http://www.worldtribune.c(...)53632.451388889.htmlquote:Poll: Jordan totally anti-Jewish; Dutch most anti-Muslim
Jordan leads the Islamic world in its antipathy for Jews according to a new poll by the Pew Research Center.
The poll, which surveyed 17,000 people in 17 countries, said 100 percent of Jordanians viewed Jews unfavorably. The majority of Jordanians are Palestinians, but the late King Hussein and his son and successor, King Abdullah have been known for their pro-American stances.
Russia led all other countries with favorable views of Christians (92 percent) while Turkey (63 percent) had the most unfavorable view of Christians.
The Netherlands led all nations surveyed both in positive views of Jews (85 percent) and negative views of Muslims (51 percent).
Significant numbers of respondents in only Jordan (38 percent) and Lebanon (40 percent) blamed U.S. policies for Islamic extremism.
Respondents in Lebanon, which has a large Christian population, were nearly unanimous (99 percent) in their unfavorable views of Jews. 91 percent were favorable to Christians.
The poll found decreasing support in Islamic countries for Al Qaida and suicide bombings.
Jordan was the exception. In the latest poll, the level of Jordanian support for Bin Laden rose to 60 percent, compared to 55 percent in 2002.
The center also reported increased Jordanian support for suicide attacks.
Fifty-seven percent of Jordanian respondents expressed support for suicide bombings, up from 43 percent in 2002.
In Morocco, support for Al Qaida dropped from 49 percent in 2003 to 26 percent in the latest poll. In Lebanon, only two percent of respondents expressed support for Al Qaida.
1. Pim was de eerste die problemen aan de kaak durfde stellen. Dat ze hele publieke discussie vervolgens spreekt van moslims en niet-moslims anderzijds is niet alleen zijn schuld ...quote:Op maandag 19 september 2005 19:25 schreef SCH het volgende:
Pim is juist 1 van de oorzaken van die grote anti-moslim stemming.
Heb jij cijfers waaruit blijkt dat moslims voor criminaliteit en andere ellende zorgen? Voor zover ik weet houdt de politie geen religie bij maar ik kan het mis hebben hoor.
Ja natuurlijk, eerder was er helemaal geen anti moslim stemming.quote:Op maandag 19 september 2005 19:25 schreef SCH het volgende:
Niet van zulke proporties. Wel opvallend berichtje trouwens, hollanders blijken toch niet zo nuchter te zijn als we zelf denken. Sterker nog, ze zijn even erg als diegene die ze haten.quote:Op maandag 19 september 2005 19:33 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, eerder was er helemaal geen anti moslim stemming.![]()
Gebrek aan normaal contact met elkaar is het voornaamste probleem.quote:Op maandag 19 september 2005 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet van zulke proporties. Wel opvallend berichtje trouwens, hollanders blijken toch niet zo nuchter te zijn als we zelf denken. Sterker nog, ze zijn even erg als diegene die ze haten.
het is een bullshit opmerking. 0% daarvan is waar.quote:Op maandag 19 september 2005 19:28 schreef MrDoegewoon het volgende:
Is toch voor 90% d'r eigen schuld, maar dat mag je weer niet zeggen.
Hun blijven leven in 1005, niet wij hoor. Hun willen zich niet aanpassen en roepen dat wij zich moeten aanpassen aan hun. Ps ik heb geen problemen met moslims, wel aan die kleine groep die van NL een moslim staat wil maken.quote:Op maandag 19 september 2005 19:52 schreef SlimShady het volgende:
[..]
het is een bullshit opmerking. 0% daarvan is waar.
Theo vergeten?quote:Op maandag 19 september 2005 19:58 schreef Sukh het volgende:
Tja, zoals ik in een andere topic zei: Nederland heeft nieteens wat meegemaakt met moslims en ze zijn al negatief, laat staan als er een aanslag komt, wat dan? genocide, rellen?? En dan is NL zogenaamd tolerant..
51 tegen 100%?quote:Op maandag 19 september 2005 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
Niet van zulke proporties. Wel opvallend berichtje trouwens, hollanders blijken toch niet zo nuchter te zijn als we zelf denken. Sterker nog, ze zijn even erg als diegene die ze haten.
Nederland is helemaal niet tolerant, nooit geweest ook. Hoe kom je erbij?quote:Op maandag 19 september 2005 19:58 schreef Sukh het volgende:
En dan is NL zogenaamd tolerant..
Het is wat met hun.quote:Op maandag 19 september 2005 19:59 schreef MrDoegewoon het volgende:
Hun blijven leven in 1005, niet wij hoor. Hun willen zich niet aanpassen en roepen dat wij zich moeten aanpassen aan hun. Ps ik heb geen problemen met moslims, wel aan die kleine groep die van NL een moslim staat wil maken.
M'n Nederlands is nooit goed geweest, kan ik NIKS aan doen. Heb m'n best gedaan om het goed te leren, maar in schrift zal het zo in het klad nooit goed worden. En met de Nederlandse jeugd is ook wel wat mis, onder de moslim jeugd is heel veel mis.quote:Op maandag 19 september 2005 20:04 schreef SlimShady het volgende:
leer Nederlandsis mijn eerste reactie.
2. het is wel zo dat veel jongeren de buurten terroriseren.
het zijn niet alleen Nederlanders, Antilianen en Surinamers. ook Marokkanen, Tunesiërs en Turken.
Op zich ben ik het ook wel een beetje eens met Wilders.
Eerst ervoor zorgen dat de jeugd hier opgevoed wordt.
Hun Hun Hun, en dan PS.. Zo werkt dat niet.quote:Op maandag 19 september 2005 19:59 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Hun blijven leven in 1005, niet wij hoor. Hun willen zich niet aanpassen en roepen dat wij zich moeten aanpassen aan hun. Ps ik heb geen problemen met moslims, wel aan die kleine groep die van NL een moslim staat wil maken.
Goh stoer dat jij het Nederlands perfect beheerd, zeikstraal.quote:
Goed, het is inderdaad van belang hoe de vraag gesteld is. De cijfers zijn inderdaad verre van betrouwbaar want als dit zo zou zijn, had een partij als die van Geert Wilders wel wat meer in de peilingen gehaald.quote:Op maandag 19 september 2005 20:06 schreef speknek het volgende:
[..]
51 tegen 100%?
Ben het wel met je eens dat het een aardig triest cijfer is. Aan de andere kant kun je je afvragen wat de vraagstelling is geweest. Ik sta negatief tegenover alle geloven, daarom ben ik ook atheist. Dat is nog iets anders dan dat ik ze niet duld.
Beheerd.quote:Op maandag 19 september 2005 20:09 schreef MrDoegewoon het volgende:
Goh stoer dat jij het Nederlands perfect beheerd, zeikstraal.
Boeiend wat pim gewild zou hebben. Waarom moet hij er altijd bijgehaald worden?quote:Op maandag 19 september 2005 19:11 schreef SpugendeLama het volgende:
[..]
http://www.worldtribune.c(...)53632.451388889.html
Wellicht niet zo gek als je kijkt naar de criminaliteit en andere ellende waar moslims in Nederland voor zorgen maar zou Pim (TZMH) het zou gewild hebben?![]()
Dat komt omdat ze bang zijn voor de Linkse Maffia (quote:Op maandag 19 september 2005 20:11 schreef Mutant01 het volgende:
Sterker nog, in het weekend kom ik ook honderden zoniet duizenden Nederlanders tegen op mijn werk, die zitten ook niet te ageren tegen mij omdat ik moslim ben. Heb er tenminste nooit wat van gemerkt.
Ik heb inderdaad het gevoel dat de anonimiteit van het internet voor lekkere rellen zorgt. Maar dat men in het echte leven, op straat dus, veel genuanceerder denkt.quote:Op maandag 19 september 2005 20:16 schreef SpugendeLama het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze bang zijn voor de Linkse Maffia () maar in de avonduren posten ze noest op londsdale.pagina.nl
![]()
Weet je zulke figuren als jij mogen best is sterven, dat gezeik steeds op mensen hier die niet goed in spelling of taal zijn. Komt het ooit op bij figuren zoals jou, dat die personen er gewoon NIKS aan kunnen doen.quote:
Die hersenbeschadiging van je uit zich niet alleen in je taalgebruik hé?quote:Op maandag 19 september 2005 20:23 schreef MrDoegewoon het volgende:
Weet je zulke figuren als jij mogen best is sterven, dat gezeik steeds op mensen hier die niet goed in spelling of taal zijn. Komt het ooit op bij figuren zoals jou, dat die personen er gewoon NIKS aan kunnen doen.
Ik heb jaren m'n best gedaan om goed Nederlands te leren, en het is gewoon niet gelukt (ja als ik me heel erg concentreer op stuk tekst) maar Engels is me wel goed gelukt dus toch nog een lichtpuntje als het om taal gaat bij mij
Omdat Hij het zo gewild zou hebben, dus in de geest van Pim zal het geschieden.quote:Op maandag 19 september 2005 20:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Boeiend wat pim gewild zou hebben. Waarom moet hij er altijd bijgehaald worden?![]()
Laat ook maar, ik kan je wel helemaal de tyfus in schelden (want die post hiervoor begin je al met drol enzv) maar dat ben je denk ik niet waard, blijf maar lekker trost op jezelf omdat je wel goed Nederlands kan.quote:Op maandag 19 september 2005 20:27 schreef nietzman het volgende:
[..]
Die hersenbeschadiging van je uit zich niet alleen in je taalgebruik hé?
cynisch bedoeld?quote:Op maandag 19 september 2005 20:34 schreef KontKorstje het volgende:
allochtonen van noordafrikaanse afkomst zijn bijna altijd moslims dus ja moslims zijn crimineel!
Nee, dan ben je weer pro-jordanie en antisemitisch.quote:Op maandag 19 september 2005 19:28 schreef MrDoegewoon het volgende:
Is toch voor 90% d'r eigen schuld, maar dat mag je weer niet zeggen.
onzin, dat zijn ze zelf door veelvuldig negatief in het nieuws te komenquote:Op maandag 19 september 2005 19:25 schreef SCH het volgende:
dan heb je pak hem beet 2000 topics in nieuws gemist, jaren geen krant gelezen en ook het nieuws op TV al jaren gemist.quote:Heb jij cijfers waaruit blijkt dat moslims voor criminaliteit en andere ellende zorgen? Voor zover ik weet houdt de politie geen religie bij maar ik kan het mis hebben hoor.
Je bent lievquote:Op maandag 19 september 2005 20:23 schreef MrDoegewoon het volgende:
Ik heb jaren m'n best gedaan om goed Nederlands te leren, en het is gewoon niet gelukt (ja als ik me heel erg concentreer op stuk tekst)
Dan moet het niet zo moeilijk zijn om wat cijfers te posten waaruit het verband tussen religie en criminaliteit blijkt.quote:Op maandag 19 september 2005 20:58 schreef GewoneMan het volgende:
dan heb je pak hem beet 2000 topics in nieuws gemist, jaren geen krant gelezen en ook het nieuws op TV al jaren gemist.
Trostquote:Op maandag 19 september 2005 20:30 schreef MrDoegewoon het volgende:
Laat ook maar, ik kan je wel helemaal de tyfus in schelden (want die post hiervoor begin je al met drol enzv) maar dat ben je denk ik niet waard, blijf maar lekker trost op jezelf omdat je wel goed Nederlands kan.
idd eitjequote:Op maandag 19 september 2005 21:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan moet het niet zo moeilijk zijn om wat cijfers te posten waaruit het verband tussen religie en criminaliteit blijkt.
heb je ook nog wat zinnigs te melden ? een simpele typo herstellenquote:
Ik vroeg om cijfers omtrent religie en criminaliteit. In dat rapport dat je plaatst kom ik het woord islam of moslim nergens tegen maar misschien kan je er even bij helpen?quote:Op maandag 19 september 2005 21:16 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
idd eitje![]()
en vergelijk het even met de bevolking allochtoon en autochtoon. dan zul je zien dat het verschil enorm is. tevens kan ik je melden dat je dezelfde cijfers ziet als ze niet nog erger zijn in bljf van mijn lijf huizen en dat met de kanttekening dat velen geen aangifte durven of kunnen doen omdat ze geen idee hebben wat ze moeten doen of waar ze moeten zijn.
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)vancriminaliteit.pdf
Haha, Nederlanders met een eigen mening. De meeste Nederlanders weten niet eens waarom ze anti-moslim zijn. Ze haten ze allemaal, behalve hun islamitische buurman, dat is de enige normale.quote:Op maandag 19 september 2005 21:18 schreef longinus het volgende:
Ik denk dat nederlanders het zat zijn om politiek korrekt te praten en nu hun mening geven.
sorry had niet echt rekening gehouden met jouw beperkte denk vermogen. mijn nederige excusesquote:Op maandag 19 september 2005 21:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vroeg om cijfers omtrent religie en criminaliteit. In dat rapport dat je plaatst kom ik het woord islam of moslim nergens tegen maar misschien kan je er even bij helpen?
Je kunt ook de conclusie trekken dat mensen met rijbewijs b oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken. Ik bedoel, wat is je punt ?quote:Op maandag 19 september 2005 21:27 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
sorry had niet echt rekening gehouden met jouw beperkte denk vermogen. mijn nederige excuses![]()
kijk naar de cijfers en dan zie je dat de bevolking die over het algemeen vrijwel allemaal moslim zijn het hoogst scoren.
Nogmaals: waar zie je dat dan staan? Ik kom het woord moslim niet tegen en moet dus constateren dat je geen bron hebt waarin de link tussen moslims en criminaliteit wordt belicht.quote:Op maandag 19 september 2005 21:27 schreef GewoneMan het volgende:
kijk naar de cijfers en dan zie je dat de bevolking die over het algemeen vrijwel allemaal moslim zijn het hoogst scoren.
ach ja het zegt meer over jouw beperking dan over de cijfersquote:Op maandag 19 september 2005 21:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Nogmaals: waar zie je dat dan staan? Ik kom het woord moslim niet tegen en moet dus constateren dat je geen bron hebt waarin de link tussen moslims en criminaliteit wordt belicht.
Jammer voor je![]()
Theo haha dat was maar 1 persoon, niet echt een aanslag eerder een politieke moord. In Spanje is zowat een station opgeblazen en de mensen daar zijn minder anti moslim dan Nederland, zij weten het nog beter te relativeren dan de gemiddelde Nederlander. In Engeland, Nederland en andere West Europese landen is tolerantie ver te zoeken. Dan kunnen ze nog wat leren van landen die dagelijks met terreur te maken hebben zoals bijv India.quote:Op maandag 19 september 2005 20:02 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Theo vergeten?
Er zijn kerken in de fik gestoken (oke ook moskeeën) hier waren de ruiten van de kerken steeds ingegooid, uit onderzoek bleken het moslim jongeren, de politie had geen direct bewijs maar sprak de jeugd er wel op aan, de politie kreeg een grote bek en waren racisten, 2 weken later worden die gasten op heterdaad betrapt door politie...
Daarnaast zijn er in Amsterdam Joden weg gepest, Homo's in elkaar geslagen, Nederland is wel tolerant hoor, tegen mensen die zelf ook tolerant zijn
is dat zo ? cijfers aubquote:Op maandag 19 september 2005 21:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kunt ook de conclusie trekken dat mensen met rijbewijs b oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken. Ik bedoel, wat is je punt ?
Heb je dan een onderzoek waaruit blijkt dat er een link tussen geloof en criminaliteit is ? Je zit fijn je eigen conclusies te trekken, je goed recht, maar doe dan niet alsof een ander gekke lotje is.quote:Op maandag 19 september 2005 21:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ach ja het zegt meer over jouw beperking dan over de cijfers
Mensen met rijbewijs b staan ook aan de top. En waarom zou ik het moeten onderbouwen ? Ik kan prima lezen wat voor ongefundeerde uitspraken je doet.quote:Op maandag 19 september 2005 21:37 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
is dat zo ? cijfers aub![]()
mijn punt is dat moslims aan de top staan als het om criminaliteit in nederland gaat. maar lezen is blijkbaar erg moeilijk![]()
quote:Op maandag 19 september 2005 21:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ach ja het zegt meer over jouw beperking dan over de cijfers
kom kom als je durft te ontkennen dat die groeperingen voor VERREWEG het allergrootste gedeelte moslim zijn dan ben je of aan het liegen of je wil de feiten niet zien. en dan is het niet vreemd dat je niet voor vol wordt aangezienquote:Op maandag 19 september 2005 21:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Heb je dan een onderzoek waaruit blijkt dat er een link tussen geloof en criminaliteit is ? Je zit fijn je eigen conclusies te trekken, je goed recht, maar doe dan niet alsof een ander gekke lotje is.
leer inhoudelijk lezen daarna praten we verderquote:Op maandag 19 september 2005 21:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat nou beperking.
Je doet nogal boude uitspraken dus het is beter die even te onderbouwen en dat laat je tot nu toe achterwege.
Waar staat dat nou over moslims????
Doe link bestaat er hopelijk ook niet. Feit is wel dat veel misdaden op naam van minderheden staan die hun roots in moslimlanden hebben. Daarmee zijn lang niet alle moslims crimineel, maar je kop in het zand steken en iets compleet ontkennen is ook geen oplossing.quote:Op maandag 19 september 2005 21:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Nogmaals: waar zie je dat dan staan? Ik kom het woord moslim niet tegen en moet dus constateren dat je geen bron hebt waarin de link tussen moslims en criminaliteit wordt belicht.
Jammer voor je![]()
De vraag was gewoon : wat heeft het geloof ermee te maken ? Waarom dat als kenmerkend zien, en niet het hebben van rijbewijs b, een kunstgebit of het 3 keer per dag tandenpoetsen ? Kennelijk kan je het onderbouwen, je lijkt nogal overtuigd van je enorme inzicht in statistiek en het conclusie trekken uit rapporten waar het door jou genoemde kenmerk niet eens in voorkomt. Heb je criminologie gestudeerd dat je dit allemaal weet, dan kun je het vast onderbouwen. Of zit je gewoon maar wat in de ruimte te lullen, omdat je eenmaal wat minder gesteld bent op moslims. Ik denk het laatste, en met jou veel meer Nederlanders.quote:Op maandag 19 september 2005 21:42 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
kom kom als je durft te ontkennen dat die groeperingen voor VERREWEG het allergrootste gedeelte moslim zijn dan ben je of aan het liegen of je wil de feiten niet zien. en dan is het niet vreemd dat je niet voor vol wordt aangezien![]()
maw ja moslims zijn zwaar over vertegenwoordigd in misdaad, mishandeling enz enz enz
Zwaktebod.quote:Op maandag 19 september 2005 21:43 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
leer inhoudelijk lezen daarna praten we verder![]()
Ik zie vooral statistieken die iets zeggen over autochtonen en allochtonen. En niet over geloof.quote:Op maandag 19 september 2005 21:47 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Doe link bestaat er hopelijk ook niet. Feit is wel dat veel misdaden op naam van minderheden staan die hun roots in moslimlanden hebben. Daarmee zijn lang niet alle moslims crimineel, maar je kop in het zand steken en iets compleet ontkennen is ook geen oplossing.
Ik heb nogal wat Turkse vrienden die zich vreselijk ergeren aan zowel de media als bepaalde jongeren die het voor de welwillende moslim bemoeilijken.
wat dacht je van de fatwa`s (ofzoiets) dat moslims nederland mochten uitzuigen, bestelen en bedriegen enz enz. ??? van de ven heeft daar bepaalde moslims het "recht" gegeven ze misdaden te laten plegen. dit in naam van allahquote:Op maandag 19 september 2005 21:47 schreef gelly het volgende:
[..]
De vraag was gewoon : wat heeft het geloof ermee te maken ? Waarom dat als kenmerkend zien, en niet het hebben van rijbewijs b, een kunstgebit of het 3 keer per dag tandenpoetsen ? Kennelijk kan je het onderbouwen, je lijkt nogal overtuigd van je enorme inzicht in statistiek en het conclusie trekken uit rapporten waar het door jou genoemde kenmerk niet eens in voorkomt. Heb je criminologie gestudeerd dat je dit allemaal weet, dan kun je het vast onderbouwen. Of zit je gewoon maar wat in de ruimte te lullen, omdat je eenmaal wat minder gesteld bent op moslims. Ik denk het laatste, en met jou veel meer Nederlanders.
ga jij hier nu beweren dat de top in het lijstje niet voornamelijk moslim zijn ? JA of NEE antwoord graagquote:Op maandag 19 september 2005 21:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie vooral statistieken die iets zeggen over autochtonen en allochtonen. En niet over geloof.
Er staat niet bij of mensen katholiek of moslim zijn en ook is er geen enkele aanwijzing dat het geloof iets met criminaliteit te maken zou hebben.
in andere gevallen wel dusquote:Dat is mijn punt: de islam wordt overal aan de haren bijgesleept, en in dit geval is het echt nonsens.
Ik denk dat de houding van Nederlanders ten opzichte van moslims veroorzaakt wordt door het gedrag van deze zelfde moslims. Denk je ook niet?quote:Op maandag 19 september 2005 22:02 schreef Meki het volgende:
hierbij bewijzen Nederlanders hoe ze zich gedragen
het term racistisch komt steeds verder bij Nederlanders
schandelijk dat Nederlanders zo denken
Moeten wij ook Nederlanders haten toen volkert iemand doodschoot ???????
en zij zijn zo dom dat ze de media gelovenquote:Op maandag 19 september 2005 22:05 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik denk dat de houding van Nederlanders ten opzichte van moslims veroorzaakt wordt door het gedrag van deze zelfde moslims. Denk je ook niet?
De dijkverzakking in de mentaliteit van nederlanders ten opzichte van allochtonen vond eerder plaats ondanks de media dan dankzij de media.quote:Op maandag 19 september 2005 22:07 schreef Meki het volgende:
[..]
en zij zijn zo dom dat ze de media geloven
Nederlanders kunnen geen onderscheid maken tussen criminelen en niet-criminelen
en Allochtonen willen ook geen last van Londsdalersquote:Op maandag 19 september 2005 22:09 schreef Tarak het volgende:
[..]
De dijkverzakking in de mentaliteit van nederlanders ten opzichte van allochtonen vond eerder plaats ondanks de media dan dankzij de media.
Nederlanders willen op geen enkele manier last hebben van anderen. En geef ze eens ongelijk.
Ben het met je eens dat de Islam ten onrechte overal bijgetrokken wordt. Toch blijkt uit de statistieken wel dat bepaalde groepen ,waarvan je mag aannemen dat islamitisch zijn, oververtegenwoordigt zijn.quote:Op maandag 19 september 2005 21:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zie vooral statistieken die iets zeggen over autochtonen en allochtonen. En niet over geloof.
Er staat niet bij of mensen katholiek of moslim zijn en ook is er geen enkele aanwijzing dat het geloof iets met criminaliteit te maken zou hebben.
Dat is mijn punt: de islam wordt overal aan de haren bijgesleept, en in dit geval is het echt nonsens.
Er staat A) nergens dat het moslims zijn B) ook al zouden het moslims zijn (even voor het gemak jouw ongefundeerde uitspraak als "waarheid" nemen dus), dan staan Antillianen en Surinamers relatief gezien bovenaan de statistieken, en dat zijn nu geen moslims (om jouw denkwijze eens na te bootsen).quote:Op maandag 19 september 2005 22:00 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ga jij hier nu beweren dat de top in het lijstje niet voornamelijk moslim zijn ? JA of NEE antwoord graag
[..]
in andere gevallen wel dus![]()
maar geloof me ook in dit geval is het alles behalve nonsens, jij wil het niet zien dat is weer wat anders
Ja, je mag aannemen dat ze islamitisch zijn. De vraag was echter wat het verband tussen geloof en criminaliteit is. Mensen hebben een hekel aan islamieten omdat ze crimineler zijn blijkbaar. Toch is dat nooit wetenschappelijk ondebouwd. Het zou wat realistischer zijn als mensen een hekel hadden aan mensen uit de sociale onderklasse, want daar hebben we het in feite over bij criminelen. Autochtoon en allochtoon.quote:Op maandag 19 september 2005 22:12 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat de Islam ten onrechte overal bijgetrokken wordt. Toch blijkt uit de statistieken wel dat bepaalde groepen ,waarvan je mag aannemen dat islamitisch zijn, oververtegenwoordigt zijn.
In mijn ogen zijn de meeste echte moslims (niet de extremisten) normale deelnemers aan onze maatschappij. Maar je hoeft je ogen niet te sluiten voor een groep die uit dezelfde hoek komt en veel problemen veroorzaakt. Juist door een aanpak van deze ontspoorde gasten kun je de moslims een beter imago bezorgen. Zo lang mensen het probleem bagataliseren zullen veel mensen alle moslims op bepaalde zaken aankijken. Dat dit onterecht is doet er niet toe, het is gewoon de realiteit.
WOII vergelijking is oké, olé, olé.quote:Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Deadre het volgende:
Ben niet verbaast over de poll. de Hollanders waren immers tijdens de WOII ook heel vijandig tegenover o.a Joden en homo's![]()
Nee, wat is het gedrag van "de moslim". Is dat die van de kutmarokkaan op straat of die van de collega bij je op je werk die totaal niets fouts doet. Jij neemt de foute standaard en dus ben jij verantwoordelijk voor je eigen mening en is die mening zelf ook niet "veroorzaakt" door "de moslim" maar door jezelf.quote:Op maandag 19 september 2005 22:05 schreef Tarak het volgende:
Ik denk dat de houding van Nederlanders ten opzichte van moslims veroorzaakt wordt door het gedrag van deze zelfde moslims. Denk je ook niet?
Gelukkig komt dat in elke samenleving ongeacht ras, religie of wat dan ook voor.quote:Als er iets racistisch is, is het wel alleen te trouwen met mensen (het liefst neef of nicht) uit het land van herkomst. En mensen uit de eigen gemeenschap die dat niet doen te verwijten dat ze een "slegte vrouw / man" zijn of "hoer" zijn.
Hier ben ik volledig met je eens. Is iets wat veel Turkse vrienden volledig bevestigen. Dit probleem wordt door Turken binnen hun eigen gemeenschap ook zeker onderkent, maar omwege van hun trots zullen ze publiek niet snel stelling nemen tegen bepaalde jongeren van Turkse-komaf.quote:Op maandag 19 september 2005 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Veelal niet praktiserende marokkanen en turken gaan de criminaliteit in, die bestaat veelal uit de 2e generatie (die een stuk minder praktiserend is). Als je kijkt naar de 1e generatie (criminaliteit dus onder de gastarbeiders van de jaren 60/70) die juist wel praktiserend moslim waren, zal je denk ik een behoorlijk verschil zien.
Maar dat die andere mensen zo denken is mijnsinsziens HUN verantwoordelijkheid. Daar moet je niet andere moslims mee lastig vallen.quote:Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Pracissor het volgende:
Het probleem is dat mensen die hufterig/crimineel/provocerend zijn zichzelf vaak moslim noemen. Daardoor denken andere mensen dus dat het moslim zijn gelijk staat aan 'hufterig/crimineel/provocerend' gedrag.
idd, maar het probleem is dat die 'kutmarokkanen' zichzelf wel als moslim identificeren en dat zelfs vaak aggresief uitdragen.quote:Op maandag 19 september 2005 22:16 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, wat is het gedrag van "de moslim". Is dat die van de kutmarokkaan op straat of die van de collega bij je op je werk die totaal niets fouts doet. Jij neemt de foute standaard en dus ben jij verantwoordelijk voor je eigen mening en is die mening zelf ook niet "veroorzaakt" door "de moslim" maar door jezelf.
'De Hollanders' , 'De Marokkanen' , 'De Ghanezen' .....quote:Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Deadre het volgende:
Ben niet verbaast over de poll. de Hollanders waren immers tijdens de WOII ook heel vijandig tegenover o.a Joden en homo's![]()
en nu over Moslimsquote:Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Deadre het volgende:
Antillianen scoren hoog op de criminaliteitsladders. Suri's vielen dacht ik wel mee. Het SCP stelde onlangs nog voor Suri's niet langer als minderheidsgroepering te beschouwen omdat ze in gedrag te weinig afweken van nederlandse patronen. En Paul Schnabel hecht weinig waarde aan politiek correct zijn.quote:Op maandag 19 september 2005 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er staat A) nergens dat het moslims zijn B) ook al zouden het moslims zijn (even voor het gemak jouw ongefundeerde uitspraak als "waarheid" nemen dus), dan staan Antillianen en Surinamers relatief gezien bovenaan de statistieken, en dat zijn nu geen moslims (om jouw denkwijze eens na te bootsen).
Veelal niet praktiserende marokkanen en turken gaan de criminaliteit in, die bestaat veelal uit de 2e generatie (die een stuk minder praktiserend is). Als je kijkt naar de 1e generatie (criminaliteit dus onder de gastarbeiders van de jaren 60/70) die juist wel praktiserend moslim waren, zal je denk ik een behoorlijk verschil zien.
Nou, kutmarokkaantjes zelf dragen het moslim zijn niet aggressief uit. TENZIJ ze erdoor in de publiciteit zouden kunnen komen (bijv bij demonstraties). kutmarokkaantjes gedragen zich sowiezo agessief, die identificatie met het moslim zijn is voor hun een soort provocatie.quote:Op maandag 19 september 2005 22:18 schreef Pracissor het volgende:
[..]
idd, maar het probleem is dat die 'kutmarokkanen' zichzelf wel als moslim identificeren en dat zelfs vaak aggresief uitdragen.
Mja, evenals hooligans die zich met clubs identificeren of extremisten van welke soort ook een stroming of ideaal misbruiken. Gek genoeg kunnen Nederlanders dan vaak wel onderscheid maken tussen malloten en den braave medemensch.quote:Op maandag 19 september 2005 22:18 schreef Pracissor het volgende:
[..]
idd, maar het probleem is dat die 'kutmarokkanen' zichzelf wel als moslim identificeren en dat zelfs vaak aggresief uitdragen.
Hoe bedoel je lastigvallen?quote:Op maandag 19 september 2005 22:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dat die andere mensen zo denken is mijnsinsziens HUN verantwoordelijkheid. Daar moet je niet andere moslims mee lastig vallen.
Er zijn nog veel meer hufterige/criminele/provocerende mensen die zichzelf níet moslim noemen, maar die komen nooit als wapenfeit aan bod in dit soort discussies.... Of kunnen eigenlijk niet als wapenfeit aan bod komen, omdat ze dan geen handig instrumentarium vormen in een drogredenering.quote:Op maandag 19 september 2005 22:15 schreef Pracissor het volgende:
Het probleem is dat mensen die hufterig/crimineel/provocerend zijn zichzelf vaak moslim noemen. Daardoor denken andere mensen dus dat het moslim zijn gelijk staat aan 'hufterig/crimineel/provocerend' gedrag.
misschien. maar de cijfers die te zien zijn in het rapport (zie eerder dit topic) zijn vrij duidelijk.quote:Op maandag 19 september 2005 22:07 schreef Meki het volgende:
[..]
en zij zijn zo dom dat ze de media geloven
Nederlanders kunnen geen onderscheid maken tussen criminelen en niet-criminelen
Ik had geen idee dat vrouwelijke allochtonen 2x vaker in de fout gaan, vergeleken met de autochtoonse vrouwen.quote:autochtoon totaal: 0,9% mannen: 1,6% vrouwen: 0,3%
allochtoon totaal: 2,2% mannen: 3,8% vrouwen: 0,7%
Je bent nu zelf enorm racistisch bezig.... Alles moet maar naar jullie wens, alles moet maar gebeuren en in Nederland doen we dat nou eenmaal niet.quote:Op maandag 19 september 2005 22:12 schreef Meki het volgende:
[..]
en Allochtonen willen ook geen last van Londsdalers
ik liep afgelopen zondag in Venlo ik zag alleen kale koppen
criminaliteit zie je overal maar Nederlanders hebben een grote oog bij criminaliteit van Moslims . dat weet jij en ik ook
Hooligans manifesteren zichzelf als 'hooligans'. Daarom is er ook veel aversie tegen 'hooligans' en zelfs 'supporters'. Zij identificeren zich net als criminele marokkaantjes met een bepaalde sub-cultuur, die hufterige nederlanders met de 'hooligans', de marokkaantjes met 'moslims'.quote:Op maandag 19 september 2005 22:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Mja, evenals hooligans die zich met clubs identificeren of extremisten van welke soort ook een stroming of ideaal misbruiken. Gek genoeg kunnen Nederlanders dan vaak wel onderscheid maken tussen malloten en den braave medemensch.
geen wens als iedereen maar gelijk behandelt wordquote:Op maandag 19 september 2005 22:21 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Je bent nu zelf enorm racistisch bezig.... Alles moet maar naar jullie wens, alles moet maar gebeuren en in Nederland doen we dat nou eenmaal niet.
Allemaal leuk en aardig, maar dit weerlegt niet mijn argument natuurlijk. Antillianen en Surinamen nemen relatief gezien plek 1 en 2 in de criminaliteitsladder, je mag aannemen dat het geen moslims zijn, eerder christelijk. En nu?quote:Op maandag 19 september 2005 22:19 schreef Tarak het volgende:
[..]
Antillianen scoren hoog op de criminaliteitsladders. Suri's vielen dacht ik wel mee. Het SCP stelde onlangs nog voor Suri's niet langer als minderheidsgroepering te beschouwen omdat ze in gedrag te weinig afweken van nederlandse patronen. En Paul Schnabel hecht weinig waarde aan politiek correct zijn.
Verschil tussen Antillianen en Surinamers is dat je de vrouwen ook tegenkomt in het uitgaansleven en dat er serieuze relaties ontstaan tussen Antillianen, Suri's en autochtonen. Marokkanen en vooral Turken zonderen zich veel meer af. Door het dragen van een hoofddoek, creeeren die vrouwen ook doelbewust een barriere. Als je niet met elkaar trouwt, wordt het nooit wat met de integratie.
Het onderwerp is dat Nederlanders zo anti-moslim zijn, vriend...quote:Op maandag 19 september 2005 22:20 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Er zijn nog veel meer hufterige/criminele/provocerende mensen die zichzelf níet moslim noemen, maar die komen nooit als wapenfeit aan bod in dit soort discussies.... Of kunnen eigenlijk niet als wapenfeit aan bod komen, omdat ze dan geen handig instrumentarium vormen in een drogredenering.
is dat nog dan terecht om negatief te zijn op ALLE moslimsquote:Op maandag 19 september 2005 22:21 schreef SlimShady het volgende:
[..]
misschien. maar de cijfers die te zien zijn in het rapport (zie eerder dit topic) zijn vrij duidelijk.
[..]
Ik had geen idee dat vrouwelijke allochtonen 2x vaker in de fout gaan, vergeleken met de autochtoonse vrouwen.
Ja, maar dat ze een vertekend beeld hebben is mijnsinsziens ook een eigen verantwoordelijkheid. Je mag van een rationeel mens verwachten dat deze nuances maakt nietwaar? Als je deze nuances niet kan maken ben je mijnsinsziens niet rationeel denkend.quote:Op maandag 19 september 2005 22:20 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Hoe bedoel je lastigvallen?![]()
De OP gaat erover dat Nederlanders het meeste anti-moslim zijn, aangezien zij een vertekend beeld hebben van moslims (door zelfbenoemde 'moslims') kan je dat hun ook niet zo erg kwalijk nemen dat ze negatieve gedachtes hebben bij 'moslims'.
En dat gebeurd ook gewoon in Nederland, maar zodra een Marokaan een baan misloopt is het al gelijk dat de baas van de bedrijf wel een racist zou zijn.quote:Op maandag 19 september 2005 22:23 schreef Meki het volgende:
[..]
geen wens als iedereen maar gelijk behandelt word
Jij bent zelf weer generaliserend bezig.quote:Op maandag 19 september 2005 22:21 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Je bent nu zelf enorm racistisch bezig.... Alles moet maar naar jullie wens, alles moet maar gebeuren en in Nederland doen we dat nou eenmaal niet.
Het verschil is dus nogmaals dat zij zichzelf niet naar buiten manifesteren als 'christenen'. Maar eerder als 'gangsters' of wat dan ook, Nederlanders krijgen een vertekend beeld van moslims omdat hufterige marokkanen zichzelf wel als 'moslim' beschouwen en dit ook vaak sterk naar buiten dragen.quote:Op maandag 19 september 2005 22:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dit weerlegt niet mijn argument natuurlijk. Antillianen en Surinamen nemen relatief gezien plek 1 en 2 in de criminaliteitsladder, je mag aannemen dat het geen moslims zijn, eerder christelijk. En nu?
Uiteraard. Maar dat is de massa nooit, die heeft geen zin om daarover na te denken. En dat geldt dus blijkbaar voor elk volk, zie Turkije waar het hoogste percentage ter wereld negatief over christenen denkt, om maar niet te spreken over de islamitische landen hoe die over joden denken. (en de moslims hier in nederland over joden)quote:Op maandag 19 september 2005 22:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar dat ze een vertekend beeld hebben is mijnsinsziens ook een eigen verantwoordelijkheid. Je mag van een rationeel mens verwachten dat deze nuances maakt nietwaar? Als je deze nuances niet kan maken ben je mijnsinsziens niet rationeel denkend.
Dat mag je aannemen maar je mag ook aannemen dat ze gemiddeld vaker zwart haar hebben. Is er dan een verband met dat zwarte haar? Ik zie dat er een bepaalde groep is oververtegenwoordigd maar ik zie niet in wat het geloof er mee te maken heeft. Het is ook maar de vraag in hoeverre de mensen waar het om gaat gelovig zijn. Ik vind dat we zorgvuldig moeten zijn in het benoemen van zaken en het leggen van verbanden.quote:Op maandag 19 september 2005 22:12 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat de Islam ten onrechte overal bijgetrokken wordt. Toch blijkt uit de statistieken wel dat bepaalde groepen ,waarvan je mag aannemen dat islamitisch zijn, oververtegenwoordigt zijn.[/b]
Je zult dan toch moeten weten wat juist het verband is tussen het geloof en de daden. Daar zie ik tot nu toe weinig informatie over. Volgens mij zijn er hele andere causale verbanden die meer te maken hebben met cultuur, familie, immigratie, sociale omstandigheden, groepsgedrag etc.quote:In mijn ogen zijn de meeste echte moslims (niet de extremisten) normale deelnemers aan onze maatschappij. Maar je hoeft je ogen niet te sluiten voor een groep die uit dezelfde hoek komt en veel problemen veroorzaakt. Juist door een aanpak van deze ontspoorde gasten kun je de moslims een beter imago bezorgen. Zo lang mensen het probleem bagataliseren zullen veel mensen alle moslims op bepaalde zaken aankijken. Dat dit onterecht is doet er niet toe, het is gewoon de realiteit.
Tis gewoon een reden waarom wij Nederlanders jullie zo zouden haten, ik persoonlijk merk trouwens weinig van de haart richten moslims om heen, en heb ook zeker geen hekel aan ze. Vind een kleine groep wel wat moeilijk doen als het gaat om de Westerse maatschapij.quote:Op maandag 19 september 2005 22:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij bent zelf weer generaliserend bezig.
Pot....Ketel.
Die dikke grote zilveren kruizen vallen anders aardig vaak op. De hufterige marokkaantjes heb ik tijdens het beroven van een telefoon of het stelen van een auto of het slaan van een persoon op straat nooit allahu ackbar, of "in naam van mijn geloof" horen roepen.quote:Op maandag 19 september 2005 22:27 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Het verschil is dus nogmaals dat zij zichzelf niet naar buiten manifesteren als 'christenen'. Maar eerder als 'gangsters' of wat dan ook, Nederlanders krijgen een vertekend beeld van moslims omdat hufterige marokkanen zichzelf wel als 'moslim' beschouwen en dit ook vaak sterk naar buiten dragen.
En jij roept meteen dat dat absoluut niet zo is. Dat is dus precies hetzelfde.quote:Op maandag 19 september 2005 22:25 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
En dat gebeurd ook gewoon in Nederland, maar zodra een Marokaan een baan misloopt is het al gelijk dat de baas van de bedrijf wel een racist zou zijn.
Opvallend is dat in Libanon (een overwegend Christelijk land) mensen ook erg negatief over joden denken (91%). De link religie valt mijnsinsziens dan alweer weg. Arabisch nationalisme steekt dan wel weer de kop op.quote:Op maandag 19 september 2005 22:29 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dat is de massa nooit, die heeft geen zin om daarover na te denken. En dat geldt dus blijkbaar voor elk volk, zie Turkije waar het hoogste percentage ter wereld negatief over christenen denkt, om maar niet te spreken over de islamitische landen hoe die over joden denken. (en de moslims hier in nederland over joden)
Het blijft overeind staan dat Marokkanen zichzelf veel duidelijker naar buiten toe manifesteren als moslims. Gezien Marokkenen oververtegenwoordigd zijn in de kleine criminaliteit is voor de massa die dus niet kan nuanceren, 1 + 1 = 2. Het is geen excuus maar een verklaring, heb jij een excuus voor de anti-joodse gevoelens onder Marokkanen of andere moslims? Ook die mensen kunnen niet nuanceren, jammer maar waar.quote:Op maandag 19 september 2005 22:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die dikke grote zilveren kruizen vallen anders aardig vaak op. De hufterige marokkaantjes heb ik tijdens het beroven van een telefoon of het stelen van een auto of het slaan van een persoon op straat nooit allahu ackbar, of "in naam van mijn geloof" horen roepen.
In de genoemde statistiek valt op dat voor zowel Turken als Marokkanen geldt (en dat geldt alleen voor deze twee groepen) dat de 2e generatie crimineler is dan de 1e generatie.quote:Op maandag 19 september 2005 22:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dit weerlegt niet mijn argument natuurlijk. Antillianen en Surinamen nemen relatief gezien plek 1 en 2 in de criminaliteitsladder, je mag aannemen dat het geen moslims zijn, eerder christelijk. En nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |