Tenzij je met z'n allen gaat eten. Dan moet er rekening mee worden gehouden. Terwijl je raar wordt aangekeken als je je groente laat liggenquote:Op zaterdag 24 september 2005 15:34 schreef rashudo het volgende:
Dit is een nieuwe trend? Iemand verzinnen en vervolgens bashen?
Bij mij op het werk is een persoon vegetarisch. Het meest lastige voor haar is mensen die het voor het eerst horen..
Waarom
Hoezo
Maar dit
En dit
En dat
Laat die mensen gewoon lekker met rust.. als ze geen biefstuk willen nemen ze het toch niet? Daar lig ik echt niet wakker van.
Heb jij dat te bepalen voor anderen?quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:05 schreef Mannee het volgende:
[..]
is onzin. je hebt echt geen vlees nodig.
We leven in een vrij land dus ieder mag dat voor zicht zelf bepalen. Als iemand zin heeft om alleen vlees of alleen groenten te eten dan is hij daar volledig vrij in.quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb jij dat te bepalen voor anderen?
Da's inderdaad behoorlijk irritantquote:Op zaterdag 24 september 2005 15:34 schreef rashudo het volgende:
Het meest lastige voor haar is mensen die het voor het eerst horen..
Waarom
Hoezo
Maar dit
En dit
En dat
Hoe lang wordt de koe al gegeten? Is de koe reeds uitgestorven? Nee..dacht het nietquote:Op zaterdag 24 september 2005 11:35 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik GUN die koeien gewoon een leven! Als ik ze niet zou opeten, zouden ze niet eens bestaan!
En ik heb nog altijd liever nog 30 miljoen koeien in dit land, dan nog 30 miljoen mensen.....
Doe eens normaal?quote:Op zaterdag 24 september 2005 08:23 schreef Khadgar het volgende:
Voor elk beest dat jij niet eet, eet ik er drie.
Precies.quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:54 schreef Martijn_77 het volgende:
We leven in een vrij land dus ieder mag dat voor zicht zelf bepalen. Als iemand zin heeft om alleen vlees of alleen groenten te eten dan is hij daar volledig vrij in.
Daarnaast moet je een in vrij land natuurlijk ook ander mans keuze respecteren je kunt dus niet voor een ander bepalen wat hij wel en niet moet eten.
Sorry hoor, een hele pagina met achterlijke opmerkingen mag wél?quote:
Of een vervelende kriebel.. I cast Lugwiler's Dismal Itch!quote:Op zaterdag 24 september 2005 16:52 schreef Toeps het volgende:
[..]
Sorry hoor, een hele pagina met achterlijke opmerkingen mag wél?
Geen salades en/of groenten vragen is absoluut geen probleem in restaurants....quote:Op zaterdag 24 september 2005 16:56 schreef rashudo het volgende:
[..]
Of een vervelende kriebel.. I cast Lugwiler's Dismal Itch!
Ik ben nog geen 1 restaurant tegengekomen die geen vegetarisch voor, hoofd en nagerecht had. En als een restaurant dat niet heeft, kan dat alsnog op verzoek gebeuren.
ChrisJX, misschien kan jij dat eens in een restaurant vragen? Of er alleen vlees op je bordje mag komen want je bent een carnetarier? Ben benieuwd naar de reactie.
Moet er niet altijd rekening met iedereen gehouden worden?quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:37 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Tenzij je met z'n allen gaat eten. Dan moet er rekening mee worden gehouden. Terwijl je raar wordt aangekeken als je je groente laat liggen
Ik eis gelijke rechten
quote:Op zaterdag 24 september 2005 16:56 schreef rashudo het volgende:
ChrisJX, misschien kan jij dat eens in een restaurant vragen? Of er alleen vlees op je bordje mag komen want je bent een carnetarier? Ben benieuwd naar de reactie.
Je bent dus eigenlijk een saladofoobquote:Op zaterdag 24 september 2005 17:26 schreef ChrisJX het volgende:
[..]Het is niet zo dat ik mezelf carnetariër noem hoor
Ik hou meer van vlees dan van groente, maar sommige groenten zijn zeker lekker
Als je erover na gaat denken is het best vreemd. Je kunt zonder problemen om een gerecht zonder vlees vragen, maar een gerecht zonder groente is raar. Terwijl ik helemaal geen salade bij mijn biefstuk wil. Ik wil gewoon aardappeltjes en vlees
Het zou eik wel een grap zijn om het te vragenEn dan met een doodserieus gezicht zeggen dat je carnetariër bent
Maar het zou geen probleem moeten zijn hoor. In de McDonald's vraag ik ook altijd om een McChicken plain, lekker alleen vlees met brood
Amen!quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:22 schreef DiabloSam het volgende:
Jah inderdaad...eten jullie allemaal maar geen vlees dan is er meer voor mij![]()
![]()
![]()
Ik denk dat hij bedoelt dat zonder mensen die koeienvlees eten en melkproducten enzo er geen koeien gefokt zouden worden en dan zouden er dus geen koeien meer zijn.quote:
Dat klinkt weer meteen zo negatiefquote:Op zaterdag 24 september 2005 18:23 schreef rashudo het volgende:
Je bent dus eigenlijk een saladofoob
Je hebt gelijk !quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:37 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Tenzij je met z'n allen gaat eten. Dan moet er rekening mee worden gehouden. Terwijl je raar wordt aangekeken als je je groente laat liggen
Ik eis gelijke rechten
Amenquote:Op zaterdag 24 september 2005 18:39 schreef deedeetee het volgende:
Ik denk dat hij bedoelt dat zonder mensen die koeienvlees eten en melkproducten enzo er geen koeien gefokt zouden worden en dan zouden er dus geen koeien meer zijn.![]()
Ik ga voortaan ook niet meer zeggen: "ik hou er niet zo vanquote:
Je vergeet de Indiërs met hun koeienaanbidding. Die laten dat beest heus niet uitsterven.quote:Op zaterdag 24 september 2005 18:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat zonder mensen die koeienvlees eten en melkproducten enzo er geen koeien gefokt zouden worden en dan zouden er dus geen koeien meer zijn.![]()
Die is stééngoedquote:Op zaterdag 24 september 2005 18:43 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ga voortaan ook niet meer zeggen: "ik hou er niet zo van" maar: "Uit respectabele overweging voor onze overwegende groene soortgenoten laat eet ik hen niet op. Dat zij gestorven zijn is triest, maar ik wens dat lijden niet erger te maken."
Wist je dat planten niet alleen merken dat er aan gevreten wordt, maar dit zelfs communiceren naar andere planten met geurstoffen?quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:06 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben erg voor vlees hoor. Maar iedereen die aan komt zetten met het planten-argument ("Maar planten mogen wel dood?" etc) kan de boom in.
Het is kul.
Planten hebben geen centraal zenuwstelsel(geen pijn dus) en hebben geen gevoelens en emoties.
Dieren wel. Die kennen pijn en angst.
planten doodmaken doe ik egenlijkook niet. sorryquote:Op zaterdag 24 september 2005 15:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus planten doodmaken mag wel? Kromme redenatie! Jouw hele leven is "niet noodzakelijk"...
wetenschappelijk gezien bedoel ik..quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb jij dat te bepalen voor anderen?
Dat weet ik, maar dat is puur een chemische reactie. Meer niet. "In principe" is dat dus geen vorm van pijn.quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wist je dat planten niet alleen merken dat er aan gevreten wordt, maar dit zelfs communiceren naar andere planten met geurstoffen?
Ze nemen dus niet alleen vraat waar, (in principe een vorm van pijn) maar planten communiceren ook met elkaar!
Bron? Geitenwolleksokken Weekly?quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:23 schreef Mannee het volgende:
[..]
wetenschappelijk gezien bedoel ik..
Afhankelijk van zijn beweegredenen kan ik dat wel begrijpen. Dat smaakt ook niet naar vleesquote:Op zaterdag 24 september 2005 21:46 schreef Roi het volgende:
Ik ken een gast die geen vlees eet maar alleen maar hamburgers bij de Mac![]()
!
Nou, ik zie de veganisten nog niet in bosjes neervallen. Maar misschien word je enkel veganist als je geen vlees nodig hebt...quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Bron? Geitenwolleksokken Weekly?
Hoe kom je daar nu weer bij? Wat heeft dat met vegetarier zijn te maken?quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:54 schreef kingmob het volgende:
Ooit een vegetarier ontmoet die geen muggen doodslaat? Hoe wil je dat in hemelsnaam rechtpraten
Hij at vroeger nooit vlees, gewoon omdat hij het niet lekker von[d/dt/t]. Toen ging hij een keer bij de Mac eten en sindsdien eet hij wel Mac hamburgersquote:Op zaterdag 24 september 2005 21:50 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Afhankelijk van zijn beweegredenen kan ik dat wel begrijpen. Dat smaakt ook niet naar vlees
Een vegetarier eet geen vlees omdat hij dat onnodig lijden vindt. Het is een bewuste morele keuze. De grens van onnodig lijden is echter subjectief en maar net waar je hem neerlegd.quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu weer bij? Wat heeft dat met vegetarier zijn te maken?
Jij bent ook niets meer als chemische reacties, schatje..quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dat is puur een chemische reactie. Meer niet. "In principe" is dat dus geen vorm van pijn.
Nogmaals, ze hebben geen zenuwstelsel, geen bewustzijn en geen emoties.
Volgens de meeste onderzoeken heb je een redelijk ontwikkeld brein nodig om pijn (en dus lijden) te ondervinden.quote:Op zaterdag 24 september 2005 22:05 schreef kingmob het volgende:
[..]
Een vegetarier eet geen vlees omdat hij dat onnodig lijden vindt. Het is een bewuste morele keuze. De grens van onnodig lijden is echter subjectief en maar net waar je hem neerlegd.
De logica blijft niet overeind als je er voldoende lang over door gaat en dat zal altijd zo zijn.
http://www.g-feuerstein.com/Presse/fishpain.htmquote:The capacity to consciously perceive and suffer from noxious stimuli, as humans do, requires a complex brain, especially enlarged cerebral hemispheres composed of neocortex.
Nou.. een koe die steekt je niet midden in de nacht om je bloed te zuigen!quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:54 schreef kingmob het volgende:
Vegetariers leggen de grens ergens anders en beweren dan dat ze moreel superieur zijn.
Ooit een vegetarier ontmoet die geen muggen doodslaat? Hoe wil je dat in hemelsnaam rechtpraten
Het idee alleen al ... krijg nog schrik om te gaan slapenquote:Op zaterdag 24 september 2005 22:22 schreef rashudo het volgende:
[..]
Nou.. een koe die steekt je niet midden in de nacht om je bloed te zuigen!
Nog een idee voor je. Een koeienmepper. SPLAT. Ga dat maar eens van de muur halen.quote:Op zaterdag 24 september 2005 22:53 schreef Doderok het volgende:
[..]
Het idee alleen al ... krijg nog schrik om te gaan slapen![]()
stond in de "ditjes en datjes"...quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Bron? Geitenwolleksokken Weekly?
Het onnodig lijden heeft niets met het dier zelf te maken maar met de menselijke perceptie. Je legt het in een bepaald verband door bijvoorbeeld te zeggen dat lijden iets anders is dan een reaktie op prikkels, terwijl je met een verlegging van kader dat makkelijk wel kan zeggen. Wat mij dan weer terug bij mijn punt brengt. En je kunt dit eindeloos door laten gaan.quote:Op zaterdag 24 september 2005 22:21 schreef Doderok het volgende:
[..]
Volgens de meeste onderzoeken heb je een redelijk ontwikkeld brein nodig om pijn (en dus lijden) te ondervinden.
[..]
http://www.g-feuerstein.com/Presse/fishpain.htm
Dat zowat alle levende wezens reageren op schadelijke prikkels wilt niet zeggen dat ze ook allemaal kunnen lijden.
Oeh...en daar zit je dus fout....quote:Op zaterdag 24 september 2005 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij bent ook niets meer als chemische reacties, schatje..
Veganist of vegetariër worden is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken maar kom dan niet met het argument dat vlees niet goed voor je isquote:Op zaterdag 24 september 2005 21:59 schreef Doderok het volgende:
[..]
Nou, ik zie de veganisten nog niet in bosjes neervallen. Maar misschien word je enkel veganist als je geen vlees nodig hebt...
Nembrionic, wat stelt jou usericon trouwens voor? John Wayne Gacy?![]()
Nee, of iemand vegetarier wordt is iets wat iedereen voor zich moet bepalen. Maar als vlees echt zo slecht voor je zou zijn dan zou niet bijna de hele wereld bevolking vlees eten.quote:Op zondag 25 september 2005 00:13 schreef Nembrionic het volgende:
Veganist of vegetariër worden is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken maar kom dan niet met het argument dat vlees niet goed voor je is
Ahum. Weet je hoeveel mensen er roken?quote:Op zondag 25 september 2005 00:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, of iemand vegetarier wordt is iets wat iedereen voor zich moet bepalen. Maar als vlees echt zo slecht voor je zou zijn dan zou niet bijna de hele wereld bevolking vlees eten.
Ja, maar dat is bewezen slecht. Ben nog nooit een onderzoek tegen gekomen dat vlees slecht is. In vlees zitten zelfs essentiele bouwstoffen voor het menselijk lichaamquote:Op zondag 25 september 2005 09:09 schreef Toeps het volgende:
Ahum. Weet je hoeveel mensen er roken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |