abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31703278
Je mag alleen je hypotheekrente aftrekken!
In het jaar van aankoop mag je tevens bepaalde eenmalige kosten aftrekken zoals taxatiekosten e.d.

Tip: download het aangifteprogramma van 2004 en vul alles in, dan zie je je verzamelinkomen uitgerekend.
Natuurlijk niet versturen naar de Belastingdienst
pi_31708585
Overigens mag je alleen posten aftrekken van je inkomen als je daadwerkelijk aangifte doet

Maar als je hypotheekrente kunt aftrekken is dat meestal wel verstandig Als het al niet moet van de Belastingdienst.
  woensdag 26 oktober 2005 @ 22:21:14 #228
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31708863
Jezus, weer achterlijk veel stress van onmogelijke formulieren.. ik hoor net op het journaal dat die dingen volgende week moeten zijn ingeleverd.

Ik kan echt superslecht tegen dit soort onzin
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  woensdag 26 oktober 2005 @ 22:24:32 #229
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31708950
waar haal je dat formulier als je niets hebt ontvangen eigenlijk. Er staat in die bijlage van september dat je het thuisgestuurd moet hebben gekregen :
quote:
September 2005: aanvraagformulier zorgtoeslag

Er komt een zorgtoeslag, een tegemoetkoming in de kosten van de premie voor de zorgverzekering. Als u daarvoor -gelet op uw inkomen- in aanmerking komt, krijgt u in september van de Belastingdienst een formulier voor het aanvragen van de zorgtoeslag. Tot die tijd hoeft u niets te doen.
Tja, en nu...
pi_31709160
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:24 schreef Tafkahs het volgende:
waar haal je dat formulier als je niets hebt ontvangen eigenlijk. Er staat in die bijlage van september dat je het thuisgestuurd moet hebben gekregen :
[..]

Tja, en nu...
Als je een formulier wilt hebben, moet je de Belastingtelefoon bellen

Maar je kunt ook digitaal de toeslagen aanvragen, net zoals je digitaal aangifte kunt doen. Op www.toeslagen.nl staat dat allemaal uitgelegd.
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:21 schreef Tafkahs het volgende:
Jezus, weer achterlijk veel stress van onmogelijke formulieren.. ik hoor net op het journaal dat die dingen volgende week moeten zijn ingeleverd.

Ik kan echt superslecht tegen dit soort onzin
Dat laten ze je geloven ja Maar dat is helemaal niet

Als je voor 1 november de toeslagen aanvraagt, dan krijg je in december je eerste toeslag (het gaat per maand) uitbetaald. Dus vóórdat je de premie aan de verzekering moet gaan betalen. Als je na 1 november instuurt krijgt je de eerste toeslag pas later. Dus dan moet je het bedrag wat je eik aan toeslag zou krijgen eerst ff voorschieten.

Maar je mag zelfs nog tot 1 april 2007 wachten volgens http://www.toeslagen.nl/p(...)/zorgtoeslag-18.html
quote:
De 1e maandelijkse betaling ontvangt u 8 weken nadat de Belastingdienst uw aanvraag heeft gekregen. Dit kan alleen als u de aanvraag volledig en correct heeft ingevuld. Stuurt u uw aanvraag voor 2006 vóór 1 november 2005 in? Dan zorgt de Belastingdienst ervoor dat u vanaf eind december 2005 maandelijks uw zorgtoeslag krijgt uitbetaald.

Zorgtoeslag voor 2006 kunt u uiterlijk tot 1 april 2007 aanvragen.
Ik wist dat het ergens stond, maar dat is bijna niet te vinden zeg
  woensdag 26 oktober 2005 @ 22:49:04 #231
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31709715
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:31 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Als je een formulier wilt hebben, moet je de Belastingtelefoon bellen

Maar je kunt ook digitaal de toeslagen aanvragen, net zoals je digitaal aangifte kunt doen. Op www.toeslagen.nl staat dat allemaal uitgelegd.
[..]

Dat laten ze je geloven ja Maar dat is helemaal niet

Als je voor 1 november de toeslagen aanvraagt, dan krijg je in december je eerste toeslag (het gaat per maand) uitbetaald. Dus vóórdat je de premie aan de verzekering moet gaan betalen. Als je na 1 november instuurt krijgt je de eerste toeslag pas later. Dus dan moet je het bedrag wat je eik aan toeslag zou krijgen eerst ff voorschieten.

Maar je mag zelfs nog tot 1 april 2007 wachten volgens http://www.toeslagen.nl/p(...)/zorgtoeslag-18.html
[..]

Ik wist dat het ergens stond, maar dat is bijna niet te vinden zeg
thanks, ik volg nu nova, daar gaat het nu ook over die zorgtoestand
pi_31717618
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 22:24 schreef Tafkahs het volgende:
[..]

Tja, en nu...
Of je leest het topic even??????Een paar posts terug schreef ik:

Je kunt ook op www.toeslagen.nl een aanvraagprogrammaatje downloaden waarmee je de zorgtoeslag aanvraagt. Je kunt je elektronische handtekening gebruiken die je ook gebruikt voor je aangifte inkomstenbelasting.
Je hoeft dus geen papieren formulier te hebben ontvangen!
pi_31731747
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 09:29 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Of je leest het topic even??????Een paar posts terug schreef ik:

Je kunt ook op www.toeslagen.nl een aanvraagprogrammaatje downloaden waarmee je de zorgtoeslag aanvraagt. Je kunt je elektronische handtekening gebruiken die je ook gebruikt voor je aangifte inkomstenbelasting.
Je hoeft dus geen papieren formulier te hebben ontvangen!
Waarom zou ik, je post het hier toch..
pi_31733934
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:44 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Waarom zou ik, je post het hier toch..
Ah, dus je bent niet lui maar slim
  zondag 13 november 2005 @ 22:18:31 #235
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_32244316
tvp
  zondag 13 november 2005 @ 22:24:22 #236
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_32244535
iemand al geld?
pi_32245086
quote:
Op zondag 13 november 2005 22:24 schreef Het_Biertje het volgende:
iemand al geld?
Dat krijg je eind december pas
pi_32248091
quote:
Op zondag 13 november 2005 22:40 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dat krijg je eind december pas
Zeker net te laat voor de kerstinkopen
pi_32251424
quote:
Op maandag 14 november 2005 00:41 schreef Light het volgende:

Zeker net te laat voor de kerstinkopen
Je moet dat geld ook gebruiken voor je zorgverzekering
pi_32285109
Nou, kheb vandaag van mn verzekering (VGZ) de berekening van mn nieuwe premie ontvangen. Even ervanuitgaand dat ik hetzelfde pakket houd als ik nu heb (basis+jongeren extra verzekering) ga ik het volgende betalen:

Basispremie wordt 88 euro
Jongeren Xtra verzekering (aanvullend) 14 euro
Per maand dus 102 euro aan zorgverzekering whehe (betaal nu dus 42 euro nogwat)

102 euro min 32.25 aan tegemoetkoming is 69.75 euro wat ik volgend jaar dus zelf moet betalen p.m.. Dat is een achteruitgang van ongeveer 27 euro p.m.

Ik zal nog maar eens goed kijken wat er allemaal in mn aanvullende verzekering zit. Misschien moet ik die maar schrappen dan. Dan maar niet elk halfjaar naar de tandarts.

T kutte is volgens mij alleen dat psychosociale hulp in mn aanvullende verzekering zit (psycholoog, therapie, herstellingsoord etc) en die zorg gebruik ik momenteel en in de toekomst (ook al heb ik er geen zak aan). Maja....
pi_32285163
Wie weet trouwens welke verzekering er goedkoper is dan VGZ? En welke verzekering ook een soort van jongeren xtra verzekering heeft vergelijkbaar met het VGZ?

basisverzekering VGZ: 88 euro
jongeren xtra (aanvullend) 14 euro

Tnx!
  dinsdag 15 november 2005 @ 13:57:45 #242
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_32285267
ik heb de brief van vgz ook binnen, we gaan het dubbele betalen van wat we nu betalen, heb echter nog een sprankje hoop, m'n vriendin kan via haar werk collectief verzekerd worden (bij dezelfde maatschappij als waar we nu zitten).
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 15 november 2005 @ 14:04:10 #243
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32285465
nog geen post
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32290443
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:54 schreef tulpje6 het volgende:
Wie weet trouwens welke verzekering er goedkoper is dan VGZ? En welke verzekering ook een soort van jongeren xtra verzekering heeft vergelijkbaar met het VGZ?

Tnx!
Ligt er ook maar net aan hoe hoog jij je eigen risico neemt.
Ikzelf heb gisteravond via VGZ (mijn houdige verzekeraar) een berekening gemaakt van wat het me vorig jaar gaat kosten.

Basisverzekering + jongeren extra aanvullend kost bij mij 87 euro in totaal.
Eigen risico van 500 euro aangezien ik al jaaaaren achtereen alleen 2 keer per jaar naar de tandarts ga en 1 keer per jaar naar de huisarts. Mocht er nou wat met me gebeuren.. nou ja pech dan zie ik dan wel weer.

Hoe lagerj e eigen risico, hoe meer jij mag gaan dokken.
pi_32294659
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:54 schreef tulpje6 het volgende:

Tnx!
D'r is zo'n website voor, kieswijzer, zorgbeter, iets in die richting. Daar moet volgende maand ofzo een overzicht staan.
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:25:59 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32295629
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:51 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

D'r is zo'n website voor, kieswijzer, zorgbeter, iets in die richting. Daar moet volgende maand ofzo een overzicht staan.
www.kiesbeter.nl
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:43:59 #247
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32296041
O, godver, ik moet er nog achteraan gaan.. kut
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:46:34 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32296115
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:43 schreef Tafkahs het volgende:
O, godver, ik moet er nog achteraan gaan.. kut
Zorgtoeslag nog niet aangevraagd?
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:48:21 #249
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32296154
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zorgtoeslag nog niet aangevraagd?
jawel, digitaal ingevuld, maar bij gebrek aan een code heb ik wat verzonnen. Dat pikte dat programma gelukkig, het was al een hel genoeg om al die gegevens bij elkaar te zoeken..

Hoogervorst mag wat mij betreft een langzame pijnlijke dood door pincetaanvallen krijgen wat mij betreft
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:51:07 #250
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32296216
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:48 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

jawel, digitaal ingevuld, maar bij gebrek aan een code heb ik wat verzonnen. Dat pikte dat programma gelukkig, het was al een hel genoeg om al die gegevens bij elkaar te zoeken..

Hoogervorst mag wat mij betreft een langzame pijnlijke dood door pincetaanvallen krijgen wat mij betreft
Heb je die uitdraai ook gemaakt, waarop je je naam, code en sofi-nummer moest invullen en die getekend aan de belastingdienst opgestuurd ('opgaaf elektronische handtekening')?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')