Als je inkomen is gewijzigd moet je dat doorgeven, dan krijg je óf minder zorgtoelsag óf je hebt er geen recht op. Als je dat nu doet, dan hoef je natuurlijk niks terug te betalen omdat het pas vanaf eind december uitgekeerd gaat worden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:39 schreef Faithz het volgende:
Ik had het zaterdag al binnen.
Echter hebben ze mijn inkomen te laat ingeschat durf ik het eigenlijk niet aan te vragen omdat ik denk dat ik erboven eindig of terug moet betalen..
Je gaat straks maandelijks je zorgtoeslag ontvangen op basis van een inschatting. Ik neem aan dat er achteraf een verrekening plaats zal vinden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 12:42 schreef tulpje6 het volgende:
Ik vraag me af trouwens hoe de belastingdienst mijn inkomen in gaat schatten. Ik heb geen vaste baan, ik werk voor verschillende uitzendbureus: de ene week werk ik 6 dagen, de andere week 3, weer een andere week niks. Dat verschilt enorm. Daar is moeilijk een gemiddelde van te nemen ofzo.
Dan ben je voorlopig wel zoetquote:Op woensdag 21 september 2005 00:30 schreef t0y het volgende:
De verzendingen zijn gespreid. Ze versturen een groot aantal per week dus komt het bij de een wat later dan bij de ander
* t0y werkt op het callcenter v/d belastingdienst en mag mooi al die kutvragen gaan beantwoorden over de zorg/huurtoeslag...
Gaat het per adres?quote:Op woensdag 21 september 2005 00:30 schreef t0y het volgende:
De verzendingen zijn gespreid. Ze versturen een groot aantal per week dus komt het bij de een wat later dan bij de ander
* t0y werkt op het callcenter v/d belastingdienst en mag mooi al die kutvragen gaan beantwoorden over de zorg/huurtoeslag...
Ik vind het hele systeem volgens mij ook vet bagger (heb nog geen formulier ontvangen dus weet ook niet precies hoe t eruitziet enz). Ik doe uitzendwerk, en dat kan verschillen van o uur per week tot 40 uur per week. Ik weet zelf niet eens hoeveel ik de week erop ga/ kan werken.quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:16 schreef Bierie het volgende:
Heb het formulier vandaag binnen en ik vind het nu al een kansloos plan![]()
Waar kunnen zij in godsnaam mijn inkomsten 2006 op baserenIk werk onregelmatig. Ben student enzovoort.
Weet iemand of je het ook nadien kan terugvorderen door het formulier niet nu op te sturen? Net zoiets als je hypotheekrente aftrek nadien kan verrekenen na afloop van het belastingjaar?
Dan vraag je het toch niet aanquote:Op woensdag 21 september 2005 13:10 schreef tulpje6 het volgende:
Ik ben dus geen voorstandig van achteraf verrekenen want zoveel geld heb ik nooit en ik ben niet zo'n spaarderstypje. Ik geef het dan (uiteindelijk) toch weer uit.
Ik heb nog niet veel posts van jou gezien, maar volgens mij mag ik je welquote:Op woensdag 21 september 2005 14:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan vraag je het toch niet aan
De fiscus kan niet ruiken hoeveel je gaat verdienen (hooguit een schatting). Dat gezeur altijd wanneer er iets nieuws is. Als er wat wijzigt kun je gewoon, net zoals nu met je voorlopige teruggaaf, je wijzigingen doorgeven.
Het is gewoon NIET ingewikkeld, maar iets nieuws en dan gaan mensen ineens op de achterste benen staan.
Mijn achternaam begint met een letter vrij voor in het alfabet. En ik wou niet meer wachten, dus ik heb het via de site gedaan.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:29 schreef Vava het volgende:
Hier ook nog niks... zou het per achternaam gaanmijn achternaam begint met de w... dan kan ik nog ff wachten
Het gaat niet per achternaam.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:29 schreef Vava het volgende:
Hier ook nog niks... zou het per achternaam gaanmijn achternaam begint met de w... dan kan ik nog ff wachten
Als je voor 1 november aanvraagt, kun je het eerste voorschot eind december verwachten.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:02 schreef Vava het volgende:
Ik heb nog wel even geduldalleen voor wanneer moet het ingeleverd zijn
je werkt niet? alleen stufi?quote:Op woensdag 21 september 2005 23:45 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb hem vandaag binnen gekregen. Ik zou volgens www.toeslagen.nl iets van 403 euro per jaar krijgen ofzo... Of ik doe het verkeerd....
Ja. Geen werk momenteel.quote:Op woensdag 21 september 2005 23:52 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
je werkt niet? alleen stufi?
Uit het AD...: Tien hardnekkige misverstandenquote:Op dinsdag 20 september 2005 12:33 schreef tulpje6 het volgende:
Oja nog een voor mij heeeeeeel belangrijk vraagje: ik heb nu bij VGZ een jongerenextra verzekering lopen.
Om verzekerd te blijven, moet ik aantonen dat ik minimaal 1 uur per week gewerkt heb (bij veel andere verzekeringen is dit soms 2 uur of 4 uur).
Wil ik es een weekje vakantie, dan kan dit dus alleen als ik nog reserveringen open heb staan (ik doe nl uitzendwerk, geen vaste baan dus) en hier wat van laat uitbetalen, dat geld nl ook als werkuren. Dan moet ik dus 1 zo'n reserverings/vakantie uur laten uitbetalen.
Maar hoe zit dit met die nieuwe verzekering? Hoeveel uur moet je dan per week werken om verzekerd te blijven? (kan ik dan dus ook gewoon net als nu uitzendwerk blijven doen)
Of blijft dat gewoon hetzelfde als ik bij VGZ blijf?
Nee. Ouders, grootouders, kinderen en kleinkinderen worden niet aangemerkt als toeslagpartner. Dit staat overigens ook in de folder die je bij de formulieren hebt ontvangen. En anders kun je het laten bepalen via www.toeslagen.nlquote:Op woensdag 21 september 2005 23:29 schreef Het_Biertje het volgende:Maar zijn je ouders nu je toeslag partners? ik snap geen ruk van dat formulier
Stufie valt helemaal niet onder inkomen.quote:Op woensdag 21 september 2005 23:29 schreef Het_Biertje het volgende:
ik zou dis 1166 euro verdienen (stufie dus) in 2006 als student.
Maar zijn je ouders nu je toeslag partners? ik snap geen ruk van dat formulier
Zelfde vraag hier!!quote:Op donderdag 22 september 2005 13:07 schreef ThAzOnE het volgende:
stel, ik woon nu bijna een jaar samen met mijn vriendin. We hebben geen samenlevingscontract en doen apart onze belastingen. Moet ik haar dan belastingtechnisch las partner zien?
Dan is je vriendin toeslagpartner.quote:Op donderdag 22 september 2005 13:07 schreef ThAzOnE het volgende:
stel, ik woon nu bijna een jaar samen met mijn vriendin. We hebben geen samenlevingscontract en doen apart onze belastingen. Moet ik haar dan belastingtechnisch las partner zien?
Dat hoeft niet.quote:Op donderdag 22 september 2005 13:41 schreef -Bubseltje- het volgende:
Je moet wel fiscaal partner zijn toch?
Nee, het is zeker niet verplicht!quote:Op donderdag 22 september 2005 16:02 schreef zwaaibaai het volgende:
Ben je trouwens verplicht het formulier ( die ik gisteren heb gekregen) in te vullen? Ook al weet je dat je geen toeslag krijgt?
ah mooi..quote:Op donderdag 22 september 2005 16:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, het is zeker niet verplicht!
http://www.d66.nl/news/item/Bijdrage%20Boris%20Dittrich%20aan%20de%20Algemene%20Beschouwingen/3913?mid=quote:We signaleren dat er ongeveer 235.000 studenten zonder aanvullende beurs zijn die door de nieuwe wet er E 200,- per jaar op achteruit zullen gaan. Dat is onredelijk. D66 wil hen compensatie bieden. In 2e termijn zal ik daarover een motie indienen.
Je hoeft 'm alleen terug te sturen als je geld wilt ontvangen, volgens mij.quote:Op donderdag 22 september 2005 16:02 schreef zwaaibaai het volgende:
Ben je trouwens verplicht het formulier ( die ik gisteren heb gekregen) in te vullen? Ook al weet je dat je geen toeslag krijgt?
Hopelijk nemen ze hem aan het is natuurlijk van de zotte dat alleen in de aanvullende beurs zouden gaan compenseren.quote:Op donderdag 22 september 2005 17:49 schreef Toad het volgende:
Als de motie van D66 vanavond niet wordt aangenomen ga ik er ongeveer zo'n ¤200 p/j op achteruit.
[..]
http://www.d66.nl/news/item/Bijdrage%20Boris%20Dittrich%20aan%20de%20Algemene%20Beschouwingen/3913?mid=
Ik denk niet dat ze die gaan aannemen. Dan moeten studenten maar wat minder zuipen.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:21 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Hopelijk nemen ze hem aan het is natuurlijk van de zotte dat alleen in de aanvullende beurs zouden gaan compenseren.
Zo zot is dat helemaal niet, aangezien het nu precies hetzelfde is geregeld. Toen in 1997 het ziekenfonds van paps en mams werd ingeruild voor de eigen particuliere Studenten Standaardpakketpolis, werd die vergoed door de maximale aanvullende beurs met de prijs van de polis te verhogen en dat geldt nog steeds.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:21 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hopelijk nemen ze hem aan het is natuurlijk van de zotte dat alleen in de aanvullende beurs zouden gaan compenseren.
me 2, laat dat gesubsidieerd bier drinken maar beginnenquote:Op donderdag 22 september 2005 20:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb de brief vandaag ontvangen .. netjes ingevuld en toen weer op de post gedaan
quote:Dittrich-bonus van 150 euro voor studenten
Alle studenten met een basisbeurs krijgen er voortaan ¤150 per jaar bij. De Tweede Kamer ging vanavond akkoord met een motie van D66-leider Boris Dittrich die de beurs ophoogt. Volgens D66 is dat nodig om te voorkomen dat studenten er op achteruit gaan bij de invoering van het nieuwe zorgstelsel.
Dittrich: ‘Het nieuwe zorgstelsel is nodig, om te voorkomen dat de zorg over een aantal jaar onbetaalbaar wordt. Het onderscheid tussen ziekenfonds en particulier verdwijnt. Zo’n grote operatie betekent dat er veel inkomenseffecten zijn. Sommige mensen gaan er op vooruit, sommige achteruit. Wie er op achteruit gaat moet daarvoor worden gecompenseerd. Dat geldt ook voor studenten’.
Studenten zónder aanvullende beurs maar mét een bijbaan dreigden er door invoering van het nieuwe stelsel in inkomen op achteruit te gaan. De regering was niet van plan hen te compenseren, omdat de inkomens van deze specifieke groep niet zijn te isoleren. Dittrich: ‘Het zou niet eerlijk zijn als deze studenten tussen de wal en het schip vallen, alleen omdat het technisch moeilijk is hen te compenseren. Daarom stelt D66 voor om de basisbeurs voor alle studenten met ¤150 euro per jaar te verhogen. De basisbeurs is toch al geen vetpot, en dan druk ik mij zachtjes uit’.
Het is de eerste keer sinds de invoering van de basisbeurs dat deze wordt verhoogd in plaats van verlaagd.
quote:Op vrijdag 23 september 2005 03:18 schreef erikkll het volgende:
ah, iets meer dan 10 euro per maand meer dus?![]()
jammer dat het nieuwe zorstelsel waarschijnlijk méér gaat kosten dan 10 euro per maand extra.
quote:Op donderdag 22 september 2005 17:57 schreef du_ke het volgende:
Zou wel dik 400 euro per jaar moeten krijgen straks al ben ik dan nog duurder uit dan momenteel vrees ik.
Wacht nou eerst maar het aanbod van de studentenverzekering af van je zorgverzekeraar, en vergeet ook niet dat je over kunt stappen naar een goedkopere verzekering. Een avondje zoeken op internet kan veel op leveren. Ik heb via mijn onderwijsinstelling (UTwente, pluim voor hen voor die adequate reactie) en Menzis een aanbod liggen van waarschijnlijk rond de 550 euro per jaar, en dan krijg ik al een toeslag van 421 euro. Dat is veel goedkoper dan de 450 euro per jaar die ik nu betaal (particulier meeverzekerd via mijn ouders).quote:Op donderdag 22 september 2005 17:49 schreef Toad het volgende:
Als de motie van D66 vanavond niet wordt aangenomen ga ik er ongeveer zo'n ¤200 p/j op achteruit.
http://www.d66.nl/news/item/Bijdrage%20Boris%20Dittrich%20aan%20de%20Algemene%20Beschouwingen/3913?mid=
Nog goedkoper dus.quote:
Het staat allemaal op www.toeslagen.nl. Kijk daar toch gewoon eens. Met de tijd die je in dit topic steekt had je je er ook zelf even in kunnen verdiepen.quote:Op vrijdag 23 september 2005 14:52 schreef tulpje6 het volgende:
Formuliertje binnen, en t ziet er simpeler uit als ik gedacht had. Gewoon ff nakijken, ondertekenen en klaar.
Ze hebben berekend dat ik volgend jaar 5830 euro verdien. Dat komt neer op zo'n 485 euro per maand en dat is denk ik wel wat ik nu ongeveer gemiddeld verdien (meestal verdien ik volgens mij minder dan 485 per maand maar een enkele keer ook wel wat meer).
K zal t maar gewoon laten staan zo dan he?
Ik hoop echter wel snel een vaste baan te hebben voor 24 tot 40 uur dus dan ga ik toch wel wat meer verdienen. Maarja t schiet niet echt op voorlopig met het vinden van een nieuwe baan dus dat kan ook nog wel een hele poos duren.
Mocht ik ergens in maart 2006 ofzo een baan hebben gevonden, dan kan ik een wijzingsformulier ofzo aanvragen toch? En als mn inkomen stijgt door een bijstandsuitkering kan/ moet ik dat ook doen neem ik aan?
En dat is niet verplicht toch? Kan ook gewoon de toeslagen die zijn vastgesteld blijven ontvangen alleen moet ik dan dus terugdokken aan t eind van 2006?
Hoeveel ik nu aan zorgtoeslag ontvang is me niet duidelijk, vast wel niet het maximale. Zal zo es ff die brochures die erbij zaten doorlezen miss staat het daar in.
Wie weet hoe je kan uitrekenen wat je toeslag per maand word? Er vanuitgaand dus dat ik dit formulier gewoon zo onderteken en dus 5830 verdien in 2006, dus 485 per maand.
Ik ga d'r ook op achteruit. Ik krijg geen toeslag, maar de premie stijgt wel wat. Eerst betaalde ik iets van ¤ 74,00 per maand, nu gaat dat zo'n ¤ 100,00 worden. Ik ga nu wel collectiviteitskorting krijgen, dus dper maand ga ik er zo'n ¤ 16,00 op achteruit.quote:Op vrijdag 23 september 2005 15:55 schreef tulpje6 het volgende:
Nog meer mensen die er na verrekening van zorgtoeslag in totaal per maand 45 euro of meer op achteruit gaan (zie mijn eerdere post 2 reacties terug)? :-( (of, met alleen basisverzekering en niks aanvullends, 16 euro per maand)?
Of ben ik nu 1 van die groepen die er echt het hardst op achteruit gaat?
Inderdaad, daar had ik even niet aan gedacht. Als er niet al teveel gaat gebeuren (klop, klop) in 'n jaar dan ga je er toch redelijk op vooruit, ook al ontvang je geen zorgtoeslag.quote:Op vrijdag 23 september 2005 22:39 schreef k_man het volgende:
Plus de no-claim die je evt terug krijgt.
Vul bij dat uitrekenprogrammatje op toeslagen.nl een laag bedrag in, dan zie je dat vanzelf wel denk ikquote:Op zaterdag 24 september 2005 13:54 schreef tulpje6 het volgende:
Weet iemand nog wanneer je recht hebt op maximale toeslag van 421 euro of zo per jaar?
Oh was het maar 403 euro.quote:Op zaterdag 24 september 2005 21:51 schreef Lienekien het volgende:
Het rekenprogramma op www.toeslagen.nl gaat tot maximaal 403 euro toeslag. Tot 17.500 krijg je het maximum. Daarboven neemt het af.
Volgens het rekenprogramma op de site krijg jij de maximale toeslag. En de toeslag is netto.quote:Op zondag 25 september 2005 01:45 schreef tulpje6 het volgende:
[..]
Oh was het maar 403 euro.
Nouja dan nog vind ik het vaag dat ik met een jaarinkomen van 5830 euro (en dus geen verdere inkomsten uit parter of stufi of uitkering, dat heb ik allemaal niet), dus een inkomen van zeg maar 485 euro per maand (en dus voor zover ik weet is dat een inkomen onder het sociaal minimum) dat ik dan dus niet de volledige toeslag krijg volgens het rekenmodel.
Terwijl jij en die folder ook zegt dat je tot 17500 euro het maximale krijgt. Waarom krijg ik dan niet dat maximale volgens die rekensom??
Met die 17500 bedoelen ze toch gewoon je jaarinkomen? Of verdien ik soms TE WEINIG om het maximum vergoed te krijgen omdat zij er van uit gaan dat er in Nederland geen mensen onder het sociaal minimum leven en dus hun rekensom daar niet op is aangepast.
Mooi ! Dan kan jij me wel helpenquote:Op woensdag 21 september 2005 00:30 schreef t0y het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |