http://www.worldtribune.c(...)53632.451388889.htmlquote:Poll: Jordan totally anti-Jewish; Dutch most anti-Muslim
Jordan leads the Islamic world in its antipathy for Jews according to a new poll by the Pew Research Center.
The poll, which surveyed 17,000 people in 17 countries, said 100 percent of Jordanians viewed Jews unfavorably. The majority of Jordanians are Palestinians, but the late King Hussein and his son and successor, King Abdullah have been known for their pro-American stances.
Russia led all other countries with favorable views of Christians (92 percent) while Turkey (63 percent) had the most unfavorable view of Christians.
The Netherlands led all nations surveyed both in positive views of Jews (85 percent) and negative views of Muslims (51 percent).
Significant numbers of respondents in only Jordan (38 percent) and Lebanon (40 percent) blamed U.S. policies for Islamic extremism.
Respondents in Lebanon, which has a large Christian population, were nearly unanimous (99 percent) in their unfavorable views of Jews. 91 percent were favorable to Christians.
The poll found decreasing support in Islamic countries for Al Qaida and suicide bombings.
Jordan was the exception. In the latest poll, the level of Jordanian support for Bin Laden rose to 60 percent, compared to 55 percent in 2002.
The center also reported increased Jordanian support for suicide attacks.
Fifty-seven percent of Jordanian respondents expressed support for suicide bombings, up from 43 percent in 2002.
In Morocco, support for Al Qaida dropped from 49 percent in 2003 to 26 percent in the latest poll. In Lebanon, only two percent of respondents expressed support for Al Qaida.
1. Pim was de eerste die problemen aan de kaak durfde stellen. Dat ze hele publieke discussie vervolgens spreekt van moslims en niet-moslims anderzijds is niet alleen zijn schuld ...quote:Op maandag 19 september 2005 19:25 schreef SCH het volgende:
Pim is juist 1 van de oorzaken van die grote anti-moslim stemming.
Heb jij cijfers waaruit blijkt dat moslims voor criminaliteit en andere ellende zorgen? Voor zover ik weet houdt de politie geen religie bij maar ik kan het mis hebben hoor.
Ja natuurlijk, eerder was er helemaal geen anti moslim stemming.quote:Op maandag 19 september 2005 19:25 schreef SCH het volgende:
Niet van zulke proporties. Wel opvallend berichtje trouwens, hollanders blijken toch niet zo nuchter te zijn als we zelf denken. Sterker nog, ze zijn even erg als diegene die ze haten.quote:Op maandag 19 september 2005 19:33 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, eerder was er helemaal geen anti moslim stemming.![]()
Gebrek aan normaal contact met elkaar is het voornaamste probleem.quote:Op maandag 19 september 2005 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet van zulke proporties. Wel opvallend berichtje trouwens, hollanders blijken toch niet zo nuchter te zijn als we zelf denken. Sterker nog, ze zijn even erg als diegene die ze haten.
het is een bullshit opmerking. 0% daarvan is waar.quote:Op maandag 19 september 2005 19:28 schreef MrDoegewoon het volgende:
Is toch voor 90% d'r eigen schuld, maar dat mag je weer niet zeggen.
Hun blijven leven in 1005, niet wij hoor. Hun willen zich niet aanpassen en roepen dat wij zich moeten aanpassen aan hun. Ps ik heb geen problemen met moslims, wel aan die kleine groep die van NL een moslim staat wil maken.quote:Op maandag 19 september 2005 19:52 schreef SlimShady het volgende:
[..]
het is een bullshit opmerking. 0% daarvan is waar.
Theo vergeten?quote:Op maandag 19 september 2005 19:58 schreef Sukh het volgende:
Tja, zoals ik in een andere topic zei: Nederland heeft nieteens wat meegemaakt met moslims en ze zijn al negatief, laat staan als er een aanslag komt, wat dan? genocide, rellen?? En dan is NL zogenaamd tolerant..
51 tegen 100%?quote:Op maandag 19 september 2005 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
Niet van zulke proporties. Wel opvallend berichtje trouwens, hollanders blijken toch niet zo nuchter te zijn als we zelf denken. Sterker nog, ze zijn even erg als diegene die ze haten.
Nederland is helemaal niet tolerant, nooit geweest ook. Hoe kom je erbij?quote:Op maandag 19 september 2005 19:58 schreef Sukh het volgende:
En dan is NL zogenaamd tolerant..
Het is wat met hun.quote:Op maandag 19 september 2005 19:59 schreef MrDoegewoon het volgende:
Hun blijven leven in 1005, niet wij hoor. Hun willen zich niet aanpassen en roepen dat wij zich moeten aanpassen aan hun. Ps ik heb geen problemen met moslims, wel aan die kleine groep die van NL een moslim staat wil maken.
M'n Nederlands is nooit goed geweest, kan ik NIKS aan doen. Heb m'n best gedaan om het goed te leren, maar in schrift zal het zo in het klad nooit goed worden. En met de Nederlandse jeugd is ook wel wat mis, onder de moslim jeugd is heel veel mis.quote:Op maandag 19 september 2005 20:04 schreef SlimShady het volgende:
leer Nederlandsis mijn eerste reactie.
2. het is wel zo dat veel jongeren de buurten terroriseren.
het zijn niet alleen Nederlanders, Antilianen en Surinamers. ook Marokkanen, Tunesiërs en Turken.
Op zich ben ik het ook wel een beetje eens met Wilders.
Eerst ervoor zorgen dat de jeugd hier opgevoed wordt.
Hun Hun Hun, en dan PS.. Zo werkt dat niet.quote:Op maandag 19 september 2005 19:59 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Hun blijven leven in 1005, niet wij hoor. Hun willen zich niet aanpassen en roepen dat wij zich moeten aanpassen aan hun. Ps ik heb geen problemen met moslims, wel aan die kleine groep die van NL een moslim staat wil maken.
Goh stoer dat jij het Nederlands perfect beheerd, zeikstraal.quote:
Goed, het is inderdaad van belang hoe de vraag gesteld is. De cijfers zijn inderdaad verre van betrouwbaar want als dit zo zou zijn, had een partij als die van Geert Wilders wel wat meer in de peilingen gehaald.quote:Op maandag 19 september 2005 20:06 schreef speknek het volgende:
[..]
51 tegen 100%?
Ben het wel met je eens dat het een aardig triest cijfer is. Aan de andere kant kun je je afvragen wat de vraagstelling is geweest. Ik sta negatief tegenover alle geloven, daarom ben ik ook atheist. Dat is nog iets anders dan dat ik ze niet duld.
Beheerd.quote:Op maandag 19 september 2005 20:09 schreef MrDoegewoon het volgende:
Goh stoer dat jij het Nederlands perfect beheerd, zeikstraal.
Boeiend wat pim gewild zou hebben. Waarom moet hij er altijd bijgehaald worden?quote:Op maandag 19 september 2005 19:11 schreef SpugendeLama het volgende:
[..]
http://www.worldtribune.c(...)53632.451388889.html
Wellicht niet zo gek als je kijkt naar de criminaliteit en andere ellende waar moslims in Nederland voor zorgen maar zou Pim (TZMH) het zou gewild hebben?![]()
Dat komt omdat ze bang zijn voor de Linkse Maffia (quote:Op maandag 19 september 2005 20:11 schreef Mutant01 het volgende:
Sterker nog, in het weekend kom ik ook honderden zoniet duizenden Nederlanders tegen op mijn werk, die zitten ook niet te ageren tegen mij omdat ik moslim ben. Heb er tenminste nooit wat van gemerkt.
Ik heb inderdaad het gevoel dat de anonimiteit van het internet voor lekkere rellen zorgt. Maar dat men in het echte leven, op straat dus, veel genuanceerder denkt.quote:Op maandag 19 september 2005 20:16 schreef SpugendeLama het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze bang zijn voor de Linkse Maffia () maar in de avonduren posten ze noest op londsdale.pagina.nl
![]()
Weet je zulke figuren als jij mogen best is sterven, dat gezeik steeds op mensen hier die niet goed in spelling of taal zijn. Komt het ooit op bij figuren zoals jou, dat die personen er gewoon NIKS aan kunnen doen.quote:
Die hersenbeschadiging van je uit zich niet alleen in je taalgebruik hé?quote:Op maandag 19 september 2005 20:23 schreef MrDoegewoon het volgende:
Weet je zulke figuren als jij mogen best is sterven, dat gezeik steeds op mensen hier die niet goed in spelling of taal zijn. Komt het ooit op bij figuren zoals jou, dat die personen er gewoon NIKS aan kunnen doen.
Ik heb jaren m'n best gedaan om goed Nederlands te leren, en het is gewoon niet gelukt (ja als ik me heel erg concentreer op stuk tekst) maar Engels is me wel goed gelukt dus toch nog een lichtpuntje als het om taal gaat bij mij
Omdat Hij het zo gewild zou hebben, dus in de geest van Pim zal het geschieden.quote:Op maandag 19 september 2005 20:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Boeiend wat pim gewild zou hebben. Waarom moet hij er altijd bijgehaald worden?![]()
Laat ook maar, ik kan je wel helemaal de tyfus in schelden (want die post hiervoor begin je al met drol enzv) maar dat ben je denk ik niet waard, blijf maar lekker trost op jezelf omdat je wel goed Nederlands kan.quote:Op maandag 19 september 2005 20:27 schreef nietzman het volgende:
[..]
Die hersenbeschadiging van je uit zich niet alleen in je taalgebruik hé?
cynisch bedoeld?quote:Op maandag 19 september 2005 20:34 schreef KontKorstje het volgende:
allochtonen van noordafrikaanse afkomst zijn bijna altijd moslims dus ja moslims zijn crimineel!
Nee, dan ben je weer pro-jordanie en antisemitisch.quote:Op maandag 19 september 2005 19:28 schreef MrDoegewoon het volgende:
Is toch voor 90% d'r eigen schuld, maar dat mag je weer niet zeggen.
onzin, dat zijn ze zelf door veelvuldig negatief in het nieuws te komenquote:Op maandag 19 september 2005 19:25 schreef SCH het volgende:
dan heb je pak hem beet 2000 topics in nieuws gemist, jaren geen krant gelezen en ook het nieuws op TV al jaren gemist.quote:Heb jij cijfers waaruit blijkt dat moslims voor criminaliteit en andere ellende zorgen? Voor zover ik weet houdt de politie geen religie bij maar ik kan het mis hebben hoor.
Je bent lievquote:Op maandag 19 september 2005 20:23 schreef MrDoegewoon het volgende:
Ik heb jaren m'n best gedaan om goed Nederlands te leren, en het is gewoon niet gelukt (ja als ik me heel erg concentreer op stuk tekst)
Dan moet het niet zo moeilijk zijn om wat cijfers te posten waaruit het verband tussen religie en criminaliteit blijkt.quote:Op maandag 19 september 2005 20:58 schreef GewoneMan het volgende:
dan heb je pak hem beet 2000 topics in nieuws gemist, jaren geen krant gelezen en ook het nieuws op TV al jaren gemist.
Trostquote:Op maandag 19 september 2005 20:30 schreef MrDoegewoon het volgende:
Laat ook maar, ik kan je wel helemaal de tyfus in schelden (want die post hiervoor begin je al met drol enzv) maar dat ben je denk ik niet waard, blijf maar lekker trost op jezelf omdat je wel goed Nederlands kan.
idd eitjequote:Op maandag 19 september 2005 21:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan moet het niet zo moeilijk zijn om wat cijfers te posten waaruit het verband tussen religie en criminaliteit blijkt.
heb je ook nog wat zinnigs te melden ? een simpele typo herstellenquote:
Ik vroeg om cijfers omtrent religie en criminaliteit. In dat rapport dat je plaatst kom ik het woord islam of moslim nergens tegen maar misschien kan je er even bij helpen?quote:Op maandag 19 september 2005 21:16 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
idd eitje![]()
en vergelijk het even met de bevolking allochtoon en autochtoon. dan zul je zien dat het verschil enorm is. tevens kan ik je melden dat je dezelfde cijfers ziet als ze niet nog erger zijn in bljf van mijn lijf huizen en dat met de kanttekening dat velen geen aangifte durven of kunnen doen omdat ze geen idee hebben wat ze moeten doen of waar ze moeten zijn.
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)vancriminaliteit.pdf
Haha, Nederlanders met een eigen mening. De meeste Nederlanders weten niet eens waarom ze anti-moslim zijn. Ze haten ze allemaal, behalve hun islamitische buurman, dat is de enige normale.quote:Op maandag 19 september 2005 21:18 schreef longinus het volgende:
Ik denk dat nederlanders het zat zijn om politiek korrekt te praten en nu hun mening geven.
sorry had niet echt rekening gehouden met jouw beperkte denk vermogen. mijn nederige excusesquote:Op maandag 19 september 2005 21:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vroeg om cijfers omtrent religie en criminaliteit. In dat rapport dat je plaatst kom ik het woord islam of moslim nergens tegen maar misschien kan je er even bij helpen?
Je kunt ook de conclusie trekken dat mensen met rijbewijs b oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken. Ik bedoel, wat is je punt ?quote:Op maandag 19 september 2005 21:27 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
sorry had niet echt rekening gehouden met jouw beperkte denk vermogen. mijn nederige excuses![]()
kijk naar de cijfers en dan zie je dat de bevolking die over het algemeen vrijwel allemaal moslim zijn het hoogst scoren.
Nogmaals: waar zie je dat dan staan? Ik kom het woord moslim niet tegen en moet dus constateren dat je geen bron hebt waarin de link tussen moslims en criminaliteit wordt belicht.quote:Op maandag 19 september 2005 21:27 schreef GewoneMan het volgende:
kijk naar de cijfers en dan zie je dat de bevolking die over het algemeen vrijwel allemaal moslim zijn het hoogst scoren.
ach ja het zegt meer over jouw beperking dan over de cijfersquote:Op maandag 19 september 2005 21:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Nogmaals: waar zie je dat dan staan? Ik kom het woord moslim niet tegen en moet dus constateren dat je geen bron hebt waarin de link tussen moslims en criminaliteit wordt belicht.
Jammer voor je![]()
Theo haha dat was maar 1 persoon, niet echt een aanslag eerder een politieke moord. In Spanje is zowat een station opgeblazen en de mensen daar zijn minder anti moslim dan Nederland, zij weten het nog beter te relativeren dan de gemiddelde Nederlander. In Engeland, Nederland en andere West Europese landen is tolerantie ver te zoeken. Dan kunnen ze nog wat leren van landen die dagelijks met terreur te maken hebben zoals bijv India.quote:Op maandag 19 september 2005 20:02 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Theo vergeten?
Er zijn kerken in de fik gestoken (oke ook moskeeën) hier waren de ruiten van de kerken steeds ingegooid, uit onderzoek bleken het moslim jongeren, de politie had geen direct bewijs maar sprak de jeugd er wel op aan, de politie kreeg een grote bek en waren racisten, 2 weken later worden die gasten op heterdaad betrapt door politie...
Daarnaast zijn er in Amsterdam Joden weg gepest, Homo's in elkaar geslagen, Nederland is wel tolerant hoor, tegen mensen die zelf ook tolerant zijn
is dat zo ? cijfers aubquote:Op maandag 19 september 2005 21:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kunt ook de conclusie trekken dat mensen met rijbewijs b oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken. Ik bedoel, wat is je punt ?
Heb je dan een onderzoek waaruit blijkt dat er een link tussen geloof en criminaliteit is ? Je zit fijn je eigen conclusies te trekken, je goed recht, maar doe dan niet alsof een ander gekke lotje is.quote:Op maandag 19 september 2005 21:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ach ja het zegt meer over jouw beperking dan over de cijfers
Mensen met rijbewijs b staan ook aan de top. En waarom zou ik het moeten onderbouwen ? Ik kan prima lezen wat voor ongefundeerde uitspraken je doet.quote:Op maandag 19 september 2005 21:37 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
is dat zo ? cijfers aub![]()
mijn punt is dat moslims aan de top staan als het om criminaliteit in nederland gaat. maar lezen is blijkbaar erg moeilijk![]()
quote:Op maandag 19 september 2005 21:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
kom kom als je durft te ontkennen dat die groeperingen voor VERREWEG het allergrootste gedeelte moslim zijn dan ben je of aan het liegen of je wil de feiten niet zien. en dan is het niet vreemd dat je niet voor vol wordt aangezienquote:Op maandag 19 september 2005 21:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Heb je dan een onderzoek waaruit blijkt dat er een link tussen geloof en criminaliteit is ? Je zit fijn je eigen conclusies te trekken, je goed recht, maar doe dan niet alsof een ander gekke lotje is.
leer inhoudelijk lezen daarna praten we verderquote:Op maandag 19 september 2005 21:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat nou beperking.
Je doet nogal boude uitspraken dus het is beter die even te onderbouwen en dat laat je tot nu toe achterwege.
Waar staat dat nou over moslims????
Doe link bestaat er hopelijk ook niet. Feit is wel dat veel misdaden op naam van minderheden staan die hun roots in moslimlanden hebben. Daarmee zijn lang niet alle moslims crimineel, maar je kop in het zand steken en iets compleet ontkennen is ook geen oplossing.quote:Op maandag 19 september 2005 21:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Nogmaals: waar zie je dat dan staan? Ik kom het woord moslim niet tegen en moet dus constateren dat je geen bron hebt waarin de link tussen moslims en criminaliteit wordt belicht.
Jammer voor je![]()
De vraag was gewoon : wat heeft het geloof ermee te maken ? Waarom dat als kenmerkend zien, en niet het hebben van rijbewijs b, een kunstgebit of het 3 keer per dag tandenpoetsen ? Kennelijk kan je het onderbouwen, je lijkt nogal overtuigd van je enorme inzicht in statistiek en het conclusie trekken uit rapporten waar het door jou genoemde kenmerk niet eens in voorkomt. Heb je criminologie gestudeerd dat je dit allemaal weet, dan kun je het vast onderbouwen. Of zit je gewoon maar wat in de ruimte te lullen, omdat je eenmaal wat minder gesteld bent op moslims. Ik denk het laatste, en met jou veel meer Nederlanders.quote:Op maandag 19 september 2005 21:42 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
kom kom als je durft te ontkennen dat die groeperingen voor VERREWEG het allergrootste gedeelte moslim zijn dan ben je of aan het liegen of je wil de feiten niet zien. en dan is het niet vreemd dat je niet voor vol wordt aangezien![]()
maw ja moslims zijn zwaar over vertegenwoordigd in misdaad, mishandeling enz enz enz
Zwaktebod.quote:Op maandag 19 september 2005 21:43 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
leer inhoudelijk lezen daarna praten we verder![]()
Ik zie vooral statistieken die iets zeggen over autochtonen en allochtonen. En niet over geloof.quote:Op maandag 19 september 2005 21:47 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Doe link bestaat er hopelijk ook niet. Feit is wel dat veel misdaden op naam van minderheden staan die hun roots in moslimlanden hebben. Daarmee zijn lang niet alle moslims crimineel, maar je kop in het zand steken en iets compleet ontkennen is ook geen oplossing.
Ik heb nogal wat Turkse vrienden die zich vreselijk ergeren aan zowel de media als bepaalde jongeren die het voor de welwillende moslim bemoeilijken.
wat dacht je van de fatwa`s (ofzoiets) dat moslims nederland mochten uitzuigen, bestelen en bedriegen enz enz. ??? van de ven heeft daar bepaalde moslims het "recht" gegeven ze misdaden te laten plegen. dit in naam van allahquote:Op maandag 19 september 2005 21:47 schreef gelly het volgende:
[..]
De vraag was gewoon : wat heeft het geloof ermee te maken ? Waarom dat als kenmerkend zien, en niet het hebben van rijbewijs b, een kunstgebit of het 3 keer per dag tandenpoetsen ? Kennelijk kan je het onderbouwen, je lijkt nogal overtuigd van je enorme inzicht in statistiek en het conclusie trekken uit rapporten waar het door jou genoemde kenmerk niet eens in voorkomt. Heb je criminologie gestudeerd dat je dit allemaal weet, dan kun je het vast onderbouwen. Of zit je gewoon maar wat in de ruimte te lullen, omdat je eenmaal wat minder gesteld bent op moslims. Ik denk het laatste, en met jou veel meer Nederlanders.
ga jij hier nu beweren dat de top in het lijstje niet voornamelijk moslim zijn ? JA of NEE antwoord graagquote:Op maandag 19 september 2005 21:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie vooral statistieken die iets zeggen over autochtonen en allochtonen. En niet over geloof.
Er staat niet bij of mensen katholiek of moslim zijn en ook is er geen enkele aanwijzing dat het geloof iets met criminaliteit te maken zou hebben.
in andere gevallen wel dusquote:Dat is mijn punt: de islam wordt overal aan de haren bijgesleept, en in dit geval is het echt nonsens.
Ik denk dat de houding van Nederlanders ten opzichte van moslims veroorzaakt wordt door het gedrag van deze zelfde moslims. Denk je ook niet?quote:Op maandag 19 september 2005 22:02 schreef Meki het volgende:
hierbij bewijzen Nederlanders hoe ze zich gedragen
het term racistisch komt steeds verder bij Nederlanders
schandelijk dat Nederlanders zo denken
Moeten wij ook Nederlanders haten toen volkert iemand doodschoot ???????
en zij zijn zo dom dat ze de media gelovenquote:Op maandag 19 september 2005 22:05 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik denk dat de houding van Nederlanders ten opzichte van moslims veroorzaakt wordt door het gedrag van deze zelfde moslims. Denk je ook niet?
De dijkverzakking in de mentaliteit van nederlanders ten opzichte van allochtonen vond eerder plaats ondanks de media dan dankzij de media.quote:Op maandag 19 september 2005 22:07 schreef Meki het volgende:
[..]
en zij zijn zo dom dat ze de media geloven
Nederlanders kunnen geen onderscheid maken tussen criminelen en niet-criminelen
en Allochtonen willen ook geen last van Londsdalersquote:Op maandag 19 september 2005 22:09 schreef Tarak het volgende:
[..]
De dijkverzakking in de mentaliteit van nederlanders ten opzichte van allochtonen vond eerder plaats ondanks de media dan dankzij de media.
Nederlanders willen op geen enkele manier last hebben van anderen. En geef ze eens ongelijk.
Ben het met je eens dat de Islam ten onrechte overal bijgetrokken wordt. Toch blijkt uit de statistieken wel dat bepaalde groepen ,waarvan je mag aannemen dat islamitisch zijn, oververtegenwoordigt zijn.quote:Op maandag 19 september 2005 21:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie vooral statistieken die iets zeggen over autochtonen en allochtonen. En niet over geloof.
Er staat niet bij of mensen katholiek of moslim zijn en ook is er geen enkele aanwijzing dat het geloof iets met criminaliteit te maken zou hebben.
Dat is mijn punt: de islam wordt overal aan de haren bijgesleept, en in dit geval is het echt nonsens.
Er staat A) nergens dat het moslims zijn B) ook al zouden het moslims zijn (even voor het gemak jouw ongefundeerde uitspraak als "waarheid" nemen dus), dan staan Antillianen en Surinamers relatief gezien bovenaan de statistieken, en dat zijn nu geen moslims (om jouw denkwijze eens na te bootsen).quote:Op maandag 19 september 2005 22:00 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ga jij hier nu beweren dat de top in het lijstje niet voornamelijk moslim zijn ? JA of NEE antwoord graag
[..]
in andere gevallen wel dus![]()
maar geloof me ook in dit geval is het alles behalve nonsens, jij wil het niet zien dat is weer wat anders
Ja, je mag aannemen dat ze islamitisch zijn. De vraag was echter wat het verband tussen geloof en criminaliteit is. Mensen hebben een hekel aan islamieten omdat ze crimineler zijn blijkbaar. Toch is dat nooit wetenschappelijk ondebouwd. Het zou wat realistischer zijn als mensen een hekel hadden aan mensen uit de sociale onderklasse, want daar hebben we het in feite over bij criminelen. Autochtoon en allochtoon.quote:Op maandag 19 september 2005 22:12 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat de Islam ten onrechte overal bijgetrokken wordt. Toch blijkt uit de statistieken wel dat bepaalde groepen ,waarvan je mag aannemen dat islamitisch zijn, oververtegenwoordigt zijn.
In mijn ogen zijn de meeste echte moslims (niet de extremisten) normale deelnemers aan onze maatschappij. Maar je hoeft je ogen niet te sluiten voor een groep die uit dezelfde hoek komt en veel problemen veroorzaakt. Juist door een aanpak van deze ontspoorde gasten kun je de moslims een beter imago bezorgen. Zo lang mensen het probleem bagataliseren zullen veel mensen alle moslims op bepaalde zaken aankijken. Dat dit onterecht is doet er niet toe, het is gewoon de realiteit.
WOII vergelijking is oké, olé, olé.quote:Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Deadre het volgende:
Ben niet verbaast over de poll. de Hollanders waren immers tijdens de WOII ook heel vijandig tegenover o.a Joden en homo's![]()
Nee, wat is het gedrag van "de moslim". Is dat die van de kutmarokkaan op straat of die van de collega bij je op je werk die totaal niets fouts doet. Jij neemt de foute standaard en dus ben jij verantwoordelijk voor je eigen mening en is die mening zelf ook niet "veroorzaakt" door "de moslim" maar door jezelf.quote:Op maandag 19 september 2005 22:05 schreef Tarak het volgende:
Ik denk dat de houding van Nederlanders ten opzichte van moslims veroorzaakt wordt door het gedrag van deze zelfde moslims. Denk je ook niet?
Gelukkig komt dat in elke samenleving ongeacht ras, religie of wat dan ook voor.quote:Als er iets racistisch is, is het wel alleen te trouwen met mensen (het liefst neef of nicht) uit het land van herkomst. En mensen uit de eigen gemeenschap die dat niet doen te verwijten dat ze een "slegte vrouw / man" zijn of "hoer" zijn.
Hier ben ik volledig met je eens. Is iets wat veel Turkse vrienden volledig bevestigen. Dit probleem wordt door Turken binnen hun eigen gemeenschap ook zeker onderkent, maar omwege van hun trots zullen ze publiek niet snel stelling nemen tegen bepaalde jongeren van Turkse-komaf.quote:Op maandag 19 september 2005 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Veelal niet praktiserende marokkanen en turken gaan de criminaliteit in, die bestaat veelal uit de 2e generatie (die een stuk minder praktiserend is). Als je kijkt naar de 1e generatie (criminaliteit dus onder de gastarbeiders van de jaren 60/70) die juist wel praktiserend moslim waren, zal je denk ik een behoorlijk verschil zien.
Maar dat die andere mensen zo denken is mijnsinsziens HUN verantwoordelijkheid. Daar moet je niet andere moslims mee lastig vallen.quote:Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Pracissor het volgende:
Het probleem is dat mensen die hufterig/crimineel/provocerend zijn zichzelf vaak moslim noemen. Daardoor denken andere mensen dus dat het moslim zijn gelijk staat aan 'hufterig/crimineel/provocerend' gedrag.
idd, maar het probleem is dat die 'kutmarokkanen' zichzelf wel als moslim identificeren en dat zelfs vaak aggresief uitdragen.quote:Op maandag 19 september 2005 22:16 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, wat is het gedrag van "de moslim". Is dat die van de kutmarokkaan op straat of die van de collega bij je op je werk die totaal niets fouts doet. Jij neemt de foute standaard en dus ben jij verantwoordelijk voor je eigen mening en is die mening zelf ook niet "veroorzaakt" door "de moslim" maar door jezelf.
'De Hollanders' , 'De Marokkanen' , 'De Ghanezen' .....quote:Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Deadre het volgende:
Ben niet verbaast over de poll. de Hollanders waren immers tijdens de WOII ook heel vijandig tegenover o.a Joden en homo's![]()
en nu over Moslimsquote:Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Deadre het volgende:
Antillianen scoren hoog op de criminaliteitsladders. Suri's vielen dacht ik wel mee. Het SCP stelde onlangs nog voor Suri's niet langer als minderheidsgroepering te beschouwen omdat ze in gedrag te weinig afweken van nederlandse patronen. En Paul Schnabel hecht weinig waarde aan politiek correct zijn.quote:Op maandag 19 september 2005 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er staat A) nergens dat het moslims zijn B) ook al zouden het moslims zijn (even voor het gemak jouw ongefundeerde uitspraak als "waarheid" nemen dus), dan staan Antillianen en Surinamers relatief gezien bovenaan de statistieken, en dat zijn nu geen moslims (om jouw denkwijze eens na te bootsen).
Veelal niet praktiserende marokkanen en turken gaan de criminaliteit in, die bestaat veelal uit de 2e generatie (die een stuk minder praktiserend is). Als je kijkt naar de 1e generatie (criminaliteit dus onder de gastarbeiders van de jaren 60/70) die juist wel praktiserend moslim waren, zal je denk ik een behoorlijk verschil zien.
Nou, kutmarokkaantjes zelf dragen het moslim zijn niet aggressief uit. TENZIJ ze erdoor in de publiciteit zouden kunnen komen (bijv bij demonstraties). kutmarokkaantjes gedragen zich sowiezo agessief, die identificatie met het moslim zijn is voor hun een soort provocatie.quote:Op maandag 19 september 2005 22:18 schreef Pracissor het volgende:
[..]
idd, maar het probleem is dat die 'kutmarokkanen' zichzelf wel als moslim identificeren en dat zelfs vaak aggresief uitdragen.
Mja, evenals hooligans die zich met clubs identificeren of extremisten van welke soort ook een stroming of ideaal misbruiken. Gek genoeg kunnen Nederlanders dan vaak wel onderscheid maken tussen malloten en den braave medemensch.quote:Op maandag 19 september 2005 22:18 schreef Pracissor het volgende:
[..]
idd, maar het probleem is dat die 'kutmarokkanen' zichzelf wel als moslim identificeren en dat zelfs vaak aggresief uitdragen.
Hoe bedoel je lastigvallen?quote:Op maandag 19 september 2005 22:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dat die andere mensen zo denken is mijnsinsziens HUN verantwoordelijkheid. Daar moet je niet andere moslims mee lastig vallen.
Er zijn nog veel meer hufterige/criminele/provocerende mensen die zichzelf níet moslim noemen, maar die komen nooit als wapenfeit aan bod in dit soort discussies.... Of kunnen eigenlijk niet als wapenfeit aan bod komen, omdat ze dan geen handig instrumentarium vormen in een drogredenering.quote:Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Pracissor het volgende:
Het probleem is dat mensen die hufterig/crimineel/provocerend zijn zichzelf vaak moslim noemen. Daardoor denken andere mensen dus dat het moslim zijn gelijk staat aan 'hufterig/crimineel/provocerend' gedrag.
misschien. maar de cijfers die te zien zijn in het rapport (zie eerder dit topic) zijn vrij duidelijk.quote:Op maandag 19 september 2005 22:07 schreef Meki het volgende:
[..]
en zij zijn zo dom dat ze de media geloven
Nederlanders kunnen geen onderscheid maken tussen criminelen en niet-criminelen
Ik had geen idee dat vrouwelijke allochtonen 2x vaker in de fout gaan, vergeleken met de autochtoonse vrouwen.quote:autochtoon totaal: 0,9% mannen: 1,6% vrouwen: 0,3%
allochtoon totaal: 2,2% mannen: 3,8% vrouwen: 0,7%
Je bent nu zelf enorm racistisch bezig.... Alles moet maar naar jullie wens, alles moet maar gebeuren en in Nederland doen we dat nou eenmaal niet.quote:Op maandag 19 september 2005 22:12 schreef Meki het volgende:
[..]
en Allochtonen willen ook geen last van Londsdalers
ik liep afgelopen zondag in Venlo ik zag alleen kale koppen
criminaliteit zie je overal maar Nederlanders hebben een grote oog bij criminaliteit van Moslims . dat weet jij en ik ook
Hooligans manifesteren zichzelf als 'hooligans'. Daarom is er ook veel aversie tegen 'hooligans' en zelfs 'supporters'. Zij identificeren zich net als criminele marokkaantjes met een bepaalde sub-cultuur, die hufterige nederlanders met de 'hooligans', de marokkaantjes met 'moslims'.quote:Op maandag 19 september 2005 22:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Mja, evenals hooligans die zich met clubs identificeren of extremisten van welke soort ook een stroming of ideaal misbruiken. Gek genoeg kunnen Nederlanders dan vaak wel onderscheid maken tussen malloten en den braave medemensch.
geen wens als iedereen maar gelijk behandelt wordquote:Op maandag 19 september 2005 22:21 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Je bent nu zelf enorm racistisch bezig.... Alles moet maar naar jullie wens, alles moet maar gebeuren en in Nederland doen we dat nou eenmaal niet.
Allemaal leuk en aardig, maar dit weerlegt niet mijn argument natuurlijk. Antillianen en Surinamen nemen relatief gezien plek 1 en 2 in de criminaliteitsladder, je mag aannemen dat het geen moslims zijn, eerder christelijk. En nu?quote:Op maandag 19 september 2005 22:19 schreef Tarak het volgende:
[..]
Antillianen scoren hoog op de criminaliteitsladders. Suri's vielen dacht ik wel mee. Het SCP stelde onlangs nog voor Suri's niet langer als minderheidsgroepering te beschouwen omdat ze in gedrag te weinig afweken van nederlandse patronen. En Paul Schnabel hecht weinig waarde aan politiek correct zijn.
Verschil tussen Antillianen en Surinamers is dat je de vrouwen ook tegenkomt in het uitgaansleven en dat er serieuze relaties ontstaan tussen Antillianen, Suri's en autochtonen. Marokkanen en vooral Turken zonderen zich veel meer af. Door het dragen van een hoofddoek, creeeren die vrouwen ook doelbewust een barriere. Als je niet met elkaar trouwt, wordt het nooit wat met de integratie.
Het onderwerp is dat Nederlanders zo anti-moslim zijn, vriend...quote:Op maandag 19 september 2005 22:20 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Er zijn nog veel meer hufterige/criminele/provocerende mensen die zichzelf níet moslim noemen, maar die komen nooit als wapenfeit aan bod in dit soort discussies.... Of kunnen eigenlijk niet als wapenfeit aan bod komen, omdat ze dan geen handig instrumentarium vormen in een drogredenering.
is dat nog dan terecht om negatief te zijn op ALLE moslimsquote:Op maandag 19 september 2005 22:21 schreef SlimShady het volgende:
[..]
misschien. maar de cijfers die te zien zijn in het rapport (zie eerder dit topic) zijn vrij duidelijk.
[..]
Ik had geen idee dat vrouwelijke allochtonen 2x vaker in de fout gaan, vergeleken met de autochtoonse vrouwen.
Ja, maar dat ze een vertekend beeld hebben is mijnsinsziens ook een eigen verantwoordelijkheid. Je mag van een rationeel mens verwachten dat deze nuances maakt nietwaar? Als je deze nuances niet kan maken ben je mijnsinsziens niet rationeel denkend.quote:Op maandag 19 september 2005 22:20 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Hoe bedoel je lastigvallen?![]()
De OP gaat erover dat Nederlanders het meeste anti-moslim zijn, aangezien zij een vertekend beeld hebben van moslims (door zelfbenoemde 'moslims') kan je dat hun ook niet zo erg kwalijk nemen dat ze negatieve gedachtes hebben bij 'moslims'.
En dat gebeurd ook gewoon in Nederland, maar zodra een Marokaan een baan misloopt is het al gelijk dat de baas van de bedrijf wel een racist zou zijn.quote:Op maandag 19 september 2005 22:23 schreef Meki het volgende:
[..]
geen wens als iedereen maar gelijk behandelt word
Jij bent zelf weer generaliserend bezig.quote:Op maandag 19 september 2005 22:21 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Je bent nu zelf enorm racistisch bezig.... Alles moet maar naar jullie wens, alles moet maar gebeuren en in Nederland doen we dat nou eenmaal niet.
Het verschil is dus nogmaals dat zij zichzelf niet naar buiten manifesteren als 'christenen'. Maar eerder als 'gangsters' of wat dan ook, Nederlanders krijgen een vertekend beeld van moslims omdat hufterige marokkanen zichzelf wel als 'moslim' beschouwen en dit ook vaak sterk naar buiten dragen.quote:Op maandag 19 september 2005 22:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dit weerlegt niet mijn argument natuurlijk. Antillianen en Surinamen nemen relatief gezien plek 1 en 2 in de criminaliteitsladder, je mag aannemen dat het geen moslims zijn, eerder christelijk. En nu?
Uiteraard. Maar dat is de massa nooit, die heeft geen zin om daarover na te denken. En dat geldt dus blijkbaar voor elk volk, zie Turkije waar het hoogste percentage ter wereld negatief over christenen denkt, om maar niet te spreken over de islamitische landen hoe die over joden denken. (en de moslims hier in nederland over joden)quote:Op maandag 19 september 2005 22:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar dat ze een vertekend beeld hebben is mijnsinsziens ook een eigen verantwoordelijkheid. Je mag van een rationeel mens verwachten dat deze nuances maakt nietwaar? Als je deze nuances niet kan maken ben je mijnsinsziens niet rationeel denkend.
Dat mag je aannemen maar je mag ook aannemen dat ze gemiddeld vaker zwart haar hebben. Is er dan een verband met dat zwarte haar? Ik zie dat er een bepaalde groep is oververtegenwoordigd maar ik zie niet in wat het geloof er mee te maken heeft. Het is ook maar de vraag in hoeverre de mensen waar het om gaat gelovig zijn. Ik vind dat we zorgvuldig moeten zijn in het benoemen van zaken en het leggen van verbanden.quote:Op maandag 19 september 2005 22:12 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat de Islam ten onrechte overal bijgetrokken wordt. Toch blijkt uit de statistieken wel dat bepaalde groepen ,waarvan je mag aannemen dat islamitisch zijn, oververtegenwoordigt zijn.[/b]
Je zult dan toch moeten weten wat juist het verband is tussen het geloof en de daden. Daar zie ik tot nu toe weinig informatie over. Volgens mij zijn er hele andere causale verbanden die meer te maken hebben met cultuur, familie, immigratie, sociale omstandigheden, groepsgedrag etc.quote:In mijn ogen zijn de meeste echte moslims (niet de extremisten) normale deelnemers aan onze maatschappij. Maar je hoeft je ogen niet te sluiten voor een groep die uit dezelfde hoek komt en veel problemen veroorzaakt. Juist door een aanpak van deze ontspoorde gasten kun je de moslims een beter imago bezorgen. Zo lang mensen het probleem bagataliseren zullen veel mensen alle moslims op bepaalde zaken aankijken. Dat dit onterecht is doet er niet toe, het is gewoon de realiteit.
Tis gewoon een reden waarom wij Nederlanders jullie zo zouden haten, ik persoonlijk merk trouwens weinig van de haart richten moslims om heen, en heb ook zeker geen hekel aan ze. Vind een kleine groep wel wat moeilijk doen als het gaat om de Westerse maatschapij.quote:Op maandag 19 september 2005 22:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij bent zelf weer generaliserend bezig.
Pot....Ketel.
Die dikke grote zilveren kruizen vallen anders aardig vaak op. De hufterige marokkaantjes heb ik tijdens het beroven van een telefoon of het stelen van een auto of het slaan van een persoon op straat nooit allahu ackbar, of "in naam van mijn geloof" horen roepen.quote:Op maandag 19 september 2005 22:27 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Het verschil is dus nogmaals dat zij zichzelf niet naar buiten manifesteren als 'christenen'. Maar eerder als 'gangsters' of wat dan ook, Nederlanders krijgen een vertekend beeld van moslims omdat hufterige marokkanen zichzelf wel als 'moslim' beschouwen en dit ook vaak sterk naar buiten dragen.
En jij roept meteen dat dat absoluut niet zo is. Dat is dus precies hetzelfde.quote:Op maandag 19 september 2005 22:25 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
En dat gebeurd ook gewoon in Nederland, maar zodra een Marokaan een baan misloopt is het al gelijk dat de baas van de bedrijf wel een racist zou zijn.
Opvallend is dat in Libanon (een overwegend Christelijk land) mensen ook erg negatief over joden denken (91%). De link religie valt mijnsinsziens dan alweer weg. Arabisch nationalisme steekt dan wel weer de kop op.quote:Op maandag 19 september 2005 22:29 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dat is de massa nooit, die heeft geen zin om daarover na te denken. En dat geldt dus blijkbaar voor elk volk, zie Turkije waar het hoogste percentage ter wereld negatief over christenen denkt, om maar niet te spreken over de islamitische landen hoe die over joden denken. (en de moslims hier in nederland over joden)
Het blijft overeind staan dat Marokkanen zichzelf veel duidelijker naar buiten toe manifesteren als moslims. Gezien Marokkenen oververtegenwoordigd zijn in de kleine criminaliteit is voor de massa die dus niet kan nuanceren, 1 + 1 = 2. Het is geen excuus maar een verklaring, heb jij een excuus voor de anti-joodse gevoelens onder Marokkanen of andere moslims? Ook die mensen kunnen niet nuanceren, jammer maar waar.quote:Op maandag 19 september 2005 22:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die dikke grote zilveren kruizen vallen anders aardig vaak op. De hufterige marokkaantjes heb ik tijdens het beroven van een telefoon of het stelen van een auto of het slaan van een persoon op straat nooit allahu ackbar, of "in naam van mijn geloof" horen roepen.
In de genoemde statistiek valt op dat voor zowel Turken als Marokkanen geldt (en dat geldt alleen voor deze twee groepen) dat de 2e generatie crimineler is dan de 1e generatie.quote:Op maandag 19 september 2005 22:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dit weerlegt niet mijn argument natuurlijk. Antillianen en Surinamen nemen relatief gezien plek 1 en 2 in de criminaliteitsladder, je mag aannemen dat het geen moslims zijn, eerder christelijk. En nu?
Idd, viel mij ook al op. Maar een land als Indonesie, geen arabisch nationalisme, heeft het ook niet op met joden en het enige verschil met andere landen is dat het wel islamitisch is.quote:Op maandag 19 september 2005 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Opvallend is dat in Libanon (een overwegend Christelijk land) mensen ook erg negatief over joden denken (91%). De link religie valt mijnsinsziens dan alweer weg. Arabisch nationalisme steekt dan wel weer de kop op.
dan ben jij verkeerd bezigquote:Op maandag 19 september 2005 22:30 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Tis gewoon een reden waarom wij Nederlanders jullie zo zouden haten, ik persoonlijk merk trouwens weinig van de haart richten moslims om heen, en heb ook zeker geen hekel aan ze. Vind een kleine groep wel wat moeilijk doen als het gaat om de Westerse maatschapij.
Trouwens jullie laten je helemaal gek maken door de media wbt de Lonsdale jongeren (draag zelf geen Lonsdale, maar luister wel hardcore). Ik heb me 2 weken geleden dan ook echt kwaad gemaakt toen Nova het Thunderdome logo in beeld bracht bij een reportage over racisten (die dat niet eens echt waren). Want heel Lonsdale, Hardcore, Thunderome enzv enzv hebben NIKS met racisme te maken, en waar was Nova toen de hardcore scene een feest tegen racisme hield??
Maar natuurlijk, dat doet echter niets af van de verantwoordelijkheid die ze zelf dragen (zoals ik al eerder zijn). Ik heb net zo'n hekel aan nederlanders die niet kunnen nuanceren als aan marokkanen of joden of turken of wat dan ook die niet kunnen nuanceren.quote:Op maandag 19 september 2005 22:33 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Het blijft overeind staan dat Marokkanen zichzelf veel duidelijker naar buiten toe manifesteren als moslims. Gezien Marokkenen oververtegenwoordigd zijn in de kleine criminaliteit is voor de massa die dus niet kan nuanceren, 1 + 1 = 2. Het is geen excuus maar een verklaring, heb jij een excuus voor de anti-joodse gevoelens onder Marokkanen of andere moslims? Ook die mensen kunnen niet nuanceren, jammer maar waar.
Bij indonesie zou je nog het wahabisme aan kunnen voeren, verkrachtte versie van de Islam, opgezet door Saoedie-arabie, verwikkelt met het arabisch nationalisme en ontwikkelt om (toendertijd) de Ottomanen te verslaan.quote:Op maandag 19 september 2005 22:37 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Idd, viel mij ook al op. Maar een land als Indonesie, geen arabisch nationalisme, heeft het ook niet op met joden en het enige verschil met andere landen is dat het wel islamitisch is.
Uitzondering binnen de landen met een christen(meerderheid) bevolking, moslim-landen zijn minder blij met joden en christenen dan christenen met joden en moslims, dat is toch typisch.
Dat bevestigt toch mijn stelling?quote:Op maandag 19 september 2005 22:34 schreef Tarak het volgende:
[..]
In de genoemde statistiek valt op dat voor zowel Turken als Marokkanen geldt (en dat geldt alleen voor deze twee groepen) dat de 2e generatie crimineler is dan de 1e generatie.
Die verantwoordelijkheid ontkende ik ook niet, maar ik ben blij dat je nu nederlanders, marokkanen etc. gelijktrekt en dat er dus niet de suggestie bestaat dat dit gebaseerd zou zijn op racistische sentimenten.quote:Op maandag 19 september 2005 22:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, dat doet echter niets af van de verantwoordelijkheid die ze zelf dragen (zoals ik al eerder zijn). Ik heb net zo'n hekel aan nederlanders die niet kunnen nuanceren als aan marokkanen of joden of turken of wat dan ook die niet kunnen nuanceren.
Ja, maatje, maar je duidingspoging klopt dus niet....quote:Op maandag 19 september 2005 22:24 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Het onderwerp is dat Nederlanders zo anti-moslim zijn, vriend...![]()
Daar probeer ik dus een verklaring op te geven zonder te zeggen dat deze sentimenten juist zijn.
Dat klopt, deze stroming is vooral de laatste tijd sterk in opkomst in dit voorheen meest gematigde moslim-land van de wereld. Trieste ontwikkelingen overigens, dan is een land als Marokko veel hoopgevender.quote:Op maandag 19 september 2005 22:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bij indonesie zou je nog het wahabisme aan kunnen voeren, verkrachtte versie van de Islam, opgezet door Saoedie-arabie, verwikkelt met het arabisch nationalisme en ontwikkelt om (toendertijd) de Ottomanen te verslaan.
Meldingen zonder onderbouwingen zijn net zo waardevol als een reclamefoldertje in me brievenbus.quote:Op maandag 19 september 2005 22:44 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ja, maatje, maar je duidingspoging klopt dus niet....![]()
Daar probeer ik dus even melding van te maken, zonder te zeggen dat deze sentimenten juist zijn...
Het is inderdaad niet gebaseerd op racistische sentimenten, eerder op onwetendheid of het onvermogen om nuance te maken. Echter wat het gevaar hiervan is, is dat kleine radicale racistische groepen op deze onwetendheid kunnen inspelen en zo een bepaalde groei kunnen forceren. In Nederland is het nog lang niet zo ver, echter er zijn veel voorbeelden waar het fout is gegaan. (Hamas, Al-Quada etc zijn voorbeelden van dit soort groeperingen).quote:Op maandag 19 september 2005 22:42 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid ontkende ik ook niet, maar ik ben blij dat je nu nederlanders, marokkanen etc. gelijktrekt en dat er dus niet de suggestie bestaat dat dit gebaseerd zou zijn op racistische sentimenten.
Ja, maarrrr, de onderbouwing stond al in de post waar je op reageerde, oh ye of little trust in door-to-door-mailings...quote:Op maandag 19 september 2005 22:47 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Meldingen zonder onderbouwingen zijn net zo waardevol als een reclamefoldertje in me brievenbus.![]()
Wederom met je eens. Dit gaat overigens ook op voor 'Londsdale-achtigen'.quote:Op maandag 19 september 2005 22:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet gebaseerd op racistische sentimenten, eerder op onwetendheid of het onvermogen om nuance te maken. Echter wat het gevaar hiervan is, is dat kleine radicale racistische groepen op deze onwetendheid kunnen inspelen en zo een bepaalde groei kunnen forceren. In Nederland is het nog lang niet zo ver, echter er zijn veel voorbeelden waar het fout is gegaan. (Hamas, Al-Quada etc zijn voorbeelden van dit soort groeperingen).
quote:Ja, maarrrr, de onderbouwing stond al in de post waar je op reageerde, oh ye of little trust in door-to-door-mailings...
Of je leest je even in op het topic.quote:Er zijn nog veel meer hufterige/criminele/provocerende mensen die zichzelf níet moslim noemen, maar die komen nooit als wapenfeit aan bod in dit soort discussies.... Of kunnen eigenlijk niet als wapenfeit aan bod komen, omdat ze dan geen handig instrumentarium vormen in een drogredenering.
Daarom zie ik ze elke week op de lijnbaan met een heineken bier of een mixdrankje in hun hand, of een jonko roken in een coffeshop aan de nieuwe binnenweg, en vrouwen 'versieren' voor een sekspartijtje.quote:Op maandag 19 september 2005 22:27 schreef Pracissor het volgende:
[..]
omdat hufterige marokkanen zichzelf wel als 'moslim' beschouwen en dit ook vaak sterk naar buiten dragen.
Precies, op grond van de Koran kan je dit natuurlijk geen moslims noemen. Maar lees daarom de posts van Mutant en mij even door.quote:Op maandag 19 september 2005 23:00 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Daarom zie ik ze elke week op de lijnbaan met een heineken bier of een mixdrankje in hun hand, of een jonko roken in een coffeshop aan de nieuwe binnenweg, en vrouwen 'versieren' voor een sekspartijtje.
Wat een voorbeeldige moslims.![]()
als jij een kutje ziet wil je dan ook eerst de borsten zien om er zeker van te zijn dat het een vrouw is?quote:Op maandag 19 september 2005 21:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Jammer voor je![]()
Op basis van hun gedrag zouden ze idd geen goede moslims zijn. Ik geloof overigens ook niet dat deze gasten de trouwe bezoekers van de lokale moskee zijn ... Gelegenheidsmoslims zijn het!quote:Op maandag 19 september 2005 23:02 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Precies, op grond van de Koran kan je dit natuurlijk geen moslims noemen. Maar lees daarom de posts van Mutant en mij even door.
quote:Op maandag 19 september 2005 23:05 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
als jij een kutje ziet wil je dan ook eerst de borsten zien om er zeker van te zijn dat het een vrouw is?
sch, deze discussie hebben wij ook al een jaar geleden gevoerd. Er is een rapport van het SCP waarin afkomst vermeld staat bij misdaadcijfers. En ja, afkomst is geen religie maar het is een beetje onzin om aan te nemen dat als het merendeel marokkaans is, daarvan een minderheid moslim is.quote:Op maandag 19 september 2005 19:25 schreef SCH het volgende:
Heb jij cijfers waaruit blijkt dat moslims voor criminaliteit en andere ellende zorgen? Voor zover ik weet houdt de politie geen religie bij maar ik kan het mis hebben hoor.
Nee, dat is geen onzin. Wat weten we nou over het geloof van die jongens? Waarom zou je daar een verband mee leggen als je er niks over weet? Je moet de gegevens gebruiken die relevant zijn e niet die veel mensen blijkbaar wenselijk vinden om te gebruiken.quote:Op maandag 19 september 2005 23:09 schreef evert het volgende:
[..]
sch, deze discussie hebben wij ook al een jaar geleden gevoerd. Er is een rapport van het SCP waarin afkomst vermeld staat bij misdaadcijfers. En ja, afkomst is geen religie maar het is een beetje onzin om aan te nemen dat als het merendeel marokkaans is, daarvan een minderheid moslim is.
hoe groot zijn deze groepen en in welk opzicht hebben de gewone mensen er last van?quote:Op maandag 19 september 2005 22:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad een grote schande. Stelletje kneuzerige boeren hier.quote:Op maandag 19 september 2005 23:14 schreef Meki het volgende:
ik zou me schamen als Nederlander dat 1 op de 2 Nederlanders Moslims haat
waarom eigenlijk zou het niet weten
Er bestaat in de sociologie ook nog zoiets als sociale status en immigrantenschap; dat criminele statistieken uitwijzen dat er momenteel veel Marokkannen (en dus Moslims) gevangen zitten, wil dus niet zeggen dat bepaalde mensen die een bepaald geloof aanhangen crimineler van inborst zijn.quote:Op maandag 19 september 2005 23:09 schreef evert het volgende:
[..]
sch, deze discussie hebben wij ook al een jaar geleden gevoerd. Er is een rapport van het SCP waarin afkomst vermeld staat bij misdaadcijfers. En ja, afkomst is geen religie maar het is een beetje onzin om aan te nemen dat als het merendeel marokkaans is, daarvan een minderheid moslim is.
ik schaam me er absoluut niet voor.quote:Op maandag 19 september 2005 23:14 schreef Meki het volgende:
ik zou me schamen als Nederlander dat 1 op de 2 Nederlanders Moslims haat
waarom eigenlijk zou het niet weten
wat zou jou antwoord zijn als wij alle Moslims / allochtonen allemaal afkeren van Nederlanders en ze gaan haten '????quote:Op maandag 19 september 2005 23:17 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
ik schaam me er absoluut niet voor.
in mijn mileu krijg ik er toch niet veel mee te maken.
verbaast me trouwens wel dat heel veel mensen de laatste tijd een onzettende hekel aan moslims krijgen.
een vriendin die het altijd opnam voor moslims is sinds ze in de stad woont behoorlijk haatdragend tegenover die groep geworden....rara hoe kan dat?
quote:Op maandag 19 september 2005 23:16 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Inderdaad een grote schande. Stelletje kneuzerige boeren hier.
Dit soort reacties koop je ook niets voor.quote:Op maandag 19 september 2005 23:16 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Inderdaad een grote schande. Stelletje kneuzerige boeren hier.
ik denk dat je dan binnen afzienbare tijd weer geiten zit te hoeden in een of ander gebergte!quote:Op maandag 19 september 2005 23:20 schreef Meki het volgende:
[..]
wat zou jou antwoord zijn als wij alle Moslims / allochtonen allemaal afkeren van Nederlanders en ze gaan haten '????
Omdat ze nu veel met criminele allochtonen te maken krijgt en niet zo snugger is onderscheid te maken tussen hen en normale moslims vermoed ik.quote:Op maandag 19 september 2005 23:17 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
ik schaam me er absoluut niet voor.
in mijn mileu krijg ik er toch niet veel mee te maken.
verbaast me trouwens wel dat heel veel mensen de laatste tijd een onzettende hekel aan moslims krijgen.
een vriendin die het altijd opnam voor moslims is sinds ze in de stad woont behoorlijk haatdragend tegenover die groep geworden....rara hoe kan dat?
naja, ze studeerd rechten dus ze zal wel meer kennis hebben van wat onze moslim vriendjes uitvreten allemaal door de jurispredentiequote:Op maandag 19 september 2005 23:22 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Omdat ze nu veel met criminele allochtonen te maken krijgt en niet zo snugger is onderscheid te maken tussen hen en normale moslims vermoed ik.
Als goed opgeleide mensen niet eens onderscheid kunnen maken tussen criminele allochtonen en moslims in het algemeen en dan een hekel aan moslims krijgen, is het allemaal nog heel veel triester dan ik dacht hier.quote:Op maandag 19 september 2005 23:24 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
naja, ze studeerd rechten dus ze zal wel meer kennis hebben van wat onze moslim vriendjes uitvreten allemaal door de jurispredentie
gaan we verder ? niet te persoonlijk ??quote:Op maandag 19 september 2005 23:22 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
ik denk dat je dan binnen afzienbare tijd weer geiten zit te hoeden in een of ander gebergte!
trouwens mensen als jou, BSB, meh7 en mutant01 maken het er nou niet bepaald beter op voor de moslims. denk dat jullie juist haat zaaien met je achterlijke gedoe hier!
en dan die irritante filmpjes van de meki-shop. irritant kutkind was wat het eerste in me te binnen schoot...
Sorry, maar dat iemand rechten studeert zegt mij helemaal niets.quote:Op maandag 19 september 2005 23:24 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
naja, ze studeerd rechten dus ze zal wel meer kennis hebben van wat onze moslim vriendjes uitvreten allemaal door de jurispredentie
Pffff. wat een kinderachtig gefrustreerd gedoe hierquote:Op maandag 19 september 2005 23:22 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
ik denk dat je dan binnen afzienbare tijd weer geiten zit te hoeden in een of ander gebergte!
trouwens mensen als jou, BSB, meh7 en mutant01 maken het er nou niet bepaald beter op voor de moslims. denk dat jullie juist haat zaaien met je achterlijke gedoe hier!
en dan die irritante filmpjes van de meki-shop. "irritant kutkind" was wat het eerste in me te binnen schoot...
Behalve dan dat een echte studie er niet in zat.quote:Op maandag 19 september 2005 23:26 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Sorry, maar dat iemand rechten studeert zegt mij helemaal niets.
Hehe, daar ga ik verder niet over oordelen.quote:Op maandag 19 september 2005 23:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Behalve dan dat een echte studie er niet in zat.
dat mag ik al niet meer zeggen van haarquote:Op maandag 19 september 2005 23:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Behalve dan dat een echte studie er niet in zat.
Sorry, maar ik kan mij niet voorstellen dat jij op een hoger niveau actief bent ...quote:Op maandag 19 september 2005 23:29 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
dat mag ik al niet meer zeggen van haar![]()
ik haat niet alle moslim maar aangezien alevieten maar een klein percentage van de soorten moslims uitmaakt hat ik er wel veel ja. net zo goed dat ik refo's haat maar die zijn over het algemeen niet agressief...quote:Op maandag 19 september 2005 23:26 schreef Meki het volgende:
[..]
gaan we verder ? niet te persoonlijk ??
geef jij nou ons het schuld van haat zaaien
jij gaf het toe jij haat Moslims zonder een goede reden ??
![]()
Wat is hiermee Meki?quote:Op maandag 19 september 2005 23:30 schreef Meki het volgende:
Nederlandse Antillen en Griekenland en Indonesie en Aruba etc.
Zestig jaar geleden nog slavernij?quote:Op maandag 19 september 2005 23:30 schreef Meki het volgende:
weet jij wat Nederlanders 60 jaar geleden hebben uitgeflikt ?
juist ze mishandelen Indonesiers en deden mee aan slaven
Hebben de Nederlanders dan moslims vermoord?quote:wie was er 9 jaar geleden schuldig aan de dood van duizenden moslims??
juist Nederland
of maak dat niet uit , voor dit doe jij je ogen dicht
Kom op zeg. Gaan we zo beginnen ... Zo kunnen we wel even verder gaan. Alhoewel jij mij wel mag uitleggen wat Nederland in Griekenland heeft gedaan. Mijn Russische helft heeft ook geen schuldgevoel n.a.v wandaden uit het verleden.quote:Op maandag 19 september 2005 23:30 schreef Meki het volgende:
wie was er 9 jaar geleden schuldig aan de dood van duizenden moslims??
juist Nederland
Kontkorstje liet een een lijst zien wat Moslims deden en welke landen en liet hem mijn lijst zienquote:Op maandag 19 september 2005 23:33 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Kom op zeg. Gaan we zo beginnen ... Zo kunnen we wel even verder gaan. Alhoewel jij mij wel mag uitleggen wat Nederland in Griekenland heeft gedaan. Mijn Russische helft heeft ook geen schuldgevoel n.a.v wandaden uit het verleden.
ooit iemand gehoord die de politionele acties goedkeurde? ik ken niemand namelijk. volgens mij is er zelfs officieel excuses gemaakt. en dat was 60 jaar geleden. btw armenen...turkije...moslims...genocide...nooit toegegeven!quote:Op maandag 19 september 2005 23:30 schreef Meki het volgende:
wie was er 9 jaar geleden schuldig aan de dood van duizenden moslims??
juist Nederland
voorbeeldquote:Op maandag 19 september 2005 23:33 schreef Tarak het volgende:
[..]
Zestig jaar geleden nog slavernij?
[..]
Hebben de Nederlanders dan moslims vermoord?
in spanje veroorzaken ze ook veel overlast. ze brengen er ook heel veel geld naar toe.quote:Op maandag 19 september 2005 23:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Kontkorstje liet een een lijst zien wat Moslims deden en welke landen en liet hem mijn lijst zien
en trouwens van griekenland daar veroorzaken ned. toeristen veel overlast
Nederlandse toeristen brengen daar voornamelijk veel geld heen. Er zijn idd een paar incidenten geweest, maar de Grieken verwelkomen Nederlanders nog met open armen hoor.quote:Op maandag 19 september 2005 23:35 schreef Meki het volgende:
[..]
en trouwens van griekenland daar veroorzaken ned. toeristen veel overlast
VN had de legertop ook niks mee te makenquote:Op maandag 19 september 2005 23:36 schreef Meki het volgende:
[..]
voorbeeld
ze lieten de oorlogmachines hun gang doorgaan in Bosnie
ik denk net als jou over criminelenquote:Op maandag 19 september 2005 23:36 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
in spanje veroorzaken ze ook veel overlast. ze brengen er ook heel veel geld naar toe.
btw ooit gezien hoe de guarda civil rellende nederlanders aanpakt. wou dat ze dat bij alle rel-moslims deden....
toch zijn het noord-afrikanen die de meeste criminaliteit plegen (waar het gewone volk de meeste last van heeft) en je mag wel aannemen dat ze allemaal tot het moslim geloof behoren of in ieder geval in die cultuur hun roots hebben.quote:Op maandag 19 september 2005 23:38 schreef Meki het volgende:
[..]
ik denk net als jou over criminelen
maar ik onderscheid de goeden en de slechten
ik weet wie goed zijn en wie slecht is
quote:Op maandag 19 september 2005 23:40 schreef KontKorstje het volgende:
feit is meki dat jij nederlanders probeert zwart te maken als dat iedereen racist is.
feit is dat we hier met heel veel culturen leven en nederlanders het niks uitmaakt wat je doet zolang je er anderen niet mee lastig valt!
dat nederlanders een hekel hebben aan moslims komt door het gedrag van die groep.
als ik een vriend zou hebben die bij iedereen over de wc bril pist dan zou de hele vriendengroep er ook een hekel aan krijgen
nee dat zijn geen moslimsquote:Op maandag 19 september 2005 23:41 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
toch zijn het noord-afrikanen die de meeste criminaliteit plegen (waar het gewone volk de meeste last van heeft) en je mag wel aannemen dat ze allemaal tot het moslim geloof behoren of in ieder geval in die cultuur hun roots hebben.
of ga je nu zeiken dat dat geen echte moslims zijn ...
dat is weer het hypocriete van je. als je posts waarin christenen nederlanders iets fout doen... daar geldt de manier van redeneren van jou ook voor?quote:Op maandag 19 september 2005 23:43 schreef Meki het volgende:
[..]
nee dat zijn geen moslims
is volkert een christen ???
quote:Op maandag 19 september 2005 23:45 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
dat is weer het hypocriete van je. als je posts waarin christenen nederlanders iets fout doen... daar geldt de manier van redeneren van jou ook voor?
kijk dit is een voorbeeld van de mentaliteit dat jullie soort helemaal eigen is...ontkennen.
btw je loopt al een geruime tijd te schermen met de naam volkert. dat is al zo lang geleden. zullen we ff oprakelen wat moslims in die tijsspanne allemaal hebben geflikt!
steeds meer Nederlanders beseffen dat ze hun land al kwijt zijn aan de moslim immigranten. Met de hoeveelheid kinderen die moslims krijgen en de import huwelijken kan je bijna over een demographische oorlog spreken.quote:Op maandag 19 september 2005 23:42 schreef Meki het volgende:
het feit is dat Nederlanders geen onderscheid maken tussen de goeden en de slechte
dat moet wel want dat hebben we deze tijd hard nodig
allen tegen de extremisme allen tegen de terreur met moslims samen met Nederlanders samen
zover is het gelukkig nog lang niet. maar er moeten zeker maatregelen komen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 00:25 schreef Scandum het volgende:
[..]
steeds meer Nederlanders beseffen dat ze hun land al kwijt zijn aan de moslim immigranten. Met de hoeveelheid kinderen die moslims krijgen en de import huwelijken kan je bijna over een demographische oorlog spreken.
Ik denk dat het moslim probleem pas echt een probleem word als er een moslim meerderheid is. Het zijn toch deze "onderbuik" gevoelens die meespelen.
Correctie: Nederlanders tegen de terreur, ook de moslims zijn over het algemeen gewoon Nederlanders..quote:Op maandag 19 september 2005 23:42 schreef Meki het volgende:
[..]
het feit is dat Nederlanders geen onderscheid maken tussen de goeden en de slechte
dat moet wel want dat hebben we deze tijd hard nodig
allen tegen de extremisme allen tegen de terreur met moslims samen met Nederlanders samen
feit is dat we moeten weten welke moslims goed zijn en dat kan nog met samen actie voeren tegen terreur![]()
Wrong, bron, CIA World Factbook:quote:Op maandag 19 september 2005 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Opvallend is dat in Libanon (een overwegend Christelijk land) mensen ook erg negatief over joden denken (91%). De link religie valt mijnsinsziens dan alweer weg. Arabisch nationalisme steekt dan wel weer de kop op.
quote:Religions:
Muslim 59.7% (Shi'a, Sunni, Druze, Isma'ilite, Alawite or Nusayri), Christian 39% (Maronite Catholic, Melkite Catholic, Armenian Orthodox, Syrian Catholic, Armenian Catholic, Roman Catholic, Protestant), other 1.3%
note: seventeen religious sects recognized
Het zijn net echte mensen die hollandersquote:Op maandag 19 september 2005 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Doet nogsteeds niet af aan mijn post 91%...opvallend dat er geheel islamitische landen zijn met ruim 98% moslims die dat percentage bij lange na niet halen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 01:12 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Wrong, bron, CIA World Factbook:
[..]
Ik zie jou anders ook niet demonstreren tegen de Tokkies of tegen Lonsdalers, pot-ketel.quote:Op dinsdag 20 september 2005 00:39 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
zover is het gelukkig nog lang niet. maar er moeten zeker maatregelen komen.
wat ik appart vind is dat juist moslims hier niks van willen weten en nog nooit een poot uit hebben gestoken om de gezwellen in hun eigen samenleving aan te pakken. terwijl het JUIST die mensen zijn die hun dat imago geven.
nee ze kruipen liever in de slachtoffer rol dan erkennen dat er iets fout zit in een grote groep van hun samenleving.
of andersom ik heb een lijst gemaakt voor jouquote:Op maandag 19 september 2005 23:45 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
dat is weer het hypocriete van je. als je posts waarin christenen nederlanders iets fout doen... daar geldt de manier van redeneren van jou ook voor?
kijk dit is een voorbeeld van de mentaliteit dat jullie soort helemaal eigen is...ontkennen.
ik ontken helemaal niks , ik geef je een voorbeeld wat nederlanders doen
btw je loopt al een geruime tijd te schermen met de naam volkert. dat is al zo lang geleden. zullen we ff oprakelen wat moslims in die tijsspanne allemaal hebben geflikt!
Weet je wat jij moet doen? Eens leren lezen, en dan voornamelijk de discussie tussen mij en praccisor na-lezen vriend. Misschien leer je er nog wat van.quote:Op maandag 19 september 2005 23:45 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
jammer genoeg begrijpen de anderen dat nietquote:Op dinsdag 20 september 2005 01:11 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
Correctie: Nederlanders tegen de terreur, ook de moslims zijn over het algemeen gewoon Nederlanders..
jij komt wel vaker met verkeerde gegevens als het gaat om zaken waarbij moslims het onderwerp zijn....quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Doet nogsteeds niet af aan mijn post 91%...opvallend dat er geheel islamitische landen zijn met ruim 98% moslims die dat percentage bij lange na niet halen.
Verkeerde gegevens? Ik neem de gegevens gewoon over van het bericht. Voor de rest heb ik het idee dat je posts negeert omdat je eigenlijk weet dat ik gelijk heb. Dat geeft niet, maar toont wel je zwakte aan.quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:05 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
jij komt wel vaker met verkeerde gegevens als het gaat om zaken waarbij moslims het onderwerp zijn....
heft dat een bepaalde reden?
libanon,een overwegend christelijk land...quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Verkeerde gegevens? Ik neem de gegevens gewoon over van het bericht. Voor de rest heb ik het idee dat je posts negeert omdat je eigenlijk weet dat ik gelijk heb. Dat geeft niet, maar toont wel je zwakte aan.
Dat had hij fout, dat gaf hij aan. Nu weer verder: toch raar dat Libanon, met 40% christenen, zo negatief denkt...quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:12 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
libanon,een overwegend christelijk land...
dat schreef jij toch.
Dit is toch een non-discussie? Het lijkt me voor iedereen wel duidelijk dat de mate van religieuze beleving een rol speelt in het aanwezig zijn van negative gevoelens naar andere bevolkingsgroepen of religies. Zeker als er ook nog sterke nationalistische gevoelens spelen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat had hij fout, dat gaf hij aan. Nu weer verder: toch raar dat Libanon, met 40% christenen, zo negatief denkt...
Dat is idd een interessante vraagstelling, nederland kent een lange traditie van tolerantie t.o.v. andersgelovigen etc. Nu pas met de komst van de moslims lijkt er een einde aan zijn te gekomen, het heeft veel met de incompatibliteit van de westerse cultuur/ (joods-christelijke) en de islamitische cultuur te maken denk ik. De immigranten voorheen hingen grofweg dezelfde cultuur als de onze aan.quote:Op dinsdag 20 september 2005 13:11 schreef klez het volgende:
Nederland is altijd een van de meest tolerante landen geweest waar alles moest kunnen, zolang je het een ander niet opdrong. Niet gek dat de aversie tegen restrictieve religies hier groter is dan in Europese landen waar die individuele vrijheid minder groot is geweest.
Vreemd dat een groot gedeelte van bijv Europa, Joden heeft lopen uitkotsen. Heel europa heeft periodes van grove intolerantie jegens andersdenkende gekent, overigens geldt dat niet alleen voor Europa natuurlijk, ook voor de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 20 september 2005 13:24 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dat is idd een interessante vraagstelling, nederland kent een lange traditie van tolerantie t.o.v. andersgelovigen etc. Nu pas met de komst van de moslims lijkt er een einde aan zijn te gekomen, het heeft veel met de incompatibliteit van de westerse cultuur/ (joods-christelijke) en de islamitische cultuur te maken denk ik. De immigranten voorheen hingen grofweg dezelfde cultuur als de onze aan.
Blijkbaar dus niet zo religie verbonden, als uit het voorbeeld libanon blijkt. Of je moet stellen dat het Christendom ook last heeft van anti-semitische neigingen. We hebben het trouwens niet over Jordanie, maar over Libanonquote:Op dinsdag 20 september 2005 12:34 schreef klez het volgende:
[..]
Dit is toch een non-discussie? Het lijkt me voor iedereen wel duidelijk dat de mate van religieuze beleving een rol speelt in het aanwezig zijn van negative gevoelens naar andere bevolkingsgroepen of religies. Zeker als er ook nog sterke nationalistische gevoelens spelen.
Dus welzeker speelt de Islam hier een rol in. Zoals het christendom ook niet bepaald gevrijwaard is van dit soort onfrisse ideeen.
Jordanie heeft al lang problemen met Palestijnen, in de ogen van veel Jordanezen is dit probleem veroorzaakt door Joden/Israel. Los van het feit dat dit nogal kort door de bocht is, verklaart het dus wel waarom ook onder christenen In Jordanie dit soort gevoelens leven.
Mijn fout. Verder stelde ik toch al dat het christendom weinig voor heeft op de Islam wat dat betreft (of het moet zijn dat in het christelijke westen de invloed van religie veel meer verdreven is uit het openbare leven).quote:Op dinsdag 20 september 2005 13:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Blijkbaar dus niet zo religie verbonden, als uit het voorbeeld libanon blijkt. Of je moet stellen dat het Christendom ook last heeft van anti-semitische neigingen. We hebben het trouwens niet over Jordanie, maar over Libanon![]()
of het echte moslims zijn of niet is niet aan mij om te bepalen, maar of het goede moslims zijn? Ik betwijfel hetquote:Op maandag 19 september 2005 23:41 schreef KontKorstje het volgende:
[..]
toch zijn het noord-afrikanen die de meeste criminaliteit plegen (waar het gewone volk de meeste last van heeft) en je mag wel aannemen dat ze allemaal tot het moslim geloof behoren of in ieder geval in die cultuur hun roots hebben.
of ga je nu zeiken dat dat geen echte moslims zijn ...
Blijkbaar heeft het Christendom in andere landen, zoals libanon ook weinig voor met het Jodendom. (Als jij zulke conclusies durft te trekken uit dergelijke onderzoeken tenminste)quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:38 schreef klez het volgende:
[..]
Mijn fout. Verder stelde ik toch al dat het christendom weinig voor heeft op de Islam wat dat betreft (of het moet zijn dat in het christelijke westen de invloed van religie veel meer verdreven is uit het openbare leven).
De goede moslims krijgen 6 kinderen, daar zijn we ook vreselijk blij mee. Ironisch hoe we betalen voor onze eigen ondergang.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:07 schreef GekkePakistaan het volgende:
of het echte moslims zijn of niet is niet aan mij om te bepalen, maar of het goede moslims zijn? Ik betwijfel het
Omdat jullie dat NIET doen, simel zat toch. En het is zo simpel he, bevalt je het hier niet dan rot je toch op??quote:Op maandag 19 september 2005 22:38 schreef Meki het volgende:
[..]
dan ben jij verkeerd bezig
en dan nog zeuren met integratie
waarom integreren als jullie ons haten
quote:Op maandag 19 september 2005 19:25 schreef SCH het volgende:
De associatie marrokaan => moslim is snel gemaakt. (Waarmee ik dus niet zeg dat dit perse terecht is.)quote:Heb jij cijfers waaruit blijkt dat moslims voor criminaliteit en andere ellende zorgen? Voor zover ik weet houdt de politie geen religie bij maar ik kan het mis hebben hoor.
De moslimpopulatie in Nederland bestaat voor een groot deel uit allochtonen en allochtonen zorgen eenmaal voor een stijgende criminaliteit. Dat geeft nog niet direct een oorzakelijk verband aan maar indirect kan je dus wel zeggen dat als er meer moslims komen er ook meer criminaliteit komt. Echter ,ondanks de vermoedens van velen zegt dat theoretisch niets over de criminaliteit van de islam an sich.quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:20 schreef Modwire het volgende:
De associatie marrokaan => moslim is snel gemaakt. (Waarmee ik dus niet zeg dat dit perse terecht is.)
Doe je dit er nou om?quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Dit was een hele grote vaud
Nee, ik doe het er niet om.quote:
Dat was voornamelijk in de Oosteuropese katholieke landen, die idd geen traditie van tolerantie hadden, vandaar dat Nederland dan ook een toevluchtsoord was. Ook de hugenoten moesten uit Frankrijk vluchten naar Nederland, protestantse landen waren de tolerantste landen. De vraag is dus hoe daar nu opeens een eind aan heeft kunnen komen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 13:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vreemd dat een groot gedeelte van bijv Europa, Joden heeft lopen uitkotsen. Heel europa heeft periodes van grove intolerantie jegens andersdenkende gekent, overigens geldt dat niet alleen voor Europa natuurlijk, ook voor de rest van de wereld.
Tenzij je een alleenstaande vrouw was in de zestiende en zeventiende eeuw, natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:25 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ook de hugenoten moesten uit Frankrijk vluchten naar Nederland, protestantse landen waren de tolerantste landen.
Je haalt één voorbeeld nu steevast eruit om als bewijs te dienen dat landen met een Christelijke bevolking ook weinig voor hebben met joden, terwijl de Christelijke landen veel positiever zijn over Joden dan moslimlanden, in Nederland zelfs 85% positief.quote:Op dinsdag 20 september 2005 15:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft het Christendom in andere landen, zoals libanon ook weinig voor met het Jodendom. (Als jij zulke conclusies durft te trekken uit dergelijke onderzoeken tenminste)
Staat dat ter discussie? Ik zeg dat Nederland toendertijd het tolerantste land was, kom jij met zo'n opmerking...quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Tenzij je een alleenstaande vrouw was in de zestiende en zeventiende eeuw, natuurlijk.
Je zegt dat protestantse landen toleranter zijn. Tenzij, zei ik... Laten we dat toch niet vergeten, hoor.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:31 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Staat dat ter discussie? Ik zeg dat Nederland toendertijd het tolerantste land was, kom jij met zo'n opmerking...![]()
Waarschijnelijk doet hij dit nu expres, omdat jij zo'n type bent om daarover te gaan zeuren.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Gewone taal? Sinds wanneer hoort het woord 'vaud' bij de gewone taal?
Ik vraag je waarom je zoveel absurde schrijffouten maakt, doe je dat erom of beheers je de Nederlandse taal zo slecht. Daar kun je toch gewoon antwoord op geven?
Nee laten wij dat nu vooral niet doen! (in katholieke landen waren ze toleranter wat dat betreft?) Erg relevant in deze discussie!quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je zegt dat protestantse landen toleranter zijn. Tenzij, zei ik... Laten we dat toch niet vergeten, hoor.
Kennelijk wel, althans, wel wanneer protestantse landen toleranter worden genoemd.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:34 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Nee laten wij dat nu vooral niet doen! Erg relevant in deze discussie!![]()
Daar werden er wat minder op de brandstapel gegooid na beschuldigd te zijn van hekserij, ja.quote:(in katholieke landen waren ze toleranter wat dat betreft?)
Misschien is het eens verstandig om je selectieve perceptie bril af te zetten, het is niet voor niets dat allerlei religieuze minderheden uit andere landen naar Nederland vluchten om vervolging in eigen land te voorkomen, dat jij dit bagataliseerd is ronduit zielig.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Kennelijk wel, althans, wel wanneer protestantse landen toleranter worden genoemd.
Bron?quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daar werden er wat minder op de brandstapel gegooid na beschuldigd te zijn van hekserij, ja.
Ik bagatelliseer niets, ik ben niet selectief en het is niet zielig. Mocht je vinden van wel, dan zou ik graag wensen dat je duidelijk maakt weer ik dit of dat doe en waarom iets zo is.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:42 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Misschien is het eens verstandig om je selectieve perceptie bril af te zetten, het is niet voor niets dat allerlei religieuze minderheden uit andere landen naar Nederland vluchten om vervolging in eigen land te voorkomen, dat jij dit bagataliseerd is ronduit zielig.
'o zo tolerant'? Mislukte poging tot sarcasme?quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:38 schreef Monidique het volgende:
Niet zo belangrijk, natuurlijk, wel cruciaal als men opeens zou denken dat overwegend protestantse landen o zo tolerant zijn of waren, wat jij overigens natuurlijk niet beweerd hebt.
Het is zielig dat je niet met argumenten weerlegd dat Nederland niet toleranter was dan overige landen in Europa. Het is zielig dat je woorden verdraaid, het is zielig dat je met onrelevante opmerkingen komt.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer niets, ik ben niet selectief en het is niet zielig. Mocht je vinden van wel, dan zou ik graag wensen dat je duidelijk maakt weer ik dit of dat doe en waarom iets zo is.
Dit is een rare, onduidelijke zin. Nu moet ik weerleggen dat Nederland niet toleranter was dan overige landen? Wel, dat zou ik kunnen doen door allerlei groepen die hier naartoe kwamen, op te noemen. Misschien bedoel je dat ik niet met argumenten weerlegd heb dat Nederland toleranter was? In dat geval snap ik het niet helemaal, want ik zou niet weten waarom ik dat wil weerleggen...quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:46 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Het is zielig dat je niet met argumenten weerlegd dat Nederland niet toleranter was dan overige landen in Europa.
Toon mij eens waar ik woorden verdraai.quote:Het is zielig dat je woorden verdraaid,
Ik heb al uitgelegd waarom het niet irrelevant is.quote:
het is zielig dat je met onrelevante opmerkingen komt.
Jonge, doe is niet zo onwetend. Het is nl verboden om deze lijstjes te maken, dat zou discriminerend overkomen, dus deze lijsjes zullen nooit officieel in NL gemaakt worden.quote:Op maandag 19 september 2005 21:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan moet het niet zo moeilijk zijn om wat cijfers te posten waaruit het verband tussen religie en criminaliteit blijkt.
Okay nevermind, laten we het er maar ophouden dat we elkaar niet begrepen, heb geen zin om nog meer af te dwalen.quote:
Verboden? Bron?quote:Op dinsdag 20 september 2005 22:16 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Jonge, doe is niet zo onwetend. Het is nl verboden om deze lijstjes te maken, dat zou discriminerend overkomen, dus deze lijsjes zullen nooit officieel in NL gemaakt worden.
Als er op de wereldbol nog mensen zijn met een "pure" cultuur zijn het dit soort mensen:quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Met het binnenhalen van een andere cultuur binnen de bestaande cultuur bederf je in feite de pure cultuur welke een land eigen is.
En ik denken dat we het over die FF cup hadden.quote:Jordan leads the Islamic world in its antipathy for Jews according to a new poll by the Pew Research Center.
echte nederlanders (natives, duitse, franse, poolse, aziatische, etc) zijn er trots op om anti-moslim te zijn!quote:Op woensdag 21 september 2005 08:12 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Jullie zijn bezig het topic uit te hollen. De discussie wordt zo zinloos.
Laat ons bij het heuglijke feit blijven dat wij het meest anti-moslim zijn in Nederland. (Naast Duitsland, maar daar wordt sinds WO II het hardst over buitenlanderproblematieken gelogen van heel Europa)
Ik haal dat voorbeeld eruit omdat het iets zegt over ARABISCHE landen en niet zozeer over ISLAMITISCHE landen. Nederland is fors aan het ontkerkelijken, als je deze cijfers beschouwt als cijfers van "Crhistelijke landen" is het een zwaar vertekend beeld. Laten we eens naar Oost-Europa gaan, om te kijken wat ze daar denken over Joden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:30 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Je haalt één voorbeeld nu steevast eruit om als bewijs te dienen dat landen met een Christelijke bevolking ook weinig voor hebben met joden, terwijl de Christelijke landen veel positiever zijn over Joden dan moslimlanden, in Nederland zelfs 85% positief.
Daarnaast zou ik wel graag een verklaring willen hebben waarom moslim landen het niet zo met christenen hebben terwijl andersom christelijke landen positiever over moslim oordelen.
of naar arabische landen waar mein kampf een bestseller isquote:Op woensdag 21 september 2005 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik haal dat voorbeeld eruit omdat het iets zegt over ARABISCHE landen en niet zozeer over ISLAMITISCHE landen. Nederland is fors aan het ontkerkelijken, als je deze cijfers beschouwt als cijfers van "Crhistelijke landen" is het een zwaar vertekend beeld. Laten we eens naar Oost-Europa gaan, om te kijken wat ze daar denken over Joden.
laten wij het dan maar bij afkomst houden: uit het CPB rapport van vandaag:quote:Op maandag 19 september 2005 23:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat is geen onzin. Wat weten we nou over het geloof van die jongens? Waarom zou je daar een verband mee leggen als je er niks over weet? Je moet de gegevens gebruiken die relevant zijn e niet die veel mensen blijkbaar wenselijk vinden om te gebruiken.
Zodra je mij duidelijk maakt dat de criminaliteit rechtstreeks voortvloeit uit het geloof, vind ik het relevant om dat te vermelden.
eerder 95% of meerquote:Op woensdag 21 september 2005 15:13 schreef evert het volgende:
[..]
laten wij het dan maar bij afkomst houden: uit het CPB rapport van vandaag:
Marokkaanse en Antilliaanse jongens komen niet alleen het meest voor in de registraties van verdachten en veroordeelden, ze vallen ook het vaakst terug in crimineel gedrag."
Bijna een op de vijf Marokkanen tussen 18 en 24 jaar wordt verdacht van criminaliteit. Van de Antillianen is dat bijna een op de zes. Onder autochtonen staat slechts een op 25 jongeren bij politie en justitie geregistreerd als verdachte.
Uit SCP rapportage Moslim in Nederland blijkt dat 3% van de Marokkanen zich als niet religieus beschouwt. Het aantal christenen is ook te verwaarlozen. Dus om te zeggen dat meer dan 90-% van de marokkanen moslim is, is gewoon een feit.
Ja, en wat dan nog. In hoeverre ZIJN zij uberhaupt wel moslim en leven zij volgens de Koran. Ik ben rooms-katholiek opgevoed, ben gedoopt en heb communie + vormsel gedaan, maar dat ik nu echt rooms-katholiek ben.... Nee, ik heb de opvoeding wel gehad maar heb het voor een gedeelte naast me neer gelegd.quote:Op woensdag 21 september 2005 15:13 schreef evert het volgende:
[..]
Uit SCP rapportage Moslim in Nederland blijkt dat 3% van de Marokkanen zich als niet religieus beschouwt. Het aantal christenen is ook te verwaarlozen. Dus om te zeggen dat meer dan 90-% van de marokkanen moslim is, is gewoon een feit.
Wat een verkrachting van het rapport zeg. Het gaat over hunzelf dus natuurlijk zeggen ze van zichzelf dat ze zich "religieus" beschouwen. Als je echter kijkt naar het percentage dat praktiserend moslim is, valt dat al gauw op 50%. Volgens mij is daar ook een onderzoek naar gedaan.quote:Op woensdag 21 september 2005 15:13 schreef evert het volgende:
[..]
laten wij het dan maar bij afkomst houden: uit het CPB rapport van vandaag:
Marokkaanse en Antilliaanse jongens komen niet alleen het meest voor in de registraties van verdachten en veroordeelden, ze vallen ook het vaakst terug in crimineel gedrag."
Bijna een op de vijf Marokkanen tussen 18 en 24 jaar wordt verdacht van criminaliteit. Van de Antillianen is dat bijna een op de zes. Onder autochtonen staat slechts een op 25 jongeren bij politie en justitie geregistreerd als verdachte.
Als je het punt dat gemaakt wordt niet snapt kan je beter niet reageren:quote:Op woensdag 21 september 2005 14:55 schreef GewoneMan het volgende:
of naar arabische landen waar mein kampf een bestseller is![]()
quote:- Lebanon (40 percent) blamed U.S. policies for Islamic extremism.
- Lebanon, which has a large Christian population, were nearly unanimous (99 percent) in their unfavorable views of Jews. 91 percent were favorable to Christians.
- In Lebanon, only two percent of respondents expressed support for Al Qaida.
En dit topic gaat nou juist over geloof…quote:Libanon
ethnic groups
Arab 95%, Armenian 4%, other 1%
Religion:
Muslim 59.7% (Shi'a, Sunni, Druze, Isma'ilite, Alawite or Nusayri), Christian 39% (Maronite Catholic, Melkite Catholic, Armenian Orthodox, Syrian Catholic, Armenian Catholic, Roman Catholic, Protestant), other 1.3%
note: seventeen religious sects recognized
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/le.html
Misschien moet je dat percentage dikdrukken, want er zijn mensen die wel eens te snel willen lezenquote:Op woensdag 21 september 2005 16:03 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Als je het punt dat gemaakt wordt niet snapt kan je beter niet reageren:
[..]
[..]
En dit topic gaat nou juist over geloof…
En zijn er van die 50% praktiserende moslims ook niet verplicht praktiserend ? Die het alleen maar doen omdat het moet van ouders / familie, maar zich er buitenshuis helemaal niet aan houden ?quote:Op woensdag 21 september 2005 16:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een verkrachting van het rapport zeg. Het gaat over hunzelf dus natuurlijk zeggen ze van zichzelf dat ze zich "religieus" beschouwen. Als je echter kijkt naar het percentage dat praktiserend moslim is, valt dat al gauw op 50%. Volgens mij is daar ook een onderzoek naar gedaan.
Waarschijnlijk zijn de Christenen boos op de "joden" omdat ze zoveel Palestijnen hebben verdreven uit hun dorpen en steden in het protectoraat Palestina. De demografie in Libanon is daardoor verschoven van 50-50 (islam-christendom), eind jaren 40, naar 60-40 ten nadele dus van de christelijk invloed in het land...quote:Op woensdag 21 september 2005 16:05 schreef Mutant01 het volgende:
Misschien moet je dat percentage dikdrukken, want er zijn mensen die wel eens te snel willen lezen![]()
Nee daar valt reeds dat andere percentage onder, even ruim genomen.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:14 schreef Toewan het volgende:
[..]
En zijn er van die 50% praktiserende moslims ook niet verplicht praktiserend ? Die het alleen maar doen omdat het moet van ouders / familie, maar zich er buitenshuis helemaal niet aan houden ?
Nu dan maar wachten op de eerste reactie dat dan toch wel de helft van de Marokkaanse criminelen praktiserend moslim is.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee daar valt reeds dat andere percentage onder, even ruim genomen.
Een arabische cultuur met een islamistisch geloof?quote:Op woensdag 21 september 2005 16:28 schreef VlaBuks het volgende:
praktiseren of niet de meeste marocjes en turkjes zijn wel opgevoed in een islamitische cultuur.
"criminaliteit, straatgeweld, onbeschoftheid": Ik blijf het ongelovelijk belachelijk vinden dat mensen daarvoor de schuld bij een geloof kunnen leggen. Het is leuk dat je er wat gefrustreerde tekst omheen zet, het heeft alleen niets met GELOOF te maken!! Gelovigen zijn imho irritanten lui, maar zelden crimineel, geweldadig, onbeschoft etc...quote:criminaliteit, respectloosheid tegen dissidenten (vrouwen, homo's, joden, atheisten), straatgeweld, onbeschoftheid, etc allemaal dingen waar moslims om bekend staan.
[sarcasme]quote:Op woensdag 21 september 2005 16:49 schreef Megumi het volgende:
Grappig is wel dat dit hele probleem binnen zeven minuten is op te lossen.
quote:Op maandag 19 september 2005 19:25 schreef SCH het volgende:
Ik kan enkel voor mijzelf spreken, en met veel plezier kan ik bevestigen dat er veel bekeerlingen in mijn vriendenkring zitten, zouden ze Moslim worden/blijven als ik het beeld zou verslechteren of zou bijdragen tot een slechter beeld? Ik denk het niet. Al 4 jaar post ik op Fok! enkel kwaliteit zonder 1 persoon te beledigen, dat doen weinigen mij na....quote:Op maandag 19 september 2005 23:22 schreef KontKorstje het volgende:
Bekeerlingen zijn vaak gewoon dikke angsthazen.quote:Op woensdag 21 september 2005 17:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan enkel voor mijzelf spreken, en met veel plezier kan ik bevestigen dat er veel bekeerlingen in mijn vriendenkring zitten, zouden ze Moslim worden/blijven als ik het beeld zou verslechteren of zou bijdragen tot een slechter beeld? Ik denk het niet. Al 4 jaar post ik op Fok! enkel kwaliteit zonder 1 persoon te beledigen, dat doen weinigen mij na....²
Of domme snollen...quote:Op woensdag 21 september 2005 17:55 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Bekeerlingen zijn vaak gewoon dikke angsthazen.
hou toch op manquote:Op woensdag 21 september 2005 16:28 schreef VlaBuks het volgende:
praktiseren of niet de meeste marocjes en turkjes zijn wel opgevoed in een islamitische cultuur.
ik snap ook niet dat mensen niet begrijpen waarom nederlanders zo'n hekel aan moslims hebben.
volgens mij is (was) nederland het land met de beste kansen om een goed bestaan op te bouwen. de turken en marokkanen hebben daar 40 jaar de tijd en heel veel hulp voor gehad.
toch blijkt keer op keer dat deze groep het minst geintegreerd is van alle volken/culturen die in nederland zijn terwijl ze hier relatief het langste zijn!
alle marokkanen en turken vallen zo'n beetje onder het islam cultuur en/of het geloof.
regelmatig komen er berichten voorbij (zie FP ---> Justitie-onderzoek naar 'anti-Joodse film' en bijv. imams die oproepen tot homohaat) waarin moslims maar weer eens duidelijk laten merken dat ze intolernt, respectloos en geweldadig zijn. het ergste is dan nog dat hier moslims zijn die beweren dat het juist een kleine groep is die het verpest. ik denk juist dat juist een grote groep het voor een zeer klein deel verpest.
criminaliteit, respectloosheid tegen dissidenten (vrouwen, homo's, joden, atheisten), straatgeweld, onbeschoftheid, etc allemaal dingen waar moslims om bekend staan.
is het de schuld van de nederlanders? Gunnen wij ze geen kans om te integreren?
nou ik ken veel soorten mensen, homo's (vrouwelijk en mannelijk), indo's, halfbloedjes, duitsers, engels, polen, tsjechen, armenen, syrisch orthodoxe turken, etc. met geen van die mensen problemen en met al dat soort mensen kan ik er in de discotheek gerust naar toe lopen om een praatje te maken en een biertje weg te tikken.
contact zoeken met moslims..... tja gaat moeilijk aangezien ze in het openbaar in groepen lopen en vaak ook eigen taal spreken. daarnaast hebben ze een intimiderende houding en zijn ze niet vreemd van groepsgeweld tegen mensen die ze niet "aanstaan".
en als ik het fout heb.....waarom liggen ze dan overal overhoop met volken/culturen/regeringen. er is geen land in europa waar ze geen flinke trammelant hebben!
ligt godverdomme nog steeds aan ons!
bah, moslimsik word nu al weer pissig
Het kan toch ook oprecht zijn?quote:Op woensdag 21 september 2005 17:55 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Bekeerlingen zijn vaak gewoon dikke angsthazen.
Niets is onmogelijk...quote:
Bij alle religies ken je bekeerlingen. Over het algemeen zijn ze aanvankelijk wat fanatieker en dogmatischer in hun geloof.quote:
Elke inwoner die hier woont is NEDERLANDERquote:Op woensdag 21 september 2005 18:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Meki, jij bent zeer bevooroordeeld!!!
lekker slachtoffertje spelen.
men leeft in Nederland, pas je dan gvd aan aan dat land. Dat moeten wij ook doen als we naar een Islamitisch land gaan voor weet ik veel wat welke reden.
Zo moeilijk is dat toch niet, en zoveel is dat toch niet gevraagd??
Wel begrijpelijk aangezien ze zich er op volwassen leeftijd in verdiepen.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Bij alle religies ken je bekeerlingen. Over het algemeen zijn ze aanvankelijk wat fanatieker en dogmatischer in hun geloof.
En het is vaak een houvast, het gaat niet zelden om mensen die vastgelopen waren in het leven.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:21 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Wel begrijpelijk aangezien ze zich er op volwassen leeftijd in verdiepen.
Daarom ook vaak angsthazen en andere zwakkelingen. Maar ik begrijp dat het hun een nieuwe start kan bieden.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:23 schreef SCH het volgende:
[..]
En het is vaak een houvast, het gaat niet zelden om mensen die vastgelopen waren in het leven.
Die zich heeft aan te passen naar de Nederlandse cultuur incl de normen en waarden die daar bij horen. En dan moet een meisje dat vlak bij Scheveningen woont gewoon in d'r bikini in de trein kunnen zitten zonder dat een molsim haar verkracht omdat het volgens de Koran mag.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Elke inwoner die hier woont is NEDERLANDER
en iedereen moet gelijk behandeld worden
Dat heeft eigenlijk meer van doen met de geboortecijfers, in Libanon zijn zij die Christenlijk zijn over het algemeen rijker en beter opgeleid en krijgen dus ook minder kinderen dan hun moslim landgenoten.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:18 schreef IPdaily het volgende:
Waarschijnlijk zijn de Christenen boos op de "joden" omdat ze zoveel Palestijnen hebben verdreven uit hun dorpen en steden in het protectoraat Palestina. De demografie in Libanon is daardoor verschoven van 50-50 (islam-christendom), eind jaren 40, naar 60-40 ten nadele dus van de christelijk invloed in het land...
wat is een nederlander dan.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Inderdaad, als ze nou verkracht werd omdat de man haar een lekker geil ding vond is het wat anders, maar die moslims moeten niet denken dat hun koran volstaat met dat soort goede redenen en dat ze het daarom zo maar mogen. Want dat staat dat boek niet!quote:Op woensdag 21 september 2005 18:34 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Die zich heeft aan te passen naar de Nederlandse cultuur incl de normen en waarden die daar bij horen. En dan moet een meisje dat vlak bij Scheveningen woont gewoon in d'r bikini in de trein kunnen zitten zonder dat een molsim haar verkracht omdat het volgens de Koran mag.
En wat zijn Nederlanders dan die jatten, vrouwen en homo's slaan ? Of streng gereformeerden / christelijken die het ook niet zo op homo's hebben en waar geen gelijkheid heerst tussen man en vrouw ?quote:Op woensdag 21 september 2005 18:43 schreef VlaBuks het volgende:
[..]
wat is een nederlander dan.
zolang moslims niet met hun poten van andermans spullen, vrouwen, homosexuelen etc kunnen blijven zijn het GEEN nederlanders!
welke man kwam gisteren op het nieuws dat hij een mevrouw haar buik heeft open gemaaktquote:Op woensdag 21 september 2005 18:43 schreef VlaBuks het volgende:
[..]
wat is een nederlander dan.
zolang moslims niet met hun poten van andermans spullen, vrouwen, homosexuelen etc kunnen blijven zijn het GEEN nederlanders!
vooroordelenquote:Op woensdag 21 september 2005 18:34 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Die zich heeft aan te passen naar de Nederlandse cultuur incl de normen en waarden die daar bij horen. En dan moet een meisje dat vlak bij Scheveningen woont gewoon in d'r bikini in de trein kunnen zitten zonder dat een molsim haar verkracht omdat het volgens de Koran mag.
Idd, maar een bepaalde bevolkingsgroep denkt daar schijnbaar anders over.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:18 schreef Meki het volgende:
[..]
zo zien jullie onsquote:Op woensdag 21 september 2005 19:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idd, maar een bepaalde bevolkingsgroep denkt daar schijnbaar anders over.
Je bent of Nederlander of niet. Niet eerst Moslim. Eerst Nederlander.
Dit schijnt voor bepaalde moslims erg moeijlijk te zijn. Geen wonder dat er dan weerstand komt.
Hoe zie jij het dan Meki?
Het is GVD gebeurd teringlijer, donder nou is op me dat ontkennen. Niks geen vooroordelen maar de keiharde waarheid.quote:
bron '????quote:Op woensdag 21 september 2005 19:35 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Het is GVD gebeurd teringlijer, donder nou is op me dat ontkennen. Niks geen vooroordelen maar de keiharde waarheid.
Ik ga het niet voor je opzoeken maar heeft op de FP gestaan, was vorig jaar toen er veel gezeik was met Marokanen op Scheveningen (strand) en een strantent houder het een keer zat werdt en er een paar z'n tent uitsloeg, waarop ze terug kwamen met nog een veel grotere groep, toen bleek dat die Marokanen ook in de trein op weg voor veel overlast zorgen en meisjes in strandkleding aan het betasten waren, want ze vroegen erom aldus de Koran.quote:
jah dan zoek ik gelijk wat er gisteren is gebeurd wat een Nederlander heeft gefliktquote:Op woensdag 21 september 2005 19:39 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Ik ga het niet voor je opzoeken maar heeft op de FP gestaan, was vorig jaar toen er veel gezeik was met Marokanen op Scheveningen (strand) en een strantent houder het een keer zat werdt en er een paar z'n tent uitsloeg, waarop ze terug kwamen met nog een veel grotere groep, toen bleek dat die Marokanen ook in de trein op weg voor veel overlast zorgen en meisjes in strandkleding aan het betasten waren, want ze vroegen erom aldus de Koran.
Is trouwens ook nog op het journaal geweest toen, maar goed jij bent goed in ontkennen.
"zo zien jullie ons". Dit is iets wat jij schreef. Dus daar begin je al over "ons" te lullen.quote:Op woensdag 21 september 2005 19:35 schreef Meki het volgende:
[..]
zo zien jullie ons
als wij iets goed doen zijn wij Nederlands en als wij slecht doen zijn wij Marokkanen
zo denken erveel mensen over
Naar mijn mening hebben ze juist een gebrek aan opvoeding gehad en zijn ze zo op het criminele pad terecht gekomen, maargoed.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:28 schreef VlaBuks het volgende:
Ja, dan heb je het ook over Turken en Marokkanen die hiernaartoe zijn gehaald vanuit de bergen en dorpjes waar ze een stammen cultuur hebben. Als je kijkt naar de Marokkanen in Casablanca of de Turken in Istanbul, zie jij dan nog steeds straatschoffies? Nee, Nederland had per se goedkope arbeiders nodig en dan pak je natuurlijk de mensen met een lage of geen opleiding. En dan maar klagen dat ze geen Nederland kunnen of willen leren, als ze dat zou graag wouden, gingen ze wel naar school he?quote:ik snap ook niet dat mensen niet begrijpen waarom nederlanders zo'n hekel aan moslims hebben.
volgens mij is (was) nederland het land met de beste kansen om een goed bestaan op te bouwen. de turken en marokkanen hebben daar 40 jaar de tijd en heel veel hulp voor gehad.
toch blijkt keer op keer dat deze groep het minst geintegreerd is van alle volken/culturen die in nederland zijn terwijl ze hier relatief het langste zijn!
Heb je daar een bron voor dan? Dat de meerderheid van de moslims intolerant zijn? Verder heb je nog buitengewoon veel niet-moslims die homo's haten, wanneer ga je je gal over deze mensen spuien?quote:alle marokkanen en turken vallen zo'n beetje onder het islam cultuur en/of het geloof.
regelmatig komen er berichten voorbij (zie FP ---> Justitie-onderzoek naar 'anti-Joodse film' en bijv. imams die oproepen tot homohaat) waarin moslims maar weer eens duidelijk laten merken dat ze intolernt, respectloos en geweldadig zijn. het ergste is dan nog dat hier moslims zijn die beweren dat het juist een kleine groep is die het verpest. ik denk juist dat juist een grote groep het voor een zeer klein deel verpest.
Ow? Misschien in jouw ogen wel, maar ik denk daar heel anders over en vele mensen met mij.quote:criminaliteit, respectloosheid tegen dissidenten (vrouwen, homo's, joden, atheisten), straatgeweld, onbeschoftheid, etc allemaal dingen waar moslims om bekend staan.
Indo's nog wel. Indonesië is het grootste moslimland ter wereld knaapje, huiswerk niet gedaan? En ook ik ken vele Marokkanen, Turken en Indo's waarmee ik rustig een cafetje binnenloop om in het Nederlands te discussiëren over verschillende zaken en samen een colatje te drinken. Dus wat is je punt?quote:is het de schuld van de nederlanders? Gunnen wij ze geen kans om te integreren?
nou ik ken veel soorten mensen, homo's (vrouwelijk en mannelijk), indo's, halfbloedjes, duitsers, engels, polen, tsjechen, armenen, syrisch orthodoxe turken, etc. met geen van die mensen problemen en met al dat soort mensen kan ik er in de discotheek gerust naar toe lopen om een praatje te maken en een biertje weg te tikken.
Heb amper Pakistaanse vrienden en de Pakistaanse taal heb ik nog niet voldoende onder de knie om een gesprek in die taal te kunnen voeren. Maar ben wel moslim. Dus wederom, wat is je punt?quote:contact zoeken met moslims..... tja gaat moeilijk aangezien ze in het openbaar in groepen lopen en vaak ook eigen taal spreken. daarnaast hebben ze een intimiderende houding en zijn ze niet vreemd van groepsgeweld tegen mensen die ze niet "aanstaan".
Heeft meer te maken met politiek en maatschappelijke problemen, niet zozeer met religie aangezien er meer moslims zijn die zich wel aanpassen en normaal leven.quote:en als ik het fout heb.....waarom liggen ze dan overal overhoop met volken/culturen/regeringen. er is geen land in europa waar ze geen flinke trammelant hebben!
Zegt niemand..quote:ligt godverdomme nog steeds aan ons!
niet goed voor je bloeddruk, relaxedquote:bah, moslimsik word nu al weer pissig
Mag dat dan?quote:Op woensdag 21 september 2005 18:34 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Standaard zinnetje waarmee jullie en jullie liefhebber mee aankomen, "Maar Nederlanders doen het ook" Er is gebleken dat de moslims en dan met namen Marokanen statistisch voor veel meer problemen zorgen, los die nu eens op, geeft het toe en ga dan pas op de Autotochtonen zeikenquote:Op woensdag 21 september 2005 19:40 schreef Meki het volgende:
[..]
jah dan zoek ik gelijk wat er gisteren is gebeurd wat een Nederlander heeft geflikt
dan staan we quitte
Vrouw (35) op beestachtige wijze vermoord!quote:Op woensdag 21 september 2005 19:39 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Ik ga het niet voor je opzoeken maar heeft op de FP gestaan, was vorig jaar toen er veel gezeik was met Marokanen op Scheveningen (strand) en een strantent houder het een keer zat werdt en er een paar z'n tent uitsloeg, waarop ze terug kwamen met nog een veel grotere groep, toen bleek dat die Marokanen ook in de trein op weg voor veel overlast zorgen en meisjes in strandkleding aan het betasten waren, want ze vroegen erom aldus de Koran.
Is trouwens ook nog op het journaal geweest toen, maar goed jij bent goed in ontkennen.
Bereik je niks mee, gewoon elke allochtoon in Nederland een inburgeringstest laten maken, élke allochtoon dus, ookal zit desbetreffende allochtoon op het HBO. Zo kan je de mensen met een taalachterstand zo te pakken krijgen en die geef je de tijd om binnen een maand de test opnieuw te maken. Weer gezakt, dan een verplichte cursus Nederlandse cultuur. En de immigranten die Nederland willen binnenkomen een test in eigen land laten nemen en pas binnenlaten als ze zijn geslaagd.quote:Op woensdag 21 september 2005 19:42 schreef Meki het volgende:
het is ontstaan door het woord Allochtonen en door de media
ik weet wta je bedoelt maar dan moet je de kern aanpakken en dat is de media en het beste is allochtonen als groepnaam af te schaffen
Geen idee eigenlijk, vast niet. Maar hun uitleg was toen: "Een vrouw die zich schaars kleed (strandkleding dus) vraagt erom om verkracht te worden" (niet letterlijk zo, maar kwam op het zelfde neer).quote:
Ja en?? Zeg nergens dat wij Nederlanders zo lief zijn toch??quote:Op woensdag 21 september 2005 19:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Vrouw (35) op beestachtige wijze vermoord!
en wat de Marokkanen hebben gedaan hebben de Nederlanders ook gedaan
Grote vechtpartijen in Amsterdam
Er is gebleken dat Marokkanen statistisch voor meer problemen zorgen, niet moslims. Dat Marokkanen dan toevallig moslims zijn doet er niet toe, dat zijn Indo's, Pakistanen en veel Afrikanen ook, maar daar hoor je amper wat van in Nederland.quote:Op woensdag 21 september 2005 19:45 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Standaard zinnetje waarmee jullie en jullie liefhebber mee aankomen, "Maar Nederlanders doen het ook" Er is gebleken dat de moslims en dan met namen Marokanen statistisch voor veel meer problemen zorgen, los die nu eens op, geeft het toe en ga dan pas op de Autotochtonen zeiken
en waarom denk jequote:Op woensdag 21 september 2005 19:45 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Standaard zinnetje waarmee jullie en jullie liefhebber mee aankomen, "Maar Nederlanders doen het ook" Er is gebleken dat de moslims en dan met namen Marokanen statistisch voor veel meer problemen zorgen, los die nu eens op, geeft het toe en ga dan pas op de Autotochtonen zeiken
Kan je verzekeren dat dat er niet in staat. Was waarschijnlijk gewoon tuig waarmee je te maken hebt gehad.quote:Op woensdag 21 september 2005 19:46 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, vast niet. Maar hun uitleg was toen: "Een vrouw die zich schaars kleed (strandkleding dus) vraagt erom om verkracht te worden" (niet letterlijk zo, maar kwam op het zelfde neer).
Mss dat Meki ons kan vertellen of dit weer een groep was die dus Koran verkeerd gebruikt?
je geeft daarvan alleen allochtonen de schuldquote:Op woensdag 21 september 2005 19:47 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Ja en?? Zeg nergens dat wij Nederlanders zo lief zijn toch??
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 21 september 2005 19:46 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, vast niet. Maar hun uitleg was toen: "Een vrouw die zich schaars kleed (strandkleding dus) vraagt erom om verkracht te worden" (niet letterlijk zo, maar kwam op het zelfde neer).
Mss dat Meki ons kan vertellen of dit weer een groep was die dus Koran verkeerd gebruikt?
Bullshit, altijd maar de media de schul geven. Ik ken gelukkig genoeg moslims die het wel toegeven, die wel weten dat er heel veel rotte tussen lopen bij hun. Maar blijf jij maar in je droomwereld leven jongen.quote:Op woensdag 21 september 2005 19:48 schreef Meki het volgende:
[..]
en waarom denk je
omdat de Kutkrant Telegraaf daarmee elke dag meekomt ze negeren Nederlandse criminaliteit zoals die van Tokkies maar komen met alleen allochtoons nieuws
Weet ik veel, weet dat er wel meer achterlijke zooi in de Koran staat, het zou mij niks verbazen. Zeker niet omdat vrouwen in van die streng Islamitische landen de doodstraf krijgen als ze verkracht worden. Want dat moet volgens de Koranquote:
ik verdedig helemaal geen allochtoonse criminaliteit ik ben juist voor harde aanpak voor Allochtoonse criminaliteit ,quote:Op woensdag 21 september 2005 19:50 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Bullshit, altijd maar de media de schul geven. Ik ken gelukkig genoeg moslims die het wel toegeven, die wel weten dat er heel veel rotte tussen lopen bij hun. Maar blijf jij maar in je droomwereld leven jongen.
Heb je dat zelf gelezen in de Koran of geloof je de eerste de beste radicale imam die dat beweeert?quote:Op woensdag 21 september 2005 19:52 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Weet ik veel, weet dat er wel meer achterlijke zooi in de Koran staat, het zou mij niks verbazen. Zeker niet omdat vrouwen in van die streng Islamitische landen de doodstraf krijgen als ze verkracht worden. Want dat moet volgens de Koran
jij haalt zomaar de Koran erbij maar je weet niet eens wat je bedoeltquote:Op woensdag 21 september 2005 19:52 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Weet ik veel, weet dat er wel meer achterlijke zooi in de Koran staat, het zou mij niks verbazen. Zeker niet omdat vrouwen in van die streng Islamitische landen de doodstraf krijgen als ze verkracht worden. Want dat moet volgens de Koran
En dat gebeurd ook gewoon.quote:Op woensdag 21 september 2005 19:53 schreef Meki het volgende:
[..]
ik verdedig helemaal geen allochtoonse criminaliteit ik ben juist voor harde aanpak voor Allochtoonse criminaliteit ,
maar gelijk behandelen ben ik voor wij zijn immers allemaal nederlanders
Ik haal de Koran er niet bij, dat doen die gasten he.quote:Op woensdag 21 september 2005 19:54 schreef Meki het volgende:
[..]
jij haalt zomaar de Koran erbij maar je weet niet eens wat je bedoelt
![]()
mag ik van jou de bron van de laaste zin
Dit ben ik deels met je eens Meki.quote:Op woensdag 21 september 2005 19:42 schreef Meki het volgende:
het is ontstaan door het woord Allochtonen en door de media
ik weet wta je bedoelt maar dan moet je de kern aanpakken en dat is de media en het beste is allochtonen als groepnaam af te schaffen
quote:Op woensdag 21 september 2005 19:55 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Ik haal de Koran er niet bij, dat doen die gasten he.
als dat zo is dan lullen ze uit hun nekquote:Op woensdag 21 september 2005 18:34 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
slachtoffer - ze worden steeds op straat aangekeken - terwijl er een kleine deel die het verpestquote:Op woensdag 21 september 2005 19:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dit ben ik deels met je eens Meki.
Maar laat die allochtonen dan wel volledig assimileren in de samenleving waarin ze leven.
En zich niet steeds als slachtoffer zien.
Dat zal vast, ik ben zelf Christelijk opgevoed en ik weet wel dat de bijbel en Koran niet veel van elkaar verschillen. Maar hun lullen uit hun nek, maar wij nemen het wel aan zeker omdat die Koran voor heel veel dingen als excuus gebruitk wortd, gevolg er komt een soort haat bij veel mensen tegen moslims.quote:Op woensdag 21 september 2005 19:58 schreef Meki het volgende:
[..]
[..]
als dat zo is dan lullen ze uit hun nek
zo hoort dat ik heb nergens een hekel aan behalve tegen alle criminelenquote:Op woensdag 21 september 2005 20:00 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Dat zal vast, ik ben zelf Christelijk opgevoed en ik weet wel dat de bijbel en Koran niet veel van elkaar verschillen. Maar hun lullen uit hun nek, maar wij nemen het wel aan zeker omdat die Koran voor heel veel dingen als excuus gebruitk wortd, gevolg er komt een soort haat bij veel mensen tegen moslims.
En opnieuw ik heb absoluut geen hekel aan moslims of allochtonen.
Dat kleine deel vind ik anders wel erg belangrijk voor de beeldvorming Meki.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:00 schreef Meki het volgende:
[..]
slachtoffer - ze worden steeds op straat aangekeken - terwijl er een kleine deel die het verpest
andersom gebeurt dat ook niet
De Moslims zijn hier ook al geintegreergd kijk eens naar Ali B en Aboutaleb etc.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat kleine deel vind ik anders wel erg belangrijk voor de beeldvorming Meki.
Dat ze worden aangekeken heeft een oorzaak. En die oorzaak lijkt mij erg duidelijk. Namelijk het imago. Daar is het dus zaak voor de moslims om dit recht te zetten en niet te vervallen in een slachtoffer rol van "kijk ons eens zielig zijn".
IK woon in Brazilie, ik ben een buitenlander. Ik heb andere gewoontes en gebruiken. Ik moet mij aanpassen aan dit land. Dit eist men van je. Klaar.
Ook de moslims die hier wonen. Ze komen met name uit Syrië, Libanon, Saudie Arabië etc etc.
Zij passen zich aan naar de mentaliteit hier. Vragen niet om het omvormen van een systeem welke hen toevallig goed ligt.
Assimilatie en acceptatie. Dat zijn de toverwoorden. Ik denk dat menig moslim eens een kijkje moet nemen in de Braziliaanse keiken om te zien hoe het wel kan.
Ik kom er morgen op terug Meki. Mijn werk roept me.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:10 schreef Meki het volgende:
[..]
De Moslims zijn hier ook al geintegreergd kijk eens naar Ali B en Aboutaleb etc.
maar ik weet wat je bedoelt en dat wil ik ook naar toe streven
quote:Op woensdag 21 september 2005 20:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik kom er morgen op terug Meki. Mijn werk roept me.
Mocht topic gesloten zijn vanwege de beroemde 300 topics, open een nieuwe zou ik zeggen![]()
quote:Op woensdag 21 september 2005 20:48 schreef Super7fighter het volgende:
De reden van het stroeve verloop van de integratie is de islamofobe houding van een groot deel van de 'autochtone' Nederlanders. Ook al ben je als 'allochtone' Nederlander in Nederland geboren, spreek je het Nederlands nog beter dan de gemiddelde 'autochtone' Nederlander en heb je een diploma dan nog hoor je er niet bij wanneer je zegt dat je een moslim bent.
Mensen die beweren dat met een inburgeringscursusje het integratieprobleem is verholpen hebben het helemaal mis. Ook al zou alle allochtonen perfect Nederlands spreken, ook al zouden ze de Nederlandse samenleving kennen dan nog zal er een probleem zijn, want de 'autochtone' Nederlanders (uitzond. daargelaten) zijn islamofoob en willen niet samenleven met moslims.
ja klopt zijn al tig topics over geweest alleen er gebeurd politiek zo weinig. die problemen met de islam moeten veel breder in het nieuws komen. zodat het volk zich heel bewust is van waar de islam voor staat en wat voor een gevolgen het heeft. misschien dat de politiek dan eens wakker wordt.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:50 schreef Pracissor het volgende:
Overigens, moslims verspreiden anti-semitische films op o.a. Moskeeen.
Justitie-onderzoek naar 'anti-Joodse film'
en Nieuw rechts etc. verspreiden anti-islam postersquote:Op woensdag 21 september 2005 20:50 schreef Pracissor het volgende:
Overigens, moslims verspreiden anti-semitische films op o.a. Moskeeen.
Justitie-onderzoek naar 'anti-Joodse film'
quote:Op woensdag 21 september 2005 21:00 schreef Meki het volgende:
[..]
en Nieuw rechts etc. verspreiden anti-islam posters
En wat heeft dat dan met de Joden te maken?quote:Op woensdag 21 september 2005 21:00 schreef Meki het volgende:
[..]
en Nieuw rechts etc. verspreiden anti-islam posters
Omdat ons land bomvol zit met achterlijke analfabete ongeschoolde kansloze berbers, wil dat nog niet zeggen dat daarom islamieten misdadigers zijn tenzij het tegendeel bewezen is!quote:Op maandag 19 september 2005 21:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar het percentage allochtonen in onze justitiële inrichtingen; dat komt gemiddeld neer op meer dan 90% allochtone criminelen. Daar zitten idd veel Antillianen tussen, maar het percentage Marokkanen is ook niet mis!quote:Op maandag 19 september 2005 19:25 schreef SCH het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |