Mail me binnenkort eens, kan je dan misschien aan wat juiste mensen voorstellen op een network event.quote:Op zondag 18 september 2005 21:41 schreef Tinkepink het volgende:
(Offtopic)
*Knuf terug*
Erg druk. Ik werk tegenwoordig freelance als communicatieadviseur voor duitse bedrijven die handel willen drijven met Nederland. En dat loopt lekker (al zijn nieuwe klanten altijd welkom)
Ik weet deshalve nog niet zeker of ik wel zo blij ben met de waarschijnlijke verkiezingsuitslag....
Blauw???quote:Op zondag 18 september 2005 21:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Is er eigenlijk een mogelijkheid op een groen/zwart/blauwe coalitie?
Lafontaine heeft zijn directe mandaat echter niet gekregen.quote:Op zondag 18 september 2005 21:46 schreef freako het volgende:
Pff, in Saarland haalt de Linkspartei 18%. Lafontaine blijft populair daar.
Hij was zelfs derde.quote:Op zondag 18 september 2005 22:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lafontaine heeft zijn directe mandaat echter niet gekregen.
Ik bepis mezelf van het lachen.
quote:Op zondag 18 september 2005 22:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lafontaine heeft zijn directe mandaat echter niet gekregen.
Ik bepis mezelf van het lachen.
Nou, het moet gaan om zijn/haar persoonlijkheid, dan maakt het geslacht niet uit.quote:Op zondag 18 september 2005 19:01 schreef SCH het volgende:
Is toch wel wat vreemd dat het altijd mannen zijn, ook als je kijkt naar de bevolkingssamenstelling. Heb je er iets op tegen?
Westerwelle zit al niet zo stevig in het zadel, al was hij de laatste tijd wel redelijk aan een comeback bezig, ik ben benieuwd hoe de stemming in de partij zelf is over Ampel.quote:Op zondag 18 september 2005 19:15 schreef freako het volgende:
Wat riep D66 dan voor de laatste verkiezingen? "Wij gaan niet met CDA en VVD regeren". En uiteindelijk doen ze het toch. Omdat de Nederlandse grote coalitie ook misliep.
Precies, dat moeten veel mannen zich maar eens realiseren. Die schijten in hun broek voor een vrouw als leider.quote:Op zondag 18 september 2005 22:10 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Niet zoals Neeltje Kroes die Merkel graag als kanselier zag vooral omdat ze vrouw is. Kom op, we leven niet meer in de seventies
bij verkeer en waterstaat doen ze het nu al jaren in hun broekquote:Op zondag 18 september 2005 22:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Precies, dat moeten veel mannen zich maar eens realiseren. Die schijten in hun broek voor een vrouw als leider.
Je ziet wel dat er relatief veel meer kritiek is op een vrouw inderdaad.quote:Op zondag 18 september 2005 22:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
bij verkeer en waterstaat doen ze het nu al jaren in hun broek
tis dan ook een lastig departement waar veel gebeurt isquote:Op zondag 18 september 2005 22:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Je ziet wel dat er relatief veel meer kritiek is op een vrouw inderdaad.
http://www.nieuws.nl/bericht/5/61624quote:Bijna helft Duitsers wil Grote Coalitie
Uitgegeven op 18 september 2005 om 22:59 uur
(Novum/AP) - Nu de uitslag van de verkiezingen nagenoeg bekend is, voelen de Duitsers het meest voor een zogenaamde Grote Coalitie, tussen SPD en CDU. Dat blijkt uit een opinieonderzoek onder duizend Duitsers dat zondagavond is uitgevoerd in opdracht van tv-zender ARD. 42 Procent van de Duitsers wil dat de twee grootste partijen van het land het samen gaan proberen.
Bondskanselier Gerhard Schröder heeft een Grote Coalitie onder leiding van CDU-leidster Angela Merkel uitgesloten, maar wil wel zelf aan het hoofd staan van een regering van SPD en CDU.
Twintig procent van de Duitsers ziet het meest in een coalitie tussen de CDU, de FDP en de Groenen en 18 procent geeft de voorkeur aan een regering van SPD, FDP en de Groenen.
in het slechtse geval, kan de uitslag in Dresden eventueel 3 zetels verschil uitmaken (inclusief 1 direktmandaat).quote:Op zondag 18 september 2005 22:46 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Bij 0.6% verschil tussen CDU en SPD, maakt Dresden dan verschil of niet?
Niet helemaal... het aantal zweitstimmen voor de FDP zal in Beieren erg sterk geweest zijn ... oftewel, veel Beieren hebben een grote angst voor een Grote Koalition, en hebben daarom FDP als zweitstimme gestemt....quote:Op zondag 18 september 2005 23:43 schreef zakjapannertje het volgende:
Merkel heeft haar Direktmandat in het noorden van Voor-Pommeren succesvol kunnen verdedigen, veel CSU-kiezers van de vorige keer hebben echter de partij de rug toegekeerd, bijna 10 procent verloren in Beieren volgens Forsa, wrs. omdat Stoiber niet kanselierskandidaat is...
CDU/CSU hebben overigens totnutoe alle directmandaten die ze hadden weten te verdedigen, en ze hebben er een stel bijgewonnen. Niet zo raar, want de SPD heeft meer verloren dan de CDU.quote:Op zondag 18 september 2005 23:43 schreef zakjapannertje het volgende:
Merkel heeft haar Direktmandat in het noorden van Voor-Pommeren succesvol kunnen verdedigen, veel CSU-kiezers van de vorige keer hebben echter de partij de rug toegekeerd, bijna 10 procent verloren in Beieren volgens Forsa, wrs. omdat Stoiber niet kanselierskandidaat is...
Het aantal erststimmen voor de CSU is ook gedaald. Wat minder extreem dan de zweitstimmen, maar toch vaak een procent of 5 verlies. Wel veel schommelingen. In het district Coburg wonnen ze 3 procent.quote:Op zondag 18 september 2005 23:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Niet helemaal... het aantal zweitstimmen voor de FDP zal in Beieren erg sterk geweest zijn ... oftewel, veel Beieren hebben een grote angst voor een Grote Koalition, en hebben daarom FDP als zweitstimme gestemt....
Teletekst kopte ook met "Merkel wint de Duitse verkiezingen". Terwijl ze er eigenlijk niks van gebakken heeft.quote:Op maandag 19 september 2005 00:03 schreef evert het volgende:
opvallend dat in het nederlandse programma tussen 6 en 7 helemaal geen aandacht was voor de winst van de FDP, toch een van de grootste verrassingen van deze verkiezingen.
Dat gaat niet helemaal op, het CDU doet het vrij goed in het zuiden van de voormalige DDR, maar goed, dat is slechts een detail.quote:Op maandag 19 september 2005 00:30 schreef freako het volgende:
Het resultaat van de Linkspartei valt me ook tegen. Alleen in Saarland en het oosten doen ze het echt goed. Verder is het een beetje net niks. Ze halen meestal wel 3-5%, maar dat is het dan wel.
[afbeelding]
Een screenshotje wat ik gemaakt heb op http://www.btw05.de. Bruin is nog niet binnen. Het is echt opvallend hoe dat IJzeren Gordijn nog door Duitsland loopt. Zelfs de Berlijnse Muur lijkt er nog te staan.
Met name die Berlijnse muur verbaasd me echt, dat ziet er nogal wonderlijk uit...quote:Op maandag 19 september 2005 00:30 schreef freako het volgende:
Het resultaat van de Linkspartei valt me ook tegen. Alleen in Saarland en het oosten doen ze het echt goed. Verder is het een beetje net niks. Ze halen meestal wel 3-5%, maar dat is het dan wel.
[afbeelding]
Een screenshotje wat ik gemaakt heb op http://www.btw05.de. Bruin is nog niet binnen. Het is echt opvallend hoe dat IJzeren Gordijn nog door Duitsland loopt. Zelfs de Berlijnse Muur lijkt er nog te staan.
Ja. De voorlopige uitslag zonder Dresden, overhangmandaten al bij de CDU en de SPD opgeteld:quote:Op maandag 19 september 2005 09:28 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Zijn nu alle stemmen (behalve Dresden) geteld?
De jamaica coalitie heeft mijn voorkeur. Doen de groenen het milieu, doen de FDP de economie, is de CDU er voor de meerderheid.quote:Zwart-geel-groen
Getalsmatig hebben CDU/CSU, FDP en de Groenen een meerderheid, maar de Groenen achten de kans op overeenstemming met zwart-geel klein. Alleen op lokaal niveau zijn dit soort coalities tot dusver levensvatbaar gebleken.
Volgens mij hebben van Agt, Drees, Colijn en Ruys de Beerenbrouck ook drie of meer kabinetten gehad.quote:Op maandag 19 september 2005 12:30 schreef Falco het volgende:
Het is dat Lubbers in Nederland een derde regering heeft geleid (waar de fut nogal uit was), anders had ik wel gezegd dat zoiets hier zowat ondenkbaar lijkt.
Van Agt ookquote:Op maandag 19 september 2005 13:30 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Volgens mij hebben van Agt, Drees, Colijn en Ruys de Beerenbrouck ook drie of meer kabinetten gehad.
Ja en nee. Lubbers heeft drie volle termijnen uitgezeten. De andere drie hebben tussentijds andere partijen in hun kabinet gehaald, of er stapten juist partijen op. Dat wordt als een ander kabinet gezien.quote:Op maandag 19 september 2005 13:30 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Volgens mij hebben van Agt, Drees, Colijn en Ruys de Beerenbrouck ook drie of meer kabinetten gehad.
Van Agt-I was '77-'81, CDA/VVD. Van Agt-II was '81-'82, CDA/PvdA/D66. De PvdA stapte binnen de kortste keren op. CDA/D66 gingen als het minderheidskabinet Van Agt-III door tot de vervroegde verkiezingen van 1982.quote:
En zat zo'n coalitie ook niet ook voor die verkiezingen toen en viel die niet uit elkaar omdat er onenigheid was tussen de ÖVP en de FPÖ? Dat moet volgens mij ook een prachtige soap geweest zijnquote:Op maandag 19 september 2005 13:30 schreef freako het volgende:
In Oostenrijk hebben ÖVP (Oostenrijkse CDU) en de Groenen na de verkiezingen ook een tijdje onderhandeld over een coalitie. Ze zaten volgens mij niet eens zo gek ver van een akkoord. De ÖVP konden toen echter ook een meerderheid krijgen met de FPÖ (Haider), en die coalitie zit nog steeds.
Lubbers II is toch voortijdig gevallen? Toen heeft hij de VVD ingeruild voor de PvdA toch?quote:Op maandag 19 september 2005 13:34 schreef freako het volgende:
[..]
Ja en nee. Lubbers heeft drie volle termijnen uitgezeten. De andere drie hebben tussentijds andere partijen in hun kabinet gehaald, of er stapten juist partijen op. Dat wordt als een ander kabinet gezien.
Ik snap niet waarom hij nog niet aangevallen wordt op zijn uitspraak dat hij bondskanselier wilt blijven. Ten opzichte van de vorige verkiezingen heeft hij meer zetels verloren dan het CDU/CSU heeft verloren. Die opleving in die korte termijn is erg indrukwekkend, maar geen vrijbrief om nog een keer vier jaar aan de macht te blijven.quote:Op maandag 19 september 2005 13:35 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Let maar op; Schröder wordt weer kanselier, ik denk dat uiteindelijk idealen voor hem minder zwaar wegen dan voor Merkel, bovendien speelt hij het spel erg goed tot nu toe.
Wat denk je dan van die linkse geitenwollensokken van The Economist, die met 'Germany's Surprising Economy' een twijfelachtige pro-Schröder positieve coverstory over de stand van de Duitse economie schreven ..., halverwege vorige maand ...quote:Op maandag 19 september 2005 13:23 schreef McCarthy het volgende:
http://www.nos.nl/nosjour(...)5duitseeconomie.html
de volkskrant, pardon de NOS, ziet het ook wel zitten met Schroder. Wat heeft hij het toch goed gedaan met de eocnomie.
Ja. Maar Lubbers-II viel zo kort voor de geplande verkiezingen van 1990, dat na de vervroegde verkiezingen van september 1989 Lubbers-III tot mei 1994 zat. In totaal dus toch 12 jaar.quote:Op maandag 19 september 2005 13:37 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Lubbers II is toch voortijdig gevallen? Toen heeft hij de VVD ingeruild voor de PvdA toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |