abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30778255
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 23:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
It's a crime to fall in love
Heart and mind and soul in love...
It's a crime to fall in love
So hard, so hard...
Hmmm... mooi. Is dat een liedje?
  woensdag 21 september 2005 @ 00:38:09 #52
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30778699
quote:
Op woensdag 21 september 2005 00:22 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Hmmm... mooi. Is dat een liedje?
Ja, ik luister momenteel naar 't album 69 Love Songs van The Magnetic Fields...
Liefde en al haar ( kleine en grote ) eigenaardigheden verpakt in 69 (!!) komische, ontroerende, tragische, bizarre en mooie liedjes ( én teksten )...

It's a Crime is er één van...
...dass wir fliegen.
pi_30779193
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:13 schreef cioran63 het volgende:
Dan kun je het echter weer verkopen aan een cabaretier, of er zelf mee de planken op gaan.
De planken op..? Het koude zweet breekt me uit. Maar... als ik dan toch de planken op moet, dan wil ik er ook bij dansen...
pi_30780387
quote:
Op woensdag 21 september 2005 00:52 schreef Nadine26 het volgende:
... dan wil ik er ook bij dansen...
Wat moet ik mij daarbij voorstellen, een sensuele 'pas de deux' of toch maar gewoon de vogeltjesdans?
  woensdag 21 september 2005 @ 01:54:32 #55
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_30780401
It takes two to tango, iig

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_30780894
quote:
Op woensdag 21 september 2005 01:54 schreef Vivi het volgende:
It takes two to tango, iig
zo'n one-liner beklijft blijkbaar beter dan een epistel van M.
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 23:30 schreef Nadine26 het volgende:
... hij is verliefd op mij - nog steeds, geloof ik, want ik zie hoe hij naar mij kijkt, en ik zie hoe hij kijkt naar het poëziemeisje, en daartussen ligt een hele wereld, maar ik betrap mezelf erop dat ik toch jaloers ben. ...
Zie de komst van het poëziemeisje als een positieve ontwikkeling. Geef die twee de ruimte om elkaar te leren kennen. Hoe eerder hij haar (be)kent, hoe eerder hij jouw kwaliteiten erkent. Daardoor zal jullie relatie hetzij eindigen, hetzij herrijzen uit de huidige puinhoop. Ongeacht de uitkomst, de huidige impasse in jullie relatie wordt doorbroken en jij kunt je eindelijk weer richten op jouw toekomst (met of zonder hem).
ik zie jouw romance met Monsieur als jouw manier om diezelfde impasse te doorbreken
pi_30780916
Wie wil je nou eigenlijk liever neuken: je vriendje of de vader van je oppaskinderen? Laten we ons eens op die vraag richten.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
  woensdag 21 september 2005 @ 03:42:52 #58
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_30780919
Jij bent dusdanig schrijfster in hart en nieren dat ik helemaal niets van het hele verhaal geloof. Zelfs van de 'snelle reacties' spat het schrijverschap. Pak je talent op en verkoop het aan een uitgever. Ik gok dat je niet lang hoeft te leuren. Is het niet met dit verhaal dan is het wel met willekeurig welk verhaal je dan ook uit je duim zuigt.

Complimenten.
  woensdag 21 september 2005 @ 03:43:36 #59
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_30780921
Je hebt nog wel een redacteur nodig voor de nuances, trouwens. Maar dat zijn kleinigheden.
pi_30780922
quote:
Op woensdag 21 september 2005 03:42 schreef broer het volgende:
Jij bent dusdanig schrijfster in hart en nieren dat ik helemaal niets van het hele verhaal geloof. Zelfs van de 'snelle reacties' spat het schrijverschap. Pak je talent op en verkoop het aan een uitgever. Ik gok dat je niet lang hoeft te leuren. Is het niet met dit verhaal dan is het wel met willekeurig welk verhaal je dan ook uit je duim zuigt.

Complimenten.
Nou en? Zit toch niet zo te zeiken. Who gives a fuck. Laat da meiske schrijven. Ik vind het heerlijk om te lezen - waar of niet waar.
Maybe
  woensdag 21 september 2005 @ 03:48:05 #61
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_30780929
quote:
Op woensdag 21 september 2005 03:44 schreef R_ON het volgende:

[..]

Ik vind het heerlijk om te lezen - waar of niet waar.
Waarmee je broers post volledig onderschrijft.
pi_30780953
quote:
Op woensdag 21 september 2005 03:42 schreef broer het volgende:
Jij bent dusdanig schrijfster in hart en nieren dat ik helemaal niets van het hele verhaal geloof.
Dat snap ik niet. Het verband.

Omdat ze een goede schrijfster is, is het niet waar!?

Misschien is ze EN een goede schrijfster, EN is het waargebeurd.

Maar goed; dat maakt dus niets uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door R_ON op 21-09-2005 04:13:38 ]
Maybe
pi_30780981
Er is helemaal niks van waar. Helaas sluipen er een paar clichés in, maar dat is waarschijnlijk de naïviteit van de schrijver (ster) of opzettelijke slordigheden dan wel opzettelijke moderne clichés.
Hier is een doorgewinterde schrijver (ster) aan het woord, en als dat niet zo is, is het iemand met veel talent, die zich daar zeker bewust van is.
Het is een puik stukje werk, spitzenklasse, dat hier zomaar gratis en voor niets te lezen staat. Ook wat waard. Maar leuk dat kwaliteit eigenlijk zo goed herkenbaar is. Dat verloochent zich niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door cioran63 op 21-09-2005 05:11:04 ]
pi_30780982
En dat dansen, dat zou ik graag eens zien.
pi_30780984
Taalbeheersing: 10
Motiefkeuze: 7
pi_30780988
Eigenlijk zijn we nu op het punt dat het niet meer uitmaakt of het waar of niet waar is. En dat is waar we moeten zijn.
pi_30780990
Maar misschien wordt de verbazing over zoveel kwaliteit ook bepaald door de plek waarop een dergelijke tekst wordt aangetroffen. Het geheel moet opnieuw worden bezien wanneer het op papier gedrukt is, het logo van de Bezige Bij erop staat en je er net 15 euro voor betaald hebt.
pi_30780992
Maar dat klinkt dan weer hovaardig tegenover de schrijver (ster) met dit talent.
pi_30780993
Want ik vind het GOED!
  woensdag 21 september 2005 @ 05:25:57 #70
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_30780995
en weer 6 posts verspilt

het raakt me niet zo, persoonlijk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_30780998
7
pi_30781005
Met de vorige erbij zelfs acht en met deze erbij 9. Wat een verspilling. Maar ik herken me in die man, wil dat tenminste. Dat een kindermeisje verliefd op me wordt. Wat een fantasie.
(Zo gaat dat)
pi_30782033
quote:
Op woensdag 21 september 2005 05:36 schreef cioran63 het volgende:
Maar ik herken me in die man, wil dat tenminste. Dat een kindermeisje verliefd op me wordt. Wat een fantasie.
Dat is dan wel jouw fantasie, ouwe snoeperd.
beeldende kunstenaars en literatuur ... ik blijf mij verwonderen
pi_30783218
quote:
Op woensdag 21 september 2005 03:38 schreef R_ON het volgende:
Wie wil je nou eigenlijk liever neuken: je vriendje of de vader van je oppaskinderen? Laten we ons eens op die vraag richten.
Ik weet het niet. Mijn vriendje maakt me wel jaloers, maar dat doet hij expres; het is een manier om mij weer scherp te krijgen. Ik heb er een dubbel gevoel over: hij maakt me inderdaad jaloers, maar tegelijkertijd is hij een beetje in mijn achting gedaald. Als ik dan toch met een meisje moet concurreren, laat het dan ook een spectaculair meisje zijn, en geen kleurloze Catherine Keijl met zware heupen. Sorry. Ik kan heel gemeen zijn.

Eerlijk gezegd zit het me helemaal niet lekker dat zij, het poëziemeisje dus, iets in huis heeft wat ik niet kan bieden. Het voeren van moeilijke gesprekken; de 'diepte in', jezelf blootgeven - al die dingen kunnen heel sexy zijn, dat weet ik heus wel. Aan zo iemand wil ik mijn vriendje niet verliezen. Omdat, en dat is het hele punt, hij daarmee zijn gelijk haalt. Dat ik 'onvolwassen' ben, en 'verwend', en al die andere dingen die hij me steeds voor de voeten gooit ("Jij weet niet hoe het leven in elkaar steekt, zo werkt het niet," enzovoort), al die verwijten lach ik natuurlijk steeds weg, ik doe er een beetje lakoniek over, maar het begint er sterk naar uit te zien dat ik al die tijd buiten het poëziemeisje heb gerekend.

De vader van mijn oppaskinderen is een heel ander verhaal. Ik ken hem niet. Hij kent mij niet. We cirkelen zo'n beetje om elkaar heen, tussen de hindernissen en de hordes door, we worden aan alle kanten in de gaten gehouden, door zijn vriendin, door zijn ex-vrouw - hoewel 'in de gaten houden' een beetje overdreven is, want ik geloof niet dat iemand onraad ruikt. Misschien verbeeld ik het me wel. Die hele verliefdheid, bedoel ik. Het kan ook zo weer voorbij zijn. Zo ergert het me dat hij mij niet gebeld heeft, na dat intermezzo van vorige week. Dat betekent iets. En dat 'iets', dat wil ik niet horen, niet weten. Op een bepaalde manier zou het namelijk betekenen dat ik ook hier buiten het poëziemeisje heb gerekend: "Jij weet niet hoe het leven in elkaar steekt," hoor ik de stem van mijn vriendje zeggen, "zo werkt het niet."

[ Bericht 0% gewijzigd door Nadine26 op 21-09-2005 10:39:51 ]
pi_30783571
quote:
Op woensdag 21 september 2005 03:31 schreef Gajus het volgende:

ik zie jouw romance met Monsieur als jouw manier om diezelfde impasse te doorbreken
Ja, dat is waar. Het is helemaal geen toeval dat ik verstrikt raak in een 'romance', als je het al zo kunt noemen, het past in een patroon van 'destructief gedrag', zo noemt mijn vriendje dat; hij heeft me er al vaker op gewezen dat ik de neiging heb om op de vlucht te slaan voor de realiteit, als het een beetje moeilijk wordt, en om me te verschuilen in - daar komt-ie - 'jouw kinderachtige fantasiewereldje.'

Zoals mijn oppasmeisje zou zeggen: "Is dat nou aardig? Is dat nou leuk?"
pi_30783620
quote:
Op woensdag 21 september 2005 05:20 schreef cioran63 het volgende:
Want ik vind het GOED!
Ben ik toch een beetje blij, vandaag
  woensdag 21 september 2005 @ 10:33:27 #77
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_30784110
quote:
Op woensdag 21 september 2005 05:20 schreef cioran63 het volgende:
Want ik vind het GOED!
Cioran, we vinden het allemaal goed, maar je kan ook je posts editten bijv...dan hoef je niet voor elke regel een nieuwe post te maken....
pi_30785233
quote:
Op woensdag 21 september 2005 10:33 schreef Vivi het volgende:

[..]

Cioran, we vinden het allemaal goed, maar je kan ook je posts editten bijv...dan hoef je niet voor elke regel een nieuwe post te maken....
Is toch niet helemaal hetzelfde als daaronder op den duur de mededeling '80% aangepast door..' staat.
  woensdag 21 september 2005 @ 11:41:25 #79
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_30785924
quote:
Op woensdag 21 september 2005 10:33 schreef Vivi het volgende:

[..]

Een nieuwe gedachte, een nieuwe post Vivi
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 21 september 2005 @ 11:42:34 #80
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30785964
Ja, zo denk ik er ook over, AR.
...dass wir fliegen.
  woensdag 21 september 2005 @ 11:42:52 #81
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30785979
Of nee, toch niet.
...dass wir fliegen.
  woensdag 21 september 2005 @ 11:44:37 #82
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30786057
Haha!
Ik lig soms echt in een deuk om mezelf...
...dass wir fliegen.
  woensdag 21 september 2005 @ 11:47:18 #83
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_30786170
pi_30786669
  woensdag 21 september 2005 @ 12:11:57 #85
85962 ioko
I Appear Missing
pi_30787000
Schaamteloze TVP

Wel wil ik opmerken dat ik hoop dat mijn eigen leven lekker saai blijft, en nooit in dezelfde dynamiek als die van de TS terecht komt
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_30789125
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:11 schreef ioko het volgende:
Schaamteloze TVP

Wel wil ik opmerken dat ik hoop dat mijn eigen leven lekker saai blijft, en nooit in dezelfde dynamiek als die van de TS terecht komt
Dat heb je zelf niet in de hand. Sommige dingen wel (je kunt ook besluiten om níet toe te geven aan 'destructief gedrag'; dat zal dan wel een kwestie zijn van karakter tonen), maar andere dingen helaas niet. Je moet het zo zien: de dingen die ik niet in de hand heb, en die ik dus lijdzaam & machteloos onderga, brengen mij ertoe om er nog eens een schepje bovenop te doen. Dat leidt de aandacht wat af van de dood. Want de dood - van mijn moeder - heb ik niet in de hand. Die staat voor de deur, die klopt steeds dwingender op haar luiken.

Maar dáárover zeg ik niks, omdat het waar is dat je de dingen die je niet kunt begrijpen, beter onbesproken kunt laten, of hoe die filosofische wijsheid ook precies mag luiden. Persoonlijk heb ik de neiging die wijsheid nog wat verder door te trekken; ik laat het onbesproken, ik ga door met leven (ja, echt waar) en ik eis van dat leven dat het mij meesleurt in een draaikolk van belevenissen en ervaringen en pieken & dalen, ik dwing bedwelming af, levenslust, een roes of een narcose, of zinsbegoocheling - wat jij noemt: dynamiek. Dat moet. Want dat is wat de dood, als-ie zo dichtbij komt, óók met je doet. Of in elk geval met mij.

Oh, destructief.
Verdring het maar, stop het maar weg. En maak een puinhoop van de rest van je leven. Dat is het recept. Als je maar iets voelt, maakt niet uit wat. Verliefdheid is het allerbeste medicijn, tegen alles, tegen iedereen, zelfs tegen de dood. Verliefdheid is: Het Leven Voelen. En straks, als ik op de brokstukken zit, zien we wel weer verder.

Oh, wat is TVP?

pi_30789225
TVP = Terug Vind Post.
Dit is dan meteen de mijne.

Nadine, ik geniet van je schrijfsels. Keep up the good work.
  woensdag 21 september 2005 @ 13:29:21 #88
85962 ioko
I Appear Missing
pi_30789237
Ik ben ook wel een beetje jaloers op jou 'dynamiek', maar stiekem vind ik het wel lekker rustig. Ik veroordeel je niet om je levensstijl, ik denk gewoon dat ik dit niet aan zou kunnen, en ik heb respect voor de manier waarop je er zo beschouwend naar kijkt. (al ben ik er nog niet helemaal uit, wat realiteit en fantasie is )

TVP staat voor TerugVindPost, hierdoor komt dit topic in mijn 'Active Topics' terecht, en kan ik je verhaal makkelijk volgen
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_30790449
Voor nu staan er in elk geval een paar vermakelijke uurtjes voor de deur, want ik krijg net een sms-je van 'Madame': of ik met de jongens naar voetbaltraining wil. Nou, graag. Ik doe niets liever dan mijn ogen uitkijken naar alle moeders aan de lijn, die in niets lijken op de klassieke voetbalmoeder (met blond opgetoupeerd haar en een tijgerblouse), aangezien er op deze club uitsluitend Amsterdam-Zuid mevrouwen rondlopen. En een heleboel au pairs, oppassen en Filippijnse kindermeisjes. En ik! En trouwens ook opvallend veel vaders. Voetbal, hè? Ja, dán kunnen ze opeens wel een middag vrij nemen!
Maar míjn voetbalvader zal er helaas niet zijn... terwijl dat toch de allerleukste, allermooiste, allerademstokkendste voetbalvader van de hele wereld is. Jammer. Oók voor de Amsterdam-Zuid mevrouwen, die volgens mij allemaal in de startblokken staan om een buitenechtelijke affaire aan te knopen met maakt niet uit wie - zolang ze maar even ontsnappen aan de dodelijke verveling van hun opgepoetste 'Amsterdam-Zuid-mevrouwen'-leventje. Maar misschien denk ik dat alleen maar. Misschien lijken ze alleen maar uitgedoofd en afgeblust.
pi_30792603
Tanks Nadine. Het wordt nu pas echt leuk.

Ok ff kijke...
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 13:43 schreef Nadine26 het volgende:
Mijn vriendje en ik nemen een break. Of: een time-out. Het loopt al een tijdje niet zo lekker, dat had ik al eerder verteld, en daarom hebben we nu afgesproken dat we 'ook met anderen uit mogen gaan.' Wat houdt 'uitgaan' precies in? We hebben er een tijdje over nagedacht, en het komt erop neer dat 'uitgaan' eindigt waar 'zoenen' begint.
Ok... dit is dus rolling-on-the-floor-holding-my-fat-belly-laughing.
Wat on-voor-stel-baar Amerikaans! Wat cliche!
Is je al opgevallen dat als je dit vertaalt, het letterlijk uit Bevely Hills, ER, of willekeurig welke Amerikaanse dialoog komt?

' I think we should both see other people' . Vertaling: Ik heb iemand anders op het oog waar ik mee naar bed wil.
' I think we need some time'. Vertaling: Ik heb iemand anders op het oog waar ik mee naar bed wil.
'Ik heb wat ruimte nodig'. Vertaling: Ik heb iemand anders op het oog waar ik mee naar bed wil.
'we'. Vertaling: Ik.
'seeing (other people)'. Vertaling: F*cken. Palen. Krikken.

Afspraken: 'uitgaan eindigt waar zoenen begint'. Nou nou, gaan jullie ook als maagd het huwelijk in?

Dit is (voor hem in elk geval) een vrijbrief om uit elkaar te gaan, zichzelf emotioneel los te weken van jou ('tsja, ik vond dat we eigenlijk niets meer hadden') en vervolgens met dat meisje heeeele diepe gesprekken te hebben. En haar in alle openingen te nemen, natuurlijk.

En dan dat meisje van hem: 'Laten we er geen drama van maken...'
Whahahahaha, ze had niet duidelijker kunnen zijn...

Nadine, ik meen het: Wat heerlijk voor je!
Ik hoop dat je je snel laat verleiden door de een of andere oppasvader en je niets, maar dan ook helemaal niets aantrekt van iedereen die dat fout vindt.

Vervolgens ga bel sms je naar je vriendje dat je het uit wilt maken. Liefst nog in de warme armen van je nieuwe minnaar. Neenee, beter nog, laat hem het smsje maar schrijven.

En uiteindelijk kom je er gewoon achter dat je allang gelijk had, dat je je hele leven niet hoeft te analyseren, en dat er nog best leuke gezonde blije mannen in de wereld zijn.

thanks, ik vermaak mij kostelijk.
  woensdag 21 september 2005 @ 17:32:15 #91
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_30796513
Kostelijk vermaken? als iemand schrijft dat haar moeder haar einde naderbij komt ?

Maar Nadine, het lijkt me zo eenvoudig, zorg dat je zelf "op heterdaad" gezien wordt met een of andere hunk in een diepgaand gesprek of zoiets.
Als je vriendje moeilijk doet laat je hunk opstaan en dreigend zeggen met zware stem:
We gaan hier toch geen drama van maken jochie?
Moet je kijken hoe snel poëziemeisje in het vergeetboek raakt.
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_30797884
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:32 schreef Nightwulf het volgende:
Kostelijk vermaken? als iemand schrijft dat haar moeder haar einde naderbij komt ?
Sorry Nadine, daar had ik overheen gelezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door mgerben op 21-09-2005 18:31:11 ]
  donderdag 22 september 2005 @ 01:19:10 #93
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_30812049
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:25 schreef Nadine26 het volgende:

[..]
Want de dood - van mijn moeder - heb ik niet in de hand. Die staat voor de deur, die klopt steeds dwingender op haar luiken.

Ik begin een patroon te zien...
pi_30812149
quote:
Op donderdag 22 september 2005 01:19 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik niet
  donderdag 22 september 2005 @ 01:27:00 #95
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30812150
Ik ben er nog niet over uit, hoor...
Dat jullie het weten...
...dass wir fliegen.
  donderdag 22 september 2005 @ 01:33:54 #96
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_30812231
quote:
Op donderdag 22 september 2005 01:26 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik niet
pi_30812558
quote:
Op woensdag 21 september 2005 15:19 schreef mgerben het volgende:

'seeing (other people)'. Vertaling: F*cken. Palen. Krikken.
Eerlijk gezegd heb ik minder moeite met dat 'palen' dan met die diepe gesprekken. Paal je vooral een rugblessure, zou ik zeggen. Maar waarschijnlijk zeg ik dat alleen omdat ik me bij dat hele paalgebeuren (jn al haar facetten) niks kan voorstellen. Dat heeft te maken met het poëziemeisje. Met haar intellectuele kapsel en haar moeilijke gezichtje. Het spijt me, maar zij heeft echt wel betere dingen te doen. Zoals: boeken lezen, wierook stoken, gecompliceerde Viëtnamese rijsttafels koken - en als ze daarmee klaar is, heeft ze geen fut meer om te palen.

Ik ben er eigenlijk wel zeker van dat Th. haar uitsluitend gebruikt om mij op de kast te krijgen. Hij belde me vanavond, en hij wil morgen koffie komen drinken. Dat is nieuw: koffie drinken. Alsof je bij de buren 'op de koffie gaat'. Om hem een beetje tegemoet te komen, zal ik moorkoppen halen bij de bakker.

En daarna zullen we wel gaan praten.
Ik moet nog even nadenken over mijn stragegie. Ik denk dat ik het simpel houd. Wat mij betreft is er niets aan de hand, hij mag best met het poëziemeisje naar experimentele jazzconcerten en transcendale meditatiesessies, maar als hij eigenlijk hele andere plannen met haar heeft, ik bedoel dus paalplannen, dan moet hij de existentiële vraagstukken die hem kwellen verder maar met háár bespreken.
Dat lijkt me een eerlijke deal.
quote:
Ik hoop dat je je snel laat verleiden door de een of andere oppasvader en je niets, maar dan ook helemaal niets aantrekt van iedereen die dat fout vindt.
Ik zit niet te springen om een of andere oppasvader. Ik zag er vanmiddag een paar op de voetbalclub, en één van hen zei tegen me: 'Aaah, dus jíj bent de oppas, jíj bent Nadine,' en hij zei het met zo'n zelfvoldane glimach, alsof hij alles wist, alsof hij eigenlijk méér wist dan ik, en toen begon hij ook nog tegen de omstanders te roepen: "Hebben jullie Nadine al ontmoet? Ze komt hier wel vaker, ze past op bij de familie F., ze spreekt Fráns." En toen: "Kun jij in het Frans een biertje voor mij bestellen?"
Hij gaf me een briefje van honderd euro. Het scheelde weinig of hij had het in mijn bh gestopt. En al die Amsterdam-Zuid vrouwen stonden er zo'n beetje stompzinnig bij te lachen, oh, wat vonden ze hem grappig en ad rem.
Ik dacht: wat een zwijn, verlos me van dit zwijn - maar niemand kwam me verlossen, niemand stak een vinger uit, geen van die Armani-zonnebrillen en Gucci-zonnebrillen en God weet wat voor zonnebrillen ze nog meer droegen.

Toch was het een interessante middag, in sociaal-psychologisch opzicht. Ik weet niet wat het is met die mensen, maar ze zijn zo onbeschoft dat het bijna grappig wordt. Onbeschoft en onaangepast; ze zijn om vier uur 's middags al straalbezopen, en in die hoedanigheid stappen ze net zo makkelijk in hun Voyager, met vier kleine kinderen op de achterbank, dat maakt allemaal niet uit joh, we laten straks wel een maaltijd bezorgen door de traiteur, we stoppen een of andere Disneyfim in de videorecorder, dan houden de kinderen tenminste hun bek, en tegen de tijd dat de au pair ze in bed heeft gelegd, kunnen wij ons rustig opknopen in de badkamer.

Mijn oppasvader is niet zo. Hoop ik. Denk ik.
pi_30812625
quote:
Op donderdag 22 september 2005 01:19 schreef Vivi het volgende:

Dat zou pathologisch zijn. (En: de goden verzoeken...)

Ik ben geen maniak.
  donderdag 22 september 2005 @ 02:01:13 #99
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_30812636
Lust jij bier, Nadine?
...dass wir fliegen.
pi_30812651
Even mijn complimenten aan Nadine26. Het maakt mij echt niet uit of dit realiteit is of fictie en of je dit vaker doet of voor het eerst. Feit blijft dat je leuk schrijft en over een enorm goeie taalbeheersing beschikt, iets wat je niet door enkel oefening verkrijgt. Je zou trouwens na je tijd in Frankrijk een keertje langs moeten komen in het bankiers wereldje in London, kun je zo je tweede reeks mee vullen....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')