abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 september 2005 @ 19:11:37 #1
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_30734554
quote:
Poll: Jordan totally anti-Jewish; Dutch most anti-Muslim

Jordan leads the Islamic world in its antipathy for Jews according to a new poll by the Pew Research Center.

The poll, which surveyed 17,000 people in 17 countries, said 100 percent of Jordanians viewed Jews unfavorably. The majority of Jordanians are Palestinians, but the late King Hussein and his son and successor, King Abdullah have been known for their pro-American stances.

Russia led all other countries with favorable views of Christians (92 percent) while Turkey (63 percent) had the most unfavorable view of Christians.

The Netherlands led all nations surveyed both in positive views of Jews (85 percent) and negative views of Muslims (51 percent).

Significant numbers of respondents in only Jordan (38 percent) and Lebanon (40 percent) blamed U.S. policies for Islamic extremism.

Respondents in Lebanon, which has a large Christian population, were nearly unanimous (99 percent) in their unfavorable views of Jews. 91 percent were favorable to Christians.

The poll found decreasing support in Islamic countries for Al Qaida and suicide bombings.

Jordan was the exception. In the latest poll, the level of Jordanian support for Bin Laden rose to 60 percent, compared to 55 percent in 2002.

The center also reported increased Jordanian support for suicide attacks.

Fifty-seven percent of Jordanian respondents expressed support for suicide bombings, up from 43 percent in 2002.

In Morocco, support for Al Qaida dropped from 49 percent in 2003 to 26 percent in the latest poll. In Lebanon, only two percent of respondents expressed support for Al Qaida.
http://www.worldtribune.c(...)53632.451388889.html

Wellicht niet zo gek als je kijkt naar de criminaliteit en andere ellende waar moslims in Nederland voor zorgen maar zou Pim (TZMH) het zou gewild hebben?
De boel bij elkaar houden lijkt niet te willen vlotten.
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
pi_30734995
Pim is juist 1 van de oorzaken van die grote anti-moslim stemming.

Heb jij cijfers waaruit blijkt dat moslims voor criminaliteit en andere ellende zorgen? Voor zover ik weet houdt de politie geen religie bij maar ik kan het mis hebben hoor.
  maandag 19 september 2005 @ 19:26:37 #3
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30735030
Ik heb dit rapport al een paar maanden geleden voorbij zien komen, was toen nog zelfs op de FP geloof ik.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_30735108
Is toch voor 90% d'r eigen schuld, maar dat mag je weer niet zeggen.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_30735116
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:25 schreef SCH het volgende:

Heb jij cijfers waaruit blijkt dat moslims voor criminaliteit en andere ellende zorgen? Voor zover ik weet houdt de politie geen religie bij maar ik kan het mis hebben hoor.
1. Pim was de eerste die problemen aan de kaak durfde stellen. Dat ze hele publieke discussie vervolgens spreekt van moslims en niet-moslims anderzijds is niet alleen zijn schuld ...

2. Ga nou niet ontkennen dat relatief gezien veel nationaliteiten met een moslim-achtergrond op de 'foute lijstjes' staan. Ik geloof trouwens niet dat deze criminelen echte moslims zijn.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  maandag 19 september 2005 @ 19:33:39 #6
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_30735270
quote:
Ja natuurlijk, eerder was er helemaal geen anti moslim stemming.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_30735513
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:33 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, eerder was er helemaal geen anti moslim stemming.
Niet van zulke proporties. Wel opvallend berichtje trouwens, hollanders blijken toch niet zo nuchter te zijn als we zelf denken. Sterker nog, ze zijn even erg als diegene die ze haten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_30735657
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet van zulke proporties. Wel opvallend berichtje trouwens, hollanders blijken toch niet zo nuchter te zijn als we zelf denken. Sterker nog, ze zijn even erg als diegene die ze haten.
Gebrek aan normaal contact met elkaar is het voornaamste probleem.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_30735684
-edit: jett -

[ Bericht 12% gewijzigd door kLowJow op 19-09-2005 22:15:08 ]
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_30735847
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:28 schreef MrDoegewoon het volgende:
het is een bullshit opmerking. 0% daarvan is waar.
pi_30736028
Tja, zoals ik in een andere topic zei: Nederland heeft nieteens wat meegemaakt met moslims en ze zijn al negatief, laat staan als er een aanslag komt, wat dan? genocide, rellen?? En dan is NL zogenaamd tolerant..
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
pi_30736089
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:52 schreef SlimShady het volgende:

[..]

het is een bullshit opmerking. 0% daarvan is waar.
Hun blijven leven in 1005, niet wij hoor. Hun willen zich niet aanpassen en roepen dat wij zich moeten aanpassen aan hun. Ps ik heb geen problemen met moslims, wel aan die kleine groep die van NL een moslim staat wil maken.
pi_30736163
We zijn toch ook het meest nuchtere volkje?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_30736206
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:58 schreef Sukh het volgende:
Tja, zoals ik in een andere topic zei: Nederland heeft nieteens wat meegemaakt met moslims en ze zijn al negatief, laat staan als er een aanslag komt, wat dan? genocide, rellen?? En dan is NL zogenaamd tolerant..
Theo vergeten?

Er zijn kerken in de fik gestoken (oke ook moskeeën) hier waren de ruiten van de kerken steeds ingegooid, uit onderzoek bleken het moslim jongeren, de politie had geen direct bewijs maar sprak de jeugd er wel op aan, de politie kreeg een grote bek en waren racisten, 2 weken later worden die gasten op heterdaad betrapt door politie...

Daarnaast zijn er in Amsterdam Joden weg gepest, Homo's in elkaar geslagen, Nederland is wel tolerant hoor, tegen mensen die zelf ook tolerant zijn
pi_30736262
leer Nederlands is mijn eerste reactie.
2. het is wel zo dat veel jongeren de buurten terroriseren.
het zijn niet alleen Nederlanders, Antilianen en Surinamers. ook Marokkanen, Tunesiërs en Turken.
Op zich ben ik het ook wel een beetje eens met Wilders.
Eerst ervoor zorgen dat de jeugd hier opgevoed wordt.
  maandag 19 september 2005 @ 20:06:10 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_30736333
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
51 tegen 100%?

Ben het wel met je eens dat het een aardig triest cijfer is. Aan de andere kant kun je je afvragen wat de vraagstelling is geweest. Ik sta negatief tegenover alle geloven, daarom ben ik ook atheist. Dat is nog iets anders dan dat ik ze niet duld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 19 september 2005 @ 20:08:28 #17
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_30736420
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:58 schreef Sukh het volgende:
En dan is NL zogenaamd tolerant..
Nederland is helemaal niet tolerant, nooit geweest ook. Hoe kom je erbij?

Je mag een hoop in Nederland zolang anderen maar op geen enkele manier last van je hebben en je je huis en je tuin op orde houdt. Dat is door de jaren zestig generatie wel eens verward met tolerantie doordat Nederland cultureel erg homogeen was in die jaren, maar het was geen tolerantie.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  maandag 19 september 2005 @ 20:08:28 #18
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_30736421
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:59 schreef MrDoegewoon het volgende:
Hun blijven leven in 1005, niet wij hoor. Hun willen zich niet aanpassen en roepen dat wij zich moeten aanpassen aan hun. Ps ik heb geen problemen met moslims, wel aan die kleine groep die van NL een moslim staat wil maken.
Het is wat met hun. .
Ik ga naar huis.
pi_30736427
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:04 schreef SlimShady het volgende:
leer Nederlands is mijn eerste reactie.
2. het is wel zo dat veel jongeren de buurten terroriseren.
het zijn niet alleen Nederlanders, Antilianen en Surinamers. ook Marokkanen, Tunesiërs en Turken.
Op zich ben ik het ook wel een beetje eens met Wilders.
Eerst ervoor zorgen dat de jeugd hier opgevoed wordt.
M'n Nederlands is nooit goed geweest, kan ik NIKS aan doen. Heb m'n best gedaan om het goed te leren, maar in schrift zal het zo in het klad nooit goed worden. En met de Nederlandse jeugd is ook wel wat mis, onder de moslim jeugd is heel veel mis.
pi_30736430
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:59 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Hun Hun Hun, en dan PS.. Zo werkt dat niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_30736451
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:08 schreef nietzman het volgende:

[..]

Het is wat met hun. .
Goh stoer dat jij het Nederlands perfect beheerd, zeikstraal.
pi_30736525
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:06 schreef speknek het volgende:

[..]

51 tegen 100%?

Ben het wel met je eens dat het een aardig triest cijfer is. Aan de andere kant kun je je afvragen wat de vraagstelling is geweest. Ik sta negatief tegenover alle geloven, daarom ben ik ook atheist. Dat is nog iets anders dan dat ik ze niet duld.
Goed, het is inderdaad van belang hoe de vraag gesteld is. De cijfers zijn inderdaad verre van betrouwbaar want als dit zo zou zijn, had een partij als die van Geert Wilders wel wat meer in de peilingen gehaald.

Sterker nog, in het weekend kom ik ook honderden zoniet duizenden Nederlanders tegen op mijn werk, die zitten ook niet te ageren tegen mij omdat ik moslim ben. Heb er tenminste nooit wat van gemerkt.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 19 september 2005 @ 20:14:00 #23
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_30736604
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:09 schreef MrDoegewoon het volgende:
Goh stoer dat jij het Nederlands perfect beheerd, zeikstraal.
Beheerd. .

Ga inburgeren, drol.
Ik ga naar huis.
pi_30736676
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:11 schreef SpugendeLama het volgende:

[..]

http://www.worldtribune.c(...)53632.451388889.html

Wellicht niet zo gek als je kijkt naar de criminaliteit en andere ellende waar moslims in Nederland voor zorgen maar zou Pim (TZMH) het zou gewild hebben?
Boeiend wat pim gewild zou hebben. Waarom moet hij er altijd bijgehaald worden?
  maandag 19 september 2005 @ 20:16:39 #25
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_30736681
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:11 schreef Mutant01 het volgende:

Sterker nog, in het weekend kom ik ook honderden zoniet duizenden Nederlanders tegen op mijn werk, die zitten ook niet te ageren tegen mij omdat ik moslim ben. Heb er tenminste nooit wat van gemerkt.
Dat komt omdat ze bang zijn voor de Linkse Maffia ( ) maar in de avonduren posten ze noest op londsdale.pagina.nl
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
pi_30736756
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:16 schreef SpugendeLama het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze bang zijn voor de Linkse Maffia ( ) maar in de avonduren posten ze noest op londsdale.pagina.nl
Ik heb inderdaad het gevoel dat de anonimiteit van het internet voor lekkere rellen zorgt. Maar dat men in het echte leven, op straat dus, veel genuanceerder denkt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_30736928
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:14 schreef nietzman het volgende:

[..]

Beheerd. .

Ga inburgeren, drol.
Weet je zulke figuren als jij mogen best is sterven, dat gezeik steeds op mensen hier die niet goed in spelling of taal zijn. Komt het ooit op bij figuren zoals jou, dat die personen er gewoon NIKS aan kunnen doen.

Ik heb jaren m'n best gedaan om goed Nederlands te leren, en het is gewoon niet gelukt (ja als ik me heel erg concentreer op stuk tekst) maar Engels is me wel goed gelukt dus toch nog een lichtpuntje als het om taal gaat bij mij
  maandag 19 september 2005 @ 20:27:06 #28
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_30737045
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:23 schreef MrDoegewoon het volgende:
Weet je zulke figuren als jij mogen best is sterven, dat gezeik steeds op mensen hier die niet goed in spelling of taal zijn. Komt het ooit op bij figuren zoals jou, dat die personen er gewoon NIKS aan kunnen doen.

Ik heb jaren m'n best gedaan om goed Nederlands te leren, en het is gewoon niet gelukt (ja als ik me heel erg concentreer op stuk tekst) maar Engels is me wel goed gelukt dus toch nog een lichtpuntje als het om taal gaat bij mij
Die hersenbeschadiging van je uit zich niet alleen in je taalgebruik hé?
Ik ga naar huis.
  maandag 19 september 2005 @ 20:27:35 #29
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_30737059
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:16 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Boeiend wat pim gewild zou hebben. Waarom moet hij er altijd bijgehaald worden?
Omdat Hij het zo gewild zou hebben, dus in de geest van Pim zal het geschieden.
pi_30737135
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:27 schreef nietzman het volgende:

[..]

Die hersenbeschadiging van je uit zich niet alleen in je taalgebruik hé?
Laat ook maar, ik kan je wel helemaal de tyfus in schelden (want die post hiervoor begin je al met drol enzv) maar dat ben je denk ik niet waard, blijf maar lekker trost op jezelf omdat je wel goed Nederlands kan.
pi_30737283
het was toch zo dat marocjes en turken behoorlijk veel vertegenwoordigd zijn bij criminaliteit waar de gewone man het meeste last van heeft....

die cijfers waren onlangs zelfs op de frontpage!

allochtonen van noordafrikaanse afkomst zijn bijna altijd moslims dus ja moslims zijn crimineel!
pi_30737508
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:34 schreef KontKorstje het volgende:
allochtonen van noordafrikaanse afkomst zijn bijna altijd moslims dus ja moslims zijn crimineel!
cynisch bedoeld?
  Overall beste user 2022 maandag 19 september 2005 @ 20:52:50 #33
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_30737895
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:28 schreef MrDoegewoon het volgende:
Nee, dan ben je weer pro-jordanie en antisemitisch.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_30738080
quote:
onzin, dat zijn ze zelf door veelvuldig negatief in het nieuws te komen
quote:
dan heb je pak hem beet 2000 topics in nieuws gemist, jaren geen krant gelezen en ook het nieuws op TV al jaren gemist.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_30738108
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:23 schreef MrDoegewoon het volgende:

Ik heb jaren m'n best gedaan om goed Nederlands te leren, en het is gewoon niet gelukt (ja als ik me heel erg concentreer op stuk tekst)
Je bent liev
pi_30738147
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:58 schreef GewoneMan het volgende:
dan heb je pak hem beet 2000 topics in nieuws gemist, jaren geen krant gelezen en ook het nieuws op TV al jaren gemist.
Dan moet het niet zo moeilijk zijn om wat cijfers te posten waaruit het verband tussen religie en criminaliteit blijkt.
pi_30738210
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:30 schreef MrDoegewoon het volgende:
Laat ook maar, ik kan je wel helemaal de tyfus in schelden (want die post hiervoor begin je al met drol enzv) maar dat ben je denk ik niet waard, blijf maar lekker trost op jezelf omdat je wel goed Nederlands kan.
Trost
pi_30738755
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan moet het niet zo moeilijk zijn om wat cijfers te posten waaruit het verband tussen religie en criminaliteit blijkt.
idd eitje

en vergelijk het even met de bevolking allochtoon en autochtoon. dan zul je zien dat het verschil enorm is. tevens kan ik je melden dat je dezelfde cijfers ziet als ze niet nog erger zijn in bljf van mijn lijf huizen en dat met de kanttekening dat velen geen aangifte durven of kunnen doen omdat ze geen idee hebben wat ze moeten doen of waar ze moeten zijn.

http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)vancriminaliteit.pdf
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_30738814
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:02 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Trost
heb je ook nog wat zinnigs te melden ? een simpele typo herstellen
pi_30738863
Ik denk dat nederlanders het zat zijn om politiek korrekt te praten en nu hun mening geven.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_30738882
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:16 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

idd eitje

en vergelijk het even met de bevolking allochtoon en autochtoon. dan zul je zien dat het verschil enorm is. tevens kan ik je melden dat je dezelfde cijfers ziet als ze niet nog erger zijn in bljf van mijn lijf huizen en dat met de kanttekening dat velen geen aangifte durven of kunnen doen omdat ze geen idee hebben wat ze moeten doen of waar ze moeten zijn.

http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)vancriminaliteit.pdf
Ik vroeg om cijfers omtrent religie en criminaliteit. In dat rapport dat je plaatst kom ik het woord islam of moslim nergens tegen maar misschien kan je er even bij helpen?
pi_30739085
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:18 schreef longinus het volgende:
Ik denk dat nederlanders het zat zijn om politiek korrekt te praten en nu hun mening geven.
Haha, Nederlanders met een eigen mening. De meeste Nederlanders weten niet eens waarom ze anti-moslim zijn. Ze haten ze allemaal, behalve hun islamitische buurman, dat is de enige normale.
pi_30739245
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vroeg om cijfers omtrent religie en criminaliteit. In dat rapport dat je plaatst kom ik het woord islam of moslim nergens tegen maar misschien kan je er even bij helpen?
sorry had niet echt rekening gehouden met jouw beperkte denk vermogen. mijn nederige excuses

kijk naar de cijfers en dan zie je dat de bevolking die over het algemeen vrijwel allemaal moslim zijn het hoogst scoren.
pi_30739381
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:27 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

sorry had niet echt rekening gehouden met jouw beperkte denk vermogen. mijn nederige excuses

kijk naar de cijfers en dan zie je dat de bevolking die over het algemeen vrijwel allemaal moslim zijn het hoogst scoren.
Je kunt ook de conclusie trekken dat mensen met rijbewijs b oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken. Ik bedoel, wat is je punt ?
pi_30739443
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:27 schreef GewoneMan het volgende:
Nogmaals: waar zie je dat dan staan? Ik kom het woord moslim niet tegen en moet dus constateren dat je geen bron hebt waarin de link tussen moslims en criminaliteit wordt belicht.

Jammer voor je
pi_30739573
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Nogmaals: waar zie je dat dan staan? Ik kom het woord moslim niet tegen en moet dus constateren dat je geen bron hebt waarin de link tussen moslims en criminaliteit wordt belicht.

Jammer voor je
ach ja het zegt meer over jouw beperking dan over de cijfers
pi_30739617
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:02 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Theo vergeten?

Er zijn kerken in de fik gestoken (oke ook moskeeën) hier waren de ruiten van de kerken steeds ingegooid, uit onderzoek bleken het moslim jongeren, de politie had geen direct bewijs maar sprak de jeugd er wel op aan, de politie kreeg een grote bek en waren racisten, 2 weken later worden die gasten op heterdaad betrapt door politie...

Daarnaast zijn er in Amsterdam Joden weg gepest, Homo's in elkaar geslagen, Nederland is wel tolerant hoor, tegen mensen die zelf ook tolerant zijn
Theo haha dat was maar 1 persoon, niet echt een aanslag eerder een politieke moord. In Spanje is zowat een station opgeblazen en de mensen daar zijn minder anti moslim dan Nederland, zij weten het nog beter te relativeren dan de gemiddelde Nederlander. In Engeland, Nederland en andere West Europese landen is tolerantie ver te zoeken. Dan kunnen ze nog wat leren van landen die dagelijks met terreur te maken hebben zoals bijv India.
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
pi_30739632
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Je kunt ook de conclusie trekken dat mensen met rijbewijs b oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken. Ik bedoel, wat is je punt ?
is dat zo ? cijfers aub

mijn punt is dat moslims aan de top staan als het om criminaliteit in nederland gaat. maar lezen is blijkbaar erg moeilijk
pi_30739702
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:35 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Heb je dan een onderzoek waaruit blijkt dat er een link tussen geloof en criminaliteit is ? Je zit fijn je eigen conclusies te trekken, je goed recht, maar doe dan niet alsof een ander gekke lotje is.
pi_30739804
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:37 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

is dat zo ? cijfers aub

mijn punt is dat moslims aan de top staan als het om criminaliteit in nederland gaat. maar lezen is blijkbaar erg moeilijk
Mensen met rijbewijs b staan ook aan de top. En waarom zou ik het moeten onderbouwen ? Ik kan prima lezen wat voor ongefundeerde uitspraken je doet.
pi_30739827
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:35 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Wat nou beperking.
Je doet nogal boude uitspraken dus het is beter die even te onderbouwen en dat laat je tot nu toe achterwege.

Waar staat dat nou over moslims????
pi_30739898
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Heb je dan een onderzoek waaruit blijkt dat er een link tussen geloof en criminaliteit is ? Je zit fijn je eigen conclusies te trekken, je goed recht, maar doe dan niet alsof een ander gekke lotje is.
kom kom als je durft te ontkennen dat die groeperingen voor VERREWEG het allergrootste gedeelte moslim zijn dan ben je of aan het liegen of je wil de feiten niet zien. en dan is het niet vreemd dat je niet voor vol wordt aangezien

maw ja moslims zijn zwaar over vertegenwoordigd in misdaad, mishandeling enz enz enz
pi_30739952
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat nou beperking.
Je doet nogal boude uitspraken dus het is beter die even te onderbouwen en dat laat je tot nu toe achterwege.

Waar staat dat nou over moslims????
leer inhoudelijk lezen daarna praten we verder
pi_30740116
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Jammer voor je
Doe link bestaat er hopelijk ook niet. Feit is wel dat veel misdaden op naam van minderheden staan die hun roots in moslimlanden hebben. Daarmee zijn lang niet alle moslims crimineel, maar je kop in het zand steken en iets compleet ontkennen is ook geen oplossing.
Ik heb nogal wat Turkse vrienden die zich vreselijk ergeren aan zowel de media als bepaalde jongeren die het voor de welwillende moslim bemoeilijken.
pi_30740138
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:42 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

kom kom als je durft te ontkennen dat die groeperingen voor VERREWEG het allergrootste gedeelte moslim zijn dan ben je of aan het liegen of je wil de feiten niet zien. en dan is het niet vreemd dat je niet voor vol wordt aangezien

maw ja moslims zijn zwaar over vertegenwoordigd in misdaad, mishandeling enz enz enz
De vraag was gewoon : wat heeft het geloof ermee te maken ? Waarom dat als kenmerkend zien, en niet het hebben van rijbewijs b, een kunstgebit of het 3 keer per dag tandenpoetsen ? Kennelijk kan je het onderbouwen, je lijkt nogal overtuigd van je enorme inzicht in statistiek en het conclusie trekken uit rapporten waar het door jou genoemde kenmerk niet eens in voorkomt. Heb je criminologie gestudeerd dat je dit allemaal weet, dan kun je het vast onderbouwen. Of zit je gewoon maar wat in de ruimte te lullen, omdat je eenmaal wat minder gesteld bent op moslims. Ik denk het laatste, en met jou veel meer Nederlanders.
pi_30740180
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:43 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

leer inhoudelijk lezen daarna praten we verder
Zwaktebod.

Kom nou even met een bron als het volgens jou zo duidelijk is, dan praten we daarna verder.
pi_30740364
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:47 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Doe link bestaat er hopelijk ook niet. Feit is wel dat veel misdaden op naam van minderheden staan die hun roots in moslimlanden hebben. Daarmee zijn lang niet alle moslims crimineel, maar je kop in het zand steken en iets compleet ontkennen is ook geen oplossing.
Ik heb nogal wat Turkse vrienden die zich vreselijk ergeren aan zowel de media als bepaalde jongeren die het voor de welwillende moslim bemoeilijken.
Ik zie vooral statistieken die iets zeggen over autochtonen en allochtonen. En niet over geloof.
Er staat niet bij of mensen katholiek of moslim zijn en ook is er geen enkele aanwijzing dat het geloof iets met criminaliteit te maken zou hebben.

Dat is mijn punt: de islam wordt overal aan de haren bijgesleept, en in dit geval is het echt nonsens.
pi_30740561
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:47 schreef gelly het volgende:

[..]

De vraag was gewoon : wat heeft het geloof ermee te maken ? Waarom dat als kenmerkend zien, en niet het hebben van rijbewijs b, een kunstgebit of het 3 keer per dag tandenpoetsen ? Kennelijk kan je het onderbouwen, je lijkt nogal overtuigd van je enorme inzicht in statistiek en het conclusie trekken uit rapporten waar het door jou genoemde kenmerk niet eens in voorkomt. Heb je criminologie gestudeerd dat je dit allemaal weet, dan kun je het vast onderbouwen. Of zit je gewoon maar wat in de ruimte te lullen, omdat je eenmaal wat minder gesteld bent op moslims. Ik denk het laatste, en met jou veel meer Nederlanders.
wat dacht je van de fatwa`s (ofzoiets) dat moslims nederland mochten uitzuigen, bestelen en bedriegen enz enz. ??? van de ven heeft daar bepaalde moslims het "recht" gegeven ze misdaden te laten plegen. dit in naam van allah
pi_30740648
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zie vooral statistieken die iets zeggen over autochtonen en allochtonen. En niet over geloof.
Er staat niet bij of mensen katholiek of moslim zijn en ook is er geen enkele aanwijzing dat het geloof iets met criminaliteit te maken zou hebben.
ga jij hier nu beweren dat de top in het lijstje niet voornamelijk moslim zijn ? JA of NEE antwoord graag
quote:
Dat is mijn punt: de islam wordt overal aan de haren bijgesleept, en in dit geval is het echt nonsens.
in andere gevallen wel dus

maar geloof me ook in dit geval is het alles behalve nonsens, jij wil het niet zien dat is weer wat anders
pi_30740747
hierbij bewijzen Nederlanders hoe ze zich gedragen
het term racistisch komt steeds verder bij Nederlanders

schandelijk dat Nederlanders zo denken
Moeten wij ook Nederlanders haten toen volkert iemand doodschoot ???????
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 19 september 2005 @ 22:05:53 #61
94405 Tarak
pi_30740901
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:02 schreef Meki het volgende:
hierbij bewijzen Nederlanders hoe ze zich gedragen
het term racistisch komt steeds verder bij Nederlanders

schandelijk dat Nederlanders zo denken
Moeten wij ook Nederlanders haten toen volkert iemand doodschoot ???????
Ik denk dat de houding van Nederlanders ten opzichte van moslims veroorzaakt wordt door het gedrag van deze zelfde moslims. Denk je ook niet?

Als er iets racistisch is, is het wel alleen te trouwen met mensen (het liefst neef of nicht ) uit het land van herkomst. En mensen uit de eigen gemeenschap die dat niet doen te verwijten dat ze een "slegte vrouw / man" zijn of "hoer" zijn.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_30740978
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:05 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik denk dat de houding van Nederlanders ten opzichte van moslims veroorzaakt wordt door het gedrag van deze zelfde moslims. Denk je ook niet?
en zij zijn zo dom dat ze de media geloven
Nederlanders kunnen geen onderscheid maken tussen criminelen en niet-criminelen
  maandag 19 september 2005 @ 22:09:32 #63
94405 Tarak
pi_30741052
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:07 schreef Meki het volgende:

[..]

De dijkverzakking in de mentaliteit van nederlanders ten opzichte van allochtonen vond eerder plaats ondanks de media dan dankzij de media.

Nederlanders willen op geen enkele manier last hebben van anderen. En geef ze eens ongelijk.
pi_30741163
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:09 schreef Tarak het volgende:

[..]

De dijkverzakking in de mentaliteit van nederlanders ten opzichte van allochtonen vond eerder plaats ondanks de media dan dankzij de media.

Nederlanders willen op geen enkele manier last hebben van anderen. En geef ze eens ongelijk.
en Allochtonen willen ook geen last van Londsdalers
ik liep afgelopen zondag in Venlo ik zag alleen kale koppen

criminaliteit zie je overal maar Nederlanders hebben een grote oog bij criminaliteit van Moslims . dat weet jij en ik ook
pi_30741169
quote:
Op maandag 19 september 2005 21:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat de Islam ten onrechte overal bijgetrokken wordt. Toch blijkt uit de statistieken wel dat bepaalde groepen ,waarvan je mag aannemen dat islamitisch zijn, oververtegenwoordigt zijn.
In mijn ogen zijn de meeste echte moslims (niet de extremisten) normale deelnemers aan onze maatschappij. Maar je hoeft je ogen niet te sluiten voor een groep die uit dezelfde hoek komt en veel problemen veroorzaakt. Juist door een aanpak van deze ontspoorde gasten kun je de moslims een beter imago bezorgen. Zo lang mensen het probleem bagataliseren zullen veel mensen alle moslims op bepaalde zaken aankijken. Dat dit onterecht is doet er niet toe, het is gewoon de realiteit.
pi_30741213
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:00 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ga jij hier nu beweren dat de top in het lijstje niet voornamelijk moslim zijn ? JA of NEE antwoord graag
[..]

in andere gevallen wel dus

maar geloof me ook in dit geval is het alles behalve nonsens, jij wil het niet zien dat is weer wat anders
Er staat A) nergens dat het moslims zijn B) ook al zouden het moslims zijn (even voor het gemak jouw ongefundeerde uitspraak als "waarheid" nemen dus), dan staan Antillianen en Surinamers relatief gezien bovenaan de statistieken, en dat zijn nu geen moslims (om jouw denkwijze eens na te bootsen).

Veelal niet praktiserende marokkanen en turken gaan de criminaliteit in, die bestaat veelal uit de 2e generatie (die een stuk minder praktiserend is). Als je kijkt naar de 1e generatie (criminaliteit dus onder de gastarbeiders van de jaren 60/70) die juist wel praktiserend moslim waren, zal je denk ik een behoorlijk verschil zien.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 19 september 2005 @ 22:15:03 #67
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_30741264
Ben niet verbaast over de poll. de Hollanders waren immers tijdens de WOII ook heel vijandig tegenover o.a Joden en homo's
Schijt aan iedereen
  maandag 19 september 2005 @ 22:15:47 #68
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30741293
Het probleem is dat mensen die hufterig/crimineel/provocerend zijn zichzelf vaak moslim noemen. Daardoor denken andere mensen dus dat het moslim zijn gelijk staat aan 'hufterig/crimineel/provocerend' gedrag.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_30741322
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:12 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat de Islam ten onrechte overal bijgetrokken wordt. Toch blijkt uit de statistieken wel dat bepaalde groepen ,waarvan je mag aannemen dat islamitisch zijn, oververtegenwoordigt zijn.
In mijn ogen zijn de meeste echte moslims (niet de extremisten) normale deelnemers aan onze maatschappij. Maar je hoeft je ogen niet te sluiten voor een groep die uit dezelfde hoek komt en veel problemen veroorzaakt. Juist door een aanpak van deze ontspoorde gasten kun je de moslims een beter imago bezorgen. Zo lang mensen het probleem bagataliseren zullen veel mensen alle moslims op bepaalde zaken aankijken. Dat dit onterecht is doet er niet toe, het is gewoon de realiteit.
Ja, je mag aannemen dat ze islamitisch zijn. De vraag was echter wat het verband tussen geloof en criminaliteit is. Mensen hebben een hekel aan islamieten omdat ze crimineler zijn blijkbaar. Toch is dat nooit wetenschappelijk ondebouwd. Het zou wat realistischer zijn als mensen een hekel hadden aan mensen uit de sociale onderklasse, want daar hebben we het in feite over bij criminelen. Autochtoon en allochtoon.
  maandag 19 september 2005 @ 22:16:41 #70
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30741330
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Deadre het volgende:
Ben niet verbaast over de poll. de Hollanders waren immers tijdens de WOII ook heel vijandig tegenover o.a Joden en homo's
WOII vergelijking is oké, olé, olé.

pi_30741333
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:05 schreef Tarak het volgende:
Nee, wat is het gedrag van "de moslim". Is dat die van de kutmarokkaan op straat of die van de collega bij je op je werk die totaal niets fouts doet. Jij neemt de foute standaard en dus ben jij verantwoordelijk voor je eigen mening en is die mening zelf ook niet "veroorzaakt" door "de moslim" maar door jezelf.
quote:
Als er iets racistisch is, is het wel alleen te trouwen met mensen (het liefst neef of nicht ) uit het land van herkomst. En mensen uit de eigen gemeenschap die dat niet doen te verwijten dat ze een "slegte vrouw / man" zijn of "hoer" zijn.
Gelukkig komt dat in elke samenleving ongeacht ras, religie of wat dan ook voor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_30741357
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Veelal niet praktiserende marokkanen en turken gaan de criminaliteit in, die bestaat veelal uit de 2e generatie (die een stuk minder praktiserend is). Als je kijkt naar de 1e generatie (criminaliteit dus onder de gastarbeiders van de jaren 60/70) die juist wel praktiserend moslim waren, zal je denk ik een behoorlijk verschil zien.
Hier ben ik volledig met je eens. Is iets wat veel Turkse vrienden volledig bevestigen. Dit probleem wordt door Turken binnen hun eigen gemeenschap ook zeker onderkent, maar omwege van hun trots zullen ze publiek niet snel stelling nemen tegen bepaalde jongeren van Turkse-komaf.
pi_30741380
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Pracissor het volgende:
Het probleem is dat mensen die hufterig/crimineel/provocerend zijn zichzelf vaak moslim noemen. Daardoor denken andere mensen dus dat het moslim zijn gelijk staat aan 'hufterig/crimineel/provocerend' gedrag.
Maar dat die andere mensen zo denken is mijnsinsziens HUN verantwoordelijkheid. Daar moet je niet andere moslims mee lastig vallen.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 19 september 2005 @ 22:18:22 #74
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30741405
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:16 schreef Mutant01 het volgende:

Nee, wat is het gedrag van "de moslim". Is dat die van de kutmarokkaan op straat of die van de collega bij je op je werk die totaal niets fouts doet. Jij neemt de foute standaard en dus ben jij verantwoordelijk voor je eigen mening en is die mening zelf ook niet "veroorzaakt" door "de moslim" maar door jezelf.
idd, maar het probleem is dat die 'kutmarokkanen' zichzelf wel als moslim identificeren en dat zelfs vaak aggresief uitdragen.
pi_30741417
quote:
'De Hollanders' , 'De Marokkanen' , 'De Ghanezen' .....
pi_30741420
quote:
en nu over Moslims
Nederlanders hebben altijd te klagen en zijn altijd negatief
  maandag 19 september 2005 @ 22:19:26 #77
94405 Tarak
pi_30741444
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er staat A) nergens dat het moslims zijn B) ook al zouden het moslims zijn (even voor het gemak jouw ongefundeerde uitspraak als "waarheid" nemen dus), dan staan Antillianen en Surinamers relatief gezien bovenaan de statistieken, en dat zijn nu geen moslims (om jouw denkwijze eens na te bootsen).

Antillianen scoren hoog op de criminaliteitsladders. Suri's vielen dacht ik wel mee. Het SCP stelde onlangs nog voor Suri's niet langer als minderheidsgroepering te beschouwen omdat ze in gedrag te weinig afweken van nederlandse patronen. En Paul Schnabel hecht weinig waarde aan politiek correct zijn.

Verschil tussen Antillianen en Surinamers is dat je de vrouwen ook tegenkomt in het uitgaansleven en dat er serieuze relaties ontstaan tussen Antillianen, Suri's en autochtonen. Marokkanen en vooral Turken zonderen zich veel meer af. Door het dragen van een hoofddoek, creeeren die vrouwen ook doelbewust een barriere. Als je niet met elkaar trouwt, wordt het nooit wat met de integratie.
pi_30741488
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:18 schreef Pracissor het volgende:

[..]

idd, maar het probleem is dat die 'kutmarokkanen' zichzelf wel als moslim identificeren en dat zelfs vaak aggresief uitdragen.
Nou, kutmarokkaantjes zelf dragen het moslim zijn niet aggressief uit. TENZIJ ze erdoor in de publiciteit zouden kunnen komen (bijv bij demonstraties). kutmarokkaantjes gedragen zich sowiezo agessief, die identificatie met het moslim zijn is voor hun een soort provocatie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_30741500
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:18 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Mja, evenals hooligans die zich met clubs identificeren of extremisten van welke soort ook een stroming of ideaal misbruiken. Gek genoeg kunnen Nederlanders dan vaak wel onderscheid maken tussen malloten en den braave medemensch.
  maandag 19 september 2005 @ 22:20:56 #80
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30741505
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar dat die andere mensen zo denken is mijnsinsziens HUN verantwoordelijkheid. Daar moet je niet andere moslims mee lastig vallen.
Hoe bedoel je lastigvallen?

De OP gaat erover dat Nederlanders het meeste anti-moslim zijn, aangezien zij een vertekend beeld hebben van moslims (door zelfbenoemde 'moslims') kan je dat hun ook niet zo erg kwalijk nemen dat ze negatieve gedachtes hebben bij 'moslims'.
  maandag 19 september 2005 @ 22:20:58 #81
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_30741507
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Pracissor het volgende:
Er zijn nog veel meer hufterige/criminele/provocerende mensen die zichzelf níet moslim noemen, maar die komen nooit als wapenfeit aan bod in dit soort discussies.... Of kunnen eigenlijk niet als wapenfeit aan bod komen, omdat ze dan geen handig instrumentarium vormen in een drogredenering.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_30741515
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:07 schreef Meki het volgende:

[..]

misschien. maar de cijfers die te zien zijn in het rapport (zie eerder dit topic) zijn vrij duidelijk.
quote:
autochtoon totaal: 0,9% mannen: 1,6% vrouwen: 0,3%
allochtoon totaal: 2,2% mannen: 3,8% vrouwen: 0,7%
Ik had geen idee dat vrouwelijke allochtonen 2x vaker in de fout gaan, vergeleken met de autochtoonse vrouwen.
pi_30741531
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:12 schreef Meki het volgende:

[..]

en Allochtonen willen ook geen last van Londsdalers
ik liep afgelopen zondag in Venlo ik zag alleen kale koppen

criminaliteit zie je overal maar Nederlanders hebben een grote oog bij criminaliteit van Moslims . dat weet jij en ik ook
Je bent nu zelf enorm racistisch bezig.... Alles moet maar naar jullie wens, alles moet maar gebeuren en in Nederland doen we dat nou eenmaal niet.
  maandag 19 september 2005 @ 22:23:21 #84
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30741609
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Mja, evenals hooligans die zich met clubs identificeren of extremisten van welke soort ook een stroming of ideaal misbruiken. Gek genoeg kunnen Nederlanders dan vaak wel onderscheid maken tussen malloten en den braave medemensch.
Hooligans manifesteren zichzelf als 'hooligans'. Daarom is er ook veel aversie tegen 'hooligans' en zelfs 'supporters'. Zij identificeren zich net als criminele marokkaantjes met een bepaalde sub-cultuur, die hufterige nederlanders met de 'hooligans', de marokkaantjes met 'moslims'.
pi_30741615
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:21 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Je bent nu zelf enorm racistisch bezig.... Alles moet maar naar jullie wens, alles moet maar gebeuren en in Nederland doen we dat nou eenmaal niet.
geen wens als iedereen maar gelijk behandelt word
pi_30741630
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:19 schreef Tarak het volgende:

[..]

Antillianen scoren hoog op de criminaliteitsladders. Suri's vielen dacht ik wel mee. Het SCP stelde onlangs nog voor Suri's niet langer als minderheidsgroepering te beschouwen omdat ze in gedrag te weinig afweken van nederlandse patronen. En Paul Schnabel hecht weinig waarde aan politiek correct zijn.

Verschil tussen Antillianen en Surinamers is dat je de vrouwen ook tegenkomt in het uitgaansleven en dat er serieuze relaties ontstaan tussen Antillianen, Suri's en autochtonen. Marokkanen en vooral Turken zonderen zich veel meer af. Door het dragen van een hoofddoek, creeeren die vrouwen ook doelbewust een barriere. Als je niet met elkaar trouwt, wordt het nooit wat met de integratie.
Allemaal leuk en aardig, maar dit weerlegt niet mijn argument natuurlijk. Antillianen en Surinamen nemen relatief gezien plek 1 en 2 in de criminaliteitsladder, je mag aannemen dat het geen moslims zijn, eerder christelijk. En nu?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 19 september 2005 @ 22:24:59 #87
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30741674
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:20 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Er zijn nog veel meer hufterige/criminele/provocerende mensen die zichzelf níet moslim noemen, maar die komen nooit als wapenfeit aan bod in dit soort discussies.... Of kunnen eigenlijk niet als wapenfeit aan bod komen, omdat ze dan geen handig instrumentarium vormen in een drogredenering.
Het onderwerp is dat Nederlanders zo anti-moslim zijn, vriend...

Daar probeer ik dus een verklaring op te geven zonder te zeggen dat deze sentimenten juist zijn.
pi_30741676
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:21 schreef SlimShady het volgende:

[..]

misschien. maar de cijfers die te zien zijn in het rapport (zie eerder dit topic) zijn vrij duidelijk.
[..]

Ik had geen idee dat vrouwelijke allochtonen 2x vaker in de fout gaan, vergeleken met de autochtoonse vrouwen.
is dat nog dan terecht om negatief te zijn op ALLE moslims
1 op de 2 Nederlanders denken dat
pi_30741695
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:20 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Hoe bedoel je lastigvallen?

De OP gaat erover dat Nederlanders het meeste anti-moslim zijn, aangezien zij een vertekend beeld hebben van moslims (door zelfbenoemde 'moslims') kan je dat hun ook niet zo erg kwalijk nemen dat ze negatieve gedachtes hebben bij 'moslims'.
Ja, maar dat ze een vertekend beeld hebben is mijnsinsziens ook een eigen verantwoordelijkheid. Je mag van een rationeel mens verwachten dat deze nuances maakt nietwaar? Als je deze nuances niet kan maken ben je mijnsinsziens niet rationeel denkend.
Allah Al Watan Al Malik
pi_30741707
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:23 schreef Meki het volgende:

[..]

geen wens als iedereen maar gelijk behandelt word
En dat gebeurd ook gewoon in Nederland, maar zodra een Marokaan een baan misloopt is het al gelijk dat de baas van de bedrijf wel een racist zou zijn.
pi_30741742
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:21 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Jij bent zelf weer generaliserend bezig.

Pot....Ketel.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 19 september 2005 @ 22:27:11 #92
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30741772
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar dit weerlegt niet mijn argument natuurlijk. Antillianen en Surinamen nemen relatief gezien plek 1 en 2 in de criminaliteitsladder, je mag aannemen dat het geen moslims zijn, eerder christelijk. En nu?
Het verschil is dus nogmaals dat zij zichzelf niet naar buiten manifesteren als 'christenen'. Maar eerder als 'gangsters' of wat dan ook, Nederlanders krijgen een vertekend beeld van moslims omdat hufterige marokkanen zichzelf wel als 'moslim' beschouwen en dit ook vaak sterk naar buiten dragen.
  maandag 19 september 2005 @ 22:29:24 #93
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30741869
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, maar dat ze een vertekend beeld hebben is mijnsinsziens ook een eigen verantwoordelijkheid. Je mag van een rationeel mens verwachten dat deze nuances maakt nietwaar? Als je deze nuances niet kan maken ben je mijnsinsziens niet rationeel denkend.
Uiteraard. Maar dat is de massa nooit, die heeft geen zin om daarover na te denken. En dat geldt dus blijkbaar voor elk volk, zie Turkije waar het hoogste percentage ter wereld negatief over christenen denkt, om maar niet te spreken over de islamitische landen hoe die over joden denken. (en de moslims hier in nederland over joden)
pi_30741902
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:12 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Ben het met je eens dat de Islam ten onrechte overal bijgetrokken wordt. Toch blijkt uit de statistieken wel dat bepaalde groepen ,waarvan je mag aannemen dat islamitisch zijn, oververtegenwoordigt zijn.[/b]
Dat mag je aannemen maar je mag ook aannemen dat ze gemiddeld vaker zwart haar hebben. Is er dan een verband met dat zwarte haar? Ik zie dat er een bepaalde groep is oververtegenwoordigd maar ik zie niet in wat het geloof er mee te maken heeft. Het is ook maar de vraag in hoeverre de mensen waar het om gaat gelovig zijn. Ik vind dat we zorgvuldig moeten zijn in het benoemen van zaken en het leggen van verbanden.
quote:
Je zult dan toch moeten weten wat juist het verband is tussen het geloof en de daden. Daar zie ik tot nu toe weinig informatie over. Volgens mij zijn er hele andere causale verbanden die meer te maken hebben met cultuur, familie, immigratie, sociale omstandigheden, groepsgedrag etc.
pi_30741921
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij bent zelf weer generaliserend bezig.

Pot....Ketel.
Tis gewoon een reden waarom wij Nederlanders jullie zo zouden haten, ik persoonlijk merk trouwens weinig van de haart richten moslims om heen, en heb ook zeker geen hekel aan ze. Vind een kleine groep wel wat moeilijk doen als het gaat om de Westerse maatschapij.

Trouwens jullie laten je helemaal gek maken door de media wbt de Lonsdale jongeren (draag zelf geen Lonsdale, maar luister wel hardcore). Ik heb me 2 weken geleden dan ook echt kwaad gemaakt toen Nova het Thunderdome logo in beeld bracht bij een reportage over racisten (die dat niet eens echt waren). Want heel Lonsdale, Hardcore, Thunderome enzv enzv hebben NIKS met racisme te maken, en waar was Nova toen de hardcore scene een feest tegen racisme hield??
pi_30741925
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:27 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Het verschil is dus nogmaals dat zij zichzelf niet naar buiten manifesteren als 'christenen'. Maar eerder als 'gangsters' of wat dan ook, Nederlanders krijgen een vertekend beeld van moslims omdat hufterige marokkanen zichzelf wel als 'moslim' beschouwen en dit ook vaak sterk naar buiten dragen.
Die dikke grote zilveren kruizen vallen anders aardig vaak op. De hufterige marokkaantjes heb ik tijdens het beroven van een telefoon of het stelen van een auto of het slaan van een persoon op straat nooit allahu ackbar, of "in naam van mijn geloof" horen roepen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_30742004
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:25 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

En dat gebeurd ook gewoon in Nederland, maar zodra een Marokaan een baan misloopt is het al gelijk dat de baas van de bedrijf wel een racist zou zijn.
En jij roept meteen dat dat absoluut niet zo is. Dat is dus precies hetzelfde.
pi_30742028
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:29 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar dat is de massa nooit, die heeft geen zin om daarover na te denken. En dat geldt dus blijkbaar voor elk volk, zie Turkije waar het hoogste percentage ter wereld negatief over christenen denkt, om maar niet te spreken over de islamitische landen hoe die over joden denken. (en de moslims hier in nederland over joden)
Opvallend is dat in Libanon (een overwegend Christelijk land) mensen ook erg negatief over joden denken (91%). De link religie valt mijnsinsziens dan alweer weg. Arabisch nationalisme steekt dan wel weer de kop op.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 19 september 2005 @ 22:33:59 #99
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30742032
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die dikke grote zilveren kruizen vallen anders aardig vaak op. De hufterige marokkaantjes heb ik tijdens het beroven van een telefoon of het stelen van een auto of het slaan van een persoon op straat nooit allahu ackbar, of "in naam van mijn geloof" horen roepen.
Het blijft overeind staan dat Marokkanen zichzelf veel duidelijker naar buiten toe manifesteren als moslims. Gezien Marokkenen oververtegenwoordigd zijn in de kleine criminaliteit is voor de massa die dus niet kan nuanceren, 1 + 1 = 2. Het is geen excuus maar een verklaring, heb jij een excuus voor de anti-joodse gevoelens onder Marokkanen of andere moslims? Ook die mensen kunnen niet nuanceren, jammer maar waar.
  maandag 19 september 2005 @ 22:34:23 #100
94405 Tarak
pi_30742050
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In de genoemde statistiek valt op dat voor zowel Turken als Marokkanen geldt (en dat geldt alleen voor deze twee groepen) dat de 2e generatie crimineler is dan de 1e generatie.

Verder kan het zeggen dat blijkbaar niet zozeer mate van criminaliteit de beslissende factor is, voor het als groep laag scoren op de sociaal maatschappelijke populariteitsladder, maar dat er andere factoren zijn waar mensen zich aan irriteren en die die positie bepalen.

Edit: kijk eens naar het aantal veelplegers van turkse en marokkaanse afkomst dat is veel hoger dan dat van andere groepen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tarak op 19-09-2005 22:41:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')