Crossfire is er nog niet door heenquote:Op vrijdag 23 september 2005 17:06 schreef HeatWave het volgende:
Nadeel: 2 videokaarten aanschaffen en is alleen van Nvidia
ATI heeft nu toch ook crossfire?
Je hebt straks Crossfire van ATi, dus multi-GPU is straks niet exclusief nVidia meer.quote:Voordeel: 2 keer rekenkracht dus beestachtige prestaties. (wat voor nu nog vooral overkill is en alleen geschikt voor de echte tweaker).
Daar heb je ook wel weer gelijk in. Kunnen we dan inderdaad beter doen als het echt verkrijgbaar is.quote:Op vrijdag 23 september 2005 17:11 schreef Marty26 het volgende:
Maar crossfire draait toch nog niet... Dit is nou niet echt makelijk voor de standaard fok gebruiker omdat dan ook nog te gebruiken als het straks uit is kunnen we het weer toevoegen.
Dan zou je ook kunnen zeggen dat die standaard Fok-gebruiker waarschijnlijk ook nooit van zijn leven SLI zal gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 23 september 2005 17:11 schreef Marty26 het volgende:
Maar crossfire draait toch nog niet... Dit is nou niet echt makelijk voor de standaard fok gebruiker omdat dan ook nog te gebruiken als het straks uit is kunnen we het weer toevoegen.
Kloptquote:Op vrijdag 23 september 2005 17:06 schreef HeatWave het volgende:
ATI heeft nu toch ook crossfire?
Ik ken er al twee die het hebbenquote:Op vrijdag 23 september 2005 17:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan zou je ook kunnen zeggen dat die standaard Fok-gebruiker waarschijnlijk ook nooit van zijn leven SLI zal gaan gebruiken.
Dank uquote:Op vrijdag 23 september 2005 17:08 schreef Retuobak het volgende:
[..]
ruimte, hitteproductie, duurder moederbord benodigd.
True maar omdat het wel verkrijgbaar is en voor een gamer wel interresant is moeten we het wel melden.quote:Op vrijdag 23 september 2005 17:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan zou je ook kunnen zeggen dat die standaard Fok-gebruiker waarschijnlijk ook nooit van zijn leven SLI zal gaan gebruiken.
Wel bij huidige kaarten, De R(V)5xx serie zal gebruik maken van een andere chip en zal resoluties bieden tot 2048x1536 @ 85hzquote:Op vrijdag 23 september 2005 17:14 schreef Slarioux het volgende:
Crossfire heeft toch een max resolutie van 1600x1200 per scherm?
En 60Hz op die resolutiequote:Op vrijdag 23 september 2005 17:14 schreef Slarioux het volgende:
tuurlijk welquote:Op vrijdag 23 september 2005 17:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nu wel makkelijkquote:Op vrijdag 23 september 2005 18:44 schreef mschol het volgende:
[..]
tuurlijk wel
je wilt toch op 4 schermen kunnen fokken
en misschien handig om te vermeldien dat sinds een van de laatste versie's van n videa's forceware je ook een 6600GT en 6800GT in SLI mode kan zetten ???
Bij de volgende release lijkt dat weer opgelost door de DVI input te gebruiken.quote:Op vrijdag 23 september 2005 17:14 schreef Slarioux het volgende:
IK zal er van de week even naar kijkenquote:Op zondag 2 oktober 2005 10:12 schreef Drugshond het volgende:
Leuke OP, bondg en toch heel overzichtelijk.
AMR - laat idd nog even op zich wachten. Je zou eventueel nog iets kunnen uitleggen over de volgende zaken.Voedingsproblemen. GPU coolingsproblemen OC (met een ref naar Tweakers).
Eensch. voor nu wel. Maar is het niet tegelijk de eerste stap naar dual core op een videoplank.quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:23 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Bij de volgende release lijkt dat weer opgelost door de DVI input te gebruiken.
NVidea heeft een true winner in handen als het gaat om multiple grafka oplossingen. Maar als ik eerlijk ben doet me dit heel sterk denken aan de Voodoo tijdperk van meerdere GPU's. Terwijl een dikke enkele kaart allang voldoende en goedkoper is. Vooralsnog zie ik geen extra meerwaarde in dit soort van oplossingen. Want je kunt nog steeds beter 1 dikke plank nemen dan 2 (exact dezelfde) afgezaagde plankjes met elkaar laten werken door middel van houtlijm (SLI/AMR).
Videokaarten met 2 cores zijn nou niet echt nieuw te noemen. Die zijn er al eerder geweest. De Voodoo 5 5500 had al 2 cores en de Voodoo 5 6000 had er zelfs 4. Al is die laatste nooit echt verkrijgbaar geweest. En Ati had al de Rage Fury MAXX. Maar bij bovenstaande kaarten zaten de cores dan wel gescheiden.quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:42 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Eensch. voor nu wel. Maar is het niet tegelijk de eerste stap naar dual core op een videoplank.
Misschien niet de beste oplossing maar wel de eerste (die nog werkt ook). Een dual core proc van intel of amd is nu misschien ook nog overkill omdat de applicaties nog niet dual proc ready zijn. Maar eerst komt de hardware en de software kan alleen maar volgen. En misschien gat nvidia wel naar het zelfde concept als AMD en Intel met de GPU. Volgens mij zijn de eerste planken met 2 cores al gespot
Maar daarna kregen ze als ik het goed zeg weer te veel hitte problemen waarom ze er weer vanaf moesten stappen. En ik denk dat ze nu wel is kunnen gaan overstappen naar 2 cores op 1 gpu net zlas bij een cpu.quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Videokaarten met 2 cores zijn nou niet echt nieuw te noemen. Die zijn er al eerder geweest. De Voodoo 5 5500 had al 2 cores en de Voodoo 5 6000 had er zelfs 4. Al is die laatste nooit echt verkrijgbaar geweest. En Ati had al de Rage Fury MAXX. Maar bij bovenstaande kaarten zaten de cores dan wel gescheiden.
[afbeelding]
Dat zou best kunnen. Dat weet ik niet precies. En bij die Voodoo 5 6000 had je toen ook nog een aparte adaptor nodig om hem van stroom te kunnen voorzien.quote:Op zondag 2 oktober 2005 10:53 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Maar daarna kregen ze als ik het goed zeg weer te veel hitte problemen waarom ze er weer vanaf moesten stappen. En ik denk dat ze nu wel is kunnen gaan overstappen naar 2 cores op 1 gpu net zlas bij een cpu.
Aan de andere kant kan dit wel is veel meer geld opleveren voor Nvidia.
Ik heb nu ook twee molex stekkers nodig in men GF9999 (6800 GPU)quote:Op zondag 2 oktober 2005 11:08 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Dat weet ik niet precies. En bij die Voodoo 5 6000 had je toen ook nog een aparte adaptor nodig om hem van stroom te kunnen voorzien.
Zou mij ook wel het handigst lijken. Als je tegenwoordig ook de grote van de koelers ziet zou het raar zijn als ze de cores apart zouden doen. En ze bakken die dingen ook steeds kleiner. Ati bakt zijn nieuwste generatie al op 0.09µ.
Ik heb er één nodig voor mijn X800Pro. Maar bij PCI-Express heb je al wat minder snel een molexconnector nodig. PCI-E kan een hogere wattage doorsturen.quote:Op zondag 2 oktober 2005 11:10 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Ik heb nu ook twee molex stekkers nodig in men GF9999 (6800 GPU)![]()
Maar hij doet het goed![]()
Ik wil graag apart zijnquote:Op zondag 2 oktober 2005 11:52 schreef super-muffin het volgende:
Waarom videoplank in de TT, het heet toch gewoon een videokaart
Zal denk ik niet zoveel verschil maken. Soms zit er op de 256 MB varianten zelfs langzamer geheugen.quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:24 schreef azaroth het volgende:
Uitstekende OP![]()
maar nog 1 vraagje
ik wil binnekort een nieuwe videokaart kopen (waarschijnlijk een gforce 6600 gt) maakt het nog uit of je de 128 mb of de 256 mb versie neemt?
Mist het geheugen even snel is al de 128MB versie zou ik toch voor de 256mb variant gaan.quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:24 schreef azaroth het volgende:
Uitstekende OP![]()
maar nog 1 vraagje
ik wil binnekort een nieuwe videokaart kopen (waarschijnlijk een gforce 6600 gt) maakt het nog uit of je de 128 mb of de 256 mb versie neemt?
dan moeten ze die wel als dusdanig herkennen zie dit artikel:quote:Op zondag 2 oktober 2005 12:36 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Mist het geheugen even snel is al de 128MB versie zou ik toch voor de 256mb variant gaan.
De eerste games komen al uit die baat hebben bij 512.
met de 256mb kaart zal je dus aanzienlijk langer doen dan de 128MB kaart (het is namelijk echt een verdubbeling van het geheugen).
Ik ben recent ook express voor de 256 gaan
quote:Moet je zien hoe een 7800GTX op 1280x1024 gedetecteerd word:
http://www.amdzone.com/pics/gaming/callofduty2/1280texture.JPG
en dan nu op 1600x1200:
http://www.amdzone.com/pics/gaming/callofduty2/1600texture.JPG
tssk, ik heb "vroegâh" al 2 voodoo2's aan elkaar geknoopt!quote:Op vrijdag 23 september 2005 17:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zoals in dat artikel staat geeft aan dat COD2 het niet netjes doet.quote:Op zondag 2 oktober 2005 13:11 schreef mschol het volgende:
[..]
dan moeten ze die wel als dusdanig herkennen zie dit artikel:
http://tweakers.net/nieuws/39151/
en dan wel dit:
[..]
Voor ¤250-¤300 heb je al een Radeon X800 XT of GeForce 6800GT. Die kaarten hebben standaard al 256 MB en die maken er in ieder geval wel gebruik van. Dus 256 MB is perse nutteloos te noemen.quote:Op zondag 2 oktober 2005 17:33 schreef IJsmuts het volgende:
goed topic,![]()
heb net even dat 512MB tweakers artikel doorgelezen en daar kwam dat mb-verhaal weer ter sprake. Hoe de fuck zit dat nu?? wat is sneller, 128 of 256?? of ligt het eraan in welke combi je het gebruikt, of zijn die mb's weer afhankelijk van......![]()
ik wil binnenkort een nieuwe plank kopen,maar niet voor honderden euro's, zat te denken aan 6600GT 128 mb, of deze kaart in sli. maar wat de fuck is voor 250-300 euro nou het snelst?? (op een amd 3500+ systeem). de meeste verklaren je voor gek als je voor een 256mb kaart gaat ("ja, als je graag teveel geld uitgeeft moet je dat doen") ik weet het ff niet meer met die kaarten.....
Tja, nog altijd rond de 180 euro, het is maar wat je weinig noemt.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:19 schreef Scorpie het volgende:
Hm, zoals in dat andere topic werd aangegeven is die Radeon dan wel de betere.
Maar kan je niet beter voor een Geforce 6600GT gaan, die dingen kosten weinig hoor ik en zijn goed in gebruik![]()
Wat voor racespelletjes? NFS Most Wanted of één of ander vaag Java internetspelletje?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 10:02 schreef sanger het volgende:
Had het al in ander topic staan, maar ook even hier.
Is voor office en Internet. Maar vriendin wil ook spelletjes spelen (voornamleijk racen).
Idd op aanbiedingen letten of toch weer die 6600GTquote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:28 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik wil een nieuwe videokaart maar ik heb daar dus totaal geen verstand van
Ik heb nu een NVIDIA GeForce4 Ti 4200
En ik kan met dit ding de games van dit moment totaal niet spelen
Boiling Point bijvoorbeeld op het allerlaagste en het loopt maar niet lekker
Fifa06 wilt ook niet helemaal perfect lopen
Mijn wensen voor een videokaart zijn eigenlijk simpel
1: Ik wil toch wel de nieuwste game's op high ress kunnen spelen
2: TV-out lijkt me ook wel leuk
En mijn budget ligt rond de 200¤
Maar ik wil graag een videokaart als kerst cadeu dus kan ik beter wachten tot december ofzo of worden ze dan duurder?
Ik heb gehoord dat ze rond kerst goedkoper worden
Misschien iets voor de OP? Overklokken is nog niet in dit topic te vinden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:37 schreef mschol het volgende:
weet iemand of de gigabyte GV-NX68T256DH een beetje overte klocken is..?
of heeft iemand met deze kaart ervaringen?
Daarom staat er ook de basisquote:Op maandag 17 oktober 2005 18:12 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Misschien iets voor de OP? Overklokken is nog niet in dit topic te vinden.
mijn vraag is inmiddels op die kaart watt achterhaald want ik ga toch voor een ander maar ok..quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:35 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Daarom staat er ook de basis
Vragen kunnen uiterarad wel gesteld worden
Ik heb hetzelfde probleem, dus ik hou dit in de gaten!quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:37 schreef azaroth het volgende:
ik zit er over te denken om een nieuwe videokaart (6600GT oid) te kopen, maar ik kwam er net achter dat mijn moederbord maar 4x agp heeft.
nu vraag ik jullie: is het de moeite waard om een 6600gt te kopen of kan ik beter een complete systeem-upgrade doen, dus naar pci-e etc...
huidig systeem:
cpu: pentium4@2,75 ghz
mobo: asus p4pe
vga kaart: gforce ti 4200
mem: 512mb (pc2700 ddr sdram)
wat godt zegt ben je van plan binnen een jaar een neiwu systeem te kopen: niet upgraden en later een echt goede upgrade doen...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 13:37 schreef azaroth het volgende:
ik zit er over te denken om een nieuwe videokaart (6600GT oid) te kopen, maar ik kwam er net achter dat mijn moederbord maar 4x agp heeft.
nu vraag ik jullie: is het de moeite waard om een 6600gt te kopen of kan ik beter een complete systeem-upgrade doen, dus naar pci-e etc...
huidig systeem:
cpu: pentium4@2,75 ghz
mobo: asus p4pe
vga kaart: gforce ti 4200
mem: 512mb (pc2700 ddr sdram)
thanksquote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:10 schreef mschol het volgende:
[..]
wat godt zegt ben je van plan binnen een jaar een neiwu systeem te kopen: niet upgraden en later een echt goede upgrade doen...
doe je dat niet dan kan je idd beyter naar de 6600GT of 6800 kijken
de 6800 AGP komt erg leuk uit de tests die ik heb gelezen bij tomshardwareguide en i.c.m het systeem dat je hebt kan het leuke prestaties neerzetten..
en bij alternate of vobis of powerline is de asus v9999 al te krijgen voor 129 euro...
De GE?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:18 schreef azaroth het volgende:
[..]
thanks![]()
ik denk dat ik voor die v9999 ga, want een complete upgrade wordt iets te prijzig
nee de "Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD"quote:
Ik denk dat ik ook voor die ga, leuk kaartje en betaalbaar!quote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:49 schreef azaroth het volgende:
[..]
nee de "Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD"
deze is een stuk goedkoper en ik heb al gelezen dat ie goed te overklokken is![]()
schijnt dat er mensen zijn die em tot 6800GT snelheid hebben weten te overklocken met een andere koeler erop...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:49 schreef azaroth het volgende:
[..]
nee de "Asus GeForce 6800 128MB DDR (AGP, DVI), V9999/TD"
deze is een stuk goedkoper en ik heb al gelezen dat ie goed te overklokken is![]()
lees deze ook eens door (of bekijk de 1600x1200 4xaa 8xaf test resultaten)quote:Op woensdag 19 oktober 2005 14:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook voor die ga, leuk kaartje en betaalbaar!
Eh...ja in dat geval is een 6800GT misschien beter?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:32 schreef mschol het volgende:
g
[..]
lees deze ook eens door (of bekijk de 1600x1200 4xaa 8xaf test resultaten)
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050705/index.html
klopt maar dan ook gelijk ruim 100 euro duurderquote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eh...ja in dat geval is een 6800GT misschien beter?
ik zit hier met een soort gelijk systeem:quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:54 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Ik zit zelf nu ook te twijfelen of ik mijn huidige radeon 9800 pro wil vervangen voor een andere videokaart. Ik wil er niet veel meer aan uitgeven dan ¤ 250,-.
Is het dan wel verstandig om iets nieuws te kopen of kan ik beter doorsparen en een nieuw systeem kopen.
Huidig systeem:
- AMD Athlon 2500+
- 1024 mb ram
- ATI radeon 9800 pro 128 mb
Alvast bedankt
Ik zou toch doorsparen. Vooral omdat AGP ook geen lang leven meer beschoren is. En die Radeon 9800 Pro kan denk ik nog wel even mee.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:54 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Ik zit zelf nu ook te twijfelen of ik mijn huidige radeon 9800 pro wil vervangen voor een andere videokaart. Ik wil er niet veel meer aan uitgeven dan ¤ 250,-.
Is het dan wel verstandig om iets nieuws te kopen of kan ik beter doorsparen en een nieuw systeem kopen.
Huidig systeem:
- AMD Athlon 2500+
- 1024 mb ram
- ATI radeon 9800 pro 128 mb
Alvast bedankt
Is inderdaad de betere keuze. De GeForce 7800 GTX en de Radeon X1800XT komen geeneens meer in een AGP-variant uit. De middensegmentkaarten nog wel (X1600XT), maar dat is ook maar afwachten in welke hoeveelheden dat zal zijn.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:11 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Dus een PCI-e kaart is dus een betere keuze om bij het nieuwe systeem te halen.
Is nog maar de vraag!quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:33 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is inderdaad de betere keuze. De GeForce 7800 GTX en de Radeon X1800XT komen geeneens meer in een AGP-variant uit. De middensegmentkaarten nog wel (X1600XT), maar dat is ook maar afwachten in welke hoeveelheden dat zal zijn.
PCIe heeft een veel hogere bandbreedte en wordt zowieso sneller als agpquote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:14 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Is nog maar de vraag!
Volgens mij komen er concurenten voor PCIe
Aangezien PCIe nauwlijks prestatie winst opleverd tegen over agp
Of heb ik dit heel erg verkeerd begrepen
Sterker nog... AGP 8x is sneller dan wat tegenwoordig de videokaart kan doorsturen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:14 schreef Godlike02 het volgende:
Is nog maar de vraag!
Ik ruil mijn 9800 pro toch maar om voor een x800 xl 256 mb.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:16 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Sterker nog... AGP 8x is sneller dan wat tegenwoordig de videokaart kan doorsturen.
AGP zit nog niet aan zij max-limits toen de PCI-e variant op de markt kwam. De videokaart die de AGP beperkingen gaat blootleggen moet nog uitgevonden worden, of komt pas volgend jaar uit.
PCI-e is op dit moment niet rendabel als je kijkt naar gegevensoverdracht. Maar heeft wel een langere lifecycle, bij een toekomstige upgrade kan PCI-e juist de doorslag geven.
AGP is uitontwikkeld, and proven technology. hooguit op BIOS-driver niveau is er nog extra winst te behalen.
PCI-e kan qua hardware nog kleine veranderen ondergaan. PCI-e (1) - PCI-e(16). Niet alle moederborden zijn uitgerust met de laatste HW-features.
En dat is iets waar ik nog een klein beetje huiverig voor ben. Dat er straks versies uit gaan komen.. PCI-e v1.0 en PCI-e v2.0 (iets soortgelijks met het USB vraagstuk).
Ik schaf liever over 3-5 jaar een nieuwe MoBo + grafka aan. Omdat je dan alle componenten ideaal met elkaar kunt laten samenwerken. Met de laatste features.
Anders moet je straks weer compromissen sluiten.
Een AGP Radion X800/850-Pro/XT/PE met een degelijk AGP (939) moederbord is geen domme keuze.Zeker niet als je later van plan bent om gelijk weer goed te gaan upgraden. En bijkomend voordeel is dat deze hardware nog goed uitwisselbaar is met je oude systeem (die je nu wilt vervangen). Altijd handig als er iets stuk gaat![]()
PCI-e is een 1 richtingsstraat, of je gaat ervoor of niet... en er is geen weg meer terug.
dan moet je me het volgende eff uitleggen nadat ik wat info heb gevonden op internet:quote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:16 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Sterker nog... AGP 8x is sneller dan wat tegenwoordig de videokaart kan doorsturen.
AGP zit nog niet aan zij max-limits toen de PCI-e variant op de markt kwam. De videokaart die de AGP beperkingen gaat blootleggen moet nog uitgevonden worden, of komt pas volgend jaar uit.
PCI-e is op dit moment niet rendabel als je kijkt naar gegevensoverdracht. Maar heeft wel een langere lifecycle, bij een toekomstige upgrade kan PCI-e juist de doorslag geven.
AGP is uitontwikkeld, and proven technology. hooguit op BIOS-driver niveau is er nog extra winst te behalen.
PCI-e kan qua hardware nog kleine veranderen ondergaan. PCI-e (1) - PCI-e(16). Niet alle moederborden zijn uitgerust met de laatste HW-features.
En dat is iets waar ik nog een klein beetje huiverig voor ben. Dat er straks versies uit gaan komen.. PCI-e v1.0 en PCI-e v2.0 (iets soortgelijks met het USB vraagstuk).
Ik schaf liever over 3-5 jaar een nieuwe MoBo + grafka aan. Omdat je dan alle componenten ideaal met elkaar kunt laten samenwerken. Met de laatste features.
Anders moet je straks weer compromissen sluiten.
Een AGP Radion X800/850-Pro/XT/PE met een degelijk AGP (939) moederbord is geen domme keuze.Zeker niet als je later van plan bent om gelijk weer goed te gaan upgraden. En bijkomend voordeel is dat deze hardware nog goed uitwisselbaar is met je oude systeem (die je nu wilt vervangen). Altijd handig als er iets stuk gaat![]()
PCI-e is een 1 richtingsstraat, of je gaat ervoor of niet... en er is geen weg meer terug.
Dat maximum van 30 GB/sec is tussen de processor op de videokaart en het videokaartgeheugen. Met de rest van het systeem wisselt een videokaart veel minder informatie uit. Zoals al gezegd is er nog geen videokaart op de markt geweest die tegen de beperkingen van AGP8X aanliep.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:17 schreef mschol het volgende:
dan moet je me het volgende eff uitleggen nadat ik wat info heb gevonden op internet:
AGP 8x heeft een maximum data througuput van 2.01GB/s
de Nvidia 5950 heeft een bandwioth van 30.4GB/sec volgens mij zit je er dan lang en breed aan????![]()
Wellicht is het goedkoper om er een zwaardere cooler (Zalman V700) erop te zetten en het beestje goed over te clocken.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 08:38 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Ik ruil mijn 9800 pro toch maar om voor een x800 xl 256 mb.
Nou ja, niet tegen de bandbreedte. Wel tegen het maximale wattage wat de AGP-poort kan doorgeven. Daarom zie je tegenwoordig ook aardig wat kaarten die je ook via een molexconnector moet aansluiten. Bij PCI-Express is de wattage opgevoerd.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 09:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dat maximum van 30 GB/sec is tussen de processor op de videokaart en het videokaartgeheugen. Met de rest van het systeem wisselt een videokaart veel minder informatie uit. Zoals al gezegd is er nog geen videokaart op de markt geweest die tegen de beperkingen van AGP8X aanliep.
Of er concurrenten aankomen zou ik niet precies weten. Wat ik wel weet is dat nVidia en ATI zelf geen AGP variant van de GeForce 7800GTX en de Radeon X1800XT gaan uitbrengen. Dus ze zullen het langzamerhand wel door gaan drukken.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:14 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Is nog maar de vraag!
Juist, maar dan mag je alle hardware gaan vervangen.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:44 schreef ElmarO het volgende:
En PCI-Express is meer dan alleen AGP. Het moet dacht ik op termijn ook de normale PCI-sloten gaan vervangen.
Verwijzing naar Tweakers naar een aantal OC-topics is ook voldoende.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:48 schreef Kiteless het volgende:
Zou je er in de OP nog even wat aan toe willen voegen over X- (en Y- en Z-) modes,
VESA local bus, lineaire framebuffers en dat soort dingen ?
we hebben het hier over de basisquote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:48 schreef Kiteless het volgende:
Zou je er in de OP nog even wat aan toe willen voegen over X- (en Y- en Z-) modes,
de VESA standaard, lineaire framebuffers en dat soort dingen ?
Daar heb ik totaal geen ervaring mee, dus of me dat nu wel zo verstandig lijktquote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:42 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wellicht is het goedkoper om er een zwaardere cooler (Zalman V700) erop te zetten en het beestje goed over te clocken.
Want persoonlijk zou ik de aanschaf nog max 1,5 jr uitstellen en dan upgraden met een nieuw moederbord (pci-e) + grafka. Want zo slecht is de R9800-pro nog niet.
Je kunt verschillende wegen bewandelen....quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:11 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Daar heb ik totaal geen ervaring mee, dus of me dat nu wel zo verstandig lijkt![]()
Of gaat dat allemaal via software?
Die kans zit er in..... hoe hoger de temperatuur hoe sneller onderdelen kunnen slijten. Vandaar dat koeling van een PC. een zeer belangrijk aspect is En daar moet je zeker niet op bezuinigen. Een goede en betrouwbare voeding is ook een nuttige aanwinst.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:55 schreef maniack28 het volgende:
Dan zal die GPU temp bij mij het probleem wel geweest kunnen zijn. 1,5 jaar terug is de pc oververhit geraakt toen de koeler kapot was, temps liepen op tot 75 gradenDus daarom zou mijn videokaart nu zo raar doen?
De hoeveelheid geheugen zegt niks over de snelheid van een videokaart!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:19 schreef crossover het volgende:
waarom zijn sommige 256 mb kaarten goedkoper dan sommige 128 mb kaarten
ligt dat aan de snelheid en kwaliteit verhouding ofzo?
Ja, die maatstaf is dus de videochip. Neem liever een tweedehands videokaart met weinig geheugen, maar wel een (redelijk) snelle chip, dan een nieuwe met veel geheugen en een langzame chip. Bijvoorbeeld een tweedehands Radeon 9800 Pro met 128 MB in plaats van een GeForce 6200 met 256 MB.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:43 schreef crossover het volgende:
is er dan een andere maatstaf voor de kwaliteit van een kaart?
het zal hier wel vaker voorbijkomen, maar ik wil net als iedereen niet te veel uitgeven (100/150 euro) en toch soepel kunnen spelen. er hoeft geen DVI uitgang (zo heet dat toch?) op te zitten, en niet perse een tv out.
Met moderne videokaarten met twee uitgangen (waarvan 1 DVI) kun je ook gewoon twee monitoren aansturen. Vaak zit er bij de videokaart een verloopstukje waardoor je op de DVI-uitgang een CRT-monitor (dus nog met beeldbuis) kunt aansluiten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:43 schreef crossover het volgende:
het zal hier wel vaker voorbijkomen, maar ik wil net als iedereen niet te veel uitgeven (100/150 euro) en toch soepel kunnen spelen. er hoeft geen DVI uitgang (zo heet dat toch?) op te zitten, en niet perse een tv out.
en kan ik mijn oude videokaart dan laten zitten zodat ik twee schermen kan aansluiten?
Nog even wachten en voor dat geld heb je een 6600GT.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:43 schreef crossover het volgende:
en kan ik mijn oude videokaart dan laten zitten zodat ik twee schermen kan aansluiten?
Is er een directe prijsdaling te verwachten?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:06 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Nog even wachten en voor dat geld heb je een 6600GT.
Anders nu een gewone Nvidia 6600
Een GeForce 6800 GT of een Radeon X800XT.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:32 schreef Scorpie het volgende:
en wat raden jullie aan voor een prijs van 250-300 euro?
Aan zoiets zit ik ook te denken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:50 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Een GeForce 6800 GT of een Radeon X800XT.
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten. Maar voor Half Life 2 zijn beide kaarten sowieso wel snel genoeg. Ik speel Half Life 2 op 1600×1200 met 4× AA en 8× AF met een Radeon X800 Pro.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:00 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Aan zoiets zit ik ook te denken.
P4 2,6ghz, 1 gig geheugen, ati radeon 9600 256mb. Als ik zo'n X800XT er in zet dan kan ik met die kaart nog wel een flinke tijd uitzitten. Tegen de tijd dat die kaart te langzaam wordt zal wellicht de rest van m'n pc ook te traag zijn, en koop ik een compleet nieuw systeem.
Maar is zo'n kaart nog wel in AGP vorm te krijgen?
Ik speel trouwens games als Half Life 2 en Call of Duty (straks COD2)
(elke op- of aanmerking is welkom)
eigenslijk kan je iedere kaart kopen...quote:Op zondag 6 november 2005 13:41 schreef Vroeger het volgende:
Ik heb een vraagje over dualhead videokaarten...
Wat is een goede videokaart voor het tegelijk aansluiten van een 17" TFT scherm en een 26" LCD tv? Een hoge resolutie is hier wel een belangrijk punt. Beide schermen moeten aangesloten worden op een 15-pin D-sub aansluiting. Verder game ik nooit op de pc, dus het hoeft niet een krachtige kaart te zijn.
Kortom: ik zoek een simpele videokaart met 2 maal een 15-pin D-sub uitgang.
En tuurlijk heb ik al her en der gezocht op het net, maar wellicht kan ik via jullie tips op een goede kaart uitkomen
6800GT!quote:Op maandag 19 december 2005 21:32 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Mijn Radeon9700 trekt QuakeIV zo maar matig. Stel nou dat ik een nieuwe videokaart zou kopen en max ¤200,- zou willen uitgeven. Welke moet ik volgens jullie dan hebben?![]()
Ik heb al het idee dat een 6600GT een goed idee is. Maar daar zit zoveel prijsverschil tussen![]()
Jou raad ik óók de 6800GT aan, ik weet alleen niet of hij nog AGP is, op de webshop waar ik altijd bestel iig niet.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:00 schreef xFriendx het volgende:
[..]
P4 2,6ghz, 1 gig geheugen, ati radeon 9600 256mb. Als ik zo'n X800XT er in zet dan kan ik met die kaart nog wel een flinke tijd uitzitten. Tegen de tijd dat die kaart te langzaam wordt zal wellicht de rest van m'n pc ook te traag zijn, en koop ik een compleet nieuw systeem.
Ik zoek ook AGP en eigenlijk max 200,-quote:Op maandag 19 december 2005 21:42 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
6800GT!
[..]
Jou raad ik óók de 6800GT aan, ik weet alleen niet of hij nog AGP is, op de webshop waar ik altijd bestel iig niet.
Die bestaat in een AGP versie, en die kaart zal het wel eventjes volhouden totdat de rest van je hardware de status 'obsolete' heeftquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:00 schreef xFriendx het volgende:
Met de 6800(GT) kun je toch wel nog zeker 2 jaar vooruit, met de 6600(GT) gok ik een jaarquote:Op dinsdag 20 december 2005 18:05 schreef HomerJ het volgende:
Ik wil een nieuwe videokaart kopen.
Ik zat te denken aan een Geforce 6600 of een 6800.
Hoeveel verschil zit er in de prijs, en kwaliteit?
Wat is het beste merk voor deze chipsets?
Weet iemand leuke aanbiedingen?(zowel nieuw als 2ehands)
Welke 6800? LE, GT, GE, etc.? En het is wel zo dat AGP 6800 GT kaarten inderdaad door schaarste in prijs zijn gestegen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:59 schreef Arnold_fan het volgende:
Een half jaar geleden koste de 6800 128 MB maar 130 euro, nu zijn ze allemaal veel duurder !?!
Dit vraagt om een PDFquote:Op woensdag 21 december 2005 20:07 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Ohw, 'k kreeg net de CT van komende maand (01/02-2006) in de bus. Daarin een zeer uitgebreid artikel over wat er momenteel verkrijgbaar is aan grafische chips en hoe het allemaal presteert. Verplicht leesvoer voor de actieve zoekers onder ons.![]()
in dat geval heb ik de 6800 net optijd gekocht, kostte me toen 130 euroquote:Op woensdag 21 december 2005 10:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Welke 6800? LE, GT, GE, etc.? En het is wel zo dat AGP 6800 GT kaarten inderdaad door schaarste in prijs zijn gestegen.
Wheheh 10 pagina's scannen en in pdf-frommelen? Daar heb ik helemaal geen tijd voor....quote:
En de ATI tegenhanger? Welke is dat?quote:Op woensdag 18 januari 2006 09:59 schreef Retuobak het volgende:
Hij is maar ietsje minder, het prijsverschil is totaal niet in verhouding tot het prestatieverschil, ultra is relatief erg duur zoals dat wel vaker geldt voor de topmodellen uit een serie.
Oke, die had ik op het oog, maar wist het niet zeker. En een X850 ?quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:06 schreef Retuobak het volgende:
ATi had destijds er de X800XT tegenover staan
de ax850pro van asus is best OKquote:Op woensdag 18 januari 2006 10:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke, die had ik op het oog, maar wist het niet zeker. En een X850 ?
6800 XT ????quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:09 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik zag een 6800 XT 128 MB voor 130 euro en een 6600 256 MB voor 100 euro, zijn dit goede prijzen of zijn er momenteel aanbiedingen waarbij ze goedkoper zijn?
http://www.pcmegastore.nl(...)products_id=98722096quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:14 schreef mschol het volgende:
[..]
6800 XT ????
die ken ik niet
ken wel de geforce 6800 , die heb ik gehaald (de agp versie, 128MB ram) vcoor 130 euro en das een heel leuke prijs/kwaliteit verhouding
en 6600 is langzamer ald de 6800
zoek maar op tomshardware guide.com
hmm...quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:33 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
http://www.pcmegastore.nl(...)products_id=98722096
Hoe duur is niet zo heel duur?quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:00 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
de ax850pro van asus is best OKen niet zo heel duur.
![]()
Speel je spelletjes, zo nee, pak dan een X300 PCI-E dat is al ruim voldoende.quote:Op donderdag 27 april 2006 15:32 schreef Boink het volgende:
Hoi.
Pas een nieuwe computer en nog geen videokaart gekocht omdat mijn moederbord dual screen aankon. Wat dus niet het geval is.
Ik zoek dus een videokaart die dual screen ondersteund. Ik heb 1 DVI convertje, dus 1 met 1 VGA en 1 DVI aansluiting zou wel gunstig zijn.
Maximale uit te geven? 175 tot 200 euro.![]()
Wat ik nu heb is
Asus A8N-VM-CSM S939 mATX
Maxtor 200GB S-ATA
AMD64 3200XP+
En 1 gig Dual Channel.
Iemand suggesties?
Zoja, neem een 100 euro bij je budget en neem een 7900GTquote:Op donderdag 27 april 2006 16:52 schreef Brembo het volgende:
[..]
Speel je spelletjes, zo nee, pak dan een X300 PCI-E dat is al ruim voldoende.
En welke te kiezen met agp en pci?quote:Op donderdag 27 april 2006 16:52 schreef Brembo het volgende:
[..]
Speel je spelletjes, zo nee, pak dan een X300 PCI-E dat is al ruim voldoende.
als je nieuwe neemt eerst kijken of je moederbord pcie ondersteund, zoja haal dan een pcie kaart anders moet je nog een agp kaart halen..quote:Op maandag 26 juni 2006 07:44 schreef Crashcat het volgende:
[..]
En welke te kiezen met agp en pci?
Ik wil 3 schermen aansluiten.
De nieuwe matrox triplehead2go is nog veeeeeels te duur.
Kom net achter dat ik een radeon 9200 met dvi en vga aansluiting hebquote:Op maandag 26 juni 2006 09:41 schreef mschol het volgende:
[..]
als je nieuwe neemt eerst kijken of je moederbord pcie ondersteund, zoja haal dan een pcie kaart anders moet je nog een agp kaart halen..
en wat betreft 3 monitoren: je zou e.v.t. een vga splitter kunnen kopen die de een extra vga poort creeert
(en waarom zou je 3 schermen willen aansluiten vraag ik me dan af..)
Voor 150-160 euro kan je een 9600gt krijgen, die de 8600gts ver achter zich laat. Als je naar de benchmarks hier kijkt is die over het algemeen 2-4x zo snel.quote:Op maandag 25 februari 2008 21:57 schreef Dreetjuh het volgende:
Ik post het hier omdat ik geen zin heb om een nieuw topic aan te maken, en dit toch een centraal topic is
Ik vind dat het tijd wordt om mijn 6600GT eens te vervangen, maar ik wil niet al te veel geld uitgeven.
ik dacht zelf aan een 8600GTS van MSI.
Het gaat me niet zozeer om dx10, heb toch geen vista.
Ik game wel regelmatig, maar het hoeft van mijn niet allemaal op ultra-high ofzo.
Ik merk alleen wel dat mn 6600 steeds meer moeite begint te krijgen, misschien onder andere doordat het maar 128MB heeft.
Nu ben ik wel eens nieuwschierig naar de mening van mensen die meer verstand van dat soort zaken hebben dan ik, is de 8600GTS goed genoeg of zijn er betere (zelfde prijsklasse ongeveer) kaarten te krijgen?
Of een ATI 3870 , die je voor 160 kan kopen en sneller is. Moet je wel ff de andere benchmarks bekijken en niet alleen Lost planet benchmark.....1 spel is niet representatief voor een Videokaart.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:56 schreef kipknots het volgende:
[..]
Voor 150-160 euro kan je een 9600gt krijgen, die de 8600gts ver achter zich laat. Als je naar de benchmarks hier kijkt is die over het algemeen 2-4x zo snel.
Het is maar goed dat ik nog heb nagevraagd, de 9600GT en 3870 zijn inderdaad veel beter.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 01:35 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Of een ATI 3870 , die je voor 160 kan kopen en sneller is. Moet je wel ff de andere benchmarks bekijken en niet alleen Lost planet benchmark.....1 spel is niet representatief voor een Videokaart.
Wat ik lees is dat het afhankelijk is van het moederbord dat je hebt. Als je een moederbord hebt met een fatsoenlijk pci-e 1.0(a) slot dat zou een pci-e 2.0 kaart geen problemen moeten geven. Misschien dat je het na kan vragen bij je mobo fabrikant.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:36 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
Het is maar goed dat ik nog heb nagevraagd, de 9600GT en 3870 zijn inderdaad veel beter.
Eens even kijken welke ik nu ga kiezen, ik neem aan dat de zooi bij de driver van ATI net zo makkelijk te begrijpen is als die van Nvidia.
ik zag trouwens staan in de winkel waar ik de kaarty ga kopen dat de 9600gt PCIe2.0 is, ik heb voor zover ik weet gewoon PCIe, maakt dat nog iets uit?
ik lees net iets over dat pcie1.0a problemen kan geven met pcie2.0 kaarten, en ik ben er ook achter dat ik pcie1.0a heb...
dan valt de 9600gt dus al af, de ati kaart weet ik niet welke pcie dat is, maar als ik ook nog een nieuw moederbord moet kopen zal ik dus nog even moeten wachten...![]()
Daar was ik net mee bezigquote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:06 schreef kipknots het volgende:
[..]
Wat ik lees is dat het afhankelijk is van het moederbord dat je hebt. Als je een moederbord hebt met een fatsoenlijk pci-e 1.0(a) slot dat zou een pci-e 2.0 kaart geen problemen moeten geven. Misschien dat je het na kan vragen bij je mobo fabrikant.
8800Gt word binnenkort EOL ( End Of Life ) en vervangen door de 9600GT uit de 9*00 serie.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 09:20 schreef SicSicSics het volgende:
Een centraal topic!![]()
Ik kom even een beetje afvies vragen. Het is ongeveer als volgt;
SItuatie:
Ik heb in een ver verleden 3 ATI kaartjes achter elkaar (vraag me niet naar type nummers dat weet ik echt niet meer) opgebrand, kapot, finito... dood. Daarna heb ik een serie Nvidia kaarten gehad waar ik nooit problemen mee heb gekend.
Probleem:
Ik wil een nieuw systeem aanschaffen met een leuk video kaartje. De 8800GT is al een beetje oud aan het worden en er moet toch wel iets beters zijn/komen. ATI echter heeft al een 1Gb kaartje, ik ben alleen bang om een ATI kaart te kopen, omdat ik hier in het verleden écht slechte ervaringen mee heb gehad.
Aan de ene kant zijn er veel mensen lyrisch over deze kaart en aan de andere kant kom ik toch weer commentaren als 'fried' en 'to hot' tegen.
Vraag:
Komt Nvidia op korte termijn (3 mndn max.) met een 1Gb 8800GT danwel een nieuwere kaart? En is anders deze kaart RX3870X2-T2D1G-OC de moeite waard?
Ik wil gewoon een mooie kaart en geen gezeik namelijk!
Jeetje, even verder kijken dan mijn neus lang is levert toch een redelijke hoeveelheid Geforce kaartjes op met 1Gb geheugen... Ook de NX8800-ULTRA klinkt best spannend.
Met dit progje kan je ook je mobo type zien: http://www.cpuid.com/download/cpuz_144.zipquote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:08 schreef Dreetjuh het volgende:
[..]
Daar was ik net mee bezig![]()
maar nu moet ik eerst mn hele pc weer open maken voor een serienummer die ze willen weten...
helaas ken ik ook niemand met een pcie2.0 kaart, anders kon ik het gewoon uitproberen
moet dus wel goed gaanquote:Dear Sir,
Generally, PCIE 2.0 VGA card is backward compatible to PCIE 1.0 interface.
Maybe you can contact the VGA card manufacturer to see if they have tested their
product on 939Dual-SATA2.
Thanks for the email.
Yours truly,
ASRock
Van de HD3850 en 3870 gaan ze sowieso omlaag. Wat weer komt door de 9600GT.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:10 schreef Feitosa het volgende:
[..]
8800Gt word binnenkort EOL ( End Of Life ) en vervangen door de 9600GT uit de 9*00 serie.
De prijzen van de HD3870X2 gaan dacht ik ook omlaag.
Heb hier zelf nog een 7600Gt agp. Niet bepaald een gamemonster, maar ik speel toch maar oudere spellen.quote:Op maandag 10 maart 2008 20:40 schreef geelkuikentje het volgende:
Wist niet dat er een centraal topic was over dit onderwerp.
Even de vraag die ik had hier neergooien
Ik kan van iemand gratis een nVidia 7600 GT 256 Mb krijgen. Zelf heb ik een ATI Radeon x1650pro 512 Mb. Zou dit de moeite zijn van overzetten?
Als ik kijk bij Toms Hardware had ik het verschil groter verwacht.
Mocht ik deze in mijn pc willen doen. Eerst uninstallen van Catalyst, dan kaart eruit, 7600 GT erin, nieuwste nvidia drivers installeren of is er een handigere volgorde?
Rest van de PC:
q6600
2048 Mb intern
Vista Home Premium
Dacht dat het ook te maken kan hebben met welke chipset er op je moederbord zit. Had gehoord dat een bepaalde VIA chip + 8800gt niet echt werkt. Maar dit kan ik niet bewijzen.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:16 schreef Intrepidity het volgende:
Nog een tip voor de mensen die fijn een nieuwe PCIe kaart in een wat ouder systeem willen gooien, kijk ff naar de versie van de PCIe bus![]()
Ik had dus fijn een 8800gt gekocht (met PCIe 2.0) omdat het systeem voornamelijk grafisch gezien niet meer vooruit te branden was... Mijn moederbord was 2 jaar oud en had dus PCIe 1.0a, en dat levert een heel mooi zwart beeld op..
Maargoed, wou volgende maand toch de rest ook vervangen, dus dat heb ik maar naar voren geschoven
Ik zit nog in de tijd dat een AGP8x kaart gewoon werkte in een AGP8x-slot, maar dat werkt tegenwoordig dus niet meer zo
PCIe 2.0 zou backward compatible moeten zijnquote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:16 schreef Intrepidity het volgende:
Nog een tip voor de mensen die fijn een nieuwe PCIe kaart in een wat ouder systeem willen gooien, kijk ff naar de versie van de PCIe bus![]()
Ik had dus fijn een 8800gt gekocht (met PCIe 2.0) omdat het systeem voornamelijk grafisch gezien niet meer vooruit te branden was... Mijn moederbord was 2 jaar oud en had dus PCIe 1.0a, en dat levert een heel mooi zwart beeld op..
Maargoed, wou volgende maand toch de rest ook vervangen, dus dat heb ik maar naar voren geschoven
Ik zit nog in de tijd dat een AGP8x kaart gewoon werkte in een AGP8x-slot, maar dat werkt tegenwoordig dus niet meer zo
je kan volgens mij de 8800gt al voor <150 euro krijgen....quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:22 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Welke kaart in de <¤150 range is momenteel "The Most Bang For a Buck"?![]()
Ik denk aan de HD3870, maar is dat ook zo?
Anders lees je effe de vorige postquote:Op vrijdag 30 mei 2008 11:01 schreef mschol het volgende:
[..]
je kan volgens mij de 8800gt al voor <150 euro krijgen....
Het zou inderdaad backward compatible moeten zijn ja, maar er zijn wat chipsets (o.a. VIA en ook wat nForce chipsets, zoals op mijn plank) die er een zooitje van makenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:27 schreef 1-of-6Billion het volgende:
[..]
PCIe 2.0 zou backward compatible moeten zijn![]()
Ik heb deze week een HD3870 in een Asus A8N-E (S939 / nForce4, uit 2005?) moederbord gestoken. En dat werkt (bijna) perfect![]()
2005? Oe, da's 3 jaar. Tijd voor een upgrade![]()
opzich geen slecht kaartje al zijn er inmiddels toch betere deals (prijs/kwaliteit) te krijgen.. als je geen voorkeur hebt voor een bepaald merk (ati/nvidia)quote:Op vrijdag 5 september 2008 23:10 schreef Edwinuss het volgende:
Ik heb de Point of View 8800 GT gekocht gister. Ik heb het gevoel dat ik een goede aankoop heb gedaan. Is dat een beetje een normaal kaartje ?
Kwalitatief goed kaartje! Alles op DX9 werkt perfect. Aan DX10 zou ik me nog niet wagen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 23:10 schreef Edwinuss het volgende:
Ik heb de Point of View 8800 GT gekocht gister. Ik heb het gevoel dat ik een goede aankoop heb gedaan. Is dat een beetje een normaal kaartje ?
Wat is er mis met DX10 met deze kaart. Hij is hardware DX10 dus dat moet lukkenquote:Op maandag 22 september 2008 07:42 schreef Blinker het volgende:
[..]
Kwalitatief goed kaartje! Alles op DX9 werkt perfect. Aan DX10 zou ik me nog niet wagen.
Je kan er in ieder geval goed mee vooruit
Bij Flight Simulator X kun je het goed zien, maar volgensmij kun je het daar niet instellen..quote:Op maandag 22 september 2008 08:39 schreef geelkuikentje het volgende:
Zijn er spellen waar je kan instellen DX9 of DX10 en dat je ook daadwerkelijk het verschil ziet tussen 9 en 10? Dan kan ik het eens met eigen ogen zien zeg maar.
8800gt doet, i.c.m. een amd 6000+ hierzo crysis 1280x1024 op high rond de 30fps, in DX10 mode..quote:Op maandag 22 september 2008 07:42 schreef Blinker het volgende:
[..]
Kwalitatief goed kaartje! Alles op DX9 werkt perfect. Aan DX10 zou ik me nog niet wagen.
Je kan er in ieder geval goed mee vooruit
Wow, da's wel een wereld van verschil. Zou er bij mij dus echt wel gaaf uit zienquote:Op maandag 22 september 2008 09:11 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Bij Flight Simulator X kun je het goed zien, maar volgensmij kun je het daar niet instellen..
[ afbeelding ]
Ik speel ook Crysis op DX10, en bij mij werkt het prima? Mooi beeld, goede framerate. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat de rest van je pc goed up to date is.....quote:Op maandag 22 september 2008 08:00 schreef Blinker het volgende:
Hij is inderdaad DX10 en het enige vergelijkbare dat ik van die kaart ken is crysis en dat speelt gewoon een stuk minder soepel dan DX9.
Ik heb geen idee hoe dit met andere spellen zitten, maar naar mijn mening is deze kaart nog niet helemaal volwassen voor DX10.
COD4 is niet echt een oudere game hoor, COD1, UO en COD2 zijn oudere games.....quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:36 schreef Radjesh het volgende:
Wat is nu de beste keus als ik rond de 40 euro wil uitgeven? De kaart moet dan wel oudere games ( COD4 ) goed kunnen draaien.
Op een oude pc kan COD1 ook heavy zijn. Voor een pc die de laatste 3 jaar is verkocht moet COD2 geen enkel probleem zijn.quote:Op maandag 3 november 2008 15:15 schreef Antony1989 het volgende:
CoD2 kan anders ook nog best wel heavy zijn hoor op een wat simpelere pc.
Zoals ik al eerder zei, een leuke midrange videokaart.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hoe denkt men hier over een Asus EAH4670 met 1 GB geheugen? Wordt eigenlijk alleen gebruikt om WoW te spelen.
Hmm, ik wil mn specs natuurlijk wel op hoog zetten en flink wat fps overhouden... Kent iemand een goeie 1 GB vidcard voor minder dan 150 euro?quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, een leuke midrange videokaart.
Voor 150 euro krijg je natuurlijk ook niet meer dan een midrange kaart.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:20 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Hmm, ik wil mn specs natuurlijk wel op hoog zetten en flink wat fps overhouden... Kent iemand een goeie 1 GB vidcard voor minder dan 150 euro?
Dat dus.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:01 schreef Godtje het volgende:
[..]
Voor 150 euro krijg je natuurlijk ook niet meer dan een midrange kaart.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
Je moet ook niet kijken naar high-end, midrange, etc.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik vind bijv. 250 euro een beetje erg veel voor een videokaart, zelfs "koopjes" zijn vaak duurder dan 150 euro, en dan heb je nog maar 512 MB
een fatsoenlijke videokaart is vaak dan ook duurder dan 150 euro..quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik vind bijv. 250 euro een beetje erg veel voor een videokaart, zelfs "koopjes" zijn vaak duurder dan 150 euro, en dan heb je nog maar 512 MB
Dat hangt ervanaf.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 07:35 schreef mschol het volgende:
[..]
een fatsoenlijke videokaart is vaak dan ook duurder dan 150 euro..
ik heb nu een 8800GT 512MB en daarmee kan ik crysis op 1280x1024 spelen (med-high details)
je moet je niet blind staren op de hoeveelheid MB's op een kaart, dat zegt namelijk niks over de uiteindelijk performance van die kaart
toegegeven, er zijn uitzonderingen. Maar (mijn) stelregel is iig: niet teveel blind staren op de hoeveelheid MB'squote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:00 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Dat hangt ervanaf.
Als je een 4850 hebt, en je hebt maar 512MB en je speelt een game op 1920*1080 met hoge details.
Zul je merken dat het niet zo soepel meer gaat.
Heb je dan de 1GB versie, kun je veel meer op high zetten, en gaat het ook nog wel soepel.
Ik merk het wel bij GTA4.
Ik heb dezelfde vraag. Mijn voeding heeft een piek van 400W, maar de 12v lijnen geven maar 10A en 13A. Die 2 mag je niet gewoon optellen als ik google mag geloven. Maar zelfs voor een simpele kaart wordt al 18A op de 12v gevraagd. Voor de rest heb ik slechts 1 HDD, DVD-RW drive en een CPU (Core2Duo; 65W)quote:Op woensdag 11 november 2009 14:04 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Een flinke kick van mij!
Ben van plan om een nvidia 9600gt aan te schaffen. Nu heb ik er een 6600gt inzitten met een 400w Qtec voeding.
Enig idee of mijn voeding de 9600gt gaat trekken?
Nog een specifiek merk? (saphire, xfx, asus ofzo)quote:Op woensdag 30 december 2009 19:36 schreef Antony1989 het volgende:
Als je ergens een 2dehandse 4850 ofzo op de kop kunt tikken kun je wel vooruit met dat spel. tot 60 euro zit je met de 4670. Opsig zou je het daar ook wel mee moeten redden met alles op medium en sommige onderdelen high.
Zou niks uit moeten maken, sommige hebben een iets hogere kloksnelheid dan de andere, maar dat kun je later zelf ook nog overclocken.quote:Op woensdag 30 december 2009 19:37 schreef cerror het volgende:
[..]
Nog een specifiek merk? (saphire, xfx, asus ofzo)
Definieer alles.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:49 schreef LangBlaadje het volgende:
Ik heb pas de HD5770 gekocht, wat een kaartje!Zelfs met mijn verouderde cpu (Athlon 4200+) draai ik alles op max
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |