quote:Brands Hatch
Ongeveer 32 km ten zuidoosten van London, gelegen in het mooie graafschap Kent ligt Brands Hatch. Samen met circuits als Oulton Park, Thruxton, Snetterton en Aintree behoort Brands Hatch tot het cultureel erfgoed van motorsportminnend Engeland. Daar waar Engeland gezien wordt als de bakermat van het racen, kun je Brands Hatch zien als de kraamkamer van menig Brits talent. Illustere namen als Button, Irvine, Davidson, Webber, Herbert en zelfs Ratzenberger hebben hier hun sporen verdiend.
In 1926 herkende een groepje fietsers de unieke mogelijkheden van een kleine vallei bij de Brands Hatch boerderij. Al snel werd het gebruikt voor wedstrijdjes op de fiets. Na de tweede wereldoorlog komt de ontwikkeling van het circuit in een stroomversnelling. De BBC maakt in 1947 opnames van motorraces die later op tv uitgezonden worden. Tussen 1950 en 1955 ondergaat Brands Hatch nog enkele verbeteringen en groeit zodoende uit tot een volwaardig circuit waar ook met wagens op geracet wordt.
Tijdens de 24 uur van LeMans van 1955 boort de Mercedes van Pierre Levegh zich in het publiek, meer dan 80 mensen komen om het leven. Dit dramatisch ongeval heeft als gevolg dat de veiligheidsmaatregelen verder verscherpt worden en veel oude circuits gesloten moeten worden. Brands Hatch is door zijn recente verbouwingen veilig genoeg en in 1956 worden er liefst drie F2 races gehouden. Brands Hatch werd nu serieus genomen maar de baan bleek te kort voor grote internationale wedstrijden. Al spoedig krijgt de track een uitbreiding richting het bos aan de achterzijde. Brands Hatch is klaar voor het grote werk.
In 1960 is het gastheer voor de Silver City Trophy, een onofficiële F1 race waar er in die tijd vele van waren. Grote namen als Clark, Hill en ook Surtees reden mee.
Vanaf 1964 worden er ook de officiële F1 races gereden, de GP van Groot Brittannië wordt nu jaarlijks verdeeld tussen Silverstone en Brands Hatch. Als er geen officiële GP op de kalender staat wordt er wel eentje buiten het kampioenschap om gereden.
Het zijn de jaren van de volle velden en de pre-qualificaties. Een chassis werd in die dagen meerdere malen doorverkocht. Het waren veelal avonturiers of kleine ondernemingen met een laag budget die zo'n chassis opkochten. Door geldgebrek kon zo'n auto vaak niet fatsoenlijk geprepareerd worden, er ging dan nog wel eens wat stuk die dagen.
In de winter van '65-'66 gaat het goed mis, binnen een tijdsbestek van enkele maanden verongelukken er drie rijders en raken er twee zwaargewond in de Paddock Hill Bend, dat is de eerste bocht na de start. In 1971 overlijdt Jo Siffert op Brands Hatch, drie jaar na zijn briljante overwinning op datzelfde circuit. De veiligheid van het circuit wordt verder verbeterd.
In 1976 is er vlak na de start een vrij heftige crash. De race wordt afgevlagd en er komt een herstart. Hunt, Regazzoni en Laffite dreigen deze te missen omdat hun wagens onherstelbaar beschadigd zijn en het is niet toegestaan om de reserve wagen in te zetten. Als het publiek hoort dat Hunt niet meer mag meedoen dreigt er een opstand uit te breken. Bierblikjes worden op de baan gegooid en de dreiging van rellen doet de wedstrijdleiding zwichten. De drie rijders mogen in hun reserve-auto starten. Hunt wint de wedstrijd en Lauda wordt tweede. Ferrari echter tekent protest aan en twee maanden later wordt Hunt gediskwalificeerd, de punten worden aan Lauda toegekend. Hunt zou dat jaar wereldkampioen worden met 1 punt voorsprong op Lauda.
Op vrijdag 11 juli 1986 stuurt Ecclestone zijn helikopter naar Boxford House, waar Frank Williams en zijn familie woont, om hen vervolgens naar Brands Hatch te vliegen. Williams is sinds zijn ongeval in maart niet meer bij de wedstrijden aanwezig geweest. Op het circuit was een boarding geplaatst met de tekst " Welcome Back Frank" . Williams verblijft de hele vrijdag en zaterdag temidden van zijn team maar zondag is hij toch te vermoeid en besluit de wedstrijd op tv te volgen. Zijn vrouw en zoon worden wel naar het circuit gevlogen en zijn er getuige van dat Mansell de laatste GP race op Brands Hatch voor Williams wint. Op het podium wordt de beker voor de beste constructeur overhandigd aan een hevig geëmotioneerde Virginia Williams.
Het einde van het Formule 1 tijdperk betekent niet het einde van Brands Hatch. De organisatie was zo verstandig geweest om verder te kijken dan Formule 1 alleen. In de jaren '70 speelt het circuit een belangrijke rol in de ontwikkeling van de Formule Ford. Vanaf 1972 wordt het zogenaamde Formule Ford Festival georganiseerd. Deze serie groeit uit tot een kweekvijver van grote talenten. Button maakt een jaar na zijn overwinning op het Festival zijn entree in de Formule 1.
Een andere pijler waar Brands Hatch op rust is de Brittish Touringcar Championship. De BTCC doet Brands Hatch in een seizoen tweemaal aan. Eenmaal rijden ze het korte Indycircuit en het seizoen wordt afgesloten met een race op het GP circuit. Alain Menu, Laurent Aiello en Frank Biela hebben deze klasse ooit op hun naam geschreven.
Een derde belangrijk evenement dat het circuit binnen haar poorten heeft gehaald is het World Superbike Championship, meer dan 100.000 toeschouwers komen op deze race af.
En nu dus de A1GP. Het is wel een mooi gebaar van de sjeik om zijn serie op Brands Hatch te laten debuteren. Het circuit druipt van traditie en nostalgie en wordt vanwege zijn karakter hogelijk gewaardeerd door teams en rijders. Ook voor de toeschouwers is het een overzichtelijk circuit, vanuit de eerste bocht na de finish, de Paddock Hill Bend, kan men een groot gedeelte van het circuit overzien, voor degenen die gaan kijken, zorg dat je er vroeg genoeg bij bent, deze plaatsen zijn zeer geliefd. En hopelijk zien wij dan een knaloranje bolide het veld aanvoeren.
25.quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:23 schreef Wackyduck het volgende:
Het lijkt me een interessante klasse te worden. Hoeveel wagens doen er eigenlijk mee?![]()
Bijna 10 seconde..quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:57 schreef M.Melandri het volgende:
china is ook triest
Is dit de official timing? of gewoon een site die dit aanbied..quote:Op vrijdag 23 september 2005 15:11 schreef flipsen het volgende:
Ok, we mogen niet zeuren natuurlijk, maar de live timing van F1.com vind ik toch wel beter (ook met sectortijden)
Meer?quote:Op vrijdag 23 september 2005 17:41 schreef erikh het volgende:
En nu kun je dus zien we voor de goede afstelling gegokt hebben. Wacht maar tot de teams wat meer ervaring hebben wordt het nog veel spannender lijkt me en staat verstappen echt niet meer op 8 tiende achterstand
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel toeren die motoren draaien in A1, ik weet wel dat ze ongeveer 500pk hebben ten op zichte van de 800+ tegenwoordig in de formule 1.quote:Op zaterdag 24 september 2005 10:53 schreef kikoooooo het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd! In hoeverre is deze klasse te vergelijken met de f1? qua snelheden bedoel ik? Als een motor een heel seizoen mee moet kunnen lijkt me het sterk dat ze aan de toerentallen van de F1 komen, of heb ik t mis?
Allard Kalfquote:En wie gaat het commentaar doen op RTL7?
Rijdende chicane's dusquote:Verstappen heeft racespirit terug
(24/9/2005) De ogen flonkeren weer, zijn blik kan nog altijd doden. Het killerinstinct steekt de kop op, kortom de racespirit is terug.
Ziehier de kop waar veel kranten vandaag mee openden. Jos bewees tijdens de eerste vrije trainingen gisteren dat dit waar is. Het was voor het eerst dat hij op het circuit van Brands Hatch reed. Precies drie rondjes had hij nodig om een tweede tijd neer te zetten. Helaas zorgde wat technische pech (defecte achterwielophanging) ervoor dat de wegligging zo verslechterde dat er niet meer dan een negende plaats in zat.
De defecte wielophanging in de eerste training kwam door een incident met de auto van Indiër Chandhok. De Indiër was net voor Druids aan de kant gegaan voor de Australische auto, maar overzag de oranje bolide van Jos er direct achter. Zodra Jos naar de binnenbocht stuurde kwam Chandhok ook naar binnen en zette zijn auto in de lucht, bovenop de bolide van Jos. Om te zien een spectaculair incident, maar voor Jos niet erg nuttig.
In de tweede vrije training waren er aan de lopende band rode vlag incidenten. Elke keer als Jos een snellere tijd wilde neerzetten, moest hij weer van het gas af vanwege een schuiver ergens op de baan. Veel teams bleken op een nat circuit niet in staat hun bolide stevig op het circuit te houden. Het zorgde ervoor dat er door het Nederlands team geen goede tijden neergezet konden worden.
We vroegen Jos naar zijn mening over de coureurs in de A1 GP: "Het valt wel mee hoor, er zijn ontzettend goede rijders bij. Maar er zijn vier, vijf coureurs voor wie dit kampioenschap misschien wat hoog gegrepen is. Dat kan gevaarlijk zijn."
Er is nog meer regen gemeld in Brands Hatch, zeker voor vandaag. "Och, ook zonder veel trainen zal ik in de regen niet de slechtste zijn", knipoogt Jos ons toe.
Dat Jos het nog altijd heel goed bevalt in de serie is te merken aan die kleine dingen, zoals de duim opsteken naar de fans met een grote vlag aan de overkant van de pits.
bron: www.verstappen.nl
/conclusiequote:Verslag
van de op het Britse Brands Hatch-circuit gehouden kwalificatie voor de A1 Grand Prix-series, het groots opgezette en bijzonder spannende autoracespektakel waaraan 25 landen deelnemen. Nederland wordt in de strijd bijzonder goed vertegenwoordigd door het team van seat holder Jan Lammers, met Jos Verstappen achter het stuur van de knaloranje bolide. Jeroen Bleekemolen is de tweede rijder in het Nederlandse team.
Ok, ik vond het al zo'n raar tijdstip.quote:Op zaterdag 24 september 2005 12:08 schreef kikoooooo het volgende:
Volgens tvgids.nl niet
[..]
/conclusie
http://www.msttiming.com/bf3gt/livetiming.aspquote:Op zaterdag 24 september 2005 12:34 schreef Atreidez het volgende:
Hoe kom je bij die livetiming? Ik zie t nergens op de site van A1GP
Nee pittime + outlap ofzoiets, dat zie je altijd bij een outlap.quote:Op zaterdag 24 september 2005 12:36 schreef Hertog_Martin het volgende:
Jos deed net een rondje van 9:48.307
Weer aangereden door de indier?
1.40quote:
-Spanjequote:Op zaterdag 24 september 2005 12:39 schreef Hertog_Martin het volgende:
india, rusland en libie mogen van mij wel plaats maken voor andere landen, durf te wedden dat als er 3 plekken beschikbaar komen die nog wel opgevuld kunnen worden
Libie heeft al plaats gemaakt want die staat niet in het lijstjequote:Op zaterdag 24 september 2005 12:39 schreef Hertog_Martin het volgende:
india, rusland en libie mogen van mij wel plaats maken voor andere landen, durf te wedden dat als er 3 plekken beschikbaar komen die nog wel opgevuld kunnen worden
Zeker Vaticaanstad met de Pausmobielquote:Op zaterdag 24 september 2005 12:46 schreef multatuli het volgende:
[..]
Libie heeft al plaats gemaakt want die staat niet in het lijstjeJe bedoelt Libanon mogelijk. Dat wordt geserviced door het engelse Carlton en die kunnen dat erg goed. Als ze dus toevallig een goede rijder gevonden hebben kunnen ze best ver komen.
Nieuw Zeeland had ik op voorhand ook niet getipt.
Overigens gaat het gerucht dat er toch nog een 26e team komt.
Zenden ze wel uit. 17:00quote:Op zaterdag 24 september 2005 12:53 schreef Hertog_Martin het volgende:
Jammer dat rtl 7 de kwalificatie niet live uitzend
http://www.a1-gp.nl/index.php?templateid=artikel&id=153quote:Op zaterdag 24 september 2005 13:02 schreef Vitalogy het volgende:
Waar staat zo'n tijdschema, want dat zocht ik al een tijdje.
Vreemd... volgens de live timing is er nog helemaal geen kwalificatie.quote:Op zaterdag 24 september 2005 14:57 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Kwali gaat bijna van start. Snap niet dat RTL 7 het niet live gaat uitzenden. Ze hebben vanaf 14:40 autosport (Rally en GP2 e.d.). Kunnen ze dat dan niet later uitzenden, en A1GP kwalificatie gewoon live?
Nederlandse tijd of Engelse?quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:32 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Kwalificatie begint nu om 15:30.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus...
Idd raar. Want ze trekken er wel 1,5 uur voor uitquote:Op zaterdag 24 september 2005 16:00 schreef erikh het volgende:
waarom is die kwali niet live dan in godsnaam?
Wat is dit voor raar gedoe?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
quote:Op zaterdag 24 september 2005 16:45 schreef Guard het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
idd, en we zitten ook naar een samenvatting te kijken.quote:Op zaterdag 24 september 2005 17:08 schreef APK het volgende:
Beetje teleurstellend, helemaal geen tijden in beeld.
Behoorlijk suf, dat laatste kwartier gaat denk ik overlappen met de F1....quote:Op zaterdag 24 september 2005 17:09 schreef whosvegas het volgende:
idd, en we zitten ook naar een samenvatting te kijken.
kijk maar op sport.fok.nl daar staan zequote:Op zaterdag 24 september 2005 17:55 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Maar als dit dan een samenvatting is, waar zijn de uitslagen dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
Mwah, dat is wel terecht hoor. Ik heb een keer met Paki International gevlogen en bij aankomst in New York zat de schijt letterlijk op de muren en de wastafel.quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:49 schreef knater het volgende:
ik vind trouwens ook dat Allard erg racistische opmerking / "grappen" plaatst alsof bepaalde landen bv pakistan nog nooit een auto gezien hebben ofzo.
Je krijgt 4x de kans om een rondje neer te zetten, 4 kwalificaties van een kwartier waar je 1 keer een tijd mag zetten per kwalificatie. De beste twee tijden worden bij elkaar opgeteld en dat bepaalt je positie.quote:Op zondag 25 september 2005 09:55 schreef multatuli het volgende:
Kon helaas niet kijken gisteren, maar hoe is deze uitslag tot stand gekomen?
Dat Joss niet the Boss was, kan ik me nog wel voorstellen, maar dat Scott Speed na prima trainingen bijna achteraan staat snap ik niet. Werd daar in de uitzending een verklaring voor gegeven?
Verder snap ik de grapjes over 'achterlijke landen' al helemaal niet als ik zie
8 Pakistan Adam Khan 2.32.596
9 Malaysia Alex Yoong 2.32.632
10 Japan Ryo Fukuda 2.32.689
terwijl een beroemd F1 coureur uit een wereldnatie op autos als Nederlandop 14 staat. Verliezen van Alex Yoong, van Pakistan en van Japan dat vlgs mij nog nooit getraind had....
Laten we hopen dat het vanmiddag dan wel werkt...quote:Problemen met tijdswaarneming
Gister was de eerste kwalificatie, helaas voor de fans niet echt goed te volgen de reden van dit probleem lag bij de nieuwe tijdswaarneming.
Veel fans klaagde over het gebrek aan informatie tijdens de kwalificatie. Er werden geen tijden getoond behalve de eindtijd na een rondje en een tussenstand. Gelukkig lag het aan de software, de volgende kwalificatie in Duitsland zal dit wel beter zijn. Ook tijdens de races van vanmiddag moet het systeem wel gewoon werken. Zodat we kunnen zien waar iedereen zich op de baan bevindt.
Richard Dorfman, directeur van A1GP Broadcast, over de problemen. "We hadden een probleem bij het ontwikkelen van de nieuwe software en gisteren crashte de programmatuur", aldus Dorfman. "Het hebben het probleem gecorrigeerd en ik beloof de fans dat het de volgende keer anders zal gaan. Met een nieuw systeem als dit heb je problemen en we hadden de nodige kinderziektes in de kwalificatie."
"Het was de bedoeling dat tussentijden en andere informatie tijdens de kwalificatie de stand van zaken op de baan duidelijk zouden maken voor de kijker. Toen het systeem crashte, schakelde men over op het handmatig intoetsen van tijden, die vervolgens op het scherm werden geprojecteerd. Dat is niet wat we wilden, we willen tijden laten zien zodra de wagens over de lijn komen. De mensen die vanmiddag naar de race gaan kijken, zullen blij verrast zijn met de informatie op hun scherm. Zij zien de tussentijden, maar ook de verschillen tussen de wagens."
bron: www.a1-gp.nl
denk niet dat de teams daar mee akkoord gaan.quote:Op zondag 25 september 2005 13:44 schreef Droopie het volgende:
Ik vind het een leuk idee, misschien komen er in de winter wel gastoptredens van bekende
coureurs. Schumacher bij Duitsland, Alonso voor Spanje.
Alleen Barichello heeft pech, want die Nelson Piquet zal wel heel het jaar rijden.
Ik neem aan dat jij de Formule1 teams bedoelt.quote:Op zondag 25 september 2005 13:46 schreef JPM01 het volgende:
[..]
denk niet dat de teams daar mee akkoord gaan.
Tja pech? Heb nou niet het idee dat de F1 coureurs graag over willen stappen in deze nieuwe klasse.quote:Op zondag 25 september 2005 13:44 schreef Droopie het volgende:
Ik vind het een leuk idee, misschien komen er in de winter wel gastoptredens van bekende
coureurs. Schumacher bij Duitsland, Alonso voor Spanje.
Alleen Barichello heeft pech, want die Nelson Piquet zal wel heel het jaar rijden.
Vond t wel mooi gezegdquote:Op zondag 25 september 2005 14:29 schreef Droopie het volgende:
FOR THE PRIDE OF YOUR NATION START YOUR ENGINE!
al gezien.quote:Op zondag 25 september 2005 14:34 schreef Droopie het volgende:
EN let maar op bij de start, hij tikt ook nog iemand aan
de cameraposities zijn idd wel goed ja, beetje amerikaans.quote:Op zondag 25 september 2005 14:36 schreef Hertog_Martin het volgende:
ik vind die camera op de zijkant van de auto zo vet he
Staat inderdaad weer lekker op je CV.quote:Op zondag 25 september 2005 14:35 schreef Klonk het volgende:
hij heeft wel de primeur, de eerste spin in een race van A1
ook dat een primeur voor Jos, de eerste uitvaller in een racequote:Op zondag 25 september 2005 14:37 schreef Droopie het volgende:
eerste uitvaller
Je hebt niet eens gezien wat er gebeurd isquote:Op zondag 25 september 2005 14:37 schreef nicomart het volgende:
ongelooflijk zeg.. die Jos verstappen moeten ze in een auto zonder remmen en stuur stoppen. Met een lange ketting laten aantrekken en recht op een dikke muur afvuren..
Als crash test dummy komt hij eigenlijk het best tot zijn recht
idd doet hij zijn reputatie weer eer aan, koning der grindbakkenquote:Op zondag 25 september 2005 14:37 schreef nicomart het volgende:
ongelooflijk zeg.. die Jos verstappen moeten ze in een auto zonder remmen en stuur stoppen. Met een lange ketting laten aantrekken en recht op een dikke muur afvuren..
Als crash test dummy komt hij eigenlijk het best tot zijn recht
Ik welquote:Op zondag 25 september 2005 14:41 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Zeik niet, dat deed je vroeger onder de formule 1 ook niet.
dat ie al als 14e moest starten is al waardeloosquote:Op zondag 25 september 2005 14:38 schreef twi het volgende:
[..]
Je hebt niet eens gezien wat er gebeurd is![]()
toen had ik tenmisnte nog wat duitse zenders die f1 uitzonden.quote:Op zondag 25 september 2005 14:41 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Zeik niet, dat deed je vroeger onder de formule 1 ook niet.
durt maar 10 min joh die reclame.quote:Op zondag 25 september 2005 14:42 schreef Klonk het volgende:
in een sprintrace vind ik de reclame laten we het subtiel zeggen wel wat overdreven ja
Dus jij hebt liever iemand die alle rondjes constant rijdt, niemand in probeert te halen en geen risico's neemt? Misschien moet jij maar de Jan Timman fanclub oprichten ofzo...quote:Op zondag 25 september 2005 14:42 schreef nik2043 het volgende:
[..]
dat ie al als 14e moest starten is al waardeloos
en iedereen weet hoe hij rijdt, onwijs laat remmen, en veel risico nemen.
niet gek ook dat hij weer betrokken is bij zo'n ongeluk
mja, alonso wordt er wereldkampioen meequote:Op zondag 25 september 2005 14:43 schreef twi het volgende:
[..]
Dus jij hebt liever iemand die alle rondjes constant rijdt, niemand in probeert te halen en geen risico's neemt? Misschien moet jij maar de Jan Timman fanclub oprichten ofzo...
soms weet je ff niet wat er gebeurt is en dan zijn de grapjes snel gemaakt, het is echt een schandequote:Op zondag 25 september 2005 14:44 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Duur van de reclame viel mee. Wel veel trieste reacties hier zeg. Een paar hadden hun reacties al klaar zo te zien. Als iemand van achter wordt aangereden, dan lijkt het me niet gek dat je spint he. Doe gewoon ff normaal.
ja, eerst de sprintrace (da's nu) en straks de hoofdracequote:Op zondag 25 september 2005 14:45 schreef mic_forever het volgende:
zijn er 2 races?
Ik kijk in elk geval zelden meer F1 door dat soort types. Er is niemand die meer iets durft. Dan heb ik liever iemand die alle risico neemt van de wereld. Alles of niks.quote:Op zondag 25 september 2005 14:44 schreef nik2043 het volgende:
mja, alonso wordt er wereldkampioen mee
dus misschien moet je even stil zijn ofzo
http://www.msttiming.com/bf3gt/livetiming.aspquote:Op zondag 25 september 2005 14:46 schreef Misanthropist het volgende:
Is er ergens live timing toevallig?
Nee geen schande, maar het topic wordt er niet leuker op.quote:Op zondag 25 september 2005 14:45 schreef Klonk het volgende:
[..]
soms weet je ff niet wat er gebeurt is en dan zijn de grapjes snel gemaakt, het is echt een schande![]()
quote:Op zondag 25 september 2005 14:47 schreef Tommeh het volgende:
[..]
http://www.msttiming.com/bf3gt/livetiming.asp
Juist, dat ben ik met je eens.quote:Op zondag 25 september 2005 14:47 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
[..]
Nee geen schande, maar het topic wordt er niet leuker op.
Het lijkt wel alsof sommige mensen echt gefrustreerd zijn dat Verstappen rijdt, en gelijk alles aanpakken om em belachelijk te maken. Daar hou ik gewoon niet zo van.
ik heb liever iemand die een beetje nadenkt en weet dat als hij uitvalt in de sprint race, dat ie het kan vergeten voor de hoofdrace.quote:Op zondag 25 september 2005 14:47 schreef twi het volgende:
[..]
Ik kijk in elk geval zelden meer F1 door dat soort types. Er is niemand die meer iets durft. Dan heb ik liever iemand die alle risico neemt van de wereld. Alles of niks.
Ja dat geldt denk ik voor iedereen. Maar als iemand Piquet van achter had geramd, dan had hij eruit gelegen en had het ook niet zijn schuld geweest.quote:Op zondag 25 september 2005 14:49 schreef nik2043 het volgende:
[..]
ik heb liever iemand die een beetje nadenkt en weet dat als hij uitvalt in de sprint race, dat ie het kan vergeten voor de hoofdrace.
En ik heb liever dat mijn favoriet gewoon wint, dan dat ie verliest
Gebruik jij al die dingen op je hoofd wel? Oren, ogen enzo. Wanneer er iemand achterop je klapt, dan doe je daar helemaal niks tegen. Zelfs niet wanneer je Alonso heet.quote:Op zondag 25 september 2005 14:49 schreef nik2043 het volgende:
[..]
ik heb liever iemand die een beetje nadenkt en weet dat als hij uitvalt in de sprint race, dat ie het kan vergeten voor de hoofdrace.
En ik heb liever dat mijn favoriet gewoon wint, dan dat ie verliest
precies.. en toen riep ook niemand dat Montoya niks kan....quote:Op zondag 25 september 2005 14:52 schreef Tommeh het volgende:
Klopt, net als jos in brazilie. Daar kon montoya niets aan doen.
Laat maar eens wat zien dan.....
Want die heeft wel dingen laten zien dat hij het wel kan..quote:Op zondag 25 september 2005 14:53 schreef teamlead het volgende:
[..]
precies.. en toen riep ook niemand dat Montoya niks kan....
het gebeurt wel iets sneller als je iemand afsnijdt weet je wel, let nou maar op als de herhaling komtquote:Op zondag 25 september 2005 14:51 schreef twi het volgende:
[..]
Gebruik jij al die dingen op je hoofd wel? Oren, ogen enzo. Wanneer er iemand achterop je klapt, dan doe je daar helemaal niks tegen. Zelfs niet wanneer je Alonso heet.
Ohdat heeft Jos ook hoor, die races met die kutbakken die hij alsnog interessant wist te maken door veel verder naar voren te rijden dan gebruikelijk.quote:Op zondag 25 september 2005 14:53 schreef Tommeh het volgende:
Want die heeft wel dingen laten zien dat hij het wel kan..
verstappen ook hoor.. Toegegeven: F1 was niet zijn klasse, mede door de playmobiel-auto's waarin hij daar rond reed... maar voor de F1 heeft ie echt wel een en ander gepresteerd hoorquote:Op zondag 25 september 2005 14:53 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Want die heeft wel dingen laten zien dat hij het wel kan..
Het gebeurt ook iets sneller op een baan waar je maar met 2,5 auto's nast elkaar kunt rijden direct na de start. Zulke dingen gebeuren ook wekelijks in de F1, bij willekeurige rijders. En dan trek je dat andere ding op je hoofd, je muil, niet open. Nu er het plakkertje "Verstappen" op zit is het gelijk dom, triest, slecht etc.quote:Op zondag 25 september 2005 14:54 schreef nik2043 het volgende:
[..]
het gebeurt wel iets sneller als je iemand afsnijdt weet je wel, let nou maar op als de herhaling komt
Hij had niet bij Benneton weg moeten gaan.. 2x podium in je eerste seizoen is gewoon heel goed (al was Hongarije een cadeautje)...quote:Op zondag 25 september 2005 14:58 schreef Tommeh het volgende:
Voor mij heeft jos eigenlijk veel te weinig laten zien in de F1
Wie zegt dat hij gaat starten, ze hebben maar 1 uurtje om te repareren.quote:Op zondag 25 september 2005 14:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hopen dat Jos voor een kleine verassing kan zorgen bij de hoofd race.
Hij kan iig goed starten
Benetton niet meegerekend, gaat ook moeilijk in een tyrell een arrows en een minardi... hetgene wat ie in die bakken heeft laten zien was geniaalquote:Op zondag 25 september 2005 14:58 schreef Tommeh het volgende:
Voor mij heeft jos eigenlijk veel te weinig laten zien in de F1
Hij ging niet vrijwillig weg hoor.quote:Op zondag 25 september 2005 14:59 schreef teamlead het volgende:
[..]
Hij had niet bij Benneton weg moeten gaan.. 2x podium in je eerste seizoen is gewoon heel goed (al was Hongarije een cadeautje)...
dat idee iddquote:Op zondag 25 september 2005 15:00 schreef HPoi het volgende:
ja we hebben gewonnen!!!Hij heeft een NL paspoort!
Jos met oranje helm in Canadaquote:Op zondag 25 september 2005 14:59 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Benetton niet meegerekend, gaat ook moeilijk in een tyrell een arrows en een minardi... hetgene wat ie in die bakken heeft laten zien was geniaal
ik denk aan jos in de arrows in maleisie in de regen![]()
quote:Op zondag 25 september 2005 15:00 schreef HPoi het volgende:
ja we hebben gewonnen!!!Hij heeft een NL paspoort!
Maar dat was niet eens zo'n briljante race. Dan moet je eigenlijk meer denken aan Canada inderdaad, of Argentinie '96.quote:Op zondag 25 september 2005 15:03 schreef Remzz het volgende:
[..]
Jos in Brazilië in de regen mén wat had ik toen op een podium gehoopt. Ook met regen trouwens.
precies.. door die races in zo'n bagger auto heeft ie wat mij betreft bewezen tot de allergrootsten in de autosport te horen. Alleen Damon Hill in de Simtec in Hongarije vond ik nog stoerderquote:Op zondag 25 september 2005 15:03 schreef Remzz het volgende:
[..]
Jos in Brazilië in de regen mén wat had ik toen op een podium gehoopt.
Nouja, ik vind het best raar. Voor alle digitaal technische ondersteunende diensten zal die sjeik ook echt wel geld hebben, maar het doet inderdaad niet echt professioneel aan. Ik mis gewoon de constante tussentijden, het goed aanduiden van de gaten, sectietijden. Om over al die aanduidingen bij de kwalificatie maar te zwijgen...quote:Op zondag 25 september 2005 15:07 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Wel ff wennen deze klasse. Doet allemaal wat amateuristisch aan nog.
Is ook niet zo raar natuurlijk als je F1 gewend bent en het is pas de eerste race ooit.
Dit meen je toch niet serieus hequote:Op zondag 25 september 2005 15:08 schreef teamlead het volgende:
[..]
precies.. door die races in zo'n bagger auto heeft ie wat mij betreft bewezen tot de allergrootsten in de autosport te horen. Alleen Damon Hill in de Simtec in Hongarije vond ik nog stoerder
Eeuwig zonde dat Jos niet een kans bij een topteam gekregen heeft, maar ik ben er van overtuigd dat ie in A1 zal laten zien wat ie kan
Ja, maar toen was de tijdwaarneming stuk, technisch probleem met de software geloof ik. Volgende keer is dat beter dus in de kwalificatie.quote:Op zondag 25 september 2005 15:09 schreef twi het volgende:
[..]
Nouja, ik vind het best raar. Voor alle digitaal technische ondersteunende diensten zal die sjeik ook echt wel geld hebben, maar het doet inderdaad niet echt professioneel aan. Ik mis gewoon de constante tussentijden, het goed aanduiden van de gaten, sectietijden. Om over al die aanduidingen bij de kwalificatie maar te zwijgen...
Nou, allergrootsten...dat is ook weer niet zo. Maar het was gewoon een opvallende coureur in de Formule 1 die eens in mindere auto's wat anders liet zien dan alleen maar op rondjes gezet te worden en voor spek en bonen mee te doen.quote:Op zondag 25 september 2005 15:08 schreef teamlead het volgende:
[..]
precies.. door die races in zo'n bagger auto heeft ie wat mij betreft bewezen tot de allergrootsten in de autosport te horen. Alleen Damon Hill in de Simtec in Hongarije vond ik nog stoerder
Eeuwig zonde dat Jos niet een kans bij een topteam gekregen heeft, maar ik ben er van overtuigd dat ie in A1 zal laten zien wat ie kan
Die van de kwali waren wel heel erg inderdaadquote:Op zondag 25 september 2005 15:09 schreef twi het volgende:
[..]
Nouja, ik vind het best raar. Voor alle digitaal technische ondersteunende diensten zal die sjeik ook echt wel geld hebben, maar het doet inderdaad niet echt professioneel aan. Ik mis gewoon de constante tussentijden, het goed aanduiden van de gaten, sectietijden. Om over al die aanduidingen bij de kwalificatie maar te zwijgen...
Dat is gewoon een blunder van jewelste die gewoon niet mag gebeuren bij de eerste race waar je alles op orde moet hebben.quote:Op zondag 25 september 2005 15:10 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Ja, maar toen was de tijdwaarneming stuk, technisch probleem met de software geloof ik. Volgende keer is dat beter dus in de kwalificatie.
helaas dat ie nu alweer wat jaartjes ouder is.quote:Op zondag 25 september 2005 15:08 schreef teamlead het volgende:
[..]
maar ik ben er van overtuigd dat ie in A1 zal laten zien wat ie kan
nahja.. tis geen Piquet, Prost, Senna, Villeneuve sr., Hill sr ofzo... dat zijn natuurlijk de echte helden... maar vergeleken met die Duitser in Italiaanse dienst vind ik Jos duidelijk meer tallent hebben.. Alleen Ferrari in combinatie met die Duitser is van wereldklassequote:
Maak anders ff een Verstappen bash topic aan. Dit is A1GP, laten we het daar vooral ff over hebben. Dit soort discussies zijn altijd waardeloos. Reken maar niet dat jij iemand kan overtuigen van je gelijk, of andersom. Ik weet niet of het mag zo'n topic, maar het scheelt veel ergenis hier, en het zal zeker storm lopen daar. Genoeg mensen die hem niet kunnen luchten, en genoeg mensen die hem zullen verdedigen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |