abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29300987
Vegetariėrs kennen we allemaal wel, net zoals veganisten, macrobioten en wat meer van dies zij. Maar carnetariėr, bestaat dat ook Dus iemand die geen groente eet, maar voornamelijk vlees aangevuld met brood, pasta en rijst of eventueel aardappelen (als Hollander vind ik aardappel geen groente).

Vegetariėrs schijnen hun vitaminebehoefte wel op andere manieren in te kunnen vullen (pillen tellen niet), maar zouden carnetariėrs dat ook kunnen? Zo ja, hoe?
pi_29301041
Ik eet sowieso veel vlees, en groente ongeveer alleen omdat het moet. Helaas is vlees niet het allergezondste wat er is. Maarja zolang je zorgt dat je genoeg groente/fruit binnen krijgt kan een extra lapje vleeschch geen kwaad mijns inziens
pi_29301145
Een extra lapje kan mi ook geen kwaad, maar ik vroeg me af of je met bepaalde soorten vlees of veel aardappelen/rijst/pasta/zuivel ofzo ook niet gewoon een volwaardige maaltijd kan krijgen. Ik eet zelden groente (als ik voor mezelf kook al helemaal niet, tenzij ik boerenkool of andijvie met spekjes maak) en een fruitliefhebber ben ik ook niet. Dus ik voel wel wat voor carnetarisme
pi_29303539
Het topic is trouwens serieus bedoeld hoor
pi_29303833
Daar is trouwens best een bestaand woord voor hoor: carnivoor heet dat
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_29303921
Kheb nog nooit gehoord dat iemand een carnivoor is .. letterlijk dan. Figuurlijk gesproken wel
pi_29304476
quote:
Op zondag 31 juli 2005 20:54 schreef Vloris het volgende:
Daar is trouwens best een bestaand woord voor hoor: carnivoor heet dat
Dus een vegetariėr heet eik ook een herbivoor?
  Moderator / Miss SHO zondag 31 juli 2005 @ 21:14:34 #8
22592 crew  Ole
pi_29304543
Carnivoor=vlleeseter
Omnivoor= alleseter

Herbivoor eet alleen gras/fruit / planten dacht ik..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_29304610
Ik eet regelmatig fruit omdat ik dat lekker vind, en een stukje groente bij de maaltijd vind ik ook prima. Maar het belangrijkste onderdeel van de maaltijd is toch echt een of ander dood beest, eventueel met een sausje.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29304619
Maar een mens die alleen maar groente eet noem je geen herbivoor, die noem je een vegetariėr. Dus iemand die geen groente eet, heet geen carnivoor maar een carnetariėr. Dusch.
pi_29304639
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:16 schreef heiden6 het volgende:
Maar het belangrijkste onderdeel van de maaltijd is toch echt een of ander dood beest, eventueel met een sausje.
  zondag 31 juli 2005 @ 21:18:12 #12
57573 Mr-Mackey
Libertariėr
pi_29304672
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:16 schreef ChrisJX het volgende:
Maar een mens die alleen maar groente eet noem je geen herbivoor, die noem je een vegetariėr. Dus iemand die geen groente eet, heet geen carnivoor maar een carnetariėr. Dusch.
Je hebt volkomen gelijk!
* Mr-Mackey is overigens carnetariėr, oftwel: Ik eet vegetariėrs (koeien, voornamelijk)...
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  Moderator / Miss SHO zondag 31 juli 2005 @ 21:18:53 #13
22592 crew  Ole
pi_29304694
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:16 schreef ChrisJX het volgende:
Maar een vegetarier kan wel dierlijke producten eten, zoals melk, kaas, eieren etc..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 31 juli 2005 @ 21:38:00 #14
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_29305489
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:18 schreef Mr-Mackey het volgende:
* Mr-Mackey is overigens carnetariėr, oftwel: Ik eet vegetariėrs (koeien, voornamelijk)...
Ik dacht dat je libertariėr was. Die eet toch alleen beesten die vrij rondlopen in de natuur?
  zondag 31 juli 2005 @ 21:59:05 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29306256
Ketchup is ook groenten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 31 juli 2005 @ 22:05:02 #16
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29306492
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ketchup is ook groenten.
Tja, volgens sommige mensen wel ja
mompelt iets over orale seks..
Vampire Romance O+
pi_29306535
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:18 schreef Ole het volgende:

Maar een vegetarier kan wel dierlijke producten eten, zoals melk, kaas, eieren etc..
Daarover verschillen de meningen, maar daar gaat dit topic niet over
pi_29306937
quote:

[..]

Inderdaad, anders was het een veganist

om nog maar een term te introduceren
jah, het is wat!
  zondag 31 juli 2005 @ 22:17:34 #19
57573 Mr-Mackey
Libertariėr
pi_29306960
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:38 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik dacht dat je libertariėr was. Die eet toch alleen beesten die vrij rondlopen in de natuur?
Score 1 for Zelva
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_29306998
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:17 schreef martax het volgende:
Inderdaad, anders was het een veganist

om nog maar een term te introduceren
Introduceren kan alleen als het nog niet genoemd is. Hint: Lees de OP.
pi_29307677
quote:

[..]

Een vegetariėr kan ook vlees eten; het verschil zit hem in de wil daartoe. Het is geen fysieke kwestie, zoals bij het verschil tussen herbivoren, carnivoren en omnivoren.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 31 juli 2005 @ 22:59:13 #22
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_29308558
Ik ben dessertariėr

Maar een lap vlees - of beter nog, twee, gaat er ook vrij gemakkelijk in, ja. En dan het liefst zo rauw mogelijk - alhoewel ik dat niet meer vertrouw en dus braaf m'n vlees eerst braad / bak / kook / noem maar op.
Biologisch gezien is de mens is nu eenmaal een omnivoor - hoektanden om vlees af te kunnen scheuren en een te kort darmstelsel om van een planteneter te kunnen spreken - dus ik schaam me er ook niet voor af en toe een dood beest naar binnen te werken.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_29309058
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:18 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Introduceren kan alleen als het nog niet genoemd is. Hint: Lees de OP.
Wat introduceerd mij dat nou

sorry,zal de volgende keer beter lezen
jah, het is wat!
  zondag 31 juli 2005 @ 23:16:11 #24
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_29309200
Tja, waarom noemen we vegetariėrs dan geen herbivoor... Ik vind het eigenlijk niet eens een gekke ter, carnetariėr. maar helemaal waterdicht is het niet, want Chris noemt er ook aardappels, brood en zo bij.

Anyway, ik vind dit best zinnig. Want als je diep in mijn hart kijkt, zou ik liefst een dieet hebben van vlees, veel vlees, met brood, aardappels, rijst en zo. Fruit vind ik wel lekker, groente minder. Maar ja, als ik mijn "trek" zou volgen, zou ik al lang dood en begraven zijn, denk ik...

Ik ben dus een echt vlees/granenmens met wat fruit, maar ik ken genoeg mensen die, letterlijk, walgen van vlees (niet eens omdat ze het zielig vinden, maar omdat ze het vies vinden). Die kunnen werkelijk bakken groenten (vooral rauw of net beetgaar gekookt) op, grįįg zelfs!

Zit er iets verschillends in de mensen, waarom de ene carnetariėr is en de ander vegetariėr? En dan bedoel ik: niet it overtuiging, maar gewoon, omdat je er trek in hebt?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zondag 31 juli 2005 @ 23:22:40 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29309424
Ik ben van nature geen vleeseter. Ik eet uit mezelf maar 3 keer per week een stuk vlees bij de warme maaltijd. Vleeswaar op brood ook maar hooguit 2 keer per week. Ik vind het wel lekker, maar niet lekkerder dan groenten of aardappelen of rijst of wat dan ook. Sowieso vormt een stuk vlees nooit een hoofdcomponent van een maaltijd bij mij, maar zit erbij of (in kleine hoeveelheden) erdoorheen.
Verder doe ik ook niet aan zuivelproducten, op af en toe een yoghurtje en wat kaas na.
Dit eetpatroon zit er al van jongs af aan in, voor mij is het denk ik een aangeboren voorkeur (mijn ouders hebben een ander eetpatroon). Ik denk dat het best goed is om je trek te volgen en niet krampachtig de schijf van vijf probeert af te werken iedere dag (hoewel je er wel een beetje op moet letten dat je gevarieerd eet en alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')