abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29300987
Vegetariėrs kennen we allemaal wel, net zoals veganisten, macrobioten en wat meer van dies zij. Maar carnetariėr, bestaat dat ook Dus iemand die geen groente eet, maar voornamelijk vlees aangevuld met brood, pasta en rijst of eventueel aardappelen (als Hollander vind ik aardappel geen groente).

Vegetariėrs schijnen hun vitaminebehoefte wel op andere manieren in te kunnen vullen (pillen tellen niet), maar zouden carnetariėrs dat ook kunnen? Zo ja, hoe?
pi_29301041
Ik eet sowieso veel vlees, en groente ongeveer alleen omdat het moet. Helaas is vlees niet het allergezondste wat er is. Maarja zolang je zorgt dat je genoeg groente/fruit binnen krijgt kan een extra lapje vleeschch geen kwaad mijns inziens
pi_29301145
Een extra lapje kan mi ook geen kwaad, maar ik vroeg me af of je met bepaalde soorten vlees of veel aardappelen/rijst/pasta/zuivel ofzo ook niet gewoon een volwaardige maaltijd kan krijgen. Ik eet zelden groente (als ik voor mezelf kook al helemaal niet, tenzij ik boerenkool of andijvie met spekjes maak) en een fruitliefhebber ben ik ook niet. Dus ik voel wel wat voor carnetarisme
pi_29303539
Het topic is trouwens serieus bedoeld hoor
pi_29303833
Daar is trouwens best een bestaand woord voor hoor: carnivoor heet dat
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_29303921
Kheb nog nooit gehoord dat iemand een carnivoor is .. letterlijk dan. Figuurlijk gesproken wel
pi_29304476
quote:
Op zondag 31 juli 2005 20:54 schreef Vloris het volgende:
Daar is trouwens best een bestaand woord voor hoor: carnivoor heet dat
Dus een vegetariėr heet eik ook een herbivoor?
  Moderator / Miss SHO zondag 31 juli 2005 @ 21:14:34 #8
22592 crew  Ole
pi_29304543
Carnivoor=vlleeseter
Omnivoor= alleseter

Herbivoor eet alleen gras/fruit / planten dacht ik..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_29304610
Ik eet regelmatig fruit omdat ik dat lekker vind, en een stukje groente bij de maaltijd vind ik ook prima. Maar het belangrijkste onderdeel van de maaltijd is toch echt een of ander dood beest, eventueel met een sausje.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29304619
Maar een mens die alleen maar groente eet noem je geen herbivoor, die noem je een vegetariėr. Dus iemand die geen groente eet, heet geen carnivoor maar een carnetariėr. Dusch.
pi_29304639
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:16 schreef heiden6 het volgende:
Maar het belangrijkste onderdeel van de maaltijd is toch echt een of ander dood beest, eventueel met een sausje.
  zondag 31 juli 2005 @ 21:18:12 #12
57573 Mr-Mackey
Libertariėr
pi_29304672
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:16 schreef ChrisJX het volgende:
Maar een mens die alleen maar groente eet noem je geen herbivoor, die noem je een vegetariėr. Dus iemand die geen groente eet, heet geen carnivoor maar een carnetariėr. Dusch.
Je hebt volkomen gelijk!
* Mr-Mackey is overigens carnetariėr, oftwel: Ik eet vegetariėrs (koeien, voornamelijk)...
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  Moderator / Miss SHO zondag 31 juli 2005 @ 21:18:53 #13
22592 crew  Ole
pi_29304694
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:16 schreef ChrisJX het volgende:
Maar een vegetarier kan wel dierlijke producten eten, zoals melk, kaas, eieren etc..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 31 juli 2005 @ 21:38:00 #14
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_29305489
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:18 schreef Mr-Mackey het volgende:
* Mr-Mackey is overigens carnetariėr, oftwel: Ik eet vegetariėrs (koeien, voornamelijk)...
Ik dacht dat je libertariėr was. Die eet toch alleen beesten die vrij rondlopen in de natuur?
  zondag 31 juli 2005 @ 21:59:05 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29306256
Ketchup is ook groenten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 31 juli 2005 @ 22:05:02 #16
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29306492
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Ketchup is ook groenten.
Tja, volgens sommige mensen wel ja
mompelt iets over orale seks..
Vampire Romance O+
pi_29306535
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:18 schreef Ole het volgende:

Maar een vegetarier kan wel dierlijke producten eten, zoals melk, kaas, eieren etc..
Daarover verschillen de meningen, maar daar gaat dit topic niet over
pi_29306937
quote:

[..]

Inderdaad, anders was het een veganist

om nog maar een term te introduceren
jah, het is wat!
  zondag 31 juli 2005 @ 22:17:34 #19
57573 Mr-Mackey
Libertariėr
pi_29306960
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:38 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik dacht dat je libertariėr was. Die eet toch alleen beesten die vrij rondlopen in de natuur?
Score 1 for Zelva
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_29306998
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:17 schreef martax het volgende:
Inderdaad, anders was het een veganist

om nog maar een term te introduceren
Introduceren kan alleen als het nog niet genoemd is. Hint: Lees de OP.
pi_29307677
quote:

[..]

Een vegetariėr kan ook vlees eten; het verschil zit hem in de wil daartoe. Het is geen fysieke kwestie, zoals bij het verschil tussen herbivoren, carnivoren en omnivoren.
  zondag 31 juli 2005 @ 22:59:13 #22
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_29308558
Ik ben dessertariėr

Maar een lap vlees - of beter nog, twee, gaat er ook vrij gemakkelijk in, ja. En dan het liefst zo rauw mogelijk - alhoewel ik dat niet meer vertrouw en dus braaf m'n vlees eerst braad / bak / kook / noem maar op.
Biologisch gezien is de mens is nu eenmaal een omnivoor - hoektanden om vlees af te kunnen scheuren en een te kort darmstelsel om van een planteneter te kunnen spreken - dus ik schaam me er ook niet voor af en toe een dood beest naar binnen te werken.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_29309058
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:18 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Introduceren kan alleen als het nog niet genoemd is. Hint: Lees de OP.
Wat introduceerd mij dat nou

sorry,zal de volgende keer beter lezen
jah, het is wat!
  zondag 31 juli 2005 @ 23:16:11 #24
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_29309200
Tja, waarom noemen we vegetariėrs dan geen herbivoor... Ik vind het eigenlijk niet eens een gekke ter, carnetariėr. maar helemaal waterdicht is het niet, want Chris noemt er ook aardappels, brood en zo bij.

Anyway, ik vind dit best zinnig. Want als je diep in mijn hart kijkt, zou ik liefst een dieet hebben van vlees, veel vlees, met brood, aardappels, rijst en zo. Fruit vind ik wel lekker, groente minder. Maar ja, als ik mijn "trek" zou volgen, zou ik al lang dood en begraven zijn, denk ik...

Ik ben dus een echt vlees/granenmens met wat fruit, maar ik ken genoeg mensen die, letterlijk, walgen van vlees (niet eens omdat ze het zielig vinden, maar omdat ze het vies vinden). Die kunnen werkelijk bakken groenten (vooral rauw of net beetgaar gekookt) op, grįįg zelfs!

Zit er iets verschillends in de mensen, waarom de ene carnetariėr is en de ander vegetariėr? En dan bedoel ik: niet it overtuiging, maar gewoon, omdat je er trek in hebt?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zondag 31 juli 2005 @ 23:22:40 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29309424
Ik ben van nature geen vleeseter. Ik eet uit mezelf maar 3 keer per week een stuk vlees bij de warme maaltijd. Vleeswaar op brood ook maar hooguit 2 keer per week. Ik vind het wel lekker, maar niet lekkerder dan groenten of aardappelen of rijst of wat dan ook. Sowieso vormt een stuk vlees nooit een hoofdcomponent van een maaltijd bij mij, maar zit erbij of (in kleine hoeveelheden) erdoorheen.
Verder doe ik ook niet aan zuivelproducten, op af en toe een yoghurtje en wat kaas na.
Dit eetpatroon zit er al van jongs af aan in, voor mij is het denk ik een aangeboren voorkeur (mijn ouders hebben een ander eetpatroon). Ik denk dat het best goed is om je trek te volgen en niet krampachtig de schijf van vijf probeert af te werken iedere dag (hoewel je er wel een beetje op moet letten dat je gevarieerd eet en alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt).
  zondag 31 juli 2005 @ 23:24:34 #26
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29309488
Maar hoe kom je als Carnetarier dan aan je vitames en mineralen? Want voor vegetariers heb je vlees vervangers. Maar van groentenvervangers heb ik nog nooit gehoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn_77 op 31-07-2005 23:32:02 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 31 juli 2005 @ 23:29:10 #27
66422 dutch-mamma
pi_29309641
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:22 schreef Aventura het volgende:
Ik ben van nature geen vleeseter. Ik eet uit mezelf maar 3 keer per week een stuk vlees bij de warme maaltijd. Vleeswaar op brood ook maar hooguit 2 keer per week. Ik vind het wel lekker, maar niet lekkerder dan groenten of aardappelen of rijst of wat dan ook. Sowieso vormt een stuk vlees nooit een hoofdcomponent van een maaltijd bij mij, maar zit erbij of (in kleine hoeveelheden) erdoorheen.
Dan ben je dus omnivoor/omnitariėr. Zonder echt een voorkeur of afkeur voor vlees of plantaardig.
quote:
Verder doe ik ook niet aan zuivelproducten, op af en toe een yoghurtje en wat kaas na.
Heb je toevallig Aziatische roots? Ik heb ooit wel eens gehoord dat veel Aziatische mensen zuivel niet eens verdragen... Vaak vinden ze het vies, en ik heb Japanners horen vertellen dat ze aan mensen kunnen ruiken dat ze zuivel gebruiken (vooral bij Nederlanders, die vaak melk drinken!).
quote:
Dit eetpatroon zit er al van jongs af aan in, voor mij is het denk ik een aangeboren voorkeur (mijn ouders hebben een ander eetpatroon).
Ouders hebben vaak wel een rol in de ontwikkeling maar de voorkeur is inderdaad heel persoonlijk. Mijn ene kind houdt van buitenlands, de ander hangt sterk aan de Hollandsche Pot van aardappels, groente en een bal gehakt.
quote:
Ik denk dat het best goed is om je trek te volgen en niet krampachtig de schijf van vijf probeert af te werken iedere dag (hoewel je er wel een beetje op moet letten dat je gevarieerd eet en alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt).
Als ik mijn "trek" zou volgen, zou ik of 350 kilo wegen, of al dood zijn. Als kind al liep ik bijna gillend weg voor groenvoer en lustte ik liever vlees (en kaas, rijst, macaroni en zo). Alleen dankzij creativiteit en discipline kom ik aan mijn portie groente toe.

En daarom vraag ik me af: zit het in de genen of zo, die trek naar, of afkeer van, vlees (ik hou het bij vlees, vanwege de topictitel)?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zondag 31 juli 2005 @ 23:30:43 #28
66422 dutch-mamma
pi_29309697
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:24 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar hoe kom je als Carnetarier dan aan je vitames en mineralen? Want voor vegetariers heb je vlees vervangers. Maar van groetenvervangers heb ik nog nooit gehoord.
Was het maar waar...
Voor carnetariėrs zou het eten dan een stuk feestelijker zijn!
  zondag 31 juli 2005 @ 23:38:14 #29
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29309954
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:29 schreef dutch-mamma het volgende:

Heb je toevallig Aziatische roots? Ik heb ooit wel eens gehoord dat veel Aziatische mensen zuivel niet eens verdragen... Vaak vinden ze het vies, en ik heb Japanners horen vertellen dat ze aan mensen kunnen ruiken dat ze zuivel gebruiken (vooral bij Nederlanders, die vaak melk drinken!).
Nee hoor. Toch kunnen mijn darmen het niet zo goed verdragen, ik kreeg als kind al na het drinken van melk buikpijn en oprispingen. Bovendien verafschuw ik het slijmvormende effect.
quote:
Als ik mijn "trek" zou volgen, zou ik of 350 kilo wegen, of al dood zijn. Als kind al liep ik bijna gillend weg voor groenvoer en lustte ik liever vlees (en kaas, rijst, macaroni en zo). Alleen dankzij creativiteit en discipline kom ik aan mijn portie groente toe.

En daarom vraag ik me af: zit het in de genen of zo, die trek naar, of afkeer van, vlees (ik hou het bij vlees, vanwege de topictitel)?
Ik ben ook geen grote groentefan. Ik ben eigenlijk als ik het zo eens opsom een koolhydrateneter
En ik eet veel fruit. Ohja, en hou ook van vis. De reden dat sommigen een afkeer hebben van vlees is denk ik dat ze een vorm van bederf 'ruiken'. Net zoals mensen die een afkeer hebben van kaas en vis. Kaas is bedorven melk en vis is meestal niet zo vers en derhalve altijd enigszins 'bedorven'.
  zondag 31 juli 2005 @ 23:43:56 #30
46114 DzjieDub
pi_29310175
m'n dinnetje - Chinese - houdt niet zo heel veel van zuivelproducten; maar vindt een glaasje warme melk met suiker wel lekker. En afgelopen week heb ik een griesmeelpudding gemaakt die ze heerlijk vond.
't Is meer een kwestie van niet gewend zijn zuivelproducten te nuttigen, dan van niet kunnen verdragen, heb ik het idee.

...maar dit terzijde...
  maandag 1 augustus 2005 @ 01:26:48 #31
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29312994
quote:
Op zondag 31 juli 2005 19:20 schreef ChrisJX het volgende:
Vegetariėrs kennen we allemaal wel, net zoals veganisten, macrobioten en wat meer van dies zij. Maar carnetariėr, bestaat dat ook Dus iemand die geen groente eet, maar voornamelijk vlees aangevuld met brood, pasta en rijst of eventueel aardappelen (als Hollander vind ik aardappel geen groente).

Vegetariėrs schijnen hun vitaminebehoefte wel op andere manieren in te kunnen vullen (pillen tellen niet), maar zouden carnetariėrs dat ook kunnen? Zo ja, hoe?
Nee, met alleen vlees en pasta dat werkt dus niet. Je moet sowieso fruit eten. Daarnaast is de mens niet gebouwd op vlees. En zeker niet alleen maar vlees.
We zijn omnivoor van het type die alleen in nood vlees zou eten of kunnen eten of als deze het op zijn pad vind. We zijn omnivoor zoals apensoorten. Voornamelijk vegetarisch. Plantaardig. Vlees alleen als het op onze pad komt. Jagers zijn we niet echt. Dat kan je wel zien aan onze bouw.
pi_29313058
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:26 schreef TechXP het volgende:

[..]

Nee, met alleen vlees en pasta dat werkt dus niet. Je moet sowieso fruit eten. Daarnaast is de mens niet gebouwd op vlees. En zeker niet alleen maar vlees.
We zijn omnivoor van het type die alleen in nood vlees zou eten of kunnen eten of als deze het op zijn pad vind. We zijn omnivoor zoals apensoorten. Voornamelijk vegetarisch. Plantaardig. Vlees alleen als het op onze pad komt. Jagers zijn we niet echt. Dat kan je wel zien aan onze bouw.
Wat en onzin. Alsof een biefstuk al op mijn pad komt; laat staan duizenden jaren geleden een of ander wild beest op het pad van onze voorouders.
  maandag 1 augustus 2005 @ 01:36:32 #33
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29313189
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:16 schreef dutch-mamma het volgende:
Tja, waarom noemen we vegetariėrs dan geen herbivoor... Ik vind het eigenlijk niet eens een gekke ter, carnetariėr. maar helemaal waterdicht is het niet, want Chris noemt er ook aardappels, brood en zo bij.
Die hokjes zijn sowieso bedacht door de mens. We hebben onszelf als mens ingedeeld bij omnivoor omdat we onze vlees kunnen braden en bakken, zodat we dat aankunnen.
Verhalen over mensen die rauw vlees eten is niet zo een succesverhaal. Daarentegen kan je plantaardige bronnen weer wel rauw eten en verteren. Hoewel we erg gewend zijn aan koken enzo.
Het schijnt dat als je langzaam overschakelt op raw-food, dat je dan meer smaak krijgt. Dat is door alle smaakmakers enzo nu verdwenen.
quote:
Zit er iets verschillends in de mensen, waarom de ene carnetariėr is en de ander vegetariėr? En dan bedoel ik: niet it overtuiging, maar gewoon, omdat je er trek in hebt?
Het eetpatroon komt vooral door wat je omgeving zegt. Die stoppen je eten toe. En daardoor ontwikkel je een bepaalde smaak. Die smaak is dan bepalend voor wat je gaat lusten. Als je bepaalde dingen ondanks dat je het niet lekker vind toch regelmatiger gaat eten kan je het op een gegeven moment lekker vinden. Ik walge van bonen vroeger. Maar ik vond het functioneel om te eten vanwege de stoffen (ik zette nu functionaliteit van eten boven smaak). Na een tijd ben ik het gewoon lekkerder gaan vinden en nu hou ik er heel erg van.
Ook voor andere groenten. Nu heb ik nog wel moeite met vele groenten (en dat als veganist), maar merk dat ik daarin ook verander. De smaak verandert.
Ik daag iedereen ook uit om gewoon eens een lange tijd vegetarisch te leven (paar maanden ofzo). En dan eens weer vlees te nemen (of vegetarier te blijven ). Ik denk dat je dan ook iets heel anders voelt over de smaak van vlees.
  maandag 1 augustus 2005 @ 01:42:37 #34
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29313322
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:30 schreef heiden6 het volgende:
Wat en onzin. Alsof een biefstuk al op mijn pad komt; laat staan duizenden jaren geleden een of ander wild beest op het pad van onze voorouders.
Nee, dat kwam het niet altijd nee. Maar als je ons bekijkt zijn we niet vleeseters zoals we nu zijn. Dat geven dietisten zelfs aan. We eten nu 100kg per jaar terwijl ze aanbevelen om 30-35kg te eten per jaar.
De rest van de aanwijzingen zit in ons lichaam. Als je dat bekijkt behoren we niet zo vlees te eten. We kunnen het wel aan, maar niet zoals we nu binnenkrijgen. Dat toont aan dat we het alleen eten als we dus bijvoorbeeld een dood dier tegen komen of als we in perioden van voedselschaarste zijn.
pi_29313539
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:42 schreef TechXP het volgende:

[..]

Nee, dat kwam het niet altijd nee. Maar als je ons bekijkt zijn we niet vleeseters zoals we nu zijn. Dat geven dietisten zelfs aan. We eten nu 100kg per jaar terwijl ze aanbevelen om 30-35kg te eten per jaar.
De rest van de aanwijzingen zit in ons lichaam. Als je dat bekijkt behoren we niet zo vlees te eten. We kunnen het wel aan, maar niet zoals we nu binnenkrijgen. Dat toont aan dat we het alleen eten als we dus bijvoorbeeld een dood dier tegen komen of als we in perioden van voedselschaarste zijn.
Dat toont aan dat we minder nodig hebben dan we nu eten, wat ongetwijfeld te maken zal hebben met het gemakkelijker verkrijgen van vlees, en een voorkeur hiervoor, en verder niets.
  maandag 1 augustus 2005 @ 02:09:34 #36
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29313786
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:52 schreef heiden6 het volgende:
Dat toont aan dat we minder nodig hebben dan we nu eten, wat ongetwijfeld te maken zal hebben met het gemakkelijker verkrijgen van vlees, en een voorkeur hiervoor, en verder niets.
Het toont aan dat we zonder kunnen, maar dat we het in principe wel kunnen verteren. Maar dat kan een herbivoor in principe ook. Het toont ook aan dat 'vlees moet' geen goede reactie is op mensen die geen vlees eten. Sommige mensen (biologen/artsen..) classificeren ons onder herbivoor. Daar zouden we in principe door vele lichamelijke eigenschappen inderdaad ondervallen. Ik weet niet of we ons moeten indelen als omnivoor of als herbivoor. Misschien is er nog wel een hokje te bedenken

Kortom is vlees eten wat men nu eet gewoon:
- uit gewoonte
- uit omgeving opgelegd (ouders geven vlees, e.d.) => sociale druk
- uit smaakoverwegingen => egoistische reden
pi_29313888
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 02:09 schreef TechXP het volgende:

[..]

Het toont aan dat we zonder kunnen, maar dat we het in principe wel kunnen verteren. Maar dat kan een herbivoor in principe ook. Het toont ook aan dat 'vlees moet' geen goede reactie is op mensen die geen vlees eten. Sommige mensen (biologen/artsen..) classificeren ons onder herbivoor. Daar zouden we in principe door vele lichamelijke eigenschappen inderdaad ondervallen. Ik weet niet of we ons moeten indelen als omnivoor of als herbivoor. Misschien is er nog wel een hokje te bedenken

Kortom is vlees eten wat men nu eet gewoon:
- uit gewoonte
- uit omgeving opgelegd (ouders geven vlees, e.d.) => sociale druk
- uit smaakoverwegingen => egoistische reden
Dat neemt niet weg dat het ook gezond is.
  maandag 1 augustus 2005 @ 02:20:27 #38
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29313973
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 02:15 schreef heiden6 het volgende:
Dat neemt niet weg dat het ook gezond is.
Het nemen van vlees is ongezonder dan zonder leven.
pi_29313993
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 02:20 schreef TechXP het volgende:

[..]

Het nemen van vlees is ongezonder dan zonder leven.
Dat ligt eraan wat je verder eet. Jij hebt ongetwijfeld je diėet aangepast. Als ik per morgen geen vlees meer eet, is dat alleen maar slecht (en minder lekker, ik ga dinsdag heerlijk barbecuen).
  maandag 1 augustus 2005 @ 02:38:26 #40
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29314283
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 02:21 schreef heiden6 het volgende:
Dat ligt eraan wat je verder eet.
Tuurlijk... als je alleen maar vlees eet zal dat zeer slecht zijn
Maar verder is het gewoon slecht voor de gemiddelde mens. Ik denk dat vlees of beter dierlijke producten verantwoordelijk zijn voor de meeste ziekten (kanker enzo). Studies tonen dat ook best wel aan.

Natuurlijk betekent veganist zijn niet meteen dat ik daardoor gezonder leef. Dat moet blijken uit de rest wat ik eet en doe.
  maandag 1 augustus 2005 @ 09:29:20 #41
46114 DzjieDub
pi_29316291
Sorry, TechXP, maar je verhaal klopt niet. De mens is niet carnivoor omdat hij toevallig ook vlees kan verteren, de mens is carnivoor omdat hij zowel vlees als plantaardig voedsel nodig heeft. Vleesvervangers zijn er pas relatief kort, en die tellen (biologisch gezien) dus als vlees.
Gezien de bouw van de mond, en gezien de lengte van de darmen is de mens geen herbivoor. Een planteneter heeft per kilo lichaamsgewicht veel meer darmlengte dan een mens; als je met een dergelijke darmlengte probeert vlees te eten gaat dat rotten in de maag wat veel vervelende consequenties heeft.
Je hebt wel gelijk als je zegt dat mensen meer vlees eten dan ze eigenlijk nodig hebben; zo'n 100 gram per persoon per dag is voldoende (dat is een gemiddelde afhankelijk van lichaamsbouw en het werk dat je doet) - maar om te stellen dat de mens eigenlijk een herbivoor zou zijn, dan heb je toch niet goed opgelet bij biologie
pi_29316736
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:16 schreef dutch-mamma het volgende:
Vegetariėrs eten ook niet alleen groente

Maar ik ben blij vast te stellen dat ik niet de enige ben met carnetarische neigingen
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:24 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar hoe kom je als Carnetarier dan aan je vitames en mineralen? Want voor vegetariers heb je vlees vervangers. Maar van groentenvervangers heb ik nog nooit gehoord.
Daarom dit topic Al is het alleen maar dat ik me dan niet meer druk hoef te maken om 2 ons groente en 2 stuks fruit Als ik nou flink veel aardappeltjes bij mijn schnitzel eet en een glas melk drink, is het dan goed? Om maar wat te noemen
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 01:26 schreef TechXP het volgende:

Ik zie niets We zijn dan wel geen poema's, maar daarom kunnen mensen hulpmiddelen maken. Mensen eten al eeuwen vlees, of het nou een varken uit de tuin of een bizon uit de velden is.

Maar goed, dit topic is niet bedoeld om te discussieren over of je nu wel of geen vlees moet/hoort te eten, maar of het gezond is om er een carnetarische levensstijl op na te houden of hoe je dit gezond kunt maken Bovendien zijn er voor vegetariėrs en veganisten aparte topics.

[ Bericht 27% gewijzigd door ChrisJX op 01-08-2005 10:14:10 ]
pi_29317030
Carnetarier

(ik zal het nog vaak gebruiken)
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_29317095
Ik voel een gat in de markt opkomen

En ik moet zeggen, het is wel een idee voor als ik vieze groenten op m'n bord krijg: nee, ik ben carnetariėr, dank je
  maandag 1 augustus 2005 @ 10:31:30 #45
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29317118
Als de mens niet begonnen was met het eten van vlees zouden we nooit zijn geėvolueerd tot de intelligente wezens die we nu zijn. In vlees zitten essentiėle stoffen zoals ijzer en eiwitten die de hersenen meegeholpen hebben zich te ontwikkelen tot hoe we ze nu hebben. Even heel simplistisch gesteld (n.a.v. een artikel gelezen in ik meen HP de Tijd).
  maandag 1 augustus 2005 @ 10:31:55 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29317127
Een Carnetaries restaurant? Mmm
Een boek, Gezond Carnetaries?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 1 augustus 2005 @ 10:40:30 #47
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_29317290
De oude inwoners van alaska aten vroeger bijna alleen maar vis... Ze haalden hun vitamines uit het visvet e.d. calcium haalde ze uit de botten van dieren of vissen. Het was een dieet rijk aan eiwit en vet... Nadat alaska werd ontdekt door het weste veranderde dit voedings patroon en nam met name de koolhydraat- en alcoholconsumptie toe, leidend tot grote gezondheidsproblemen omdat ze zelden of nooit koolhydraten binnen gekregen hadden...
En hoe voelt u zich nu?
pi_29317448
pi_29319320
Goed, het kan mij niet schelen wat we zijn, al zouden we uitwerpselivoren zijn

Ik hou van vlees, bijna niet van groente/fruit, dus kom maar op met je carnetarische recepten waardoor ik genoeg of iig voldoende vitamientjes, mineraaltjes en bouwstofjes binnenkrijgt
  maandag 1 augustus 2005 @ 12:00:58 #50
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29319347
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 10:40 schreef evil_cupido het volgende:
De oude inwoners van alaska aten vroeger bijna alleen maar vis... Ze haalden hun vitamines uit het visvet e.d. calcium haalde ze uit de botten van dieren of vissen. Het was een dieet rijk aan eiwit en vet... Nadat alaska werd ontdekt door het weste veranderde dit voedings patroon en nam met name de koolhydraat- en alcoholconsumptie toe, leidend tot grote gezondheidsproblemen omdat ze zelden of nooit koolhydraten binnen gekregen hadden...
Hoe haalden ze de calcium eruit dan? Ik zie nu een mens voor me die op een bot zit te kauwen
In vis zit niet alles... de mensen die zo traditioneel leven zijn niet zo gezond verder...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')