Misschien moet je dat percentage dikdrukken, want er zijn mensen die wel eens te snel willen lezenquote:Op woensdag 21 september 2005 16:03 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Als je het punt dat gemaakt wordt niet snapt kan je beter niet reageren:
[..]
[..]
En dit topic gaat nou juist over geloof…
En zijn er van die 50% praktiserende moslims ook niet verplicht praktiserend ? Die het alleen maar doen omdat het moet van ouders / familie, maar zich er buitenshuis helemaal niet aan houden ?quote:Op woensdag 21 september 2005 16:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een verkrachting van het rapport zeg. Het gaat over hunzelf dus natuurlijk zeggen ze van zichzelf dat ze zich "religieus" beschouwen. Als je echter kijkt naar het percentage dat praktiserend moslim is, valt dat al gauw op 50%. Volgens mij is daar ook een onderzoek naar gedaan.
Waarschijnlijk zijn de Christenen boos op de "joden" omdat ze zoveel Palestijnen hebben verdreven uit hun dorpen en steden in het protectoraat Palestina. De demografie in Libanon is daardoor verschoven van 50-50 (islam-christendom), eind jaren 40, naar 60-40 ten nadele dus van de christelijk invloed in het land...quote:Op woensdag 21 september 2005 16:05 schreef Mutant01 het volgende:
Misschien moet je dat percentage dikdrukken, want er zijn mensen die wel eens te snel willen lezen![]()
Nee daar valt reeds dat andere percentage onder, even ruim genomen.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:14 schreef Toewan het volgende:
[..]
En zijn er van die 50% praktiserende moslims ook niet verplicht praktiserend ? Die het alleen maar doen omdat het moet van ouders / familie, maar zich er buitenshuis helemaal niet aan houden ?
Nu dan maar wachten op de eerste reactie dat dan toch wel de helft van de Marokkaanse criminelen praktiserend moslim is.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee daar valt reeds dat andere percentage onder, even ruim genomen.
Een arabische cultuur met een islamistisch geloof?quote:Op woensdag 21 september 2005 16:28 schreef VlaBuks het volgende:
praktiseren of niet de meeste marocjes en turkjes zijn wel opgevoed in een islamitische cultuur.
"criminaliteit, straatgeweld, onbeschoftheid": Ik blijf het ongelovelijk belachelijk vinden dat mensen daarvoor de schuld bij een geloof kunnen leggen. Het is leuk dat je er wat gefrustreerde tekst omheen zet, het heeft alleen niets met GELOOF te maken!! Gelovigen zijn imho irritanten lui, maar zelden crimineel, geweldadig, onbeschoft etc...quote:criminaliteit, respectloosheid tegen dissidenten (vrouwen, homo's, joden, atheisten), straatgeweld, onbeschoftheid, etc allemaal dingen waar moslims om bekend staan.
[sarcasme]quote:Op woensdag 21 september 2005 16:49 schreef Megumi het volgende:
Grappig is wel dat dit hele probleem binnen zeven minuten is op te lossen.
quote:Op maandag 19 september 2005 19:25 schreef SCH het volgende:
Pim is juist 1 van de oorzaken van die grote anti-moslim stemming.
Heb jij cijfers waaruit blijkt dat moslims voor criminaliteit en andere ellende zorgen? Voor zover ik weet houdt de politie geen religie bij maar ik kan het mis hebben hoor.
Ik kan enkel voor mijzelf spreken, en met veel plezier kan ik bevestigen dat er veel bekeerlingen in mijn vriendenkring zitten, zouden ze Moslim worden/blijven als ik het beeld zou verslechteren of zou bijdragen tot een slechter beeld? Ik denk het niet. Al 4 jaar post ik op Fok! enkel kwaliteit zonder 1 persoon te beledigen, dat doen weinigen mij na....quote:Op maandag 19 september 2005 23:22 schreef KontKorstje het volgende:
trouwens mensen als jou, BSB, meh7 en mutant01 maken het er nou niet bepaald beter op voor de moslims. denk dat jullie juist haat zaaien met je achterlijke gedoe hier!
Bekeerlingen zijn vaak gewoon dikke angsthazen.quote:Op woensdag 21 september 2005 17:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan enkel voor mijzelf spreken, en met veel plezier kan ik bevestigen dat er veel bekeerlingen in mijn vriendenkring zitten, zouden ze Moslim worden/blijven als ik het beeld zou verslechteren of zou bijdragen tot een slechter beeld? Ik denk het niet. Al 4 jaar post ik op Fok! enkel kwaliteit zonder 1 persoon te beledigen, dat doen weinigen mij na....²
Of domme snollen...quote:Op woensdag 21 september 2005 17:55 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Bekeerlingen zijn vaak gewoon dikke angsthazen.
hou toch op manquote:Op woensdag 21 september 2005 16:28 schreef VlaBuks het volgende:
praktiseren of niet de meeste marocjes en turkjes zijn wel opgevoed in een islamitische cultuur.
ik snap ook niet dat mensen niet begrijpen waarom nederlanders zo'n hekel aan moslims hebben.
volgens mij is (was) nederland het land met de beste kansen om een goed bestaan op te bouwen. de turken en marokkanen hebben daar 40 jaar de tijd en heel veel hulp voor gehad.
toch blijkt keer op keer dat deze groep het minst geintegreerd is van alle volken/culturen die in nederland zijn terwijl ze hier relatief het langste zijn!
alle marokkanen en turken vallen zo'n beetje onder het islam cultuur en/of het geloof.
regelmatig komen er berichten voorbij (zie FP ---> Justitie-onderzoek naar 'anti-Joodse film' en bijv. imams die oproepen tot homohaat) waarin moslims maar weer eens duidelijk laten merken dat ze intolernt, respectloos en geweldadig zijn. het ergste is dan nog dat hier moslims zijn die beweren dat het juist een kleine groep is die het verpest. ik denk juist dat juist een grote groep het voor een zeer klein deel verpest.
criminaliteit, respectloosheid tegen dissidenten (vrouwen, homo's, joden, atheisten), straatgeweld, onbeschoftheid, etc allemaal dingen waar moslims om bekend staan.
is het de schuld van de nederlanders? Gunnen wij ze geen kans om te integreren?
nou ik ken veel soorten mensen, homo's (vrouwelijk en mannelijk), indo's, halfbloedjes, duitsers, engels, polen, tsjechen, armenen, syrisch orthodoxe turken, etc. met geen van die mensen problemen en met al dat soort mensen kan ik er in de discotheek gerust naar toe lopen om een praatje te maken en een biertje weg te tikken.
contact zoeken met moslims..... tja gaat moeilijk aangezien ze in het openbaar in groepen lopen en vaak ook eigen taal spreken. daarnaast hebben ze een intimiderende houding en zijn ze niet vreemd van groepsgeweld tegen mensen die ze niet "aanstaan".
en als ik het fout heb.....waarom liggen ze dan overal overhoop met volken/culturen/regeringen. er is geen land in europa waar ze geen flinke trammelant hebben!
ligt godverdomme nog steeds aan ons!
bah, moslimsik word nu al weer pissig
Het kan toch ook oprecht zijn?quote:Op woensdag 21 september 2005 17:55 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Bekeerlingen zijn vaak gewoon dikke angsthazen.
Niets is onmogelijk...quote:
Bij alle religies ken je bekeerlingen. Over het algemeen zijn ze aanvankelijk wat fanatieker en dogmatischer in hun geloof.quote:
Elke inwoner die hier woont is NEDERLANDERquote:Op woensdag 21 september 2005 18:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Meki, jij bent zeer bevooroordeeld!!!
lekker slachtoffertje spelen.
men leeft in Nederland, pas je dan gvd aan aan dat land. Dat moeten wij ook doen als we naar een Islamitisch land gaan voor weet ik veel wat welke reden.
Zo moeilijk is dat toch niet, en zoveel is dat toch niet gevraagd??
Wel begrijpelijk aangezien ze zich er op volwassen leeftijd in verdiepen.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Bij alle religies ken je bekeerlingen. Over het algemeen zijn ze aanvankelijk wat fanatieker en dogmatischer in hun geloof.
En het is vaak een houvast, het gaat niet zelden om mensen die vastgelopen waren in het leven.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:21 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Wel begrijpelijk aangezien ze zich er op volwassen leeftijd in verdiepen.
Daarom ook vaak angsthazen en andere zwakkelingen. Maar ik begrijp dat het hun een nieuwe start kan bieden.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:23 schreef SCH het volgende:
[..]
En het is vaak een houvast, het gaat niet zelden om mensen die vastgelopen waren in het leven.
Die zich heeft aan te passen naar de Nederlandse cultuur incl de normen en waarden die daar bij horen. En dan moet een meisje dat vlak bij Scheveningen woont gewoon in d'r bikini in de trein kunnen zitten zonder dat een molsim haar verkracht omdat het volgens de Koran mag.quote:Op woensdag 21 september 2005 18:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Elke inwoner die hier woont is NEDERLANDER
en iedereen moet gelijk behandeld worden
Dat heeft eigenlijk meer van doen met de geboortecijfers, in Libanon zijn zij die Christenlijk zijn over het algemeen rijker en beter opgeleid en krijgen dus ook minder kinderen dan hun moslim landgenoten.quote:Op woensdag 21 september 2005 16:18 schreef IPdaily het volgende:
Waarschijnlijk zijn de Christenen boos op de "joden" omdat ze zoveel Palestijnen hebben verdreven uit hun dorpen en steden in het protectoraat Palestina. De demografie in Libanon is daardoor verschoven van 50-50 (islam-christendom), eind jaren 40, naar 60-40 ten nadele dus van de christelijk invloed in het land...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |