abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30807688
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:48 schreef richardgie het volgende:

[..]

Ik zal het je nog heel anders vertellen.Ik reed een keer op de snelweg en vervolgens een gebrul achter me,ongelovelijk.Dacht nog, straks wordt ik ingehald door een Ferrari.En wat gebeurt er?Juist ja.Kon hem niet bijhouden,ook niet op de ZXR 750.
Ingehaald door een Ferrari wat een schande zeg
  woensdag 21 september 2005 @ 22:56:35 #227
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_30807826
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:46 schreef yup het volgende:
Probeer maar eens een American V8 zonder uitlaat. Is het bye bye 1 cylinder 2 stroke
Gaan we regelen, doe jij de auto?

Verbranding van een grote 1 cylinder 2 takt is heel anders dan van een meercylinder 4takt.
Vooral stationair.

Maar dat geluid van die CR zonder demper kan jij je dus ook niet voorstellen.
Ik ga stilstaan bij het stoplicht met een veel te lawaaierige motor, laat het gas los en schrik mij 3 slagen de ronte in, optrekken!!!!!! snel door rood en wegwezen hier.

Maar tegen een open systeem op een V8 zal het bij gasgeven idd wel overstemt worden.
Alleen het 2 takt geluid is veel irritanter voor de omgeving heb ik meegemaakt.
(KLX maakt bijna net zoveel herrie en levert nooit rare reactie's op, bij de CR bleven kinderen soms zelfs verstijft op het zebrapad stilstaan terwijl je aan kwam rijden )
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:48 schreef richardgie het volgende:
Ik zal het je nog heel anders vertellen.Ik reed een keer op de snelweg en vervolgens een gebrul achter me,ongelovelijk.Dacht nog, straks wordt ik ingehald door een Ferrari.En wat gebeurt er?Juist ja.Kon hem niet bijhouden,ook niet op de ZXR 750.
Niet zo schakelui rijden he.

Maar inderdaad, boven de 160 km/u gaat de trekkracht van dat soort wagens wel steeds meer een rol spelen.

Alleen van nul naar honderd maak je nog wel een heeele degelijke kans.
  woensdag 21 september 2005 @ 22:57:21 #228
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_30807864
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:49 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Weet jij hoe ik wiellagers eruit krijg.

Of iemand anders.

Moet eens even op mijn werk kijken of ik iets kan regelen met een andere maat.
De wielen van de GPZ hebben aan de achterkant een kleinere asdiameter dan die van de KLX.

Ik ging net pics maken van de wielen voor mijn MF topicje, maar ik ben er ineens al uit met de vragen.

1)Voorwiel afdraaien totdat de remschijf weer onder de klauw past.
Dat was de eenvoudigste aanpassing.

2) Achterwiel afdraaien totdat deze tussen de brug past en een adapter maken zodat de originele remklauw weer erop kan. Schijf is veel groter, maar dat is nog altijd beter dan te klein zoals aan de voorkant.
Ik was eigenlijk bang dat het zaakje aan de achterkant nooit zou passen, maar zie net dat er gewoon een platje hardboard tussen kan. (om dan de adapter na te maken in metaal that is )
Dan alleen nog de asdiamter regelen.

Morgen eerst eens een achtertandwiel bestellen, dat meet ook wat makkelijker uit i.c.m. de ketting.
Lagers er uit halen, geen idee, das niet zo lastig toch FF er uit tikken met een schroevendraaier ofzo ?
Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
pi_30807970
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:56 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Gaan we regelen, doe jij de auto?

Verbranding van een grote 1 cylinder 2 takt is heel anders dan van een meercylinder 4takt.
Vooral stationair.

Maar dat geluid van die CR zonder demper kan jij je dus ook niet voorstellen.
Ik ga stilstaan bij het stoplicht met een veel te lawaaierige motor, laat het gas los en schrik mij 3 slagen de ronte in, optrekken!!!!!! snel door rood en wegwezen hier.

Maar tegen een open systeem op een V8 zal het bij gasgeven idd wel overstemt worden.
Alleen het 2 takt geluid is veel irritanter voor de omgeving heb ik meegemaakt.
(KLX maakt bijna net zoveel herrie en levert nooit rare reactie's op, bij de CR bleven kinderen soms zelfs verstijft op het zebrapad stilstaan terwijl je aan kwam rijden )
[..]

Niet zo schakelui rijden he.

Maar inderdaad, boven de 160 km/u gaat de trekkracht van dat soort wagens wel steeds meer een rol spelen.

Alleen van nul naar honderd maak je nog wel een heeele degelijke kans.
Beter toch, heb je vrij baan als je aan komt knallen

Verder heeft het niet met trekkracht te maken maar vooral met de aerodynamica en vermogen. Een Ferrari heeft gewoon veel beter luchtweerstand dan een motor, en vele malen meer vermogen... Op dat soort snelheden maakt gewicht weinig uit meer... (helemaal met zulke debiele vermogens).
  woensdag 21 september 2005 @ 23:01:55 #230
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_30808060
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:57 schreef Makster het volgende:
Lagers er uit halen, geen idee, das niet zo lastig toch FF er uit tikken met een schroevendraaier ofzo ?
Moet niet zo moeilijk zijn idd.

Kan ze ook mee naar het werk nemen, heb daar experts zat, en lagers op de plank bij de dochteronderneming.
Maar die wielen zijn best zwaar.
(zwaarder dan jouw gespaake wiel, en die neem je ook niet zo even mee op de fiets denk ik )

Too bad dat de Fiero megakaduuk is.
Vrijdag komen ze hem ophalen voor the final verdict on deadrow.
  woensdag 21 september 2005 @ 23:04:57 #231
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_30808192
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:01 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Moet niet zo moeilijk zijn idd.

Kan ze ook mee naar het werk nemen, heb daar experts zat, en lagers op de plank bij de dochteronderneming.
Maar die wielen zijn best zwaar.
(zwaarder dan jouw gespaake wiel, en die neem je ook niet zo even mee op de fiets denk ik )

Too bad dat de Fiero megakaduuk is.
Vrijdag komen ze hem ophalen voor the final verdict on deadrow.
Je neemt ze idd niet zomaar ff mee nee

Wat gaan ze met de fierro doen? Staan ze garant voor de reparatie of naaien ze je?
Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
  woensdag 21 september 2005 @ 23:05:04 #232
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_30808195
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:59 schreef yup het volgende:
Verder heeft het niet met trekkracht te maken maar vooral met de aerodynamica en vermogen. Een Ferrari heeft gewoon veel beter luchtweerstand dan een motor, en vele malen meer vermogen... Op dat soort snelheden maakt gewicht weinig uit meer... (helemaal met zulke debiele vermogens).
Gewicht maakt uiteraard niet meer zoveel uit, maar wel die 500 nm ..ofzo.. uit een V12.
Van 200 naar 300 km/u versnellen doet zo'n auto op vermogen dus al veel gemakkelijker.
De aerdynamica van een motor is ook k-u-t inderdaad en speelt op de hogere snelheden een omgekeerd logaritmische zware rol in deze.

Je moet sowiezo 2 tandjes terugschakelen op een ZXR-750 wil je een beetje bijblijven met die kleinere powerband. En dat laten de meeste motorrijders ook achterwege.
  woensdag 21 september 2005 @ 23:07:21 #233
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_30808268
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:04 schreef Makster het volgende:
Je neemt ze idd niet zomaar ff mee nee

Wat gaan ze met de fierro doen? Staan ze garant voor de reparatie of naaien ze je?
Dat hoor ik nog wel.

Heb ook mijzelf genaaid door te lang ermee door te rijden.

Acculampje brande al voor Dordrecht, vanaf Ridderkerk kwam er zwaar stoom uit, vlak voor Hoogvliet was het uit met de pret. Maar ja het was midden in de nacht, en al bij vertrek in Den Bosch had ik het gehad dat ik gewoon thuis wilde zijn.

Conclusie: het is een DP'tje qua naaien.
pi_30808307
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:05 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Gewicht maakt uiteraard niet meer zoveel uit, maar wel die 500 nm ..ofzo.. uit een V12.
Van 200 naar 300 km/u versnellen doet zo'n auto op vermogen dus al veel gemakkelijker.
De aerdynamica van een motor is ook k-u-t inderdaad.

Je moet sowiezo 2 tandjes terugschakelen op een ZXR-750 wil je een beetje bijblijven met die kleinere powerband. En dat laten de meeste motorrijders ook achterwege.
Pk's is belangrijker geloof me, op dat soort snelheden telt je vermogen mee omdat je al hoger in de toeren zit. Ok je hebt wel 400 nm ofzo, maar daar staat tegen dat zo een Ferrari wel 1300-1400 kilo's weegt...

Een Enzo accelereert debiel snel van 200-300, ding heeft wel 612 pk
  woensdag 21 september 2005 @ 23:09:15 #235
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_30808356
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:08 schreef yup het volgende:

Pk's is belangrijker geloof me, op dat soort snelheden telt je vermogen mee omdat je al hoger in de toeren zit. Ok je hebt wel 400 nm ofzo, maar daar staat tegen dat zo een Ferrari wel 1300-1400 kilo's weegt...

Een Enzo accelereert debiel snel van 200-300, ding heeft wel 612 pk
Ja, maar het enige wat je hoeft te doen is naar beneden trappen met je pendaal.
Schakelen mag wel, maar hoeft niet tegenover een motor die wel 2-3 tandjes terug moet.
Papegaai me.

Zo'n groot motorblok heeft op die snelheden gewoon meer reserves.
Dat was alleen mijn punt, en daar zijn we het over eensz.

i
pi_30808508
Ik geloof het wel over die trekkracht hoor.

Iemand had een FJR1300 ofzo, kwam een supersport, R6 of ZX6r ofzo naast hem, die man geeft gas en laat die supersport achter: hij hoorde 3 klikjes en die supersport kwam er dan pas langs

Had dit ergens gelezen op het internet.

Maarja voor mij geldt er een ding: toerenbeuken + geluid. Als je trekkracht wilt koop je maar een vieze stinkdaisel (zie ondertitel )
  woensdag 21 september 2005 @ 23:19:46 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30808783
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:16 schreef Brighteyes het volgende:
Leuke beginnersfiets, maar daar houd het op, ondanks dat ik er al 2 jaar (-minussleuteltijd) mee rij. Pas boven de 6500rpm komt het vermogen een beetje vrij, dus hij voelt al vrij snel traag aan. Wacht nog ff tot de winter, dan zou er zomaar een '91 te koop kunnen staan voor heel wat minder
I love it when I talk dirty!
***
pi_30809506


[ Bericht 100% gewijzigd door richardgie op 21-09-2005 23:48:59 ]
pi_30809837
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:09 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Ja, maar het enige wat je hoeft te doen is naar beneden trappen met je pendaal.
Schakelen mag wel, maar hoeft niet tegenover een motor die wel 2-3 tandjes terug moet.
Papegaai me.

Zo'n groot motorblok heeft op die snelheden gewoon meer reserves.
Dat was alleen mijn punt, en daar zijn we het over eensz.

i
En een veel groter vermogensberijk.De maximale trekkracht van een ZXR wordt tussen de 9500 en 12500 tpm berijkt.Dit is maar 25% van het totale toerenberijk.Je zal je dus helemaal het leplazerus moeten schakelen om daar tussen te blijven en maximaal vooruit te gaan.Dus precies wat Patrick 281 ook al schrijft.
  donderdag 22 september 2005 @ 00:40:02 #240
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_30811298
Jongens, veel plezier hier, ik ga meuren, morgen om 7 uur is het abfahren richtung Romantische Strasse...

Tsjüüüsssss!!!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  donderdag 22 september 2005 @ 01:32:05 #241
15559 bwt
VvvrOOoeeeMmmmm
pi_30812212
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:42 schreef worldpimber het volgende:

Hebben jullie deze wel al gezien? http://ghostrider.mrthrottle.com/GR_4_Trailer.zip
Yeah, de nieuwe GR. Heb deel 1 2 en 3 ook gezien.
Die gast is echt gek.
en dan nu undercover als politie agent?
<a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
<a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
pi_30813966
morgen
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:26 schreef ondeugend het volgende:
Jesse nog gefeliciteerd met je vaste aanstelling !

thx
  donderdag 22 september 2005 @ 08:08:21 #243
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_30814288
Morning all.
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:13 schreef yup het volgende:
Maarja voor mij geldt er een ding: toerenbeuken + geluid.
Als je trekkracht wilt koop je maar een vieze stinkdaisel (zie ondertitel )


Ik zou toch eensz een 2 takt overwegen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_30814368
Mogguh
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:56 schreef Patrick281 het volgende:

[..]
Maar dat geluid van die CR zonder demper kan jij je dus ook niet voorstellen.
Ik ga stilstaan bij het stoplicht met een veel te lawaaierige motor, laat het gas los en schrik mij 3 slagen de ronte in, optrekken!!!!!! snel door rood en wegwezen hier.
Dat wil ik wel eens horen dan
Makster, fix die CR en dan spreken we een keer af zonder demper
quote:
Op donderdag 22 september 2005 00:40 schreef Herr.Flick het volgende:
Jongens, veel plezier hier, ik ga meuren, morgen om 7 uur is het abfahren richtung Romantische Strasse...

Tsjüüüsssss!!!

Viel spass
  donderdag 22 september 2005 @ 08:25:39 #245
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_30814415
quote:
Op donderdag 22 september 2005 08:17 schreef hicham het volgende:
Dat wil ik wel eens horen dan
Makster, fix die CR en dan spreken we een keer af zonder demper
Kijk maar ergens op M-F bij Moby Dick.
Ik prefereer statioanir niets anders dan een CR500.

Relatief laag in toeren, relatief grote zuiger die veel lucht nodig heeft.
Het is net als met fitness, het gaat om de tijd tussen het sporten die je neemt.
Hier is het de tijd tussen de verbrandsklappen.
Ding gaat gewoon door met lawaai maken.


btw: Hiesjam allready on the job?
pi_30814467
quote:
Op donderdag 22 september 2005 08:25 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

btw: Hiesjam allready on the job?


8 uur beginnen, kan ik ook weer relatief vroeg weg
  donderdag 22 september 2005 @ 08:38:47 #247
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_30814541
(Dames?) en heren, bedankt voor de tips m.b.t. de aanschaf van mijn eerste fiets, ik zal ze allemaal weloverwegen...
Is het wel handig om te beginnen met een Supersport?? Les nu op een CBF 500 en een SS is een totaal ander verhaal...kan je bepaalde modellen SS huren ofzo, om te kijken of het wel lekker rijdt, of verhuren ze je die niet omdat je net je RBW hebt??
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  donderdag 22 september 2005 @ 08:43:46 #248
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_30814611
quote:
Op donderdag 22 september 2005 08:32 schreef hicham het volgende:


8 uur beginnen, kan ik ook weer relatief vroeg weg
Ik mag pas relatief laat weg hier, ondanks de 8 uur beginnen.
quote:
Op donderdag 22 september 2005 08:38 schreef dribbel79 het volgende:
(Dames?) en heren, bedankt voor de tips m.b.t. de aanschaf van mijn eerste fiets, ik zal ze allemaal weloverwegen...
Is het wel handig om te beginnen met een Supersport?? Les nu op een CBF 500 en een SS is een totaal ander verhaal...kan je bepaalde modellen SS huren ofzo, om te kijken of het wel lekker rijdt, of verhuren ze je die niet omdat je net je RBW hebt??
Voorwaarden verschillen per bedrijf, bij de ene is het 1 jaar, bij de andere 2 jaar.
En soms hebben ze e.a. wel niet gekoppeld aan de leeftijd.

Ik zal vanavond eens iets opzoeken.
En in het begin rijdt alles rot of lekker.
Je hebt nog niet echt een standaard.

Ik heb in het verleden wel eens een fiets gekocht waar ik na een maand al op uitgekeken was, waar die daarvoor meer dan fantastisch reed.
Dacht er jaren mee te doen.
  donderdag 22 september 2005 @ 08:44:16 #249
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_30814623
morgen
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  donderdag 22 september 2005 @ 08:49:03 #250
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_30814696
quote:
Op donderdag 22 september 2005 08:44 schreef Mercy_symbol het volgende:
morgen
Moguh...we gaan weer voor een topicvullende dag hè??
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')