abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30840085
www.telegraaf.nl:-
quote:

Uderzo maakt naam nieuwe Asterix bekend

BRUSSEL - Het nieuwste album uit de populaire reeks Asterix de Galliër heeft volgens het Belgische persbureau Belga de Nederlandse titel 'Het geheime wapen' meegekregen. De schepper van de serie, Albert Uderzo, maakte donderdag tijdens een persconferentie in Brussel bekend dat de Franse naam van de 33e Asterix 'Le ciel lui tombe sur la tête' (De hemel die hem op het hoofd viel) luidt.

Het allernieuwste Asterix-avontuur komt op 14 oktober uit in 27 landen en in zes talen. De Nederlandse distributeur van de albums, Van Ditmar, was donderdag nog niet op de hoogte van de Nederlandse titel. Wel is zeker dat ook Nederlandse liefhebbers van Asterix op 14 oktober het album in de winkel kunnen krijgen. De eerste oplage omvat acht miljoen exemplaren. Wereldwijd zijn van eerdere albums 310 miljoen exemplaren verkocht in 107 talen en dialecten.
Ik ben benieuwd. De laatste, Latraviata, vond ik eerlijk gezegd een beetje bagger... Op de officiële site kun je geloof ik via een hint en raadsel-spel wel achter wat info over het nieuwe stripwerkje te weten komen, maar daar ben ik veels te lui voor...

En dan heb je natuurlijk ook nog die vervelende nieuw vertaalde namen. Die gaan ze zeker direct in het nieuwe album ook gebruiken?

In 2006 komt ook een nieuwe animatie-film uit: Asterix et les Vikings, gebaseerd op Asterix en De Noormannen.
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:48:50 #2
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_30845544
ik ben benieuwd!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_30856324
* Pheno gaat het weer halen! Ik moet de traditie om de asterix reeks compleet te houden in ere houden, mijn vader heeft niet voor niets "vroegah" ze ook gespaard

gelukkig worden er geen asterixen uitgespuwd zoals suske en wiske
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_30956012
Ik kijk er stiekem ook best naar uit!
pi_31360772
Van www.ad.nl:-
quote:
Nieuwe Asterix kritisch ontvangen

ROTTERDAM - Het geheime wapen heet het nieuwe album van Asterix en Obelix dat vrijdag verschijnt.

Verzamelaars willen hun collectie compleet maken, maar de kenners zeggen dat vooral de oudere liefhebbers afhaken sinds het overlijden van schrijver Goscinny.

De echte liefhebbers hebben de datum met een dikke stift in hun agenda omcirkeld: 14 oktober. Dan komt het nieuwste album van Asterix en Obelix uit. Liefhebber en stripkenner Bas van der Zee van stripwinkel Lambiek in Amsterdam verheugt zich er minder op. ,,De tekeningen zijn nog steeds ontzettend goed, maar de verhalen zijn zo veel minder. Ik ben nog gematigd, maar oudere collega’s zoals Kees Kousemakers lezen het nieuwe album niet eens meer.”

Het eerste Asterix avontuur verscheen in 1961, toen nog geschreven door René Goscinny en getekend door Albert Uderzo. Deze samenwerking heeft 24 albums opgeleverd waarvan het laatste Asterix en de Belgen was. Na het overlijden van de schrijver in 1977 zette Albert Uderzo de reeks voort. Volgens Karin van Wylick van het Stripdocumentatiecentrum in Rotterdam vinden veel liefhebbers de humor sindsdien een slap aftreksel van de eerste strips.

,,Goscinny had een klassieke opleiding genoten en dat merkte je aan zijn grapjes. Er zit veel vaart in de nieuwste albums, maar de klassieke grapjes die volwassenen zo leuk vinden zijn een beetje verdwenen.” Van der Zee bevestigt dat: ,,Het maakt niet uit of je de lagere school niet hebt afgemaakt of dat je latijn hebt gestudeerd. In de oude Asterix-verhalen zitten altijd meerdere lagen, verschillende niveaus. Daarom vind iedereen het leuk.”

De met geschiedenis doorspekte Asterix-verhalen betekenden een doorbraak op het gebied van acceptatie van strips. Toen Goscinny en Uderzo elkaar in 1951 leerden kennen, waarschuwde de toenmalige Nederlandse minister van Onderwijs ouders tegen het gevaar van het stripverhaal.

Van Wylick: ,,Tegenwoordig is het stripverhaal meer geaccepteerd, mede dankzij Goscinny. Het is een andere manier van lezen en in de visueel ingestelde maatschappij gaat het daarom nog redelijk goed met de verkoop.”

Van der Zee verwacht niet veel van het nieuwe album, maar hij is niet bang dat het niet zal verkopen. ,,Veel mensen vinden het nog leuk en komen er voor naar de winkel. Verzamelaars willen het album hebben en kinderen merken het verschil nog niet, maar vooral de oudere liefhebbers zijn kritisch.

Zelf ben ik wel benieuwd, maar ik ben ook bang dat ik toch weer teleurgesteld zal zijn. Het is een mooie fles, maar de geest is eruit.”

Je kunt er tevens het nieuwe asterix album winnen...
pi_31435590
* PdeHoog heeft hem zojuist gehaald

Even snel doorgekeken, maareh....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:05:47 #7
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_31435649
Te bagger! Sinds die andere dude dood is kwamen er alleen nog maar slechte. De echte Asterix eindigt bij het Roos en het zwaard, en die was zelfs al minder.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
pi_31439155
Ik ben het wel met je eens, Baklap...

Ik heb hem wel gehaald, maar nog niet gelezen. Ik krijg hem met Kerst.
pi_31442282
Het nieuwe Asterix Album is een belediging voor mensen met een IQ boven de 20. Blijkbaar heeft de tekenaar echt geen inspiratie meer want hij grijpt terug naar hollywoodiaanse trucks om mensen te verleiden.

We krijgen UFO's, matrix-achtige gevechtsscènes voor vier pagina's lang, ARNOLD SCHWARZENEGGER (WAAROM??? WAAROM???? WAAROM ???? ) nieuwe namen (kakafonix en heroïx, kun je dit nog serieus nemen???) the same old gags (met 1 nieuwe gag zou ik al content zijn)

Zucht.....

Mijn versgekocht album staat nu al te koop op e-bay.be
pi_31442854
Bedankt voor de spoilers...

Die nieuwe namen, dat is de schuld van de vertaler. Stomme zet, vind ik!

En volgens mij kunnen we er redelijk vanuit gaan dat de tekeningen gedetailleerder en mooier zijn geworden, maar de verhalen steeds oppervlakkiger?
pi_31444932
Weer een waardeloos verhaal, had het wel verwacht. Sinds Goscinny dood is, is het nooit meer wat geweest
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:51:51 #12
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_31448043
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 18:31 schreef pieterdevriendt het volgende:
nieuwe namen (kakafonix en heroïx, kun je dit nog serieus nemen???)
Dit soort naamgrapjes zaten er vanaf album 1 al in.
pi_31448333
Ja duh. Maar nu zijn ook de namen van de hoofdrolspelers veranderd naar die namen...
pi_31448346
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 21:51 schreef Djaser het volgende:

[..]

Dit soort naamgrapjes zaten er vanaf album 1 al in.
Nee, Assurancetourix heet nu Kakafonix en Abraracourcix is nu Heroix Kutvertaling.
When in panic or in doubt:
run in circles, scream and shout
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:04:18 #15
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_31448442
Vandeweek m,aar eens halen dan Heb ze tot nu toe allemaal .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:09:20 #16
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_31448591
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:00 schreef kwintenstraler het volgende:

[..]

Nee, Assurancetourix heet nu Kakafonix en Abraracourcix is nu Heroix Kutvertaling.
Okee
Maar ook dat is toch ook niet alleen iets van het nieuwe album; in die herdrukken hebben ze toch ook andere namen gekregen?
pi_31448672
Jep, maar ik denk dat de echte fans er nu pas kennis mee maken... Omdat dit het eerste nieuwe album is na die naamsveranderingen...
pi_31448904
quote:

[..]

triestig

Zeker omdat de doelgroep nu de jongere lezers zijn en dat te ingewikkeld voor ze is of zo

Heeft mij vroeger nooit belemmerd om ze te lezen.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:23:44 #19
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_31448983
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 18:55 schreef MadGuy het volgende:
Bedankt voor de spoilers...

Die nieuwe namen, dat is de schuld van de vertaler. Stomme zet, vind ik!
[KNE]-Mod
pi_31450446
Heb hem vandaag ook gekocht, had hem tussen Zoetermeer Stadhuis en Laan van NOI uit, wat een WAARDELOOS KUT VERHAAL, in NIETS maar dan ook NIETS te vergelijken met de verhalen van Goscinny (maar dat weten we al een paar albums). Volgens mij heet Uderzo zich geprobeerd zich er met een Jantje van Leiden af te maken, in de wetenschap dat hij toch wel verkocht wordt.

Het verhaal slaat nergens op en de verwijzingen naar eerdere albums zijn wel erg voor d ehand liggend. Een enkele spitsvondigheid kon ik nog wel ontdekken, maar verder haalden de grappen het nietbij de diepe jokes de voorgaande delen.

De nieuw vertaalde namen zijn ook zeer hinderlij. Had de indruk dat ik de Vlaamse versie had, maar ik heb de hele (oude) reeks al 20 jaar ingebonden staan en die komen volgens mij ook uit Belgie.

Jammer jammer jammer, ik denk dat Uderzo hiermee zijn eigen graf heeft gegraven. Wellicht bewust, maar ik denk niet dat er hierna nog een Asterix zal verschijnen....
Take on the situation, but not the torment ...
pi_31450540
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 23:10 schreef SevenWonders het volgende:
Heb hem vandaag ook gekocht, had hem tussen Zoetermeer Stadhuis en Laan van NOI uit, wat een WAARDELOOS KUT VERHAAL, in NIETS maar dan ook NIETS te vergelijken met de verhalen van Goscinny (maar dat weten we al een paar albums). Volgens mij heet Uderzo zich geprobeerd zich er met een Jantje van Leiden af te maken, in de wetenschap dat hij toch wel verkocht wordt.

Het verhaal slaat nergens op en de verwijzingen naar eerdere albums zijn wel erg voor d ehand liggend. Een enkele spitsvondigheid kon ik nog wel ontdekken, maar verder haalden de grappen het nietbij de diepe jokes de voorgaande delen.

De nieuw vertaalde namen zijn ook zeer hinderlij. Had de indruk dat ik de Vlaamse versie had, maar ik heb de hele (oude) reeks al 20 jaar ingebonden staan en die komen volgens mij ook uit Belgie.

Jammer jammer jammer, ik denk dat Uderzo hiermee zijn eigen graf heeft gegraven. Wellicht bewust, maar ik denk niet dat er hierna nog een Asterix zal verschijnen....
Dat dacht ik bij de vorige al.
Deze is dus nog slechter kennelijk, dus ga ik 'm maar niet kopen denk ik.
pi_31451505
Ik vond de Beproeving van Obelix nog enigszins vermakelijk, maar Latraviata was inderdaad knudde ook...
pi_31451946
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 23:10 schreef SevenWonders het volgende:

Ik moet het helaas volledig met je eens zijn. Het is dat ik de hele collectie heb en deze ook wilde hebben, maar eigenlijk vind ik het een belediging voor de Asterix-fans en ik hoop dan ook van ganse harte dat er geen Asterix meer verschijnt hierna
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_31456379
quote:

[..]

Ik ga het halen omdat ik alle albums al heb, maar ik ga na deze gelezen te hebben de oude collectie weer lezen, terugdenkend aan de goede tijd toen Asterix nog Asterix was
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 09:03:13 #25
50442 DaMook
pi_31456524
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 08:04 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik ga het halen omdat ik alle albums al heb, maar ik ga na deze gelezen te hebben de oude collectie weer lezen, terugdenkend aan de goede tijd toen Asterix nog Asterix was
Als ze echt die namen zo vertaald hebben dan ga ik ook terug denken aan de oude strips Je gaat na zo een reeks strips toch niet ineens namen van hoofdrol spelers veranderen

Is al wel een jaar geleden dat ik ze voor het laatst gelezen heb, zal binnenkort weer eens van voor af aan beginnen . Alleen jammer dat ik stripverhalen meestal aan een stuk uit lees en dat bij A & O niet zo goed gaat als bij DD

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:17:40 #26
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_31473935
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 23:43 schreef MadGuy het volgende:
Ik vond de Beproeving van Obelix nog enigszins vermakelijk, maar Latraviata was inderdaad knudde ook...
Ik heb eigenlijk precies het tegenovergestelde idee.

De strip heb ik gekocht maar nog niet kunnen lezen, als ik zo de plaatjes bekijk is er weinig meer van historische sfeertje over. Het is nog erger dan ik dacht.
pi_31487592
M'n Asterix ... wat doe je

Latraviata was al niet bijzonder, maar dit album is gewoon zwaar kut. Heeft ook helemaal niets meer met Asterix te maken. Vergeleken bij deze is de beproeving van Obelix nog een aardig album ...

En die namen ... erg jammer dat die ma,em vereenvoudigd zijn. Een gedeelte van de humor ligt voor mij toch in de lange namen.
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:14:04 #28
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31507598
Zometeen halen bij de Bruna
pi_31509154
Ik heb vandaag dat nieuwe Asterix and Obelix boek gekocht.
Jezus wat suckt dat boek zeg! Ten eerste zijn er van 2 hoofdpersonen, namelijk de bard en het dropsleider, de naam veranderd. Ten tweede slaat het verhaal nergens op....echt helemaal nergens op! Geen leuk gedoe met romeinen of andere zelfingenomen typen.
DUS NIET KOPEN DIE TROEP!!

en dan hieronder wat spoilers....waar in staat wat zo suckt aant verhaal

Het verhaal gaat over buitenaarde wezens die landen bij het dorp en vechten over de toverdrank. Met grote ruimteschepen en een fuzzy uitlijk. Een wezen lijkt zelfs een beetje op een teletubbie. Daarnaast vliegen er allemaal superman door de strip heen. Ik maak (helaas geen grap) ze komen compleet met rode cape en blauw spandex suit.
pi_31509186
Damn, serieus? Wat zwak.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:37:53 #31
15958 steenz
Natalies konijntje
pi_31509203
Supermannen en buitenaardse wezens in Asterix & Obelix
Serieus

Dat slaat écht nergens op
“There is a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.” -- Steven Wright
“Trying is the first step towards failure.” -- Homer J. Simpson
  Lieve Belg maandag 17 oktober 2005 @ 12:38:05 #32
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_31509205
Ook gelezen in krant dat het op niks trekt. Helamaal afgeweken van de verhaallijn van vorige verhalen
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:39:13 #33
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_31509229
wtf? mijn Asterix, wat doe je?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_31509251
serieus? hebben ze het zo verneukt?
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_31509270
Echt serieus. Die supermannen zijn klonen, die kunnen vliegen met een antigravitatie ring en hotdogs eten. De bard heet nu Kakefonix en de dorpleider Heroix. *snik*
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:42:33 #36
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_31509274
Damn.

Het is dat ik me verplicht voel het album te kopen om de verzameling compleet te houden, maar Aliens? .
Ik ga naar huis.
pi_31509312
Je mag em van mij hebben. Serieus. dan geef je geen onnodig geld uit.
pi_31509321
Sowieso heb ik al nooit wat aan die hele A&O gefonden
pi_31509356
Goscinny draait zich om in zijn graf.
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:48:35 #40
15958 steenz
Natalies konijntje
pi_31509379
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:44 schreef Girlysprite het volgende:
Ik zou hem bijna kopen om het met eigen ogen te zien
“There is a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.” -- Steven Wright
“Trying is the first step towards failure.” -- Homer J. Simpson
pi_31509391
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:44 schreef Girlysprite het volgende:
stuur maar

kopen lijkt me zonde
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:50:12 #42
71951 Hiflyer
Year of Physics 2005
pi_31509410
Heb ik hier nou maanden naar uitgekeken?

*huilt zachtjes
Denk niet zwart-wit. Er zijn heeeel veel mooie grijstinten!
pi_31509421
Asterix en Obelix was fantastisch toen Goscinny de verhalen nog schreef. Sinds hij overleden is, is het niet veel meer dan mooie plaatjes; Uderzo kan nl. nog wel tekenen maar van een goed verhaal schrijven heeft hij geen kaas gegeten...een goed voorbeeld van schoenmaker blijf bij je leest!
ik hou van hobby's
pi_31509492
Kom maar ophalen van de HKU, in hilversum. Vragen waar de Bachelors zitten (ik ben 4rde jaars game designer).
Ik zit in lokaal 1245. Vragen naar Hanneke.
pi_31509517
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:42 schreef Girlysprite het volgende:
De bard heet nu Kakefonix en de dorpleider Heroix. *snik*
Dat is oud nieuws. Een beslissing van de vertaler, die hij ondanks veel protesten weigert terug te draaien.

En wat de verhaallijn betreft: dat de verhalen niet het niveau van die van Goscinny haalden was al bekend, maar als ik dit lees, heb ik het gevoel dat een nieuw dieptepunt is bereikt.
pi_31509609
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:42 schreef Girlysprite het volgende:
De bard heet nu Kakefonix en de dorpleider Heroix. *snik*
En ze hebben mijn nick gejat voor de naam van een van de Romeinse legerkampen.
(Petibonum is nu Grootmocum en Bobaorum is Adfundum)
Ook in herdrukken van oude verhalen worden de namen veranderd.
http://www.letteren.net/letteren/site/nieuws2.asp?item=600
Some weasel took the cork out of my lunch...
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:03:06 #47
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_31509671
astrix = suck?
Jouw Engels zo te lezen ook
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:08:03 #48
90457 IFASS
_mijn_ ondertitel
pi_31509789
We hebben hem hier ook liggen ja.. WTF is ermee gebeurd, dit is geen asterix en obelix meer

(en dan koopt iedereen hem alsnog om te kijken of hij idd zuigt --> hoge verkoopcijfers --> meneer denkt dat ie het goed doet --"> zooitje begint opnieuw )
Op donderdag 25 augustus 2005 23:52 schreef boskov het volgende:
moet ik een topic over je openen? :
pi_31509920

* +

hmmzzz
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
pi_31510025
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:54 schreef Girlysprite het volgende:
Kom maar ophalen van de HKU, in hilversum. Vragen waar de Bachelors zitten (ik ben 4rde jaars game designer).
100 km benzine.. laat maar, ik koop hem wel
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:22:24 #51
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31510067
ik had laatst ook al zo'n a & o gekregen. die was geschreven door een man met een nederlands klinkende achternaam. die mogen ze van mij ophangen, wat een droevigheid. ach gelukkig heb ik alle oude delen nog om op terug te vallen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31510078
Lariekoek...

AstErix.

en ik heb suck goed gespeld

en ja, ik ben zeer zeker op de hoogste dat suck een werkwoord is en officieel niet als zelfstandig naamwoord gebruikt kan worden, maar hey, people get the message

ps- elke keer dat ik in het boek kijk lijk het nog erger te worden. Uderzo is vast aan het dementeren.
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:26:53 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31510162
ik denk dat uderzo het niet meer zelf tekent. bij suske en wiske heb je hetzelfde gehad, maar die strip staat natuurlijk in schril contrast met a&o.
pi_31510197
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:23 schreef Girlysprite het volgende:
Lariekoek...
-knip-
Uderzo is vast aan het dementeren.
Uderzo heeft gewoon geen kaas gegeten van verhaallijnen...

René Goscinny moet zich inmiddels in z'n graf al 'n slag in de rondte hebben gedraaid door die Asterix & Obelix-gedrochten die de laatste jaren uitkomen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:43:34 #55
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_31510539
Wtf moetje ook met asterix
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:55:34 #56
110088 Antal
Kuifje _O_
pi_31510866
post eens wat scans ?! dan kan ik zien of het echt zo slecht is..

Of mag dat weer niet ?!!?
He's a Monday morning lunatic
Disturbed from time to time
Lost within himself
In his solitary shell
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:00:42 #57
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_31511000
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:55 schreef Antal het volgende:
post eens wat scans ?! dan kan ik zien of het echt zo slecht is..

Of mag dat weer niet ?!!?
De voorkant is al erg genoeg:

* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_31511126
Noemen ze dat beter ingekleurd?? .
En die titel .
pi_31511161
Heeft iemand trouwens die film wel eens gezien van Asterix? Met Gerard Depardieu als Obelix. Mèn wat was die slecht.
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:12:00 #60
104871 remlof
Europees federalist
pi_31511250
Hoe heet ie in het nederlands?
"Asterix en de vallende hemel"

[ Bericht 3% gewijzigd door remlof op 17-10-2005 14:19:12 ]
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:19:10 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31511429
sinds Goscinny dood is, is asterix nix meer.
het niveau van de Britten of Corsica wordt voor geen meter meer gehaald.
Maar daarentegen, de moderne asterix verhalen zijn altijd nog stukken betere als Sucke en Wiskas
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:19:40 #62
45206 Pietverdriet
pi_31511443
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:12 schreef remlof het volgende:
Hoe heet ie in het nederlands?
"Asterix en de vallende hemel"
Het geheime wapen
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:22:07 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31511497
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:
sinds Goscinny dood is, is asterix nix meer.
het niveau van de Britten of Corsica wordt voor geen meter meer gehaald.
Maar daarentegen, de moderne asterix verhalen zijn altijd nog stukken betere als Sucke en Wiskas
ik zie dan ook liever de vergelijking tussen lucky luke en a&o.
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:31:19 #64
45206 Pietverdriet
pi_31511717
Lucky Luke is een dijk van een strip, die al meer dan, wat is het, 30 jaar? een onverschrokken niveau heeft met uitstekend onderzochte verhalen .
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:33:00 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31511769
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Lucky Luke is een dijk van een strip, die al meer dan, wat is het, 30 jaar? een onverschrokken niveau heeft met uitstekend onderzochte verhalen .
ja psies. daarom vergelijkbaar met de historische strip a&o. suske en wiske is beter in de vorm glunderende gluurder en de keizerkraker.
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:34:20 #66
45206 Pietverdriet
pi_31511800
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja psies. daarom vergelijkbaar met de historische strip a&o. suske en wiske is beter in de vorm glunderende gluurder en de keizerkraker.
Kuifje in Zwitserland bereikt echter bij het niveau van Herge.
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:37:45 #67
3767 Herald
Come get some
pi_31511857
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:08 schreef Wriker het volgende:
Heeft iemand trouwens die film wel eens gezien van Asterix? Met Gerard Depardieu als Obelix. Mèn wat was die slecht.
die films zijn keigrappig man. Vooral de tweede met Cleopatra. Superdroge humor, zoals zo'n suffe Romein Ceasar vertelt dat de Galliers ook in Egypte zijn "hoe heten ze ook al weer, ehm Malcomix, Brucewillix"
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:39:34 #68
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_31511890
Inderdaad 3 x niets deze laatste Asterix.
Verhaal is ruk, naamsveranderingen.

De sfeer wat de oude verhalen 'opriepen' is hier in geen mijlen te bekennen.

Qui habet aures audiendi audiat
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:43:10 #69
3767 Herald
Come get some
pi_31511939
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:54 schreef Girlysprite het volgende:
dit bericht las ik laatst ook op de muur van een WChokje geschreven
gek genoeg stond er ook iets met suck boven toen...
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:50:42 #70
110088 Antal
Kuifje _O_
pi_31512052
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:00 schreef Quarks het volgende:

[..]

[afbeelding]

wat erg.... zelfde als bij Suske en Wiske.. na nummertje 200 was er geen hout meer aan. Het werd allemaal zo triest..
Lost within himself
In his solitary shell
  maandag 17 oktober 2005 @ 16:10:14 #71
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_31513042
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:00 schreef Quarks het volgende:

[..]

[afbeelding]

Er zijn genoeg lelijke Asterix album covers op de markt, zo erg is deze niet.

Maar het is wel opvallend dat hij zo leeg is gelaten en weinig over de inhoud van het album zegt
pi_31513085
Mijn Abraracourcix!
Mijn Assurancetourix!

Wat doen ze?????
pi_31514403
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 16:13 schreef Marruk het volgende:
Mijn Abraracourcix!
Mijn Assurancetourix!

Wat doen ze?????
en wat doen wij ?????
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:26:36 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31515276
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kuifje in Zwitserland bereikt echter bij het niveau van Herge.
geheheh die is idd funny. dat spaghetti incident met haddock
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:43:32 #75
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_31515595
Asterix en het geheime wapen

man wat een slechte strip

buitenaardse wezens
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_31515774
sinds die fucking tekenaar ZELF de verhalen schrijft is er geen zak meer aan. Goscinny was de ziel en had ook humor. die uderzo had het beter bij tekeningetjes kunnen houden.
underground forever baby
  maandag 17 oktober 2005 @ 18:57:36 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31515870
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:52 schreef Laton het volgende:
sinds die fucking tekenaar ZELF de verhalen schrijft is er geen zak meer aan. Goscinny was de ziel en had ook humor. die uderzo had het beter bij tekeningetjes kunnen houden.
ik denk dat studio uderzo de tekeningen maakt en zij hun schrijvers kiezen. slechte keuze idd.
pi_31515973
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat studio uderzo de tekeningen maakt en zij hun schrijvers kiezen. slechte keuze idd.
asterix = RIP doen goscinny stierf. Hij was de ziel en alles daarna is simpelweg centjes innen over de rug van een goede originele strip.
underground forever baby
  maandag 17 oktober 2005 @ 19:06:34 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31516060
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 19:02 schreef Laton het volgende:

[..]

asterix = RIP doen goscinny stierf. Hij was de ziel en alles daarna is simpelweg centjes innen over de rug van een goede originele strip.
ze wilden het graag idd nog voortzetten. met dit bedroefende resultaat tot gevolg. maar zoals ik al eerder schreef lees ik nog met veel plezier de oudere edities ten tijde van goscinny door. de nieuwe gewoon links laten liggen.
pi_31516089
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 19:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ze wilden het graag idd nog voortzetten. met dit bedroefende resultaat tot gevolg. maar zoals ik al eerder schreef lees ik nog met veel plezier de oudere edities ten tijde van goscinny door. de nieuwe gewoon links laten liggen.
Precies.
underground forever baby
pi_31517387
Goed dat ik het weet.

Ich bin der Führer.
  maandag 17 oktober 2005 @ 21:30:39 #82
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31517704

ik wilde em net gaan kopen...toch maar niet doen dan....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_31518481
Vroeger tot en met zo'n 10 jaar geleden kocht ik altijd een dik boek met allemaal verschillende stripverhaaltjes om mee te nemen op vakantie. In één van die boeken staat een kort stripverhaal van Asterix & Obelix, getekend in 1992. Ik hem gescand en de kan de pagina's downloaden door op de thumbnails te klikken.

Leuk is ie zeker niet. Ik vraag me af of die nieuwe strip een beetje op hetzelfde niveau zit.
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 22:59:47 #84
88815 The_Emotion
98.3
pi_31520340
Asterix en Obelix moeten als vanouds tegen Romeinen vechten en niet met marsmannetjes spelen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:41:34 #85
110088 Antal
Kuifje _O_
pi_31522961
Broeva Haro !!

Lost within himself
In his solitary shell
pi_31524386
Asterix vs Superman vs Mars Attacks?

Daar zit een film in!!!
pi_31524747
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:00 schreef Adfundum het volgende:

[..]

En ze hebben mijn nick gejat voor de naam van een van de Romeinse legerkampen.
(Petibonum is nu Grootmocum en Bobaorum is Adfundum)
Ook in herdrukken van oude verhalen worden de namen veranderd.
http://www.letteren.net/letteren/site/nieuws2.asp?item=600
De echte reden waarom is ook niet echt genoemd...

Wij noemen Donald Duck toch ook niet opeens Eduard Eend of zo...?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 03:10:07 #88
50442 DaMook
pi_31525032
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:34 schreef Girlysprite het volgende:
Ik heb vandaag dat nieuwe Asterix and Obelix boek gekocht.
Jezus wat suckt dat boek zeg! Ten eerste zijn er van 2 hoofdpersonen, namelijk de bard en het dropsleider, de naam veranderd. Ten tweede slaat het verhaal nergens op....echt helemaal nergens op! Geen leuk gedoe met romeinen of andere zelfingenomen typen.
DUS NIET KOPEN DIE TROEP!!

en dan hieronder wat spoilers....waar in staat wat zo suckt aant verhaal

Het verhaal gaat over buitenaarde wezens die landen bij het dorp en vechten over de toverdrank. Met grote ruimteschepen en een fuzzy uitlijk. Een wezen lijkt zelfs een beetje op een teletubbie. Daarnaast vliegen er allemaal superman door de strip heen. Ik maak (helaas geen grap) ze komen compleet met rode cape en blauw spandex suit.
Ik had al gehoord van de naamsveranderingen, helaas Maar toch ga ik hem nog halen, alleen al om mijn collectie up to date te houden

pi_31525290
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 02:38 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

De echte reden waarom is ook niet echt genoemd...

Wij noemen Donald Duck toch ook niet opeens Eduard Eend of zo...?
Achterlijk inderdaad...omdat het "te moeilijk" zou zijn voor de nieuwe generatie ofzo..alsof strips godverdomme alleen maar voor kinderen zijn. Commercie maakt ALLES kapot.
underground forever baby
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 04:01:49 #90
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_31525329
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 00:41 schreef Antal het volgende:
Broeva Haro !!

- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 04:02:48 #91
50442 DaMook
pi_31525336
quote:
Broeva Haro !!

Obelix

pi_31525363
Wat jammer, ik hoorde laatst nog wel dat de Asterixen altijd op basis van geschiedenis geschreven werden
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31525366
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 04:09 schreef Tafkahs het volgende:
Wat jammer, ik hoorde laatst nog wel dat de Asterixen altijd op basis van geschiedenis geschreven werden
Tot Goscinny dus overleed. De geestelijk vader van de strip..de man zal zich in zijn graf omdraaien.
underground forever baby
pi_31525377
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 04:11 schreef Laton het volgende:

[..]

Tot Goscinny dus overleed. De geestelijk vader van de strip..de man zal zich in zijn graf omdraaien.
Wie was dan die ouwe kerel die laatst geinterviewd werd
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 04:23:59 #95
104871 remlof
Europees federalist
pi_31525408
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 03:53 schreef Laton het volgende:

[..]

Achterlijk inderdaad...omdat het "te moeilijk" zou zijn voor de nieuwe generatie ofzo..alsof strips godverdomme alleen maar voor kinderen zijn. Commercie maakt ALLES kapot.
*mee eens is, houwel ik 'adfundum' wel een grappige naam vind voor een romeins fort
pi_31525415
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 04:23 schreef remlof het volgende:

[..]

*mee eens is, houwel ik 'adfundum' wel een grappige naam vind voor een romeins fort
Zeker, maar dan een NIEUW fort, ach het komt niet meer goed hiermee..gelukkig is het tot Uderzo nooit verkeerd gegaan.
underground forever baby
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 04:29:07 #97
104871 remlof
Europees federalist
pi_31525434
Uderzo stierf toch terwijl ie 'Asterix en de Belgen' schreef?
pi_31525451
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 04:29 schreef remlof het volgende:
Uderzo stierf toch terwijl ie 'Asterix en de Belgen' schreef?
Goscinny toch? Of haal ik nu alles door elkaar...Uderzo is toch de tekenaar? die na G's dood al die shitverhalen is gaan schrijven?
underground forever baby
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 04:36:16 #99
104871 remlof
Europees federalist
pi_31525465
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 04:32 schreef Laton het volgende:

[..]

Goscinny toch? Of haal ik nu alles door elkaar...Uderzo is toch de tekenaar? die na G's dood al die shitverhalen is gaan schrijven?
oeps oh ja Goscinny was de schrijver... maar die stierf toch terwijl ie 'en de Belgen' schreef? ergens begin/midden jaren tachtig
pi_31525472
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 04:36 schreef remlof het volgende:

[..]

oeps oh ja Goscinny was de schrijver... maar die stierf toch terwijl ie 'en de Belgen' schreef? ergens begin/midden jaren tachtig
Ik weet het niet precies. Ik weet wel dat ik alle strips heb die van hem zijn en de rest niet.
underground forever baby
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 08:24:36 #101
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31526295
Wat een klote verhaal zeg. spijt dat ik het gekocht heb.
pi_31528294
Ozewiezewozewiezewallakristallix !

Dat waren pas namen!
pi_31529127
Mooiste asterixnamen:

Nulnulnix
Soepinblix
Malcolmix
Brucewillix
pi_31529363
Foktopix
pi_31532828
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 10:15 schreef SchnappiSchnap het volgende:
Ozewiezewozewiezewallakristallix !

Dat waren pas namen!
Mijn favoriet: Moraalelastix
underground forever baby
pi_31533118
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 04:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, klopt. Het precieze punt in de strip waar Uderzo het overneemt kun je ook zien. Het begint dan te regenen en het weer klaart niet meer op.
pi_31534049
Hey, dat wist ik dan weer niet. Grappig weetje!

Toch zijn een paar van de albums na de Belgen ook nog wel zeer goed te pruimen. Het wordt wat mager na De Roos en Het Zwaard...
pi_31543075
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:55 schreef chibibo het volgende:

[..]

Dat is oud nieuws. Een beslissing van de vertaler, die hij ondanks veel protesten weigert terug te draaien.
Dan dient die vertaler met een Menhir op zijn hoofd geslagen te worden zoals Obelix zo goed kan. Broeva Haro!
pi_31543270
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Had Goscinny ook niet iets met deze Cowboy te maken? Onee, dat was Hoempapa de Indiaan.
pi_31546962
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:43 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Had Goscinny ook niet iets met deze Cowboy te maken? Onee, dat was Hoempapa de Indiaan.
Ook met Lucky Luke ja. (Morris en Goscinny)
  Redactie Frontpage woensdag 19 oktober 2005 @ 12:54:32 #111
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_31557359
Belachelijk dat verhaal, superman, matrix, ufo's.. En die namen ook belachelijk.

Straks gaan ze Kuifje nog vertalen in andere namen...
  woensdag 19 oktober 2005 @ 14:41:54 #112
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_31559457
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 10:46 schreef Young_David het volgende:
Mooiste asterixnamen:

Nulnulnix
Soepinblix
Malcolmix
Brucewillix
En de Noormannen:

Benmaf
Stapaf
Komaf
Liflaf

Dat waren nog eens albums
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_31559857
"Ik denk dat het bijna tijd is, is 't niet?"

"veel geluk en al dat soort dingen..."
  woensdag 19 oktober 2005 @ 16:22:58 #114
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31561195
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:20 schreef Wombcat het volgende:

[..]

triestig

Zeker omdat de doelgroep nu de jongere lezers zijn en dat te ingewikkeld voor ze is of zo

Heeft mij vroeger nooit belemmerd om ze te lezen.
ik vond het vroeger altijd leuk dat de namen te ingewikkeld waren

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

meerder mensen hebben al aangeboden om de scenarios te schrijven maar dat weigerde Uderzo steeds. jammer
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 19 oktober 2005 @ 16:34:12 #115
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31561357
de romeinse lusthof
de olympische spelen
op corsica
de helvetiers
de Lauwerkrans van Caesar
het geschenk van Caesar

dat waren pas verhalen

[ Bericht 29% gewijzigd door McCarthy op 19-10-2005 16:41:59 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_31561552
Ik snap ook wel datUderzo dat weigert, maar zou hij zelf niet doorhebben dat hij nu eenmaal niet zo'n grootse verteller is?
pi_31562041
Hmm, interessant. TVP'tje in dit topic.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_31563756
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 12:54 schreef SunChaser het volgende:
En die namen ook belachelijk.

Straks gaan ze Kuifje nog vertalen in andere namen...
Ja precies, kapitein Schelvis in plaats van kapitein Haddock

Het allermafste is nog de naam Grootmocum voor 1 van de Romeinse kampen, alsof dat dorp in Noord Holland ligt ofzo. Echt onvoorstelbaar idioot.

Overal op internet lees je kritiek over die nieuwe vertaling, en het interesseert de uitgever blijkbaar geen reet.
٩๏̯͡๏)۶
pi_31564458
E-mail actie!
pi_31565059
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 19:33 schreef MadGuy het volgende:
E-mail actie!
Weet je het email adres? Ik zou de vertaler c.q. uitgever graag eens een vriendelijk mailtje willen sturen
٩๏̯͡๏)۶
pi_31565290
Ik heb geen boeken met de nieuwe vertaling en de nieuwste krijg ik pas met Kerst. Dus nee, eigenlijk niet. Ik weet niet wie de vertalers zijn.
pi_31569545
Tegen beter weten in heb ook ik vandaag tóch dit album gekocht.. Wát een walgelijke verkrachting van de vertrouwde Asterix.!! Het leek haast een parodie, zo absurd was het verhaal. De laatste verhalen waren misschien een stuk minder dan die uit de tijd van Goscinny, maar het waren tenminste nog échte Asterix-verhalen, met eenzelfde structuur. Die is hier helemaal weg! Geen sfeervolle opening, geen leuk treffen met de Romeinen, geen "rare jongens"-opmerking van Obelix en zelfs het feestmaal kwam heel erg geforceerd over! Daarnaast waren de dialogen om te huilen - Panoramix zegt op een gegeven moment zelfs "ik zweer het je"!! - en ben ik welgeteld één leuk moment tegengekomen in het boek ("Ik kan ook lawaai maken").

Het is echt verschrikkelijk jammer, maar ik het kan niet anders of de serie is bij dezen overleden.
pi_31578225
OMG, het klinkt alsof de vertaler echt heeft geprobeerd de jeugd over te halen...
  donderdag 20 oktober 2005 @ 14:55:34 #124
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_31580330
Echt belachelijk album dit.......Ik heb ook nog niemand gehoord die het wel goed vond, dus wat bezielt zo'n man dan om zo'n kloteverhaal te schrijven? Kan me niet voorstellen dat hij het wel geslaagd vindt.....

Hopen dat er snel weer een andere schrijver komt, anders is Asterix voorgoed dood
pi_31581635
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 14:55 schreef The_M het volgende:

Hopen dat er snel weer een andere schrijver komt, anders is Asterix voorgoed dood
Asterix is ook dood Dit is slechts een zombie

Het eerstvolgende album ga ik eerst in de winkel doorbladeren, maar zoals het er nu naar uitziet ga ik die dus echt niet meer kopen
pi_31609340
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 18:52 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ja precies, kapitein Schelvis in plaats van kapitein Haddock

Het allermafste is nog de naam Grootmocum voor 1 van de Romeinse kampen, alsof dat dorp in Noord Holland ligt ofzo. Echt onvoorstelbaar idioot.

Overal op internet lees je kritiek over die nieuwe vertaling, en het interesseert de uitgever blijkbaar geen reet.
Ik denk dat het de uitgever vooral interesseert of het verkoopt. Ik adviseer dus een koopstaking.
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:51:45 #127
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_31610970
Maar waarom zou de jeugd een naam als Heroix beter snappen dan Abraca etc?
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:52:01 #128
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_31610975
Maar waarom zou de jeugd een naam als Heroix beter snappen dan Abraca etc?
pi_31622759
Als ik die vertaler goed begrepen heb, liggen de nieuwe namen dichter bij de originele Franse namen qua vertaling of zoiets (ik ken de Franse namen niet). Waarom ze dat dan vroeger anders gedaan hebben, weet ik ook niet. Tok, tok, rare jongen, die vertaler.
When in panic or in doubt:
run in circles, scream and shout
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:32:06 #130
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_31626959
M'n vader heeft het album ook gekocht, wilde het vanavond gaan lezen maar ik zie er nu bijna tegen op.. Is dit verhaal dan ook zo veel erger dan de vorige paar? Ik vond de laatste albums, alhoewel zeker niet van het niveau van 'vroeger', nog steeds leuk om te lezen. Is er dan nog hoop voor dit album voor mij?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_31627066
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 14:32 schreef De_Hertog het volgende:
M'n vader heeft het album ook gekocht, wilde het vanavond gaan lezen maar ik zie er nu bijna tegen op.. Is dit verhaal dan ook zo veel erger dan de vorige paar? Ik vond de laatste albums, alhoewel zeker niet van het niveau van 'vroeger', nog steeds leuk om te lezen. Is er dan nog hoop voor dit album voor mij?
Neen, dit album is een tragedie
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:38:46 #132
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_31628513
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 14:35 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Neen, dit album is een tragedie
Het begint er op te lijken ja. Zelfs Fokke en Sukke denken er zo over:
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_31628561
Ik ga het toch maar halen straks, hopen dat het niet te erg tegenvalt.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:46:31 #134
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_31628678
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 15:41 schreef marcb1974 het volgende:
Ik ga het toch maar halen straks, hopen dat het niet te erg tegenvalt.
Tsja, zo leren ze het natuurlijk nooit, en krijgen we alleen maar baggerverhalen in een rotte vertaling..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:17:40 #135
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_31632497
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 15:46 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Tsja, zo leren ze het natuurlijk nooit, en krijgen we alleen maar baggerverhalen in een rotte vertaling..
Inderdaad, gewoon de originele Franse versies kopen daar schieten we wat mee op.
pi_31632704
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:17 schreef Djaser het volgende:

[..]

Inderdaad, gewoon de originele Franse versies kopen daar schieten we wat mee op.
Op Fok! hier voor een eigen vertaling zorgen. Of is dat illegaal?
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:30:51 #137
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_31632747
Dat is illegaal.
pi_31632783
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:30 schreef Djaser het volgende:
Dat is illegaal.
jammer.

Ik bedoelde eigenlijk niet om de strip zelf hier neer te zetten, maar alleen de vertaalde teksten, zodat je die zelf in je gekochte franse versie kunt plakken.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:50:26 #139
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_31633093
Oh dat weet ik niet helemaal zeker, maar niemand is zo gek om ook maar een Asterix album vol met papiertjes tekst te plakken.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:33:22 #140
45206 Pietverdriet
pi_31633890
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 04:23 schreef remlof het volgende:

[..]

zo kwam ik jaaaren later eens in een frans kookboek dat ik bij de slegte had gekocht een recept voor Baba aux Rum tegen, zat toen ineens (in een volle trein trouwens ) te schateren
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:13:49 #141
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_31634756
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:17 schreef Djaser het volgende:

[..]

Dan heb je nog steeds het baggerverhaal. (Naar het schijnt dan he) Die nieuwe vertalingen moet je sowieso niet kopen natuurlijk.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 27 oktober 2005 @ 18:58:41 #142
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_31732108
Ligt het aan mij, of is de kwalteit laag sinds Goscinny er niet meer is? Ik vind het verhaal echt huilen met de pet op, en die nieuwe namen zijn natuurlijk helemaal te erg voor woorden..
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_31733802
Als je terugleest zie je dat meer mensen het met je eens zijn. Ik vind overigens persoonlijk de kwaliteit tot ongeveer De Roos en Het Zwaard best te pruimen...
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:41:16 #144
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_31735327
Ja, las het later ook, beetje snel gepost

Misschien wel hier op z'n plek: weet iemand waar die verzamelingen nog ergens te koop zijn, dwz die dikke, zware met 5 titels erin.
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_31735604
Die waren toch van lekturama, zo'n postorder dinges?
pi_31736760
Een tijdje terug kon je die gewoon bij Donner Rotterdam kopen voor een prikkie...
pi_31825020
Ow wat een slecht verhaal... Echt tragisch gewoon
  zondag 18 december 2005 @ 13:59:54 #148
111260 Charmian
a little joy
pi_33188908
Ik heb hem gisteren gehaald, ik wist het niet van Abraracourcix en Assurancetourix, ik las de introductie, ik was geshockeerd
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  zondag 18 december 2005 @ 22:40:10 #149
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33204596
Asterix en Obelix, R.I.P.

Hebben de Romeinen toch nog gewonnen.

The End Times are wild
pi_33210794
Ik heb hem nog steeds niet gehaald, ik vrees met grote vreze.

Maar ga hem toch nog wel halen, om de verzameling compleet te houden.

En die nieuwe vertalingen:
pi_33218881
quote:
Op maandag 19 december 2005 07:58 schreef cafca het volgende:

Jezus koop hem dan 2e hands zeg ipv dit wanproduct geld op te laten leveren
underground forever baby
  maandag 19 december 2005 @ 17:57:33 #152
111260 Charmian
a little joy
pi_33221232
quote:
Op maandag 19 december 2005 07:58 schreef cafca het volgende:

Hij is echt niet leuk cafca, het gaat gewoon 10 keer nergens over en de vertaling van die namen echt horor. Maar ik heb hem ook gehaald om de verzameling compleet te houden, misschien bij een volgende keer dat ik hem toch eerst doorblader.
pi_33223492
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:07 schreef Laton het volgende:

[..]

Jezus koop hem dan 2e hands zeg ipv dit wanproduct geld op te laten leveren
Hm, da's eigenlijk best een goed idee.....
Ik denk dat ik dat maar doe...en anders kijk in tijdens de vakantie in Frankrijk wel even voor het origineel
pi_66111366
Nieuwe Asterix on the way?
quote:
Opvolgers voor Asterix

De gebroeders Frédéric en Thierry Mébarki zijn de grootste gegadigden om de serie Asterix van Albert Uderzo over te nemen. Het duo assisteert de geestelijk vader van Asterix al enige jaren met het inkten en inkleuren. Dat heeft Uderzo in interviews met de Franse kranten laten doorschemeren. “Maar zolang ik nog kan tekenen, doe ik het!”, verzekert de 81-jarige Fransman. In oktober moet het boek Het Gouden Boek van Asterix verschijnen.
Bron: Metro

Ze hebben het hier over boek. Zou het een nieuwe strip zijn?
pi_66111621
Sinds Asterix en de Belgen is er eigenlijk geen echt goede Asterix meer uitgekomen. Uderzo is een geweldige tekenaar, maar een belabberde schrijver.
pi_66111847
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:21 schreef Young_David het volgende:
Sinds Asterix en de Belgen is er eigenlijk geen echt goede Asterix meer uitgekomen. Uderzo is een geweldige tekenaar, maar een belabberde schrijver.
Inderdaad, sinds de dood van Goscinny is er geen fatsoenlijk album meer verschenen.

En de nieuwe vertalingen van die namen is echt een drama, totaal om zeep helpen/verkrachten van een klassieke strip.

Hopelijk komt er weer een goed album als Uderzo eens een keer het scenario door iemand anders laat schrijven, al heb ik er weinig hoop voor.
٩๏̯͡๏)۶
pi_66114516
Allemaal waar, hoewel er toch wel nog een paar leuke Asterixjes zijn verschenen, ook na Goscinny. De laatste twee albums zijn wel helemaal om te huilen zo slecht. En de nieuwe vertaling? Tja, kut...
pi_66224175
quote:
Broeva Haro !!

hahaha daar moest ik ook om lachen toen
pi_66225635

Broeva! Haro!

En wat een kutalbum dat laatste...
Ik weet het ook niet
  zaterdag 19 september 2009 @ 22:38:17 #160
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_72918874
Na jaren van niets te willen weten van dit album heb ik hem vandaag toch besteld om de gehele collectie nu eens compleet te hebben. Bagger is het maar ja, verzamelaar ben je of niet.

Ik zal hem alleen voor de heb in de kast leggen denk ik, of zal ik het niet kunnen weerstaan?
pi_72918996
Het ging mij ook om het compleet krijgen. Gelezen, om te weten waar men het over heeft bij de vertalingen. EN het is poep.
pi_73021539
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:11 schreef Dunckie het volgende:

Broeva! Haro!
Farpaitemant!

En ik heb die laatste nog steeds niet gekocht, by the way
pi_73026097
quote:
De Odyssee van Asterix vond ik anders een heel leuk album.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:45:14 #164
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_73890166
quote:
Het is bekend dat striphelden nooit ouder worden, maar dat betekent nog niet dat ze hun verjaardag niet vieren met al hun vrienden en kennissen!
En wanneer het gaat om Asterix en Obelix die, zoals we hebben kunnen lezen in het album Asterix en het pretpakket, op dezelfde dag zijn geboren, dan komt de hele bekende wereld ze feliciteren.

Ter gelegenheid van de vijftigste verjaardag van Asterix, geboren op 29 oktober 1959 in het eerste nummer van het weekblad Pilote, heeft Albert Uderzo een heel bijzonder cadeau bedacht om zijn helden en hun miljoenen lezers over de hele wereld in het zonnetje te zetten.!

Voor de liefhebbers hebben we goed nieuws: op 22 oktober 2009 verschijnt in de hele wereld een nieuw album met korte verhalen van Asterix. Samen 56 bladzijden van nooit eerder verschenen strips!
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_73977541
Uderzo gaat nog één album maken en dan doet hij de zaak over aan zijn assistenten. Hoop dat er een goede scenarist bij zit en het niet net als Suske en Wiske een beetje een slap aftreksel wordt...
quote:
Met De Verjaardag Van Asterix en Obelix is gisteren de vijftigste verjaardag van de
onoverwinnelijke Galliërs gevierd. Deze maand is het een halve eeuw geleden dat
de Franse tekenaar Albert Uderzo en de wijlen scenarist René Goscinny de nog
altijd mateloos populaire serie lanceerden in het legendarische stripblad Pilote.
Uderzo (82) heeft aangekondigd na 34 avonturen nog één boek te maken, voor hij
Asterix overdoet aan zijn assistenten, de broertjes Frédéric en Thierry Mébrarki.
Bron: Metro 23-10-2009
pi_73977814
Nieuwe Asterix moet nu dus in de winkel liggen? Dan is op dit moment mijn collectie dus niet compleet .... het kriebelt weer
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:31:20 #167
45206 Pietverdriet
pi_73977842
In duitsland is hij al uit,

De kritieken in de kranten afgelopen weekend waren niet echt positief te noemen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:37:52 #168
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_73978062
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
slechter dan het Geheime Wapen zal het toch niet zijn?
pi_73978119
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben niet verbaasd. Het gaat echt hard achteruit. Laat hem aub stoppen. Dat had hij al moeten doen, maar laat dan de schade niet verder oplopen
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:43:35 #170
45206 Pietverdriet
pi_73978260
quote:
QFT
pi_73980384
Hier is die ook uit, hoor.

Nog niet gelezen, maar ik verwacht er ook niet veel van.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:24:17 #172
111260 Charmian
a little joy
pi_73988448
Zag net bij tv West een klein nieuwsitem over het nieuwe album met toverdrank en al
Maar ze bladerden dus even door het album heen, als ik het zo zag had Uderzo nog wat spul achterin een laatje liggen. Mja, ter completering van mijn verzameling...
pi_73998867
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:37 schreef Tokus het volgende:

[..]

slechter dan het Geheime Wapen zal het toch niet zijn?
Vanmiddag gekocht, net uitgelezen. Mensen, we hebben een nieuw dieptepunt. Als je niet de ziekelijke drang hebt elk Asterix album te willen hebben: LAAT HEM LIGGEN.
pi_73998917
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:42 schreef Young_David het volgende:

[..]

Vanmiddag gekocht, net uitgelezen. Mensen, we hebben een nieuw dieptepunt. Als je niet de ziekelijke drang hebt elk Asterix album te willen hebben: LAAT HEM LIGGEN.
Shit, ik heb die drang dus wel ....Ik moet het compleet maken waarmee mijn vader begonnen is. Ik moe. MOET. Help!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:29:09 #175
111260 Charmian
a little joy
pi_74000777
quote:

[..]

Klopt het trouwens ook dat je er 12 euro voor moet neertellen? ik heb die drang helaas ook
pi_74000897
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:29 schreef Charmian het volgende:

[..]

Klopt het trouwens ook dat je er 12 euro voor moet neertellen? ik heb die drang helaas ook
6,49 kostte hij hier.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:39:22 #177
111260 Charmian
a little joy
pi_74001195
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:32 schreef snellejelle het volgende:

[..]

6,49 kostte hij hier.
Oh dan heb ik die leidse meneer niet goed gehoord. Vond het ook al wat overdreven.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:24:28 #178
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_74011579
quote:

[..]

Slechter dan Het geheime wapen kan toch niet?
pi_74011646
Toch maar halen... Wil de collectie compleet hebben.
pi_74011690
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:24 schreef Djaser het volgende:

[..]

Slechter dan Het geheime wapen kan toch niet?
Jawel helaas. Ik heb hem ook alleen maar gekocht om de verzameling compleet te houden.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_74011720
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:30 schreef pullup het volgende:

[..]

Jawel helaas. Ik heb hem ook alleen maar gekocht om de verzameling compleet te houden.
Nee dat is onmogelijk! Toch?....
pi_74012006
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:32 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Nee dat is onmogelijk! Toch?....
Ik heb geen enkele logica in het 'verhaal' kunnen ontdekken. Sterker er is eigenlijk geen verhaal, alles is losjes opgehangen aan het 50 jarige bestaan van de strip in een soort sketch vorm. In het midden van de strip zitten plotseling een paar pagina's voornamelijk tekst onder het mom van 'De Sorus reisgids' waarbij wat plaatjes uit oude albums als illustratie gemikt zijn. Te treurig voor woorden eigenlijk.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:51:26 #183
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_74012181
ik had begrepen dat het wat losse dingen waren, dus dan is het niet zo raar dat er geen verhaal in zit, toch?
pi_74012566
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:51 schreef Tokus het volgende:
ik had begrepen dat het wat losse dingen waren, dus dan is het niet zo raar dat er geen verhaal in zit, toch?
Losse dingen als in korte verhaaltjes die op zichzelf staan kan prima werken inderdaad. Dit is wat anders en komt meer over als vrije associatie.
Maar goed probeer er zelf maar chocola van te maken mocht je het lezen. Mij lukt het niet in een paar zinnen
pi_74014969
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:45 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele logica in het 'verhaal' kunnen ontdekken. Sterker er is eigenlijk geen verhaal, alles is losjes opgehangen aan het 50 jarige bestaan van de strip in een soort sketch vorm. In het midden van de strip zitten plotseling een paar pagina's voornamelijk tekst onder het mom van 'De Sorus reisgids' waarbij wat plaatjes uit oude albums als illustratie gemikt zijn. Te treurig voor woorden eigenlijk.
Heb dezelfde mening, heb het album alleen nog niet helemaal gelezen het boeit gewoon totaal niet
٩๏̯͡๏)۶
pi_74017257
sjit, dat gaat me dus geld kosten,

ben er ook aan verslaafd,
ik heb toentertijd zelfs de speciale uitgave gehaald van het geheime wapen, hardcover met schetsen, hopelijk hebben ze dat niet van dit album liggen want dan kost het me weer geld.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:30:04 #187
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74178488
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 13:08 schreef pullup het volgende:

[..]

Losse dingen als in korte verhaaltjes die op zichzelf staan kan prima werken inderdaad. Dit is wat anders en komt meer over als vrije associatie.
Maar goed probeer er zelf maar chocola van te maken mocht je het lezen. Mij lukt het niet in een paar zinnen
Nee, ik begrijp er nog steeds vrij weinig van

Maar hij is dus nóg slechter dan het Geheime Wapen. Verrassend, dat dan weer wel.
pi_74237707
Er zitten wel grappige dingen in de nieuwe. Leuke verwijzingen naar oudere albums. Cameo's van oude bekenden en wat andere ' grappige' dingen. Het boekwerkje is vermakelijk, maar verder meer ook niet.
pi_74309684
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:45 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik vind het wel meevallen, zolang je maar geen volwaardig verhaal verwacht. Het zijn inderdaad wat lose flodders, ideëen waar Uderzo waarschijnlijk al jaren mee loopt. Uderzo is nooit zo'n stel geweest in het maken van een lopend verhaald, dus in dat opzicht vind ik het helemaal niet erg dat hij nu niet eens de moeite heeft genomen.

Echter, ik zou idd wel graag weer eens een echt goed nieuw verhaal willen lezen, maar daar zullen we waarschijnlijk op moeten wachten totdat Uderzo het werk gaat overdragen aan anderen (en dan maar hopen dat die opvolgers wel een verhaal kunnen schrijven.)
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')