abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74000897
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:29 schreef Charmian het volgende:

[..]

Klopt het trouwens ook dat je er 12 euro voor moet neertellen? ik heb die drang helaas ook
6,49 kostte hij hier.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:39:22 #177
111260 Charmian
a little joy
pi_74001195
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:32 schreef snellejelle het volgende:

[..]

6,49 kostte hij hier.
Oh dan heb ik die leidse meneer niet goed gehoord. Vond het ook al wat overdreven.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:24:28 #178
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_74011579
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:42 schreef Young_David het volgende:

[..]

Vanmiddag gekocht, net uitgelezen. Mensen, we hebben een nieuw dieptepunt. Als je niet de ziekelijke drang hebt elk Asterix album te willen hebben: LAAT HEM LIGGEN.
Slechter dan Het geheime wapen kan toch niet?
pi_74011646
Toch maar halen... Wil de collectie compleet hebben.
pi_74011690
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:24 schreef Djaser het volgende:

[..]

Slechter dan Het geheime wapen kan toch niet?
Jawel helaas. Ik heb hem ook alleen maar gekocht om de verzameling compleet te houden.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_74011720
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:30 schreef pullup het volgende:

[..]

Jawel helaas. Ik heb hem ook alleen maar gekocht om de verzameling compleet te houden.
Nee dat is onmogelijk! Toch?....
pi_74012006
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:32 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Nee dat is onmogelijk! Toch?....
Ik heb geen enkele logica in het 'verhaal' kunnen ontdekken. Sterker er is eigenlijk geen verhaal, alles is losjes opgehangen aan het 50 jarige bestaan van de strip in een soort sketch vorm. In het midden van de strip zitten plotseling een paar pagina's voornamelijk tekst onder het mom van 'De Sorus reisgids' waarbij wat plaatjes uit oude albums als illustratie gemikt zijn. Te treurig voor woorden eigenlijk.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:51:26 #183
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_74012181
ik had begrepen dat het wat losse dingen waren, dus dan is het niet zo raar dat er geen verhaal in zit, toch?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_74012566
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:51 schreef Tokus het volgende:
ik had begrepen dat het wat losse dingen waren, dus dan is het niet zo raar dat er geen verhaal in zit, toch?
Losse dingen als in korte verhaaltjes die op zichzelf staan kan prima werken inderdaad. Dit is wat anders en komt meer over als vrije associatie.
Maar goed probeer er zelf maar chocola van te maken mocht je het lezen. Mij lukt het niet in een paar zinnen
pi_74014969
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:45 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele logica in het 'verhaal' kunnen ontdekken. Sterker er is eigenlijk geen verhaal, alles is losjes opgehangen aan het 50 jarige bestaan van de strip in een soort sketch vorm. In het midden van de strip zitten plotseling een paar pagina's voornamelijk tekst onder het mom van 'De Sorus reisgids' waarbij wat plaatjes uit oude albums als illustratie gemikt zijn. Te treurig voor woorden eigenlijk.
Heb dezelfde mening, heb het album alleen nog niet helemaal gelezen het boeit gewoon totaal niet
٩๏̯͡๏)۶
pi_74017257
sjit, dat gaat me dus geld kosten,

ben er ook aan verslaafd,
ik heb toentertijd zelfs de speciale uitgave gehaald van het geheime wapen, hardcover met schetsen, hopelijk hebben ze dat niet van dit album liggen want dan kost het me weer geld.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:30:04 #187
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_74178488
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 13:08 schreef pullup het volgende:

[..]

Losse dingen als in korte verhaaltjes die op zichzelf staan kan prima werken inderdaad. Dit is wat anders en komt meer over als vrije associatie.
Maar goed probeer er zelf maar chocola van te maken mocht je het lezen. Mij lukt het niet in een paar zinnen
Nee, ik begrijp er nog steeds vrij weinig van

Maar hij is dus nóg slechter dan het Geheime Wapen. Verrassend, dat dan weer wel.
pi_74237707
Er zitten wel grappige dingen in de nieuwe. Leuke verwijzingen naar oudere albums. Cameo's van oude bekenden en wat andere ' grappige' dingen. Het boekwerkje is vermakelijk, maar verder meer ook niet.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_74309684
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 12:45 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik vind het wel meevallen, zolang je maar geen volwaardig verhaal verwacht. Het zijn inderdaad wat lose flodders, ideëen waar Uderzo waarschijnlijk al jaren mee loopt. Uderzo is nooit zo'n stel geweest in het maken van een lopend verhaald, dus in dat opzicht vind ik het helemaal niet erg dat hij nu niet eens de moeite heeft genomen.

Echter, ik zou idd wel graag weer eens een echt goed nieuw verhaal willen lezen, maar daar zullen we waarschijnlijk op moeten wachten totdat Uderzo het werk gaat overdragen aan anderen (en dan maar hopen dat die opvolgers wel een verhaal kunnen schrijven.)
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')