abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:14:16 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31172495
quote:
Toeslagpartners zijn:

de echtgenoot
geregistreerd partner
de persoon met wie je een notariele samenlevingsovereenkomst hebt
de huisgenoot met wie je een kind hebt
de huisgenoot die voor de pensioenregeling als partner is aangemeld
de huisgenoot die mede-eigenaar is van je eigen woning en mede-aansprakelijk is voor de hypotheekschuld
de huisgenoot die meerderjarig is en die langer dan zes maanden op je woonadres is ingeschreven en met wie je in die periode een gezamenlijke huishouding voert
Uitgezonderd van het 'toeslagpartnerschap' zijn kinderen, kleinkinderen, ouders, grootouders en minderjarige huisgenoten. Meerderjarige broers of zussen zijn alleen toeslagpartner wanneer je op een ander adres bent ingeschreven dan je ouders.

Wanneer je méér dan één huisgenoot hebt die aan bovenstaande voorwaarden voldoet, mag je zelf uitkiezen wie je tot toeslagpartner benoemt.
Bron
The love you take is equal to the love you make.
pi_31172515
Hmz en ik wil wel gaan werken maar denk niet dat ik dan meer dan 200 euro per maand
pi_31172549
Uitgezonderd van het 'toeslagpartnerschap' zijn kinderen, kleinkinderen, ouders, grootouders en minderjarige huisgenoten. Meerderjarige broers of zussen zijn alleen toeslagpartner wanneer je op een ander adres bent ingeschreven dan je ouders.

Dus ik heb geen toeslag partner
want een minderjarig broertje.
pi_31172578
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, dat zijn volgens mij geen toeslagpartners.
Ligt er aan wat de definitie isvan een gezamelijk huishouden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31172594
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat kan wel, maar alleen nog tot en met het einde van het jaar. Het is misschien wel goed om even met je ouders te overleggen waar je je zult gaan verzekeren en of je je ook aanvullend zult verzekeren.

Ik denk niet dat je een partner hebt. Lees anders even de toelichting.
Ja ik begreep 't boekje niet helemaal..

Ik heb geen idee wat 't beste is om te verzekeren. Ik zal 't navragen.
pi_31172621
En stel dat ik bij m'n ouders verzekerd kan blijven en m'n ouders betalen het heb ik er dan ook nog recht op?
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:20:10 #157
43556 miss_dynastie
pi_31172674
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:29 schreef Het_Biertje het volgende:
ik zou dis 1166 euro verdienen (stufie dus) in 2006 als student.
Zou? Volgens de belasting of jijzelf? Bij mij staat alleen mijn wezenpensioen vermeld als inkomen (paar honderd euro per jaar), niet de StuFi. Maar is dat nou wel of niet goed, want ik begin nu te twijfelen?
pi_31172716
Ik snap echt niks van deze shizzle
Het was al een grote stap dat vorig jaar mijn sportabbo via mijn rekening ging.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:25:59 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31172856
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:18 schreef MaRySe het volgende:
En stel dat ik bij m'n ouders verzekerd kan blijven en m'n ouders betalen het heb ik er dan ook nog recht op?
Je hebt straks zelf een basisverzekering. Er is geen sprake meer van mee verzekerd zijn bij je ouders.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:26:34 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31172881
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:20 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Zou? Volgens de belasting of jijzelf? Bij mij staat alleen mijn wezenpensioen vermeld als inkomen (paar honderd euro per jaar), niet de StuFi. Maar is dat nou wel of niet goed, want ik begin nu te twijfelen?
Studiefinanciering telt niet mee.
pi_31210275
Hoi mensen,
Ik heb dus mooi dit formulier gekregen voor die zorgtoeslag, want vanaf je 18e moet je dat zelf aanvragen staat daar zo mooi.
Nu staat daar die vraag 1; 'Heeft u op 1 januari 2006 een Nederlandse zorgverzekering voor ziektenkosten', dit heb ik dus niet want ik wordt de 8e in januari pas 18 !
Maar als ik hier simpelweg Nee invul, dan krijg ik geen zorgtoeslag terwijl ik 7 dagen later wel een zorgverzekering moet aanvragen?!
Kan iemand me hierbij helpen? ik weet echt niet wat ik nu daar moet invullen.
Thnx
pi_31210315
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:05 schreef H3LLz0R het volgende:
Hoi mensen,
Ik heb dus mooi dit formulier gekregen voor die zorgtoeslag, want vanaf je 18e moet je dat zelf aanvragen staat daar zo mooi.
Nu staat daar die vraag 1; 'Heeft u op 1 januari 2006 een Nederlandse zorgverzekering voor ziektenkosten', dit heb ik dus niet want ik wordt de 8e in januari pas 18 !
Maar als ik hier simpelweg Nee invul, dan krijg ik geen zorgtoeslag terwijl ik 7 dagen later wel een zorgverzekering moet aanvragen?!
Kan iemand me hierbij helpen? ik weet echt niet wat ik nu daar moet invullen.
Thnx
Dan vul je daar ja in. Nogmaals: het is een voorschot. Achteraf wordt alles gecontroleerd en indien nodig gecorrigeerd.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_31210535
Ah oke, dus volgens jou kan ik er nu gewoon invullen dat ik wel een zorgverzekering heb, en als het dan gecontroleerd wordt en het zou fout zijn kan het nog steeds gecorrigeerd worden
thnx!
pi_31211034
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik heb dus nog styeeds geen brief

Zijn er nog meer mensen die wel een brief moeten krijgen maar hem nog niet hebben?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_31217290
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:34 schreef vosss het volgende:

Zijn er nog meer mensen die wel een brief moeten krijgen maar hem nog niet hebben?
De BD heeft nu spotjes hierover: als je de brief nog niet gehad hebt, moet je even een nummer bellen.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:23:44 #166
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_31222812
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:34 schreef vosss het volgende:

Als je denkt dat je wel recht hebt op zorgtoeslag, kun je het ook gewoon via internet aanvragen. Via www.toeslagen.nl of via de site van de belastingdienst.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_31236653
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ligt er aan wat de definitie isvan een gezamelijk huishouden.
Dat is vrij lastig controleerbaar voor de belastingdienst iig:
"als ze de huur en het eten op individuele basis betalen zijn ze waarschijnlijk niet elkaars toeslagpartner. Wordt het eten uit een gezamenlijke pot betaald, dan wel."
bron
Dus in een studentenhuis kun je waarschijnlijk redelijk vrij bepalen of je huisgenoten je toeslagpartner worden.
Je kan op deze site snel de zorgtoeslag berekenen en kijken wat het verschil is:
zorgtoeslag berekenen - wat levert toeslagpartner op?
pi_31277165
Fijn, wij verdienen samen 53000 euro, dan krijg je dus weer geen ruk terug.
Kutland, werken heeft hier echt geen zin.

Aan alle pubers: doe geen opleiding, ga meteen werken op je 16e en je zult je leven lang beloond worden. Alles wat je extra doet en daardoor meer gaat verdienen moet je toch afgeven, of je krijgt geen toeslagen op vanalles en nog wat, dat blijkt maar weer.
pi_31277222
En dan durven ze ook nog te beweren dat de hogere inkomens er op vooruit gaan!
We betalen nu aan zorg zo'n 100 euro per maand. Zometeen is dat dus 200 euro PER MAAND!
Aangezien wij ook geen koters hebben rondlopen gaan we er dus DIK op achteruit.
Maar klagen mogen wij niet, nee, alleen het klootjesvolk met al hun regelingen mag dat.
pi_31293919
Als je nu particulier op 50 pp zit dan heb je ook dik geluk! Of je zit mijns inziens onterecht in het ziekenfonds. En ja ik ga er als student met een bijbaantje inderdaad behoorlijk op achteruit en dat maakt op mijn inkomen toch iets meer verschil...
pi_31314229
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 22:22 schreef du_ke het volgende:
Als je nu particulier op 50 pp zit dan heb je ook dik geluk! Of je zit mijns inziens onterecht in het ziekenfonds. En ja ik ga er als student met een bijbaantje inderdaad behoorlijk op achteruit en dat maakt op mijn inkomen toch iets meer verschil...
Wij waren niet particulier verzekerd, daar zaten wij nog ruim onder (we verdienen SAMEN 53k bruto per jaar). Zoals zovaak vallen we weer overal net buiten en ben je gewoon de lul. Goede baan? Geen kids? BETALEN ZUL JE!

Gelukkig verhuizen we medio 2006 naar Belgie.
pi_31363266
geinig he
pi_31363573
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 19:32 schreef BretsiG het volgende:

[..]

Wij waren niet particulier verzekerd, daar zaten wij nog ruim onder (we verdienen SAMEN 53k bruto per jaar). Zoals zovaak vallen we weer overal net buiten en ben je gewoon de lul. Goede baan? Geen kids? BETALEN ZUL JE!

Gelukkig verhuizen we medio 2006 naar Belgie.
Nou alsje samen 53.000 bruto per jaar verdient dan kan het er wel af volgens mij. Vind het niet zo gek dat de inkomens bij elkaar opgeteld worden.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:09:45 #174
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31364115
Ik heb geen formulier gehad en ik krijg hem ook niet. Ik ben alleenstaand en zit met mijn salaris net onder de huidige zf-grens maar ruim boven de grens van 25.000 euro. En dus mag ik in plaats van de 31 euro premie die ik nu betaal, fijn nu dik 90 betalen. Die 31 was inclusief een aanvullend tandpakket, dus als ik dat nog erbij wil zal ik ruim over de 100 komen. In mijn fucking eentje! Ik vind dit echt heel erg.
pi_31365904
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:09 schreef Aventura het volgende:
Ik heb geen formulier gehad en ik krijg hem ook niet. Ik ben alleenstaand en zit met mijn salaris net onder de huidige zf-grens maar ruim boven de grens van 25.000 euro. En dus mag ik in plaats van de 31 euro premie die ik nu betaal, fijn nu dik 90 betalen. Die 31 was inclusief een aanvullend tandpakket, dus als ik dat nog erbij wil zal ik ruim over de 100 komen. In mijn fucking eentje! Ik vind dit echt heel erg.
Waarom kijkt iedereen alleen maar naar de premies voor ziektekosten
Er zijn nog meer uitgaven te doen en daarvan gaan er veel lager worden. (OZB om maar een voorbeeld te geven)
pi_31366090
Welke uitgaven zullen er voor mij als student in hemelsnaam lager worden? Het collegegeld in elk geval niet en aan de OZB heb ik ook niets. Het veranderen van de werkgeversbijdrage aan de ziekenkosten zal met mijn loontje ook niet veel helpen .
pi_31366196
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:33 schreef du_ke het volgende:
Welke uitgaven zullen er voor mij als student in hemelsnaam lager worden? Het collegegeld in elk geval niet en aan de OZB heb ik ook niets. Het veranderen van de werkgeversbijdrage aan de ziekenkosten zal met mijn loontje ook niet veel helpen .
Niet om het één of ander:

¤ 150,-- tegemoetkoming voor studenten én ¤ 250,-- eigen risico. Daarnaast ook nog eens zorgtoeslag (¤ 420,--)
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:38:28 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31366210
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:33 schreef du_ke het volgende:
Woon je op kamers?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:39:06 #179
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31366231
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waarom kijkt iedereen alleen maar naar de premies voor ziektekosten
Er zijn nog meer uitgaven te doen en daarvan gaan er veel lager worden. (OZB om maar een voorbeeld te geven)
Maar waarom wordt dat dan nergens aan ons gecommuniceerd? Ja, ik hoorde iets over minder WW-premie. Nou, hoeveel zal dat schelen, een tientje ofzo? Ik hoop dat de OZB ook gaat dalen want dat kost me momenteel ook klauwen met geld door een idioot hoge WOZ-waardeinschatting. Maar ook dat is tientjeswerk denk ik. Ik hoop dat het zich allemaal een beetje gaat opheffen maar ik heb er weinig vertrouwen in momenteel.
pi_31366262
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Niet om het één of ander:

¤ 150,-- tegemoetkoming voor studenten én ¤ 250,-- eigen risico. Daarnaast ook nog eens zorgtoeslag (¤ 420,--)
Tegemoetkoming is alleen als je nog stufi ontvangt (en dat is maar voor 4 jaar en die zijn al wel voorbij). En er is nu ook al een no-claim van 250 euro.
pi_31366338
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Woon je op kamers?
Yep maar ondanks een behoorlijk coulante huisbaas (geen huurverhoging gehad dit jaar) verwacht ik niet een lagere OZB terug te zien in een lagere huur. Zoveel is de OZB nou ook weer niet (helemaal niet als je het door 4 * 12 moet delen).
pi_31366443
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 20:40 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tegemoetkoming is alleen als je nog stufi ontvangt (en dat is maar voor 4 jaar en die zijn al wel voorbij). En er is nu ook al een no-claim van 250 euro.
Dan blijft er in jouw specifieke geval nog 420 euro over? 420/12= ¤ 35 euro per maand aan toeslag. Gemiddeld is de ziekenfondspremie een euro of 40? Poeh poeh: ¤ 15,-- hele euro's per maand meer.

Je kunt toch lenen, als dat zoveel is?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:52:31 #183
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31366556
Ik heb het ook ingevuld en opgestuurd en eigenlijk vind ik het prima dat het oude zorgstelsel met dat vage ziekenfonds en particulier gedoe weg is. Dit is gewoon lekker simpel en duidelijk . Ik ga 12 euro per maand achteruit, maar dat is niet echt een groot probleem vind ik.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_31366591
Lenen kan nog wel even. Maar dan nog ga ik er op jaarbasis behoorlijk op achteruit. Niet alleen vergeleken met dit jaar maar m'n ziekenfondspremie is de afgelopen jaren vrij exponentieel gestegen.
pi_31404793
Ik weet niet of het is gezegd, maar je moet je verzamelinkomen invullen op de aanvraag, en niet je bruto jaarinkomen! Bij mensen zonder aftrekposten zijn deze bedragen gelijk. Maar bij huiseigenaren bijv. niet!!!! Voorbeeld:

Het verzamelinkomen. Dat is het inkomen in Box1, Box2 en Box 3 tezamen. Heb je geen inkomen in Box2 en Box 3, dan is het verzamelinkomen gelijk aan het belastbaar inkomen, het bruto inkomen minus aftrekposten. Stel je verdient 29.000 euro per jaar bruto, dus inclusief vakantiegeld, dertiende maand, bonussen e.d. Met een dergelijk inkomen heb je geen recht op zorg- en/of huurtoeslag.

Heb je echter aftrekposten van bijv. 5000 euro (hypotheekrente, ziektekosten, studiekosten, uitvaart e.d.) dan komt het belastbaar inkomen op 24.000 euro te liggen. Dan heb je wel recht op zorgtoeslag. De grens ligt op 25.068 euro.
pi_31404872
Heb je dus bijv. een huis gekocht in 2005, dan krijg je in 2006 flink toeslag (mits je tuurlijk niet zwaar bovenmodaal verdient) want dan heb je ook nog eens eenmalige aftrekposten zoals de notariskosten!

Dat trekt je verzamelinkomen omlaag.

Wel maf eigenlijk, dat mensen die aftrekposten hebben meer zorgtoeslag krijgen. Krijg je dus dubbel geld terug.

Sneaky is het wel, dat hierover niks staat op toeslagen.nl en ook niet is verwerkt in de rekenmodule op deze site. Zo lopen veel mensen de toeslag mis...
  donderdag 13 oktober 2005 @ 13:05:57 #187
8215 GKLQuake
mijn alter-ego
pi_31407503
Weet iemand hoe dit zit:

Ik huur en woon in een woning, waarin ik woon met 2 huisgenoten aan wie ik twee kamers verhuur. Nou moet ik mijn formulier voor huur- en zorgtoeslag nog opsturen, terwijl zij dat al gedaan hebben. (zij hebben geen recht op huurtoeslag) Nou vraag ik dus toeslag aan, maar ik zie dat ik met een van hen als toeslagpartner (de helft van) 349 euro meer zou krijgen voor de zorgtoeslag. Voor de huurtoeslag weet ik de consequenties niet, maar zij verdienen in 2006 minder dan 5000 euro waarschijnlijk.

Kan ik nu nog een van hen als toeslagpartner kiezen, of hadden zij dat dan ook moeten aangeven op hun formulier? En zou dat idd zoveel gunstiger zijn? Mijn inkomsten voor 2006 zijn trouwens een groot vraagteken.

thnaks!
Fok! en GoT together forever! Lets make peace not war!
pi_31407658
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 11:24 schreef cinnamongirl het volgende:
Heb je dus bijv. een huis gekocht in 2005, dan krijg je in 2006 flink toeslag (mits je tuurlijk niet zwaar bovenmodaal verdient) want dan heb je ook nog eens eenmalige aftrekposten zoals de notariskosten!

Dat trekt je verzamelinkomen omlaag.
Even een correctie hierop:

Als je in 2005 een huis hebt gekocht, dan zijn de eenmalig aftrekbare lasten niet van invloed op je inkomen van 2006. Ze zijn van invloed op het inkomen van 2005.
pi_31410609
Mensen zeuren wel van, hoe duur het word. Maar realiseren niet dat hun oma even naar de dokter gaat en een medicijn krijgt omdat ze een beetje hoofdpijn heeft. En al die mensen die in het ziekenhuis liggen, het moet wel betaald worden...
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:23:00 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31410959
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:07 schreef Brembo het volgende:
Mensen zeuren wel van, hoe duur het word. Maar realiseren niet dat hun oma even naar de dokter gaat en een medicijn krijgt omdat ze een beetje hoofdpijn heeft. En al die mensen die in het ziekenhuis liggen, het moet wel betaald worden...
Het perspectief blijft inderdaad wel vaak beperkt tot de blik in de eigen portemonnee.
pi_31411050
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Even een correctie hierop:

Als je in 2005 een huis hebt gekocht, dan zijn de eenmalig aftrekbare lasten niet van invloed op je inkomen van 2006. Ze zijn van invloed op het inkomen van 2005.
Klopt ik beweer ook niet anders, maar je inkomen van 2005 bepaalt de hoogte van je toeslag voor 2006!
pi_31411081
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:27 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Klopt ik beweer ook niet anders, maar je inkomen van 2005 bepaalt de hoogte van je toeslag voor 2006!
Erm: nee. Jij bepaalt je inkomen voor 2006. (en dat kun je baseren op het inkomen van 2005)
pi_31411178
oeps ik dacht even dat 2005 zeg maar het 'peiljaar' is voor de hoogte van de toeslag voor 2006.
Ik vind het wel zooo bizar dat ze je je inkomen voor 2006 laten schatten. Dat kan toch lang niet altijd accuraat, met alle gevolgen vandien....
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:32:10 #194
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_31411184
Op dit moment zou ik ( en partner) net aan recht hebben op die toeslag.. ( als ik goed berekend heb) maargoed.. hangen steeds rond die grens..
dus ik neem het risico niet om toch die toeslag aan te nemen.. anders zit ik vast komend jaar met de terug betaal problemen..
Ik denk dat dit voor veel mensen zo ook is.. en dat je daarom dan toch geen formulier ontvangen hebt.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_31411201
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:32 schreef cinnamongirl het volgende:
oeps ik dacht even dat 2005 zeg maar het 'peiljaar' is voor de hoogte van de toeslag voor 2006.
Ik vind het wel zooo bizar dat ze je je inkomen voor 2006 laten schatten. Dat kan toch lang niet altijd accuraat, met alle gevolgen vandien....
Je kunt het gedurende het jaar laten wijzigen
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:49:25 #196
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31411623
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Het heet niet voor niets een schatting. Dan kan en mag je er gewoon naast zitten gelukkig .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_31422550
mijn verzamelinkomen van 2004 was 23873. mijn partner is deze maand begonnen met werken. zij zal +/- 600 euro netto gaan verdienen per maand. zoals het eruit ziet zal ik zeker niks terugkrijgen ??
pi_31422681
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 22:27 schreef cgok het volgende:
mijn verzamelinkomen van 2004 was 23873. mijn partner is deze maand begonnen met werken. zij zal +/- 600 euro netto gaan verdienen per maand. zoals het eruit ziet zal ik zeker niks terugkrijgen ??
Wel (indien toeslagpartner), want samen zitten jullie onder de ¤ 40.000,--. (let wel: je moet je geschatte inkomen van 2006 aanhouden.)

Ga gewoon even naar www.toeslagen.nl en dan kun je het gewoon berekenen.
pi_31446819
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:49 schreef Falco het volgende:
Het heet niet voor niets een schatting. Dan kan en mag je er gewoon naast zitten gelukkig .
En als je grof fout geschat hebt mag je terugbetalen met 5% heffingsrente.

Als je op de grens hangt moet je er of voor zorgen dat je net een euro oid onder de grens komt, dan hoef je maar +/- ¤ 27 terug te betalen als je erover heenkomt.

Of je zorgt ervoor dat je je aangifte 2006 voor 1 april 2007 indiend, maar dan moet je wel het geluk hebben dat je alle gegevens al hebt. Zelf kies ik voor deze optie, omdat men nog steeds niet precies weet waar het toeslaginkomen op gebaseerd gaat worden, het verzamelinkomen is nog steeds een indicatie
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:10:56 #200
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31448636
ik heb ook geen post gehad, terwijl ik wel in Nederland verzekerd ben voor mijn ziektekosten, maar ik woon dus in Belgie. Wie weet hoe het zit met mensen die in het buitenland wonen Ik heb met mijn loon volgens mij ook recht op zorgtoeslag.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')