Wat denk je dan van die linkse geitenwollensokken van The Economist, die met 'Germany's Surprising Economy' een twijfelachtige pro-Schröder positieve coverstory over de stand van de Duitse economie schreven ..., halverwege vorige maand ...quote:Op maandag 19 september 2005 13:23 schreef McCarthy het volgende:
http://www.nos.nl/nosjour(...)5duitseeconomie.html
de volkskrant, pardon de NOS, ziet het ook wel zitten met Schroder. Wat heeft hij het toch goed gedaan met de eocnomie.
Ja. Maar Lubbers-II viel zo kort voor de geplande verkiezingen van 1990, dat na de vervroegde verkiezingen van september 1989 Lubbers-III tot mei 1994 zat. In totaal dus toch 12 jaar.quote:Op maandag 19 september 2005 13:37 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Lubbers II is toch voortijdig gevallen? Toen heeft hij de VVD ingeruild voor de PvdA toch?
Ik zeg ook niet dat het klopt/terecht is, maar ik zie het nog wel gebeuren. Kan de SPD nog boven het CDU uitkomen door Dresden?quote:Op maandag 19 september 2005 13:38 schreef Falco het volgende:
Ik snap niet waarom hij nog niet aangevallen wordt op zijn uitspraak dat hij bondskanselier wilt blijven. Ten opzichte van de vorige verkiezingen heeft hij meer zetels verloren dan het CDU/CSU heeft verloren. Die opleving in die korte termijn is erg indrukwekkend, maar geen vrijbrief om nog een keer vier jaar aan de macht te blijven.
Ow op die fiets..quote:Op maandag 19 september 2005 13:40 schreef freako het volgende:
Ja. Maar Lubbers-II viel zo kort voor de geplande verkiezingen van 1990, dat na de vervroegde verkiezingen van sept (?) 1989 Lubbers-III tot mei 1994 zat. In totaal dus toch 12 jaar.
Tja, als in jouw ogen Schröder het halve ei was, was Kohl toch echt de lege dop.quote:Op maandag 19 september 2005 13:42 schreef McCarthy het volgende:
Feit blijft dat de pensioenen onbetaalbaar worden, dat de werkloosheid hoog is en dat de gorie praktisch 0 is. En dat kan je Schroder & Co grotendeels aanrekenen.
Misschien als ze 100% scoren in Dresden.quote:Op maandag 19 september 2005 13:42 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het klopt/terecht is, maar ik zie het nog wel gebeuren. Kan de SPD nog boven het CDU uitkomen door Dresden?
Kohl is van voor mijn tijdquote:Op maandag 19 september 2005 13:46 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Tja, als in jouw ogen Schröder het halve ei was, was Kohl toch echt de lege dop.
de vroeger gekozen oplossing door de Kohl-regering ... die was gericht op een 'zachte' overgang, wat betekende dat er voor oost-duitsland andere voorwaarden golden, een 'apart' systeem qua uitkeringen en lonen ... verder kregen de oost-duitse staten extra bijdrages...quote:Op maandag 19 september 2005 13:55 schreef pberends het volgende:
Waarom lijkt het alsof er economisch gezien nog steeds een muur om Oost-Duitsland heen staat? Je zou verwachten dat de aangrenzende Oost-Duitse provincies economisch worden opgetrokken door de westerse aanliggende provincies.
ze hebben in heel duitsland dus praktisch een nulgroei. Dus het oosten blijft net zo arm als ze 15 jaar geleden was.quote:Op maandag 19 september 2005 13:55 schreef pberends het volgende:
Waarom lijkt het alsof er economisch gezien nog steeds een muur om Oost-Duitsland heen staat? Je zou verwachten dat de aangrenzende Oost-Duitse provincies economisch worden opgetrokken door de westerse aanliggende provincies.
Niet in heel Duitsland, met Beieren gaat het bv best goed, heeft een erg solide en moderne economie, zelfs de dienstensector wordt er steed sterker ...quote:Op maandag 19 september 2005 14:09 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ze hebben in heel duitsland dus praktisch een nulgroei. Dus het oosten blijft net zo arm als ze 15 jaar geleden was.
ik heb er geen stats van dus ik weet het niet.quote:Op maandag 19 september 2005 14:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Niet in heel Duitsland, met Beieren gaat het bv best goed, heeft een erg solide en moderne economie, zelfs de dienstensector wordt er steed sterker ...
in mijn lijstjes doen ze het goed.quote:In plaats van dat je zo graag wilt geilen op de Luxemburgse economie (die, excusez-le-mot nogal 'links' gericht is, met een sterk sociaal vangnet, bv werkeloosheidsuitkeringen van 90% van het laatste verdiende loon gedurende twee jaar na ontslag, althans voor luxemburgse staatsburgers dan, buitenlandse arbeidskrachten vallen daarbuiten ) ...
hoezo, hebben ze daar het omslagstelsel al verlaten of zo?quote:Beieren zou eerder de natte droom moeten zijn van de rechtgeaarde neo-liberaal met een conservatief tintje ...
Lijstjes zeggen niet alles dat moet toch onderhand wel doorhebbenquote:Op maandag 19 september 2005 14:20 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik heb er geen stats van dus ik weet het niet.
[..]
in mijn lijstjes doen ze het goed.
Het is de 9de liberale economie ter wereld
[..]
hoezo, hebben ze daar het omslagstelsel al verlaten of zo?
Hebben ze al een flattax?
Kunnen staten zelf bepalen of ze aan vrijhandel doen?
Merkel's energiepolitiek gaat lijnrecht in tegen het groene energie-programma... (en energie is voor de groenen erg belangrijk)quote:Op maandag 19 september 2005 15:15 schreef McCarthy het volgende:
jamaica zou juist een makkie moeten zijn. Groenen het milieu + buitenlandse zaken, FDP + CDU de economie
goeie deal toch?
Kohl was kanselier tot 1998, je bent toch geen 7?quote:Op maandag 19 september 2005 13:55 schreef McCarthy het volgende:
Kohl is van voor mijn tijd
laten we daar geen grapjes over gaan makenquote:Op maandag 19 september 2005 16:23 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Kohl was kanselier tot 1998, je bent toch geen 7?![]()
interrese-tijd bedoel ik natuurlijk, konijn dat je bent.quote:Op maandag 19 september 2005 16:23 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Kohl was kanselier tot 1998, je bent toch geen 7?![]()
En als Westerwelle nou plaats zou moeten maken? Hoe is de algemene stemming in de partij zelf dan? Ik kan me voorstellen dat ze ook niet op een grote coalitie hopen.quote:Op maandag 19 september 2005 15:33 schreef RM-rf het volgende:
Een laatste punt is dat de FDP heel duidelijk aangeeft dat het niet in een coalitie met de grünen wil ....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |