quote:
Dierendag? Dat is toch de afsluiting van het BBQ seizoen?quote:Op zaterdag 24 september 2005 08:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Binnenkort dierendag! Lekker een gebraden kippetje halen bij de poelier!
En het begin van het gourmet seizoen!quote:Op zaterdag 24 september 2005 09:03 schreef charon het volgende:
[..]
Dierendag? Dat is toch de afsluiting van het BBQ seizoen?
quote:Op zaterdag 24 september 2005 08:23 schreef Khadgar het volgende:
Voor elk beest dat jij niet eet, eet ik er drie.
quote:Op zaterdag 24 september 2005 07:09 schreef Mannee het volgende:
Albert Heijn werd trouwens tweede in de verkiezing, vanwege het jarenlang verkopen van vegetarisch broodbeleg dat eigenlijk niet vegetarisch was.
Nuttige reactie. Doe dat maar in het Nep-vegO's-topic-voor-vegO's-die-geen-vlees-maar-wel-vis-etenquote:Op zaterdag 24 september 2005 09:09 schreef vcb het volgende:
Al die nep-vego's die geen vlees eten en dan wel vis eten! Nou hypocrieter kun je ze niet krijgen, als ze enig idee hebben hoe langzaam en pijnlijk een vis doodgaat.....Lekker spareribbetje eten vanavond
Jammer dat ze dat nu net vandaag doen. PVDD staat vandaag in Den Haag (met een hoop andere mensen)... Hier het bericht:quote:Op zaterdag 24 september 2005 07:10 schreef Toeps het volgende:
V-Day is vandaag in Utrecht BTW.
[afbeelding]
www.v-day.nl
En ik ben vrijwilliger.
quote:Partij voor de Dieren protesteert tegen dieronvriendelijk regeringsbeleid tijdens massale omsingeling kabinet
De Partij voor de Dieren zal morgen, 24 september, participeren in de massale omsingeling van het Binnenhof die georganiseerd is door platform Keer het Tij. Het kabinet Balkenende II zal hierbij door duizenden actievoerders demonstratief de rug worden toegekeerd. De PvdD heeft een deel van de kilometerslange omsingeling geadopteerd, en zal onder het motto "Laat dierenwelzijn niet verzuipen!" uiting geven aan haar ongenoegen over het dieronvriendelijke regeringsbeleid van het huidige kabinet. Daar is alle aanleiding voor, het kabinet Balkenende is het meest dieronvriendelijke kabinet uit de Nederlandse geschiedenis.
De Partij voor de Dieren zal in de omsingeling te vinden zijn bij de hoek Buitenhof/Binnenhof. Het programma start om 13.00 uur op het Plein in Den Haag. Laat ook úw stem horen, namens de meest weerloze slachtoffers van dit kabinetsbeleid, en sluit u aan in de omsingeling! Klik hier voor het persbericht.
Dat heet nou marketing!quote:Bij AH zijn ze sowieso gewoon smerige varkens, overal maar een etiketje biologisch op plakken.
Klopt, ik word daar boos van. Biologisch is trouwens wel aan richtlijnen verbonden, maar die betekenen weinig voor de dierenliefhebber.quote:Op zaterdag 24 september 2005 09:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat heet nou marketing!
Stickertje biologisch: 2 keer zo duur
Stickertje vegetarisch: 4 keer zo duur!
BTW: "biologisch"?! Welke PR-man heeft die term verzonnen? Natuurlijk is al het eten biologisch, of eet je nucleair voer uit een kerncentrale of zo?!
Dat arme varkentje wordt helemaal fijngeplet tussen die 4 grote siliconenjetsers!quote:
Ik ben een groot liefhebber van gebraden kip en lekkerbekjes! En ik ben gek op kittensquote:...maar die betekenen weinig voor de dierenliefhebber.
a) Vlees eten is geen keuze. Dat is de normaalste zaak van de wereld. Je hebt in principe biologisch gezien net zo veel keuze om niet te plassen als je keuze hebt om geen vlees te eten.quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:43 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar ik vind ook dat de mensen gerespecteerd moeten worden om hun keuzes.
is onzin. je hebt echt geen vlees nodig.quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:52 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
a) Vlees eten is geen keuze. Dat is de normaalste zaak van de wereld. Je hebt in principe biologisch gezien net zo veel keuze om niet te plassen als je keuze hebt om geen vlees te eten.
b) Vaak is het geen keuze want voor een keuze moet je motivatie hebben. De motivatie "ik vind het zo zielig voor de dieren" is onzin. Ondertussen eten ze vaak wel eieren van kippen die in een legbatterij zitten of vis die specifiek gekweekt is voor consumptie en dus ook niet echt een jofel leven achter de rug heeft. Ik ben in heel mijn leven nog maar 1 vegetarier tegengekomen die een goede reden had om geen vlees te eten. De rest waren meelopers of would-be alto's.
Zo is het maar net... afwisseling is nog altijd het beste.quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:43 schreef Martijn_77 het volgende:
Dit soort campagnes zijn goed om mensen bewust te maken dat er ook nog andere alternatieven zijn dan vlees.
Maar ik vind ook dat de mensen gerespecteerd moeten worden om hun keuzes. De vegetariërs moeten gerespecteerd worden om hun keuze om geen vlees te eten en de mensen die er voor kiezen om gewoon vlees te eten moeten dat ook mogen. Je moet je mening niet aan een ander gaan opdringen.
Daarnaast hou ik zelf ook van dieren maar een tegen een lekker stukje vlees zeg ik ook geen nee. Maar ook tegen een lekker vegetarische maaltijd zeg ik geen nee.
Dat kan biologisch wel zo zijn maar ik ben wel van mening dat mensen die er kiezen om geen vlees te eten gerespecteerd dienen te worden om hun keuzes.quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:52 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
a) Vlees eten is geen keuze. Dat is de normaalste zaak van de wereld. Je hebt in principe biologisch gezien net zo veel keuze om niet te plassen als je keuze hebt om geen vlees te eten.
is toch niet aan jou om dat te beoordelen. heb jij dan een goede reden om vlees te eten, behalve dat je het lekker vindt?quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:52 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
b) Ik ben in heel mijn leven nog maar 1 vegetarier tegengekomen die een goede reden had om geen vlees te eten.
Klopt. Maar je hebt wel veel dierlijke eiwitten nodig en die komen allemaal uit produkten die stuk voor stuk door de bio-industrie worden aangemaakt. Zelfs de melk die je drink komt van koeien die vaak niet zo'n jofel leventje hebben.quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:05 schreef Mannee het volgende:
[..]
is onzin. je hebt echt geen vlees nodig.
Natuurlijk is vlees eten een keuze. Anders zouden er toch geen vegetariërs bestaan?quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:52 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
b) Vaak is het geen keuze want voor een keuze moet je motivatie hebben. De motivatie "ik vind het zo zielig voor de dieren" is onzin. Ondertussen eten ze vaak wel eieren van kippen die in een legbatterij zitten of vis die specifiek gekweekt is voor consumptie en dus ook niet echt een jofel leven achter de rug heeft. Ik ben in heel mijn leven nog maar 1 vegetarier tegengekomen die een goede reden had om geen vlees te eten. De rest waren meelopers of would-be alto's.
Ik eet vlees omdat ik het lekker vind en omdat het natuurlijk is. Ik hoef verder geen reden op te geven want ik wijk niet af van de norm. Dat is net als vragen waarom je geen poep eet. De persoon die juist WEL poep eet moet zich verantwoorden.quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:09 schreef Mannee het volgende:
[..]
is toch niet aan jou om dat te beoordelen. heb jij dan een goede reden om vlees te eten, behalve dat je het lekker vindt?![]()
Burgers en worsten zijn gewoon makkelijk in standaard recepten. Die filet americain smaakt erg lekkerquote:Op zaterdag 24 september 2005 11:14 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
Klopt. Maar je hebt wel veel dierlijke eiwitten nodig en die komen allemaal uit produkten die stuk voor stuk door de bio-industrie worden aangemaakt. Zelfs de melk die je drink komt van koeien die vaak niet zo'n jofel leventje hebben.
En enig idee waarom vegetariers vinden dat ze geen vlees nodig hebben maar vervolgens wel vegetarische burgers, worsten, filet americain, pate en andere producten kopen die eigenlijk alleen maar met vlees kunnen geassocieerd worden? Volgens mij willen ze stiekem wel vlees maar ze doen het niet omdat hun vriendjes ook vegetarier zijn.
Heb jij ooit een legbatterij gezien? Heb je ooit gezien hoe versgevangen vis de kop wordt ingeslagen met een steen? Soms wel meerdere keren omdat het beest de eerste keer niet dood is?quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:15 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Natuurlijk is vlees eten een keuze. Anders zouden er toch geen vegetariërs bestaan?
En als je geen vlees eet, maar wel vis en eieren, dan lijden er misschien ook wel dieren, maar wel veel en veel minder.
Maar het zijn geen burgers en het zijn geen worsten en het is geen filet americain. Het zijn substituten die vegetariers maar al te graag gebruiken om het idee te krijgen dat ze toch geen vlees nodig hebben maar ondertussen kunnen ze wel aan hun onderbewustzijn vertellen dat er toch iets vlees-achtigs binnenkomt.quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:16 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Burgers en worsten zijn gewoon makkelijk in standaard recepten. Die filet americain smaakt erg lekker
Een burger is gewoon de meest logische vorm om iets klaar te maken. Kubussen van 5 cm3 worden nu eenmaal slecht gaarquote:Op zaterdag 24 september 2005 11:21 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
Maar het zijn geen burgers en het zijn geen worsten en het is geen filet americain. Het zijn substituten die vegetariers maar al te graag gebruiken om het idee te krijgen dat ze toch geen vlees nodig hebben maar ondertussen kunnen ze wel aan hun onderbewustzijn vertellen dat er toch iets vlees-achtigs binnenkomt.
Als de vegetariers die onbewuste noodzaak niet hadden dan zou het wel gewoon een groenteprakje kunnen genoemd worden, of op z'n minst filet vegetarien ...
Nee.quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:14 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
Klopt. Maar je hebt wel veel dierlijke eiwitten nodig
Dierlijke eiwitten komen alleen maar uit de bioindustrie? Ja hoor.quote:en die komen allemaal uit produkten die stuk voor stuk door de bio-industrie worden aangemaakt.
Omdat je dan lekkere gerechten kan bereiden waar volgens het recept vlees in hoort, zonder dat daar dieren voor worden opgeofferd.quote:En enig idee waarom vegetariers vinden dat ze geen vlees nodig hebben maar vervolgens wel vegetarische burgers, worsten, filet americain, pate en andere producten kopen die eigenlijk alleen maar met vlees kunnen geassocieerd worden?
Ik heb verder geen oordeel over vegatariers, ik heb respect voor ieder zijn keuze.quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:19 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
Heb jij ooit een legbatterij gezien? Heb je ooit gezien hoe versgevangen vis de kop wordt ingeslagen met een steen? Soms wel meerdere keren omdat het beest de eerste keer niet dood is?
Het is gewoon hypocriet: Ja, dan lijden er minder dieren dus eet ik geen vlees maar wel hun producten. Dat is gewoon je ogen sluiten. Dat is net als zeggen "Ja, ik rij alleen in m'n auto op zondag want dan vervuil ik minder dan de anderen en dus ben ik minder schuldig". Neen, je bent nog steeds schuldig want als je enkel op zondag rijdt kan je evengoed niet rijden.
Het dierenleed wordt niet zozeer veroorzaakt door de vleeseters maar door het feit dat we dankzij onze moderne samenleving afhankelijk zijn geworden van anderen om in ons levensonderhoud te voorzien.
En, waarom eet jij geen vlees en in welke mate ben je vegetarier?
Dit vind ik eigenlijk best hypocriet! Elk vliegtuig heeft een speciale catering voor planteneters. Maar nergens is er een fatsoenlijke catering voor mensen die geen plantjes maar alleen vlees eten!quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:09 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat kan biologisch wel zo zijn maar ik ben wel van mening dat mensen die er kiezen om geen vlees te eten gerespecteerd dienen te worden om hun keuzes.
Tuurlijk niet. Je rijdt toch minder?quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:19 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
Heb jij ooit een legbatterij gezien? Heb je ooit gezien hoe versgevangen vis de kop wordt ingeslagen met een steen? Soms wel meerdere keren omdat het beest de eerste keer niet dood is?
Het is gewoon hypocriet: Ja, dan lijden er minder dieren dus eet ik geen vlees maar wel hun producten. Dat is gewoon je ogen sluiten. Dat is net als zeggen "Ja, ik rij alleen in m'n auto op zondag want dan vervuil ik minder dan de anderen en dus ben ik minder schuldig". Neen, je bent nog steeds schuldig want als je enkel op zondag rijdt kan je evengoed niet rijden.
Ik eet wel vlees.quote:En, waarom eet jij geen vlees en in welke mate ben je vegetarier?
Niet waar!quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:15 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
En als je geen vlees eet, maar wel vis en eieren, dan lijden er misschien ook wel dieren, maar wel veel en veel minder.
Voeg hier aan toe dat de beesten voor de leerproductie los van de voedselproductie worden gefokt, en het schijnheilige plaatje is compleetquote:Waar ik me wel eens over verwonder is het feit dat ze dan vaak wel een mooie leren jas dragen of mooie leren schoenen.
Mooie gedachte.quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:37 schreef beestjuh het volgende:
Ik ben liever de druppel dan de gloeiende plaat.
Die logica ontgaat mij.quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik GUN die koeien gewoon een leven! Als ik ze niet zou opeten, zouden ze niet eens bestaan!
het lijkt me dat niemand een reden hoeft op te geven voor wat hij eet. maar jij begon daarmeequote:Op zaterdag 24 september 2005 11:16 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
Ik eet vlees omdat ik het lekker vind en omdat het natuurlijk is. Ik hoef verder geen reden op te geven want ik wijk niet af van de norm. Dat is net als vragen waarom je geen poep eet. De persoon die juist WEL poep eet moet zich verantwoorden.
En het is wel aan mij om te beoordelen of jouw reden voor mij een geldige reden is of niet. Dat heeft te maken met mijn sociale acceptatie van het fenomeen (want dat is het) vegetarisme. Mijn acceptatie hoeft overigens voor jou niet te betekenen dat het goed of slecht is.
En, waarom eet jij geen vlees en in welke mate ben je vegetarier?
Dus planten doodmaken mag wel? Kromme redenatie! Jouw hele leven is "niet noodzakelijk"...quote:maar ik eet totaal geen vlees of vis. ik vind het niet aanvaarbaar dat een leven beeindigd wordt om mij van een niet noodzakelijk iets te voorzien.
Dat ligt er aan hoe je het begrip levende wezens uitlegd.quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus planten doodmaken mag wel? Kromme redenatie! Jouw hele leven is "niet noodzakelijk"...
Tenzij je met z'n allen gaat eten. Dan moet er rekening mee worden gehouden. Terwijl je raar wordt aangekeken als je je groente laat liggenquote:Op zaterdag 24 september 2005 15:34 schreef rashudo het volgende:
Dit is een nieuwe trend? Iemand verzinnen en vervolgens bashen?
Bij mij op het werk is een persoon vegetarisch. Het meest lastige voor haar is mensen die het voor het eerst horen..
Waarom
Hoezo
Maar dit
En dit
En dat
Laat die mensen gewoon lekker met rust.. als ze geen biefstuk willen nemen ze het toch niet? Daar lig ik echt niet wakker van.
Heb jij dat te bepalen voor anderen?quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:05 schreef Mannee het volgende:
[..]
is onzin. je hebt echt geen vlees nodig.
We leven in een vrij land dus ieder mag dat voor zicht zelf bepalen. Als iemand zin heeft om alleen vlees of alleen groenten te eten dan is hij daar volledig vrij in.quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb jij dat te bepalen voor anderen?
Da's inderdaad behoorlijk irritantquote:Op zaterdag 24 september 2005 15:34 schreef rashudo het volgende:
Het meest lastige voor haar is mensen die het voor het eerst horen..
Waarom
Hoezo
Maar dit
En dit
En dat
Hoe lang wordt de koe al gegeten? Is de koe reeds uitgestorven? Nee..dacht het nietquote:Op zaterdag 24 september 2005 11:35 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik GUN die koeien gewoon een leven! Als ik ze niet zou opeten, zouden ze niet eens bestaan!
En ik heb nog altijd liever nog 30 miljoen koeien in dit land, dan nog 30 miljoen mensen.....
Doe eens normaal?quote:Op zaterdag 24 september 2005 08:23 schreef Khadgar het volgende:
Voor elk beest dat jij niet eet, eet ik er drie.
Precies.quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:54 schreef Martijn_77 het volgende:
We leven in een vrij land dus ieder mag dat voor zicht zelf bepalen. Als iemand zin heeft om alleen vlees of alleen groenten te eten dan is hij daar volledig vrij in.
Daarnaast moet je een in vrij land natuurlijk ook ander mans keuze respecteren je kunt dus niet voor een ander bepalen wat hij wel en niet moet eten.
Sorry hoor, een hele pagina met achterlijke opmerkingen mag wél?quote:
Of een vervelende kriebel.. I cast Lugwiler's Dismal Itch!quote:Op zaterdag 24 september 2005 16:52 schreef Toeps het volgende:
[..]
Sorry hoor, een hele pagina met achterlijke opmerkingen mag wél?
Geen salades en/of groenten vragen is absoluut geen probleem in restaurants....quote:Op zaterdag 24 september 2005 16:56 schreef rashudo het volgende:
[..]
Of een vervelende kriebel.. I cast Lugwiler's Dismal Itch!
Ik ben nog geen 1 restaurant tegengekomen die geen vegetarisch voor, hoofd en nagerecht had. En als een restaurant dat niet heeft, kan dat alsnog op verzoek gebeuren.
ChrisJX, misschien kan jij dat eens in een restaurant vragen? Of er alleen vlees op je bordje mag komen want je bent een carnetarier? Ben benieuwd naar de reactie.
Moet er niet altijd rekening met iedereen gehouden worden?quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:37 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Tenzij je met z'n allen gaat eten. Dan moet er rekening mee worden gehouden. Terwijl je raar wordt aangekeken als je je groente laat liggen
Ik eis gelijke rechten
quote:Op zaterdag 24 september 2005 16:56 schreef rashudo het volgende:
ChrisJX, misschien kan jij dat eens in een restaurant vragen? Of er alleen vlees op je bordje mag komen want je bent een carnetarier? Ben benieuwd naar de reactie.
Je bent dus eigenlijk een saladofoobquote:Op zaterdag 24 september 2005 17:26 schreef ChrisJX het volgende:
[..]Het is niet zo dat ik mezelf carnetariër noem hoor
Ik hou meer van vlees dan van groente, maar sommige groenten zijn zeker lekker
Als je erover na gaat denken is het best vreemd. Je kunt zonder problemen om een gerecht zonder vlees vragen, maar een gerecht zonder groente is raar. Terwijl ik helemaal geen salade bij mijn biefstuk wil. Ik wil gewoon aardappeltjes en vlees
Het zou eik wel een grap zijn om het te vragenEn dan met een doodserieus gezicht zeggen dat je carnetariër bent
Maar het zou geen probleem moeten zijn hoor. In de McDonald's vraag ik ook altijd om een McChicken plain, lekker alleen vlees met brood
Amen!quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:22 schreef DiabloSam het volgende:
Jah inderdaad...eten jullie allemaal maar geen vlees dan is er meer voor mij![]()
![]()
![]()
Ik denk dat hij bedoelt dat zonder mensen die koeienvlees eten en melkproducten enzo er geen koeien gefokt zouden worden en dan zouden er dus geen koeien meer zijn.quote:
Dat klinkt weer meteen zo negatiefquote:Op zaterdag 24 september 2005 18:23 schreef rashudo het volgende:
Je bent dus eigenlijk een saladofoob
Je hebt gelijk !quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:37 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Tenzij je met z'n allen gaat eten. Dan moet er rekening mee worden gehouden. Terwijl je raar wordt aangekeken als je je groente laat liggen
Ik eis gelijke rechten
Amenquote:Op zaterdag 24 september 2005 18:39 schreef deedeetee het volgende:
Ik denk dat hij bedoelt dat zonder mensen die koeienvlees eten en melkproducten enzo er geen koeien gefokt zouden worden en dan zouden er dus geen koeien meer zijn.![]()
Ik ga voortaan ook niet meer zeggen: "ik hou er niet zo vanquote:
Je vergeet de Indiërs met hun koeienaanbidding. Die laten dat beest heus niet uitsterven.quote:Op zaterdag 24 september 2005 18:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat zonder mensen die koeienvlees eten en melkproducten enzo er geen koeien gefokt zouden worden en dan zouden er dus geen koeien meer zijn.![]()
Die is stééngoedquote:Op zaterdag 24 september 2005 18:43 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ga voortaan ook niet meer zeggen: "ik hou er niet zo van" maar: "Uit respectabele overweging voor onze overwegende groene soortgenoten laat eet ik hen niet op. Dat zij gestorven zijn is triest, maar ik wens dat lijden niet erger te maken."
Wist je dat planten niet alleen merken dat er aan gevreten wordt, maar dit zelfs communiceren naar andere planten met geurstoffen?quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:06 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben erg voor vlees hoor. Maar iedereen die aan komt zetten met het planten-argument ("Maar planten mogen wel dood?" etc) kan de boom in.
Het is kul.
Planten hebben geen centraal zenuwstelsel(geen pijn dus) en hebben geen gevoelens en emoties.
Dieren wel. Die kennen pijn en angst.
planten doodmaken doe ik egenlijkook niet. sorryquote:Op zaterdag 24 september 2005 15:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus planten doodmaken mag wel? Kromme redenatie! Jouw hele leven is "niet noodzakelijk"...
wetenschappelijk gezien bedoel ik..quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb jij dat te bepalen voor anderen?
Dat weet ik, maar dat is puur een chemische reactie. Meer niet. "In principe" is dat dus geen vorm van pijn.quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wist je dat planten niet alleen merken dat er aan gevreten wordt, maar dit zelfs communiceren naar andere planten met geurstoffen?
Ze nemen dus niet alleen vraat waar, (in principe een vorm van pijn) maar planten communiceren ook met elkaar!
Bron? Geitenwolleksokken Weekly?quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:23 schreef Mannee het volgende:
[..]
wetenschappelijk gezien bedoel ik..
Afhankelijk van zijn beweegredenen kan ik dat wel begrijpen. Dat smaakt ook niet naar vleesquote:Op zaterdag 24 september 2005 21:46 schreef Roi het volgende:
Ik ken een gast die geen vlees eet maar alleen maar hamburgers bij de Mac![]()
!
Nou, ik zie de veganisten nog niet in bosjes neervallen. Maar misschien word je enkel veganist als je geen vlees nodig hebt...quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Bron? Geitenwolleksokken Weekly?
Hoe kom je daar nu weer bij? Wat heeft dat met vegetarier zijn te maken?quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:54 schreef kingmob het volgende:
Ooit een vegetarier ontmoet die geen muggen doodslaat? Hoe wil je dat in hemelsnaam rechtpraten
Hij at vroeger nooit vlees, gewoon omdat hij het niet lekker von[d/dt/t]. Toen ging hij een keer bij de Mac eten en sindsdien eet hij wel Mac hamburgersquote:Op zaterdag 24 september 2005 21:50 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Afhankelijk van zijn beweegredenen kan ik dat wel begrijpen. Dat smaakt ook niet naar vlees
Een vegetarier eet geen vlees omdat hij dat onnodig lijden vindt. Het is een bewuste morele keuze. De grens van onnodig lijden is echter subjectief en maar net waar je hem neerlegd.quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu weer bij? Wat heeft dat met vegetarier zijn te maken?
Jij bent ook niets meer als chemische reacties, schatje..quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dat is puur een chemische reactie. Meer niet. "In principe" is dat dus geen vorm van pijn.
Nogmaals, ze hebben geen zenuwstelsel, geen bewustzijn en geen emoties.
Volgens de meeste onderzoeken heb je een redelijk ontwikkeld brein nodig om pijn (en dus lijden) te ondervinden.quote:Op zaterdag 24 september 2005 22:05 schreef kingmob het volgende:
[..]
Een vegetarier eet geen vlees omdat hij dat onnodig lijden vindt. Het is een bewuste morele keuze. De grens van onnodig lijden is echter subjectief en maar net waar je hem neerlegd.
De logica blijft niet overeind als je er voldoende lang over door gaat en dat zal altijd zo zijn.
http://www.g-feuerstein.com/Presse/fishpain.htmquote:The capacity to consciously perceive and suffer from noxious stimuli, as humans do, requires a complex brain, especially enlarged cerebral hemispheres composed of neocortex.
Nou.. een koe die steekt je niet midden in de nacht om je bloed te zuigen!quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:54 schreef kingmob het volgende:
Vegetariers leggen de grens ergens anders en beweren dan dat ze moreel superieur zijn.
Ooit een vegetarier ontmoet die geen muggen doodslaat? Hoe wil je dat in hemelsnaam rechtpraten
Het idee alleen al ... krijg nog schrik om te gaan slapenquote:Op zaterdag 24 september 2005 22:22 schreef rashudo het volgende:
[..]
Nou.. een koe die steekt je niet midden in de nacht om je bloed te zuigen!
Nog een idee voor je. Een koeienmepper. SPLAT. Ga dat maar eens van de muur halen.quote:Op zaterdag 24 september 2005 22:53 schreef Doderok het volgende:
[..]
Het idee alleen al ... krijg nog schrik om te gaan slapen![]()
stond in de "ditjes en datjes"...quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Bron? Geitenwolleksokken Weekly?
Het onnodig lijden heeft niets met het dier zelf te maken maar met de menselijke perceptie. Je legt het in een bepaald verband door bijvoorbeeld te zeggen dat lijden iets anders is dan een reaktie op prikkels, terwijl je met een verlegging van kader dat makkelijk wel kan zeggen. Wat mij dan weer terug bij mijn punt brengt. En je kunt dit eindeloos door laten gaan.quote:Op zaterdag 24 september 2005 22:21 schreef Doderok het volgende:
[..]
Volgens de meeste onderzoeken heb je een redelijk ontwikkeld brein nodig om pijn (en dus lijden) te ondervinden.
[..]
http://www.g-feuerstein.com/Presse/fishpain.htm
Dat zowat alle levende wezens reageren op schadelijke prikkels wilt niet zeggen dat ze ook allemaal kunnen lijden.
Oeh...en daar zit je dus fout....quote:Op zaterdag 24 september 2005 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij bent ook niets meer als chemische reacties, schatje..
Veganist of vegetariër worden is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken maar kom dan niet met het argument dat vlees niet goed voor je isquote:Op zaterdag 24 september 2005 21:59 schreef Doderok het volgende:
[..]
Nou, ik zie de veganisten nog niet in bosjes neervallen. Maar misschien word je enkel veganist als je geen vlees nodig hebt...
Nembrionic, wat stelt jou usericon trouwens voor? John Wayne Gacy?![]()
Nee, of iemand vegetarier wordt is iets wat iedereen voor zich moet bepalen. Maar als vlees echt zo slecht voor je zou zijn dan zou niet bijna de hele wereld bevolking vlees eten.quote:Op zondag 25 september 2005 00:13 schreef Nembrionic het volgende:
Veganist of vegetariër worden is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken maar kom dan niet met het argument dat vlees niet goed voor je is
Ahum. Weet je hoeveel mensen er roken?quote:Op zondag 25 september 2005 00:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, of iemand vegetarier wordt is iets wat iedereen voor zich moet bepalen. Maar als vlees echt zo slecht voor je zou zijn dan zou niet bijna de hele wereld bevolking vlees eten.
Ja, maar dat is bewezen slecht. Ben nog nooit een onderzoek tegen gekomen dat vlees slecht is. In vlees zitten zelfs essentiele bouwstoffen voor het menselijk lichaamquote:Op zondag 25 september 2005 09:09 schreef Toeps het volgende:
Ahum. Weet je hoeveel mensen er roken?
Die zgn. essentiële bouwstoffen heb ik al die jaren (11) niet gemist. En bij voldoende alternatieven, zoals deze er al jaren zijn en steeds meer ontwikkeld worden, waarom kiest men dan nog steevast datgene wat zoveel leed veroorzaakt?quote:Op zondag 25 september 2005 11:15 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is bewezen slecht. Ben nog nooit een onderzoek tegen gekomen dat vlees slecht is. In vlees zitten zelfs essentiele bouwstoffen voor het menselijk lichaam
Als melkkoe opgroeien is ook best onnatuurlijk. Normaal gesproken geeft een zoogdier alleen zo lang melk als ze een kind heeft (denk maar aan mensen). Maar een koe die blíjft maar uitgemolken worden omdat jij zonodig koeienpus moet drinkenquote:Op zondag 25 september 2005 11:33 schreef beestjuh het volgende:
Jullie woorden, imo enkel bedoeld om je eigen geweten te sussen raken mij nietWat mij wel raakt, is het pasgeboren kalfje wat ik van de week in de ogen keek, dicht tegen mammie aangeschurkt, haar eerste uren, zoals zoveel volgende, in vrijheid doorbrengend omdat zij mede dankzij mij, als biologische melkkoe mag opgroeien. Als het aan de meesten van jullie lag was zij in een donkere stal geboren en gestorven, en zou ze haar moeder of het zonlicht nooit hebben gekend.
Wat wil je nu hiermee zeggen? Dat beestjuh dieren slechter behandelt dan jou?quote:Op zondag 25 september 2005 11:38 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Als melkkoe opgroeien is ook best onnatuurlijk. Normaal gesproken geeft een zoogdier alleen zo lang melk als ze een kind heeft (denk maar aan mensen). Maar een koe die blíjft maar uitgemolken worden omdat jij zonodig koeienpus moet drinken
Ik acht niks verkeerd aan het tot op zekere hoogte gebruiken van dieren voor consumptie. Koeien lijden niet onder gemolken worden evenals een scharrelkip zijn onbevruchte ei niet zal missen, ook al is het inderdaad niet natuurlijk.quote:Op zondag 25 september 2005 11:38 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Als melkkoe opgroeien is ook best onnatuurlijk. Normaal gesproken geeft een zoogdier alleen zo lang melk als ze een kind heeft (denk maar aan mensen). Maar een koe die blíjft maar uitgemolken worden omdat jij zonodig koeienpus moet drinken
Aha, dus uitbuiting mag zolang een dier niet lijdt?quote:Op zondag 25 september 2005 11:46 schreef beestjuh het volgende:
Ik acht niks verkeerd aan het tot op zekere hoogte gebruiken van dieren voor consumptie. Koeien lijden niet onder gemolken worden evenals een scharrelkip zijn onbevruchte ei niet zal missen, ook al is het inderdaad niet natuurlijk.
Dat vind ik van niet. Maar we hebben het hiernu allemaal over de bio industire maar er is toch ook scharrelvlees?quote:Op zondag 25 september 2005 12:07 schreef ChrisJX het volgende:
Aha, dus uitbuiting mag zolang een dier niet lijdt?
Omdat het lekker isquote:Op zondag 25 september 2005 11:33 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Die zgn. essentiële bouwstoffen heb ik al die jaren (11) niet gemist. En bij voldoende alternatieven, zoals deze er al jaren zijn en steeds meer ontwikkeld worden, waarom kiest men dan nog steevast datgene wat zoveel leed veroorzaakt?
Voor mij nietquote:Vergeet ook niet dat vlees een luxe-product is.
Bron, stats en cijfers?quote:Het is niet slecht om één of twee keer per week een stukje vlees te eten, maar dagelijks, of zelfs bij elke maaltijd zoals zovele medelanders plegen te doen, is ongezond. Je wordt dikker en hebt meer en meer kans op verhoogd cholesterol en hart- en vaatproblemen.
We hebben het over al dan niet vlees eten, niet over de bioindustrie.quote:Voorts is en blijft de bio-industrie dieronwaardig. Weten jullie wel hoe je lapje kalfsvlees zo wit blijft? Enig idee wat het leven van een mestvarkentje inhoudt? Hoe je vette ganzenlever zo vet maakt?
Open er een topic over.quote:Dan wil ik nog niet eens beginnen over al die dieren die zinloos gedood worden wegens de mode, of wegens vivisectie, wederom negerend dat er voldoende alternatieven zijn.
Mmmmmquote:Jullie woorden, imo enkel bedoeld om je eigen geweten te sussen raken mij nietWat mij wel raakt, is het pasgeboren kalfje wat ik van de week in de ogen keek, dicht tegen mammie aangeschurkt, haar eerste uren, zoals zoveel volgende, in vrijheid doorbrengend omdat zij mede dankzij mij, als biologische melkkoe mag opgroeien. Als het aan de meesten van jullie lag was zij in een donkere stal geboren en gestorven, en zou ze haar moeder of het zonlicht nooit hebben gekend.
In mijn ogen nietquote:Op zondag 25 september 2005 12:12 schreef Martijn_77 het volgende:
Dat vind ik van niet. Maar we hebben het hiernu allemaal over de bio industire maar er is toch ook scharrelvlees?
Is dat dan niet slecht?
Wat voor manier van redeneren heb jij zeg?quote:Op zondag 25 september 2005 12:24 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
In mijn ogen niet
Maar als je biovlees niet wil eten omdat dieren slecht behandeld worden, moet je helemaal geen vlees eten. Een levend wezen doden om hem op te eten vind ik dan ook best een slechte behandeling...
slecht behandelen? meestal (en ja ik zeg meestal, want er zijn altijd uitzonderingen) hebben die beesten een goed leventje hoor, en worden ze niet bruut afgeslacht maar in laten slapen...quote:Op zondag 25 september 2005 12:26 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Wat voor manier van redeneren heb jij zeg?
Ow ik eet een krop sla, dus kan ik ook wel een koe opeten.
Ow ik eet een koe op, dus dan kan ik hem ook wel slecht behandelen.
Ow ik behandel een koe slecht, dus dan kan ik ook wel ...
quote:Op zondag 25 september 2005 12:26 schreef ondeugend het volgende:
Ik zou mijn stukje vlees toch echt niet willen missen... het is de beloning voor mij.
Het is te lekker.
Sterker nog, in regio´s van frankrijk waar men traditioneel veel werkt met boter, ganze en eendevet, confits en ganzelever, volvette kazen, in die regio´s ligt de levensverwachting boven de doorsnee van frankrijk.quote:
Je moet die post even in de context zien.quote:Op zondag 25 september 2005 12:38 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
slecht behandelen? meestal (en ja ik zeg meestal, want er zijn altijd uitzonderingen) hebben die beesten een goed leventje hoor, en worden ze niet bruut afgeslacht maar in laten slapen...
1. we zeggen eigenlijk hetzelfdequote:Op zondag 25 september 2005 00:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, of iemand vegetarier wordt is iets wat iedereen voor zich moet bepalen. Maar als vlees echt zo slecht voor je zou zijn dan zou niet bijna de hele wereld bevolking vlees eten.
Ja..300.000 jaar geledenquote:Op zondag 25 september 2005 11:35 schreef senesta het volgende:
Volgens mij hoef je niet perse vlees te eten, een hoop voedingstoffen die je uit vlees haalt kun je ook uit andere voeding halen, noten e.d.
Volgens paleontologisch onderzoek was het gebit van de eerste mensen niet geschikt taai voedsel, zoals vlees, bladeren en taai fruit, maar vooral voor zacht fruit.
Mja. Dat kan best. Maar dat is ook weer 10.000 jaar geleden ofso...sindsdien zijn we verder geëvolueerd MET de tanden om vlees te eten.quote:de mens is in de ijstijd uit pure noodzaak vlees gaan eten, om niet uit te sterven.
En dat is dus niet waar.quote:mensen zijn van nature geen carnivoren.
Ik zou het bijna filosofisch gewauwel willen noemenquote:Wanneer we dieren doden om hen op te eten, doden zij uiteindelijk ons, omdat hun vlees cholesterol en verzadigd vet bevat, welke nooit bedoeld waren voor mensen, die van nature herbivoren zijn.
bron: Dr. William C. Roberts, Hoofdredacteur American Journal of Cardiology.
Ps: ik eet zelf ook vlees hoor.
Waarschijnlijk hebben mensen niet zoveel tegen vegetariërs omdat ze vegetariër zijn maar omdat er een select groepje zweverige sandalenvega's rondlopen die juist wat tegen vleeseters hebben en dat ook heel erg kenbaar moeten maken.quote:Op zondag 25 september 2005 22:04 schreef VliegendeVlieg het volgende:
Wat heeft iedereen toch zo onwijs tegen vegatariërs? Ik blijf me zelf echt de hele tijd verbazen over de verschillende reacties, ook die ik zelf krijg. Ik eet namelijk nu sinds een maand geen vlees meer en krijg echt de meest rare reacties erover, wat kan het jou nou schelen wat ik eet? En wat maakt het ooit uit of een mens van origine een vleeseter is of niet?
Tegen wie heb je het nou?quote:Op zondag 25 september 2005 23:05 schreef -DailaLama- het volgende:
Dat gezeik over dat het tegen de natuur in druist.
Hallo zeg waar fok je vandaan?
Staphorst?
Maar het gebeurt wel zo'n beetje overal in de natuur, op de planteneters na. Eten of gegeten worden was het toch ? Zo steekt de natuur eenmaal in elkaar, dat wil niet zeggen dat je daar niet van af kan wijken, omdat wij mensen het gevoel 'medelijden' kennen, maar het zit wel in de natuur van de mens. Begrijp me niet verkeerd, dieren die slecht behandeld worden vindt ik erg zielig en ik ben van mening dat dat ook zou moeten veranderen, maar niet door geen vlees meer te eten.quote:Op zondag 25 september 2005 12:24 schreef ChrisJX het volgende:
Een levend wezen doden om hem op te eten vind ik dan ook best een slechte behandeling...
Oh mijn god wat een onzin post zeg...quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:31 schreef Sosa het volgende:
Ik vind ook dat vegetariërs het allemaal lekker zelf moeten weten. Hun keus. Maar ik vind wel dat ze hun overtuiging dan voor zich moeten houden. Niet-vegetariërs zijn heus wel op de hoogte van praktijken die hen door 'dierenactivisten' worden voorgeschoteld, maar ze hechtten daar gewoon minder waarde aan.
Zolang het dieren betreft die geen bewustzijn hebben (zoals dolfijnen en mensapen) eet ik ze. Deze dieren leven en reageren instinctief en hebben geen gedachtengang. Je kunt dit tegenspreken, maar er is gewoon geen bewijs dat het wél zo is. Dat het niet zo is is overigens bewezen door de wetenschap. Wat gebeurt gebeurt voor deze dieren. Zolang wij als mensen deze dieren fokken met als doel ze op te eten is dát hun bestaansrecht. Het klinkt misschien hard, maar zo is het nu eenmaal.
Weliswaar ben ik van mening dat deze dieren (in oa de bio-industrieën) met enigzins respect behandeld moeten worden, alleen al vanwege het feit dat ze bijdragen in het overleven van ons consumenten. Lekker laten scharrelen. Onnodig lijden is totaal nergens voor nodig. Biologisch verantwoord vlees eten zoals van scharrelkippen enz. is dus het antwoord. Zelf zie ik dus totaal geen reden voor vegarisch eten.
Ik heb dus totaal geen problemen met de hoeveelheid dieren er afgemaakt worden om aan de vraag te voldoen. Zolang er geen overschot is hoeft het produceren/fokken van mij ook niet ingeperkt te worden. Het consumeergedrag evenmin. Waarom zou je? Omdat het zielig is? Nee, die koe heeft echt niet door wat haar overkomt op het moment dat het zover is. Zolang het maar snel en zo pijnloos mogelijk gebeurt.
Als je vegetariër bent uit overtuiging dat vlees niet goed voor je is, ok. Maar als je vegetariër bent vanuit je redenering dat het 'zielig' is dan zou je zelf ook opgegeten moeten worden. Ik denk dat dit ook 1 vd redenen is waarom bepaalde mensen een hatelijke opstelling in acht nemen tov vegetarièrs. Ik kan het eerlijkheidshalve ook niet uitstaan dat mensen geen vlees eten uit medelijden. Eet dan lekker biovlees..
Ik eet zelf zeker 3/4 ons rood vlees en zeker 3 ons groente per dag. Aardappelen, rijst, noodels en soja mijd ik juist. vind ik zielig![]()
Nou, nou iets minder mag ook wel!quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:50 schreef BBQ-kip het volgende:
(Of ben je 13 jaar en heb je een IQ van 67, dan is het je vergeven)
Sosa gooit ander aardig feiten en zijn mening door elkaar, meestal door zijn mening als feit te presenteren, met de vermelding dat "de wetenschap" het "bewezen" heeft.quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:57 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nou, nou iets minder mag ook wel!![]()
Iedereen mag zijn of haar eigen keuze maken of ze wel of geen vlees eten, ik dring mijn keuze niet aan anderen op en zij hopelijk ook niet aan mij.quote:
quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Vegetariers zijn sadisten!!
Zo'n stukje kipfilet is al hardstikke dood. Een aardappel daarentegen LEEFT! Stop hem in de grond, en er komt een plant uit! Stop een appel in de grond, en je krijgt een boom! Stop een kipfilet in de grond, en je krijgt helemaal niets....
Daar ben ik het volledig mee eens!!quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:34 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Iedereen mag zijn of haar eigen keuze maken of ze wel of geen vlees eten, ik dring mijn keuze niet aan anderen op en zij hopelijk ook niet aan mij.
Ik ben trouwens een vleesliefhebber...
quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Zo'n stukje kipfilet is al hardstikke dood. Een aardappel daarentegen LEEFT! Stop hem in de grond, en er komt een plant uit! Stop een appel in de grond, en je krijgt een boom! Stop een kipfilet in de grond, en je krijgt helemaal niets....
Is dat ook zo met een appel zonder klokhuis (wel een juiste vergelijking maken)quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Ja, je moet nou eenmaal ergens een grens trekken. Goed zijn voor dier en milieu is een ding, je eigen gezondheid en levenskwaliteit is ook belangrijk. Ik doe mijn best een goede compromis tussen de twee te vinden. Niet zwart-wit, maar iets is beter dan niets, vind ik.quote:Op woensdag 2 november 2005 00:40 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Is dat ook zo met een appel zonder klokhuis (wel een juiste vergelijking maken)
En bovendien zonder water (een kip heeft ook zuurstof nodig, is er niet zoveel in de grond...)
Maar serieus: het klopt dat alleen vleeseters priniciel zijn: Als je tegen het eten van vlees bent, waarom dan wel eieren (en zo het mogelijk nieuwe leven ontnemen). Als je veganist ben: waarom dan wel graanproducten eten waardoor je het leven (met of zonder gevoel) van planten ontneemt. Als je vivist bent: waarom dan wel appels eten waardoor je het mogelijk nieuw leven van een appelboom ontneemt?
Je zult ergens de grens moeten trekken. Het makkelijkste en prinicieelst is dus alles eten. Maar dier en milieuvriendelijk is dat niet. Dan ben ik maar niet prinicieel: wel diervriendelijk.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:16 schreef PåpårMøle het volgende:
Gekke vega's. Als ze echt vinden dat dieren beter verdienen, kunnen ze de weinig intelligente retoriek zoals uit de OP beter achterwege laten. En diervriendelijker vlees gaan eten. Want dán wordt het meer rendabel voor boeren en zullen de ontwikkelingen naar die kant doorslaan.
Dus: ga liever scharrelvlees eten of eet dieren die nog extensiever gehouden worden. Biologisch kan je beter achterwege laten als het om diervriendelijkheid gaat, die arme dieren mogen bijna geen geneesmiddelen; dus ook niet als ze er een ziekte mee kunnen overwinnen en dus minder lijden. Anders kan hun duur gegroeide vlees niet meer voor een biologische prijs de deur uit.
Om over de zeugen die op hun biggen gaan liggen omdat meer ruimte verplicht is maar niet te spreken. Biologisch...![]()
Ik gok dat er bedoeld wordt dat ze met meer ruimte kunnen gaan liggen, en als er dan een biggetje is dat ze die pletten. Geen ruimte om te liggen -> geen kans om op iemand te gaan liggen.quote:
Hier ben ik het niet mee eens. Vlees eten is hartstikke natuurlijk, mensen jagen al sinds de prehistorie op dieren om ze op te eten en het lijkt me onderhand ook wel bewezen dat er inderdaad bepaalde stoffen in vlees zitten die we gewoon nodig hebben. Echter, het is ook bewezen dat mensen hooguit een ons vlees per dag nodig hebben. Helaas eten zoveel mensen hier in het Westen veel meer dan die ons per dag, dat we onze eigen vreetgewoonten alleen nog kunnen onderhouden door middel van de bio-industrie, en dát is wel onnatuurlijk. Kortom, als wij met z'n allen gewoon wat minder vlees zouden eten, konden we gewoon vlees blijven eten én de dieren die we opeten toch nog een "dierwaardig" leven gunnen.quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:19 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
Oh, op die manier.. zou best kunnen idd. Bij scharrelkippen vs legbatterijkippen is het sterftecijfer trouwens ook 15x hoger, omdat ze betere mogelijkheden hebben elkaar iets aan te doen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:22 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Ik gok dat er bedoeld wordt dat ze met meer ruimte kunnen gaan liggen, en als er dan een biggetje is dat ze die pletten. Geen ruimte om te liggen -> geen kans om op iemand te gaan liggen.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:43 schreef Apekoek het volgende:
ik eet vlees uit princiepe, nu mag het namelijk wel eens gebeurd zijn met al die beesten die voor mn voeten lopen.
Klopt! Het percentage "doodliggers" is in de biologische houderij fors hoger. De zeug heeft meer ruimte, maar produceert minder biggen aan het eind van de zoogperiode. Dus moeten er meer zeugen gehouden worden per afgeleverd big.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:22 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Ik gok dat er bedoeld wordt dat ze met meer ruimte kunnen gaan liggen, en als er dan een biggetje is dat ze die pletten. Geen ruimte om te liggen -> geen kans om op iemand te gaan liggen.
Tuurlijk kan je lekker eten zonder vlees. Het is geen must, het is 'anders'.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:21 schreef Stpan het volgende:
Ik eet liever vlees dan vis, vlees is diervriendelijker, milieuvriendelijker en oh ja, lekkerder. Verder schreeuwt mijn lichaam om vitaminen B.
Ik moet zeggen dat ik met een vegetarisch huisgenootje heb samengewoond en heb geleerd dat je ook best lekker zonder vlees kunt eten. Dus ik eet niet meer elke dag vlees, maar 4 a 5x per week, maar dat heeft niets met principe te maken, meer voor de afwisseling.
En is dat dan juist niet slecht aan 'vleesproductie'? Dieren zijn niet gemaakt om in een hok te zitten en vetgemest te worden. Ook al is het biologisch. Je zegt het zelf al: ook biologisch heeft nadelen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:22 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Het is duurzaam, maar ze moeten nog altijd dood, dus echt vriendelijk voor de mosselen zelf is het niet...quote:Op zondag 6 november 2005 12:01 schreef Stpan het volgende:
PS, mosselen zijn toch wel alles-vriendelijk? Behalve dat je ze levend in de pan gooit?
Vóór die overgang naar vlees spraken we nog niet van Homo sapiens, maar van Homo erectus en wat ervoor kwam.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:31 schreef MiloKusje het volgende:
Homo Sapiens zijn eigenlijk Planteneters![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |