Ingehaald door een Ferrari wat een schande zegquote:Op woensdag 21 september 2005 22:48 schreef richardgie het volgende:
[..]
Ik zal het je nog heel anders vertellen.Ik reed een keer op de snelweg en vervolgens een gebrul achter me,ongelovelijk.Dacht nog, straks wordt ik ingehald door een Ferrari.En wat gebeurt er?Juist ja.Kon hem niet bijhouden,ook niet op de ZXR 750.
![]()
Gaan we regelen, doe jij de auto?quote:Op woensdag 21 september 2005 22:46 schreef yup het volgende:
Probeer maar eens een American V8 zonder uitlaat. Is het bye bye 1 cylinder 2 stroke![]()
Niet zo schakelui rijden he.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:48 schreef richardgie het volgende:
Ik zal het je nog heel anders vertellen.Ik reed een keer op de snelweg en vervolgens een gebrul achter me,ongelovelijk.Dacht nog, straks wordt ik ingehald door een Ferrari.En wat gebeurt er?Juist ja.Kon hem niet bijhouden,ook niet op de ZXR 750.
![]()
Lagers er uit halen, geen idee, das niet zo lastig tochquote:Op woensdag 21 september 2005 22:49 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Weet jij hoe ik wiellagers eruit krijg.![]()
Of iemand anders.![]()
Moet eens even op mijn werk kijken of ik iets kan regelen met een andere maat.
De wielen van de GPZ hebben aan de achterkant een kleinere asdiameter dan die van de KLX.![]()
Ik ging net pics maken van de wielen voor mijn MF topicje, maar ik ben er ineens al uit met de vragen.![]()
1)Voorwiel afdraaien totdat de remschijf weer onder de klauw past.![]()
Dat was de eenvoudigste aanpassing.
2) Achterwiel afdraaien totdat deze tussen de brug pasten een adapter maken zodat de originele remklauw weer erop kan. Schijf is veel groter, maar dat is nog altijd beter dan te klein zoals aan de voorkant.
![]()
Ik was eigenlijk bang dat het zaakje aan de achterkant nooit zou passen, maar zie net dat er gewoon een platje hardboard tussen kan.(om dan de adapter na te maken in metaal that is
)
Dan alleen nog de asdiamter regelen.
Morgen eerst eens een achtertandwiel bestellen, dat meet ook wat makkelijker uit i.c.m. de ketting.![]()
Beter toch, heb je vrij baan als je aan komt knallenquote:Op woensdag 21 september 2005 22:56 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Gaan we regelen, doe jij de auto?![]()
Verbranding van een grote 1 cylinder 2 takt is heel anders dan van een meercylinder 4takt.
Vooral stationair.![]()
Maar dat geluid van die CR zonder demper kan jij je dus ook niet voorstellen.
Ik ga stilstaan bij het stoplicht met een veel te lawaaierige motor, laat het gas los en schrik mij 3 slagen de ronte in, optrekken!!!!!! snel door rood en wegwezen hier.![]()
![]()
Maar tegen een open systeem op een V8 zal het bij gasgeven idd wel overstemt worden.![]()
Alleen het 2 takt geluid is veel irritanter voor de omgeving heb ik meegemaakt.
(KLX maakt bijna net zoveel herrie en levert nooit rare reactie's op, bij de CR bleven kinderen soms zelfs verstijft op het zebrapad stilstaan terwijl je aan kwam rijden)
[..]
Niet zo schakelui rijden he.![]()
![]()
Maar inderdaad, boven de 160 km/u gaat de trekkracht van dat soort wagens wel steeds meer een rol spelen.![]()
Alleen van nul naar honderd maak je nog wel een heeele degelijke kans.![]()
Moet niet zo moeilijk zijn idd.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:57 schreef Makster het volgende:
Lagers er uit halen, geen idee, das niet zo lastig tochFF er uit tikken met een schroevendraaier ofzo ?
Je neemt ze idd niet zomaar ff mee neequote:Op woensdag 21 september 2005 23:01 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Moet niet zo moeilijk zijn idd.
Kan ze ook mee naar het werk nemen, heb daar experts zat, en lagers op de plank bij de dochteronderneming.![]()
Maar die wielen zijn best zwaar.
(zwaarder dan jouw gespaake wiel, en die neem je ook niet zo even mee op de fiets denk ik)
Too bad dat de Fiero megakaduuk is.
Vrijdag komen ze hem ophalen voor the final verdict on deadrow.![]()
Gewicht maakt uiteraard niet meer zoveel uit, maar wel die 500 nm ..ofzo.. uit een V12.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:59 schreef yup het volgende:
Verder heeft het niet met trekkracht te maken maar vooral met de aerodynamica en vermogen. Een Ferrari heeft gewoon veel beter luchtweerstand dan een motor, en vele malen meer vermogen... Op dat soort snelheden maakt gewicht weinig uit meer... (helemaal met zulke debiele vermogens).
Dat hoor ik nog wel.quote:Op woensdag 21 september 2005 23:04 schreef Makster het volgende:
Je neemt ze idd niet zomaar ff mee nee
Wat gaan ze met de fierro doen? Staan ze garant voor de reparatie of naaien ze je?
Pk's is belangrijker geloof me, op dat soort snelheden telt je vermogen mee omdat je al hoger in de toeren zit. Ok je hebt wel 400 nm ofzo, maar daar staat tegen dat zo een Ferrari wel 1300-1400 kilo's weegt...quote:Op woensdag 21 september 2005 23:05 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Gewicht maakt uiteraard niet meer zoveel uit, maar wel die 500 nm ..ofzo.. uit een V12.
Van 200 naar 300 km/u versnellen doet zo'n auto op vermogen dus al veel gemakkelijker.
De aerdynamica van een motor is ook k-u-t inderdaad.![]()
Je moet sowiezo 2 tandjes terugschakelen op een ZXR-750 wil je een beetje bijblijven met die kleinere powerband. En dat laten de meeste motorrijders ook achterwege.![]()
Ja, maar het enige wat je hoeft te doen is naar beneden trappen met je pendaal.quote:Op woensdag 21 september 2005 23:08 schreef yup het volgende:
Pk's is belangrijker geloof me, op dat soort snelheden telt je vermogen mee omdat je al hoger in de toeren zit. Ok je hebt wel 400 nm ofzo, maar daar staat tegen dat zo een Ferrari wel 1300-1400 kilo's weegt...
Een Enzo accelereert debiel snel van 200-300, ding heeft wel 612 pk
I love it when I talk dirty!quote:Op woensdag 21 september 2005 21:16 schreef Brighteyes het volgende:
Leuke beginnersfiets, maar daar houd het op, ondanks dat ik er al 2 jaar (-minussleuteltijd) mee rij. Pas boven de 6500rpm komt het vermogen een beetje vrij, dus hij voelt al vrij snel traag aan. Wacht nog ff tot de winter, dan zou er zomaar een '91 te koop kunnen staan voor heel wat minder
En een veel groter vermogensberijk.De maximale trekkracht van een ZXR wordt tussen de 9500 en 12500 tpm berijkt.Dit is maar 25% van het totale toerenberijk.Je zal je dus helemaal het leplazerus moeten schakelen om daar tussen te blijven en maximaal vooruit te gaan.Dus precies wat Patrick 281 ook al schrijft.quote:Op woensdag 21 september 2005 23:09 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ja, maar het enige wat je hoeft te doen is naar beneden trappen met je pendaal.
Schakelen mag wel, maar hoeft niet tegenover een motor die wel 2-3 tandjes terug moet.![]()
Papegaai me.![]()
Zo'n groot motorblok heeft op die snelheden gewoon meer reserves.
Dat was alleen mijn punt, en daar zijn we het over eensz.![]()
![]()
![]()
Yeah, de nieuwe GR. Heb deel 1 2 en 3 ook gezien.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:42 schreef worldpimber het volgende:
Hebben jullie deze wel al gezien?![]()
http://ghostrider.mrthrottle.com/GR_4_Trailer.zip
thxquote:Op woensdag 21 september 2005 22:26 schreef ondeugend het volgende:
Jesse nog gefeliciteerd met je vaste aanstelling !
quote:Op woensdag 21 september 2005 23:13 schreef yup het volgende:
Maarja voor mij geldt er een ding: toerenbeuken + geluid.
Als je trekkracht wilt koop je maar een vieze stinkdaisel (zie ondertitel)
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wil ik wel eens horen danquote:Op woensdag 21 september 2005 22:56 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Maar dat geluid van die CR zonder demper kan jij je dus ook niet voorstellen.
Ik ga stilstaan bij het stoplicht met een veel te lawaaierige motor, laat het gas los en schrik mij 3 slagen de ronte in, optrekken!!!!!! snel door rood en wegwezen hier.![]()
![]()
Viel spassquote:Op donderdag 22 september 2005 00:40 schreef Herr.Flick het volgende:
Jongens, veel plezier hier, ik ga meuren, morgen om 7 uur is het abfahren richtung Romantische Strasse...
Tsjüüüsssss!!!
Kijk maar ergens op M-F bij Moby Dick.quote:Op donderdag 22 september 2005 08:17 schreef hicham het volgende:
Dat wil ik wel eens horen dan
Makster, fix die CR en dan spreken we een keer af zonder demper
quote:Op donderdag 22 september 2005 08:25 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
btw: Hiesjam allready on the job?![]()
Ik mag pas relatief laat weg hier, ondanks de 8 uur beginnen.quote:Op donderdag 22 september 2005 08:32 schreef hicham het volgende:
8 uur beginnen, kan ik ook weer relatief vroeg weg![]()
Voorwaarden verschillen per bedrijf, bij de ene is het 1 jaar, bij de andere 2 jaar.quote:Op donderdag 22 september 2005 08:38 schreef dribbel79 het volgende:
(Dames?) en heren, bedankt voor de tips m.b.t. de aanschaf van mijn eerste fiets, ik zal ze allemaal weloverwegen...
Is het wel handig om te beginnen met een Supersport?? Les nu op een CBF 500 en een SS is een totaal ander verhaal...kan je bepaalde modellen SS huren ofzo, om te kijken of het wel lekker rijdt, of verhuren ze je die niet omdat je net je RBW hebt??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |