Als je inkomen is gewijzigd moet je dat doorgeven, dan krijg je óf minder zorgtoelsag óf je hebt er geen recht op. Als je dat nu doet, dan hoef je natuurlijk niks terug te betalen omdat het pas vanaf eind december uitgekeerd gaat worden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:39 schreef Faithz het volgende:
Ik had het zaterdag al binnen.
Echter hebben ze mijn inkomen te laat ingeschat durf ik het eigenlijk niet aan te vragen omdat ik denk dat ik erboven eindig of terug moet betalen..
Je gaat straks maandelijks je zorgtoeslag ontvangen op basis van een inschatting. Ik neem aan dat er achteraf een verrekening plaats zal vinden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:42 schreef tulpje6 het volgende:
Ik vraag me af trouwens hoe de belastingdienst mijn inkomen in gaat schatten. Ik heb geen vaste baan, ik werk voor verschillende uitzendbureus: de ene week werk ik 6 dagen, de andere week 3, weer een andere week niks. Dat verschilt enorm. Daar is moeilijk een gemiddelde van te nemen ofzo.
Dan ben je voorlopig wel zoetquote:Op woensdag 21 september 2005 00:30 schreef t0y het volgende:
De verzendingen zijn gespreid. Ze versturen een groot aantal per week dus komt het bij de een wat later dan bij de ander
* t0y werkt op het callcenter v/d belastingdienst en mag mooi al die kutvragen gaan beantwoorden over de zorg/huurtoeslag...
Gaat het per adres?quote:Op woensdag 21 september 2005 00:30 schreef t0y het volgende:
De verzendingen zijn gespreid. Ze versturen een groot aantal per week dus komt het bij de een wat later dan bij de ander
* t0y werkt op het callcenter v/d belastingdienst en mag mooi al die kutvragen gaan beantwoorden over de zorg/huurtoeslag...
Ik vind het hele systeem volgens mij ook vet bagger (heb nog geen formulier ontvangen dus weet ook niet precies hoe t eruitziet enz). Ik doe uitzendwerk, en dat kan verschillen van o uur per week tot 40 uur per week. Ik weet zelf niet eens hoeveel ik de week erop ga/ kan werken.quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:16 schreef Bierie het volgende:
Heb het formulier vandaag binnen en ik vind het nu al een kansloos plan![]()
Waar kunnen zij in godsnaam mijn inkomsten 2006 op baserenIk werk onregelmatig. Ben student enzovoort.
Weet iemand of je het ook nadien kan terugvorderen door het formulier niet nu op te sturen? Net zoiets als je hypotheekrente aftrek nadien kan verrekenen na afloop van het belastingjaar?
Dan vraag je het toch niet aanquote:Op woensdag 21 september 2005 13:10 schreef tulpje6 het volgende:
Ik ben dus geen voorstandig van achteraf verrekenen want zoveel geld heb ik nooit en ik ben niet zo'n spaarderstypje. Ik geef het dan (uiteindelijk) toch weer uit.
Ik heb nog niet veel posts van jou gezien, maar volgens mij mag ik je welquote:Op woensdag 21 september 2005 14:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan vraag je het toch niet aan
De fiscus kan niet ruiken hoeveel je gaat verdienen (hooguit een schatting). Dat gezeur altijd wanneer er iets nieuws is. Als er wat wijzigt kun je gewoon, net zoals nu met je voorlopige teruggaaf, je wijzigingen doorgeven.
Het is gewoon NIET ingewikkeld, maar iets nieuws en dan gaan mensen ineens op de achterste benen staan.
Mijn achternaam begint met een letter vrij voor in het alfabet. En ik wou niet meer wachten, dus ik heb het via de site gedaan.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:29 schreef Vava het volgende:
Hier ook nog niks... zou het per achternaam gaanmijn achternaam begint met de w... dan kan ik nog ff wachten
Het gaat niet per achternaam.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:29 schreef Vava het volgende:
Hier ook nog niks... zou het per achternaam gaanmijn achternaam begint met de w... dan kan ik nog ff wachten
Als je voor 1 november aanvraagt, kun je het eerste voorschot eind december verwachten.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:02 schreef Vava het volgende:
Ik heb nog wel even geduldalleen voor wanneer moet het ingeleverd zijn
je werkt niet? alleen stufi?quote:Op woensdag 21 september 2005 23:45 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb hem vandaag binnen gekregen. Ik zou volgens www.toeslagen.nl iets van 403 euro per jaar krijgen ofzo... Of ik doe het verkeerd....
Ja. Geen werk momenteel.quote:Op woensdag 21 september 2005 23:52 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
je werkt niet? alleen stufi?
Uit het AD...: Tien hardnekkige misverstandenquote:Op dinsdag 20 september 2005 12:33 schreef tulpje6 het volgende:
Oja nog een voor mij heeeeeeel belangrijk vraagje: ik heb nu bij VGZ een jongerenextra verzekering lopen.
Om verzekerd te blijven, moet ik aantonen dat ik minimaal 1 uur per week gewerkt heb (bij veel andere verzekeringen is dit soms 2 uur of 4 uur).
Wil ik es een weekje vakantie, dan kan dit dus alleen als ik nog reserveringen open heb staan (ik doe nl uitzendwerk, geen vaste baan dus) en hier wat van laat uitbetalen, dat geld nl ook als werkuren. Dan moet ik dus 1 zo'n reserverings/vakantie uur laten uitbetalen.
Maar hoe zit dit met die nieuwe verzekering? Hoeveel uur moet je dan per week werken om verzekerd te blijven? (kan ik dan dus ook gewoon net als nu uitzendwerk blijven doen)
Of blijft dat gewoon hetzelfde als ik bij VGZ blijf?
Nee. Ouders, grootouders, kinderen en kleinkinderen worden niet aangemerkt als toeslagpartner. Dit staat overigens ook in de folder die je bij de formulieren hebt ontvangen. En anders kun je het laten bepalen via www.toeslagen.nlquote:Op woensdag 21 september 2005 23:29 schreef Het_Biertje het volgende:Maar zijn je ouders nu je toeslag partners? ik snap geen ruk van dat formulier
Stufie valt helemaal niet onder inkomen.quote:Op woensdag 21 september 2005 23:29 schreef Het_Biertje het volgende:
ik zou dis 1166 euro verdienen (stufie dus) in 2006 als student.
Maar zijn je ouders nu je toeslag partners? ik snap geen ruk van dat formulier
Zelfde vraag hier!!quote:Op donderdag 22 september 2005 13:07 schreef ThAzOnE het volgende:
stel, ik woon nu bijna een jaar samen met mijn vriendin. We hebben geen samenlevingscontract en doen apart onze belastingen. Moet ik haar dan belastingtechnisch las partner zien?
Dan is je vriendin toeslagpartner.quote:Op donderdag 22 september 2005 13:07 schreef ThAzOnE het volgende:
stel, ik woon nu bijna een jaar samen met mijn vriendin. We hebben geen samenlevingscontract en doen apart onze belastingen. Moet ik haar dan belastingtechnisch las partner zien?
Dat hoeft niet.quote:Op donderdag 22 september 2005 13:41 schreef -Bubseltje- het volgende:
Je moet wel fiscaal partner zijn toch?
Nee, het is zeker niet verplicht!quote:Op donderdag 22 september 2005 16:02 schreef zwaaibaai het volgende:
Ben je trouwens verplicht het formulier ( die ik gisteren heb gekregen) in te vullen? Ook al weet je dat je geen toeslag krijgt?
ah mooi..quote:Op donderdag 22 september 2005 16:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, het is zeker niet verplicht!
http://www.d66.nl/news/item/Bijdrage%20Boris%20Dittrich%20aan%20de%20Algemene%20Beschouwingen/3913?mid=quote:We signaleren dat er ongeveer 235.000 studenten zonder aanvullende beurs zijn die door de nieuwe wet er E 200,- per jaar op achteruit zullen gaan. Dat is onredelijk. D66 wil hen compensatie bieden. In 2e termijn zal ik daarover een motie indienen.
Je hoeft 'm alleen terug te sturen als je geld wilt ontvangen, volgens mij.quote:Op donderdag 22 september 2005 16:02 schreef zwaaibaai het volgende:
Ben je trouwens verplicht het formulier ( die ik gisteren heb gekregen) in te vullen? Ook al weet je dat je geen toeslag krijgt?
Hopelijk nemen ze hem aan het is natuurlijk van de zotte dat alleen in de aanvullende beurs zouden gaan compenseren.quote:Op donderdag 22 september 2005 17:49 schreef Toad het volgende:
Als de motie van D66 vanavond niet wordt aangenomen ga ik er ongeveer zo'n ¤200 p/j op achteruit.
[..]
http://www.d66.nl/news/item/Bijdrage%20Boris%20Dittrich%20aan%20de%20Algemene%20Beschouwingen/3913?mid=
Ik denk niet dat ze die gaan aannemen. Dan moeten studenten maar wat minder zuipen.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:21 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Hopelijk nemen ze hem aan het is natuurlijk van de zotte dat alleen in de aanvullende beurs zouden gaan compenseren.
Zo zot is dat helemaal niet, aangezien het nu precies hetzelfde is geregeld. Toen in 1997 het ziekenfonds van paps en mams werd ingeruild voor de eigen particuliere Studenten Standaardpakketpolis, werd die vergoed door de maximale aanvullende beurs met de prijs van de polis te verhogen en dat geldt nog steeds.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:21 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hopelijk nemen ze hem aan het is natuurlijk van de zotte dat alleen in de aanvullende beurs zouden gaan compenseren.
me 2, laat dat gesubsidieerd bier drinken maar beginnenquote:Op donderdag 22 september 2005 20:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb de brief vandaag ontvangen .. netjes ingevuld en toen weer op de post gedaan
quote:Dittrich-bonus van 150 euro voor studenten
Alle studenten met een basisbeurs krijgen er voortaan ¤150 per jaar bij. De Tweede Kamer ging vanavond akkoord met een motie van D66-leider Boris Dittrich die de beurs ophoogt. Volgens D66 is dat nodig om te voorkomen dat studenten er op achteruit gaan bij de invoering van het nieuwe zorgstelsel.
Dittrich: ‘Het nieuwe zorgstelsel is nodig, om te voorkomen dat de zorg over een aantal jaar onbetaalbaar wordt. Het onderscheid tussen ziekenfonds en particulier verdwijnt. Zo’n grote operatie betekent dat er veel inkomenseffecten zijn. Sommige mensen gaan er op vooruit, sommige achteruit. Wie er op achteruit gaat moet daarvoor worden gecompenseerd. Dat geldt ook voor studenten’.
Studenten zónder aanvullende beurs maar mét een bijbaan dreigden er door invoering van het nieuwe stelsel in inkomen op achteruit te gaan. De regering was niet van plan hen te compenseren, omdat de inkomens van deze specifieke groep niet zijn te isoleren. Dittrich: ‘Het zou niet eerlijk zijn als deze studenten tussen de wal en het schip vallen, alleen omdat het technisch moeilijk is hen te compenseren. Daarom stelt D66 voor om de basisbeurs voor alle studenten met ¤150 euro per jaar te verhogen. De basisbeurs is toch al geen vetpot, en dan druk ik mij zachtjes uit’.
Het is de eerste keer sinds de invoering van de basisbeurs dat deze wordt verhoogd in plaats van verlaagd.
quote:Op vrijdag 23 september 2005 03:18 schreef erikkll het volgende:
ah, iets meer dan 10 euro per maand meer dus?![]()
jammer dat het nieuwe zorstelsel waarschijnlijk méér gaat kosten dan 10 euro per maand extra.
quote:Op donderdag 22 september 2005 17:57 schreef du_ke het volgende:
Zou wel dik 400 euro per jaar moeten krijgen straks al ben ik dan nog duurder uit dan momenteel vrees ik.
Wacht nou eerst maar het aanbod van de studentenverzekering af van je zorgverzekeraar, en vergeet ook niet dat je over kunt stappen naar een goedkopere verzekering. Een avondje zoeken op internet kan veel op leveren. Ik heb via mijn onderwijsinstelling (UTwente, pluim voor hen voor die adequate reactie) en Menzis een aanbod liggen van waarschijnlijk rond de 550 euro per jaar, en dan krijg ik al een toeslag van 421 euro. Dat is veel goedkoper dan de 450 euro per jaar die ik nu betaal (particulier meeverzekerd via mijn ouders).quote:Op donderdag 22 september 2005 17:49 schreef Toad het volgende:
Als de motie van D66 vanavond niet wordt aangenomen ga ik er ongeveer zo'n ¤200 p/j op achteruit.
http://www.d66.nl/news/item/Bijdrage%20Boris%20Dittrich%20aan%20de%20Algemene%20Beschouwingen/3913?mid=
Nog goedkoper dus.quote:
Het staat allemaal op www.toeslagen.nl. Kijk daar toch gewoon eens. Met de tijd die je in dit topic steekt had je je er ook zelf even in kunnen verdiepen.quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:52 schreef tulpje6 het volgende:
Formuliertje binnen, en t ziet er simpeler uit als ik gedacht had. Gewoon ff nakijken, ondertekenen en klaar.
Ze hebben berekend dat ik volgend jaar 5830 euro verdien. Dat komt neer op zo'n 485 euro per maand en dat is denk ik wel wat ik nu ongeveer gemiddeld verdien (meestal verdien ik volgens mij minder dan 485 per maand maar een enkele keer ook wel wat meer).
K zal t maar gewoon laten staan zo dan he?
Ik hoop echter wel snel een vaste baan te hebben voor 24 tot 40 uur dus dan ga ik toch wel wat meer verdienen. Maarja t schiet niet echt op voorlopig met het vinden van een nieuwe baan dus dat kan ook nog wel een hele poos duren.
Mocht ik ergens in maart 2006 ofzo een baan hebben gevonden, dan kan ik een wijzingsformulier ofzo aanvragen toch? En als mn inkomen stijgt door een bijstandsuitkering kan/ moet ik dat ook doen neem ik aan?
En dat is niet verplicht toch? Kan ook gewoon de toeslagen die zijn vastgesteld blijven ontvangen alleen moet ik dan dus terugdokken aan t eind van 2006?
Hoeveel ik nu aan zorgtoeslag ontvang is me niet duidelijk, vast wel niet het maximale. Zal zo es ff die brochures die erbij zaten doorlezen miss staat het daar in.
Wie weet hoe je kan uitrekenen wat je toeslag per maand word? Er vanuitgaand dus dat ik dit formulier gewoon zo onderteken en dus 5830 verdien in 2006, dus 485 per maand.
Ik ga d'r ook op achteruit. Ik krijg geen toeslag, maar de premie stijgt wel wat. Eerst betaalde ik iets van ¤ 74,00 per maand, nu gaat dat zo'n ¤ 100,00 worden. Ik ga nu wel collectiviteitskorting krijgen, dus dper maand ga ik er zo'n ¤ 16,00 op achteruit.quote:Op vrijdag 23 september 2005 15:55 schreef tulpje6 het volgende:
Nog meer mensen die er na verrekening van zorgtoeslag in totaal per maand 45 euro of meer op achteruit gaan (zie mijn eerdere post 2 reacties terug)? :-( (of, met alleen basisverzekering en niks aanvullends, 16 euro per maand)?
Of ben ik nu 1 van die groepen die er echt het hardst op achteruit gaat?
Inderdaad, daar had ik even niet aan gedacht. Als er niet al teveel gaat gebeuren (klop, klop) in 'n jaar dan ga je er toch redelijk op vooruit, ook al ontvang je geen zorgtoeslag.quote:Op vrijdag 23 september 2005 22:39 schreef k_man het volgende:
Plus de no-claim die je evt terug krijgt.
Vul bij dat uitrekenprogrammatje op toeslagen.nl een laag bedrag in, dan zie je dat vanzelf wel denk ikquote:Op zaterdag 24 september 2005 13:54 schreef tulpje6 het volgende:
Weet iemand nog wanneer je recht hebt op maximale toeslag van 421 euro of zo per jaar?
Oh was het maar 403 euro.quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:51 schreef Lienekien het volgende:
Het rekenprogramma op www.toeslagen.nl gaat tot maximaal 403 euro toeslag. Tot 17.500 krijg je het maximum. Daarboven neemt het af.
Volgens het rekenprogramma op de site krijg jij de maximale toeslag. En de toeslag is netto.quote:Op zondag 25 september 2005 01:45 schreef tulpje6 het volgende:
[..]
Oh was het maar 403 euro.
Nouja dan nog vind ik het vaag dat ik met een jaarinkomen van 5830 euro (en dus geen verdere inkomsten uit parter of stufi of uitkering, dat heb ik allemaal niet), dus een inkomen van zeg maar 485 euro per maand (en dus voor zover ik weet is dat een inkomen onder het sociaal minimum) dat ik dan dus niet de volledige toeslag krijg volgens het rekenmodel.
Terwijl jij en die folder ook zegt dat je tot 17500 euro het maximale krijgt. Waarom krijg ik dan niet dat maximale volgens die rekensom??
Met die 17500 bedoelen ze toch gewoon je jaarinkomen? Of verdien ik soms TE WEINIG om het maximum vergoed te krijgen omdat zij er van uit gaan dat er in Nederland geen mensen onder het sociaal minimum leven en dus hun rekensom daar niet op is aangepast.
Mooi ! Dan kan jij me wel helpenquote:Op woensdag 21 september 2005 00:30 schreef t0y het volgende:
Het brutosalaris is het bedrag waarmee je moet rekenen.quote:Op zondag 25 september 2005 10:30 schreef danaantje het volgende:
[..]
Mooi ! Dan kan jij me wel helpenIk ben mijn jaaropgaaf kwijt en moet het dus
doen aan de hand van mijn werkbriefje....MAAR ik heb daar 3 bedragen op staan
die in de buurt komen van mijn maandloon: een 'BRUTO SALARIS'
een 'LOON SV' en een 'LOON LB'
Deze lijken qua bedrag allemaal een beetje op elkaar.
WELKE moet ik nou hebben om x12 +8% te doen ??
Weet jij dat ?
Niet alleen een antwoord waar ik wat aan heb,quote:Op zondag 25 september 2005 10:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het brutosalaris is het bedrag waarmee je moet rekenen.
Loon SV is de basis voor de berekening van de premies voor de Sociale Verzekering
Loon LB is de basis voor de berekening van de Loonbelasting
25.000... da's waarschijnlijk de reden waarom ik niks heb gekregen... zit daar net bovenquote:Op zondag 25 september 2005 01:31 schreef Aventura het volgende:
Wat ik trouwens waardeloos vind is dat ze als inkomensgrens voor de toeslag 25.000 per jaar nemen. Een beetje baan zit daar al snel overheen en dan krijg je dus niks. Waarom niet gewoon de ziekenfondsgrens die ik meen iets van 31.000 is aanhouden?
En dan komt er toch ook nog een inkomstenafhankelijke bijdrage bij ( of zo) toch?quote:Op zondag 25 september 2005 13:43 schreef DaMart het volgende:
[..]
25.000... da's waarschijnlijk de reden waarom ik niks heb gekregen... zit daar net boven
Dus dat wordt geen zorgtoeslag en wegens chronische astma en medicijngebruik ook geen no-claim waarschijnlijk... hoezo, de koopkracht gaat omhoog
Is niet zo.. ze kramen weer eens onzin uit bij de beltel!! Toetsing vind plaats aan de hand van het inkomen over 2004, op basis van die bedragen zal er wel of geen formulier toe worden gestuurd!! Het is zeker niet zo dat iedereen de papieren zal ontvangen! Mensen die na 1 oktober nog geen papieren hebben ontvangen kunnen dan zelf de papieren aanvragen als ze recht denken te hebben op een toeslag!quote:Op zondag 25 september 2005 13:52 schreef cinnamongirl het volgende:
Ikheb de belastingdienst gebeld en wat blijkt: iedereen krijgt een bericht. In de envelop zit een formulier waarop je je inkomensgegevens moet invullen. De belastingdienst toetst dan vervolgens of je recht hebt op de zorgtoeslag.
Vreemd, want ik dacht dat de belastingdienst die inkomenstoets al vantevoren zou doen en alleen zorgtoeslagberichten zou sturen naar mensen die kwa inkomen in aanmerking komen voor de toeslag.
Alleen wanneer je ondernemer bent; als werknemer moet je overigens wel belasting betalen over het bedrag dat de werkgever aan de zorgpremie kwijt is. De werkgever betaalt ongeveer 6,5% over je brutoloon, tot 30k. Voor mensen die momenteel ziekenfondsverzekerd zijn is dat nu niet anders, of in ieder geval ongeveeer hetzelfde; voor mensen die particulier verzekerd zijn en geen tegemoetkoming ontvangen van de werkgever, lijkt het goedkoper te worden, maar dat is het niet, omdat ze ook nog eens belasting over die 6,5% betalen. Enige schrale troost is dat ook de werkgever in dat geval duurder uit is.quote:Op zondag 25 september 2005 13:48 schreef Andoire het volgende:
[..]
En dan komt er toch ook nog een inkomstenafhankelijke bijdrage bij ( of zo) toch?
Hm, nu weet ik meteen welke vrienden van mij een lager inkomen hebben dan ik. (Namelijk degenen die zo'n formulier hebben ontvagen). Toch wil ik ook zo'n formulier, want mijn contract loopt per 1 januari af en als ik dan niks heb kom ik in de ww en zit dan wel onder de grens.quote:Op zondag 25 september 2005 14:11 schreef Luizao het volgende:
[..]
Is niet zo.. ze kramen weer eens onzin uit bij de beltel!! Toetsing vind plaats aan de hand van het inkomen over 2004, op basis van die bedragen zal er wel of geen formulier toe worden gestuurd!! Het is zeker niet zo dat iedereen de papieren zal ontvangen! Mensen die na 1 oktober nog geen papieren hebben ontvangen kunnen dan zelf de papieren aanvragen als ze recht denken te hebben op een toeslag!![]()
Formulier met de electronische handtekening binnenkort maar even op de bus doen dan!quote:Op zondag 25 september 2005 16:02 schreef erikkll het volgende:
Laat maar, ik heb 't al gedaan namelijk. Het werkte direct.
Het versturen van je aanvraag is inderdaad geen probleem, maar hoe vaak ik al wel niet mensen heb gesproken waarbij dit verkeerd is gegaan!! Uit mijn ervaring bij de belastingdienst weet ik dat het een flinke tijd (toch snel 10 werkdagen) kan duren voordat de handtekening in het systeem is verwerkt!quote:Op zondag 25 september 2005 16:02 schreef erikkll het volgende:
Laat maar, ik heb 't al gedaan namelijk. Het werkte direct.
Weet ik ook niet eigenlijk.quote:Op maandag 26 september 2005 21:14 schreef AnnekeM het volgende:
Op het formulier van de zorgtoeslag staat dat je ook je uitkering in moet vullen, maar studiefinanciering is toch ook een uitkering?
Na het lezen van dit topic word er gemeld dat stufie niet meegeteld hoeft te worden. Kan iemand mij uitleggen waarom niet? Ik krijg basisbeurs + max. aanvullende beurs (geen lening)
Zou kunnen, maar een uitkering is ook geen belastbaar inkomen.quote:Op maandag 26 september 2005 22:28 schreef alwaysthebest het volgende:
Weet ik ook niet eigenlijk.
Mischien dat het gewoon niet onder belastbaar inkomen valt.
inderdaad onzin.. uitkering is zeker wel belastbaar inkomen! En studiefinanciering is een tegemoetkoming in je studiekosten vanuit de overheid en daarom onbelast!quote:Op dinsdag 27 september 2005 10:49 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar een uitkering is ook geen belastbaar inkomen.
Dat vroeg ik mij ook al af. Omdat het laatste formulier dat wij ontvingen het uitgebreidst was, hebben we die ook maar ingevuld. Terwijl praktisch al die gegevens ook al op het tweede (en eerste) formulier stonden. Ze zoeken het daar maar uitquote:Op dinsdag 27 september 2005 14:26 schreef ThAzOnE het volgende:
Ik heb hem inmiddels binnen, alleen mijn vriendin nog niet.
Wat ik me afvraag, als je het beide invult en beide aangeeft ,omdat je samenwoont, dat je een zorgpartner hebt is dat dan ok? Of moet je het dan bij 1 formulier houden? Ze maken het weer lekker duidelijk...
Hartstikke bedankt! Nu is de boel toch iets helderder, toch het formulier maar eens invullen dan. Bedankt!quote:Op dinsdag 27 september 2005 13:22 schreef AnnekeM het volgende:
Laniboekje; denk je dat je in 2006 iets gaat verdienen? (vakantiewerk misschien?) Je moet een schatting maken. De belastingdienst kan niet weten dat jij geen inkomen hebt, vandaar ook die brieven.
Je hebt in ieder geval recht op het max. zorgtoeslag.
Aan het eind van 2006 doe je aangifte en kijken ze terug naar jouw schatting. Als blijkt dat jouw inkomsten boven de 17.500 euro komt, moet je een deel terug betalen. Dat bedrag is haast niet mogelijk als student
Als je 18 jaar of ouder bent is het wel de bedoeling dat je zelfstandig verzekerd bent! Volgens mij is het vanaf die leeftijd nergens mogelijk om mee verzekerd te zijn met je ouders. Je bent dan een "zelfstandige", ook al woon je nog bij je ouders.
Heb je al eens aangifte gedaan bij de belastingdienst?quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:32 schreef Boeman het volgende:
ik ben bijna 18, heb sinds een maand een contract en nu al zo'n envelopje op de mat, doen ze schnel!
Ze hebben voor mij alvast ¤0,- ingevuld bij toetsingsinkomen, maar hoe ze daar nou bijkomen? Dit is zeker gewoon oude informatie of doe ik iets fout...?
eeh neequote:Op dinsdag 27 september 2005 15:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je al eens aangifte gedaan bij de belastingdienst?
Dan hebben ze dus geen gegevens van je en is het logisch dat er '0' staat ingevuld bij 'inkomen'.quote:
onee tuurlijkquote:Op dinsdag 27 september 2005 16:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan hebben ze dus geen gegevens van je en is het logisch dat er '0' staat ingevuld bij 'inkomen'.
Ik heb net toch maar even gebeld, 1 formulier invullen is voldoende...quote:Op dinsdag 27 september 2005 14:26 schreef ThAzOnE het volgende:
Ik heb hem inmiddels binnen, alleen mijn vriendin nog niet.
Wat ik me afvraag, als je het beide invult en beide aangeeft ,omdat je samenwoont, dat je een zorgpartner hebt is dat dan ok? Of moet je het dan bij 1 formulier houden? Ze maken het weer lekker duidelijk...
StuFi hoort tot noch het belastbaar loon noch het verzamelinkomen. Het wordt niet belast, dus niet in je aanvraag opnemen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 20:20 schreef matilde het volgende:
Moet de STUFI nu wel of niet op het zorgtoeslagformulier worden vermeld? Wie weet dit zeker? Bij mij is het inkomen reeds ingevuld, en dat is precies de STUFI, dus daardoor raak ik in de war!
Ja.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:00 schreef MaRySe het volgende:
Ik heb hem ook
Maar.. kan iemand me helpen? Ik kreeg voor 't eerst post van de belastingdienst, yeah
Heb ik recht op zorgtoeslag? Inkomen is 0 en ik woon thuis.
Als je geen inkomen hebt, vul je 0 in. Je hebt recht op de maximale zorgtoeslag. Als je het formulier voor november opstuurt, krijg je vanaf december maandelijks je zorgtoeslag overgemaakt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:01 schreef MaRySe het volgende:
Ok maar hoe moet ik het doen? En ik zit nog gewoon op school geen bijbaantje of zo.
Ik krijg ineens allemaal van dit soort post omdat ik 18 ben maar ik weet niet wat ik in moet vullen
Dat kan wel, maar alleen nog tot en met het einde van het jaar. Het is misschien wel goed om even met je ouders te overleggen waar je je zult gaan verzekeren en of je je ook aanvullend zult verzekeren.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:08 schreef MaRySe het volgende:
Ja want ik was uitgeschreven of zo maar m'n vader ging me weer inschrijven bij zijn verzekering, dus dat kan niet?
En ik krijg geen stufi wel een tegemoetkoming want doe middelbare school
En wat moet ik invullen bij partner?
Nee, dat zijn volgens mij geen toeslagpartners.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:08 schreef du_ke het volgende:
Zit nog wel na te denken over het al of niet hebben van een toeslagpartner. Zijn mijn husigenoten in een studentenhuis nou toeslagpartners en wat gebeurt er als een van hen verhuist?
Bronquote:Toeslagpartners zijn:
de echtgenoot
geregistreerd partner
de persoon met wie je een notariele samenlevingsovereenkomst hebt
de huisgenoot met wie je een kind hebt
de huisgenoot die voor de pensioenregeling als partner is aangemeld
de huisgenoot die mede-eigenaar is van je eigen woning en mede-aansprakelijk is voor de hypotheekschuld
de huisgenoot die meerderjarig is en die langer dan zes maanden op je woonadres is ingeschreven en met wie je in die periode een gezamenlijke huishouding voert
Uitgezonderd van het 'toeslagpartnerschap' zijn kinderen, kleinkinderen, ouders, grootouders en minderjarige huisgenoten. Meerderjarige broers of zussen zijn alleen toeslagpartner wanneer je op een ander adres bent ingeschreven dan je ouders.
Wanneer je méér dan één huisgenoot hebt die aan bovenstaande voorwaarden voldoet, mag je zelf uitkiezen wie je tot toeslagpartner benoemt.
Ligt er aan wat de definitie isvan een gezamelijk huishouden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dat zijn volgens mij geen toeslagpartners.
Ja ik begreep 't boekje niet helemaal..quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar alleen nog tot en met het einde van het jaar. Het is misschien wel goed om even met je ouders te overleggen waar je je zult gaan verzekeren en of je je ook aanvullend zult verzekeren.
Ik denk niet dat je een partner hebt. Lees anders even de toelichting.
Zou? Volgens de belasting of jijzelf? Bij mij staat alleen mijn wezenpensioen vermeld als inkomen (paar honderd euro per jaar), niet de StuFi. Maar is dat nou wel of niet goed, want ik begin nu te twijfelen?quote:Op woensdag 21 september 2005 23:29 schreef Het_Biertje het volgende:
ik zou dis 1166 euro verdienen (stufie dus) in 2006 als student.
Je hebt straks zelf een basisverzekering. Er is geen sprake meer van mee verzekerd zijn bij je ouders.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:18 schreef MaRySe het volgende:
En stel dat ik bij m'n ouders verzekerd kan blijven en m'n ouders betalen het heb ik er dan ook nog recht op?
Studiefinanciering telt niet mee.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zou? Volgens de belasting of jijzelf? Bij mij staat alleen mijn wezenpensioen vermeld als inkomen (paar honderd euro per jaar), niet de StuFi. Maar is dat nou wel of niet goed, want ik begin nu te twijfelen?
Dan vul je daar ja in. Nogmaals: het is een voorschot. Achteraf wordt alles gecontroleerd en indien nodig gecorrigeerd.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:05 schreef H3LLz0R het volgende:
Hoi mensen,
Ik heb dus mooi dit formulier gekregen voor die zorgtoeslag, want vanaf je 18e moet je dat zelf aanvragen staat daar zo mooi.
Nu staat daar die vraag 1; 'Heeft u op 1 januari 2006 een Nederlandse zorgverzekering voor ziektenkosten', dit heb ik dus niet want ik wordt de 8e in januari pas 18 !
Maar als ik hier simpelweg Nee invul, dan krijg ik geen zorgtoeslag terwijl ik 7 dagen later wel een zorgverzekering moet aanvragen?!
Kan iemand me hierbij helpen? ik weet echt niet wat ik nu daar moet invullen.
Thnx
De BD heeft nu spotjes hierover: als je de brief nog niet gehad hebt, moet je even een nummer bellen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:34 schreef vosss het volgende:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik heb dus nog styeeds geen brief
Zijn er nog meer mensen die wel een brief moeten krijgen maar hem nog niet hebben?
Als je denkt dat je wel recht hebt op zorgtoeslag, kun je het ook gewoon via internet aanvragen. Via www.toeslagen.nl of via de site van de belastingdienst.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 18:34 schreef vosss het volgende:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik heb dus nog styeeds geen brief
Zijn er nog meer mensen die wel een brief moeten krijgen maar hem nog niet hebben?
Dat is vrij lastig controleerbaar voor de belastingdienst iig:quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ligt er aan wat de definitie isvan een gezamelijk huishouden.
Wij waren niet particulier verzekerd, daar zaten wij nog ruim onder (we verdienen SAMEN 53k bruto per jaar). Zoals zovaak vallen we weer overal net buiten en ben je gewoon de lul. Goede baan? Geen kids? BETALEN ZUL JE!quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 22:22 schreef du_ke het volgende:
Als je nu particulier op 50 pp zit dan heb je ook dik geluk! Of je zit mijns inziens onterecht in het ziekenfonds. En ja ik ga er als student met een bijbaantje inderdaad behoorlijk op achteruit en dat maakt op mijn inkomen toch iets meer verschil...
Nou alsje samen 53.000 bruto per jaar verdient dan kan het er wel af volgens mij. Vind het niet zo gek dat de inkomens bij elkaar opgeteld worden.quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:32 schreef BretsiG het volgende:
[..]
Wij waren niet particulier verzekerd, daar zaten wij nog ruim onder (we verdienen SAMEN 53k bruto per jaar). Zoals zovaak vallen we weer overal net buiten en ben je gewoon de lul. Goede baan? Geen kids? BETALEN ZUL JE!
Gelukkig verhuizen we medio 2006 naar Belgie.![]()
![]()
Waarom kijkt iedereen alleen maar naar de premies voor ziektekostenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:09 schreef Aventura het volgende:
Ik heb geen formulier gehad en ik krijg hem ook niet. Ik ben alleenstaand en zit met mijn salaris net onder de huidige zf-grens maar ruim boven de grens van 25.000 euro. En dus mag ik in plaats van de 31 euro premie die ik nu betaal, fijn nu dik 90 betalen. Die 31 was inclusief een aanvullend tandpakket, dus als ik dat nog erbij wil zal ik ruim over de 100 komen. In mijn fucking eentje! Ik vind dit echt heel erg.
Niet om het één of ander:quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:33 schreef du_ke het volgende:
Welke uitgaven zullen er voor mij als student in hemelsnaam lager worden? Het collegegeld in elk geval niet en aan de OZB heb ik ook niets. Het veranderen van de werkgeversbijdrage aan de ziekenkosten zal met mijn loontje ook niet veel helpen.
Woon je op kamers?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:33 schreef du_ke het volgende:
Welke uitgaven zullen er voor mij als student in hemelsnaam lager worden? Het collegegeld in elk geval niet en aan de OZB heb ik ook niets. Het veranderen van de werkgeversbijdrage aan de ziekenkosten zal met mijn loontje ook niet veel helpen.
Maar waarom wordt dat dan nergens aan ons gecommuniceerd? Ja, ik hoorde iets over minder WW-premie. Nou, hoeveel zal dat schelen, een tientje ofzo? Ik hoop dat de OZB ook gaat dalen want dat kost me momenteel ook klauwen met geld door een idioot hoge WOZ-waardeinschatting. Maar ook dat is tientjeswerk denk ik. Ik hoop dat het zich allemaal een beetje gaat opheffen maar ik heb er weinig vertrouwen in momenteel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom kijkt iedereen alleen maar naar de premies voor ziektekosten
Er zijn nog meer uitgaven te doen en daarvan gaan er veel lager worden. (OZB om maar een voorbeeld te geven)
Tegemoetkoming is alleen als je nog stufi ontvangt (en dat is maar voor 4 jaar en die zijn al wel voorbij). En er is nu ook al een no-claim van 250 euro.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Niet om het één of ander:
¤ 150,-- tegemoetkoming voor studenten én ¤ 250,-- eigen risico. Daarnaast ook nog eens zorgtoeslag (¤ 420,--)
Yep maar ondanks een behoorlijk coulante huisbaas (geen huurverhoging gehad dit jaar) verwacht ik niet een lagere OZB terug te zien in een lagere huur. Zoveel is de OZB nou ook weer niet (helemaal niet als je het door 4 * 12 moet delen).quote:
Dan blijft er in jouw specifieke geval nog 420 euro over? 420/12= ¤ 35 euro per maand aan toeslag. Gemiddeld is de ziekenfondspremie een euro of 40? Poeh poeh: ¤ 15,-- hele euro's per maand meer.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tegemoetkoming is alleen als je nog stufi ontvangt (en dat is maar voor 4 jaar en die zijn al wel voorbij). En er is nu ook al een no-claim van 250 euro.
Even een correctie hierop:quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:24 schreef cinnamongirl het volgende:
Heb je dus bijv. een huis gekocht in 2005, dan krijg je in 2006 flink toeslag (mits je tuurlijk niet zwaar bovenmodaal verdient) want dan heb je ook nog eens eenmalige aftrekposten zoals de notariskosten!
Dat trekt je verzamelinkomen omlaag.
Het perspectief blijft inderdaad wel vaak beperkt tot de blik in de eigen portemonnee.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:07 schreef Brembo het volgende:
Mensen zeuren wel van, hoe duur het word. Maar realiseren niet dat hun oma even naar de dokter gaat en een medicijn krijgt omdat ze een beetje hoofdpijn heeft. En al die mensen die in het ziekenhuis liggen, het moet wel betaald worden...
Klopt ik beweer ook niet anders, maar je inkomen van 2005 bepaalt de hoogte van je toeslag voor 2006!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Even een correctie hierop:
Als je in 2005 een huis hebt gekocht, dan zijn de eenmalig aftrekbare lasten niet van invloed op je inkomen van 2006. Ze zijn van invloed op het inkomen van 2005.
Erm: nee. Jij bepaalt je inkomen voor 2006. (en dat kun je baseren op het inkomen van 2005)quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:27 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Klopt ik beweer ook niet anders, maar je inkomen van 2005 bepaalt de hoogte van je toeslag voor 2006!
Je kunt het gedurende het jaar laten wijzigenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:32 schreef cinnamongirl het volgende:
oeps ik dacht even dat 2005 zeg maar het 'peiljaar' is voor de hoogte van de toeslag voor 2006.
Ik vind het wel zooo bizar dat ze je je inkomen voor 2006 laten schatten. Dat kan toch lang niet altijd accuraat, met alle gevolgen vandien....
Het heet niet voor niets een schatting. Dan kan en mag je er gewoon naast zitten gelukkigquote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:32 schreef cinnamongirl het volgende:
oeps ik dacht even dat 2005 zeg maar het 'peiljaar' is voor de hoogte van de toeslag voor 2006.
Ik vind het wel zooo bizar dat ze je je inkomen voor 2006 laten schatten. Dat kan toch lang niet altijd accuraat, met alle gevolgen vandien....
Wel (indien toeslagpartner), want samen zitten jullie onder de ¤ 40.000,--. (let wel: je moet je geschatte inkomen van 2006 aanhouden.)quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:27 schreef cgok het volgende:
mijn verzamelinkomen van 2004 was 23873. mijn partner is deze maand begonnen met werken. zij zal +/- 600 euro netto gaan verdienen per maand. zoals het eruit ziet zal ik zeker niks terugkrijgen ??
En als je grof fout geschat hebt mag je terugbetalen met 5% heffingsrente.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:49 schreef Falco het volgende:
Het heet niet voor niets een schatting. Dan kan en mag je er gewoon naast zitten gelukkig.
Waar betaal je belastingquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb ook geen post gehad, terwijl ik wel in Nederland verzekerd ben voor mijn ziektekosten, maar ik woon dus in Belgie. Wie weet hoe het zit met mensen die in het buitenland wonenIk heb met mijn loon volgens mij ook recht op zorgtoeslag.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb voor vorig jaar nog in nederland belasting betaald, dit jaar betaal ik helemaal geen belasting aangezien ik nergens ingeschreven ben..
Laat ik het zo zeggen: geen belasting, geen zorgtoeslagquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik kan ze vragen de zorgtoeslagformulieren naar mijn postbus kunnen sturen
Geen belasting betalen en dan nog zeuren dat je geen zorgtoeslag krijgtquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 23:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nee ik werk zeker en vast niet zwart, het ligt nogal ingewilkeld, maar het is volledig legaal, al ben ik dus nergens ingeschrevenmaargoed, dit is offtopic.. het gaat erom dat ik schijnbaar dus geen zorgtoeslag heb.. dat vind ik wel flauw, maar het criterium is dus dat je belasting in NL moet betalen
iemand?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:05 schreef GKLQuake het volgende:
Weet iemand hoe dit zit:
Ik huur en woon in een woning, waarin ik woon met 2 huisgenoten aan wie ik twee kamers verhuur. Nou moet ik mijn formulier voor huur- en zorgtoeslag nog opsturen, terwijl zij dat al gedaan hebben. (zij hebben geen recht op huurtoeslag) Nou vraag ik dus toeslag aan, maar ik zie dat ik met een van hen als toeslagpartner (de helft van) 349 euro meer zou krijgen voor de zorgtoeslag. Voor de huurtoeslag weet ik de consequenties niet, maar zij verdienen in 2006 minder dan 5000 euro waarschijnlijk.
Kan ik nu nog een van hen als toeslagpartner kiezen, of hadden zij dat dan ook moeten aangeven op hun formulier? En zou dat idd zoveel gunstiger zijn? Mijn inkomsten voor 2006 zijn trouwens een groot vraagteken.
thanks!
Volgens mij heb jij geen recht op huurtoeslag, want je deelt de woning.quote:
Kijk voor bepaalde dingen hebben we wel een gez. pot, dat is dat onduidelijke aan "gezamenlijk". Technisch gezien mag ik dus een toeslagpartner kiezen. Zeker heb ik wel recht op huurtoeslag, alleen de vraag was of ik dat KAN aangeven als mijn "toeslagpartner" al een aanvraag heeft ingediend...?quote:Op maandag 17 oktober 2005 11:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij geen recht op huurtoeslag, want je deelt de woning.
Volgens mij kunnen jouw huisgenoten niet als toeslagpartner gelden, omdat je met hen geen gezamenlijke huishouding voert (want ik neem aan dat jullie ieder apart de huur betalen en de dagelijjkse boodschappen niet uit een gezamenlijke pot betalen).
Blijft dus over dat je voor jezelf zorgtoeslag kunt aanvragen.
quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:00 schreef GKLQuake het volgende:
[..]
Kijk voor bepaalde dingen hebben we wel een gez. pot, dat is dat onduidelijke aan "gezamenlijk". Technisch gezien mag ik dus een toeslagpartner kiezen. Zeker heb ik wel recht op huurtoeslag, alleen de vraag was of ik dat KAN aangeven als mijn "toeslagpartner" al een aanvraag heeft ingediend...?
ik heb een zelfstandige woning, die kan namelijk ook heel goed alleen zijnquote:Op maandag 17 oktober 2005 16:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
![]()
Sinds wanneer heb je als woningdeler recht op huurtoeslag? Je huurt als kamerbewoner toch geen zelfstandige woning?
Zeker weten!! Het gaat om het verzamelinkomen, en dat is een stuk langer dan het belastbaarinkomen indien je aftrekposten hebt.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:38 schreef Den_Haag het volgende:
ivm de zorgtoeslagen even een vraagje over het belastbare inkomen. Mag je daar je hypotheekrente aftrekken?
Kan het antwoord niet vinden op de sites.
Hoe bedoel jequote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:39 schreef Den_Haag het volgende:
Kun je de kosten die je maakt voor een maatwerkverzekering (levensverzekering bij hypotheek) ook aftrekken?
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 14:44 schreef Den_Haag het volgende:
Je maandelijkse premie daarvoor. Dat staat los van je hypotheekbedrag.
Tja, en nu...quote:September 2005: aanvraagformulier zorgtoeslag
Er komt een zorgtoeslag, een tegemoetkoming in de kosten van de premie voor de zorgverzekering. Als u daarvoor -gelet op uw inkomen- in aanmerking komt, krijgt u in september van de Belastingdienst een formulier voor het aanvragen van de zorgtoeslag. Tot die tijd hoeft u niets te doen.
Als je een formulier wilt hebben, moet je de Belastingtelefoon bellenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:24 schreef Tafkahs het volgende:
waar haal je dat formulier als je niets hebt ontvangen eigenlijk. Er staat in die bijlage van september dat je het thuisgestuurd moet hebben gekregen :
[..]
Tja, en nu...![]()
Dat laten ze je geloven jaquote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:21 schreef Tafkahs het volgende:
Jezus, weer achterlijk veel stress van onmogelijke formulieren.. ik hoor net op het journaal dat die dingen volgende week moeten zijn ingeleverd.![]()
Ik kan echt superslecht tegen dit soort onzin
Ik wist dat het ergens stond, maar dat is bijna niet te vinden zegquote:De 1e maandelijkse betaling ontvangt u 8 weken nadat de Belastingdienst uw aanvraag heeft gekregen. Dit kan alleen als u de aanvraag volledig en correct heeft ingevuld. Stuurt u uw aanvraag voor 2006 vóór 1 november 2005 in? Dan zorgt de Belastingdienst ervoor dat u vanaf eind december 2005 maandelijks uw zorgtoeslag krijgt uitbetaald.
Zorgtoeslag voor 2006 kunt u uiterlijk tot 1 april 2007 aanvragen.
thanks, ik volg nu nova, daar gaat het nu ook over die zorgtoestandquote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:31 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Als je een formulier wilt hebben, moet je de Belastingtelefoon bellen
Maar je kunt ook digitaal de toeslagen aanvragen, net zoals je digitaal aangifte kunt doen. Op www.toeslagen.nl staat dat allemaal uitgelegd.
[..]
Dat laten ze je geloven jaMaar dat is helemaal niet
Als je voor 1 november de toeslagen aanvraagt, dan krijg je in december je eerste toeslag (het gaat per maand) uitbetaald. Dus vóórdat je de premie aan de verzekering moet gaan betalen. Als je na 1 november instuurt krijgt je de eerste toeslag pas later. Dus dan moet je het bedrag wat je eik aan toeslag zou krijgen eerst ff voorschieten.
Maar je mag zelfs nog tot 1 april 2007 wachten volgens http://www.toeslagen.nl/p(...)/zorgtoeslag-18.html
[..]
Ik wist dat het ergens stond, maar dat is bijna niet te vinden zeg
Of je leest het topic even??????Een paar posts terug schreef ik:quote:Op woensdag 26 oktober 2005 22:24 schreef Tafkahs het volgende:
waar haal je dat formulier als je niets hebt ontvangen eigenlijk. Er staat in die bijlage van september dat je het thuisgestuurd moet hebben gekregen :
[..]
Tja, en nu...![]()
Waarom zou ik, je post het hier toch..quote:Op donderdag 27 oktober 2005 09:29 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Of je leest het topic even??????Een paar posts terug schreef ik:
Je kunt ook op www.toeslagen.nl een aanvraagprogrammaatje downloaden waarmee je de zorgtoeslag aanvraagt. Je kunt je elektronische handtekening gebruiken die je ook gebruikt voor je aangifte inkomstenbelasting.
Je hoeft dus geen papieren formulier te hebben ontvangen!
Ah, dus je bent niet lui maar slimquote:Op donderdag 27 oktober 2005 18:44 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Waarom zou ik, je post het hier toch..
Dat krijg je eind december pasquote:Op zondag 13 november 2005 22:24 schreef Het_Biertje het volgende:
iemand al geld?
Ligt er ook maar net aan hoe hoog jij je eigen risico neemt.quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:54 schreef tulpje6 het volgende:
Wie weet trouwens welke verzekering er goedkoper is dan VGZ? En welke verzekering ook een soort van jongeren xtra verzekering heeft vergelijkbaar met het VGZ?
basisverzekering VGZ: 88 euro
jongeren xtra (aanvullend) 14 euro
Tnx!
D'r is zo'n website voor, kieswijzer, zorgbeter, iets in die richting. Daar moet volgende maand ofzo een overzicht staan.quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:54 schreef tulpje6 het volgende:
Wie weet trouwens welke verzekering er goedkoper is dan VGZ? En welke verzekering ook een soort van jongeren xtra verzekering heeft vergelijkbaar met het VGZ?
basisverzekering VGZ: 88 euro
jongeren xtra (aanvullend) 14 euro
Tnx!
www.kiesbeter.nlquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:51 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
D'r is zo'n website voor, kieswijzer, zorgbeter, iets in die richting. Daar moet volgende maand ofzo een overzicht staan.
Zorgtoeslag nog niet aangevraagd?quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:43 schreef Tafkahs het volgende:
O, godver, ik moet er nog achteraan gaan.. kut
jawel, digitaal ingevuld, maar bij gebrek aan een code heb ik wat verzonnen. Dat pikte dat programma gelukkig, het was al een hel genoeg om al die gegevens bij elkaar te zoeken..quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zorgtoeslag nog niet aangevraagd?
Heb je die uitdraai ook gemaakt, waarop je je naam, code en sofi-nummer moest invullen en die getekend aan de belastingdienst opgestuurd ('opgaaf elektronische handtekening')?quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:48 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
jawel, digitaal ingevuld, maar bij gebrek aan een code heb ik wat verzonnen. Dat pikte dat programma gelukkig, het was al een hel genoeg om al die gegevens bij elkaar te zoeken..
Hoogervorst mag wat mij betreft een langzame pijnlijke dood door pincetaanvallen krijgen wat mij betreft
euh, volgens mij wel. Ja, dat stond in de beschrijving, dat was die ascii uitdraai. Gaar maar waar. Het was zelfs zo erg, ondanks dat het een antwoordnummer betreft, heb ik er een kinderpostzegel op geplakt.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je die uitdraai met je code ook gemaakt, getekend en aan de belastingdienst opgestuurd?
Nou, dan ben je toch klaar?quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:52 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
euh, volgens mij wel. Ja, dat stond in de beschrijving, dat was die ascii uitdraai. Gaar maar waar. Het was zelfs zo erg, ondanks dat het een antwoordnummer betreft, heb ik er een kinderpostzegel op geplakt.
Nee, want je krijgt dan toch een code terug die anders is dan dat je hebt ingevuld op dat digitale formulier? Het ging over iets als een unieke code dat uit je sofi nummer herleid kon worden ofzoiets.quote:
Nee hoor, je krijgt geen code terug. De code die je hebt opgegeven, is je elektronische handtekening.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:56 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Nee, want je krijgt dan toch een code terug die anders is dan dat je hebt ingevuld op dat digitale formulier? Het ging over iets als een unieke code dat uit je sofi nummer herleid kon worden ofzoiets.
Weet ik veel. Hoe heb jij het gedaan?
hmmm, ik ben er niet gerust over, maar dat komt ook omdat zelfs dit nog steeds op stapel ligt: tandartskosten voor vullen 2 gaatjesquote:Op dinsdag 15 november 2005 20:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee hoor, je krijgt geen code terug. De code die je hebt opgegeven, is je elektronische handtekening.
quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:58 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
hmmm, ik ben er niet gerust over, maar dat komt ook omdat zelfs dit nog steeds op stapel ligt: tandartskosten voor vullen 2 gaatjes
Kan jij niet eens langskomen?
zeker, je bent een onuitstaanbare wijsneus, maar je weet wel hoe dit soort papieren irritaties opgelost moeten wordenquote:Op dinsdag 15 november 2005 21:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
![]()
Moe'k alles zeker voor je gaan invullen?!![]()
quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:01 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
zeker, je bent een onuitstaanbare wijsneus, maar je weet wel hoe dit soort papieren irritaties opgelost moeten worden![]()
Als je 100% zeker wilt weten of je formulier en je handtekening zijn aangekomen, kun je de belastingtelefoon bellen. Daar kunnen ze dat voor je nakijken.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:58 schreef Tafkahs het volgende:
hmmm, ik ben er niet gerust over, maar dat komt ook omdat zelfs dit nog steeds op stapel ligt: tandartskosten voor vullen 2 gaatjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |