Die kans zit er in..... hoe hoger de temperatuur hoe sneller onderdelen kunnen slijten. Vandaar dat koeling van een PC. een zeer belangrijk aspect is En daar moet je zeker niet op bezuinigen. Een goede en betrouwbare voeding is ook een nuttige aanwinst.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:55 schreef maniack28 het volgende:
Dan zal die GPU temp bij mij het probleem wel geweest kunnen zijn. 1,5 jaar terug is de pc oververhit geraakt toen de koeler kapot was, temps liepen op tot 75 gradenDus daarom zou mijn videokaart nu zo raar doen?
De hoeveelheid geheugen zegt niks over de snelheid van een videokaart!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:19 schreef crossover het volgende:
waarom zijn sommige 256 mb kaarten goedkoper dan sommige 128 mb kaarten
ligt dat aan de snelheid en kwaliteit verhouding ofzo?
Ja, die maatstaf is dus de videochip. Neem liever een tweedehands videokaart met weinig geheugen, maar wel een (redelijk) snelle chip, dan een nieuwe met veel geheugen en een langzame chip. Bijvoorbeeld een tweedehands Radeon 9800 Pro met 128 MB in plaats van een GeForce 6200 met 256 MB.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:43 schreef crossover het volgende:
is er dan een andere maatstaf voor de kwaliteit van een kaart?
het zal hier wel vaker voorbijkomen, maar ik wil net als iedereen niet te veel uitgeven (100/150 euro) en toch soepel kunnen spelen. er hoeft geen DVI uitgang (zo heet dat toch?) op te zitten, en niet perse een tv out.
Met moderne videokaarten met twee uitgangen (waarvan 1 DVI) kun je ook gewoon twee monitoren aansturen. Vaak zit er bij de videokaart een verloopstukje waardoor je op de DVI-uitgang een CRT-monitor (dus nog met beeldbuis) kunt aansluiten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:43 schreef crossover het volgende:
het zal hier wel vaker voorbijkomen, maar ik wil net als iedereen niet te veel uitgeven (100/150 euro) en toch soepel kunnen spelen. er hoeft geen DVI uitgang (zo heet dat toch?) op te zitten, en niet perse een tv out.
en kan ik mijn oude videokaart dan laten zitten zodat ik twee schermen kan aansluiten?
Nog even wachten en voor dat geld heb je een 6600GT.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:43 schreef crossover het volgende:
en kan ik mijn oude videokaart dan laten zitten zodat ik twee schermen kan aansluiten?
Is er een directe prijsdaling te verwachten?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:06 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Nog even wachten en voor dat geld heb je een 6600GT.
Anders nu een gewone Nvidia 6600
Een GeForce 6800 GT of een Radeon X800XT.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:32 schreef Scorpie het volgende:
en wat raden jullie aan voor een prijs van 250-300 euro?
Aan zoiets zit ik ook te denken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:50 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Een GeForce 6800 GT of een Radeon X800XT.
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten. Maar voor Half Life 2 zijn beide kaarten sowieso wel snel genoeg. Ik speel Half Life 2 op 1600×1200 met 4× AA en 8× AF met een Radeon X800 Pro.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:00 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Aan zoiets zit ik ook te denken.
P4 2,6ghz, 1 gig geheugen, ati radeon 9600 256mb. Als ik zo'n X800XT er in zet dan kan ik met die kaart nog wel een flinke tijd uitzitten. Tegen de tijd dat die kaart te langzaam wordt zal wellicht de rest van m'n pc ook te traag zijn, en koop ik een compleet nieuw systeem.
Maar is zo'n kaart nog wel in AGP vorm te krijgen?
Ik speel trouwens games als Half Life 2 en Call of Duty (straks COD2)
(elke op- of aanmerking is welkom)
eigenslijk kan je iedere kaart kopen...quote:Op zondag 6 november 2005 13:41 schreef Vroeger het volgende:
Ik heb een vraagje over dualhead videokaarten...
Wat is een goede videokaart voor het tegelijk aansluiten van een 17" TFT scherm en een 26" LCD tv? Een hoge resolutie is hier wel een belangrijk punt. Beide schermen moeten aangesloten worden op een 15-pin D-sub aansluiting. Verder game ik nooit op de pc, dus het hoeft niet een krachtige kaart te zijn.
Kortom: ik zoek een simpele videokaart met 2 maal een 15-pin D-sub uitgang.
En tuurlijk heb ik al her en der gezocht op het net, maar wellicht kan ik via jullie tips op een goede kaart uitkomen
6800GT!quote:Op maandag 19 december 2005 21:32 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Mijn Radeon9700 trekt QuakeIV zo maar matig. Stel nou dat ik een nieuwe videokaart zou kopen en max ¤200,- zou willen uitgeven. Welke moet ik volgens jullie dan hebben?![]()
Ik heb al het idee dat een 6600GT een goed idee is. Maar daar zit zoveel prijsverschil tussen![]()
Jou raad ik óók de 6800GT aan, ik weet alleen niet of hij nog AGP is, op de webshop waar ik altijd bestel iig niet.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:00 schreef xFriendx het volgende:
[..]
P4 2,6ghz, 1 gig geheugen, ati radeon 9600 256mb. Als ik zo'n X800XT er in zet dan kan ik met die kaart nog wel een flinke tijd uitzitten. Tegen de tijd dat die kaart te langzaam wordt zal wellicht de rest van m'n pc ook te traag zijn, en koop ik een compleet nieuw systeem.
Ik zoek ook AGP en eigenlijk max 200,-quote:Op maandag 19 december 2005 21:42 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
6800GT!
[..]
Jou raad ik óók de 6800GT aan, ik weet alleen niet of hij nog AGP is, op de webshop waar ik altijd bestel iig niet.
Die bestaat in een AGP versie, en die kaart zal het wel eventjes volhouden totdat de rest van je hardware de status 'obsolete' heeftquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:00 schreef xFriendx het volgende:
Met de 6800(GT) kun je toch wel nog zeker 2 jaar vooruit, met de 6600(GT) gok ik een jaarquote:Op dinsdag 20 december 2005 18:05 schreef HomerJ het volgende:
Ik wil een nieuwe videokaart kopen.
Ik zat te denken aan een Geforce 6600 of een 6800.
Hoeveel verschil zit er in de prijs, en kwaliteit?
Wat is het beste merk voor deze chipsets?
Weet iemand leuke aanbiedingen?(zowel nieuw als 2ehands)
Welke 6800? LE, GT, GE, etc.? En het is wel zo dat AGP 6800 GT kaarten inderdaad door schaarste in prijs zijn gestegen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:59 schreef Arnold_fan het volgende:
Een half jaar geleden koste de 6800 128 MB maar 130 euro, nu zijn ze allemaal veel duurder !?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |