abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30909318
quote:
Op zondag 25 september 2005 00:43 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, of iemand vegetarier wordt is iets wat iedereen voor zich moet bepalen. Maar als vlees echt zo slecht voor je zou zijn dan zou niet bijna de hele wereld bevolking vlees eten.
Ahum. Weet je hoeveel mensen er roken?
  zondag 25 september 2005 @ 11:15:21 #102
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30910664
quote:
Op zondag 25 september 2005 09:09 schreef Toeps het volgende:
Ahum. Weet je hoeveel mensen er roken?
Ja, maar dat is bewezen slecht. Ben nog nooit een onderzoek tegen gekomen dat vlees slecht is. In vlees zitten zelfs essentiele bouwstoffen voor het menselijk lichaam
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 25 september 2005 @ 11:19:52 #103
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_30910745
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 16:34 schreef Toeps het volgende:

[..]

Doe eens normaal?
Ben benieuwd wat hier stond ....
  zondag 25 september 2005 @ 11:33:10 #104
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_30911026
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:15 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, maar dat is bewezen slecht. Ben nog nooit een onderzoek tegen gekomen dat vlees slecht is. In vlees zitten zelfs essentiele bouwstoffen voor het menselijk lichaam
Die zgn. essentiële bouwstoffen heb ik al die jaren (11) niet gemist. En bij voldoende alternatieven, zoals deze er al jaren zijn en steeds meer ontwikkeld worden, waarom kiest men dan nog steevast datgene wat zoveel leed veroorzaakt?

Vergeet ook niet dat vlees een luxe-product is. Het is niet slecht om één of twee keer per week een stukje vlees te eten, maar dagelijks, of zelfs bij elke maaltijd zoals zovele medelanders plegen te doen, is ongezond. Je wordt dikker en hebt meer en meer kans op verhoogd cholesterol en hart- en vaatproblemen.

Voorts is en blijft de bio-industrie dieronwaardig. Weten jullie wel hoe je lapje kalfsvlees zo wit blijft? Enig idee wat het leven van een mestvarkentje inhoudt? Hoe je vette ganzenlever zo vet maakt? Dan wil ik nog niet eens beginnen over al die dieren die zinloos gedood worden wegens de mode, of wegens vivisectie, wederom negerend dat er voldoende alternatieven zijn.

Jullie woorden, imo enkel bedoeld om je eigen geweten te sussen raken mij niet Wat mij wel raakt, is het pasgeboren kalfje wat ik van de week in de ogen keek, dicht tegen mammie aangeschurkt, haar eerste uren, zoals zoveel volgende, in vrijheid doorbrengend omdat zij mede dankzij mij, als biologische melkkoe mag opgroeien. Als het aan de meesten van jullie lag was zij in een donkere stal geboren en gestorven, en zou ze haar moeder of het zonlicht nooit hebben gekend.

[ Bericht 2% gewijzigd door beestjuh op 25-09-2005 11:41:43 ]
power to the people
  Moderator zondag 25 september 2005 @ 11:35:41 #105
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_30911084
Volgens mij hoef je niet perse vlees te eten, een hoop voedingstoffen die je uit vlees haalt kun je ook uit andere voeding halen, noten e.d.

Volgens paleontologisch onderzoek was het gebit van de eerste mensen niet geschikt taai voedsel, zoals vlees, bladeren en taai fruit, maar vooral voor zacht fruit.

de mens is in de ijstijd uit pure noodzaak vlees gaan eten, om niet uit te sterven.

mensen zijn van nature geen carnivoren. Wanneer we dieren doden om hen op te eten, doden zij uiteindelijk ons, omdat hun vlees cholesterol en verzadigd vet bevat, welke nooit bedoeld waren voor mensen, die van nature herbivoren zijn.

bron: Dr. William C. Roberts, Hoofdredacteur American Journal of Cardiology.

Ps: ik eet zelf ook vlees hoor.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_30911151
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:33 schreef beestjuh het volgende:
Jullie woorden, imo enkel bedoeld om je eigen geweten te sussen raken mij niet Wat mij wel raakt, is het pasgeboren kalfje wat ik van de week in de ogen keek, dicht tegen mammie aangeschurkt, haar eerste uren, zoals zoveel volgende, in vrijheid doorbrengend omdat zij mede dankzij mij, als biologische melkkoe mag opgroeien. Als het aan de meesten van jullie lag was zij in een donkere stal geboren en gestorven, en zou ze haar moeder of het zonlicht nooit hebben gekend.
Als melkkoe opgroeien is ook best onnatuurlijk. Normaal gesproken geeft een zoogdier alleen zo lang melk als ze een kind heeft (denk maar aan mensen). Maar een koe die blíjft maar uitgemolken worden omdat jij zonodig koeienpus moet drinken
  zondag 25 september 2005 @ 11:46:02 #107
95998 -DailaLama-
pi_30911336
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:38 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Als melkkoe opgroeien is ook best onnatuurlijk. Normaal gesproken geeft een zoogdier alleen zo lang melk als ze een kind heeft (denk maar aan mensen). Maar een koe die blíjft maar uitgemolken worden omdat jij zonodig koeienpus moet drinken
Wat wil je nu hiermee zeggen? Dat beestjuh dieren slechter behandelt dan jou?
  zondag 25 september 2005 @ 11:46:57 #108
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_30911363
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:38 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik acht niks verkeerd aan het tot op zekere hoogte gebruiken van dieren voor consumptie. Koeien lijden niet onder gemolken worden evenals een scharrelkip zijn onbevruchte ei niet zal missen, ook al is het inderdaad niet natuurlijk.

Rechtvaardigt jouw statement nu het lijden van de dieren in de bio-industrie? Ik denk van niet.
power to the people
pi_30911838
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:46 schreef beestjuh het volgende:

Ik acht niks verkeerd aan het tot op zekere hoogte gebruiken van dieren voor consumptie. Koeien lijden niet onder gemolken worden evenals een scharrelkip zijn onbevruchte ei niet zal missen, ook al is het inderdaad niet natuurlijk.
Aha, dus uitbuiting mag zolang een dier niet lijdt?
  zondag 25 september 2005 @ 12:12:40 #110
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30911938
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:07 schreef ChrisJX het volgende:
Aha, dus uitbuiting mag zolang een dier niet lijdt?
Dat vind ik van niet. Maar we hebben het hiernu allemaal over de bio industire maar er is toch ook scharrelvlees?

Is dat dan niet slecht?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 25 september 2005 @ 12:17:38 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_30912032
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:33 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Die zgn. essentiële bouwstoffen heb ik al die jaren (11) niet gemist. En bij voldoende alternatieven, zoals deze er al jaren zijn en steeds meer ontwikkeld worden, waarom kiest men dan nog steevast datgene wat zoveel leed veroorzaakt?
Omdat het lekker is
quote:
Vergeet ook niet dat vlees een luxe-product is.
Voor mij niet
quote:
Het is niet slecht om één of twee keer per week een stukje vlees te eten, maar dagelijks, of zelfs bij elke maaltijd zoals zovele medelanders plegen te doen, is ongezond. Je wordt dikker en hebt meer en meer kans op verhoogd cholesterol en hart- en vaatproblemen.
Bron, stats en cijfers?
Fransen eten vreselijk veel dierlijk vet en veel vlees, toch hebben ze het laagste aantal hart en vaatziekten van de westerse wereld (na japan)
Lijkt me dat je niet weet waar je het over hebt.
quote:
Voorts is en blijft de bio-industrie dieronwaardig. Weten jullie wel hoe je lapje kalfsvlees zo wit blijft? Enig idee wat het leven van een mestvarkentje inhoudt? Hoe je vette ganzenlever zo vet maakt?
We hebben het over al dan niet vlees eten, niet over de bioindustrie.
De lammetjes en runderen die ik eet zijn gewoon in de wei opgegroeit.
Je moet wel bij de les blijven!
quote:
Dan wil ik nog niet eens beginnen over al die dieren die zinloos gedood worden wegens de mode, of wegens vivisectie, wederom negerend dat er voldoende alternatieven zijn.
Open er een topic over.
quote:
Mmmmm
Osso Buko..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_30912175
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:12 schreef Martijn_77 het volgende:

Dat vind ik van niet. Maar we hebben het hiernu allemaal over de bio industire maar er is toch ook scharrelvlees?

Is dat dan niet slecht?
In mijn ogen niet

Maar als je biovlees niet wil eten omdat dieren slecht behandeld worden, moet je helemaal geen vlees eten. Een levend wezen doden om hem op te eten vind ik dan ook best een slechte behandeling...
  zondag 25 september 2005 @ 12:25:05 #113
95998 -DailaLama-
pi_30912199
quote:
Fransen eten vreselijk veel dierlijk vet en veel vlees,

Is dat zo?
  zondag 25 september 2005 @ 12:26:38 #114
95998 -DailaLama-
pi_30912245
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:24 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

In mijn ogen niet

Maar als je biovlees niet wil eten omdat dieren slecht behandeld worden, moet je helemaal geen vlees eten. Een levend wezen doden om hem op te eten vind ik dan ook best een slechte behandeling...
Wat voor manier van redeneren heb jij zeg?

Ow ik eet een krop sla, dus kan ik ook wel een koe opeten.
Ow ik eet een koe op, dus dan kan ik hem ook wel slecht behandelen.
Ow ik behandel een koe slecht, dus dan kan ik ook wel ...

zondag 25 september 2005 @ 12:26:48 #115
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_30912250
Ik zou mijn stukje vlees toch echt niet willen missen... het is de beloning voor mij.
Het is te lekker.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_30912557
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:26 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Wat voor manier van redeneren heb jij zeg?

Ow ik eet een krop sla, dus kan ik ook wel een koe opeten.
Ow ik eet een koe op, dus dan kan ik hem ook wel slecht behandelen.
Ow ik behandel een koe slecht, dus dan kan ik ook wel ...

slecht behandelen? meestal (en ja ik zeg meestal, want er zijn altijd uitzonderingen) hebben die beesten een goed leventje hoor, en worden ze niet bruut afgeslacht maar in laten slapen...
Gewoon, omdat het kan.
pi_30912590
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:26 schreef ondeugend het volgende:
Ik zou mijn stukje vlees toch echt niet willen missen... het is de beloning voor mij.
Het is te lekker.
  zondag 25 september 2005 @ 12:53:14 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_30912905
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:25 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Is dat zo?
Sterker nog, in regio´s van frankrijk waar men traditioneel veel werkt met boter, ganze en eendevet, confits en ganzelever, volvette kazen, in die regio´s ligt de levensverwachting boven de doorsnee van frankrijk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 25 september 2005 @ 14:02:51 #119
95998 -DailaLama-
pi_30914560
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:38 schreef -AnneX- het volgende:

[..]

slecht behandelen? meestal (en ja ik zeg meestal, want er zijn altijd uitzonderingen) hebben die beesten een goed leventje hoor, en worden ze niet bruut afgeslacht maar in laten slapen...
Je moet die post even in de context zien.

ChrisJX zegt dat je best een dier slecht mag behandelen, omdat je hem immers ook dood maakt.
  zondag 25 september 2005 @ 20:56:41 #120
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30926145
quote:
Op zondag 25 september 2005 00:43 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, of iemand vegetarier wordt is iets wat iedereen voor zich moet bepalen. Maar als vlees echt zo slecht voor je zou zijn dan zou niet bijna de hele wereld bevolking vlees eten.
1. we zeggen eigenlijk hetzelfde
2. wat jij aandraagt is wel een drogreden. De hele wereldbevolking rookt. En dat is wel slecht.

-edit- fuck hey..spuit 11
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 25 september 2005 @ 21:05:03 #121
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30926407
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:35 schreef senesta het volgende:
Volgens mij hoef je niet perse vlees te eten, een hoop voedingstoffen die je uit vlees haalt kun je ook uit andere voeding halen, noten e.d.

Volgens paleontologisch onderzoek was het gebit van de eerste mensen niet geschikt taai voedsel, zoals vlees, bladeren en taai fruit, maar vooral voor zacht fruit.
Ja..300.000 jaar geleden

Mensen zijn omnivoren of alleseters en hebben een darm die in lengte tussen die van een carnivoor en een herbivoor ligt.
Carnivoren hebben een korte darm, herbivoren een lange.
quote:
de mens is in de ijstijd uit pure noodzaak vlees gaan eten, om niet uit te sterven.
Mja. Dat kan best. Maar dat is ook weer 10.000 jaar geleden ofso...sindsdien zijn we verder geëvolueerd MET de tanden om vlees te eten.
quote:
mensen zijn van nature geen carnivoren.
En dat is dus niet waar.
Wellicht waren wij het van origine niet. Maar tegenwoordig zijn we het van nature juist wel.
quote:
Wanneer we dieren doden om hen op te eten, doden zij uiteindelijk ons, omdat hun vlees cholesterol en verzadigd vet bevat, welke nooit bedoeld waren voor mensen, die van nature herbivoren zijn.

bron: Dr. William C. Roberts, Hoofdredacteur American Journal of Cardiology.

Ps: ik eet zelf ook vlees hoor.
Ik zou het bijna filosofisch gewauwel willen noemen
  Moderator zondag 25 september 2005 @ 21:22:14 #122
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_30927010
Ha ha, ik had het ooit eens gelezen op een ander forum, ik dacht dat er wel wat in zou zitten.
Ik weet niet precies wat ervan waar is, ik geloof wel dat mensen van origine geen vleeseters waren, maar goed we zullen inmiddels wel verder geëvolueerd zijn idd.
Ik vroeg me wel af of dat gedeelte van de cholestorol waar zou zijn.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_30928520
Wat heeft iedereen toch zo onwijs tegen vegatariërs? Ik blijf me zelf echt de hele tijd verbazen over de verschillende reacties, ook die ik zelf krijg. Ik eet namelijk nu sinds een maand geen vlees meer en krijg echt de meest rare reacties erover, wat kan het jou nou schelen wat ik eet? En wat maakt het ooit uit of een mens van origine een vleeseter is of niet?
Doet eens lief!!!
  zondag 25 september 2005 @ 22:50:26 #124
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30930049
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:04 schreef VliegendeVlieg het volgende:
Wat heeft iedereen toch zo onwijs tegen vegatariërs? Ik blijf me zelf echt de hele tijd verbazen over de verschillende reacties, ook die ik zelf krijg. Ik eet namelijk nu sinds een maand geen vlees meer en krijg echt de meest rare reacties erover, wat kan het jou nou schelen wat ik eet? En wat maakt het ooit uit of een mens van origine een vleeseter is of niet?
Waarschijnlijk hebben mensen niet zoveel tegen vegetariërs omdat ze vegetariër zijn maar omdat er een select groepje zweverige sandalenvega's rondlopen die juist wat tegen vleeseters hebben en dat ook heel erg kenbaar moeten maken.

Ik, als fervent vleeseter, wordt aangezien voor een onmens omdat ik een dier opeet door dat groepje. Over tolerantie gesproken

Let wel: ik heb het over een select groepje en niet ALLE vega's.
Zelfde geld voor "buitenlanders". Slechts een klein groepje verneukt het en iedereen rekent het de hele groep aan.
  zondag 25 september 2005 @ 23:05:41 #125
95998 -DailaLama-
pi_30930543
Dat gezeik over dat het tegen de natuur in druist.

Hallo zeg waar fok je vandaan?

Staphorst?
  zondag 25 september 2005 @ 23:07:59 #126
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_30930615
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:05 schreef -DailaLama- het volgende:
Dat gezeik over dat het tegen de natuur in druist.

Hallo zeg waar fok je vandaan?

Staphorst?
Tegen wie heb je het nou?
  maandag 26 september 2005 @ 00:02:27 #127
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_30932337
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:24 schreef ChrisJX het volgende:
Een levend wezen doden om hem op te eten vind ik dan ook best een slechte behandeling...
Maar het gebeurt wel zo'n beetje overal in de natuur, op de planteneters na. Eten of gegeten worden was het toch ? Zo steekt de natuur eenmaal in elkaar, dat wil niet zeggen dat je daar niet van af kan wijken, omdat wij mensen het gevoel 'medelijden' kennen, maar het zit wel in de natuur van de mens. Begrijp me niet verkeerd, dieren die slecht behandeld worden vindt ik erg zielig en ik ben van mening dat dat ook zou moeten veranderen, maar niet door geen vlees meer te eten.

Als de vleesindustrie er niet was geweest, was ik wel met pijl en boog het bos in gegaan om een hert te schieten, maar ten 1e is dat verboden en ten 2e zul je lang moeten zoeken. Zolang de dieren een goed leven hebben en snel en pijnloos gedood worden heb ik er geen problemen mee.
It's okay to be white
pi_31841772
ik heb in tijden niet meer zo gelachen om Georgina verbaan. Eerst zit ze in geuren en kleuren te vertellen wat voor grote dierenvriend ze is en dat ze vegetarier is. En vervolgens zit ze in geuren en kleuren te vertellen dat ze 3 keer in de week VIS eet

Dat ze niet de slimste was, dat wisten we allemaal, maar dat zo dom is......

Verder zeg ik altijd maar zo: het vlees/vis dat een vegetarier/veganist/dierenactivist laat liggen daar voor eet ik altijd 1 of meerdere stukken extra vlees/vis
Volgens de schaal van Georgina zou ik ook vegetarier zijn, want ik eet bijna iedere avond vis.

[ Bericht 6% gewijzigd door JohnDope op 31-10-2005 17:15:02 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31843820
Goed idee, zo'n oud topic omhoog trappen!

En gut zeg, ben jij even stoer, dat je zo veel extra vlees eet! Maare, is dat niet vermoeiend, zo bezig zijn met anderen?
  maandag 31 oktober 2005 @ 19:31:32 #130
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_31845948
Ik vind ook dat vegetariërs het allemaal lekker zelf moeten weten. Hun keus. Maar ik vind wel dat ze hun overtuiging dan voor zich moeten houden. Niet-vegetariërs zijn heus wel op de hoogte van praktijken die hen door 'dierenactivisten' worden voorgeschoteld, maar ze hechtten daar gewoon minder waarde aan.

Als je vegetariër bent uit overtuiging dat vlees niet goed voor je is, ok. Maar als je vegetariër bent vanuit je redenering dat het 'zielig' is dan zou je zelf ook opgegeten moeten worden. Ik denk dat dit ook 1 vd redenen is waarom bepaalde mensen een hatelijke opstelling in acht nemen tov vegetarièrs. Ik kan het eerlijkheidshalve ook niet uitstaan dat mensen geen vlees eten uit medelijden. Eet dan lekker biovlees..

[ Bericht 19% gewijzigd door Sosa op 01-11-2005 01:40:58 ]
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  maandag 31 oktober 2005 @ 19:50:11 #131
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31846587
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:31 schreef Sosa het volgende:
Ik vind ook dat vegetariërs het allemaal lekker zelf moeten weten. Hun keus. Maar ik vind wel dat ze hun overtuiging dan voor zich moeten houden. Niet-vegetariërs zijn heus wel op de hoogte van praktijken die hen door 'dierenactivisten' worden voorgeschoteld, maar ze hechtten daar gewoon minder waarde aan.

Zolang het dieren betreft die geen bewustzijn hebben (zoals dolfijnen en mensapen) eet ik ze. Deze dieren leven en reageren instinctief en hebben geen gedachtengang. Je kunt dit tegenspreken, maar er is gewoon geen bewijs dat het wél zo is. Dat het niet zo is is overigens bewezen door de wetenschap. Wat gebeurt gebeurt voor deze dieren. Zolang wij als mensen deze dieren fokken met als doel ze op te eten is dát hun bestaansrecht. Het klinkt misschien hard, maar zo is het nu eenmaal.

Weliswaar ben ik van mening dat deze dieren (in oa de bio-industrieën) met enigzins respect behandeld moeten worden, alleen al vanwege het feit dat ze bijdragen in het overleven van ons consumenten. Lekker laten scharrelen. Onnodig lijden is totaal nergens voor nodig. Biologisch verantwoord vlees eten zoals van scharrelkippen enz. is dus het antwoord. Zelf zie ik dus totaal geen reden voor vegarisch eten.

Ik heb dus totaal geen problemen met de hoeveelheid dieren er afgemaakt worden om aan de vraag te voldoen. Zolang er geen overschot is hoeft het produceren/fokken van mij ook niet ingeperkt te worden. Het consumeergedrag evenmin. Waarom zou je? Omdat het zielig is? Nee, die koe heeft echt niet door wat haar overkomt op het moment dat het zover is. Zolang het maar snel en zo pijnloos mogelijk gebeurt.

Als je vegetariër bent uit overtuiging dat vlees niet goed voor je is, ok. Maar als je vegetariër bent vanuit je redenering dat het 'zielig' is dan zou je zelf ook opgegeten moeten worden. Ik denk dat dit ook 1 vd redenen is waarom bepaalde mensen een hatelijke opstelling in acht nemen tov vegetarièrs. Ik kan het eerlijkheidshalve ook niet uitstaan dat mensen geen vlees eten uit medelijden. Eet dan lekker biovlees..

Ik eet zelf zeker 3/4 ons rood vlees en zeker 3 ons groente per dag. Aardappelen, rijst, noodels en soja mijd ik juist. vind ik zielig
Oh mijn god wat een onzin post zeg...
Je beargumentatie zou lachwekkend zijn, ware het niet dat je het echt meent
Je spreekt jezelf constant tegen en de conclusies die je trekt zijn ook op zijn minst "bijzonder".

Ikzelf ben gek op vlees, maar ik zou absoluut niet geassocieerd willen worden met jouw opvattingen over dieren, vlees, groenten en de mensen die het eten
(Of ben je 13 jaar en heb je een IQ van 67, dan is het je vergeven )
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 31 oktober 2005 @ 19:57:31 #132
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31846833
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:50 schreef BBQ-kip het volgende:
(Of ben je 13 jaar en heb je een IQ van 67, dan is het je vergeven )
Nou, nou iets minder mag ook wel!
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 31 oktober 2005 @ 19:59:02 #133
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_31846890
Ach het is maar wat je lachwekkend vindt. Ik heb het eig zo duidelijk mogelijk geprobeerd te omschrijven hoe ik er tegenover sta. Wellicht ben ik hierin wat doorgeschoten. Dat krijg je als je ineens een gedachte op wil schrijven.

Ik spreek mezelf misschien idd soms tegen, maar wat ik bedoel te zeggen is dat vegatarisch eten geen reden vindt uit medelijden (wat veel vegetariers, met name jongeren, wel als overtuiging hebben). Dat ik er zaken als bewustzijn en consumentengedrag bij haal is misschien niet echt relevant, maar ik denk graag in een grotere context. Heb het iets aangepast.

Ik ben dus voor vlees eten, maar tegen bio-industrie, omdat het ook anders kan. Das toch niet zo raar?

[ Bericht 6% gewijzigd door Sosa op 01-11-2005 01:39:56 ]
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  maandag 31 oktober 2005 @ 20:03:27 #134
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_31847040
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:57 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nou, nou iets minder mag ook wel!
Sosa gooit ander aardig feiten en zijn mening door elkaar, meestal door zijn mening als feit te presenteren, met de vermelding dat "de wetenschap" het "bewezen" heeft.
Dat mag best wat minder
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:12:56 #135
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31861445
Vegetariers zijn sadisten!!

Zo'n stukje kipfilet is al hardstikke dood. Een aardappel daarentegen LEEFT! Stop hem in de grond, en er komt een plant uit! Stop een appel in de grond, en je krijgt een boom! Stop een kipfilet in de grond, en je krijgt helemaal niets....
censuur :O
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:46:08 #136
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_31867096
Ik ben geen vegetariër, maar ik ben wel iets bewuster minder vlees gaan eten. Ik wilde af van die 'noodzaak' om vlees er bij te doen. Bovendien kan ik goed vlees niet betalen en na het zien van Keuringsdienst van Waarde heb ik weinig vertrouwen in goedkoop vlees.

Nu eet ik dus ongeveer 4x in de week vlees en 3x wat anders. Of net andersom. En anders kan vis zijn of tofu / tempeh. En dat laatste is best wennen.
I am a black hole shitting into the void
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:52:30 #137
12079 koele
The Koeler, the better
pi_31867267
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 07:50 schreef -AnneX- het volgende:
vleesch is oke, ole ole
pi_31867622
bij het lezen van dfit topic heb ik besloten een dubbele portie vlees tot mij te nuttigen.
pi_31868409
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 09:07 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Vegetariërs
Iedereen mag zijn of haar eigen keuze maken of ze wel of geen vlees eten, ik dring mijn keuze niet aan anderen op en zij hopelijk ook niet aan mij.

Ik ben trouwens een vleesliefhebber...
Yeah baby Yeah!
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2005 @ 15:35:49 #140
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_31868439
Nu krijg ik trek in een lekker stukje vlees. .
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  † In Memoriam † dinsdag 1 november 2005 @ 15:36:57 #141
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_31868470
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:12 schreef RemcoDelft het volgende:

Zo'n stukje kipfilet is al hardstikke dood. Een aardappel daarentegen LEEFT! Stop hem in de grond, en er komt een plant uit! Stop een appel in de grond, en je krijgt een boom! Stop een kipfilet in de grond, en je krijgt helemaal niets....
! Het klopt wel.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
  dinsdag 1 november 2005 @ 21:29:26 #142
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31879054
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:34 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Iedereen mag zijn of haar eigen keuze maken of ze wel of geen vlees eten, ik dring mijn keuze niet aan anderen op en zij hopelijk ook niet aan mij.

Ik ben trouwens een vleesliefhebber...
Daar ben ik het volledig mee eens!!
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_31884744
quote:

helemaal gelijk heb je !
pi_31885530
quote:

Is dat ook zo met een appel zonder klokhuis (wel een juiste vergelijking maken)
En bovendien zonder water (een kip heeft ook zuurstof nodig, is er niet zoveel in de grond...)

Maar serieus: het klopt dat alleen vleeseters priniciel zijn: Als je tegen het eten van vlees bent, waarom dan wel eieren (en zo het mogelijk nieuwe leven ontnemen). Als je veganist ben: waarom dan wel graanproducten eten waardoor je het leven (met of zonder gevoel) van planten ontneemt. Als je vivist bent: waarom dan wel appels eten waardoor je het mogelijk nieuw leven van een appelboom ontneemt?

Je zult ergens de grens moeten trekken. Het makkelijkste en prinicieelst is dus alles eten. Maar dier en milieuvriendelijk is dat niet. Dan ben ik maar niet prinicieel: wel diervriendelijk.
pi_31885640
* sampoo gaat demonstratief een kipfiletje verhitten.
pi_31887741
quote:
Op woensdag 2 november 2005 00:40 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Is dat ook zo met een appel zonder klokhuis (wel een juiste vergelijking maken)
En bovendien zonder water (een kip heeft ook zuurstof nodig, is er niet zoveel in de grond...)

Maar serieus: het klopt dat alleen vleeseters priniciel zijn: Als je tegen het eten van vlees bent, waarom dan wel eieren (en zo het mogelijk nieuwe leven ontnemen). Als je veganist ben: waarom dan wel graanproducten eten waardoor je het leven (met of zonder gevoel) van planten ontneemt. Als je vivist bent: waarom dan wel appels eten waardoor je het mogelijk nieuw leven van een appelboom ontneemt?

Je zult ergens de grens moeten trekken. Het makkelijkste en prinicieelst is dus alles eten. Maar dier en milieuvriendelijk is dat niet. Dan ben ik maar niet prinicieel: wel diervriendelijk.
Ja, je moet nou eenmaal ergens een grens trekken. Goed zijn voor dier en milieu is een ding, je eigen gezondheid en levenskwaliteit is ook belangrijk. Ik doe mijn best een goede compromis tussen de twee te vinden. Niet zwart-wit, maar iets is beter dan niets, vind ik.
pi_31889765
[
[/quote]

zonde van dat stukje kipfilet

pi_31989814
Gekke vega's. Als ze echt vinden dat dieren beter verdienen, kunnen ze de weinig intelligente retoriek zoals uit de OP beter achterwege laten. En diervriendelijker vlees gaan eten. Want dán wordt het meer rendabel voor boeren en zullen de ontwikkelingen naar die kant doorslaan.

Dus: ga liever scharrelvlees eten of eet dieren die nog extensiever gehouden worden. Biologisch kan je beter achterwege laten als het om diervriendelijkheid gaat, die arme dieren mogen bijna geen geneesmiddelen; dus ook niet als ze er een ziekte mee kunnen overwinnen en dus minder lijden. Anders kan hun duur gegroeide vlees niet meer voor een biologische prijs de deur uit.

Om over de zeugen die op hun biggen gaan liggen omdat meer ruimte verplicht is maar niet te spreken. Biologisch...
Eet eerlijk vlees!................Steun de jacht!
  zaterdag 5 november 2005 @ 14:19:21 #149
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31989885
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:16 schreef PåpårMøle het volgende:
Gekke vega's. Als ze echt vinden dat dieren beter verdienen, kunnen ze de weinig intelligente retoriek zoals uit de OP beter achterwege laten. En diervriendelijker vlees gaan eten. Want dán wordt het meer rendabel voor boeren en zullen de ontwikkelingen naar die kant doorslaan.

Dus: ga liever scharrelvlees eten of eet dieren die nog extensiever gehouden worden. Biologisch kan je beter achterwege laten als het om diervriendelijkheid gaat, die arme dieren mogen bijna geen geneesmiddelen; dus ook niet als ze er een ziekte mee kunnen overwinnen en dus minder lijden. Anders kan hun duur gegroeide vlees niet meer voor een biologische prijs de deur uit.

Om over de zeugen die op hun biggen gaan liggen omdat meer ruimte verplicht is maar niet te spreken. Biologisch...
Vampire Romance O+
  † In Memoriam † zaterdag 5 november 2005 @ 14:22:22 #150
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_31989964
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:19 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ik gok dat er bedoeld wordt dat ze met meer ruimte kunnen gaan liggen, en als er dan een biggetje is dat ze die pletten. Geen ruimte om te liggen -> geen kans om op iemand te gaan liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')