abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 september 2005 @ 15:03:42 #26
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_30858663
Hoe zit het eigenlijk met de banden? Gaan teams nu al banden sparen? Brazlië rijdt maar 9 rondjes, Autralie 26...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_30858747
en India wil de motor sparen?
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_30858827
hmm, India toch maar gestart.Scott neemt nog meer afstand en Italie worstelt (maar heeft ook nog helemaal niet getest geloof ik)
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  vrijdag 23 september 2005 @ 15:11:21 #29
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_30858922
Ok, we mogen niet zeuren natuurlijk, maar de live timing van F1.com vind ik toch wel beter (ook met sectortijden)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_30858998
De updates kunnen ook beter. Een aantal coureurs heeft als status running, maar er komt geen ronde bij. Lijkt me stug dat er vier tegelijk naast de baan staan.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_30859010
En toen bleek de training afgelopen. Vandaar...
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_30859133
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 15:11 schreef flipsen het volgende:
Ok, we mogen niet zeuren natuurlijk, maar de live timing van F1.com vind ik toch wel beter (ook met sectortijden)
Is dit de official timing? of gewoon een site die dit aanbied..
pi_30860672
De timing is van het circuit volgens mij. Niet van de A1 organisatie.

Overigens is het niet helemaal nationalisme. Minstens drie van de teams (Libanon, Portugal en Japan) laten de auto afstellen en prepareren door het engelse Carlton bedrijf. Een heel succesvolle club, waar een Team Holland toch wat minder capaciteit heeft. Maar goed, het is maar een auto, dus met een goede race engineer kom je al een heel eind.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  vrijdag 23 september 2005 @ 17:10:16 #34
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_30862899
Track Conditions: Wet
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_30863754
En nu kun je dus zien we voor de goede afstelling gegokt hebben. Wacht maar tot de teams wat meer ervaring hebben wordt het nog veel spannender lijkt me en staat verstappen echt niet meer op 8 tiende achterstand
  vrijdag 23 september 2005 @ 17:42:27 #36
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_30863780
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:41 schreef erikh het volgende:
En nu kun je dus zien we voor de goede afstelling gegokt hebben. Wacht maar tot de teams wat meer ervaring hebben wordt het nog veel spannender lijkt me en staat verstappen echt niet meer op 8 tiende achterstand
Meer?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 23 september 2005 @ 17:43:15 #37
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_30863812
Kut, alweer een rode vlag. Ging net lekker, 12e in rondje 3
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_30868109
http://www.a1teamned.com/
http://www.formule1nieuws(...)le.php?storyid=21720





Ook niet echt goede regenbanden lijkt me. Niet echt veel profiel te zien.
pi_30868459
Official Practice 1 - Fastest Lap Sequence

Time Id Team
Lap Time Kph
13:03 NED NETHERLANDS
2 1'20.063 175.3
13:03 GBR GREAT BRITAIN
2 1'19.224 177.2
13:04 NED NETHERLANDS
3 1'17.970 180.0
13:05 GBR GREAT BRITAIN
3 1'17.956 180.1
13:06 GBR GREAT BRITAIN
4 1'17.780 180.5
13:07 GBR GREAT BRITAIN
5 1'17.726 180.6
13:17 USA USA
7 1'17.562 181.0
13:23 GBR GREAT BRITAIN
11 1'17.481 181.2
13:25 GBR GREAT BRITAIN
12 1'17.463 181.2
13:29 USA USA
11 1'17.149 181.9
14:06 USA USA
18 1'16.875 182.6
14:07 USA USA
19 1'16.516 183.4

Official Practice 2 - Fastest Lap Sequence

Time Id Team
Lap Time Kph
16:03 GBR GREAT BRITAIN
2 1'36.490 145.5
16:04 RUS RUSSIA
2 1'36.288 145.8
16:04 POR PORTUGAL
2 1'31.150 154.0
16:05 POR PORTUGAL
3 1'28.823 158.0
16:07 POR PORTUGAL
4 1'28.646 158.3
16:08 GBR GREAT BRITAIN
5 1'28.064 159.4
16:08 POR PORTUGAL
5 1'27.514 160.4
16:10 POR PORTUGAL
6 1'25.639 163.9
16:39 BRA BRAZIL
13 1'25.390 164.4
16:40 BRA BRAZIL
14 1'25.122 164.9

BRON: http://www.a1gp.com/results/?flashNavId=3

btw, langzame karretjes zeg.
pi_30868673
2de training

De training begon al onder natte omstandigheden, veel rijders hadden dan ook moeite om de wagen op de baan te houden. Eerste slachtoffers waren Ryo Fukuda en Jan Charouz respectievelijk rijdend voor Japan en Tsjechie. Beide heren wisten in de Druids Hairpin de auto niet meer op de baan te houden. Dit zorgde voor de eerste rode vlag situatie. Ook Nikolay Fomenko spinde tweemaal in het begin van de sessie, tijdens zijn tweede spin moest hij zijn auto langs de baan laten staan.

De volgende schuiver komt op naam van de Duitser Adrian Sutil hij mist nog net de auto van Fomenko die langs de kant stilstaat. We zijn ondertussen een goede 20 minuten bezig in de training. Jos Verstappen heeft tot dan nog geen tijd neergezet door alle problemen op het circuit. Nadat de sessie is hervat is het Teng Yi Jiang die we in het grint tegenkomen. De Chinees heeft het stuur overgenomen van Qing Hua Ma maar weet ook niet te schitteren voor China.

De zwaarste crash is echter van Christian Jones hij komt in aanraking met de muur wanneer hij ook in Druids Hairpin van de baan schiet. Dit zorgt gelijk voor het einde van de sessie. Na 42 van de 60 minuten wordt de sessie gestopt. Brazilie leidt dan het veld aan gevolgd door Engeland en Portugal. Echter ondervind Brazilie ook wat problemen wanneer de auto van Piquet Jr. in de brand vliegt. (en er is nu nog maar 1 auto beschikbaar , en motor moet heel seizoen mee kunnen eigenlijk ) De teams vooraan hebben in het begin een snelle tijd neergezet en hebben daardoor minder last gehad van de melee aan het einde van de sessie.

Jos Verstappen komt nog wel in actie maar rijdt maar 7 ronden, door de vele problemen met de setup heeft Verstappen geen snelle tijden neer kunnen zetten. Verstappen over de tweede vrijetraining, "We hebben zo een moeizame start van het seizoen. De wagen gleed alle kanten op. Ik had totaal geen grip en hij brak achter steeds weg. We gaan het differentieel nakijken. Hopelijk is dat het euvel! We hebben nog heel wat werk aan de winkel." Hopelijk kan Jos morgen wel voorin meestrijden.

Al met al een dag met flink wat actie op de baan. Morgen volgt er nog een vrijetraining en een kwalificatie. Deze zullen wel onder droge omstandigheden verlopen het zonnetje schijnt dan weer in Engeland.

BRON: http://www.a1-gp.nl/index.php?templateid=news&id=1122
pi_30871731
Dit gaat idd een leuk race weekend worden
Are you nuts??
  zaterdag 24 september 2005 @ 09:23:22 #42
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_30879911
dit wordt leuk
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_30881042
Ik ben heel erg benieuwd! In hoeverre is deze klasse te vergelijken met de f1? qua snelheden bedoel ik? Als een motor een heel seizoen mee moet kunnen lijkt me het sterk dat ze aan de toerentallen van de F1 komen, of heb ik t mis?

En wie gaat het commentaar doen op RTL7?
  zaterdag 24 september 2005 @ 11:24:23 #44
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_30881729
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 10:53 schreef kikoooooo het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd! In hoeverre is deze klasse te vergelijken met de f1? qua snelheden bedoel ik? Als een motor een heel seizoen mee moet kunnen lijkt me het sterk dat ze aan de toerentallen van de F1 komen, of heb ik t mis?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel toeren die motoren draaien in A1, ik weet wel dat ze ongeveer 500pk hebben ten op zichte van de 800+ tegenwoordig in de formule 1.
Ze hebben gelukkig wel een mooi geluidje.
quote:
En wie gaat het commentaar doen op RTL7?
Allard Kalf
  zaterdag 24 september 2005 @ 11:27:17 #45
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_30881805
quote:
Verstappen heeft racespirit terug

(24/9/2005) De ogen flonkeren weer, zijn blik kan nog altijd doden. Het killerinstinct steekt de kop op, kortom de racespirit is terug.

Ziehier de kop waar veel kranten vandaag mee openden. Jos bewees tijdens de eerste vrije trainingen gisteren dat dit waar is. Het was voor het eerst dat hij op het circuit van Brands Hatch reed. Precies drie rondjes had hij nodig om een tweede tijd neer te zetten. Helaas zorgde wat technische pech (defecte achterwielophanging) ervoor dat de wegligging zo verslechterde dat er niet meer dan een negende plaats in zat.



De defecte wielophanging in de eerste training kwam door een incident met de auto van Indiër Chandhok. De Indiër was net voor Druids aan de kant gegaan voor de Australische auto, maar overzag de oranje bolide van Jos er direct achter. Zodra Jos naar de binnenbocht stuurde kwam Chandhok ook naar binnen en zette zijn auto in de lucht, bovenop de bolide van Jos. Om te zien een spectaculair incident, maar voor Jos niet erg nuttig.
In de tweede vrije training waren er aan de lopende band rode vlag incidenten. Elke keer als Jos een snellere tijd wilde neerzetten, moest hij weer van het gas af vanwege een schuiver ergens op de baan. Veel teams bleken op een nat circuit niet in staat hun bolide stevig op het circuit te houden. Het zorgde ervoor dat er door het Nederlands team geen goede tijden neergezet konden worden.

We vroegen Jos naar zijn mening over de coureurs in de A1 GP: "Het valt wel mee hoor, er zijn ontzettend goede rijders bij. Maar er zijn vier, vijf coureurs voor wie dit kampioenschap misschien wat hoog gegrepen is. Dat kan gevaarlijk zijn."

Er is nog meer regen gemeld in Brands Hatch, zeker voor vandaag. "Och, ook zonder veel trainen zal ik in de regen niet de slechtste zijn", knipoogt Jos ons toe.

Dat Jos het nog altijd heel goed bevalt in de serie is te merken aan die kleine dingen, zoals de duim opsteken naar de fans met een grote vlag aan de overkant van de pits.

bron: www.verstappen.nl
Rijdende chicane's dus
pi_30882133
even tvpje, is idd verwarrend met dat andere topic.
  zaterdag 24 september 2005 @ 11:49:28 #47
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30882344
ben benieuwd, morgen een mooie dag

wielrennen, A1 en F1
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 24 september 2005 @ 12:03:18 #48
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_30882823
Volgens tvgids.nl niet
quote:
Verslag

van de op het Britse Brands Hatch-circuit gehouden kwalificatie voor de A1 Grand Prix-series, het groots opgezette en bijzonder spannende autoracespektakel waaraan 25 landen deelnemen. Nederland wordt in de strijd bijzonder goed vertegenwoordigd door het team van seat holder Jan Lammers, met Jos Verstappen achter het stuur van de knaloranje bolide. Jeroen Bleekemolen is de tweede rijder in het Nederlandse team.
/conclusie
  zaterdag 24 september 2005 @ 12:10:09 #50
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_30882877
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 12:08 schreef kikoooooo het volgende:
Volgens tvgids.nl niet
[..]

/conclusie
Ok, ik vond het al zo'n raar tijdstip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')