Uderzo heeft gewoon geen kaas gegeten van verhaallijnen...quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:23 schreef Girlysprite het volgende:
Lariekoek...
-knip-
Uderzo is vast aan het dementeren.
De voorkant is al erg genoeg:quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:55 schreef Antal het volgende:
post eens wat scans ?! dan kan ik zien of het echt zo slecht is..
Of mag dat weer niet ?!!?
Het geheime wapenquote:Op maandag 17 oktober 2005 14:12 schreef remlof het volgende:
Hoe heet ie in het nederlands?
"Asterix en de vallende hemel"
ik zie dan ook liever de vergelijking tussen lucky luke en a&o.quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:
sinds Goscinny dood is, is asterix nix meer.
het niveau van de Britten of Corsica wordt voor geen meter meer gehaald.
Maar daarentegen, de moderne asterix verhalen zijn altijd nog stukken betere als Sucke en Wiskas
ja psies. daarom vergelijkbaar met de historische strip a&o. suske en wiske is beter in de vorm glunderende gluurder en de keizerkraker.quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Lucky Luke is een dijk van een strip, die al meer dan, wat is het, 30 jaar? een onverschrokken niveau heeft met uitstekend onderzochte verhalen .
Kuifje in Zwitserland bereikt echter bij het niveau van Herge.quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja psies. daarom vergelijkbaar met de historische strip a&o. suske en wiske is beter in de vorm glunderende gluurder en de keizerkraker.
die films zijn keigrappig man. Vooral de tweede met Cleopatra. Superdroge humor, zoals zo'n suffe Romein Ceasar vertelt dat de Galliers ook in Egypte zijn "hoe heten ze ook al weer, ehm Malcomix, Brucewillix"quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:08 schreef Wriker het volgende:
Heeft iemand trouwens die film wel eens gezien van Asterix? Met Gerard Depardieu als Obelix. Mèn wat was die slecht.![]()
dit bericht las ik laatst ook op de muur van een WChokje geschrevenquote:Op maandag 17 oktober 2005 12:54 schreef Girlysprite het volgende:
Kom maar ophalen van de HKU, in hilversum. Vragen waar de Bachelors zitten (ik ben 4rde jaars game designer).
Ik zit in lokaal 1245. Vragen naar Hanneke.
quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:00 schreef Quarks het volgende:
[..]
De voorkant is al erg genoeg:
[afbeelding]
![]()
Er zijn genoeg lelijke Asterix album covers op de markt, zo erg is deze niet.quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:00 schreef Quarks het volgende:
[..]
De voorkant is al erg genoeg:
[afbeelding]
![]()
en wat doen wij ?????quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:13 schreef Marruk het volgende:
Mijn Abraracourcix!
Mijn Assurancetourix!
Wat doen ze?????
geheheh die is idd funny. dat spaghetti incident met haddockquote:Op maandag 17 oktober 2005 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kuifje in Zwitserland bereikt echter bij het niveau van Herge.
ik denk dat studio uderzo de tekeningen maakt en zij hun schrijvers kiezen. slechte keuze idd.quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:52 schreef Laton het volgende:
sinds die fucking tekenaar ZELF de verhalen schrijft is er geen zak meer aan. Goscinny was de ziel en had ook humor. die uderzo had het beter bij tekeningetjes kunnen houden.
asterix = RIP doen goscinny stierf. Hij was de ziel en alles daarna is simpelweg centjes innen over de rug van een goede originele strip.quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat studio uderzo de tekeningen maakt en zij hun schrijvers kiezen. slechte keuze idd.
ze wilden het graag idd nog voortzetten. met dit bedroefende resultaat tot gevolg. maar zoals ik al eerder schreef lees ik nog met veel plezier de oudere edities ten tijde van goscinny door. de nieuwe gewoon links laten liggen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 19:02 schreef Laton het volgende:
[..]
asterix = RIP doen goscinny stierf. Hij was de ziel en alles daarna is simpelweg centjes innen over de rug van een goede originele strip.
Precies.quote:Op maandag 17 oktober 2005 19:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze wilden het graag idd nog voortzetten. met dit bedroefende resultaat tot gevolg. maar zoals ik al eerder schreef lees ik nog met veel plezier de oudere edities ten tijde van goscinny door. de nieuwe gewoon links laten liggen.
De echte reden waarom is ook niet echt genoemd...quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:00 schreef Adfundum het volgende:
[..]
En ze hebben mijn nick gejat voor de naam van een van de Romeinse legerkampen.
(Petibonum is nu Grootmocum en Bobaorum is Adfundum)![]()
Ook in herdrukken van oude verhalen worden de namen veranderd.
http://www.letteren.net/letteren/site/nieuws2.asp?item=600
Ik had al gehoord van de naamsveranderingen, helaasquote:Op maandag 17 oktober 2005 12:34 schreef Girlysprite het volgende:
Ik heb vandaag dat nieuwe Asterix and Obelix boek gekocht.
Jezus wat suckt dat boek zeg! Ten eerste zijn er van 2 hoofdpersonen, namelijk de bard en het dropsleider, de naam veranderd. Ten tweede slaat het verhaal nergens op....echt helemaal nergens op! Geen leuk gedoe met romeinen of andere zelfingenomen typen.
DUS NIET KOPEN DIE TROEP!!
en dan hieronder wat spoilers....waar in staat wat zo suckt aant verhaal
Het verhaal gaat over buitenaarde wezens die landen bij het dorp en vechten over de toverdrank. Met grote ruimteschepen en een fuzzy uitlijk. Een wezen lijkt zelfs een beetje op een teletubbie. Daarnaast vliegen er allemaal superman door de strip heen. Ik maak (helaas geen grap) ze komen compleet met rode cape en blauw spandex suit.
Achterlijk inderdaad...omdat het "te moeilijk" zou zijn voor de nieuwe generatie ofzo..alsof strips godverdomme alleen maar voor kinderen zijn. Commercie maakt ALLES kapot.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 02:38 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
De echte reden waarom is ook niet echt genoemd...
Wij noemen Donald Duck toch ook niet opeens Eduard Eend of zo...?![]()
Tot Goscinny dus overleed. De geestelijk vader van de strip..de man zal zich in zijn graf omdraaien.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 04:09 schreef Tafkahs het volgende:
Wat jammer, ik hoorde laatst nog wel dat de Asterixen altijd op basis van geschiedenis geschreven werden
Wie was dan die ouwe kerel die laatst geinterviewd werdquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 04:11 schreef Laton het volgende:
[..]
Tot Goscinny dus overleed. De geestelijk vader van de strip..de man zal zich in zijn graf omdraaien.
*mee eens is, houwel ik 'adfundum' wel een grappige naam vind voor een romeins fortquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 03:53 schreef Laton het volgende:
[..]
Achterlijk inderdaad...omdat het "te moeilijk" zou zijn voor de nieuwe generatie ofzo..alsof strips godverdomme alleen maar voor kinderen zijn. Commercie maakt ALLES kapot.
Zeker, maar dan een NIEUW fort, ach het komt niet meer goed hiermee..gelukkig is het tot Uderzo nooit verkeerd gegaan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 04:23 schreef remlof het volgende:
[..]
*mee eens is, houwel ik 'adfundum' wel een grappige naam vind voor een romeins fort
Goscinny toch? Of haal ik nu alles door elkaar...Uderzo is toch de tekenaar? die na G's dood al die shitverhalen is gaan schrijven?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 04:29 schreef remlof het volgende:
Uderzo stierf toch terwijl ie 'Asterix en de Belgen' schreef?
oeps oh ja Goscinny was de schrijver... maar die stierf toch terwijl ie 'en de Belgen' schreef? ergens begin/midden jaren tachtigquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 04:32 schreef Laton het volgende:
[..]
Goscinny toch? Of haal ik nu alles door elkaar...Uderzo is toch de tekenaar? die na G's dood al die shitverhalen is gaan schrijven?![]()
Ik weet het niet precies. Ik weet wel dat ik alle strips heb die van hem zijn en de rest niet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 04:36 schreef remlof het volgende:
[..]
oeps oh ja Goscinny was de schrijver... maar die stierf toch terwijl ie 'en de Belgen' schreef? ergens begin/midden jaren tachtig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |