abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30754159
In september 2005 zou je post krijgen van de belastingdienst over de zorgtoeslag als je daar recht op had (dus tegemoetkoming in de kosten van de nieuwe basisverzekering), maar tis nu toch al 20 september en ik heb nog steeds niks ontvangen, jullie?

Nouja dat soort dingen komen natuurlijk altijd pas 30 september ofzo hehe als instanties zeggen 'het komt in semtemper' maar ok.

Maar ik vraag me toch een btje af of ik dan uberhaupt wel in aanmerking kom voor tegemoetkoming of hoe het ook mag heten.
Ff mn situatie: ben vrouw, 23 jaar, thuiswonend en niet meer studerend (gestopt dus geen diploma). Ik heb geen vaste baan maar wissel elke keer tussen verschillende uitzendbureaus waar ik dan meestal gedurende een paar maanden een paar keer per week op oproep of poolbasis voor werk (klote baantjes als productie en schoonmaak, verdien meestal 7,79 bruto dus rond de 7 euro netto per uur). Soms werk ik ook een week niet, zoals nu, maar dat komt niet zo vaak voor.
Ik heb per maand een inkomen tussen de 300-500 euro zo ongeveer.
Ik moet daarvan nog 100 euro kostgeld betalen en 100 euro verplicht op mn spaarrekening zetten (dat laatste lukt vaak niet). Daarnaast betaal ik mn eigen toiletspullen en ontbijt. (maargoed laatste dingen heeft belastingdienst niks mee te maken natuurlijk)
pi_30754200
Ik heb mijn aanvraagformulier net vanochtend in de bus gekregen. Dus grote kans dat je hem binnenkort nog wel krijgt.
Bananenyoghurt...
  dinsdag 20 september 2005 @ 12:32:39 #3
3498 Barb
Graduated Fool
pi_30754243
Ik heb ook nog niks ontvangen, maar ik neem aan dat het een en ander ook afhankelijk is van Prinsjesdag. Vanaf morgen neemt de kans dat je snel bericht krijgt toe.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_30754284
Oja nog een voor mij heeeeeeel belangrijk vraagje: ik heb nu bij VGZ een jongerenextra verzekering lopen.
Om verzekerd te blijven, moet ik aantonen dat ik minimaal 1 uur per week gewerkt heb (bij veel andere verzekeringen is dit soms 2 uur of 4 uur).
Wil ik es een weekje vakantie, dan kan dit dus alleen als ik nog reserveringen open heb staan (ik doe nl uitzendwerk, geen vaste baan dus) en hier wat van laat uitbetalen, dat geld nl ook als werkuren. Dan moet ik dus 1 zo'n reserverings/vakantie uur laten uitbetalen.

Maar hoe zit dit met die nieuwe verzekering? Hoeveel uur moet je dan per week werken om verzekerd te blijven? (kan ik dan dus ook gewoon net als nu uitzendwerk blijven doen)
Of blijft dat gewoon hetzelfde als ik bij VGZ blijf?
  dinsdag 20 september 2005 @ 12:37:04 #5
3498 Barb
Graduated Fool
pi_30754372
Hier kun je trouwens het programma downloaden waar je de zorg- en eventuele huurtoeslag kunt aanvragen: http://download.belastingdienst.nl/pub/toeslagen/setup_hz.exe
When I rush it hits me
  dinsdag 20 september 2005 @ 12:38:59 #6
3498 Barb
Graduated Fool
pi_30754417
Tulpje6, ik denk dat je meer antwoorden zult krijgen bij de Belastingdienst:

BelastingTelefoon

Contact
Telefoonnummer
0800 - 0543
Openingstijden
Van maandag tot en met donderdag
van 8.00 - 20.00 uur
Vrijdag
van 8.00 - 17.00 uur
When I rush it hits me
pi_30754429
Ik had het zaterdag al binnen.

Echter hebben ze mijn inkomen te laat ingeschat durf ik het eigenlijk niet aan te vragen omdat ik denk dat ik erboven eindig of terug moet betalen..
Trotse mamma :)
  dinsdag 20 september 2005 @ 12:42:38 #8
3498 Barb
Graduated Fool
pi_30754500
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 12:39 schreef Faithz het volgende:
Ik had het zaterdag al binnen.

Echter hebben ze mijn inkomen te laat ingeschat durf ik het eigenlijk niet aan te vragen omdat ik denk dat ik erboven eindig of terug moet betalen..
Als je inkomen is gewijzigd moet je dat doorgeven, dan krijg je óf minder zorgtoelsag óf je hebt er geen recht op. Als je dat nu doet, dan hoef je natuurlijk niks terug te betalen omdat het pas vanaf eind december uitgekeerd gaat worden.
When I rush it hits me
pi_30754503
Ik vraag me af trouwens hoe de belastingdienst mijn inkomen in gaat schatten. Ik heb geen vaste baan, ik werk voor verschillende uitzendbureus: de ene week werk ik 6 dagen, de andere week 3, weer een andere week niks. Dat verschilt enorm. Daar is moeilijk een gemiddelde van te nemen ofzo.
  dinsdag 20 september 2005 @ 12:47:50 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30754642
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 12:42 schreef tulpje6 het volgende:
Ik vraag me af trouwens hoe de belastingdienst mijn inkomen in gaat schatten. Ik heb geen vaste baan, ik werk voor verschillende uitzendbureus: de ene week werk ik 6 dagen, de andere week 3, weer een andere week niks. Dat verschilt enorm. Daar is moeilijk een gemiddelde van te nemen ofzo.
Je gaat straks maandelijks je zorgtoeslag ontvangen op basis van een inschatting. Ik neem aan dat er achteraf een verrekening plaats zal vinden.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:10:39 #11
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_30760400
Even van een ander forum gehaald:

Net als met zoveel gaat de fiscus uit van een ruwe schatting. Bij de aangifte over 2006 komt als dan het werkelijke inkomen naar boven en zal er vervolgens (naar ik aanneem) correcties komen. Heeft u derhalve niet de volledige voor u geldende toeslag ontvangen dan zal dit worden aangevuld bij de aangifte. Visa versa verwacht ik dat er bij teveel ontvangen zorgtoeslag weer pijnlijke situaties gaan ontstaan waarin mensen moeten terugbetalen.

Mijn advies zou derhalve zijn om niet exact het verzamelinkomen te berekenen maar deze te becijferen aan de voorzichtige kant. Beter bij ontvangen dan terugbetalen is het devies.

Of de nieuwe zorgwet voor u nadelig zal uitpakken kan ik niet zeggen. Naar de algemene verwachting zal deze voor mensen met een chronische aandoening over het algemeen voordelig uitpakken. Maar ja, het is maar een verwachting
.

Oke...de belastingdienst gaat het ons dus NIET makkelijker maken
Ik snap niet dat er niet naar het inkomen van 2005 word gekeken,dit word een zooitje reken daar maar op
pi_30764424
Heb het formulier vandaag binnen en ik vind het nu al een kansloos plan

Waar kunnen zij in godsnaam mijn inkomsten 2006 op baseren Ik werk onregelmatig. Ben student enzovoort.

Weet iemand of je het ook nadien kan terugvorderen door het formulier niet nu op te sturen? Net zoiets als je hypotheekrente aftrek nadien kan verrekenen na afloop van het belastingjaar?
Profiel opgeheven.
pi_30778468
De verzendingen zijn gespreid. Ze versturen een groot aantal per week dus komt het bij de een wat later dan bij de ander

* t0y werkt op het callcenter v/d belastingdienst en mag mooi al die kutvragen gaan beantwoorden over de zorg/huurtoeslag...
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_30780544
quote:
Op woensdag 21 september 2005 00:30 schreef t0y het volgende:
De verzendingen zijn gespreid. Ze versturen een groot aantal per week dus komt het bij de een wat later dan bij de ander

* t0y werkt op het callcenter v/d belastingdienst en mag mooi al die kutvragen gaan beantwoorden over de zorg/huurtoeslag...
Dan ben je voorlopig wel zoet
pi_30781093
ik wacht er ook nog op...
pi_30781275
Ik heb ook nog niets ontvangen
  woensdag 21 september 2005 @ 08:02:22 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30781350
quote:

Gaat het per adres?
pi_30788562
*twijfelt...

volgens mij alleen personen boven de 18 (wat mij vrij logisch lijkt )

Ik heb hem overigens eergisteren gehad dus... er is nog hoop
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_30788648
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 18:16 schreef Bierie het volgende:
Heb het formulier vandaag binnen en ik vind het nu al een kansloos plan

Waar kunnen zij in godsnaam mijn inkomsten 2006 op baseren Ik werk onregelmatig. Ben student enzovoort.

Weet iemand of je het ook nadien kan terugvorderen door het formulier niet nu op te sturen? Net zoiets als je hypotheekrente aftrek nadien kan verrekenen na afloop van het belastingjaar?
Ik vind het hele systeem volgens mij ook vet bagger (heb nog geen formulier ontvangen dus weet ook niet precies hoe t eruitziet enz). Ik doe uitzendwerk, en dat kan verschillen van o uur per week tot 40 uur per week. Ik weet zelf niet eens hoeveel ik de week erop ga/ kan werken.
Kan daar niet eens een echt gemiddelde van maken want ik doe geen vast uitzendwerk ofzo.
Tevens ben ik nog steeds op zoek naar vast werk maar dat schiet gewoon maar niet echt op. Als ik vast werk heb kan ik dus ineens 32-40 uur per week gaan werken terwijl het gemiddelde van wat ik ervoor werkte miss maar 12 uur per week was.

Ik weet niet hoe het werkt hoor, maar ik zie het al helemaal voor me: men heeft mijn gemiddelde berekent op 12 uur werken per week (dus het loon wat daaraan vast zit), ik krijg een ruime zorgtoeslag iedere maand binnen. Vervolgens ga ik in maart 2006 een vaste baan krijgen en 40 uur per week werken, maar omdat TOEN is vastgesteld dat ik een gemiddelde van 12 uur per week werk kan ik aan het eind van 2006 ineens een paar honderd euro terug gaan dokken ofzo.

Weet niet of het echt zo werkt, hoop t niet.
Kon je ook doorgeven wanneer er een wijziging in je werksituatie (dus inkomen) voordoet? En keken ze nu elke maand opnieuw wat jij gemiddeld verdient of gaan ze nu al een gemiddelde maken voor heel 2006 zodat ik dus straks waars met een probleem zit (als ik dus tenminste geen wijzigingen in mijn situatie door kan geven en het alleen werkt met achteraf verrekenen).

Ik ben dus geen voorstandig van achteraf verrekenen want zoveel geld heb ik nooit en ik ben niet zo'n spaarderstypje. Ik geef het dan (uiteindelijk) toch weer uit.
pi_30791197
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:10 schreef tulpje6 het volgende:

Ik ben dus geen voorstandig van achteraf verrekenen want zoveel geld heb ik nooit en ik ben niet zo'n spaarderstypje. Ik geef het dan (uiteindelijk) toch weer uit.
Dan vraag je het toch niet aan

De fiscus kan niet ruiken hoeveel je gaat verdienen (hooguit een schatting). Dat gezeur altijd wanneer er iets nieuws is. Als er wat wijzigt kun je gewoon, net zoals nu met je voorlopige teruggaaf, je wijzigingen doorgeven.

Het is gewoon NIET ingewikkeld, maar iets nieuws en dan gaan mensen ineens op de achterste benen staan.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_30791516
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan vraag je het toch niet aan

De fiscus kan niet ruiken hoeveel je gaat verdienen (hooguit een schatting). Dat gezeur altijd wanneer er iets nieuws is. Als er wat wijzigt kun je gewoon, net zoals nu met je voorlopige teruggaaf, je wijzigingen doorgeven.

Het is gewoon NIET ingewikkeld, maar iets nieuws en dan gaan mensen ineens op de achterste benen staan.
Ik heb nog niet veel posts van jou gezien, maar volgens mij mag ik je wel
Je hebt namelijk he-le-maal gelijk!
  woensdag 21 september 2005 @ 18:01:03 #23
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_30797276
Ik heb voor 2006 uitgerekend 1800 te krijgen van kerstgeld en vakantiegeld samen.
ook loonsverhoging meegerekend dus zoveel maanden huidige loon en dan zoveel maanden nieuwe loon
daar 8% van en dat keer aantal maanden dat ik daty loon heb, Dan nieuw loon zelfde doen en uitkomst bij elkaar optellen voor kerstgeld.
vakantiegeld eigenlijk gewoon 8% huidige loon want ben een maand na uitkering jarig...
ik kijrg 403 terug.
Dan krijg ik dat toch aan het eind van het jaar.
Dan moet ik toch eerst 12x 110 betalen en krijg DAARNA 403 terug?
En moet die 403 die je terugkrijgt ook opgeteld worden bij bonnusen/vakantie geld etc etc?
pi_30797731
Die toeslagen kun je vergelijken met de "voorlopige teruggaaf", dus je krijgt deze maandelijks gestort.
pi_30798514
waarom wachten op dat formulier, gewoon downloaden en invullen die zooi
pi_30798525
Vandaag ontvangen
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_30799958
Gewoon even rustig afwachten...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30801993
Hier ook nog niks... zou het per achternaam gaan mijn achternaam begint met de w... dan kan ik nog ff wachten
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 21 september 2005 @ 20:59:53 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30803115
quote:
Op woensdag 21 september 2005 20:29 schreef Vava het volgende:
Hier ook nog niks... zou het per achternaam gaan mijn achternaam begint met de w... dan kan ik nog ff wachten
Mijn achternaam begint met een letter vrij voor in het alfabet. En ik wou niet meer wachten, dus ik heb het via de site gedaan.
pi_30803195
quote:
Op woensdag 21 september 2005 20:29 schreef Vava het volgende:
Het gaat niet per achternaam.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30803196
Ik heb nog wel even geduld alleen voor wanneer moet het ingeleverd zijn
Let's plant a tree
  woensdag 21 september 2005 @ 21:09:48 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30803483
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:02 schreef Vava het volgende:
Ik heb nog wel even geduld alleen voor wanneer moet het ingeleverd zijn
Als je voor 1 november aanvraagt, kun je het eerste voorschot eind december verwachten.
pi_30806497
Vandaag ontvangen.

Ik heb er alleen helemaal niks aan.
  woensdag 21 september 2005 @ 23:29:17 #34
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_30809172
ik zou dis 1166 euro verdienen (stufie dus) in 2006 als student.

Maar zijn je ouders nu je toeslag partners? ik snap geen ruk van dat formulier
pi_30809819
Ik heb hem vandaag binnen gekregen. Ik zou volgens www.toeslagen.nl iets van 403 euro per jaar krijgen ofzo... Of ik doe het verkeerd....
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 21 september 2005 @ 23:52:20 #36
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_30810081
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:45 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb hem vandaag binnen gekregen. Ik zou volgens www.toeslagen.nl iets van 403 euro per jaar krijgen ofzo... Of ik doe het verkeerd....
je werkt niet? alleen stufi?
pi_30810152
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:52 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

je werkt niet? alleen stufi?
Ja. Geen werk momenteel.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 22 september 2005 @ 08:46:50 #38
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_30814656
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 12:33 schreef tulpje6 het volgende:
Oja nog een voor mij heeeeeeel belangrijk vraagje: ik heb nu bij VGZ een jongerenextra verzekering lopen.
Om verzekerd te blijven, moet ik aantonen dat ik minimaal 1 uur per week gewerkt heb (bij veel andere verzekeringen is dit soms 2 uur of 4 uur).
Wil ik es een weekje vakantie, dan kan dit dus alleen als ik nog reserveringen open heb staan (ik doe nl uitzendwerk, geen vaste baan dus) en hier wat van laat uitbetalen, dat geld nl ook als werkuren. Dan moet ik dus 1 zo'n reserverings/vakantie uur laten uitbetalen.

Maar hoe zit dit met die nieuwe verzekering? Hoeveel uur moet je dan per week werken om verzekerd te blijven? (kan ik dan dus ook gewoon net als nu uitzendwerk blijven doen)
Of blijft dat gewoon hetzelfde als ik bij VGZ blijf?
Uit het AD...: Tien hardnekkige misverstanden

Per 1 januari krijgt Nederland een nieuwe ziektekosten- of zorgverzekering. Voor veel mensen zijn de gevolgen nog onduidelijk. Je moet al in oktober, uiterlijk november, beslissen over je nieuwe verzekering die uiterlijk 1 januari in gaat.
Nee, dat is niet zo. In de herfst kun je je eigenlijk alleen maar oriënteren. Je eigen polis goed doorlezen, kijken of je in aanmerking komt voor een Zorgtoeslag en vaststellen wat je nou eigenlijk wilt. Pas half december worden de prijzen van de verschillende aanbiedingen bekend. Dan ook krijgt iedereen een aanbieding van z'n huidige zorgverzekeraar in de bus die toegesneden is op de geldende persoonlijke situatie. Maar het is dan bijna kerstvakantie. Je hoeft niet onmiddellijk te beslissen over een nieuwe polis, uiteindelijk is het de bedoeling dat alle mensen eind maart gekozen hebben. Begin volgend jaar loopt de oude verzekering dan gewoon door.

bron: http://www.ad.nl/uwgeld/article19534.ece
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_30815152
Ze mogen studiefinanciering helemaal niet als je inkomen berekenen! Dat wordt normaal ook altijd buiten beschouwing gelaten bij mij als ik bijvoorbeeld kwijtschelding voor verscheidene belastingen aanvraag omdat ik sinds kort op mezelf zit (en ik ben student).

Dus hoe komen ze er ineens bij om dat nu wel als inkomen te handhaven
Want dan word je vast wel weer gekort op je zorgtoeslag...

Ik heb overigens ook nog geen formulieren ontvangen. Ik wacht het rustig af. Wou het via het internet doen maar dan moet je weer zo'n electronische handtekening hebben enzo. En die heb ik niet.. allemaal gedoe. Ik wacht wel netjes af.

Ik heb nog een stukje kunnen vinden op de site van de ib-groep:

Ben je 18 jaar of ouder dan moet je zelf een zorgverzekering afsluiten. De verwachte gemiddelde premie bedraagt circa ¤ 1100 per jaar. Onderdeel van de zorgverzekering is een no-claim teruggavenregeling, waarmee je maximaal ¤ 255 terug kunt krijgen als je geen of minder dan ¤ 255 zorgkosten maakt.

In de studiefinanciering komt de ziektekostentoeslag in de aanvullende beurs (¤ 450 per jaar) voor particulier verzekerden te vervallen. Ter compensatie wordt de aanvullende beurs in 2006 verhoogd met ¤ 400 per jaar. Dit is structureel ¤ 330 en - incidenteel in 2006 - ¤ 70.

Ben je jonger dan 18 jaar, dan moet een van de ouders een zorgverzekering voor je afsluiten. Je hoeft geen nominale premie te betalen.

De precieze studiefinancieringsbedragen voor 2006, inclusief aanpassing voor prijsstijging, volgen zo spoedig mogelijk.

Lees ik het nu verkeerd, of gaat een student die nu particulier verzekerd is er nu op achteruit indien ze in 2005 de volledige aanvullende beurs van ¤ 425 per jaar ontving?

donderdag 22 september 2005 @ 09:41:11 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30815782
Die elektronische handtekening is heel simpel. Je bedenkt 'm, vult 'm in in de aangifte, draait een formuliertje uit waar je 'm opzet, dat onderteken je en stuur je op naar de Belastingdienst.
pi_30819007
Mijn achternaam begint met een letter erg vooraan in het alfabet, en ik ontving de formulieren ook pas dinsdag. Het gaat waarsch. niet op alfabetische volgorde dan.
pi_30820421
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:29 schreef Het_Biertje het volgende:Maar zijn je ouders nu je toeslag partners? ik snap geen ruk van dat formulier
Nee. Ouders, grootouders, kinderen en kleinkinderen worden niet aangemerkt als toeslagpartner. Dit staat overigens ook in de folder die je bij de formulieren hebt ontvangen. En anders kun je het laten bepalen via www.toeslagen.nl
  donderdag 22 september 2005 @ 12:46:39 #43
88233 Steve
Still the best.
pi_30820813
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:29 schreef Het_Biertje het volgende:

Maar zijn je ouders nu je toeslag partners? ik snap geen ruk van dat formulier
Stufie valt helemaal niet onder inkomen.
En ouders zijn geen toeslagpartners. In de folder staat een schema dat je moet doorlopen waardoor je kunt zien of je een toeslagpartner hebt.
Eigenlijk valt het best mee, je moet alleen even goed kijken .
Ik heb dat formuliertje trouwens al vorige week ontvangen.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_30821165
22 september en nog steeds geen formuliertje gezien...ze mogen nu toch wel haast maken hoor.
pi_30821394
stel, ik woon nu bijna een jaar samen met mijn vriendin. We hebben geen samenlevingscontract en doen apart onze belastingen. Moet ik haar dan belastingtechnisch las partner zien?
pi_30821677
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:07 schreef ThAzOnE het volgende:
stel, ik woon nu bijna een jaar samen met mijn vriendin. We hebben geen samenlevingscontract en doen apart onze belastingen. Moet ik haar dan belastingtechnisch las partner zien?
Zelfde vraag hier!!
  donderdag 22 september 2005 @ 13:24:56 #47
88233 Steve
Still the best.
pi_30821882
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:07 schreef ThAzOnE het volgende:
Dan is je vriendin toeslagpartner.

Hier kun je zien of je een toeslagpartner hebt.
pi_30822296
thnkx... !
  donderdag 22 september 2005 @ 13:41:08 #49
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_30822443
Je moet wel fiscaal partner zijn toch?
  donderdag 22 september 2005 @ 13:44:59 #50
88233 Steve
Still the best.
pi_30822581
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:41 schreef -Bubseltje- het volgende:
Je moet wel fiscaal partner zijn toch?
Dat hoeft niet.
Je fiscale partner (als je die hebt) is wel je toeslagpartner.
pi_30823326
Ik vind het wel een beetje krom hoor. Ik betaal alles zelf en omdat mn vriend met wie ik net samenwoon veel meer verdient loop ik een paar honderd euro mis en ga ik er financieel een stuk op achteruit
Achja je moet er wat voorover hebben om samen te wonen he
  donderdag 22 september 2005 @ 14:07:40 #52
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30823389
ik kreeg vandaag 2 keer post van de belastingdienst (met een uur tussentijd)

eerste keer brievenbus klepperdeklep: een aangifte formulier voor 2004 voor mij
tweede keer brievenbus klepperdeklep: een zorgtoeslagformulier voor m'n vriendin

gaat lekker daar
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30823511
Moet je nou je stufi wel meerekenen of niet?
  donderdag 22 september 2005 @ 14:44:06 #54
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_30824623
Stufie hoef je niet mee te rekenen
pi_30825006
Dankjewel!
pi_30825122
Ik heb 'm al gehad
  donderdag 22 september 2005 @ 15:15:45 #57
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_30825673
Ik heb hem wle gehad maar doe het digitaal mijn vriend heeft ook nog nix gehad.
pi_30827056
Ben je trouwens verplicht het formulier ( die ik gisteren heb gekregen) in te vullen? Ook al weet je dat je geen toeslag krijgt?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  donderdag 22 september 2005 @ 16:05:45 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30827167
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:02 schreef zwaaibaai het volgende:
Ben je trouwens verplicht het formulier ( die ik gisteren heb gekregen) in te vullen? Ook al weet je dat je geen toeslag krijgt?
Nee, het is zeker niet verplicht!
pi_30827226
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, het is zeker niet verplicht!
ah mooi..
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_30829754
Wat kunnen veel mensen zeuren zeg in dit topic .. ben zelf ook geen voorstander van het nieuwe stelsel..maar verdiep je eerst in de stof voordat je erover gaat zeuren!

Lees nu al veel over de mensen hier die niet weten wat hun inkomen is voor 2006 en hoe de belastingdienst dat gaat schatten, en waarom ze niet uitgaan van de gegevens van 2005!

Lijkt me vrij eenvoudig, de belastingdienst heeft namelijk de loongegevens niet over 2005! Die worden namelijk in de loop van 2006 pas door de werkgevers/uitkeringsinstanties bij de belastingdienst bekend gemaakt!! Daarnaast staat ook helemaal nergens dat de belastingdienst je inkomen van 2004 gaat hanteren als toetsingsinkomen!!

Er word aangeraden om je verzamelinkomen (indien aangifte gedaan) over te nemen van je aanslag 2004 en daarbij op te tellen je extra verwachte inkomen van 2006!! (Studiefinanciering uiteraard niet meegeteld..wie dat beweert lult uit zn nek!!) Veel mensen zeuren dat ze niet weten wat dat zal zijn omdat ze soms 3 en soms 4 dagen per week werken!!

Even voor de duidelijkheid de belastingdienst weet dat ook niet!!! Daarom moet er ook een schatting worden gemaakt, en als je alles begrepen hebt zal een verschil in je inkomen tot een grens van 17.500 euro weinig tot geen invloed hebben op de hoogte van je zorgtoeslag!! En mocht het toch zo gek gaan dat je opeens in 2006 veel meer verdiend dan verwacht dan is een klein wijzigingsformuliertje voldoende!!

Dus mensen zeur niet zo en lees de informatie.. en stop met het bellen naar de belastingdienst met de vraag wat het verzamelinkomen is
pi_30830651
Als de motie van D66 vanavond niet wordt aangenomen ga ik er ongeveer zo'n ¤200 p/j op achteruit.
quote:
We signaleren dat er ongeveer 235.000 studenten zonder aanvullende beurs zijn die door de nieuwe wet er E 200,- per jaar op achteruit zullen gaan. Dat is onredelijk. D66 wil hen compensatie bieden. In 2e termijn zal ik daarover een motie indienen.
http://www.d66.nl/news/item/Bijdrage%20Boris%20Dittrich%20aan%20de%20Algemene%20Beschouwingen/3913?mid=
pi_30830789
Hier ook nog niets binnen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30830852
Zou wel dik 400 euro per jaar moeten krijgen straks al ben ik dan nog duurder uit dan momenteel vrees ik.
pi_30830907
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:02 schreef zwaaibaai het volgende:
Je hoeft 'm alleen terug te sturen als je geld wilt ontvangen, volgens mij.

Ik stuur het formulier iig niet terug. Ik zit zo ver boven die maximale inkomensgrens dat het geen enkele zin heeft dat formulier netjes in te vullen.
  donderdag 22 september 2005 @ 18:21:58 #66
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_30831514
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:49 schreef Toad het volgende:
Als de motie van D66 vanavond niet wordt aangenomen ga ik er ongeveer zo'n ¤200 p/j op achteruit.
[..]

http://www.d66.nl/news/item/Bijdrage%20Boris%20Dittrich%20aan%20de%20Algemene%20Beschouwingen/3913?mid=
Hopelijk nemen ze hem aan het is natuurlijk van de zotte dat alleen in de aanvullende beurs zouden gaan compenseren.
pi_30832235
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:21 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Hopelijk nemen ze hem aan het is natuurlijk van de zotte dat alleen in de aanvullende beurs zouden gaan compenseren.
Ik denk niet dat ze die gaan aannemen. Dan moeten studenten maar wat minder zuipen.
  donderdag 22 september 2005 @ 19:21:44 #68
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_30833206
Ik zuip niet dus
pi_30833313
Ik heb dat formulier maar eens fijn door het midden gescheurd.
  donderdag 22 september 2005 @ 20:07:12 #70
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_30834688
quote:
Op donderdag 22 september 2005 18:21 schreef -Bubseltje- het volgende:
Zo zot is dat helemaal niet, aangezien het nu precies hetzelfde is geregeld. Toen in 1997 het ziekenfonds van paps en mams werd ingeruild voor de eigen particuliere Studenten Standaardpakketpolis, werd die vergoed door de maximale aanvullende beurs met de prijs van de polis te verhogen en dat geldt nog steeds.
pi_30835050
Heb het ook nog niet mogen ontvangen, mijn broertje wel...

en dan ben ik nog student ook, waarbij ik een basisbeurs a 75 euro krijg. Dus een extra verrekening via mn stufi zit er niet in lijkt mij (dacht dat dat alleen gold wanneer je een aanvullende beurs ontving..? echt oneerlijk ))
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_30836423
Ik heb de brief vandaag ontvangen .. netjes ingevuld en toen weer op de post gedaan
  donderdag 22 september 2005 @ 23:16:53 #73
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_30842293
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb de brief vandaag ontvangen .. netjes ingevuld en toen weer op de post gedaan
me 2, laat dat gesubsidieerd bier drinken maar beginnen
pi_30843112
Ik kijk voorlopig geloof ik meer uit naar het terugkrijgen van de no claim van dit jaar (even afkloppen ).
pi_30843225
Dit gaat een chaos worden
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_30843462
En vandaag was het formulier er

Volgende week eens rustig invullen en opsturen.
Let's plant a tree
pi_30846265
Yes:
quote:
Dittrich-bonus van 150 euro voor studenten

Alle studenten met een basisbeurs krijgen er voortaan ¤150 per jaar bij. De Tweede Kamer ging vanavond akkoord met een motie van D66-leider Boris Dittrich die de beurs ophoogt. Volgens D66 is dat nodig om te voorkomen dat studenten er op achteruit gaan bij de invoering van het nieuwe zorgstelsel.

Dittrich: ‘Het nieuwe zorgstelsel is nodig, om te voorkomen dat de zorg over een aantal jaar onbetaalbaar wordt. Het onderscheid tussen ziekenfonds en particulier verdwijnt. Zo’n grote operatie betekent dat er veel inkomenseffecten zijn. Sommige mensen gaan er op vooruit, sommige achteruit. Wie er op achteruit gaat moet daarvoor worden gecompenseerd. Dat geldt ook voor studenten’.

Studenten zónder aanvullende beurs maar mét een bijbaan dreigden er door invoering van het nieuwe stelsel in inkomen op achteruit te gaan. De regering was niet van plan hen te compenseren, omdat de inkomens van deze specifieke groep niet zijn te isoleren. Dittrich: ‘Het zou niet eerlijk zijn als deze studenten tussen de wal en het schip vallen, alleen omdat het technisch moeilijk is hen te compenseren. Daarom stelt D66 voor om de basisbeurs voor alle studenten met ¤150 euro per jaar te verhogen. De basisbeurs is toch al geen vetpot, en dan druk ik mij zachtjes uit’.

Het is de eerste keer sinds de invoering van de basisbeurs dat deze wordt verhoogd in plaats van verlaagd.

bron
pi_30846390
Ja daar heb ik als student met alleen een lening wat aan .
pi_30847905
ah, iets meer dan 10 euro per maand meer dus?

jammer dat het nieuwe zorstelsel waarschijnlijk méér gaat kosten dan 10 euro per maand extra.
pi_30848011
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 03:18 schreef erikkll het volgende:
ah, iets meer dan 10 euro per maand meer dus?

jammer dat het nieuwe zorstelsel waarschijnlijk méér gaat kosten dan 10 euro per maand extra.
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:57 schreef du_ke het volgende:
Zou wel dik 400 euro per jaar moeten krijgen straks al ben ik dan nog duurder uit dan momenteel vrees ik.
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:49 schreef Toad het volgende:
Wacht nou eerst maar het aanbod van de studentenverzekering af van je zorgverzekeraar, en vergeet ook niet dat je over kunt stappen naar een goedkopere verzekering. Een avondje zoeken op internet kan veel op leveren. Ik heb via mijn onderwijsinstelling (UTwente, pluim voor hen voor die adequate reactie) en Menzis een aanbod liggen van waarschijnlijk rond de 550 euro per jaar, en dan krijg ik al een toeslag van 421 euro. Dat is veel goedkoper dan de 450 euro per jaar die ik nu betaal (particulier meeverzekerd via mijn ouders).
pi_30848049
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:16 schreef Toad het volgende:
Yes:

bron
Nog goedkoper dus. Ik snap niet waarom de regering vooraf al die heisa maakte, zeker voor studenten valt het 100% mee.
pi_30854990
yup heb het formulier ook binnen..maar mijn vriendin nog niet...
of komt ht omdat zij dus als partner gezien wordt en ik het voor beide moet aanvragen?
pi_30858255
Formuliertje binnen, en t ziet er simpeler uit als ik gedacht had. Gewoon ff nakijken, ondertekenen en klaar.
Ze hebben berekend dat ik volgend jaar 5830 euro verdien. Dat komt neer op zo'n 485 euro per maand en dat is denk ik wel wat ik nu ongeveer gemiddeld verdien (meestal verdien ik volgens mij minder dan 485 per maand maar een enkele keer ook wel wat meer).
K zal t maar gewoon laten staan zo dan he?

Ik hoop echter wel snel een vaste baan te hebben voor 24 tot 40 uur dus dan ga ik toch wel wat meer verdienen. Maarja t schiet niet echt op voorlopig met het vinden van een nieuwe baan dus dat kan ook nog wel een hele poos duren.

Mocht ik ergens in maart 2006 ofzo een baan hebben gevonden, dan kan ik een wijzingsformulier ofzo aanvragen toch? En als mn inkomen stijgt door een bijstandsuitkering kan/ moet ik dat ook doen neem ik aan?
En dat is niet verplicht toch? Kan ook gewoon de toeslagen die zijn vastgesteld blijven ontvangen alleen moet ik dan dus terugdokken aan t eind van 2006?

Hmm ff in die brochure gekeken die bij het formulier zit en uitgerekend dat ik 387 euro per jaar aan zorgtoeslag ontvang. Dat is dus 32.25 per maand.
Er vanuitgaand dat ik 120 euro per maand ga betalen (basisverzekering van 91 euro + een aanvullende verzekering, weet niet hoe duur dat is maar heb voor t gemak maar even 30 euro erbij gedaan dus totaal 120 euro per maand), moet ik dus 87.75 euro zelf gaan betalen.
Dat is echt wel een forse verhoging voor mij persoonlijk. Van 42,75 of zoiets naar 87.75. Das 45 euro duurder.

Ik kon tot nu toe elke maand net wel of net niet rondkomen (woon nog thuis, 100 euro kostgeld per maand, 100 euro moet naar mn spaarrekening maar dat lukt me zelden, 43 euro ongeveer ziektekosten, 20 euro telefoonrekening en de rest gaat op aan eten en toiletspullen. Geld voor andere dingen als kleren en CD's blijft er sowieso nooit over).
Ik ga toch maar een uitkering aanvragen denk ik, want met die 485 euro per maand (en met pech dus veel minder als er geen werk is) kan ik niet ineens 45 euro per maand MEER ophoesten.

Een uitkering aanvragen was echt altijd het laatste wat ik zou doen, ik heb het tot nu toe gered met 3 dagen per week werken ofzo, maar nu t voor mij onbetaalbaar wordt moet t maar.
Dan zijn ze daar maar meer geld aan kwijt. Nouja zij.....jullie belastingbetalers dus

Wie krijgen er trouwens nu WEL de maximale zorgtoeslag van 421 per jaar? Bijna niemand dan toch? Want niemand verdient 0 euro. Nouja er zijn wel mensen die niks verdienen, maar die hebben dan wel iemand die voor hun geld zorgt (bijstand, man, vrouw, vriend, vriendin) dus hun toeslagpartner.
Dus dan krijg je toch niet alles neem ik aan (want dan krijgen ze denk ik nog zoiets als ik qua inkomen, 485 euro, of meer. En ik krijg dus al niet het volledige)

[ Bericht 22% gewijzigd door tulpje6 op 23-09-2005 15:35:33 ]
pi_30858606
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:52 schreef tulpje6 het volgende:
Formuliertje binnen, en t ziet er simpeler uit als ik gedacht had. Gewoon ff nakijken, ondertekenen en klaar.
Ze hebben berekend dat ik volgend jaar 5830 euro verdien. Dat komt neer op zo'n 485 euro per maand en dat is denk ik wel wat ik nu ongeveer gemiddeld verdien (meestal verdien ik volgens mij minder dan 485 per maand maar een enkele keer ook wel wat meer).
K zal t maar gewoon laten staan zo dan he?

Ik hoop echter wel snel een vaste baan te hebben voor 24 tot 40 uur dus dan ga ik toch wel wat meer verdienen. Maarja t schiet niet echt op voorlopig met het vinden van een nieuwe baan dus dat kan ook nog wel een hele poos duren.

Mocht ik ergens in maart 2006 ofzo een baan hebben gevonden, dan kan ik een wijzingsformulier ofzo aanvragen toch? En als mn inkomen stijgt door een bijstandsuitkering kan/ moet ik dat ook doen neem ik aan?
En dat is niet verplicht toch? Kan ook gewoon de toeslagen die zijn vastgesteld blijven ontvangen alleen moet ik dan dus terugdokken aan t eind van 2006?

Hoeveel ik nu aan zorgtoeslag ontvang is me niet duidelijk, vast wel niet het maximale. Zal zo es ff die brochures die erbij zaten doorlezen miss staat het daar in.

Wie weet hoe je kan uitrekenen wat je toeslag per maand word? Er vanuitgaand dus dat ik dit formulier gewoon zo onderteken en dus 5830 verdien in 2006, dus 485 per maand.
Het staat allemaal op www.toeslagen.nl. Kijk daar toch gewoon eens. Met de tijd die je in dit topic steekt had je je er ook zelf even in kunnen verdiepen.
pi_30860429
Nog meer mensen die er na verrekening van zorgtoeslag in totaal per maand 45 euro of meer op achteruit gaan (zie mijn eerdere post 2 reacties terug)? :-( (of, met alleen basisverzekering en niks aanvullends, 16 euro per maand)?
Of ben ik nu 1 van die groepen die er echt het hardst op achteruit gaat?
pi_30861775
tvp, heb het formulier al binnen, dus interessant om dit topic eens door te lezen.
  vrijdag 23 september 2005 @ 16:38:13 #87
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_30861877
Je kunt die zorgtoeslag nog tot april 2006 aanvragen.
pi_30866956
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 15:55 schreef tulpje6 het volgende:
Nog meer mensen die er na verrekening van zorgtoeslag in totaal per maand 45 euro of meer op achteruit gaan (zie mijn eerdere post 2 reacties terug)? :-( (of, met alleen basisverzekering en niks aanvullends, 16 euro per maand)?
Of ben ik nu 1 van die groepen die er echt het hardst op achteruit gaat?
Ik ga d'r ook op achteruit. Ik krijg geen toeslag, maar de premie stijgt wel wat. Eerst betaalde ik iets van ¤ 74,00 per maand, nu gaat dat zo'n ¤ 100,00 worden. Ik ga nu wel collectiviteitskorting krijgen, dus dper maand ga ik er zo'n ¤ 16,00 op achteruit.

Daarentegen wordt wel de WW-premie met 0,5% verlaagd en het belastingvrije gedeelte van je loon verhoogd, daardoor ga ik er al met al toch nog op vooruit.
pi_30872816
Plus de no-claim die je evt terug krijgt.
pi_30872902
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:39 schreef k_man het volgende:
Plus de no-claim die je evt terug krijgt.
Inderdaad, daar had ik even niet aan gedacht. Als er niet al teveel gaat gebeuren (klop, klop) in 'n jaar dan ga je er toch redelijk op vooruit, ook al ontvang je geen zorgtoeslag.
pi_30885736
Weet iemand nog wanneer je recht hebt op maximale toeslag van 421 euro of zo per jaar?

Ik heb met mijn gemiddeld 485 euro per maand aan inkomsten (uitzendwerk) geen recht op volledige toeslag (verdien dus blijkbaar al teveel met die 485 euro) volgens de berekening in de brochure die bij het belasting-aanvraag pakketje zat.

Dat vind ik eigenlijk raar want ik dacht dat je met een inkomen onder het sociaal minimum daar toch wel recht op zou hebben. Er staat ergens in die folder dat je bij een inkomen onder de zoveel duizend euro waars. recht had op volledige toeslag.
Nou ik zit RUIM onder dat inkomen met mijn 5830 euro per jaar aan inkomsten, maar toch krijg ik dus niet de volledige toeslag volgens de berekening die in die brochure stond.

Ik heb uitgerekend dat ik 387 euro per jaar ontvang, dus zeg maar 32 euro nogwat per maand.
Ik ga er dus 16 (als ik alleen een basisverzekering neem) tot 45 euro (als ik aanvullend verz erbij neem en dat zal ik wel moeten) op achteruit volgend jaar ongeveer.

Ik studeer dus niet meer dus heb ook geen stufi ofzo en heb ook nooit een uitkering aangevraagd. Omdat ik ook geen vaste baan heb en er niet elke week evenveel werk is, werk ik meestal 2 tot 3 dagen in de week waardoor ik dus per maand iets van 300-500 euro verdien.
Ik woon nog thuis dus ik red het allemaal net omdat ik geen huurkosten enz heb (alleen kostgeld a 100 euro).
pi_30898810
Ik heb 'm ook nog niet ontvangen. Wacht tot 1 oktober en ga dan de belastingdienst bellen of zo

Nog een vraagje; als je een uitwonende + aanvullende beurs + lening hebt (ik werk dus niet ), moet je aanvullende beurs en lening dan als inkomen rekenen? Of telt alles dat van de IBG komt als studiefinanciering, en heb ik dus eigenlijk 'geen' inkomen?
Что было, то прошло..
pi_30898855
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 13:54 schreef tulpje6 het volgende:
Weet iemand nog wanneer je recht hebt op maximale toeslag van 421 euro of zo per jaar?
Vul bij dat uitrekenprogrammatje op toeslagen.nl een laag bedrag in, dan zie je dat vanzelf wel denk ik
Что было, то прошло..
  zaterdag 24 september 2005 @ 21:51:36 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30899683
Het rekenprogramma op www.toeslagen.nl gaat tot maximaal 403 euro toeslag. Tot 17.500 krijg je het maximum. Daarboven neemt het af.
  zondag 25 september 2005 @ 01:31:02 #95
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_30905732
Wat ik trouwens waardeloos vind is dat ze als inkomensgrens voor de toeslag 25.000 per jaar nemen. Een beetje baan zit daar al snel overheen en dan krijg je dus niks. Waarom niet gewoon de ziekenfondsgrens die ik meen iets van 31.000 is aanhouden?
pi_30906088
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 21:51 schreef Lienekien het volgende:
Het rekenprogramma op www.toeslagen.nl gaat tot maximaal 403 euro toeslag. Tot 17.500 krijg je het maximum. Daarboven neemt het af.
Oh was het maar 403 euro.
Nouja dan nog vind ik het vaag dat ik met een jaarinkomen van 5830 euro (en dus geen verdere inkomsten uit parter of stufi of uitkering, dat heb ik allemaal niet), dus een inkomen van zeg maar 485 euro per maand (en dus voor zover ik weet is dat een inkomen onder het sociaal minimum) dat ik dan dus niet de volledige toeslag krijg volgens het rekenmodel.

Terwijl jij en die folder ook zegt dat je tot 17500 euro het maximale krijgt. Waarom krijg ik dan niet dat maximale volgens die rekensom??
Met die 17500 bedoelen ze toch gewoon je jaarinkomen? Of verdien ik soms TE WEINIG om het maximum vergoed te krijgen omdat zij er van uit gaan dat er in Nederland geen mensen onder het sociaal minimum leven en dus hun rekensom daar niet op is aangepast .
pi_30906158
Oja nog iets (vroeg net iemand aan me). Dat uitgekeerde bedrag per maand, je zorgtoeslag. Dat is toch gewoon netto he? Of gaat daar ook weer wat vanaf voordat het op je bank staat?
  zondag 25 september 2005 @ 10:21:07 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30909870
quote:
Op zondag 25 september 2005 01:45 schreef tulpje6 het volgende:

[..]

Oh was het maar 403 euro.
Nouja dan nog vind ik het vaag dat ik met een jaarinkomen van 5830 euro (en dus geen verdere inkomsten uit parter of stufi of uitkering, dat heb ik allemaal niet), dus een inkomen van zeg maar 485 euro per maand (en dus voor zover ik weet is dat een inkomen onder het sociaal minimum) dat ik dan dus niet de volledige toeslag krijg volgens het rekenmodel.

Terwijl jij en die folder ook zegt dat je tot 17500 euro het maximale krijgt. Waarom krijg ik dan niet dat maximale volgens die rekensom??
Met die 17500 bedoelen ze toch gewoon je jaarinkomen? Of verdien ik soms TE WEINIG om het maximum vergoed te krijgen omdat zij er van uit gaan dat er in Nederland geen mensen onder het sociaal minimum leven en dus hun rekensom daar niet op is aangepast .
Volgens het rekenprogramma op de site krijg jij de maximale toeslag. En de toeslag is netto.
pi_30909914
*zucht* Belastingdienst...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_30909981
quote:
Mooi ! Dan kan jij me wel helpen Ik ben mijn jaaropgaaf kwijt en moet het dus
doen aan de hand van mijn werkbriefje....MAAR ik heb daar 3 bedragen op staan
die in de buurt komen van mijn maandloon: een 'BRUTO SALARIS'
een 'LOON SV' en een 'LOON LB'
Deze lijken qua bedrag allemaal een beetje op elkaar.
WELKE moet ik nou hebben om x12 +8% te doen ??
Weet jij dat ?
HELP ALSJEBLIEFT !
http://www.tim.zvssite.nl/
  Licht Ontvlambaar zondag 25 september 2005 @ 10:37:04 #101
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_30910050
quote:
Op zondag 25 september 2005 10:30 schreef danaantje het volgende:

[..]

Mooi ! Dan kan jij me wel helpen Ik ben mijn jaaropgaaf kwijt en moet het dus
doen aan de hand van mijn werkbriefje....MAAR ik heb daar 3 bedragen op staan
die in de buurt komen van mijn maandloon: een 'BRUTO SALARIS'
een 'LOON SV' en een 'LOON LB'
Deze lijken qua bedrag allemaal een beetje op elkaar.
WELKE moet ik nou hebben om x12 +8% te doen ??
Weet jij dat ?
Het brutosalaris is het bedrag waarmee je moet rekenen.
Loon SV is de basis voor de berekening van de premies voor de Sociale Verzekering
Loon LB is de basis voor de berekening van de Loonbelasting
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_30913968
quote:
Op zondag 25 september 2005 10:37 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Het brutosalaris is het bedrag waarmee je moet rekenen.
Loon SV is de basis voor de berekening van de premies voor de Sociale Verzekering
Loon LB is de basis voor de berekening van de Loonbelasting
Niet alleen een antwoord waar ik wat aan heb,
maar ook nog met uitleg !! DANK U DANK DANK U !!

Jij zijn goed mens :-)
HELP ALSJEBLIEFT !
http://www.tim.zvssite.nl/
  Moderator zondag 25 september 2005 @ 13:40:06 #103
42184 crew  DaMart
pi_30914029
Zijn er nog meer mensen die het formulier nog steeds niet hebben? Ze mogen wel eens opschieten, nog 1 week en september is voorbij
  Moderator zondag 25 september 2005 @ 13:43:27 #104
42184 crew  DaMart
pi_30914098
quote:
Op zondag 25 september 2005 01:31 schreef Aventura het volgende:
Wat ik trouwens waardeloos vind is dat ze als inkomensgrens voor de toeslag 25.000 per jaar nemen. Een beetje baan zit daar al snel overheen en dan krijg je dus niks. Waarom niet gewoon de ziekenfondsgrens die ik meen iets van 31.000 is aanhouden?
25.000... da's waarschijnlijk de reden waarom ik niks heb gekregen... zit daar net boven

Dus dat wordt geen zorgtoeslag en wegens chronische astma en medicijngebruik ook geen no-claim waarschijnlijk... hoezo, de koopkracht gaat omhoog
pi_30914216
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:43 schreef DaMart het volgende:

[..]

25.000... da's waarschijnlijk de reden waarom ik niks heb gekregen... zit daar net boven

Dus dat wordt geen zorgtoeslag en wegens chronische astma en medicijngebruik ook geen no-claim waarschijnlijk... hoezo, de koopkracht gaat omhoog
En dan komt er toch ook nog een inkomstenafhankelijke bijdrage bij ( of zo) toch?

Ik heb m trouwens ook nog niet
Что было, то прошло..
pi_30914288
Ikheb de belastingdienst gebeld en wat blijkt: iedereen krijgt een bericht. In de envelop zit een formulier waarop je je inkomensgegevens moet invullen. De belastingdienst toetst dan vervolgens of je recht hebt op de zorgtoeslag.

Vreemd, want ik dacht dat de belastingdienst die inkomenstoets al vantevoren zou doen en alleen zorgtoeslagberichten zou sturen naar mensen die kwa inkomen in aanmerking komen voor de toeslag.
pi_30914768
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:52 schreef cinnamongirl het volgende:
Ikheb de belastingdienst gebeld en wat blijkt: iedereen krijgt een bericht. In de envelop zit een formulier waarop je je inkomensgegevens moet invullen. De belastingdienst toetst dan vervolgens of je recht hebt op de zorgtoeslag.

Vreemd, want ik dacht dat de belastingdienst die inkomenstoets al vantevoren zou doen en alleen zorgtoeslagberichten zou sturen naar mensen die kwa inkomen in aanmerking komen voor de toeslag.
Is niet zo.. ze kramen weer eens onzin uit bij de beltel!! Toetsing vind plaats aan de hand van het inkomen over 2004, op basis van die bedragen zal er wel of geen formulier toe worden gestuurd!! Het is zeker niet zo dat iedereen de papieren zal ontvangen! Mensen die na 1 oktober nog geen papieren hebben ontvangen kunnen dan zelf de papieren aanvragen als ze recht denken te hebben op een toeslag!
pi_30916383
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:48 schreef Andoire het volgende:

[..]

En dan komt er toch ook nog een inkomstenafhankelijke bijdrage bij ( of zo) toch?
Alleen wanneer je ondernemer bent; als werknemer moet je overigens wel belasting betalen over het bedrag dat de werkgever aan de zorgpremie kwijt is. De werkgever betaalt ongeveer 6,5% over je brutoloon, tot 30k. Voor mensen die momenteel ziekenfondsverzekerd zijn is dat nu niet anders, of in ieder geval ongeveeer hetzelfde; voor mensen die particulier verzekerd zijn en geen tegemoetkoming ontvangen van de werkgever, lijkt het goedkoper te worden, maar dat is het niet, omdat ze ook nog eens belasting over die 6,5% betalen. Enige schrale troost is dat ook de werkgever in dat geval duurder uit is.

En zelfstandigen zijn helemaal genaaid, want die betalen zelf het inkomensafhankelijke deel, dat voor hen trouwens 4,5% ipv. 6,5% is.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zondag 25 september 2005 @ 15:09:42 #109
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_30916447
quote:
Op zondag 25 september 2005 14:11 schreef Luizao het volgende:

[..]

Is niet zo.. ze kramen weer eens onzin uit bij de beltel!! Toetsing vind plaats aan de hand van het inkomen over 2004, op basis van die bedragen zal er wel of geen formulier toe worden gestuurd!! Het is zeker niet zo dat iedereen de papieren zal ontvangen! Mensen die na 1 oktober nog geen papieren hebben ontvangen kunnen dan zelf de papieren aanvragen als ze recht denken te hebben op een toeslag!
Hm, nu weet ik meteen welke vrienden van mij een lager inkomen hebben dan ik. (Namelijk degenen die zo'n formulier hebben ontvagen). Toch wil ik ook zo'n formulier, want mijn contract loopt per 1 januari af en als ik dan niks heb kom ik in de ww en zit dan wel onder de grens.
  zondag 25 september 2005 @ 15:21:14 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30916752
Je kunt ook elektronisch zorgtoeslag aanvragen of wijzigingen doorgeven: www.toeslagen.nl
pi_30917963
FF een vraagje:

Ik heb zojuist een elektronische handtekening verzonnen enzo. Kan ik die nu al direct gebruiken, en tegelijkertijd het formulier voor die handtekening opsturen? of moet ik eerst die handtekening laten aanmaken en dan pas gebruiken? Dat ik dus later dat programma opnieuw invul..
pi_30917992
Laat maar, ik heb 't al gedaan namelijk. Het werkte direct.
pi_30919983
quote:
Op zondag 25 september 2005 16:02 schreef erikkll het volgende:
Formulier met de electronische handtekening binnenkort maar even op de bus doen dan!
Het is in principe geen probleem als de aanvraag eerder binnenkomt dan de handtekening, daar zit meestal twee weken speling in!
pi_30920439
quote:
Op zondag 25 september 2005 16:02 schreef erikkll het volgende:
Het versturen van je aanvraag is inderdaad geen probleem, maar hoe vaak ik al wel niet mensen heb gesproken waarbij dit verkeerd is gegaan!! Uit mijn ervaring bij de belastingdienst weet ik dat het een flinke tijd (toch snel 10 werkdagen) kan duren voordat de handtekening in het systeem is verwerkt!

Probleem is alleen dat vandaag al je handtekening binnen is en er dus een controle plaastvind in het systeem met de opgegeven handtekening! Alleen ben ik nu bang dat je die nog niet hebt ingestuurd! Nou is het inderdaad zo dat de belastingdienst ongeveer 2 weken wacht met het versturen van een brief met een verzoek om een nieuwe handtekening! Maar het komt maar al te vaak voor dat het allemaal langs elkaar heen loopt! En dan komt het soms voor dat je m wel 2/3 keer opnieuw op moet geven!!

Tip is dan ook altijd om 7 tot 10 werkdagen te wachten met het verzenden van je aangifte/aanvraag nadat je de handtekening op de post hebt gedaan! Dan weet je zeker dat het goed gaat!
pi_30953828
Op het formulier van de zorgtoeslag staat dat je ook je uitkering in moet vullen, maar studiefinanciering is toch ook een uitkering?
Na het lezen van dit topic word er gemeld dat stufie niet meegeteld hoeft te worden. Kan iemand mij uitleggen waarom niet? Ik krijg basisbeurs + max. aanvullende beurs (geen lening)
  maandag 26 september 2005 @ 22:07:43 #116
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_30955666
hmmm ik heb 'm ook ingevuld. ik zal er wel weer op achteruit gaan
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  maandag 26 september 2005 @ 22:28:28 #117
88233 Steve
Still the best.
pi_30956377
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:14 schreef AnnekeM het volgende:
Op het formulier van de zorgtoeslag staat dat je ook je uitkering in moet vullen, maar studiefinanciering is toch ook een uitkering?
Na het lezen van dit topic word er gemeld dat stufie niet meegeteld hoeft te worden. Kan iemand mij uitleggen waarom niet? Ik krijg basisbeurs + max. aanvullende beurs (geen lening)
Weet ik ook niet eigenlijk.
Mischien dat het gewoon niet onder belastbaar inkomen valt .
pi_30966372
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:28 schreef alwaysthebest het volgende:
Weet ik ook niet eigenlijk.
Mischien dat het gewoon niet onder belastbaar inkomen valt .
Zou kunnen, maar een uitkering is ook geen belastbaar inkomen.
  dinsdag 27 september 2005 @ 11:21:17 #119
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_30967086
Over ww e.d. wordt wel loonheffing op ingehouden en is dus belastbaar inkomen. Op stufie word dit niet gedaan dus geen belastbaar inkomen.
pi_30967703
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 10:49 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar een uitkering is ook geen belastbaar inkomen.
inderdaad onzin.. uitkering is zeker wel belastbaar inkomen! En studiefinanciering is een tegemoetkoming in je studiekosten vanuit de overheid en daarom onbelast!
pi_30969798
Kreeg laatst een roze brief van de Belastingdienst. Of ik zorgtoeslag aan wil vragen of niet, naar mijn mening heb ik er helemaal geen recht meer op, maar mijn vader dwingt me zo wat om die brief in te sturen.

Ik heb namelijk al sinds eind Juni geen inkomen meer (geen baan). En naar mijn weten vallen studiefinanciering en zakgeld niet onder inkomen.. Of studiefinanciering wel? Dat is dan ook maar 75 euro ofzo.
En qua verzekering, ik zit net 2 weken weer particulier bij mijn vader. Misschien was de Belastingdienst brief toen al helemaal opgemaakt..

Maar goed, op dat formulier voor de toeslag zijn al wat dingen ingevuld. Zoals de toeslag van 376 euro. Maar goed, ik heb zo het idee dat ik helemaal geen recht er meer op heb, omdat a. ik geen inkomen heb, en b. net weer 2 weken particulier verzekerd ben.

Wat moet ik nu doen? Die brief toch maar links laten liggen omdat ik er wss geen recht op heb, of toch alles invullen, opnieuw berekenen wat mijn toeslag dan wel zou moeten zijn zonder inkomen, en opsturen?

Oh, en dan nog iets. Ik weet toch bijna zeker dat je als 18 jarige of ouder niet meer verzekerd kunt zijn bij je ouders. Zegt 1 of ander persoon weer van wel, dat hij een polis heeft waarbij je dus wel verzekerd bent bij je ouders. WTF?

Ik snap er in ieder geval niks meer van.. Help?
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:04:16 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30969909
Ik zou het maar wel invullen, anders moet je vanaf 1 januari de volle mep gaan betalen. Waarschijnlijk krijg je de maximale zorgtoeslag omdat je geen inkomen hebt.
pi_30970478
Laniboekje; denk je dat je in 2006 iets gaat verdienen? (vakantiewerk misschien?) Je moet een schatting maken. De belastingdienst kan niet weten dat jij geen inkomen hebt, vandaar ook die brieven.
Je hebt in ieder geval recht op het max. zorgtoeslag.
Aan het eind van 2006 doe je aangifte en kijken ze terug naar jouw schatting. Als blijkt dat jouw inkomsten boven de 17.500 euro komt, moet je een deel terug betalen. Dat bedrag is haast niet mogelijk als student

Als je 18 jaar of ouder bent is het wel de bedoeling dat je zelfstandig verzekerd bent! Volgens mij is het vanaf die leeftijd nergens mogelijk om mee verzekerd te zijn met je ouders. Je bent dan een "zelfstandige", ook al woon je nog bij je ouders.

Even iets anders.... Nu las ik op NOS-teletekst dat er een potje komt voor diegene die er op achteruit gaan met de zorgtoeslag. Studenten worden daar ook bij genoemd. Maar studenten hebben toch ook recht op de zorgtoeslag, waarom dan nog extra uit dat potje?
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:27:26 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30970592
Volgens mij was dat potje nog slechts een suggestie van één van de partijen. En al hebben mensen recht op zorgtoeslag, dat betekent nog niet dat ze niet in financiële problemen kunnen komen door de hogere premie die ze moeten gaan betalen.
pi_30970793
En hij was vanochtend binnen . Nog net in september dus .
  dinsdag 27 september 2005 @ 14:00:08 #126
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_30971461
De belastingdienst is niet echt handig met het sturen van formulieren. Wij kregen eerst het formulier voor tegemoetkoming kinderopvang. Direct ingevuld en opgestuurd. Enkele dagen later ontving ik de aanvraag zorgtoeslag. Weer direct ingevuld en opgestuurd. En enkele dagen dáárna kreeg mijn parnter de aanvraag zorgtoeslag en huurtoeslag.
Het stomme is dat we dus telkens 3 keer precies dezelfde gegevens in konden vullen. Het zou toch een stuk handiger zijn als alles in één formulier paste.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_30972183
Ik heb hem inmiddels binnen, alleen mijn vriendin nog niet.
Wat ik me afvraag, als je het beide invult en beide aangeeft ,omdat je samenwoont, dat je een zorgpartner hebt is dat dan ok? Of moet je het dan bij 1 formulier houden? Ze maken het weer lekker duidelijk...
  dinsdag 27 september 2005 @ 14:45:12 #128
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_30972677
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:26 schreef ThAzOnE het volgende:
Wat ik me afvraag, als je het beide invult en beide aangeeft ,omdat je samenwoont, dat je een zorgpartner hebt is dat dan ok? Of moet je het dan bij 1 formulier houden? Ze maken het weer lekker duidelijk...
Dat vroeg ik mij ook al af. Omdat het laatste formulier dat wij ontvingen het uitgebreidst was, hebben we die ook maar ingevuld. Terwijl praktisch al die gegevens ook al op het tweede (en eerste) formulier stonden. Ze zoeken het daar maar uit
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_30973953
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:22 schreef AnnekeM het volgende:
Laniboekje; denk je dat je in 2006 iets gaat verdienen? (vakantiewerk misschien?) Je moet een schatting maken. De belastingdienst kan niet weten dat jij geen inkomen hebt, vandaar ook die brieven.
Je hebt in ieder geval recht op het max. zorgtoeslag.
Aan het eind van 2006 doe je aangifte en kijken ze terug naar jouw schatting. Als blijkt dat jouw inkomsten boven de 17.500 euro komt, moet je een deel terug betalen. Dat bedrag is haast niet mogelijk als student

Als je 18 jaar of ouder bent is het wel de bedoeling dat je zelfstandig verzekerd bent! Volgens mij is het vanaf die leeftijd nergens mogelijk om mee verzekerd te zijn met je ouders. Je bent dan een "zelfstandige", ook al woon je nog bij je ouders.
Hartstikke bedankt! Nu is de boel toch iets helderder, toch het formulier maar eens invullen dan. Bedankt!
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:32:59 #130
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_30974024
ik ben bijna 18, heb sinds een maand een contract en nu al zo'n envelopje op de mat, doen ze schnel!

Ze hebben voor mij alvast ¤0,- ingevuld bij toetsingsinkomen, maar hoe ze daar nou bijkomen? Dit is zeker gewoon oude informatie of doe ik iets fout...?
[i]deze ruimte is te huur[/i]
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:41:47 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30974319
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:32 schreef Boeman het volgende:
ik ben bijna 18, heb sinds een maand een contract en nu al zo'n envelopje op de mat, doen ze schnel!

Ze hebben voor mij alvast ¤0,- ingevuld bij toetsingsinkomen, maar hoe ze daar nou bijkomen? Dit is zeker gewoon oude informatie of doe ik iets fout...?
Heb je al eens aangifte gedaan bij de belastingdienst?
  dinsdag 27 september 2005 @ 16:41:41 #132
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_30976053
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je al eens aangifte gedaan bij de belastingdienst?
eeh nee
  dinsdag 27 september 2005 @ 16:44:06 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30976118
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 16:41 schreef Boeman het volgende:

[..]

eeh nee
Dan hebben ze dus geen gegevens van je en is het logisch dat er '0' staat ingevuld bij 'inkomen'.

dinsdag 27 september 2005 @ 16:46:03 #134
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_30976173
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 16:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan hebben ze dus geen gegevens van je en is het logisch dat er '0' staat ingevuld bij 'inkomen'.

onee tuurlijk

ik dacht iets te veel
dankje!
pi_30991567
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:26 schreef ThAzOnE het volgende:
Ik heb net toch maar even gebeld, 1 formulier invullen is voldoende...
  Moderator vrijdag 30 september 2005 @ 21:37:05 #136
8781 crew  Frutsel
pi_31069716
Hmm... net terug van vakantie en bezig met deze shit..al heb ik weinig hoop dat ik uberhaupt zorgtoeslag krijg en verwacht dat ik van 50 euro per maand naar vet in de 100 per maand moet en dan ook nog es een kutbasispakket dat ik straks waarschijnlijk toch niet nodig heb, maar goed...
En hoe zit dat met dat werkgeversgedeelte? vervalt dat? of krijg ik dat op mijn salaris?

Wat mij irriteert is de term 'verzamelinkomen' ... Que pasa?
Belastbaar inkomen okay... Bruto of Netto inkomen okay... maar verzamelinkomen?

ik las iets over loon + beleggen en sparen ofzo, dus alleen loon voor mij... Bruto loon neem ik aan..
en dan die van mijn partner erbij invullen terwijl zij een aparte heeft gehad... Fiscale partners zijn we immers...

Maar afwachten wat er straks definitief maandelijks uitkomt...
we worden vast aan alle kanten weer genaaid...
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:49:58 #137
88233 Steve
Still the best.
pi_31070138
Als ik het goed heb moet je naar je netto-inkomen kijken, maar ik kan het mis hebben.

edit: ik zie nu dat je wel naar het bruto inkomen moet kijken, sorry .

[ Bericht 28% gewijzigd door Steve op 30-09-2005 22:03:23 ]
pi_31079370
Ik heb m ook binnen
Что было, то прошло..
pi_31095245
Moet de STUFI nu wel of niet op het zorgtoeslagformulier worden vermeld? Wie weet dit zeker? Bij mij is het inkomen reeds ingevuld, en dat is precies de STUFI, dus daardoor raak ik in de war!
pi_31095373
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 20:20 schreef matilde het volgende:
Moet de STUFI nu wel of niet op het zorgtoeslagformulier worden vermeld? Wie weet dit zeker? Bij mij is het inkomen reeds ingevuld, en dat is precies de STUFI, dus daardoor raak ik in de war!
StuFi hoort tot noch het belastbaar loon noch het verzamelinkomen. Het wordt niet belast, dus niet in je aanvraag opnemen.
pi_31172054
Ik heb hem ook
Maar.. kan iemand me helpen? Ik kreeg voor 't eerst post van de belastingdienst, yeah
Heb ik recht op zorgtoeslag? Inkomen is 0 en ik woon thuis.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:00:48 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31172072
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:00 schreef MaRySe het volgende:
Ik heb hem ook
Maar.. kan iemand me helpen? Ik kreeg voor 't eerst post van de belastingdienst, yeah
Heb ik recht op zorgtoeslag? Inkomen is 0 en ik woon thuis.
Ja.
pi_31172110
Ok maar hoe moet ik het doen? En ik zit nog gewoon op school geen bijbaantje of zo.

Ik krijg ineens allemaal van dit soort post omdat ik 18 ben maar ik weet niet wat ik in moet vullen
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:06:05 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31172233
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:01 schreef MaRySe het volgende:
Ok maar hoe moet ik het doen? En ik zit nog gewoon op school geen bijbaantje of zo.

Ik krijg ineens allemaal van dit soort post omdat ik 18 ben maar ik weet niet wat ik in moet vullen
Als je geen inkomen hebt, vul je 0 in. Je hebt recht op de maximale zorgtoeslag. Als je het formulier voor november opstuurt, krijg je vanaf december maandelijks je zorgtoeslag overgemaakt.

NB: omdat je 18 bent, moet je je vanaf 2006 zelfstandig verzekeren voor ziektekosten. Nu ben je waarschijnlijk met je ouders meeverzekerd. Dat kan per januari 2006 niet meer.
pi_31172306
Ja want ik was uitgeschreven of zo maar m'n vader ging me weer inschrijven bij zijn verzekering, dus dat kan niet?
En ik krijg geen stufi wel een tegemoetkoming want doe middelbare school
En wat moet ik invullen bij partner?
pi_31172321
Zit nog wel na te denken over het al of niet hebben van een toeslagpartner. Zijn mijn husigenoten in een studentenhuis nou toeslagpartners en wat gebeurt er als een van hen verhuist?
pi_31172377
Ja ik woon met papa + mama + broertje maar die zijn toch geen partners
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:11:32 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31172413
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:08 schreef MaRySe het volgende:
Ja want ik was uitgeschreven of zo maar m'n vader ging me weer inschrijven bij zijn verzekering, dus dat kan niet?
En ik krijg geen stufi wel een tegemoetkoming want doe middelbare school
En wat moet ik invullen bij partner?
Dat kan wel, maar alleen nog tot en met het einde van het jaar. Het is misschien wel goed om even met je ouders te overleggen waar je je zult gaan verzekeren en of je je ook aanvullend zult verzekeren.

Ik denk niet dat je een partner hebt. Lees anders even de toelichting.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:12:06 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31172430
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:08 schreef du_ke het volgende:
Zit nog wel na te denken over het al of niet hebben van een toeslagpartner. Zijn mijn husigenoten in een studentenhuis nou toeslagpartners en wat gebeurt er als een van hen verhuist?
Nee, dat zijn volgens mij geen toeslagpartners.
pi_31172435
goede vraag, ik ben er nog niet echt achter. maar al of geen toeslagpartner kan wel het verschil maken tussen 400 en 600 euro per jaar als ik het goed begrijp.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:14:16 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31172495
quote:
Toeslagpartners zijn:

de echtgenoot
geregistreerd partner
de persoon met wie je een notariele samenlevingsovereenkomst hebt
de huisgenoot met wie je een kind hebt
de huisgenoot die voor de pensioenregeling als partner is aangemeld
de huisgenoot die mede-eigenaar is van je eigen woning en mede-aansprakelijk is voor de hypotheekschuld
de huisgenoot die meerderjarig is en die langer dan zes maanden op je woonadres is ingeschreven en met wie je in die periode een gezamenlijke huishouding voert
Uitgezonderd van het 'toeslagpartnerschap' zijn kinderen, kleinkinderen, ouders, grootouders en minderjarige huisgenoten. Meerderjarige broers of zussen zijn alleen toeslagpartner wanneer je op een ander adres bent ingeschreven dan je ouders.

Wanneer je méér dan één huisgenoot hebt die aan bovenstaande voorwaarden voldoet, mag je zelf uitkiezen wie je tot toeslagpartner benoemt.
Bron
pi_31172515
Hmz en ik wil wel gaan werken maar denk niet dat ik dan meer dan 200 euro per maand
pi_31172549
Uitgezonderd van het 'toeslagpartnerschap' zijn kinderen, kleinkinderen, ouders, grootouders en minderjarige huisgenoten. Meerderjarige broers of zussen zijn alleen toeslagpartner wanneer je op een ander adres bent ingeschreven dan je ouders.

Dus ik heb geen toeslag partner
want een minderjarig broertje.
pi_31172578
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, dat zijn volgens mij geen toeslagpartners.
Ligt er aan wat de definitie isvan een gezamelijk huishouden.
pi_31172594
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat kan wel, maar alleen nog tot en met het einde van het jaar. Het is misschien wel goed om even met je ouders te overleggen waar je je zult gaan verzekeren en of je je ook aanvullend zult verzekeren.

Ik denk niet dat je een partner hebt. Lees anders even de toelichting.
Ja ik begreep 't boekje niet helemaal..

Ik heb geen idee wat 't beste is om te verzekeren. Ik zal 't navragen.
pi_31172621
En stel dat ik bij m'n ouders verzekerd kan blijven en m'n ouders betalen het heb ik er dan ook nog recht op?
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:20:10 #157
43556 miss_dynastie
pi_31172674
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:29 schreef Het_Biertje het volgende:
Zou? Volgens de belasting of jijzelf? Bij mij staat alleen mijn wezenpensioen vermeld als inkomen (paar honderd euro per jaar), niet de StuFi. Maar is dat nou wel of niet goed, want ik begin nu te twijfelen?
pi_31172716
Ik snap echt niks van deze shizzle
Het was al een grote stap dat vorig jaar mijn sportabbo via mijn rekening ging.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:25:59 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31172856
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:18 schreef MaRySe het volgende:
En stel dat ik bij m'n ouders verzekerd kan blijven en m'n ouders betalen het heb ik er dan ook nog recht op?
Je hebt straks zelf een basisverzekering. Er is geen sprake meer van mee verzekerd zijn bij je ouders.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:26:34 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31172881
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:20 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Zou? Volgens de belasting of jijzelf? Bij mij staat alleen mijn wezenpensioen vermeld als inkomen (paar honderd euro per jaar), niet de StuFi. Maar is dat nou wel of niet goed, want ik begin nu te twijfelen?
Studiefinanciering telt niet mee.
pi_31210275
Hoi mensen,
Ik heb dus mooi dit formulier gekregen voor die zorgtoeslag, want vanaf je 18e moet je dat zelf aanvragen staat daar zo mooi.
Nu staat daar die vraag 1; 'Heeft u op 1 januari 2006 een Nederlandse zorgverzekering voor ziektenkosten', dit heb ik dus niet want ik wordt de 8e in januari pas 18 !
Maar als ik hier simpelweg Nee invul, dan krijg ik geen zorgtoeslag terwijl ik 7 dagen later wel een zorgverzekering moet aanvragen?!
Kan iemand me hierbij helpen? ik weet echt niet wat ik nu daar moet invullen.
Thnx
pi_31210315
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:05 schreef H3LLz0R het volgende:
Hoi mensen,
Ik heb dus mooi dit formulier gekregen voor die zorgtoeslag, want vanaf je 18e moet je dat zelf aanvragen staat daar zo mooi.
Nu staat daar die vraag 1; 'Heeft u op 1 januari 2006 een Nederlandse zorgverzekering voor ziektenkosten', dit heb ik dus niet want ik wordt de 8e in januari pas 18 !
Maar als ik hier simpelweg Nee invul, dan krijg ik geen zorgtoeslag terwijl ik 7 dagen later wel een zorgverzekering moet aanvragen?!
Kan iemand me hierbij helpen? ik weet echt niet wat ik nu daar moet invullen.
Thnx
Dan vul je daar ja in. Nogmaals: het is een voorschot. Achteraf wordt alles gecontroleerd en indien nodig gecorrigeerd.
pi_31210535
Ah oke, dus volgens jou kan ik er nu gewoon invullen dat ik wel een zorgverzekering heb, en als het dan gecontroleerd wordt en het zou fout zijn kan het nog steeds gecorrigeerd worden
thnx!
pi_31211034
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik heb dus nog styeeds geen brief

Zijn er nog meer mensen die wel een brief moeten krijgen maar hem nog niet hebben?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_31217290
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:34 schreef vosss het volgende:

Zijn er nog meer mensen die wel een brief moeten krijgen maar hem nog niet hebben?
De BD heeft nu spotjes hierover: als je de brief nog niet gehad hebt, moet je even een nummer bellen.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:23:44 #166
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_31222812
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:34 schreef vosss het volgende:

Als je denkt dat je wel recht hebt op zorgtoeslag, kun je het ook gewoon via internet aanvragen. Via www.toeslagen.nl of via de site van de belastingdienst.
pi_31236653
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ligt er aan wat de definitie isvan een gezamelijk huishouden.
Dat is vrij lastig controleerbaar voor de belastingdienst iig:
"als ze de huur en het eten op individuele basis betalen zijn ze waarschijnlijk niet elkaars toeslagpartner. Wordt het eten uit een gezamenlijke pot betaald, dan wel."
bron
Dus in een studentenhuis kun je waarschijnlijk redelijk vrij bepalen of je huisgenoten je toeslagpartner worden.
Je kan op deze site snel de zorgtoeslag berekenen en kijken wat het verschil is:
zorgtoeslag berekenen - wat levert toeslagpartner op?
pi_31277165
Fijn, wij verdienen samen 53000 euro, dan krijg je dus weer geen ruk terug.
Kutland, werken heeft hier echt geen zin.

Aan alle pubers: doe geen opleiding, ga meteen werken op je 16e en je zult je leven lang beloond worden. Alles wat je extra doet en daardoor meer gaat verdienen moet je toch afgeven, of je krijgt geen toeslagen op vanalles en nog wat, dat blijkt maar weer.
pi_31277222
En dan durven ze ook nog te beweren dat de hogere inkomens er op vooruit gaan!
We betalen nu aan zorg zo'n 100 euro per maand. Zometeen is dat dus 200 euro PER MAAND!
Aangezien wij ook geen koters hebben rondlopen gaan we er dus DIK op achteruit.
Maar klagen mogen wij niet, nee, alleen het klootjesvolk met al hun regelingen mag dat.
pi_31293919
Als je nu particulier op 50 pp zit dan heb je ook dik geluk! Of je zit mijns inziens onterecht in het ziekenfonds. En ja ik ga er als student met een bijbaantje inderdaad behoorlijk op achteruit en dat maakt op mijn inkomen toch iets meer verschil...
pi_31314229
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 22:22 schreef du_ke het volgende:
Als je nu particulier op 50 pp zit dan heb je ook dik geluk! Of je zit mijns inziens onterecht in het ziekenfonds. En ja ik ga er als student met een bijbaantje inderdaad behoorlijk op achteruit en dat maakt op mijn inkomen toch iets meer verschil...
Wij waren niet particulier verzekerd, daar zaten wij nog ruim onder (we verdienen SAMEN 53k bruto per jaar). Zoals zovaak vallen we weer overal net buiten en ben je gewoon de lul. Goede baan? Geen kids? BETALEN ZUL JE!

Gelukkig verhuizen we medio 2006 naar Belgie.
pi_31363266
geinig he
pi_31363573
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 19:32 schreef BretsiG het volgende:

[..]

Wij waren niet particulier verzekerd, daar zaten wij nog ruim onder (we verdienen SAMEN 53k bruto per jaar). Zoals zovaak vallen we weer overal net buiten en ben je gewoon de lul. Goede baan? Geen kids? BETALEN ZUL JE!

Gelukkig verhuizen we medio 2006 naar Belgie.
Nou alsje samen 53.000 bruto per jaar verdient dan kan het er wel af volgens mij. Vind het niet zo gek dat de inkomens bij elkaar opgeteld worden.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:09:45 #174
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31364115
Ik heb geen formulier gehad en ik krijg hem ook niet. Ik ben alleenstaand en zit met mijn salaris net onder de huidige zf-grens maar ruim boven de grens van 25.000 euro. En dus mag ik in plaats van de 31 euro premie die ik nu betaal, fijn nu dik 90 betalen. Die 31 was inclusief een aanvullend tandpakket, dus als ik dat nog erbij wil zal ik ruim over de 100 komen. In mijn fucking eentje! Ik vind dit echt heel erg.
pi_31365904
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:09 schreef Aventura het volgende:
Ik heb geen formulier gehad en ik krijg hem ook niet. Ik ben alleenstaand en zit met mijn salaris net onder de huidige zf-grens maar ruim boven de grens van 25.000 euro. En dus mag ik in plaats van de 31 euro premie die ik nu betaal, fijn nu dik 90 betalen. Die 31 was inclusief een aanvullend tandpakket, dus als ik dat nog erbij wil zal ik ruim over de 100 komen. In mijn fucking eentje! Ik vind dit echt heel erg.
Waarom kijkt iedereen alleen maar naar de premies voor ziektekosten
Er zijn nog meer uitgaven te doen en daarvan gaan er veel lager worden. (OZB om maar een voorbeeld te geven)
pi_31366090
Welke uitgaven zullen er voor mij als student in hemelsnaam lager worden? Het collegegeld in elk geval niet en aan de OZB heb ik ook niets. Het veranderen van de werkgeversbijdrage aan de ziekenkosten zal met mijn loontje ook niet veel helpen .
pi_31366196
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:33 schreef du_ke het volgende:
Welke uitgaven zullen er voor mij als student in hemelsnaam lager worden? Het collegegeld in elk geval niet en aan de OZB heb ik ook niets. Het veranderen van de werkgeversbijdrage aan de ziekenkosten zal met mijn loontje ook niet veel helpen .
Niet om het één of ander:

¤ 150,-- tegemoetkoming voor studenten én ¤ 250,-- eigen risico. Daarnaast ook nog eens zorgtoeslag (¤ 420,--)
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:38:28 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31366210
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:33 schreef du_ke het volgende:
Woon je op kamers?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:39:06 #179
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31366231
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waarom kijkt iedereen alleen maar naar de premies voor ziektekosten
Er zijn nog meer uitgaven te doen en daarvan gaan er veel lager worden. (OZB om maar een voorbeeld te geven)
Maar waarom wordt dat dan nergens aan ons gecommuniceerd? Ja, ik hoorde iets over minder WW-premie. Nou, hoeveel zal dat schelen, een tientje ofzo? Ik hoop dat de OZB ook gaat dalen want dat kost me momenteel ook klauwen met geld door een idioot hoge WOZ-waardeinschatting. Maar ook dat is tientjeswerk denk ik. Ik hoop dat het zich allemaal een beetje gaat opheffen maar ik heb er weinig vertrouwen in momenteel.
pi_31366262
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Niet om het één of ander:

¤ 150,-- tegemoetkoming voor studenten én ¤ 250,-- eigen risico. Daarnaast ook nog eens zorgtoeslag (¤ 420,--)
Tegemoetkoming is alleen als je nog stufi ontvangt (en dat is maar voor 4 jaar en die zijn al wel voorbij). En er is nu ook al een no-claim van 250 euro.
pi_31366338
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Woon je op kamers?
Yep maar ondanks een behoorlijk coulante huisbaas (geen huurverhoging gehad dit jaar) verwacht ik niet een lagere OZB terug te zien in een lagere huur. Zoveel is de OZB nou ook weer niet (helemaal niet als je het door 4 * 12 moet delen).
pi_31366443
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tegemoetkoming is alleen als je nog stufi ontvangt (en dat is maar voor 4 jaar en die zijn al wel voorbij). En er is nu ook al een no-claim van 250 euro.
Dan blijft er in jouw specifieke geval nog 420 euro over? 420/12= ¤ 35 euro per maand aan toeslag. Gemiddeld is de ziekenfondspremie een euro of 40? Poeh poeh: ¤ 15,-- hele euro's per maand meer.

Je kunt toch lenen, als dat zoveel is?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:52:31 #183
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31366556
Ik heb het ook ingevuld en opgestuurd en eigenlijk vind ik het prima dat het oude zorgstelsel met dat vage ziekenfonds en particulier gedoe weg is. Dit is gewoon lekker simpel en duidelijk . Ik ga 12 euro per maand achteruit, maar dat is niet echt een groot probleem vind ik.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_31366591
Lenen kan nog wel even. Maar dan nog ga ik er op jaarbasis behoorlijk op achteruit. Niet alleen vergeleken met dit jaar maar m'n ziekenfondspremie is de afgelopen jaren vrij exponentieel gestegen.
pi_31404793
Ik weet niet of het is gezegd, maar je moet je verzamelinkomen invullen op de aanvraag, en niet je bruto jaarinkomen! Bij mensen zonder aftrekposten zijn deze bedragen gelijk. Maar bij huiseigenaren bijv. niet!!!! Voorbeeld:

Het verzamelinkomen. Dat is het inkomen in Box1, Box2 en Box 3 tezamen. Heb je geen inkomen in Box2 en Box 3, dan is het verzamelinkomen gelijk aan het belastbaar inkomen, het bruto inkomen minus aftrekposten. Stel je verdient 29.000 euro per jaar bruto, dus inclusief vakantiegeld, dertiende maand, bonussen e.d. Met een dergelijk inkomen heb je geen recht op zorg- en/of huurtoeslag.

Heb je echter aftrekposten van bijv. 5000 euro (hypotheekrente, ziektekosten, studiekosten, uitvaart e.d.) dan komt het belastbaar inkomen op 24.000 euro te liggen. Dan heb je wel recht op zorgtoeslag. De grens ligt op 25.068 euro.
pi_31404872
Heb je dus bijv. een huis gekocht in 2005, dan krijg je in 2006 flink toeslag (mits je tuurlijk niet zwaar bovenmodaal verdient) want dan heb je ook nog eens eenmalige aftrekposten zoals de notariskosten!

Dat trekt je verzamelinkomen omlaag.

Wel maf eigenlijk, dat mensen die aftrekposten hebben meer zorgtoeslag krijgen. Krijg je dus dubbel geld terug.

Sneaky is het wel, dat hierover niks staat op toeslagen.nl en ook niet is verwerkt in de rekenmodule op deze site. Zo lopen veel mensen de toeslag mis...
  donderdag 13 oktober 2005 @ 13:05:57 #187
8215 GKLQuake
mijn alter-ego
pi_31407503
Weet iemand hoe dit zit:

Ik huur en woon in een woning, waarin ik woon met 2 huisgenoten aan wie ik twee kamers verhuur. Nou moet ik mijn formulier voor huur- en zorgtoeslag nog opsturen, terwijl zij dat al gedaan hebben. (zij hebben geen recht op huurtoeslag) Nou vraag ik dus toeslag aan, maar ik zie dat ik met een van hen als toeslagpartner (de helft van) 349 euro meer zou krijgen voor de zorgtoeslag. Voor de huurtoeslag weet ik de consequenties niet, maar zij verdienen in 2006 minder dan 5000 euro waarschijnlijk.

Kan ik nu nog een van hen als toeslagpartner kiezen, of hadden zij dat dan ook moeten aangeven op hun formulier? En zou dat idd zoveel gunstiger zijn? Mijn inkomsten voor 2006 zijn trouwens een groot vraagteken.

thnaks!
Fok! en GoT together forever! Lets make peace not war!
pi_31407658
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 11:24 schreef cinnamongirl het volgende:
Heb je dus bijv. een huis gekocht in 2005, dan krijg je in 2006 flink toeslag (mits je tuurlijk niet zwaar bovenmodaal verdient) want dan heb je ook nog eens eenmalige aftrekposten zoals de notariskosten!

Dat trekt je verzamelinkomen omlaag.
Even een correctie hierop:

Als je in 2005 een huis hebt gekocht, dan zijn de eenmalig aftrekbare lasten niet van invloed op je inkomen van 2006. Ze zijn van invloed op het inkomen van 2005.
pi_31410609
Mensen zeuren wel van, hoe duur het word. Maar realiseren niet dat hun oma even naar de dokter gaat en een medicijn krijgt omdat ze een beetje hoofdpijn heeft. En al die mensen die in het ziekenhuis liggen, het moet wel betaald worden...
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:23:00 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31410959
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:07 schreef Brembo het volgende:
Mensen zeuren wel van, hoe duur het word. Maar realiseren niet dat hun oma even naar de dokter gaat en een medicijn krijgt omdat ze een beetje hoofdpijn heeft. En al die mensen die in het ziekenhuis liggen, het moet wel betaald worden...
Het perspectief blijft inderdaad wel vaak beperkt tot de blik in de eigen portemonnee.
pi_31411050
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Even een correctie hierop:

Als je in 2005 een huis hebt gekocht, dan zijn de eenmalig aftrekbare lasten niet van invloed op je inkomen van 2006. Ze zijn van invloed op het inkomen van 2005.
Klopt ik beweer ook niet anders, maar je inkomen van 2005 bepaalt de hoogte van je toeslag voor 2006!
pi_31411081
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:27 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Klopt ik beweer ook niet anders, maar je inkomen van 2005 bepaalt de hoogte van je toeslag voor 2006!
Erm: nee. Jij bepaalt je inkomen voor 2006. (en dat kun je baseren op het inkomen van 2005)
pi_31411178
oeps ik dacht even dat 2005 zeg maar het 'peiljaar' is voor de hoogte van de toeslag voor 2006.
Ik vind het wel zooo bizar dat ze je je inkomen voor 2006 laten schatten. Dat kan toch lang niet altijd accuraat, met alle gevolgen vandien....
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:32:10 #194
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_31411184
Op dit moment zou ik ( en partner) net aan recht hebben op die toeslag.. ( als ik goed berekend heb) maargoed.. hangen steeds rond die grens..
dus ik neem het risico niet om toch die toeslag aan te nemen.. anders zit ik vast komend jaar met de terug betaal problemen..
Ik denk dat dit voor veel mensen zo ook is.. en dat je daarom dan toch geen formulier ontvangen hebt.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_31411201
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:32 schreef cinnamongirl het volgende:
oeps ik dacht even dat 2005 zeg maar het 'peiljaar' is voor de hoogte van de toeslag voor 2006.
Ik vind het wel zooo bizar dat ze je je inkomen voor 2006 laten schatten. Dat kan toch lang niet altijd accuraat, met alle gevolgen vandien....
Je kunt het gedurende het jaar laten wijzigen
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:49:25 #196
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31411623
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Het heet niet voor niets een schatting. Dan kan en mag je er gewoon naast zitten gelukkig .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_31422550
mijn verzamelinkomen van 2004 was 23873. mijn partner is deze maand begonnen met werken. zij zal +/- 600 euro netto gaan verdienen per maand. zoals het eruit ziet zal ik zeker niks terugkrijgen ??
pi_31422681
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 22:27 schreef cgok het volgende:
mijn verzamelinkomen van 2004 was 23873. mijn partner is deze maand begonnen met werken. zij zal +/- 600 euro netto gaan verdienen per maand. zoals het eruit ziet zal ik zeker niks terugkrijgen ??
Wel (indien toeslagpartner), want samen zitten jullie onder de ¤ 40.000,--. (let wel: je moet je geschatte inkomen van 2006 aanhouden.)

Ga gewoon even naar www.toeslagen.nl en dan kun je het gewoon berekenen.
pi_31446819
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:49 schreef Falco het volgende:
Het heet niet voor niets een schatting. Dan kan en mag je er gewoon naast zitten gelukkig .
En als je grof fout geschat hebt mag je terugbetalen met 5% heffingsrente.

Als je op de grens hangt moet je er of voor zorgen dat je net een euro oid onder de grens komt, dan hoef je maar +/- ¤ 27 terug te betalen als je erover heenkomt.

Of je zorgt ervoor dat je je aangifte 2006 voor 1 april 2007 indiend, maar dan moet je wel het geluk hebben dat je alle gegevens al hebt. Zelf kies ik voor deze optie, omdat men nog steeds niet precies weet waar het toeslaginkomen op gebaseerd gaat worden, het verzamelinkomen is nog steeds een indicatie
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:10:56 #200
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31448636
ik heb ook geen post gehad, terwijl ik wel in Nederland verzekerd ben voor mijn ziektekosten, maar ik woon dus in Belgie. Wie weet hoe het zit met mensen die in het buitenland wonen Ik heb met mijn loon volgens mij ook recht op zorgtoeslag.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31449445
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb ook geen post gehad, terwijl ik wel in Nederland verzekerd ben voor mijn ziektekosten, maar ik woon dus in Belgie. Wie weet hoe het zit met mensen die in het buitenland wonen Ik heb met mijn loon volgens mij ook recht op zorgtoeslag.
Waar betaal je belasting
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:55:53 #202
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31449988
ik heb voor vorig jaar nog in nederland belasting betaald, dit jaar betaal ik helemaal geen belasting aangezien ik nergens ingeschreven ben.. althans wel loonbelasting, maar ik heb me wel uitgeschreven ,maar niet ingeschreven. dit om te voorkomen dat je allerlei gemeeentebelastiong en provinciebelasting moet betalen enzo. Ik heb alleen een huis gehuurd en ben verder voor alles in Nederland verzekerd. Ik heb een postbus in Nederland.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31450044
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb voor vorig jaar nog in nederland belasting betaald, dit jaar betaal ik helemaal geen belasting aangezien ik nergens ingeschreven ben..
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:59:17 #204
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31450103
ik kan ze vragen de zorgtoeslagformulieren naar mijn postbus kunnen sturen
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31450148
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 22:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik kan ze vragen de zorgtoeslagformulieren naar mijn postbus kunnen sturen
Laat ik het zo zeggen: geen belasting, geen zorgtoeslag ik ga erop in
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:01:51 #206
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31450181
ik betaal dus wel premie bij de verzekeraar. ik vind dat aardig flauw dat ik dan niks terugkrijg, zeker omdat ik niet zon hoog loon heb.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31450294
Maar goed... je werkt dus zwart....
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:17:44 #208
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31450687
nee ik werk zeker en vast niet zwart, het ligt nogal ingewilkeld, maar het is volledig legaal, al ben ik dus nergens ingeschreven maargoed, dit is offtopic.. het gaat erom dat ik schijnbaar dus geen zorgtoeslag heb.. dat vind ik wel flauw, maar het criterium is dus dat je belasting in NL moet betalen
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:38:39 #209
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31452981
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 23:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nee ik werk zeker en vast niet zwart, het ligt nogal ingewilkeld, maar het is volledig legaal, al ben ik dus nergens ingeschreven maargoed, dit is offtopic.. het gaat erom dat ik schijnbaar dus geen zorgtoeslag heb.. dat vind ik wel flauw, maar het criterium is dus dat je belasting in NL moet betalen
Geen belasting betalen en dan nog zeuren dat je geen zorgtoeslag krijgt . Je kunt ook te ver gaan BHFH .
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:22:19 #210
8215 GKLQuake
mijn alter-ego
pi_31507760
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:05 schreef GKLQuake het volgende:
Weet iemand hoe dit zit:

Ik huur en woon in een woning, waarin ik woon met 2 huisgenoten aan wie ik twee kamers verhuur. Nou moet ik mijn formulier voor huur- en zorgtoeslag nog opsturen, terwijl zij dat al gedaan hebben. (zij hebben geen recht op huurtoeslag) Nou vraag ik dus toeslag aan, maar ik zie dat ik met een van hen als toeslagpartner (de helft van) 349 euro meer zou krijgen voor de zorgtoeslag. Voor de huurtoeslag weet ik de consequenties niet, maar zij verdienen in 2006 minder dan 5000 euro waarschijnlijk.

Kan ik nu nog een van hen als toeslagpartner kiezen, of hadden zij dat dan ook moeten aangeven op hun formulier? En zou dat idd zoveel gunstiger zijn? Mijn inkomsten voor 2006 zijn trouwens een groot vraagteken.

thanks!
iemand?
  maandag 17 oktober 2005 @ 11:27:46 #211
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31507883
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:22 schreef GKLQuake het volgende:

[..]

iemand?
Volgens mij heb jij geen recht op huurtoeslag, want je deelt de woning.

Volgens mij kunnen jouw huisgenoten niet als toeslagpartner gelden, omdat je met hen geen gezamenlijke huishouding voert (want ik neem aan dat jullie ieder apart de huur betalen en de dagelijjkse boodschappen niet uit een gezamenlijke pot betalen).

Blijft dus over dat je voor jezelf zorgtoeslag kunt aanvragen.
  maandag 17 oktober 2005 @ 16:00:08 #212
8215 GKLQuake
mijn alter-ego
pi_31512941
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij geen recht op huurtoeslag, want je deelt de woning.

Volgens mij kunnen jouw huisgenoten niet als toeslagpartner gelden, omdat je met hen geen gezamenlijke huishouding voert (want ik neem aan dat jullie ieder apart de huur betalen en de dagelijjkse boodschappen niet uit een gezamenlijke pot betalen).

Blijft dus over dat je voor jezelf zorgtoeslag kunt aanvragen.
Kijk voor bepaalde dingen hebben we wel een gez. pot, dat is dat onduidelijke aan "gezamenlijk". Technisch gezien mag ik dus een toeslagpartner kiezen. Zeker heb ik wel recht op huurtoeslag, alleen de vraag was of ik dat KAN aangeven als mijn "toeslagpartner" al een aanvraag heeft ingediend...?
  maandag 17 oktober 2005 @ 16:45:41 #213
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31513534
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 16:00 schreef GKLQuake het volgende:

[..]

Kijk voor bepaalde dingen hebben we wel een gez. pot, dat is dat onduidelijke aan "gezamenlijk". Technisch gezien mag ik dus een toeslagpartner kiezen. Zeker heb ik wel recht op huurtoeslag, alleen de vraag was of ik dat KAN aangeven als mijn "toeslagpartner" al een aanvraag heeft ingediend...?

Sinds wanneer heb je als woningdeler recht op huurtoeslag? Je huurt als kamerbewoner toch geen zelfstandige woning?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:33:06 #214
8215 GKLQuake
mijn alter-ego
pi_31527356
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 16:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Sinds wanneer heb je als woningdeler recht op huurtoeslag? Je huurt als kamerbewoner toch geen zelfstandige woning?
ik heb een zelfstandige woning, die kan namelijk ook heel goed alleen zijn Ik verhuur die kamers alleen aan mijn huisgenoten en huur zelf van een andere instantie. De toeslag gaat alleen wat naar beneden, afhankelijk van het inkomen van de huisgenoten. Dat was met huursubsidie ook altijd zo. (ook niet logisch want ik heb 0,0 aan hun inkomen.)
pi_31585944
vraag is vast al gesteld,... maar ik zal eerlijk toegeven dat ik geen zin heb om het topic uit te spitten,..
Geldt studiefinanciering ook als inkomen?
en moet je dat dan gewoon x 12 doen?

alvast bedankt!! hé
pi_31678301
Voor Bloodhoundfromhell:

Je kunt ook op www.toeslagen.nl een aanvraagprogrammaatje downloaden waarmee je de zorgtoeslag aanvraagt. Je kunt je elektronische handtekening gebruiken die je ook gebruikt voor je aangifte inkomstenbelasting.
Je hoeft dus geen papieren formulier te hebben ontvangen!

Natuurlijk werkt het proggie alleen op pc's en is er voor de Macbezitters geen alternatief.

Overigens is er nu een storing mee, waardoor de aanvraag niet kan worden verstuurd...dit wordt zsm verholpen (hoorde ik net van de telefoniste van de Belastingdienst).
pi_31696324
je kan het doodeenvoudig online aanvragen via bovengenoemd programmatje, kwestie van een paar klikken en je verstuurt het, klaar, dat papierwerk lijkt zo zelfs veel ingewikkelder.
pi_31699399
ivm de zorgtoeslagen even een vraagje over het belastbare inkomen. Mag je daar je hypotheekrente aftrekken?
Kan het antwoord niet vinden op de sites.
pi_31699751
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 13:38 schreef Den_Haag het volgende:
ivm de zorgtoeslagen even een vraagje over het belastbare inkomen. Mag je daar je hypotheekrente aftrekken?
Kan het antwoord niet vinden op de sites.
Zeker weten!! Het gaat om het verzamelinkomen, en dat is een stuk langer dan het belastbaarinkomen indien je aftrekposten hebt.
Zie mijn eerdere posts hierover in dit topic. Sneaky dat dit niet duidelijk vermeld is, ook niet in de rekenmodule.
Want het kan nl. net het verschil betekenen tussen wel of geen recht hebben op zorgtoeslag.
pi_31700562
Kom dus nog even aan het rekenen.
pi_31700840
Kun je de kosten die je maakt voor een maatwerkverzekering (levensverzekering bij hypotheek) ook aftrekken?
pi_31700860
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:39 schreef Den_Haag het volgende:
Kun je de kosten die je maakt voor een maatwerkverzekering (levensverzekering bij hypotheek) ook aftrekken?
Hoe bedoel je (welke kosten?)
pi_31700933
Je maandelijkse premie daarvoor. Dat staat los van je hypotheekbedrag.
pi_31700969
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 14:44 schreef Den_Haag het volgende:
Je maandelijkse premie daarvoor. Dat staat los van je hypotheekbedrag.

Nee, dus. (in de zin van: de premies zijn niet aftrekbaar, dat heeft je adviseur niet uitgelegd )
pi_31701029
Die ging vlak nadat de hypotheek was geregeld weg bij de bank dus hadden ze in die periode geen adviseur :S

Heb dus alleen zelf uit moeten vissen. Weet daarom niet alles.

Maar bedankt voor je antwoord.
pi_31703278
Je mag alleen je hypotheekrente aftrekken!
In het jaar van aankoop mag je tevens bepaalde eenmalige kosten aftrekken zoals taxatiekosten e.d.

Tip: download het aangifteprogramma van 2004 en vul alles in, dan zie je je verzamelinkomen uitgerekend.
Natuurlijk niet versturen naar de Belastingdienst
pi_31708585
Overigens mag je alleen posten aftrekken van je inkomen als je daadwerkelijk aangifte doet

Maar als je hypotheekrente kunt aftrekken is dat meestal wel verstandig Als het al niet moet van de Belastingdienst.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 22:21:14 #228
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31708863
Jezus, weer achterlijk veel stress van onmogelijke formulieren.. ik hoor net op het journaal dat die dingen volgende week moeten zijn ingeleverd.

Ik kan echt superslecht tegen dit soort onzin
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 22:24:32 #229
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31708950
waar haal je dat formulier als je niets hebt ontvangen eigenlijk. Er staat in die bijlage van september dat je het thuisgestuurd moet hebben gekregen :
quote:
September 2005: aanvraagformulier zorgtoeslag

Er komt een zorgtoeslag, een tegemoetkoming in de kosten van de premie voor de zorgverzekering. Als u daarvoor -gelet op uw inkomen- in aanmerking komt, krijgt u in september van de Belastingdienst een formulier voor het aanvragen van de zorgtoeslag. Tot die tijd hoeft u niets te doen.
Tja, en nu...
pi_31709160
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:24 schreef Tafkahs het volgende:
waar haal je dat formulier als je niets hebt ontvangen eigenlijk. Er staat in die bijlage van september dat je het thuisgestuurd moet hebben gekregen :
[..]

Tja, en nu...
Als je een formulier wilt hebben, moet je de Belastingtelefoon bellen

Maar je kunt ook digitaal de toeslagen aanvragen, net zoals je digitaal aangifte kunt doen. Op www.toeslagen.nl staat dat allemaal uitgelegd.
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:21 schreef Tafkahs het volgende:
Jezus, weer achterlijk veel stress van onmogelijke formulieren.. ik hoor net op het journaal dat die dingen volgende week moeten zijn ingeleverd.

Ik kan echt superslecht tegen dit soort onzin
Dat laten ze je geloven ja Maar dat is helemaal niet

Als je voor 1 november de toeslagen aanvraagt, dan krijg je in december je eerste toeslag (het gaat per maand) uitbetaald. Dus vóórdat je de premie aan de verzekering moet gaan betalen. Als je na 1 november instuurt krijgt je de eerste toeslag pas later. Dus dan moet je het bedrag wat je eik aan toeslag zou krijgen eerst ff voorschieten.

Maar je mag zelfs nog tot 1 april 2007 wachten volgens http://www.toeslagen.nl/p(...)/zorgtoeslag-18.html
quote:
De 1e maandelijkse betaling ontvangt u 8 weken nadat de Belastingdienst uw aanvraag heeft gekregen. Dit kan alleen als u de aanvraag volledig en correct heeft ingevuld. Stuurt u uw aanvraag voor 2006 vóór 1 november 2005 in? Dan zorgt de Belastingdienst ervoor dat u vanaf eind december 2005 maandelijks uw zorgtoeslag krijgt uitbetaald.

Zorgtoeslag voor 2006 kunt u uiterlijk tot 1 april 2007 aanvragen.
Ik wist dat het ergens stond, maar dat is bijna niet te vinden zeg
  woensdag 26 oktober 2005 @ 22:49:04 #231
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31709715
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:31 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Als je een formulier wilt hebben, moet je de Belastingtelefoon bellen

Maar je kunt ook digitaal de toeslagen aanvragen, net zoals je digitaal aangifte kunt doen. Op www.toeslagen.nl staat dat allemaal uitgelegd.
[..]

Dat laten ze je geloven ja Maar dat is helemaal niet

Als je voor 1 november de toeslagen aanvraagt, dan krijg je in december je eerste toeslag (het gaat per maand) uitbetaald. Dus vóórdat je de premie aan de verzekering moet gaan betalen. Als je na 1 november instuurt krijgt je de eerste toeslag pas later. Dus dan moet je het bedrag wat je eik aan toeslag zou krijgen eerst ff voorschieten.

Maar je mag zelfs nog tot 1 april 2007 wachten volgens http://www.toeslagen.nl/p(...)/zorgtoeslag-18.html
[..]

Ik wist dat het ergens stond, maar dat is bijna niet te vinden zeg
thanks, ik volg nu nova, daar gaat het nu ook over die zorgtoestand
pi_31717618
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:24 schreef Tafkahs het volgende:
[..]

Tja, en nu...
Of je leest het topic even??????Een paar posts terug schreef ik:

Je kunt ook op www.toeslagen.nl een aanvraagprogrammaatje downloaden waarmee je de zorgtoeslag aanvraagt. Je kunt je elektronische handtekening gebruiken die je ook gebruikt voor je aangifte inkomstenbelasting.
pi_31731747
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:29 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Of je leest het topic even??????Een paar posts terug schreef ik:

Waarom zou ik, je post het hier toch..
pi_31733934
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:44 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Waarom zou ik, je post het hier toch..
Ah, dus je bent niet lui maar slim
  zondag 13 november 2005 @ 22:18:31 #235
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_32244316
tvp
  zondag 13 november 2005 @ 22:24:22 #236
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_32244535
iemand al geld?
pi_32245086
quote:
Op zondag 13 november 2005 22:24 schreef Het_Biertje het volgende:
iemand al geld?
Dat krijg je eind december pas
pi_32248091
quote:
Op zondag 13 november 2005 22:40 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dat krijg je eind december pas
Zeker net te laat voor de kerstinkopen
pi_32251424
quote:
Op maandag 14 november 2005 00:41 schreef Light het volgende:

Zeker net te laat voor de kerstinkopen
Je moet dat geld ook gebruiken voor je zorgverzekering
pi_32285109
Nou, kheb vandaag van mn verzekering (VGZ) de berekening van mn nieuwe premie ontvangen. Even ervanuitgaand dat ik hetzelfde pakket houd als ik nu heb (basis+jongeren extra verzekering) ga ik het volgende betalen:

Basispremie wordt 88 euro
Jongeren Xtra verzekering (aanvullend) 14 euro
Per maand dus 102 euro aan zorgverzekering whehe (betaal nu dus 42 euro nogwat)

102 euro min 32.25 aan tegemoetkoming is 69.75 euro wat ik volgend jaar dus zelf moet betalen p.m.. Dat is een achteruitgang van ongeveer 27 euro p.m.

Ik zal nog maar eens goed kijken wat er allemaal in mn aanvullende verzekering zit. Misschien moet ik die maar schrappen dan. Dan maar niet elk halfjaar naar de tandarts.

T kutte is volgens mij alleen dat psychosociale hulp in mn aanvullende verzekering zit (psycholoog, therapie, herstellingsoord etc) en die zorg gebruik ik momenteel en in de toekomst (ook al heb ik er geen zak aan). Maja....
pi_32285163
Wie weet trouwens welke verzekering er goedkoper is dan VGZ? En welke verzekering ook een soort van jongeren xtra verzekering heeft vergelijkbaar met het VGZ?

basisverzekering VGZ: 88 euro
jongeren xtra (aanvullend) 14 euro

Tnx!
  dinsdag 15 november 2005 @ 13:57:45 #242
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_32285267
ik heb de brief van vgz ook binnen, we gaan het dubbele betalen van wat we nu betalen, heb echter nog een sprankje hoop, m'n vriendin kan via haar werk collectief verzekerd worden (bij dezelfde maatschappij als waar we nu zitten).
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 15 november 2005 @ 14:04:10 #243
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32285465
nog geen post
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32290443
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:54 schreef tulpje6 het volgende:
Wie weet trouwens welke verzekering er goedkoper is dan VGZ? En welke verzekering ook een soort van jongeren xtra verzekering heeft vergelijkbaar met het VGZ?

Tnx!
Ligt er ook maar net aan hoe hoog jij je eigen risico neemt.
Ikzelf heb gisteravond via VGZ (mijn houdige verzekeraar) een berekening gemaakt van wat het me vorig jaar gaat kosten.

Basisverzekering + jongeren extra aanvullend kost bij mij 87 euro in totaal.
Eigen risico van 500 euro aangezien ik al jaaaaren achtereen alleen 2 keer per jaar naar de tandarts ga en 1 keer per jaar naar de huisarts. Mocht er nou wat met me gebeuren.. nou ja pech dan zie ik dan wel weer.

Hoe lagerj e eigen risico, hoe meer jij mag gaan dokken.
pi_32294659
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:54 schreef tulpje6 het volgende:

Tnx!
D'r is zo'n website voor, kieswijzer, zorgbeter, iets in die richting. Daar moet volgende maand ofzo een overzicht staan.
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:25:59 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32295629
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:51 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

D'r is zo'n website voor, kieswijzer, zorgbeter, iets in die richting. Daar moet volgende maand ofzo een overzicht staan.
www.kiesbeter.nl
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:43:59 #247
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32296041
O, godver, ik moet er nog achteraan gaan.. kut
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:46:34 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32296115
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:43 schreef Tafkahs het volgende:
O, godver, ik moet er nog achteraan gaan.. kut
Zorgtoeslag nog niet aangevraagd?
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:48:21 #249
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32296154
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zorgtoeslag nog niet aangevraagd?
jawel, digitaal ingevuld, maar bij gebrek aan een code heb ik wat verzonnen. Dat pikte dat programma gelukkig, het was al een hel genoeg om al die gegevens bij elkaar te zoeken..

Hoogervorst mag wat mij betreft een langzame pijnlijke dood door pincetaanvallen krijgen wat mij betreft
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:51:07 #250
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32296216
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:48 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

jawel, digitaal ingevuld, maar bij gebrek aan een code heb ik wat verzonnen. Dat pikte dat programma gelukkig, het was al een hel genoeg om al die gegevens bij elkaar te zoeken..

Hoogervorst mag wat mij betreft een langzame pijnlijke dood door pincetaanvallen krijgen wat mij betreft
Heb je die uitdraai ook gemaakt, waarop je je naam, code en sofi-nummer moest invullen en die getekend aan de belastingdienst opgestuurd ('opgaaf elektronische handtekening')?
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:52:43 #251
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32296256
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je die uitdraai met je code ook gemaakt, getekend en aan de belastingdienst opgestuurd?
euh, volgens mij wel. Ja, dat stond in de beschrijving, dat was die ascii uitdraai. Gaar maar waar. Het was zelfs zo erg, ondanks dat het een antwoordnummer betreft, heb ik er een kinderpostzegel op geplakt.
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:54:35 #252
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32296299
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:52 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

euh, volgens mij wel. Ja, dat stond in de beschrijving, dat was die ascii uitdraai. Gaar maar waar. Het was zelfs zo erg, ondanks dat het een antwoordnummer betreft, heb ik er een kinderpostzegel op geplakt.
Nou, dan ben je toch klaar?
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:56:01 #253
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32296341
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, dan ben je toch klaar?
Nee, want je krijgt dan toch een code terug die anders is dan dat je hebt ingevuld op dat digitale formulier? Het ging over iets als een unieke code dat uit je sofi nummer herleid kon worden ofzoiets.

Weet ik veel. Hoe heb jij het gedaan?
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:56:46 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32296366
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:56 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Nee, want je krijgt dan toch een code terug die anders is dan dat je hebt ingevuld op dat digitale formulier? Het ging over iets als een unieke code dat uit je sofi nummer herleid kon worden ofzoiets.

Weet ik veel. Hoe heb jij het gedaan?
Nee hoor, je krijgt geen code terug. De code die je hebt opgegeven, is je elektronische handtekening.
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:58:42 #255
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32296422
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee hoor, je krijgt geen code terug. De code die je hebt opgegeven, is je elektronische handtekening.
hmmm, ik ben er niet gerust over, maar dat komt ook omdat zelfs dit nog steeds op stapel ligt: tandartskosten voor vullen 2 gaatjes

Kan jij niet eens langskomen?
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:59:00 #256
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_32296432
godsamme dat word dus weer ong. 20 euro p/maand minder om te besteden
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:00:34 #257
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32296468
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:58 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

hmmm, ik ben er niet gerust over, maar dat komt ook omdat zelfs dit nog steeds op stapel ligt: tandartskosten voor vullen 2 gaatjes

Kan jij niet eens langskomen?

Moe'k alles zeker voor je gaan invullen?!
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:01:58 #258
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32296505
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 21:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Moe'k alles zeker voor je gaan invullen?!
zeker, je bent een onuitstaanbare wijsneus, maar je weet wel hoe dit soort papieren irritaties opgelost moeten worden
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:03:39 #259
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32296555
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 21:01 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

zeker, je bent een onuitstaanbare wijsneus, maar je weet wel hoe dit soort papieren irritaties opgelost moeten worden
pi_32298960
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:58 schreef Tafkahs het volgende:

Als je 100% zeker wilt weten of je formulier en je handtekening zijn aangekomen, kun je de belastingtelefoon bellen. Daar kunnen ze dat voor je nakijken.

Als je elektronische handtekening overigens niet is aangekomen, krijg je vanzelf bericht dat je een nieuw formuliertje moet invullen. Maar de kans is groot dat de behandeling van je aanvraagformulier dan pas later begint. Bij een aangiftebiljet is dat iig wel zo.
pi_32300936
Krijg je eigenlijk nog een bevestiging binnen? Heb het heel erg vroeg verzonden (digitaal) en het is aangekomen maar dacht dat er wel iets op papier binnen zou komen. Blabla er komt iedere maand ... euro binnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')