quote:
Dierendag? Dat is toch de afsluiting van het BBQ seizoen?quote:Op zaterdag 24 september 2005 08:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Binnenkort dierendag! Lekker een gebraden kippetje halen bij de poelier!
En het begin van het gourmet seizoen!quote:Op zaterdag 24 september 2005 09:03 schreef charon het volgende:
[..]
Dierendag? Dat is toch de afsluiting van het BBQ seizoen?
quote:Op zaterdag 24 september 2005 08:23 schreef Khadgar het volgende:
Voor elk beest dat jij niet eet, eet ik er drie.
quote:Op zaterdag 24 september 2005 07:09 schreef Mannee het volgende:
Albert Heijn werd trouwens tweede in de verkiezing, vanwege het jarenlang verkopen van vegetarisch broodbeleg dat eigenlijk niet vegetarisch was.
Nuttige reactie. Doe dat maar in het Nep-vegO's-topic-voor-vegO's-die-geen-vlees-maar-wel-vis-etenquote:Op zaterdag 24 september 2005 09:09 schreef vcb het volgende:
Al die nep-vego's die geen vlees eten en dan wel vis eten! Nou hypocrieter kun je ze niet krijgen, als ze enig idee hebben hoe langzaam en pijnlijk een vis doodgaat.....Lekker spareribbetje eten vanavond
Jammer dat ze dat nu net vandaag doen. PVDD staat vandaag in Den Haag (met een hoop andere mensen)... Hier het bericht:quote:Op zaterdag 24 september 2005 07:10 schreef Toeps het volgende:
V-Day is vandaag in Utrecht BTW.
[afbeelding]
www.v-day.nl
En ik ben vrijwilliger.
quote:Partij voor de Dieren protesteert tegen dieronvriendelijk regeringsbeleid tijdens massale omsingeling kabinet
De Partij voor de Dieren zal morgen, 24 september, participeren in de massale omsingeling van het Binnenhof die georganiseerd is door platform Keer het Tij. Het kabinet Balkenende II zal hierbij door duizenden actievoerders demonstratief de rug worden toegekeerd. De PvdD heeft een deel van de kilometerslange omsingeling geadopteerd, en zal onder het motto "Laat dierenwelzijn niet verzuipen!" uiting geven aan haar ongenoegen over het dieronvriendelijke regeringsbeleid van het huidige kabinet. Daar is alle aanleiding voor, het kabinet Balkenende is het meest dieronvriendelijke kabinet uit de Nederlandse geschiedenis.
De Partij voor de Dieren zal in de omsingeling te vinden zijn bij de hoek Buitenhof/Binnenhof. Het programma start om 13.00 uur op het Plein in Den Haag. Laat ook św stem horen, namens de meest weerloze slachtoffers van dit kabinetsbeleid, en sluit u aan in de omsingeling! Klik hier voor het persbericht.
Dat heet nou marketing!quote:Bij AH zijn ze sowieso gewoon smerige varkens, overal maar een etiketje biologisch op plakken.
Klopt, ik word daar boos van. Biologisch is trouwens wel aan richtlijnen verbonden, maar die betekenen weinig voor de dierenliefhebber.quote:Op zaterdag 24 september 2005 09:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat heet nou marketing!
Stickertje biologisch: 2 keer zo duur
Stickertje vegetarisch: 4 keer zo duur!
BTW: "biologisch"?! Welke PR-man heeft die term verzonnen? Natuurlijk is al het eten biologisch, of eet je nucleair voer uit een kerncentrale of zo?!
Dat arme varkentje wordt helemaal fijngeplet tussen die 4 grote siliconenjetsers!quote:
Ik ben een groot liefhebber van gebraden kip en lekkerbekjes! En ik ben gek op kittensquote:...maar die betekenen weinig voor de dierenliefhebber.
a) Vlees eten is geen keuze. Dat is de normaalste zaak van de wereld. Je hebt in principe biologisch gezien net zo veel keuze om niet te plassen als je keuze hebt om geen vlees te eten.quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:43 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar ik vind ook dat de mensen gerespecteerd moeten worden om hun keuzes.
is onzin. je hebt echt geen vlees nodig.quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:52 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
a) Vlees eten is geen keuze. Dat is de normaalste zaak van de wereld. Je hebt in principe biologisch gezien net zo veel keuze om niet te plassen als je keuze hebt om geen vlees te eten.
b) Vaak is het geen keuze want voor een keuze moet je motivatie hebben. De motivatie "ik vind het zo zielig voor de dieren" is onzin. Ondertussen eten ze vaak wel eieren van kippen die in een legbatterij zitten of vis die specifiek gekweekt is voor consumptie en dus ook niet echt een jofel leven achter de rug heeft. Ik ben in heel mijn leven nog maar 1 vegetarier tegengekomen die een goede reden had om geen vlees te eten. De rest waren meelopers of would-be alto's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |