quote:Op maandag 19 september 2005 21:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ach ja het zegt meer over jouw beperking dan over de cijfers
kom kom als je durft te ontkennen dat die groeperingen voor VERREWEG het allergrootste gedeelte moslim zijn dan ben je of aan het liegen of je wil de feiten niet zien. en dan is het niet vreemd dat je niet voor vol wordt aangezienquote:Op maandag 19 september 2005 21:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Heb je dan een onderzoek waaruit blijkt dat er een link tussen geloof en criminaliteit is ? Je zit fijn je eigen conclusies te trekken, je goed recht, maar doe dan niet alsof een ander gekke lotje is.
leer inhoudelijk lezen daarna praten we verderquote:Op maandag 19 september 2005 21:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat nou beperking.
Je doet nogal boude uitspraken dus het is beter die even te onderbouwen en dat laat je tot nu toe achterwege.
Waar staat dat nou over moslims????
Doe link bestaat er hopelijk ook niet. Feit is wel dat veel misdaden op naam van minderheden staan die hun roots in moslimlanden hebben. Daarmee zijn lang niet alle moslims crimineel, maar je kop in het zand steken en iets compleet ontkennen is ook geen oplossing.quote:Op maandag 19 september 2005 21:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Nogmaals: waar zie je dat dan staan? Ik kom het woord moslim niet tegen en moet dus constateren dat je geen bron hebt waarin de link tussen moslims en criminaliteit wordt belicht.
Jammer voor je![]()
De vraag was gewoon : wat heeft het geloof ermee te maken ? Waarom dat als kenmerkend zien, en niet het hebben van rijbewijs b, een kunstgebit of het 3 keer per dag tandenpoetsen ? Kennelijk kan je het onderbouwen, je lijkt nogal overtuigd van je enorme inzicht in statistiek en het conclusie trekken uit rapporten waar het door jou genoemde kenmerk niet eens in voorkomt. Heb je criminologie gestudeerd dat je dit allemaal weet, dan kun je het vast onderbouwen. Of zit je gewoon maar wat in de ruimte te lullen, omdat je eenmaal wat minder gesteld bent op moslims. Ik denk het laatste, en met jou veel meer Nederlanders.quote:Op maandag 19 september 2005 21:42 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
kom kom als je durft te ontkennen dat die groeperingen voor VERREWEG het allergrootste gedeelte moslim zijn dan ben je of aan het liegen of je wil de feiten niet zien. en dan is het niet vreemd dat je niet voor vol wordt aangezien![]()
maw ja moslims zijn zwaar over vertegenwoordigd in misdaad, mishandeling enz enz enz
Zwaktebod.quote:Op maandag 19 september 2005 21:43 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
leer inhoudelijk lezen daarna praten we verder![]()
Ik zie vooral statistieken die iets zeggen over autochtonen en allochtonen. En niet over geloof.quote:Op maandag 19 september 2005 21:47 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Doe link bestaat er hopelijk ook niet. Feit is wel dat veel misdaden op naam van minderheden staan die hun roots in moslimlanden hebben. Daarmee zijn lang niet alle moslims crimineel, maar je kop in het zand steken en iets compleet ontkennen is ook geen oplossing.
Ik heb nogal wat Turkse vrienden die zich vreselijk ergeren aan zowel de media als bepaalde jongeren die het voor de welwillende moslim bemoeilijken.
wat dacht je van de fatwa`s (ofzoiets) dat moslims nederland mochten uitzuigen, bestelen en bedriegen enz enz. ??? van de ven heeft daar bepaalde moslims het "recht" gegeven ze misdaden te laten plegen. dit in naam van allahquote:Op maandag 19 september 2005 21:47 schreef gelly het volgende:
[..]
De vraag was gewoon : wat heeft het geloof ermee te maken ? Waarom dat als kenmerkend zien, en niet het hebben van rijbewijs b, een kunstgebit of het 3 keer per dag tandenpoetsen ? Kennelijk kan je het onderbouwen, je lijkt nogal overtuigd van je enorme inzicht in statistiek en het conclusie trekken uit rapporten waar het door jou genoemde kenmerk niet eens in voorkomt. Heb je criminologie gestudeerd dat je dit allemaal weet, dan kun je het vast onderbouwen. Of zit je gewoon maar wat in de ruimte te lullen, omdat je eenmaal wat minder gesteld bent op moslims. Ik denk het laatste, en met jou veel meer Nederlanders.
ga jij hier nu beweren dat de top in het lijstje niet voornamelijk moslim zijn ? JA of NEE antwoord graagquote:Op maandag 19 september 2005 21:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie vooral statistieken die iets zeggen over autochtonen en allochtonen. En niet over geloof.
Er staat niet bij of mensen katholiek of moslim zijn en ook is er geen enkele aanwijzing dat het geloof iets met criminaliteit te maken zou hebben.
in andere gevallen wel dusquote:Dat is mijn punt: de islam wordt overal aan de haren bijgesleept, en in dit geval is het echt nonsens.
Ik denk dat de houding van Nederlanders ten opzichte van moslims veroorzaakt wordt door het gedrag van deze zelfde moslims. Denk je ook niet?quote:Op maandag 19 september 2005 22:02 schreef Meki het volgende:
hierbij bewijzen Nederlanders hoe ze zich gedragen
het term racistisch komt steeds verder bij Nederlanders
schandelijk dat Nederlanders zo denken
Moeten wij ook Nederlanders haten toen volkert iemand doodschoot ???????
en zij zijn zo dom dat ze de media gelovenquote:Op maandag 19 september 2005 22:05 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik denk dat de houding van Nederlanders ten opzichte van moslims veroorzaakt wordt door het gedrag van deze zelfde moslims. Denk je ook niet?
De dijkverzakking in de mentaliteit van nederlanders ten opzichte van allochtonen vond eerder plaats ondanks de media dan dankzij de media.quote:Op maandag 19 september 2005 22:07 schreef Meki het volgende:
[..]
en zij zijn zo dom dat ze de media geloven
Nederlanders kunnen geen onderscheid maken tussen criminelen en niet-criminelen
en Allochtonen willen ook geen last van Londsdalersquote:Op maandag 19 september 2005 22:09 schreef Tarak het volgende:
[..]
De dijkverzakking in de mentaliteit van nederlanders ten opzichte van allochtonen vond eerder plaats ondanks de media dan dankzij de media.
Nederlanders willen op geen enkele manier last hebben van anderen. En geef ze eens ongelijk.
Ben het met je eens dat de Islam ten onrechte overal bijgetrokken wordt. Toch blijkt uit de statistieken wel dat bepaalde groepen ,waarvan je mag aannemen dat islamitisch zijn, oververtegenwoordigt zijn.quote:Op maandag 19 september 2005 21:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie vooral statistieken die iets zeggen over autochtonen en allochtonen. En niet over geloof.
Er staat niet bij of mensen katholiek of moslim zijn en ook is er geen enkele aanwijzing dat het geloof iets met criminaliteit te maken zou hebben.
Dat is mijn punt: de islam wordt overal aan de haren bijgesleept, en in dit geval is het echt nonsens.
Er staat A) nergens dat het moslims zijn B) ook al zouden het moslims zijn (even voor het gemak jouw ongefundeerde uitspraak als "waarheid" nemen dus), dan staan Antillianen en Surinamers relatief gezien bovenaan de statistieken, en dat zijn nu geen moslims (om jouw denkwijze eens na te bootsen).quote:Op maandag 19 september 2005 22:00 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ga jij hier nu beweren dat de top in het lijstje niet voornamelijk moslim zijn ? JA of NEE antwoord graag
[..]
in andere gevallen wel dus![]()
maar geloof me ook in dit geval is het alles behalve nonsens, jij wil het niet zien dat is weer wat anders
Ja, je mag aannemen dat ze islamitisch zijn. De vraag was echter wat het verband tussen geloof en criminaliteit is. Mensen hebben een hekel aan islamieten omdat ze crimineler zijn blijkbaar. Toch is dat nooit wetenschappelijk ondebouwd. Het zou wat realistischer zijn als mensen een hekel hadden aan mensen uit de sociale onderklasse, want daar hebben we het in feite over bij criminelen. Autochtoon en allochtoon.quote:Op maandag 19 september 2005 22:12 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat de Islam ten onrechte overal bijgetrokken wordt. Toch blijkt uit de statistieken wel dat bepaalde groepen ,waarvan je mag aannemen dat islamitisch zijn, oververtegenwoordigt zijn.
In mijn ogen zijn de meeste echte moslims (niet de extremisten) normale deelnemers aan onze maatschappij. Maar je hoeft je ogen niet te sluiten voor een groep die uit dezelfde hoek komt en veel problemen veroorzaakt. Juist door een aanpak van deze ontspoorde gasten kun je de moslims een beter imago bezorgen. Zo lang mensen het probleem bagataliseren zullen veel mensen alle moslims op bepaalde zaken aankijken. Dat dit onterecht is doet er niet toe, het is gewoon de realiteit.
WOII vergelijking is oké, olé, olé.quote:Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Deadre het volgende:
Ben niet verbaast over de poll. de Hollanders waren immers tijdens de WOII ook heel vijandig tegenover o.a Joden en homo's![]()
Nee, wat is het gedrag van "de moslim". Is dat die van de kutmarokkaan op straat of die van de collega bij je op je werk die totaal niets fouts doet. Jij neemt de foute standaard en dus ben jij verantwoordelijk voor je eigen mening en is die mening zelf ook niet "veroorzaakt" door "de moslim" maar door jezelf.quote:Op maandag 19 september 2005 22:05 schreef Tarak het volgende:
Ik denk dat de houding van Nederlanders ten opzichte van moslims veroorzaakt wordt door het gedrag van deze zelfde moslims. Denk je ook niet?
Gelukkig komt dat in elke samenleving ongeacht ras, religie of wat dan ook voor.quote:Als er iets racistisch is, is het wel alleen te trouwen met mensen (het liefst neef of nicht) uit het land van herkomst. En mensen uit de eigen gemeenschap die dat niet doen te verwijten dat ze een "slegte vrouw / man" zijn of "hoer" zijn.
Hier ben ik volledig met je eens. Is iets wat veel Turkse vrienden volledig bevestigen. Dit probleem wordt door Turken binnen hun eigen gemeenschap ook zeker onderkent, maar omwege van hun trots zullen ze publiek niet snel stelling nemen tegen bepaalde jongeren van Turkse-komaf.quote:Op maandag 19 september 2005 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Veelal niet praktiserende marokkanen en turken gaan de criminaliteit in, die bestaat veelal uit de 2e generatie (die een stuk minder praktiserend is). Als je kijkt naar de 1e generatie (criminaliteit dus onder de gastarbeiders van de jaren 60/70) die juist wel praktiserend moslim waren, zal je denk ik een behoorlijk verschil zien.
Maar dat die andere mensen zo denken is mijnsinsziens HUN verantwoordelijkheid. Daar moet je niet andere moslims mee lastig vallen.quote:Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Pracissor het volgende:
Het probleem is dat mensen die hufterig/crimineel/provocerend zijn zichzelf vaak moslim noemen. Daardoor denken andere mensen dus dat het moslim zijn gelijk staat aan 'hufterig/crimineel/provocerend' gedrag.
idd, maar het probleem is dat die 'kutmarokkanen' zichzelf wel als moslim identificeren en dat zelfs vaak aggresief uitdragen.quote:Op maandag 19 september 2005 22:16 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, wat is het gedrag van "de moslim". Is dat die van de kutmarokkaan op straat of die van de collega bij je op je werk die totaal niets fouts doet. Jij neemt de foute standaard en dus ben jij verantwoordelijk voor je eigen mening en is die mening zelf ook niet "veroorzaakt" door "de moslim" maar door jezelf.
'De Hollanders' , 'De Marokkanen' , 'De Ghanezen' .....quote:Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Deadre het volgende:
Ben niet verbaast over de poll. de Hollanders waren immers tijdens de WOII ook heel vijandig tegenover o.a Joden en homo's![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |