacht had.
Deze mening deel ik volledig, hoewel ik die experimentele stukken juist wel koel vond. Volgens mij stond die drummer op gegeven moment met een soort van mini keyboard/fluit ofzo
pi_35198283
idd, grappig ding was dat op een gegeven moment leek het ook alsof die fluit kapot ging, begon hij er hard tegen aan te meppen. meeste experimentele was wel leuk, maar op een gegeven moment ging het tempo en energie er iets te lang uit - kreeg ik wel weer behoefte aan dansbaar 'ragstukje'
  vrijdag 17 februari 2006 @ 19:18:20 #41
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_35199331
Volgende week vrijdag 24/2 in nighttown-rotterdam met voist:

http://www.nighttown.nl/
reach out and touch faith
  zaterdag 18 februari 2006 @ 20:25:51 #42
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_35232971
Ik ga ze samen met Voicst vanavond in Hoorn bewonderen.. ben benieuwd.. op Lowlands vond ik het vies tegenvallen iig
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_35233511
Ik heb ze gezien samen met voicst maar ik vond de 1e 3 nummers ofzo wel grappig van ze. Daarna werd ik een beetje gekvan ze. Nee, ik vond voicst leuker. Ook al zijn zij ook niet geweldig
  zaterdag 18 februari 2006 @ 23:37:15 #44
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_35240725
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 20:38 schreef DuranK het volgende:
Ik heb ze gezien samen met voicst maar ik vond de 1e 3 nummers ofzo wel grappig van ze. Daarna werd ik een beetje gekvan ze. Nee, ik vond voicst leuker. Ook al zijn zij ook niet geweldig
Tijdje geleden in Zwolle gezien. Ik ging er voor Voicst heen, en ik vond 't erg leuk. Lekker energiek!!!

zZz had ik na een kwartiertje wel gezien en vooral gehoord. Wel erg hetzelfde steeds. Wat wil je ook, drums en een orgel..
  dinsdag 21 februari 2006 @ 01:47:01 #45
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_35315657
Ik heb ze gezien in Vera en ik vond zZz cool. Daar ga ik zeker nog eens muziek van opzoeken en luisteren. Oh ja en ze hadden een vette lichtzooi (hadden hun eigen lichtman mee en die wist van wanten!). Leuke band zZz, Voicst vond ik niet bijzonder op 1 nummer na, maar daar weet ik de titel niet van..
  donderdag 2 maart 2006 @ 23:10:49 #46
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_35661249
Kan zZz Nederland niet vertegenwoordigen op het songfestival
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_35997267
Van 3voor12...
quote:
Steeds meer onafhankelijke platenlabels vinden hun weg naar de computerspellen-industrie. Onlangs werd zZz getekend voor Driver 4 van Atari en Voicst voor FIFA World Cup 2006 van Electronic Arts, met het nummer Whatever You Want From Life. De wereld van de games is tot nu toe nog vrij onontgonnen gebied gebleven voor kleinere bands, maar langzamerhand ontdekken zowel spelletjesontwikkelaars als de muziekindustrie, dat er veel vraag is naar onbekende artiesten in de almaar groeiende spellenindustrie. Bovenaan de playlists van toonaangevende spellen prijken namen als Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, Hot Hot Heat, Amon Tobin en Junkie XL.

Seb Thomas van het Britse Nimrod Productions is een belangrijk pleitbezorger voor minder bekende bands. Zijn bedrijf levert de meeste muziek voor Atari Games en is verantwoordelijk voor het pluggen van zZz. Thomas' keuze viel op de Badhoevendorpse baardrockers, omdat hun track OFG volgens hem perfect past bij het spel Driver 4. "De eerste helft van Driver 4 speelt in 1978, de tweede in 2006. De gruizige sfeer van zZz-muziek is precies wat de spelletjesmakers zochten, omdat het die twee tijdsbeelden met elkaar verenigt", vertelt Thomas.

Hij ziet zichzelf graag als een rebel tegen de majors. Met Nimrod Productions probeert hij waar mogelijk independent labels te tekenen. Maar dan wel voor hetzelfde geld als bekende bands zouden krijgen. Want daar schort het volgens Thomas nog wel eens aan in deze industrie. "Veel onbekende bands wordt wijsgemaakt dat ze blij moeten zijn met de exposure die een game ze geeft", zegt hij. "Maar ze zijn even waardevol voor het spel als bekende artiesten." Zelf heeft Thomas ook een tijd lang voor een indielabel gewerkt en hij ziet zijn werkzaamheden voor Nimrod Productions als een uitgelezen kans om iets te doen voor de scene. Volgens hem is de spellenindustrie nog redelijk ongecorrumpeerd vergeleken bij andere takken waar muziek een rol speelt. "Sinds 1950 zijn popartiesten systematisch uitgebuit," zegt hij. "Maar bij games is er nog veel meer open wat betreft vernieuwing en de machtsblokken zijn nog minder goed afgetekend dus is er meer ruimte voor een echte punk-attitude."

Massive Music was verantwoordelijk voor het tekenen van Voicst voor een Heinekenreclame. Het bedrijf houdt zich vooral bezig met het zoeken en produceren van muziek voor televisiereclame en film. Vergelijkbaar met Nimrod Productions dus, alleen doet Massive Music nog niet zoveel met games. "We zijn er nog niet zo mee bezig, maar hebben plannen voor de nabije toekomst," zegt Joep Beving van Massive Music. "Wij zien ook wel de nieuwe mogelijkheden die de spellen met zich meebrengen. Maar het vergt flink wat research, omdat hier in Nederland vrijwel geen games worden ontwikkeld."

De spellenindustrie kan volgens Beving grotere risico's nemen in hun muzikale keuze dan bijvoorbeeld de reclamewereld, omdat de doelgroep veel duidelijker is afgetekend. "Voor televisie moet altijd veel meer rekening worden gehouden met het aanspreken van een groot publiek. Bij het gamen heb je minder te maken met het halen van kijkcijfers," legt hij uit. Bovendien komt bepaalde muziek in een spelletje beter tot zijn recht dan op televisie. "Zo heeft Amon Tobin van Ninja Tunes de muziek gemaakt voor het schietspel Splinter Cell Theory, waar de sfeer van zijn muziek perfect op aansluit."

Het belang van credibility is volgens Beving überhaupt toegenomen in de muziekwereld. "Vroeger werd smaak van boven af opgelegd," legt hij uit. "Maar met de komst van internet is de smaak van het individu steeds duidelijker geworden en wordt er veel meer gelet op wat er onder de mensen eigenlijk leeft." Volgens hem zal de vrijheid die in de spellenindustrie al voelbaar is ook effect hebben op de reclamewereld. "Als bedrijven zien dat marketing strategieën met credibility als drijfveer goed werken, zullen ze die vanzelf overnemen."

Tjeerd Bomhof, de zanger van Voisct, is lang geleden gestopt met intensief gamen. "Ik speelde zoveel spelletjes op de PC, dat ik er echt aan verslaafd was", geeft hij toe. Dus besloot hij op zijn elfde het computerscherm de rug toe te keren. Gelukkig maar, want wie weet wat er anders van zijn muziek terecht was gekomen. Maar hij ziet wel in dat zijn band met een nummer in de World Cup editie van FIFA een heleboel mensen kan bereiken over de hele wereld. "De muziek van een game heeft grote impact op kids", vertelt hij. "Zo had mijn neefje van negen laatst nog Bloc Party ontdekt omdat hij ze in een spelletje had gehoord!" Zelf houdt Bomhof het bij de bliepjes van Pac Man dat hij onlangs op zijn laptop heeft gezet. Gamen verleer je immers nooit...
Last.fm
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:17:42 #48
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_36020158
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 23:10 schreef HAL9000S het volgende:
Kan zZz Nederland niet vertegenwoordigen op het songfestival
zulke muziek wordt niet begrepen door het zwakzinnige songfestivalklootjesvolk

en gelukkig maar
  dinsdag 2 mei 2006 @ 15:35:33 #49
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_37487123
Het album is zo goed !
En sex.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_37495046
zZz
underground forever baby
pi_37496582
zZz, je Doors vergelijking is niet ten onrechte.
Ook weer op het lijstje beste Nederlandse album ooit...
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:52:24 #52
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_37529934
Leuk stukje op de 3 voor 12 site.
quote:
De jongens van zZz hebben het imago van ruige rockers. Maar alvorens zij internationaal doorbraken met hun trashy orgelrock, leidden beiden een vrij gereguleerd en braaf bestaan. Drummer en zanger Björn Ottenheim werkte jaren in de IT-branche. Orgelspeler Daan Schinkel reed jarenlang als vertegenwoordiger stad en land af in een dure auto. Zowel Björn als Daan hadden een strengere jeugd dan je zou verwachten. Zo zat pa Ottenheim bij het leger en waren de Schinkeltjes Jehova's Getuigen. Maar beiden vonden elkaar uiteindelijk op een wooncommune in Badhoevendorp. Daar begonnen zij aan een reeks Bacchanalen en jamsessies die uiteindelijk zouden leiden tot het vormen van de band.

Beiden hadden al op vroege leeftijd een fascinatie voor muziekinstrumenten. Bij Björn uitte zich dit in het spelen van een heel ander instrument dan waar hij op hoopte. "Een drumstel zat er thuis helaas niet in met al dat lawaai," vertelt Björn. "Dus kreeg ik een klarinet." De ouders van Daan doordrongen hem van de schoonheid die klassieke muziek herbergt. Popmuziek werd niet gestimuleerd, met als gevolg dat Daan pas na zijn twintigste wave-bandjes als The Cure en Joy Division ontdekte. De schok die deze gewaarwording teweeg bracht was ongekend in het prille leven van Daan. De zekerheden die hij in het religieuze leven zo voorlief had genomen, vielen plotsklaps weg. "Als het Koninkrijk Gods ineens wegvalt, moet je ineens iets anders vinden in je leven." Dat lukte hem uiteindelijk wel. Hij ging in een muziekwinkel werken, trouwde en volgde een opleiding aan de Rietveld Academie.

Sinds een jaar hebben Björn en Daan besloten zich voluit op de muziek te storten. Ze kunnen er genoeg geld mee verdienen omdat ze ook in het buitenland optreden. Daan: "We hebben op een gegeven moment besloten dat we ervan wilden leven. De enige manier om dat te doen is door in het buitenland te spelen." zZz heeft al een paar keer door Amerika getoerd en binnenkort gaat de band naar Japan. Björn: "Het is voor ons altijd al een droom geweest om daar te toeren. Het is een land van extremen, waar mensen ķf heel gesloten zijn, ķf heel erg open. Het lijkt mij geweldig om met onze muziek die mensen volledig uit hun plaat te laten gaan. Dat moet toch wat zijn."

zZz mag dan op het podium een stel losgeslagen baardmannen zijn, in werkelijkheid wordt er weloverwogen gehandeld en worden plannen ver van te voren uitgedacht. Björn: "Natuurlijk houden we van een borreltje en van drugs zijn we ook heus niet vies. Maar dat is iets wat we voor en na eenn optreden doen, omdat we ervan genieten. Als we thuis aan het oefenen zijn, wordt er flink gewerkt aan de toekomst."
  Licht Ontvlambaar woensdag 3 mei 2006 @ 23:58:10 #53
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_37530131
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:07 schreef Longmen het volgende:
zZz, je Doors vergelijking is niet ten onrechte.
't doet me meer aan The Seeds denken
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:06:40 #54
105263 Litso
Interlectueel.
pi_37530385
quote:
Op maandag 26 september 2005 16:43 schreef Boeman het volgende:
heb de CD al een tijdje en het is idd erg fijn
Bij RAM Magazine (VPRO) was gister ook iets over ze te zien. Soort van mini documentaire.

Enja, ook ik denk dat het live nogal gauw op elkaar gaat lijken. Een uur lang orgel en drums lijken me nou niet echt helemaal geweldig. Desalniettemin (geweldig woord ) fijne plaat en idd on-nederlandsch goed
Ik heb ze een tijd geleden live gezien, en vetgedrukte was inderdaad wel erg waar. Ze begonnen erg goed vond ik, en elk nummer begon ook elke keer weer interessant, maar uiteindelijk verzandde het elke keer weer in minutenlange chaos van drums en orgel waardoor ik er na drie kwartier toch écht wel op uit was gekeken. Jammer, want het had allemaal een erg interessante sound en het was ook gewoon leuk om naar die twee gasten te kijken.
Misschien had het geluid gewoon wat zachter gemoeten, maar aan de andere kant was dat natuurlijk wel deel van hun bijna hypnotiserende en meeslepende muziek.
"Dat is echt ontzettend zielig" Š
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:09:17 #55
105263 Litso
Interlectueel.
pi_37530491
En Voicst vond ik erg gaaf.
  donderdag 4 mei 2006 @ 08:08:47 #56
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_37534724
zZz speelt op het festival in m'n dorp, verheug me erop .
pi_37573333
Vanavond staan ze in de Platotent op het bevrijdingsfestival Zwolle!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:05:33 #58
22944 Breetai
....Relax....
pi_37573737
Ik ga zo eens richting Zwolle rijden.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
pi_37616908
hmm, waarom zie ik dit topic nu pas... ik ben de tel kwijt hoe vaak ik ze al gezien, maar ze blijven ge-wel-dig...

vooral als ze een beetje gaan jammen en op de orgels gaan klimmen enzo
Spread your love like a fever!
  zondag 7 mei 2006 @ 04:02:52 #60
105263 Litso
Interlectueel.
pi_37621068
Gister in Zwolle speelden ze erg okay. Minder lang uitgerekte nummers waardoor de pit er in bleef. Heel tof.
pi_37622862
quote:
Op zondag 7 mei 2006 04:02 schreef Litso het volgende:
Gister in Zwolle speelden ze erg okay. Minder lang uitgerekte nummers waardoor de pit er in bleef. Heel tof.
en op het laatst out op zn orgel, gaaf!
pi_37716322
Ik vind Lucy wel erg vet! Zit zo'n venijnige drive drive en bass erin compleet met die gefreakte orgelgeluidjes
Vind Lucy echt lekkerder klinken dan XTC (deze doet me denken aan Malle Pietje & de Bimbo's )
pi_38194134
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:27:22 #64
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_38202068
quote:
Toffe clip. Past goed bij de muziek.
Last.fm
  zondag 4 juni 2006 @ 01:00:40 #65
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_38519351
Ik heb ze vanavond gezien in Delft en het was tof!
Wat een lawaai produceren die gasten uit dat drumstel en die orgeltjes.
Geweldig trouwens om te drummen met een sambabal!
Ik heb me wel vermaakt! Alleen het laatste stuk gooien en smijten (ongeveer) duurde wat te lang, maar verder heb ik lekker staan swingen! Ik ga nog wel een keer kijken!
  Moderator woensdag 28 juni 2006 @ 00:44:42 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39307215
Heb ze vanavond in het voorprogramma gezien van Franz Ferdinand en ik vond het echt helemaal niets wat een ontzettende herrie zeg! Wel jammer want het concept van een drummer/toetsenist achtig ding spreekt me wel aan maar ik vond dit echt niet om aan te horen
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 28 juni 2006 @ 00:51:35 #67
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_39307328
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:44 schreef MaJo het volgende:
Heb ze vanavond in het voorprogramma gezien van Franz Ferdinand en ik vond het echt helemaal niets wat een ontzettende herrie zeg! Wel jammer want het concept van een drummer/toetsenist achtig ding spreekt me wel aan maar ik vond dit echt niet om aan te horen
Hey wat leuk dat ze in het voorprogramma van FF stonden... had daar niets van meegekregen.
En ja de een vind het geweldig de ander weer niet.... dat mag en moet zelfs.
pi_39457244
Geweldig, heb ze ooit in een voorprogramma van GEM gezien in Deventer, en vorig jaar op Lowlands.

zZz, heel lowlands vond het wel interessant, iets mysterieus hadden ze. Het was dan ook aardig druk bij aanvang, maar ze wisten niet hoe gauw ze weg moesten komen, wat een teringherrie en ordinaire kut show. Ach, het is niet mijn smaak, maar ik kan er wel om lachen.

Ik vind ze trouwens ergens echt een Doors-sound hebben
pi_52368435
Volgens hun eigen site zijn ze bezig met een nieuw album.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:43:38 #70
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_52369549
Hé, een zZz topic. Geniale muziek. Hoop ze weer eens live te zien.
pi_52374865
heb ze verleden maand op DOUR gezien.. dat was echt vet..
vieze vette orgelsounds, beukende drums en op het einde een dikke noise freakout.. heerlijk
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:57:40 #72
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52374908
Ja was tof idd.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_52385701
quote:
Op zondag 2 juli 2006 20:50 schreef DeVinger het volgende:

Ik vind ze trouwens ergens echt een Doors-sound hebben
Dat komt door die hammond- orgel die ze gebruiken
Last.fm
pi_52385951
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:57 schreef HAL9000S het volgende:
Ja was tof idd.
ja heerlijk op gedanst
underground forever baby
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:43:10 #75
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_52762576
Nieuwe single is iig alweer eventjes uit. Hij heet Grip, is hier te bekijken, de clip is héél gaaf en helaas was ik niet bij de opnames
Want ik ben kaler dan kaal
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_52762991
Wat een briljante video zeg.
Last.fm
pi_52764500
T is gewoon een briljant duo.
pi_52764666
De zanger/drummer van zZz is een achterneef van me
  woensdag 29 augustus 2007 @ 01:27:08 #79
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_52770284
Damn, die clip is vet.
pi_53035428
Gevonden op het net:
quote:
zZz spreek je uit zoals de Fransen 'Jazz' zeggen, min de J en de A; zZz is Daan Schinkel (orgel) en Björn Ottenheim (zang en drums); zZz drink je als een verradelijke cocktail van sexy garage trance, rauwe electro en vuige rock&roll, om vervolgens te belanden in een spiraal van sferische psychedelica. Het uit Amsterdam afkomstige duo begon in 2000 vanachter vaders orgel in een tochtige kelder en bracht in 2005 het debuutalbum 'Sound of zZz' uit. Daarna veroverde zZz de wereld en speelde op plekken van Lowlands en het Amsterdam Dance Event tot zaaltjes in Rusland, Japan en Amerika. Tussendoor werd er een Essent Award in de wacht gesleept en kon je de single 'Ecstacy' horen in de film 'Phileine zegt sorry'. zZz is heet; zZz is geil; zZz heeft honger; zZz dendert door; need we say more?
  zondag 9 september 2007 @ 01:25:36 #81
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_53042852
Eindelijk de clip ook maar eens bekeken.

Geniaal die man met de verfroller in de balk.
pi_53043416
hmm.. tof
pi_62589506
Begin 2009 komt er dan eindelijk een nieuwe CD
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:53:53 #84
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_62589802
Cool! Ik draai dat eerste album nog steeds wel eens
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
  woensdag 22 oktober 2008 @ 19:09:23 #85
202348 Susi
Temple of Love
pi_62590268
Oeh tof om te weten. De eerste zédé vind ik helemaal geweldig, zo heerlijk fijn !
  woensdag 22 oktober 2008 @ 19:38:37 #86
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_62591186
Kan niet wachten op 't album.
5 december touropener in Vera Groningen. Wordt een leuke sinterklaasavond.
pi_62599862
Ik dacht dat het tweede album eigenlijk rond deze periode zou verschijnen

Nog even geduld hebben dus...
Last.fm
pi_62600049
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 19:38 schreef Evil_Koekje het volgende:
Tvp onthouddatum
  woensdag 22 oktober 2008 @ 23:46:55 #89
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_62600123
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 23:43 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Tvp onthouddatum
Kaarten gaan 2 weken vantevoren in de verkoop.
pi_62617777
Ik heb het eerste album op vinyl, maar weer eens draaien
pi_62731244
Nieuwe album komt op 10 november uit!
quote:
3VOOR12 Presenteert... zZz!

3VOOR12 neemt dit exclusieve concert op en geeft kaarten weg

Silvy Broeren maandag 27 oktober 2008 15:47

Op 10 november verschijnt het nieuw album Running With The Beast van het Amsterdamse orgeldrumsleazeduo zZz en dat is een mooie reden voor 3VOOR12 om op 5 november een exclusief optreden in Desmet te organiseren onder de noemer 3VOOR12 Presenteert… zZz! Deze showcase wordt opgenomen en uitgezonden in beeld en geluid.

Op Running With The Beast, het nieuwe tweede album van zZz, ondergaat zZz een uiterst verrassende metamorfose van sleazerock naar sleazedisco. Dit album is aanleiding voor 3VOOR12 om een exclusieve showcase te organiseren in Desmet Studio’s Amsterdam op 5 november met de jongens van zZz onder de noemer 3VOOR12 Presenteert…zZz! Het optreden is vanaf zaterdag 8 november te zien als Concert van de Week op 3VOOR12TV en vanaf 10 november te beluisteren in 3VOOR12RADIO op 3FM. Het album is al op 3 november 3VOOR12’s Album van de Week en te beluisteren in de Luisterpaal.

zZz-drummer Björn Ottenheim over het album: "We hebben de zwerver uit de goot gehaald, steken hem in een strak pak en sturen hem naar de kapper. En dan krijg je Bryan Ferry."

KAARTEN WINNEN
Kaarten voor de showcase worden weggegeven in de 3VOOR12 Nieuwsbrief en bij 3VOOR12RADIO op 3FM.
Last.fm
pi_62768382
quote:
Ruim acht jaar geleden besloten twee Amsterdammers een band op te richten. Met als enige instrumenten een orgel en drumstel maken de heren dromerige, meeslepende orgelrock. Nummers van de band verschenen in een spel van Nintendo, de film Phileine zegt Sorry en een Japanse mayonaisecommercial. Het debuut album The Sound Of zZz won de prijs voor album van het jaar in de Russische Rolling Stone en kreeg wereldwijd lovende kritieken. Afgelopen zomer kwam Epitaph de band vergezellen, waardoor zZz ook in het buitenland steeds bekender wordt.

Het nieuwe album van zZz heet Running With The Beast en komt uit op zeven november. Met ‘Lover’ knalt de plaat gelijk uit je speakers. De ruimtelijke effecten en het snelle ritme geeft je het gevoel dat de band voor je neus op staat te treden. ‘Grip’ was een regelrechte Youtubehit en was al te horen in een Fiatcommercial. Dit nummer doet denken aan The Doors en heeft een typisch treinritme (kedekedeng). De trein ontspoort volledig met ‘Sign Of Love’. Een chaotisch ritme ondersteund door de schreeuwerige vocals van zanger Björn Ottenheim maken dit tot het vreemdste nummer op de plaat.

De titeltrack van het album, ‘Running With The Beast’, kent een stevig ritme met pompende drumpartijen. Halverwege zakt het nummer qua snelheid een stuk in, om je weg te laten dromen op een dromerig outro van drie minuten. Een heuse jaren tachtig hit horen we met ‘Angel’. Dit nummer had 25 jaar geleden de hitlijsten kunnen bestormen, helaas slaat het heden ten dage de plank mis.

Na alle up-tempo tracks, hier en daar wat chaos en af en toe en moment ter bezinning, sluit Running With The Beast met ‘Islands’ rustig af. zZz heeft met dit album goed werk afgeleverd. Ook al is dit soort muziek al honderd keer eerder gemaakt, er zijn maar weinig bandjes van tegenwoordig die het met deze kwaliteit nabootsen. Voor wie zZz live wil zien: op acht december aanstaande staat de band op Bazar Curieux te Rotterdam, waarna de rest van het land met een hoop clubshows zal volgen!
http://www.festivalinfo.nl/recensie_detail.php?recensie_id=2327
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:19:37 #93
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_62768813
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 19:38 schreef Evil_Koekje het volgende:
Yeah daar ben ik zeker bij, toffe band!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:19:39 #94
159734 PimpofPersia
Strak in trainingspak
pi_62768814
Zelden zo'n slechte muziekrecensie gelezen. Kunnen ze die vent van FestivalInfo geen LOI-cursusje aanbieden of iets dergelijks? Alles ontbreekt; een lijn, een gedegen oordeel, een fatsoenlijke argumentatie... zZz verdient beter!
Strakker dan strak
Wreder dan wreed
Vetter dan vet
pi_62792128
pssst hij is gelekt
pi_62795244
Ik kan em nog niet vinden
Last.fm
pi_62844118
"Loverboy" is tot nu toe het hoogtepunt hoor
pi_62875876
Waar is t lek?
pi_62878988
quote:
Op zondag 2 november 2008 03:08 schreef five2one het volgende:
Waar is t lek?
five2one als je je PM aanzet kan ik je hem sturen.
  zondag 2 november 2008 @ 16:16:58 #100
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_62884405
Geweldig album.
pi_62890766
Heb m al! Lekker raggen! December maar naar de effenaar.
pi_62947254
Leuk alternatief naast zZz:
http://www.greenhornet.nl/
  woensdag 19 november 2008 @ 22:43:26 #103
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_63360295
quote:
Hanengevecht centraal in nieuwste video zZz
In Thailand gefilmde clip verbeeldt de esthetiek van agressie

De video bij de titeltrack van het tweede album van zZz Running With The Beast is af en staat online. Nu is een videorelease zelden onderwerp voor een nieuwsartikel. Maar het betreft hier de tweede samenwerking tussen de Amsterdamse band en regisseur Roel Wouters. Ook ditmaal zal het resultaat niet ongemerkt voorbij gaan. De eerste samenwerking voor het nummer Grip resulteerde in een spraakmakende video en vele nationale en internationale prijzen. Tevens kocht autofabrikant FIAT het clipconcept en gebruikte delen hiervan én het nummer in hun nieuwste televisiecommercial. Voor een video bij de titeltrack van het album Running With The Beast vertrokken de bandleden en het regieteam naar Thailand. In februari zei Wouters “Het enige dat ik kwijt wil is dat Björn en Daan in de video op bijzondere wijze abstracte schilderijen gaan maken.”

Zoals dat gaat in negen maanden tijd is er inmiddels iets moois gegroeid. Maar ook een product dat hoogstwaarschijnlijk voor de nodige opschudding gaat zorgen. Het team toog naar Thailand omdat daar de visuele basis; een hanengevecht, in de praktijk kon worden gebracht. In de clip ontstaat de albumhoes van Running With The Beast door de afdrukken die twee, in Ecoline gedompelde, vechtende hanen achterlaten op een vel witpapier.

De clip bestond als een ruw idee van de regisseur en groeide uit tot de omvangrijke productie. “Je komt er stapje voor stapje achter wat de realisatie van het idee met zich meebrengt,” aldus Wouters. Een subsidie van het TAX-clipfonds maakte het mogelijk om de clip in Azië te schieten. Dit omdat het in Nederland niet zou mogen? “Ook, maar vooral omdat daar de expertise over hanengevechten aanwezig is. Zo waren er bij de opnames altijd meerdere animal handlers aanwezig.” Op de site van Roel Wouters is een making of van de clip te zien. Ook is er een verklaring over dierenrechten op te vinden. Hierin stelt de maker dat er tijdens het filmen geen dieren zijn verwond. Voor de clip zijn 12 verschillende hanen gebruikt die in totaal 8 gevechten aantraden. Gevechten die tussen de 20 sec en 3 minuten duurden. Bijzonder detail in de verklaring is dat de hanen halverwege de dag door hadden wie van hen dominant was en dus stopten te vechten. Er waren twee nieuwe vogels nodig om de clip af te maken.

De clipmaker kwam op het idee voor de video na het zien van een van de filmexperimenten van uitvinder Thomas Edison uit 1894. Wouters wil met het concept op een alternatieve wijze agressie en woede uitbeelden. “Rockmuziek en de donkere kant van mensen wordt altijd zo clichématig neergezet. Ik wilde wat anders met het patroon van woede en de esthetiek ervan.”

bron: 3voor12

Geniaal. Ik wil zo'n poster.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:06:35 #104
202348 Susi
Temple of Love
pi_63370433
Nou dat vind ik dus echt zwaar
Het idee is wel leuk, maar om daar nu vechtende beesten voor te gebruiken
pi_63370824
Heb ze een keer in de Koornbeurs gezien hier. Zo vet!
  woensdag 26 november 2008 @ 19:44:40 #106
202348 Susi
Temple of Love
pi_63544200
Vandaag de eerste cd binnengekregen, heerlijk !
pi_63801391
zZz: trouw is vandaag ook lovend over het nieuwe album!

zaterdag 6 december 2008 @ 12:33:27 #108
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_63802769
Godverdomme, dit klinkt echt heel erg goed!
Ik hoor inderdaad gelijkenissen met the Doors, jammer dat ik ze nu pas leer kennen..
  zaterdag 6 december 2008 @ 13:01:21 #109
105263 Litso
Interlectueel.
pi_63803267
Ik zet 'm meteen op
Jammer dat ik er de 19e in Nijmegen niet bij kan zijn.
pi_63806356
Vrij rustig in de Vera gisteren maar wel heel vet. Het geluid was niet helemaal lekker helaas, maar ze brachten alle nieuwe nrs prima over, ook kwa synth en orgel laagjes.
pi_72484147
Wat een volkomen briljant optreden gister in het Paard. Echt intens staan genieten van deze smerig klinkende muziek!
Geweldige combinatie ook met Aux Raus die daarna optraden!
Ik ben fan!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_150654853
Nieuw album op de luisterpaal. Wat een album weer.
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:45:44 #114
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_150770188
Ah er is een zZz topic _O_

Nieuwe album moet ik nog luisteren, was behoorlijk fan van de vorige twee
Robert Moog died for our synths
  vrijdag 20 maart 2015 @ 11:05:08 #115
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_150842335
Het nieuwe album _O_

Misschien wel hun beste tot nu toe _O_

O+
pi_151117556
Zooo ik zag ze gister live. Wat was dat weer gaaf zeg. Een trip van ruim een uur. En Juggernaut de monstertrack op t nieuwe album speelde ze gewoon helemaal. Hoe gaaf is die live?
  Moderator dinsdag 29 september 2015 @ 11:41:33 #118
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_156469511
quote:
Beetje a-typische steden... (m.a.w. jammer dat ze niet in zwolle, utrecht of rotterdam staan)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_156470352
quote:
The Deaf een tijdje terug nog gezien, maar dat was eigenlijk wel gruwelijk tof :Y
pi_156470864
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:34 schreef Gehenna het volgende:

[..]

The Deaf een tijdje terug nog gezien, maar dat was eigenlijk wel gruwelijk tof :Y
Ow oke. Ik haak nl af bij Spike :P
pi_156471159
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:59 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Ow oke. Ik haak nl af bij Spike :P
Ja had ik ook :P Maar hij blijkt een redelijke voorliefde te hebben voor obscure garage-rock, en dat komt er bij The Deaf dus wel uit :)

Moderator dinsdag 29 september 2015 @ 13:24:16 #122
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_156471322
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:14 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ja had ik ook :P Maar hij blijkt een redelijke voorliefde te hebben voor obscure garage-rock, en dat komt er bij The Deaf dus wel uit :)

Ik hoor het spike zo zeggen "The Not, ja the not was goed..."

pi_156471533
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik hoor het spike zo zeggen "The Not, ja the not was goed..."

[ afbeelding ]
_O_ Dicky Curtis _O_

O+ Never Talk it anyway O+
  Moderator dinsdag 29 september 2015 @ 13:56:08 #124
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_156471924
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:37 schreef Gehenna het volgende:

[..]

_O_ Dicky Curtis _O_

O+ Never Talk it anyway O+
Toch wel de grootste held in de nederlandse pop geschiedenis... :Y
pi_156471966
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Toch wel de grootste held in de nederlandse pop geschiedenis... :Y
Met Tonny van Heemschut op een goeie tweede plaats _O_
  Moderator dinsdag 29 september 2015 @ 13:58:25 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_156471975
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:57 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Met Tonny van Heemschut op een goeie tweede plaats _O_
Als ik zijn kaaspourrie hoor krijg ik nog kippenvel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')