Mijn favoriet: Moraalelastixquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 10:15 schreef SchnappiSchnap het volgende:
Ozewiezewozewiezewallakristallix !
Dat waren pas namen!
Ja, klopt. Het precieze punt in de strip waar Uderzo het overneemt kun je ook zien. Het begint dan te regenen en het weer klaart niet meer op.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 04:36 schreef remlof het volgende:
[..]
oeps oh ja Goscinny was de schrijver... maar die stierf toch terwijl ie 'en de Belgen' schreef? ergens begin/midden jaren tachtig
Dan dient die vertaler met een Menhir op zijn hoofd geslagen te worden zoals Obelix zo goed kan. Broeva Haro!quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:55 schreef chibibo het volgende:
[..]
Dat is oud nieuws. Een beslissing van de vertaler, die hij ondanks veel protesten weigert terug te draaien.
Had Goscinny ook niet iets met deze Cowboy te maken? Onee, dat was Hoempapa de Indiaan.quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Lucky Luke is een dijk van een strip, die al meer dan, wat is het, 30 jaar? een onverschrokken niveau heeft met uitstekend onderzochte verhalen .
Ook met Lucky Luke ja. (Morris en Goscinny)quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:43 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Had Goscinny ook niet iets met deze Cowboy te maken? Onee, dat was Hoempapa de Indiaan.
En de Noormannen:quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 10:46 schreef Young_David het volgende:
Mooiste asterixnamen:
Nulnulnix
Soepinblix
Malcolmix
Brucewillix
ik vond het vroeger altijd leuk dat de namen te ingewikkeld warenquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
triestig
Zeker omdat de doelgroep nu de jongere lezers zijn en dat te ingewikkeld voor ze is of zo
Heeft mij vroeger nooit belemmerd om ze te lezen.
Ja precies, kapitein Schelvis in plaats van kapitein Haddockquote:Op woensdag 19 oktober 2005 12:54 schreef SunChaser het volgende:
En die namen ook belachelijk.
Straks gaan ze Kuifje nog vertalen in andere namen...
Weet je het email adres? Ik zou de vertaler c.q. uitgever graag eens een vriendelijk mailtje willen sturenquote:
Asterix is ook doodquote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:55 schreef The_M het volgende:
Hopen dat er snel weer een andere schrijver komt, anders is Asterix voorgoed dood![]()
Ik denk dat het de uitgever vooral interesseert of het verkoopt. Ik adviseer dus een koopstaking.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:52 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ja precies, kapitein Schelvis in plaats van kapitein Haddock![]()
Het allermafste is nog de naam Grootmocum voor 1 van de Romeinse kampen, alsof dat dorp in Noord Holland ligt ofzo. Echt onvoorstelbaar idioot.
Overal op internet lees je kritiek over die nieuwe vertaling, en het interesseert de uitgever blijkbaar geen reet.
Neen, dit album is een tragediequote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:32 schreef De_Hertog het volgende:
M'n vader heeft het album ook gekocht, wilde het vanavond gaan lezen maar ik zie er nu bijna tegen op.. Is dit verhaal dan ook zo veel erger dan de vorige paar? Ik vond de laatste albums, alhoewel zeker niet van het niveau van 'vroeger', nog steeds leuk om te lezen. Is er dan nog hoop voor dit album voor mij?
Het begint er op te lijken ja. Zelfs Fokke en Sukke denken er zo over:quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:35 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Neen, dit album is een tragedie
Tsja, zo leren ze het natuurlijk nooit, en krijgen we alleen maar baggerverhalen in een rotte vertaling..quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:41 schreef marcb1974 het volgende:
Ik ga het toch maar halen straks, hopen dat het niet te erg tegenvalt.
Inderdaad, gewoon de originele Franse versies kopen daar schieten we wat mee op.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Tsja, zo leren ze het natuurlijk nooit, en krijgen we alleen maar baggerverhalen in een rotte vertaling..
Op Fok! hier voor een eigen vertaling zorgen. Of is dat illegaal?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:17 schreef Djaser het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon de originele Franse versies kopen daar schieten we wat mee op.
jammer.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:30 schreef Djaser het volgende:
Dat is illegaal.
zo kwam ik jaaaren later eens in een frans kookboek dat ik bij de slegte had gekocht een recept voor Baba aux Rum tegen, zat toen ineens (in een volle trein trouwensquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 04:23 schreef remlof het volgende:
[..]
*mee eens is, houwel ik 'adfundum' wel een grappige naam vind voor een romeins fort
Dan heb je nog steeds het baggerverhaal. (Naar het schijnt dan he) Die nieuwe vertalingen moet je sowieso niet kopen natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:17 schreef Djaser het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon de originele Franse versies kopen daar schieten we wat mee op.
Jezus koop hem dan 2e hands zeg ipv dit wanproduct geld op te laten leverenquote:Op maandag 19 december 2005 07:58 schreef cafca het volgende:
Ik heb hem nog steeds niet gehaald, ik vrees met grote vreze.
Maar ga hem toch nog wel halen, om de verzameling compleet te houden.
En die nieuwe vertalingen:![]()
![]()
Hij is echt niet leuk cafca, het gaat gewoon 10 keer nergens over en de vertaling van die namen echt horor. Maar ik heb hem ook gehaald om de verzameling compleet te houden, misschien bij een volgende keer dat ik hem toch eerst doorblader.quote:Op maandag 19 december 2005 07:58 schreef cafca het volgende:
Ik heb hem nog steeds niet gehaald, ik vrees met grote vreze.
Maar ga hem toch nog wel halen, om de verzameling compleet te houden.
En die nieuwe vertalingen:![]()
![]()
Hm, da's eigenlijk best een goed idee.....quote:Op maandag 19 december 2005 16:07 schreef Laton het volgende:
[..]
Jezus koop hem dan 2e hands zeg ipv dit wanproduct geld op te laten leveren![]()
Bron: Metroquote:Opvolgers voor Asterix
De gebroeders Frédéric en Thierry Mébarki zijn de grootste gegadigden om de serie Asterix van Albert Uderzo over te nemen. Het duo assisteert de geestelijk vader van Asterix al enige jaren met het inkten en inkleuren. Dat heeft Uderzo in interviews met de Franse kranten laten doorschemeren. “Maar zolang ik nog kan tekenen, doe ik het!”, verzekert de 81-jarige Fransman. In oktober moet het boek Het Gouden Boek van Asterix verschijnen.
Inderdaad, sinds de dood van Goscinny is er geen fatsoenlijk album meer verschenen.quote:Op maandag 16 februari 2009 10:21 schreef Young_David het volgende:
Sinds Asterix en de Belgen is er eigenlijk geen echt goede Asterix meer uitgekomen. Uderzo is een geweldige tekenaar, maar een belabberde schrijver.
De Odyssee van Asterix vond ik anders een heel leuk album.quote:Op maandag 16 februari 2009 10:21 schreef Young_David het volgende:
Sinds Asterix en de Belgen is er eigenlijk geen echt goede Asterix meer uitgekomen. Uderzo is een geweldige tekenaar, maar een belabberde schrijver.
quote:Het is bekend dat striphelden nooit ouder worden, maar dat betekent nog niet dat ze hun verjaardag niet vieren met al hun vrienden en kennissen!
En wanneer het gaat om Asterix en Obelix die, zoals we hebben kunnen lezen in het album Asterix en het pretpakket, op dezelfde dag zijn geboren, dan komt de hele bekende wereld ze feliciteren.
Ter gelegenheid van de vijftigste verjaardag van Asterix, geboren op 29 oktober 1959 in het eerste nummer van het weekblad Pilote, heeft Albert Uderzo een heel bijzonder cadeau bedacht om zijn helden en hun miljoenen lezers over de hele wereld in het zonnetje te zetten.!
Voor de liefhebbers hebben we goed nieuws: op 22 oktober 2009 verschijnt in de hele wereld een nieuw album met korte verhalen van Asterix. Samen 56 bladzijden van nooit eerder verschenen strips!
Bron: Metro 23-10-2009quote:Met De Verjaardag Van Asterix en Obelix is gisteren de vijftigste verjaardag van de
onoverwinnelijke Galliërs gevierd. Deze maand is het een halve eeuw geleden dat
de Franse tekenaar Albert Uderzo en de wijlen scenarist René Goscinny de nog
altijd mateloos populaire serie lanceerden in het legendarische stripblad Pilote.
Uderzo (82) heeft aangekondigd na 34 avonturen nog één boek te maken, voor hij
Asterix overdoet aan zijn assistenten, de broertjes Frédéric en Thierry Mébrarki.
slechter dan het Geheime Wapen zal het toch niet zijn?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
In duitsland is hij al uit,
[ afbeelding ]
De kritieken in de kranten afgelopen weekend waren niet echt positief te noemen
Ik ben niet verbaasd. Het gaat echt hard achteruit. Laat hem aub stoppen. Dat had hij al moeten doen, maar laat dan de schade niet verder oplopenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
In duitsland is hij al uit,
[ afbeelding ]
De kritieken in de kranten afgelopen weekend waren niet echt positief te noemen
QFTquote:Op maandag 16 februari 2009 10:21 schreef Young_David het volgende:
Vanmiddag gekocht, net uitgelezen. Mensen, we hebben een nieuw dieptepunt. Als je niet de ziekelijke drang hebt elk Asterix album te willen hebben: LAAT HEM LIGGEN.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:37 schreef Tokus het volgende:
[..]
slechter dan het Geheime Wapen zal het toch niet zijn?
Shit, ik heb die drang dus wel ....Ik moet het compleet maken waarmee mijn vader begonnen is. Ik moe. MOET. Help!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:42 schreef Young_David het volgende:
[..]
Vanmiddag gekocht, net uitgelezen. Mensen, we hebben een nieuw dieptepunt. Als je niet de ziekelijke drang hebt elk Asterix album te willen hebben: LAAT HEM LIGGEN.
Klopt het trouwens ook dat je er 12 euro voor moet neertellen? ik heb die drang helaas ookquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:42 schreef Young_David het volgende:
[..]
Vanmiddag gekocht, net uitgelezen. Mensen, we hebben een nieuw dieptepunt. Als je niet de ziekelijke drang hebt elk Asterix album te willen hebben: LAAT HEM LIGGEN.
6,49 kostte hij hier.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:29 schreef Charmian het volgende:
[..]
Klopt het trouwens ook dat je er 12 euro voor moet neertellen? ik heb die drang helaas ook
Oh dan heb ik die leidse meneer niet goed gehoord. Vond het ook al wat overdreven.quote:
Slechter dan Het geheime wapen kan toch niet?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:42 schreef Young_David het volgende:
[..]
Jawel helaas. Ik heb hem ook alleen maar gekocht om de verzameling compleet te houden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:24 schreef Djaser het volgende:
[..]
Slechter dan Het geheime wapen kan toch niet?
Nee dat is onmogelijk! Toch?....quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:30 schreef pullup het volgende:
[..]
Jawel helaas. Ik heb hem ook alleen maar gekocht om de verzameling compleet te houden.
Ik heb geen enkele logica in het 'verhaal' kunnen ontdekken. Sterker er is eigenlijk geen verhaal, alles is losjes opgehangen aan het 50 jarige bestaan van de strip in een soort sketch vorm. In het midden van de strip zitten plotseling een paar pagina's voornamelijk tekst onder het mom van 'De Sorus reisgids' waarbij wat plaatjes uit oude albums als illustratie gemikt zijn. Te treurig voor woorden eigenlijk.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:32 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Nee dat is onmogelijk! Toch?....
Losse dingen als in korte verhaaltjes die op zichzelf staan kan prima werken inderdaad.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:51 schreef Tokus het volgende:
ik had begrepen dat het wat losse dingen waren, dus dan is het niet zo raar dat er geen verhaal in zit, toch?
Heb dezelfde mening, heb het album alleen nog niet helemaal gelezen het boeit gewoon totaal nietquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:45 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele logica in het 'verhaal' kunnen ontdekken. Sterker er is eigenlijk geen verhaal, alles is losjes opgehangen aan het 50 jarige bestaan van de strip in een soort sketch vorm. In het midden van de strip zitten plotseling een paar pagina's voornamelijk tekst onder het mom van 'De Sorus reisgids' waarbij wat plaatjes uit oude albums als illustratie gemikt zijn. Te treurig voor woorden eigenlijk.
Nee, ik begrijp er nog steeds vrij weinig vanquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:08 schreef pullup het volgende:
[..]
Losse dingen als in korte verhaaltjes die op zichzelf staan kan prima werken inderdaad.Dit is wat anders en komt meer over als vrije associatie.
Maar goed probeer er zelf maar chocola van te maken mocht je het lezen. Mij lukt het niet in een paar zinnen
Ik vind het wel meevallen, zolang je maar geen volwaardig verhaal verwacht. Het zijn inderdaad wat lose flodders, ideëen waar Uderzo waarschijnlijk al jaren mee loopt. Uderzo is nooit zo'n stel geweest in het maken van een lopend verhaald, dus in dat opzicht vind ik het helemaal niet erg dat hij nu niet eens de moeite heeft genomen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 12:45 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele logica in het 'verhaal' kunnen ontdekken. Sterker er is eigenlijk geen verhaal, alles is losjes opgehangen aan het 50 jarige bestaan van de strip in een soort sketch vorm. In het midden van de strip zitten plotseling een paar pagina's voornamelijk tekst onder het mom van 'De Sorus reisgids' waarbij wat plaatjes uit oude albums als illustratie gemikt zijn. Te treurig voor woorden eigenlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |