abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30812663
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
Lust jij bier, Nadine?
Mais oui!
  donderdag 22 september 2005 @ 02:03:26 #102
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_30812664
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:00 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dat zou pathologisch zijn. (En: de goden verzoeken...)

Ik ben geen maniak.
En bedankt

Wat niet is kan nog komen natuurlijk
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_30812681
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:03 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Mais oui!
Een vrouw die goed kan posten en bier drinkt? Ik denk dat menig die-hard Fok-ker hier een moord voor doet
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 22 september 2005 @ 02:05:52 #104
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30812694
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:03 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Mais oui!
Nu, dan ben ik er over uit...

Je kan schrijven!
.
...dass wir fliegen.
pi_30812698
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:02 schreef Drive-r het volgende:
Je zou trouwens na je tijd in Frankrijk een keertje langs moeten komen in het bankiers wereldje in London, kun je zo je tweede reeks mee vullen....
Zoek je een oppas?
pi_30812713
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:05 schreef De-oneven-2 het volgende:

Nu, dan ben ik er over uit...

Je kan schrijven!
.
Maar ik drink liever wijn, maakt dat iets uit?
pi_30812750
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:06 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Zoek je een oppas?
Nadine, je mag best een tijdje om me komen passen, maar ik denk dat je wel iets beters te doen hebt. Neemt niet weg dat je alsnog welkom bent natuurlijk

Ik gok dat ik rond jouw leeftijd zit, dus kinderen is voor mij nog even geen issue...
  donderdag 22 september 2005 @ 02:10:32 #108
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30812769
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:07 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Maar ik drink liever wijn, maakt dat iets uit?
Nu ja,
ik heb nergens gezegd dat je er ook goed in was, he
...dass wir fliegen.
pi_30812808
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:09 schreef Drive-r het volgende:

Nadine, je mag best een tijdje om me komen passen, maar ik denk dat je wel iets beters te doen hebt. Neemt niet weg dat je alsnog welkom bent natuurlijk
Ik ben wel geïnteresseerd in de bankwereld (in Londen). Zou jij daar zelf niet iets over willen schrijven...? Leuk!
pi_30812816
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:10 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu ja,
ik heb nergens gezegd dat je er ook goed in was, he
pi_30812861
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:13 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik ben wel geïnteresseerd in de bankwereld (in Londen). Zou jij daar zelf niet iets over willen schrijven...? Leuk!
Ik heb er deze zomer een paar maanden gezeten en ga over een paar maanden permanent terug. Ik heb tijdens de afgelopen maanden veel lange verhalen in email vorm verzonden. Was toevallig aan het bekijken of het de moeite waard was om er iets mee te doen. Ik vond het in ieder geval een fascinerende wereld. Het lijkt dan stiekem toch een plek waar zwaartekracht net even anders werkt, als je begrijpt wat ik bedoel? Regels zijn gewoon anders...
pi_30812866
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:03 schreef Vivi het volgende:

Wat niet is kan nog komen natuurlijk
We kunnen niets uitsluiten.
pi_30812901
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:16 schreef Drive-r het volgende:
Ik vond het in ieder geval een fascinerende wereld. Het lijkt dan stiekem toch een plek waar zwaartekracht net even anders werkt, als je begrijpt wat ik bedoel? Regels zijn gewoon anders...
Ken jij het boek 'Liars poker'? Ik weet eigenlijk niet of ik die titel nou ter plekke verzin, maar zoiets is het in elk geval. Over de bankwereld in NY; dealingrooms, ik geloof bij Salomons Brothers (?). Dat is echt een geweldig boek.

Zoiets?
pi_30812969
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:19 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ken jij het boek 'Liars poker'? Ik weet eigenlijk niet of ik die titel nou ter plekke verzin, maar zoiets is het in elk geval. Over de bankwereld in NY; dealingrooms, ik geloof bij Salomons Brothers (?). Dat is echt een geweldig boek.

Zoiets?
Haha, ik ben halverwege het boek. Als je meer in die trend wil lezen, kan ik je 'Barbarians at the Gate' aanraden. Voor echte grootheidswaanzin (en een waargebeurt verhaal!) moet je zeker 'Den of Thieves' lezen.
Uiteindelijk zit ik nog niet op het niveau van de heren uit 'Liars Poker' en is het in London al heel wat milder, maar geloof me.... het boek is vrij waarheidsgetrouw! Ik vind met name de invloed vanuit de Amerikaanse arbeidscultuur heel interessant. Het immer politiek correct aan de oppervlakte, maar in de aard eigenlijk een volledig onethisch vak beoefenen...
pi_30812992
Gaat het niet om seks, dan gaat het wel om macht.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_30813043
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:27 schreef R_ON het volgende:
Gaat het niet om seks, dan gaat het wel om macht.
Vergeet alsjeblieft geld niet, hopen...
pi_30813062
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:25 schreef Drive-r het volgende:

Haha, ik ben halverwege het boek.
Dat noem ik... ja, wat? Toeval? (Of ik bewijs hier eindelijk dat ik écht een reïncarnatie ben van Char, mijn favoriete televisiemedium).
quote:
Ik vind met name de invloed vanuit de Amerikaanse arbeidscultuur heel interessant. Het immer politiek correct aan de oppervlakte, maar in de aard eigenlijk een volledig onethisch vak beoefenen...
Over dit soort onderwerpen wordt eigenlijk weinig geschreven, ten onrechte. Dat hoor je ook vaak: in de literatuur wordt nauwelijks aandacht besteed aan het onderwerp WERK - voor velen toch een essentieel onderdeel van het leven - terwijl het zo interessant is. Nou okay: 'Het bureau' van Voskuil, dat soort boeken heb je wel, maar dat zijn dan van die treurige boeken; deerniswekkend.
Boeken over succes, geld, macht - die lees je nooit.

Ja, ik heb ooit een Nederlandse roman gelezen van een jongen... naam vergeten... boektitel vergeten... maar dat was een succesverhaal over werk. Leuk, hoor. Ik zou die verhalen gewoon hier neerzetten; waarom niet?

(Als ik al met mijn dagboek doorkom..? )
pi_30813102
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:35 schreef Nadine26 het volgende:

Alleen maar. Alleen maar.

Lees je over iemand die kampt met een depressie; machteloosheid.

Zet een persoon in een willekeurige groep en die thema's spelen.
Maybe
pi_30813121
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:35 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dat noem ik... ja, wat? Toeval? (Of ik bewijs hier eindelijk dat ik écht een reïncarnatie ben van Char, mijn favoriete televisiemedium).
[..]

Over dit soort onderwerpen wordt eigenlijk weinig geschreven, ten onrechte. Dat hoor je ook vaak: in de literatuur wordt nauwelijks aandacht besteed aan het onderwerp WERK - voor velen toch een essentieel onderdeel van het leven - terwijl het zo interessant is. Nou okay: 'Het bureau' van Voskuil, dat soort boeken heb je wel, maar dat zijn dan van die treurige boeken; deerniswekkend.

Ja, ik heb ooit een Nederlandse roman gelezen van een jongen... naam vergeten... boektitel vergeten... maar dat was een succesverhaal over werk. Leuk, hoor. Ik zou die verhalen gewoon hier neerzetten; waarom niet?

(Als ik al met mijn dagboek doorkom..? )
Ik denk dat het niet in de Nederlandse 'aard' ligt om dit soort boeken te schrijven. Het is meer de anglo-amerikaanse manier van denken; succes stories. Het probleem met mijn verhalen zijn de enorme gaten die erin komen door het feit dat ik elke mogelijke manier moet aangrijpen om maar niks los te laten over wat ik daadwerkelijk doe. Ik kan de verhalen dus alleen enorm oppervlakkig houden, terwijl het vaak de voorbeelden en details zijn die het hem doen.
Tevens het nadeel van deze sector, ik kan zelfs tegen famile en vrienden nooit een leuk verhaal over werk vertellen... Maar goed, nu vertel ik ze gewoon jouw verhalen
pi_30813132
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:39 schreef R_ON het volgende:

Alleen maar. Alleen maar.

Lees je over iemand die kampt met een depressie; machteloosheid.

Zet een persoon in een willekeurige groep en die thema's spelen.
Ron, je hebt teveel bier gedronken. Leg het nog eens uit. Alleen maar wát? Alleen maar boeken over depressieve werknemers die zich machteloos voelen ten aanzien van de baas/het bedrijf/de wereld? Of alleen maar boeken over succes, geld & macht?
pi_30813159
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:43 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ron, je hebt teveel bier gedronken. Leg het nog eens uit. Alleen maar wát? Alleen maar boeken over depressieve werknemers die zich machteloos voelen ten aanzien van de baas/het bedrijf/de wereld? Of alleen maar boeken over succes, geld & macht?
Wat een voorbarige conclusie, Nadine

Ik bedoel dat in elke groep macht, geld, succes, jaloezie e.d. een rol spelen. Daar heb je geen boek voor nodig over het zakenleven. Hoewel dat misschien meer aantrekkingskracht uitoefent?
Maybe
  donderdag 22 september 2005 @ 02:49:59 #122
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30813189
Ik heb je nog niet kunnen betrappen op het gebruik van de zogeheten 'post-icons', Nadine...
Is dat omdat je nog niet bekend bent met het fenomeen 'post-icon', of omdat je je graag wenst te bedienen met vooral woorden? Ik kan me zo voorstellen dat schrijvers dat hebben;
de overtuiging dat vooral woorden ( moeten ) volstaan...

Nu ja, dat had ik best willen geloven,
ware het niet dat je wel degelijk gebruik maakt van emoticons...

Kortom; je kan je posts een extra lading meegeven dmv een 'post-icon'...
Wist je dat?

Persoonlijk vind ik het wel een aardige uitvinding...
Maar mijn angst om niet begrepen te worden speelt daarin uiteraard een belangrijke rol...
Een behoorlijk naieve gedachte; de gedachte begrepen te kunnen worden... Niet?
...dass wir fliegen.
pi_30813195
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:46 schreef R_ON het volgende:

[..]

Wat een voorbarige conclusie, Nadine

Ik bedoel dat in elke groep macht, geld, succes, jaloezie e.d. een rol spelen. Daar heb je geen boek voor nodig over het zakenleven. Hoewel dat misschien meer aantrekkingskracht uitoefent?
Ik denk dat het in elke groep om winnen gaat, maar niet direct macht (hoewel het verband daartussen niet ontbreekt). Maar goed, in omgevingen als investment banking of bijvoorbeeld politiek vind je een 'cut-throat'-mentality die je niet snel ergens anders tegen komt. De belangen zijn zo enorm voor de mensen in het spel; je wint of verliest miljoenen door het dag in, dag uit te dueleren met je rivalen. Dat kom je niet snel tegen, maar het is op sommige plekken letterlijk dagelijkse kost...
pi_30813224
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:42 schreef Drive-r het volgende:

[quote]Ik denk dat het niet in de Nederlandse 'aard' ligt om dit soort boeken te schrijven. Het is meer de anglo-amerikaanse manier van denken; succes stories.
Dat denk ik ook. Maar: dat is geen reden om al die Nederlandse treurwilgen niet eens de keiharde waarheid over jouw succescarrière te vertellen.
quote:
Het probleem met mijn verhalen zijn de enorme gaten die erin komen door het feit dat ik elke mogelijke manier moet aangrijpen om maar niks los te laten over wat ik daadwerkelijk doe. Ik kan de verhalen dus alleen enorm oppervlakkig houden, terwijl het vaak de voorbeelden en details zijn die het hem doen.
Het enige wat ik daarover kan zeggen is: je moet een grens over. Je schrijft het op, zoals het is en zoals het voelt, of je schrijft het niet op. En als je het wél opschrijft, dan zie je later wel hoe je familiieleden & collega's reageren. Niet blij, waarschijnlijk. Maar ik denk dan maar: ze waren tóch al niet zo blij, hoogstens zijn ze nu nóg iets minder blij. (Als je mensen gelukkig wilt maken, moet je iets gaan doen in de softe sector).
  donderdag 22 september 2005 @ 02:54:19 #125
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30813232
Ik heb overigens wél te veel bier gezopen...
.
...dass wir fliegen.
  donderdag 22 september 2005 @ 02:58:31 #126
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_30813262
Ik heb niet alles gelezen, dus vergeef me als dit al gevraagd is, maar wat wil je eigenlijk met dit dagboek, Nadine?
pi_30813268
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:46 schreef R_ON het volgende:
Ik snap het.
Maar het zijn vaak van die negatieve boeken. Somber. Totaal niet inspirerend. We willen toch zeker niet eindigen op het P.J. Meertens-instituut, of hoe heet dat bureau?
pi_30813278
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:53 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Maar: dat is geen reden om al die Nederlandse treurwilgen niet eens de keiharde waarheid over jouw succescarrière te vertellen.
[..]

Het enige wat ik daarover kan zeggen is: je moet een grens over. Je schrijft het op, zoals het is en zoals het voelt, of je schrijft het niet op. En als je het wél opschrijft, dan zie je later wel hoe je familiieleden & collega's reageren. Niet blij, waarschijnlijk. Maar ik denk dan maar: ze waren tóch al niet zo blij, hoogstens zijn ze nu nóg iets minder blij. (Als je mensen gelukkig wilt maken, moet je iets gaan doen in de softe sector).
'Jouw succescarriere' moet wellicht iets genuanceerd worden in mijn geval. Ik ben namelijk heel plotseling opeens op dit pad beland en bewandel het eigenlijk uit nieuwsgierigheid. Het maakt mij een vreemde eend in de bijt, maar daarom niet minder goed, geloof ik.

Het tweede punt heeft niets te maken met collega's of schaamte. Als ik hier nu opschrijf wat ik vorige week deed en iemand raadt welk bedrijf we het hier over hebben, dan wordt de kans op handel met voorkennis iets te groot en hoef ik nooit meer ergens mijn gezicht te vertonen (sterker nog, dan zit ik vast). Ligt een beetje aan mijn richting in banking, helaas...
pi_30813289
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb je nog niet kunnen betrappen op het gebruik van de zogeheten 'post-icons', Nadine...
Is dat omdat je nog niet bekend bent met het fenomeen 'post-icon', of omdat je je graag wenst te bedienen met vooral woorden?
Kortom; je kan je posts een extra lading meegeven dmv een 'post-icon'...
Wist je dat?
Nee, ik had nog niet in de gaten welke knoppen je daarvoor moest gebruiken. Dank voor de tip! Ik ga er mijn voordeel mee doen.

(Als het goed is, staat er een opwaartse duim boven dit stukje).
pi_30813292
Nee, mislukt. Ha!
pi_30813301
Mooi woord, milsukt.
  donderdag 22 september 2005 @ 03:03:10 #132
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30813303
Je moet het witte bolletje naast de emoticon 'aanvinken', Nadine...
...dass wir fliegen.
pi_30813308
Ha, ik heb het net veranderd. Jammer...
pi_30813317
quote:
Op donderdag 22 september 2005 03:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je moet het witte bolletje naast de emoticon 'aanvinken', Nadine...
Wit bolletje... ooooh, let op: de zonnebril
  donderdag 22 september 2005 @ 03:05:01 #135
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30813322
quote:
Op donderdag 22 september 2005 03:04 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Wit bolletje... ooooh, let op: de zonnebril
!
...dass wir fliegen.
pi_30813327
Dank je, nu ben ik ook een lampje... toch?
pi_30813331
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:58 schreef broer het volgende:
Ik heb niet alles gelezen, dus vergeef me als dit al gevraagd is, maar wat wil je eigenlijk met dit dagboek, Nadine?
Broer, ik vind dit een gewetensvraag, zeker op dit later uur. Je weet dat ik morgenvroeg een 'koffie-afspraak' heb...?

Ik kom erop terug. Morgen. Ná de koffie. Mag dat?
  donderdag 22 september 2005 @ 03:07:31 #138
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30813342
Ah, ik leer meerdere mensen iets bij, zie ik...
...dass wir fliegen.
pi_30813343
quote:
Op donderdag 22 september 2005 02:59 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik snap het.
Maar het zijn vaak van die negatieve boeken. Somber. Totaal niet inspirerend. We willen toch zeker niet eindigen op het P.J. Meertens-instituut, of hoe heet dat bureau?
Ik ken het niet, maar dat willen we vast niet.
Maybe
pi_30813344
quote:
Op donderdag 22 september 2005 03:06 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Broer, ik vind dit een gewetensvraag, zeker op dit later uur. Je weet dat ik morgenvroeg een 'koffie-afspraak' heb...?

Een koffie-afspraak met betrekking tot je dagboek?
pi_30813361
De uitgevers staan al op de stoep.
pi_30813362
quote:
Op donderdag 22 september 2005 03:07 schreef R_ON het volgende:

Ik ken het niet, maar dat willen we vast niet.
Nee, dat willen we zeker niet.

Maar jij bent een van de 3 mensen in Nederland die 'Het Bureau' van J.J. Voskuil aan zich voorbij heeft laten gaan - en dat is GOED NIEUWS, Ron.
pi_30813368
quote:
Op donderdag 22 september 2005 03:09 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Maar jij bent een van de 3 mensen in Nederland die 'Het Bureau' van J.J. Voskuil aan zich voorbij heeft laten gaan - en dat is GOED NIEUWS, Ron.
Is dat dat hele dikke boek met een blauwe kaft?! Godnogantoe! Niet doorheen te komen! Alle-fuckin'-jezus.

Van die student Nederlands? Als dat zo is: ik heb met moeite de eerste 30 pagina's gehaald. Toen ging het niet meer. Echt niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door R_ON op 22-09-2005 03:16:36 ]
Maybe
pi_30813370
quote:
Op donderdag 22 september 2005 03:09 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Wow, dus dat maakt Rob, drive-r en wie nog meer? Leuk topic trouwens, zo tijdens het nachtelijk doorploeteren...
pi_30813371
quote:
Op donderdag 22 september 2005 03:07 schreef Drive-r het volgende:
Een koffie-afspraak met betrekking tot je dagboek?
Laten we zeggen: met betrekking tot mijn vriendje die zich sinds enige dagen met het Poëziemeisje ophoudt, ofwel (volgens sommigen): paalt.
  donderdag 22 september 2005 @ 03:12:31 #146
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_30813378
quote:
Op donderdag 22 september 2005 03:06 schreef Nadine26 het volgende:

Eigenlijk niet. Ik ben nú nieuwsgierig. Morgen niet meer. (Anderen waarschijnlijk wel, dus antwoord dan toch maar.)

Waarom is het een gewetensvraag? Je kunt toch ook gewone motieven hebben, zoals velen die hier hebben. Iets als: "Ik moest het ff kwijt!"
  donderdag 22 september 2005 @ 03:12:46 #147
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30813380
Zullen we doen wie de smerigste scheet kan laten?
...dass wir fliegen.
pi_30813385
quote:
Op donderdag 22 september 2005 03:11 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Laten we zeggen: met betrekking tot mijn vriendje die zich sinds enige dagen met het Poëziemeisje ophoudt, ofwel (volgens sommigen): paalt.
Oh ja, dat heb ik meegekregen. Ik begrijp je houding wat betreft dit vriendje trouwens niet helemaal. Waarom ben je überhaupt nog bij die kerel? Die motivatie volg ik namelijk niet. Ik ben waarschijnlijk een enorm boerenlul, maar een relatie houdt bij mij echt op als ik er niet meer 100% van overtuigd ben...
  donderdag 22 september 2005 @ 03:18:53 #149
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_30813411
quote:
Op donderdag 22 september 2005 03:12 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zullen we doen wie de smerigste scheet kan laten?
Jij bent al geregistreerd. Hoe moet daar ooit nog iemand overheen komen?
  donderdag 22 september 2005 @ 03:20:09 #150
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30813419
Je onderschat jezelf, broer...Dat siert je, hoor...
...dass wir fliegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')