Was ik maar zo standvastig.quote:Op donderdag 22 september 2005 03:13 schreef Drive-r het volgende:
Waarom ben je überhaupt nog bij die kerel? Ik ben waarschijnlijk een enorm boerenlul, maar een relatie houdt bij mij echt op als ik er niet meer 100% van overtuigd ben...
Maar dan moet je ergens toch wel gek van hem zijn? Dat schemert namelijk nergens door en maakt de motivatie voor mij wat vreemd. Zoals ik al zei, ik ben er heel makkelijk mee. Wellicht af en toe wat slap, maar ik geloof niet in die halve relaties die maar eeuwig voortploeteren... Alles of niets... De rest is gewoon voor de lol en noem ik geen relatie...quote:Op donderdag 22 september 2005 03:24 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Was ik maar zo standvastig.
Maar ik zeg erbij dat 'relatie' een groot woord is; we hebben wel vaker periodes gehad waarin we elkaar 'vrij lieten' (zijn woorden), maar om de een of andere reden draait het er altijd op uit dat we toch opeens weer bij elkaar in bed liggen...
Als je zo ook speelt op de beurs, dan gaan we mogelijk nog veel van je horen.quote:Op donderdag 22 september 2005 03:26 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar dan moet je ergens toch wel gek van hem zijn? Dat schemert namelijk nergens door en maakt de motivatie voor mij wat vreemd. Zoals ik al zei, ik ben er heel makkelijk mee. Wellicht af en toe wat slap, maar ik geloof niet in die halve relaties die maar eeuwig voortploeteren... Alles of niets... De rest is gewoon voor de lol en noem ik geen relatie...
Daarom speel ik ook niet op de beurs... En dan nog, deze houding komt juist van pas. Niemand heeft ooit iets aan halfslachtig werk (hoewel hele volkstammen erbij lijken te zweren tegenwoordig). Gewoon je keuzes maken en knallen...quote:Op donderdag 22 september 2005 03:28 schreef R_ON het volgende:
[..]
Als je zo ook speelt op de beurs, dan gaan we mogelijk nog veel van je horen.
Okay. Dan maar zonder koffie.quote:Op donderdag 22 september 2005 03:22 schreef broer het volgende:
Sorry. Ik ga dit topic niet vervuilen met flauwe flames. Daarvoor wil ik te graag antwoord op mijn vraag.
LOLquote:Op donderdag 22 september 2005 03:28 schreef R_ON het volgende:
Als je zo ook speelt op de beurs, dan gaan we mogelijk nog veel van je horen.
En met verdienste, respect! Damm, ik moet in het dagelijks leven eens dames tegenkomen die zo heerlijk kunnen lullen, danwel schrijven...quote:Op donderdag 22 september 2005 03:35 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maakt mij het uit. Ik moet het kwijt.
Oké. Fair enough.quote:Op donderdag 22 september 2005 03:35 schreef Nadine26 het volgende:
Maakt mij het uit. Ik moet het kwijt.
Ja, maar jij hebt hem nog nooit gezien!quote:Op donderdag 22 september 2005 03:26 schreef Drive-r het volgende:
Maar dan moet je ergens toch wel gek van hem zijn? Dat schemert namelijk nergens door en maakt de motivatie voor mij wat vreemd.
Welkom in de donkere stegen, mevrouw...quote:Op donderdag 22 september 2005 03:35 schreef Nadine26 het volgende:
Ik vind het hier trouwens veel leuker.![]()
Haha, dus je zwicht elke keer voor zijn zwoele ogen en hete adem? En dat terwijl je zo nuchter overkomt...quote:Op donderdag 22 september 2005 03:41 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ja, maar jij hebt hem nog nooit gezien!
Onbeschrijflijk. Dat ga ik ook niet proberen.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een experimentje is van een gevorderde schrijver/ ster. Maar misschien ben ik als de waard, met die gasten. En het maakt natuurlijk eigenlijk niet uit. Wat goed is is goed.quote:Op donderdag 22 september 2005 03:45 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hoezo gaat dat er bij jou niet in, cioran?
Wat je daar zegt vind ik beslist onaardig en ook nogal onzinnig. Jij schrijft toch ook niet op fok! voor de katsekut?quote:Op donderdag 22 september 2005 03:42 schreef heiden6 het volgende:
Loopt dit topic nu nog steeds? Volgens mij kom je heel wat aandacht tekort, Nadine.
Mee eens.quote:Op donderdag 22 september 2005 03:48 schreef cioran63 het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een experimentje is van een gevorderde schrijver/ ster.
Tijdverdrijf, vermaak en interesse.quote:Op donderdag 22 september 2005 03:54 schreef R_ON het volgende:
[..]
Wat je daar zegt vind ik beslist onaardig en ook nogal onzinnig. Jij schrijft toch ook niet op fok! voor de katsekut?
blabla... de topic crasher is er!quote:Op donderdag 22 september 2005 03:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Tijdverdrijf, vermaak en interesse.
Maar zulke romans over je dagelijks belevenissen, in de hoop dat iemand erop reageert, is wel een ander verhaal.
Begin een weblog ofzo.
Het goede aan R&P, denk ik, is dat het interessant is (en verhelderend) om te weten hoe ánderen over dit soort dingen denken. Omdat ik natuurlijk ook gewoon onzeker ben. Of ik het wel goed doe, of ik de dingen wel in het juiste perspectief zie. (Antwoord: 'Nee')quote:Op donderdag 22 september 2005 03:40 schreef broer het volgende:
Oké. Fair enough.
Aan welke adviezen heb je het meest? Die in R&P of die in TTK?
(Ik zit op de ondervragersstoel, merk ik. En dat terwijl ik eigenlijk wil gaan slapen...)
Nou en? Genoeg mensen die het wel graag lezen, waaronder ik. Waarom zou Fok! het verkeerde medium zijn?quote:Op donderdag 22 september 2005 03:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Tijdverdrijf, vermaak en interesse.
Maar zulke romans over je dagelijks belevenissen, in de hoop dat iemand erop reageert, is wel een ander verhaal.
Begin een weblog ofzo.
Mooi tijdstip om moorkoppen te kopen! Ik moet nog even door, morgen weer om 8 uur op, zucht...quote:Op donderdag 22 september 2005 03:57 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Kortom: pin me er niet op vast. Het is bijna 4 uur. En ik moet nog moorkoppen kopen.
De TT zegt het al: een dagboek.quote:Op donderdag 22 september 2005 03:59 schreef R_ON het volgende:
[..]
Nou en? Genoeg mensen die het wel graag lezen, waaronder ik. Waarom zou Fok! het verkeerde medium zijn?
Ik heb geen idee waar je over lult, en volgens mij spoor je niet als je dit soort verbanden legt. Doe de paddo's opzij en ga slapen, kind.quote:Steekt iemand eens zijn nek uit sta je alweer klaar met de koppensneller. Hoe Nederlands! En ik maar denken dat jij graag de Wereldse student bent.
Deed het erg pijn? Fijn!quote:Op donderdag 22 september 2005 04:00 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De TT zegt het al: een dagboek.
[..]
Ik heb geen idee waar je over lult, en volgens mij spoor je niet als je dit soort verbanden legt. Doe de paddo's opzij en ga slapen, kind.
http://www.ypsilon.org/quote:
Je hebt dus gelijk, Heiden. Ik was je zelf al voor: AANDACHT!quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:29 schreef Nadine26 het volgende:
Zoals ik het zie, is het leven één groot gevecht. Een gevecht om aandacht, liefde, erkenning, begrip, een beetje brood op de plank, liefde, liefde... enzovoort.
Maar ik ben toch geen uitzondering?
Met moorkoppen is niks mis. Maar goed, laten we aannemen dat hier een meisje van (nou, hoe oud zal ze moeten zijn?) een jaar of twintig aan het woord is. Die een afspraak met haar vriendje heeft, morgenochtend, bij de koffie notabene. Koopt dat meisje dan moorkoppen? Spreekt ze bij haar thuis met het vriendje dat ze eigenlijk helemaal misschien niet zo leuk vindt af? Het lijkt me sterk.quote:Op donderdag 22 september 2005 04:00 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wat is er mis met moorkoppen?
Is dat volgens jou de enige reden voor dit topic?quote:Op donderdag 22 september 2005 04:04 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Je hebt dus gelijk, Heiden. Ik was je zelf al voor: AANDACHT!
Op een internetforum, of op de kermis, of in een hele grote theaterzaal, of op de televisie, de radio, het dak van mijn huis... dat maakt allemaal niet uit, joh. Dat zou jij toch moeten weten, als psycholoog?!quote:Op donderdag 22 september 2005 04:06 schreef heiden6 het volgende:
Is dat volgens jou de enige reden voor dit topic?
En hoe komt het dat je bevestiging zoekt van mensen op een internetforum?![]()
Je zou toch bijna stoppen met zweven en met beide benen op de grond terecht komen, hè?quote:Op donderdag 22 september 2005 04:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jullie nemen haar iets te letterlijk, jongens...
Tuurlijk verzint 'ze' er van alles bij...
Een beetje schrijver doet dat nu eenmaal; verzinnen.
Wat denk je te bereiken met een paar ja-knikkers achter de modems?quote:Op donderdag 22 september 2005 04:10 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Op een internetforum, of op de kermis, of in een hele grote theaterzaal, of op de televisie, de radio, het dak van mijn huis... dat maakt allemaal niet uit, joh. Dat zou jij toch moeten weten, als psycholoog?!
Ra-ra, wie zoekt er hier bevestiging?quote:Op donderdag 22 september 2005 04:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Is dat volgens jou de enige reden voor dit topic?
En hoe komt het dat je bevestiging zoekt van mensen op een internetforum?![]()
Is goed, Sigmund. Ga nou maar slapen.quote:Op donderdag 22 september 2005 04:11 schreef R_ON het volgende:
[..]
Ra-ra, wie zoekt er hier bevestiging?
Antwoord: wij allen.
Waarom willen mensen dit weten? Kun jij wel eens ergens van genieten of vraag je jezelf bij alles zoveel af? Iedereen hier denkt er lekker het zijne van en leest het topic en is daar verder prima tevreden mee. Jij gaat de wereld even verbeteren? Heerlijk, die psychologen...quote:Op donderdag 22 september 2005 04:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat denk je te bereiken met een paar ja-knikkers achter de modems?
Duik nog eens in je oude studieboeken. Zoek het op. Het staat erin, hoofdstuk 6, misschien komt het na een paar regels vanzelf weer allemaal terug...quote:Op donderdag 22 september 2005 04:11 schreef heiden6 het volgende:
Wat denk je te bereiken met een paar ja-knikkers achter de modems?
Ik zit nu toevallig te studeren, ook toevallig in hoofdstuk 6 (geen verhaal, waarheid), maar het gaat hier helaas over White Capping non-lineair hydrodynamics. Net iets droger, zou je zeggen...quote:Op donderdag 22 september 2005 04:15 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Duik nog eens in je oude studieboeken. Zoek het op. Het staat erin, hoofdstuk 6, misschien komt het na een paar regels vanzelf weer allemaal terug...![]()
quote:Op donderdag 22 september 2005 04:16 schreef cioran63 het volgende:
Een ex van je, Nadine?
Ja. Is een beetje ongelukkig afgelopen. (Hij wilde niet deugen. Niet studeren. Zakte voor al z'n tentamens... maar: een schat van een jongen, dat dan weer wel).quote:Op donderdag 22 september 2005 04:16 schreef cioran63 het volgende:
Een ex van je, Nadine?
A last blow...quote:Op donderdag 22 september 2005 04:18 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ja. Is een beetje ongelukkig afgelopen. (Hij wilde niet deugen. Niet studeren. Zakte voor al z'n tentamens... maar: een schat van een jongen, dat dan weer wel).
Dat blijkt wel ja.quote:Op donderdag 22 september 2005 04:19 schreef Nadine26 het volgende:
Wat ik zeg: ongelukkig afgelopen.
Triest te vernemen van het naderend einde van jouw moeder. Helaas, iedereen moet er vroeg of laat aan geloven, een onverbiddelijke natuurwet. Liever laat dan vroeg, maar toch ...quote:Op woensdag 21 september 2005 13:25 schreef Nadine26 het volgende:
Oh, destructief.
Verdring het maar, stop het maar weg. En maak een puinhoop van de rest van je leven. Dat is het recept. Als je maar iets voelt, maakt niet uit wat. Verliefdheid is het allerbeste medicijn, tegen alles, tegen iedereen, zelfs tegen de dood. Verliefdheid is: Het Leven Voelen. En straks, als ik op de brokstukken zit, zien we wel weer verder.
*Zucht*quote:Op donderdag 22 september 2005 03:42 schreef heiden6 het volgende:
Loopt dit topic nu nog steeds? Volgens mij kom je heel wat aandacht tekort, Nadine.
Ja, ik denk het ook. Ik had de theorie over de oerdriften nooit eerder gehoord, en ik hoop ook niet dat ermee bedoeld wordt dat ik op het punt sta me koortsachtig voort te planten (daar wilde ik nog even mee wachtenquote:Op donderdag 22 september 2005 04:48 schreef Gajus het volgende:
Met het naderend einde van jouw moeder ontwaken deze oerdriften in jou. De komende tijd zul jij in steeds heftigere mate gedicteerd worden door die oerdriften. Het gequote schrijfsel overziend, is het inmiddels zover.
Dat valt nog te bezien... voor mijn moeder zeg ik: ja. Een engel in mensengedaante. Maar zij gaat heel snel dood, en mijn vader maakt van de gelegenheid gebruik om compleet door te draaien. We weten het niet zeker, er was altijd al een steekje aan hem los, maar het lijkt erop dat hij gek is geworden. In de zin van: gaga. Deze diagnose bereikt ons van meerder kanten. Hij kan het niet aan, zegt hij, en dus verschanst hij zich in ons huis in Frankrijk, want: "Ik ben niet zo goed in dit soort dingen." En dan zeggen wij: "Oh, maar gelukkig zijn wij er ontzettend goed in, en ach, het is alleen maar onze moeder die doodgaat."quote:Gaandeweg dringt het besef door dat jouw ouders weliswaar niet perfect waren, maar toch wel een zekere mate van perfectie hadden bereikt.
Ik vraag me af of - en hoe - je een rouwproces bewust kan 'beginnen'. Ik kom uit een familie van 'verdringers'. De dingen uitblokken, dat werkt het beste. Niet over praten, vooral. (Nou ja, ik schrijf erover, dat is al een stap voorwaarts, dat is al een manier om mijn eigen 'normen & waarden' tegenover die van hèn te stellen).quote:Hoe langer jij wacht met jouw rouwproces te beginnen, hoe langer en moeizamer jouw rouwproces zal duren. en hoe langer ik verstoken blijf van jouw heerlijke schrijfsels![]()
Oh, Vivi... ik had dit verkeerd begrepenquote:
Ach, ik paste de schoen...quote:Op donderdag 22 september 2005 16:59 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Oh, Vivi... ik had dit verkeerd begrepen.
Ik dacht dat jij met 'patroon' doelde op mijn (pathologische, in dat geval) neiging om er nog een schepje bovenop te doen - om drama's te verzinnen.
Dus ik zei: nee, ik ben geen maniak. En: ik zou de Goden niet durven verzoeken... door zoiets uit mijn duim te zuigen.
Nu snap ik (door de post van Gajus) dat je een ánder patroon ziet; een overeenkomst (één van de vele...)
Sorry!
Welnee, niet gevreesd, Nadine wil alleen dat haar ex?-vriendje haar wil, ze wil hem zelf niet. Zelf wil ze de oppasvaderquote:Op vrijdag 23 september 2005 01:57 schreef Gajus het volgende:
Hmmm ... deze dagboeknotitie bezorgt mij een ambivalent gevoel, het lijkt wel een aanloop naar de apotheose "... en zij leefden nog lang en gelukkig".![]()
Nu gun ik Nadine van harte zo'n levensvooruitzicht, laat dat vooral gezegd zijn. Maar zo'n gepolijste werkelijkheid leent zich niet voor spetterende verhalen. Als lezer word ik daar niet gelukkig van.![]()
Maar dat is eigenlijk zijn broerquote:Op vrijdag 23 september 2005 10:37 schreef De-oneven-2 het volgende:
[GTST]En de oppasvader wil alleen dat zij hem wil, hij wil haar zelf niet.
Zelf wil ie 't ex?-vriendje van Nadine.{/GTST]
Neequote:Op vrijdag 23 september 2005 18:40 schreef Nadine26 het volgende:
Zou pepermuntkauwgom helpen?
Voer hem ook zsm dronken, neem een fles wijn mee om te "vieren" dat je zo blij bent met je baantjequote:Op vrijdag 23 september 2005 18:46 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maar ik ben dronken. Ik bedoel: bezopem. Kan niet meer recht op mijn benen staan.
Tips...?
Laat beestachtig misbruik van je makenquote:Op vrijdag 23 september 2005 18:46 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Maar ik ben dronken. Ik bedoel: bezopem. Kan niet meer recht op mijn benen staan.
Tips...?
[god]quote:Op vrijdag 23 september 2005 18:40 schreef Nadine26 het volgende:
... Oh god, ik ben dronken. Ik bid op mijn knieën dat hij het niet merkt. ...
De oplossing voor ieder probleem.quote:Op vrijdag 23 september 2005 19:00 schreef Xennia het volgende:
[..]
Laat beestachtig misbruik van je maken
...en welke conclusie trek jij uit de les van deze wijze vrouw?quote:Na deze speech, die ongeveer een uur leek te duren en waar ik nogal van opkeek, vond ze het kennelijk tijd voor een persoonlijk advies. "Jij gelooft in hartstocht," zei ze lachend. "Dat zie ik aan je gezicht, aan je ogen. Naïef, ongeschonden. Hoe oud ben je? Bijna zesentwintig, dat is tegenwoordig te jong om te trouwen. Maar áls je ooit wilt trouwen, en alleen idioten en wanhopigen willen dat niet, dan heb ik een wijze raad voor je. Doe ervaringen op. Zie de liefde als een spel, experimenteer, geef je eraan over. Maar wees niet zo naïef om in overrompelende hartstocht te geloven. Alles in het leven valt te weerstaan; je kunt tegen alles vechten." Ze kwam naast me aan het aanrecht staan en keek me doordringend aan. "Het zit zo: sommige vrouwen zijn doodsbenauwd voor het woord 'hartstocht', ze zeggen er de meest onzinnige dingen over, zoals: "Gevoelens kun je niet sturen," en: "Oh, de passie die ik voel voor deze man, is sterker dan mezelf!" Maar pas op! Wees op je hoede voor dit soort vrouwen, want juist déze vrouwen tuinen erin! Het zijn altijd de zwakke, angstige, weerloze wezens die verstrikt raken in de netten van de verkeerde man. Altijd! Ze geven álles van zichzelf, soms zelfs hun huwelijk, en waarom? Om vernederd te worden. Afgedankt als een gebruikte zakdoek. Ik begrijp werkelijk niet waarom zoveel mensen in hartstocht geloven. Hartstocht is gevaarlijk. Bovendien heeft hartstocht vele gezichten. Zoals een dief hartstochtelijk naar geld verlangt, zo verlangt een moordenaar hartstochtelijk naar wraak. En nu mag jíj, lieve Nadine, mij vertellen wat precies het verschil is met een vrouw die al haar principes - eigenwaarde, eerlijkheid, trouw - verloochent omdat ze hartstochtelijk naar de verkeerde man verlangt."
Ik bleef even stil.
"Precies!" riep Guillemette triomfantelijk. "Er is geen verschil! Daar kom je nog wel achter. Dus als je slim bent, en je studeert vast niet voor niets aan de universiteit, dan tuin je niet in de fuik die 'hartstocht' heet, en die alleen maar tot verwoesting leidt. houd afstand. Gebruik je hersens. En neem de tijd om de liefde te verkennen."
Heb je daar niet een beetje het punt gemist, hartstochtelijke Nadine?quote:Nou, dit is een lang verhaal geworden, maar eerlijk gezegd hebben de woorden van Guillemette me wel een beetje aan het wankelen gebracht. Ze leek me een aardige vrouw, en sowieso was ze de enige van alle aanwezige tandartsassistentes die het woord tot mij richtte, maar een beetje merkwaardig vond ik het wél. Zou ze eenzaam zijn? Ze wil nog steeds met me winkelen. Ik ben bang dat ik er een veertigjarige beste vriendin bij heb...
In de goede oude tijd van de koude oorlog had de KGB een middel om niet dronken te worden. Helaas bestaat er geen middel om te ontnuchteren.quote:Op vrijdag 23 september 2005 18:40 schreef Nadine26 het volgende:
Op de squashbaan
.
Ik heb een fles witte wijn gekocht en die heb ik helemaal leeggedronken.
Nu moet ik werken. Oh god, ik ben dronken. Ik bid op mijn knieën dat hij het niet merkt. Zou pepermuntkauwgom helpen?
Ben jij ook helderziend..?quote:Op vrijdag 23 september 2005 18:52 schreef Vivi het volgende:
Hij lijkt me een type dat graag whiskey drinkt.
Ze is de Ware nietquote:Op zaterdag 24 september 2005 13:13 schreef Gajus het volgende:
Ik vrees dat Nadine dit weekend zal verzaken ... althans, tegenover de lezers van haar dagboek.![]()
de verfilming van "Phileine zegt sorry" (Ned3, 22:35 uur) kan enige verlichting bieden
Ja, ehhh... dat ik op mijn tellen moet passen. Hoofd erbij houden, en zo. Maar dat probeer ik ook, dat is de opdracht die ik mezelf heb gesteld.quote:Op vrijdag 23 september 2005 19:59 schreef DrazTic het volgende:
...en welke conclusie trek jij uit de les van deze wijze vrouw?
Maar zij heeft mij nooit samen met hem gezien; ze weet van niks.quote:Heb je daar niet een beetje het punt gemist, hartstochtelijke Nadine?
ze doelt letterlijk op jou namelijk
Niet de Ware voor wie dan, Ron...?quote:Op zondag 25 september 2005 15:28 schreef R_ON het volgende:
Ze is de Ware niet
Ze is weer eens de Ware niet.
quote:Op zondag 25 september 2005 15:33 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Niet de Ware voor wie dan, Ron...?
Ik ben net zo euforisch... partycrasher...![]()
quote:Op zondag 25 september 2005 15:37 schreef R_ON het volgende:
Ze ligt in mijn armen en verroert zich niet.
Ik staar naar haar borsten, maar zie ze niet.
En zo ver evenmin...quote:Dat dat überhaupt al speelde wist ik niet.
3 weken de lusten believen is te kort
Kortom: je loopt op de zaken vooruit, ik droom rustig verder...!quote:Ik weet het wel, maar ik geloof het niet.
Misschien morgen wel, maar nu nog niet.
Goed. dan gaat dat gedichtje nog ff in de ijskast. Wie weet komt het later nog.quote:Op zondag 25 september 2005 15:45 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Zo ver zijn wij nog niet...
[..]
En zo ver evenmin...
[..]
Kortom: je loopt op de zaken vooruit, ik droom rustig verder...!![]()
Ja, daar zit ik ook een beetje mee. In de zin van: dit gaat over 2 vrouwen. Of probeer je me iets duidelijk te maken, Ron?quote:Op zondag 25 september 2005 15:44 schreef R_ON het volgende:
Hmz, tja.
Vanuit welk perspectief is dit gedicht geschreven he, voor jouw verhaal? daar zit ik een beetje mee.
Wat zou ik daarmee proberen duidelijk te maken? Ik had geen andere bedoelingen.quote:Op zondag 25 september 2005 15:47 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ja, daar zit ik ook een beetje mee. In de zin van: dit gaat over 2 vrouwen. Of probeer je me iets duidelijk te maken, Ron?![]()
Ik dacht aan mezelf & het meisje met de paarse bh en de oordopjes... maar dat gaat niet werken, dat wordt niks.quote:Op zondag 25 september 2005 15:50 schreef R_ON het volgende:
Wat zou ik daarmee proberen duidelijk te maken? Ik had geen andere bedoelingen.
Doe eens een suggestie dan?![]()
Zie nog geen tekenen dat het slecht gaat aflopen...quote:Op zondag 25 september 2005 14:53 schreef Nadine26 het volgende:
Laat ik maar meteen een schot voor de boeg geven: de kans is groot dat deze geschiedenis slecht voor mij gaat aflopen. Het is een voorgevoel.
Het is een voorgevoel, ingegeven door zijn (D.'s) gedrag toen zij de trap afkwam. Beheerst, koel, niks aan de hand. Berekenend? En: hoeveel ervaring met dit soort situaties zou hij hebben, afgaande op die uiterlijke kalmte...?quote:Op zondag 25 september 2005 15:59 schreef JeeWeeTje het volgende:
Zie nog geen tekenen dat het slecht gaat aflopen...
Het had niet mogen gebeuren..., maar ondertussen zoent hij wel weer met je.
Ultieme spanning voor hem. Wacht maar tot zij er een keertje niet bij is. Geduld..quote:Op zondag 25 september 2005 16:10 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Het is een voorgevoel, ingegeven door zijn (D.'s) gedrag toen zij de trap afkwam. Beheerst, koel, niks aan de hand. Berekenend? En: hoeveel ervaring met dit soort situaties zou hij hebben, afgaande op die uiterlijke kalmte...?
Ik wacht... ik wacht... maar zij zou er helemaal niet bij zijn geweest, vrijdagavond. Tot ze er opeens tóch bij wasquote:Op zondag 25 september 2005 16:37 schreef JeeWeeTje het volgende:
Ultieme spanning voor hem. Wacht maar tot zij er een keertje niet bij is. Geduld..
Weet ik niet. Hij gaat uit, neem ik aan. Misschien wel met háár, als zij tenminste nog steeds niet is teruggekeerd naar die Belgische acteerclub. Ik hoop van wel...quote:Wat gebeurd er vanavond trouwens?
En tegelijkertijd hoop ik ook heel erg van NIET... het wordt heet onder mijn voeten... mijn voetzolen staan in brand... ben mijn zenuwen nauwelijks de baas!quote:Op zondag 25 september 2005 16:47 schreef Nadine26 het volgende:
Hij gaat uit, neem ik aan. Misschien wel met háár, als zij tenminste nog steeds niet is teruggekeerd naar die Belgische acteerclub. Ik hoop van wel...
Inuitie.quote:Op zondag 25 september 2005 15:29 schreef Nadine26 het volgende:
Maar zij heeft mij nooit samen met hem gezien; ze weet van niks.![]()
Geloof dat je zenuwen en "aantrekkingskracht" aan het verwarren bent. Pure lust, liefde.quote:Op zondag 25 september 2005 16:50 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
En tegelijkertijd hoop ik ook heel erg van NIET... het wordt heet onder mijn voeten... mijn voetzolen staan in brand... ben mijn zenuwen nauwelijks de baas!
quote:Op maandag 26 september 2005 18:31 schreef Vivi het volgende:
Optie 1: De stomende sexscene volgt vanzelf op een later tijdstip (dit zie ik als de meest waarschijnlijke want mannen zijn vaak niet sterk genoeg om het meest verantwoordelijke in een situatie als deze te doen, wat in dit geval zou zijn, zorgen dat hij niet meer in de verleiding komt, d.m.v. jou met een smoes afwimpelen en een bejaard nijlpaard aanstellen in jouw functie
Optie 2: Hij stelt alsnog een minder aan zijn driften appelerend exemplaar van de vrouwelijke kunne, die hij heeft weggeronseld van haar undercover job bij Greenpeace tussen de zeekoeien, aan ter vervanging van jou, en jij eist een royale "gouden handdruk" als zwijggeld![]()
Ach...wat zal ik zeggenquote:Op maandag 26 september 2005 19:03 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Maar jezus, wat ben ik dom. Want: verliefd...
Ja, briljant klassiek.quote:Op maandag 26 september 2005 21:34 schreef JeeWeeTje het volgende:
Briljant klassiek om net te doen of hij jouw naam niet meer kent. (ze doet mij niks, ik weet zelfs haar naam niet)
Trouwe vriendje? Trouwe...?quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:58 schreef dvr het volgende:
... dat je je niet teveel aantrekt van je trouwe vriendje. Vooruit met die geit dus.
Maar DAT vind ik dan weer een goede tip!quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:58 schreef dvr het volgende:
...een kwestie van timing en de juiste lingerie.
Ja Vivi, dat zeggen ze allemaal...quote:Op dinsdag 27 september 2005 01:09 schreef Vivi het volgende:
Maar..maar...hij viel toch niet op dikke trollen
Dat heeft Mental Theo dan goed geregeld, met zo'n diepgebronsde drieling!quote:Op dinsdag 27 september 2005 01:22 schreef Vivi het volgende:
[img]http://www.megawallpapers.org/view/18021/Armanda_Barten_05.jpg[/img0
[quote]Ach..hij heeft tenslotte dit thuis zitten dus ms dat zijn referentiekader enigzins afwijkt ..
Exactly.quote:In dit geval zou jij dus, als je het lijntje even doortrekt, in dezelfde categorie vallen als het poezie meisje![]()
Maar als het daar bij blijft -zij kuis declamerend aan zijn voeteneind- vind je dat dan zo bedreigend?quote:Op dinsdag 27 september 2005 01:07 schreef Nadine26 het volgende:
[..] Ik ben er eigenlijk wel zeker van dat het Poëziemeisje allang onderdak heeft gevonden bij mijn trouwe vriendje; dat ze hem nu, as we speak, aan het voorlezen is uit een of andere Duitse dichtbundel, dus vind je het gek dat ik niet kan slapen...?
I'm inquote:Op dinsdag 27 september 2005 10:01 schreef mgerben het volgende:
Nadine heeft een fout gemaakt?
Daniel heeft een fout gemaakt?
Nope... Daniel ging met zijn ex praten over alimentatie. Daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar ik krijg warme religieuze gevoelens als ik denk hoeveel geluk ik put uit die onwetendheid.
Praten met je ex over alimentatie moet voelen alsof je in je zwembroek bij de Ijskonining in haar ijspaleis bent uitgenodigd om de details van je ontmanning te bespreken.
Daniel was dus niet echt in een warme stemming.
Verder zit hij daar met zijn twee vrouwen - althans, dat denken zij - verwacht je dat hij je om de hals zal vliegen zodra je binnenkomt? Bij zijn aangebrande actrice en zijn ex die is langsgekomen om haar wraak te halen?
Hij deed het enige wat hij kon doen; hij negeerde je volkomen, a) omdat hij niet in de stemming is, b) omdat hij op dat moment al in een ontvlambare situatie zit, en c) om zijn gevoelens niet te verraden ten overstaan van twee uiterst gespannen vrouwen.
Hij komt vanzelf naar je toe om zijn ellende bij jou te bespreken en zich te verliezen in jouw armen. Wedden?
Biertje.
Of zij haar wraak kwam halen, dat weet ik niet zo zeker. Volgens mij kwam ze iets heel anders halen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 10:01 schreef mgerben het volgende:
Daniel was dus niet echt in een warme stemming.
Verder zit hij daar met zijn twee vrouwen - althans, dat denken zij - verwacht je dat hij je om de hals zal vliegen zodra je binnenkomt? Bij zijn aangebrande actrice en zijn ex die is langsgekomen om haar wraak te halen?
Mja... toch voel ik het zo. Misschien niet dankzij een jurkje, maar dankzij de gedachte die schuilgaat achter dat jurkje...?quote:Op dinsdag 27 september 2005 14:06 schreef JeeWeeTje het volgende:
Dat het leven van je ouders er anders had uitgezien dankzij een een jurkje...
Liefde terugvoeren tot een kledingstuk...???
Had Plato moeten weten...
Jij bent een typische man.quote:Op dinsdag 27 september 2005 14:06 schreef JeeWeeTje het volgende:
Zo zo, jouw levenswijsheid gaat met sprongen vooruit...
Dat het leven van je ouders er anders had uitgezien dankzij een een jurkje...
Uhhh, is madame al terug bij D?
Liefde terugvoeren tot een kledingstuk...???
Had Plato moeten weten...
Zo denk ik er ook over.quote:Op dinsdag 27 september 2005 11:43 schreef R_ON het volgende:
Nee, mgerben, Daniel geeft in dit geval echt niet om de gevoelens van Nadine, want hoe ontactisch is het om zoiets te zeggen.
Waar het altijd om gaat; je eigen hachje redden.
Beetje lullig alleen als blijkt dat Daniël ook typische mannentrekjes vertoont. Zijn er dus 3 vrouwen die zich zwaar subtiel aan het aankleden zijn. Snap ik dat hij stil op de bank gaat zitten. Discussies over kleding en filosofie.quote:Op dinsdag 27 september 2005 14:43 schreef Vivi het volgende:
[..]
Jij bent een typische man.
Een man die niet snapt dat sommige jurkjes "gewoon jurkjes" zijn.
En sommige jurkjes een filosofie.
Ik ben op het goede pad. Nog niet direct op het rechte pad, maar de eerste stap is gezet: vanmiddag heb ik me afgemeld voor de wekelijkse voetbaltraining van de tweeling, waar D. ook aanwezig zou zijn. Ik dacht: ik ben eens verstandig.quote:Op woensdag 28 september 2005 15:00 schreef dvr het volgende:
Goh. Begint het idee om vreemd te gaan nu minder te lonken?
Mijn vriendje kent mijn vader ook. Ze liggen elkaar niet zo...quote:Hoe vaart je vriend met zijn vertelstertje? Hoe zou hij reageren als hij deze vertelling eens las - misschien toch met enige bewondering?
Ja.quote:Weet je Nadine, als het onafwendbaar is dat je een moeilijke tijd tegemoet gaat, zou het dan juist geen goed idee zijn om iemand bij je te hebben die zich al een beetje verdiept in 'waar het echt om gaat in het leven' ?
Ik ben trots op mezelf, vanwege mijn weigering om me alleen omdat ik eenzaam ben, of omdat ik zelfmedelijden heb, of om wat voor slechte reden dan ook, in de armen van een getrouwde man te storten, ook al lijkt hij nog zoveel op de man van Cindy Crawford en ook al is de verleiding nog zo groot.quote:Wat heeft de regisseur te bieden behalve een toothpaste smile, glazen drank en een vingerhoedje zaad? Zoals je zijn gezinsleven hier schildert, is het creëren van illusies en leugens niet alleen zijn vak maar ook zijn hobby. Goed dat je wat afstand neemt.
Je bedoelde dus dat ik dit verhaal aan mijn vriendje moet laten lezen? Nee! Daarom schrijf ik het niet, zoals gewoonlijk, in een schrift. Hij leest die schriften wel eens. En dan kan ik wel zeggen: dat moet je niet doen, dat is 'privé' en meer van dat soort mooie praatjes, maar het gaat natuurlijk om de inhoud. Hij mag mijn dagboeken misschien niet lezen, maar die misstap weeg niet op tegen wat ik aan 'niet-door-de-beugel-kunnende'-zaken in die dagboeken opschrijf, toch? (Hij is trouwens nogal jaloers aangelegdquote:Met 'deze vertelling' bedoelde ik niet de scheve schaatsen van je vader, maar het hele verhaal dat je hier op Fok hebt neergepend. Het is virtuoos geschreven en als verslag van een zinsbegoocheling heeft het iets ontroerends. Je hebt je vriend waarschijnlijk teleurgesteld door zijn gepeins en gegraaf weg te honen, maar nu lijk je zelf ook in diepere gedachten te verzinken. Misschien hebben jullie toch meer gemeen dan jullie beide denken.
Op een goede dag ga ik deze quote tegen je gebruikenquote:Ik ben trots op mezelf, vanwege mijn weigering om me alleen omdat ik eenzaam ben, of omdat ik zelfmedelijden heb, of om wat voor slechte reden dan ook, in de armen van een getrouwde man te storten
Ik zeg niks... ik heb vannacht over D. gedroomd, dat zou je ook tegen me kunnen gebruiken, en intussen pijnig ik mijn hersens over de vraag wat erger is: seks zonder veliefdheid of verliefdheid zonder seks?quote:Op donderdag 29 september 2005 00:42 schreef Xennia het volgende:
Op een goede dag ga ik deze quote tegen je gebruiken
Nee, je dromen heb je niet in de hand. Je trotse gevoel omdat je niet met een getrouwde man neukt wel.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:26 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik zeg niks... ik heb vannacht over D. gedroomd, dat zou je ook tegen me kunnen gebruiken,
Geen idee, heb alleen het eerste bij de hand gehad en dat beviel primaquote:en intussen pijnig ik mijn hersens over de vraag wat erger is: seks zonder veliefdheid of verliefdheid zonder seks?
Nou...?
Daar is al eens een klein discussietje over geweest.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:26 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik zeg niks... ik heb vannacht over D. gedroomd, dat zou je ook tegen me kunnen gebruiken, en intussen pijnig ik mijn hersens over de vraag wat erger is: seks zonder veliefdheid of verliefdheid zonder seks?
Nou...?
Wat maak je je toch druk over seks? Je bent onbeantwoord verliefd. Seks wordt pas echt leuk als je er niets aan hoeft te kunnen afmeten. Het zou een vergissing zijn om in evt. seks met D. een blijk van zijn liefde te zien. Niet omwille van de taalgrap, maar liefde heeft meer te maken met kwetsbaarheid dan met ketsbaarheid.quote:intussen pijnig ik mijn hersens over de vraag wat erger is: seks zonder verliefdheid of verliefdheid zonder seks?
Triest, ja - dat woord zocht ik.quote:Op donderdag 29 september 2005 15:44 schreef dvr het volgende:
Dat is triest, ik had juist de indruk dat je bij je Th., eerder dan bij die schuinsmarsjeerder, de liefde en rust zou kunnen vinden waar je naar lijkt te zoeken.Wat weerhoudt je ervan tenminste de conclusies uit jullie time-out eens met hem te evalueren? En wat zou je hem willen zeggen als je dat deed?
Je raakt een gevoelige snaar. Ik ben niet goed in kwetsbaarheid. Helemáál niet goed.quote:Wat maak je je toch druk over seks? Liefde heeft meer te maken met kwetsbaarheid dan met ketsbaarheid.
quote:Op donderdag 29 september 2005 15:45 schreef ioko het volgende:
Ik kan alleen maar blijven constateren dat je talent hebt Nadine, dit leest beter weg dan menig roman (en dan heb ik het niet alleen over de inhoud). Ik zal mij onthouden van inhoudelijk kritiek, daar zijn anderen veel beter in.
Maar dat is al heel iets anders dan dat je het allemaal maar geneuzel vindt. Zo dacht je er eerst toch over? Dat moet ontmoedigend voor hem zijn geweest. Uit wat je eerder schreef kreeg ik niet de indruk dat hij er geheimzinnig over deed, wel dat hij er bij jou niet mee terecht kon.quote:Ik blijf erbij dat ik die therapie van hem vervelend vind, in de zin van: waarom kan je die dingen niet met MIJ bespreken?
Als je er geen behoefte aan hebt moet je het niet doen, maar er staat een koude winter voor de deur. Het is alleen een kwestie van wat vertrouwen durven stellen in een geschikte persoon. Het ergste dat je kan gebeuren is dat die je zieleroerselen vervolgens als geneuzel afdoet. <kuch>quote:Je raakt een gevoelige snaar. Ik ben niet goed in kwetsbaarheid. Helemáál niet goed.
Tot die conclusie moet hij zelf komen.quote:Ik weet niet wat ik tegen hem zou zeggen. Ja: "Gooi dat enge poëziemens de deur uit."
Ik geloof het niet! Ik geloof het niet!quote:Op donderdag 29 september 2005 19:53 schreef dvr het volgende:
Tot die conclusie moet hij zelf komen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |