abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 september 2005 @ 11:04:11 #251
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_30720862
wat een dag alweer. Ben al weer uren nuttig bezig... ARGH
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_30720866
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:59 schreef sizzler het volgende:
Aanstaande zaterdag gaan actievoerders het Binnenhof omsingelen. Er zijn verschillende groeperingen die er aan meedoen. En hoe mobiliseer je verschillende groepen? Precies. Door ze met verschillende motieven te laten komen.

Dit staat bijvoorbeeld op stopdehetze.nl:
[..]

http://www.stopdehetze.nl/

De mensen van keerhettij.nl krijgen de bovenste passage NIET te zien. Sterker nog; die krijgen een hele andere reden te horen waarom zij zouden moeten demonstreren:
[..]

http://www.keerhettij.nl/
Wat is het grote verschil?
  maandag 19 september 2005 @ 11:06:27 #253
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30720979
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:04 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Wat is het grote verschil?
"kom demonstreren tegen racisme"

"kom demonstreren tegen kernenergie, grotere inkomensverschillen en een asociaal beleid waar niemand meer vertrouwen in heeft."
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_30721013
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:06 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hetzelfde verschil als tussen een kraker en een hippie.
Nee, ik bedoel op beide sites staat hetzelfde bericht. STR heeft hierboven slechts een passage staan waarin de eigen bijdage aan het protest wordt toegelicht. Ik zie de tegenstelling niet.
pi_30721064
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:09 schreef sizzler het volgende:

[..]

"kom demonstreren tegen racisme"

"kom demonstreren tegen kernenergie, grotere inkomensverschillen en een asociaal beleid waar niemand meer vertrouwen in heeft."
Lijkt me logisch dat een belangenroganisatie die belangen eruit licht die het meest op de organisatie van toepassing zijn. Er wordt voor meer informatie toch doorverwezen naar de centrale website?
  maandag 19 september 2005 @ 11:14:32 #257
89730 Drugshond
pi_30721093
quote:
NS bood nooit excuses aan voor jodentransport

Uitgegeven: 19 september 2005 11:03
Laatst gewijzigd: 19 september 2005 11:11
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen hebben nooit openlijk excuses aangeboden voor de bijdrage tijdens de Tweede Wereldoorlog aan de transporten per trein van joden naar Duitsland. De NS wil deze rol niet ontlopen.

"Met deze campagne wordt onze rol benoemd", lichtte een woordvoerder van het spoorbedrijf maandag de antiracismecampagne toe die vanaf eind september begint. Op 66 stations komen posters die herinneren aan de deportaties van joden per trein. Het Centraal Joods Overleg (CJO) voert de campagne samen met NS.

"Het siert de NS dat ze onmiddellijk 'ja' zei toen we voor deze campagne bij hen aanklopten", zei een woordvoerder van het CJO. In de geschiedschrijving van het spoorbedrijf is de betrokkenheid van de NS altijd onderbelicht geweest. "De afgelopen decennia was die aandacht heel summier. Nu is de confrontatie veel concreter."

In de Tweede Wereldoorlog gingen zo'n 100.000 joden op transport in wagons van de NS. Ze werden afgevoerd naar doorgangskampen als Westerbork en vervolgens naar kampen als Auschwitz of Birkenau. De NS leverde de treinen en het personeel dat die treinen bediende. "Wij hebben die mensen gereden", aldus de NS-woordvoerder.

Auschwitz

Er komen twee posters met de volgende teksten: "Vroeger vertrok hier de trein naar Auschwitz. Wanneer wordt de wereld wijzer" en "Toen moesten de joden oprotten. Wie nu ...". De laatste grote deportatie was op 29 september 1943. De campagne start op dezelfde datum 62 jaar later op station Muiderpoort, waar vandaan 11.000 joden werden weggevoerd.
Hmmz, toen had de NS wel een punctuele dienstregeling.
pi_30721174
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:14 schreef Drugshond het volgende:

[..]

een hele slechte gedachte komt bij me op, was het personeel toen wel ambtenaar?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  maandag 19 september 2005 @ 11:29:39 #259
89730 Drugshond
pi_30721413
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:18 schreef Tafkahs het volgende:
Denk het wel : "ReichsFuhrer Stations-Beambte"
Ook in het duits kun je bepaalde functies heerlijk mooi laten klinken.
pi_30721448
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:10 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel op beide sites staat hetzelfde bericht. STR heeft hierboven slechts een passage staan waarin de eigen bijdage aan het protest wordt toegelicht. Ik zie de tegenstelling niet.
Er wordt een passage toegevoegd en een andere passage (die beter past bij keerhettij.nl) weggelaten. Bij elkaar lijkt de opzet zo heel anders. De vraag is welke waarde je dan aan de demonstratie moet hechten. Verschillende mensen die daar demonstreren vertegenwoordigen verschilende motieven, verschillende soorten ongenoegen. Als je demonstreert tegen de bevriezing van de lonen, zoals op het Museumplein in Amsterdam dan is het duidelijk wat de demonstranten willen (naast een gratis dagje uit). Nu weet je niet hoeveel mensen er gekomen zijn tegen racisme, tegen kernenergie, tegen meer inkomensverschillen etc. De enige gemeenschappelijke noemer is "tegen dit Kabinet". Maar ik denk dat je met die boodschap weinig bereikt.
pi_30721521
quote:
Op maandag 19 september 2005 00:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Jaja dat is idd de schuld van rechts
Behoorlijk kortzichtig, me dunkt.
Helaas heb ik maaral te zeer gelijk met die punten .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 19 september 2005 @ 11:34:01 #262
89730 Drugshond
pi_30721534
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:31 schreef sizzler het volgende:
Maar ik denk dat je met die boodschap weinig bereikt.
Ik hoop dat ze lekker gaan rellen in de straat
Viva la Revolution .

Nu maar hopen dat het leger ook mee gaat doen.
pi_30721561
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het onderwijs is om zeep geholpen door Paars (grotere scholen, meer bezuinigingen). En de liberalisering is in gang gezet door Wijers (D66) onder Paars 1.
pi_30721571
Nooit geweten dat de NS zo'n duister verleden had.

Hoewel het uiterlijk van de goederentreinen veel verraad
pi_30721584
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:34 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Viva la Revolution .

de herdenking van de aardappelopstand van 1917 is reeds geweest
pi_30721598
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:33 schreef du_ke het volgende:
Lul niet man. Het verval is toch veel eerder ingezet.

Het onderwijs bijv. is sinds de jaren 70 al in een vrije val geraakt.
pi_30721602
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:35 schreef MrX1982 het volgende:

Hoewel het uiterlijk van de goederentreinen veel verraad
ze laten de treinen nu nog wel eens ontsporen. Het verzet is niet dood, het leeft
pi_30721628
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:34 schreef Drugshond het volgende:
Viva la Revolution .

In de Elsevier stond dat mensen het meest respect hebben voor het leger.
Maar dat linkse krakerstuig is natuurlijk uit ander hout gesneden.
pi_30721655
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:36 schreef Tafkahs het volgende:
ze laten de treinen nu nog wel eens ontsporen. Het verzet is niet dood, het leeft
Typisch Nederlands.

Iedereen in het verzet na de oorlog. Sommige mensen zijn wel erg vasthoudend in hun verzet
  maandag 19 september 2005 @ 11:39:03 #270
89730 Drugshond
pi_30721668
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:36 schreef MrX1982 het volgende:
Het onderwijs bijv. is sinds de jaren 70 al in een vrije val geraakt.
Toen hadden we geen jonge werklozen maar eeuwige studenten.
pi_30721670
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:38 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

In de Elsevier stond dat mensen het meest respect hebben voor het leger.
Maar dat linkse krakerstuig is natuurlijk uit ander hout gesneden.
waaruit bleek dat respect dan?
  maandag 19 september 2005 @ 11:40:49 #272
89730 Drugshond
pi_30721709
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:36 schreef Tafkahs het volgende:
de herdenking van de aardappelopstand van 1917 is reeds geweest
Met al die Che Guevara t-shirt dragers gaat dat wel goedkomen.
pi_30721712
quote:
Zonder belastingen geen lokale democratie

Gedeeltelijke afschaffing van de OZB is geen goed idee. Beter is vervanging door een systeem van inkomstenbelasting, vinden Ferd Crone en anderen.

Het kabinet-Balkenende ziet afschaffing van de onroerende-zaakbelasting (OZB) als een prioriteit. Het schaft daarmee een belangrijke inkomstenbron van de gemeenten af en legt opnieuw veel macht bij de Haagse politiek.

In het vervolg zal de minister van Financiën bepalen hoeveel geld de gemeenten nog krijgen en hoe dit wordt verdeeld over arme en rijkere gemeenten. Het kabinet schaft niet de gehele OZB af, maar alleen het gebruikersdeel. Het deel dat eigenaren betalen, blijft bestaan.

De Partij van de Arbeid vindt een eigen belastinggebied voor gemeenten een absolute noodzaak en heeft zich daarom steeds verzet tegen de (gedeeltelijke) afschaffing van de OZB, omdat het kabinet met deze maatregel de gemeentelijke democratie en het voorzieningenniveau enorm onder druk zet.

Een eigen belastinggebied geeft gemeenten immers de mogelijkheid hun inwoners wel de gewenste voorzieningen te bieden. Als bewoners goede wijkvoorzieningen, woningen, sport en cultuur willen, kan dat niet zonder dat er over de bijbehorende lokale financiële middelen wordt besloten. Zonder een eigen belastinggebied komen gemeenten aan de leiband te lopen van Den Haag en wordt lokaal democratisch maatwerk onmogelijk gemaakt. ‘Geen belastingen zonder democratische verantwoording’, luidt de ijzeren regel van de Britse 17de eeuw politieke filosoof John Locke.

Ook het omgekeerde gaat op: het is heel moeilijk democratie vorm te geven zonder belastingen. Want wat is dan eigenlijk nog de speelruimte voor bestuurders en wat valt er dan eigenlijk nog te kiezen voor burgers? De OZB is bij burgers nooit populair geweest. Dat geldt voor de meeste belastingvormen. Maar het belasten van het woonhuis, de taxatie daarvan en de jaarlijkse aanslag die zo zichtbaar op de mat valt, scoren laag.

Met gedeeltelijk afschaffen, een halve maatregel, los je die irritatie niet op. Wel worden de gemeenten en haar inwoners beknot en blijven de dure uitvoeringskosten, onder andere veroorzaakt door de uitvoering van de Wet Onroerende zaken (WOZ), bestaan. Bovendien hebben lage inkomens geen voordeel van afschaffing, omdat ze al een vrijstelling hadden. Tenslotte is de compensatie die minister Remkes aanbiedt aan de gemeenten veelal onvoldoende en zal dat tot nieuwe bezuinigingen leiden.

De PvdA vindt dat als je dan toch de OZB afschaft, je het goed moet doen en niet half. Wij stellen voor de hele OZB (eigenaren en gebruikers, het deel voor bedrijven blijft bestaan) in een keer te vervangen door een andere, eenvoudige lokale belasting.

Als alternatief voor de OZB ziet de PvdA een goede mogelijkheid in de ‘opcenten’ inkomstenbelasting. Opcenten inkomstenbelasting is een opslag op de inkomstenbelasting en premies voor de volksverzekeringen, en volgt daarmee automatisch de hoogte van het (belastbaar) inkomen.

Het voldoet daarmee nauwkeuriger aan het beginsel dat de zwaarste lasten op de sterkste schouders legt.

De opcentenbelasting is gunstig voor de minima en de middeninkomens. Het lokale belastinggebied kan dan ook groter worden als tegelijk de landelijke belastingen worden verlaagd. Invoeren van deze nieuwe belastingen hoeft niet te leiden tot een hogere belastingdruk voor de inwoners want de gemeenten hebben dan minder geld nodig uit Den Haag. Tot slot, als je de hele OZB afschaft kan de uitvoering van de dure WOZ ook bij de gemeenten verdwijnen. Zo pak je ook nog eens onnodige bureaucratie aan.

De hoogte van de opcenten worden bepaald door de gemeenteraad en zijn dus onderwerp van jaarlijkse politieke begrotingsdebatten en lokale verkiezingen. Net als bij de OZB, zal het tarief per gemeente verschillen. Wellicht moeten de opcenten, zoals in België, worden gebonden aan een bandbreedte, zodat de kosten voor burgers niet uit de hand kunnen lopen.

Er zijn natuurlijk tal van praktische problemen, maar die zijn niet op voorhand onoplosbaar. Het kabinet heeft mogelijkheden voor een alternatief lokaal belastinggebied laten onderzoeken. Een van de conclusies van het rapport van de commissie-Eenhoorn spoort met ons voorstel om uiteindelijk de hele OZB voor huishoudens af te schaffen en door opcenten op de inkomstenbelasting te vervangen. Maar het kabinet voelt daar niet voor en houdt vast aan het afschaffen van de halve OZB.

De ontmaskering is daarmee compleet. Voor de zoveelste keer lijkt hier sprake van daadkracht, maar intussen wordt er geen probleem opgelost. De coalitie heeft de mond vol van eigen verantwoordelijkheid, maar steunt intussen het meest centralistische kabinet sinds decennia.

Het kan ook anders. Door geen half werk te leveren. Een goed voorzieningenniveau waarbij inwoners zich betrokken voelen, vereist een bloeiende lokale democratie en lokale autonomie. Autonomie en democratie kunnen niet bestaan als gemeenten volledig afhankelijk worden van de Haagse regelzucht. Een eigen belastinggebied voor gemeenten hoort bij lokale democratie.
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1127108709314.html

snap niet dat de CDA zich zo laat meeslepen door de VVD, waar moet het motto soevereiniteit in eigen kring hier in hemelsnaam passen?
pi_30721731
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:39 schreef Tafkahs het volgende:
waaruit bleek dat respect dan?
De mate van vertrouwen bevolking in politieke en publieke instituaties. Aldus de tekst boven de grafiek.
Het komt overigens van het SCP en het onlangs verschenen rapport 'De sociale staat van Nederland 2005'
pi_30721766
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:14 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Mijn eerste reactie: wat weer een ontzettend stomme campagne!
Dan zie ik reactie Tafkahs:
quote:
Bij nader inzien misschien toch niet overbodig, de actie. Hoewel het dat wel zou moeten zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 19 september 2005 @ 11:42:32 #276
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30721768
Ik groet u, werklozen.
pi_30721772
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:35 schreef sizzler het volgende:

[..]

Het onderwijs is om zeep geholpen door Paars (grotere scholen, meer bezuinigingen). En de liberalisering is in gang gezet door Wijers (D66) onder Paars 1.
Ook al eerder hoor. Onder Lubbers 1 en 2 is een hoop ellende ingezet. En ook nu nog wordt er meer en emeer bezuinigd op onderwijs...
pi_30721816
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:42 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik groet u, werklozen.
Hmm, waarom word ik niet gegroet? Tel ik niet mee soms, alleen maar omdat ik opgesloten zit in dit (weer warme) kantoorhok..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30721818
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:42 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik groet u, werklozen.
Ik moet straks werken
pi_30721858
quote:
p 66 stations komen posters die herinneren aan de deportaties van joden per trein. Er zijn twee verschillende posters met de teksten: "Vroeger vertrok hier de trein naar Auschwitz. Wanneer wordt de wereld wijzer" en "Toen moesten de joden oprotten. Wie nu ...".
Hmm erg onsmakelijk en goedkoop proberen te scoren
pi_30721880
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:40 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/denhaag/1127108709314.html

snap niet dat de CDA zich zo laat meeslepen door de VVD, waar moet het motto soevereiniteit in eigen kring hier in hemelsnaam passen?
Ja dat gaat fijn inderdaad. Het rijk schuift meer en meer af op de gemeenten maar wil vervoglens hun financieringsbron op laten drogen. En het dan raar vinden dat de gemeentelijke dienstverlening achteruit gaat .
pi_30721887
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ook al eerder hoor. Onder Lubbers 1 en 2 is een hoop ellende ingezet.
Het verval begon met de mammoetwet. Sindsdien gaat het bergafwaarts. Dat het nu pas goed zichtbaar wordt komt doordat we pas nu in de situatie geraken waarin de leerkrachten zijn opgeleid na invoering van de mammoetwet.
pi_30721945
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

En ook nu nog wordt er meer en emeer bezuinigd op onderwijs...
Ik dacht dat er juist miljoenen werden vrijgemaakt omdat het D66 haar laatste overgebleven kroonjuweel uit het regeerakkoord is.
pi_30721971
Schaalvergroting is dé nekslag geweest voor het onderwijs.

Dat heeft verder weinig te maken met dit huidige kabinet.
  maandag 19 september 2005 @ 11:50:38 #285
89730 Drugshond
pi_30721988
quote:
Tienermoeders vaak alleenstaand

Uitgegeven: 19 september 2005 11:34
VOORBURG - Kinderen van een tienermoeder leven vaker alleen met hun moeder dan kinderen van oudere moeders. Antilliaanse/Arubaanse tienermoeders hebben de grootste kans op alleenstaand ouderschap. Dat blijkt maandag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Van de Antilliaanse/Arubaanse tienermoeders voedt meer dan 70 procent het kind alleen op. Kinderen van Turkse of Marokkaanse ouders, waarvan de moeder jonger is dan twintig jaar, worden in verreweg de meeste geboren in een gezin met twee ouders. Meestal gaat het om stellen die jong trouwen en kinderen krijgen.

Wanneer kinderen van tienermoeders ouder worden, neemt de kans dat er een tweede ouder in beeld komt langzaam toe. Van kinderen tot 4 jaar, woont 39 procent alleen met de moeder. Van kinderen tussen tien en veertien jaar is dat nog 30 procent.
Ik denk opeens aan verplichte sterilisatie.... maar dat is ook zo '39-45
pi_30722123
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Mijn eerste reactie: wat weer een ontzettend stomme campagne!
Dan zie ik reactie Tafkahs:
[..]

Bij nader inzien misschien toch niet overbodig, de actie. Hoewel het dat wel zou moeten zijn.
dank je wel, denk ik...

Even wat anders, er blijkt dus gewoon een prijsuitreiking te zijn voor 'comedyseries' waar series als desperate housewives worden genomineerd, de serie gaat over 4 verveelde ouwe wijven die in een buitenwijk wonen. Hoe is het in godsnaam mogelijk
  maandag 19 september 2005 @ 11:57:36 #288
89730 Drugshond
pi_30722164
quote:
Op maandag 19 september 2005 11:49 schreef MrX1982 het volgende:
Schaalvergroting is dé nekslag geweest voor het onderwijs.

Dat heeft verder weinig te maken met dit huidige kabinet.
  • VMBO is een dood geboren kindje. In plaats van beter werd het collectief slechter.
  • Verder zijn grotere klassen funest voor de opleiding (tot aan VMBO/MBO/VWO/HAVO)
  • De kwaliteit van HBO en WO die steeds verder achteruit hollen.
    En het bedrijfsleven is niet altijd de drijvende veer (zeker niet in deze tijd) als een extra motivator om het leerprogramma te verbeteren.
  • Het studiepunten-systeem mits goed uitgevoerd is de enigste maatregel die verbeterpunten bevat om een student aan het werken te krijgen voor zijn eigen toekomst.

Hoevaak is het onderwijs wel niet gereorganiseerd ?!
  • pi_30722244
    het bedrijfsleven is funest voor de wetenschap. Kennis moet een economisch doel hebben, wtf?
    pi_30722315
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 11:57 schreef Drugshond het volgende:
  • VMBO is een dood geboren kindje. In plaats van beter werd het collectief slechter.
  • Verder zijn grotere klassen funest voor de opleiding (tot aan VMBO/MBO/VWO/HAVO)
  • De kwaliteit van HBO en WO die steeds verder achteruit hollen.
    En het bedrijfsleven is niet altijd de drijvende veer (zeker niet in deze tijd) als een extra motivator om het leerprogramma te verbeteren.
  • Het studiepunten-systeem mits goed uitgevoerd is de enigste maatregel die verbeterpunten bevat om een student aan het werken te krijgen voor zijn eigen toekomst.

Hoevaak is het onderwijs wel niet gereorganiseerd ?!
  • Het vmbo is een van de laatste mislukte veranderingen in het onderwijs.
    Ik begrijp nog steeds niet dat men dacht dat schaalvergroting goed is voor het onderwijs. Of dacht men uberhaupt wel toen ze dat idee opperde. Het hoger onderwijs in Nederland stelt internationeel gezien niets voor. Welke universiteit in Nederland kan meedoen op internationaal gebied met bijv. Ivy league universiteiten in de VS?
    pi_30722323
    Fuck, de alternatieve troonrede is vandaag, daar had ik bij willen zijn
    pi_30722325
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 00:27 schreef Drugshond het volgende:
    Toch een heftig artikel.
    [..]
    Wat is de bron daarvan ... de 'Marxistiese Anti-Kapitalistiese Bode' ...?
    Die journalistschrijver doet niet eens een poging een objectief stuk te schrijven,

"..Personeelsdirecteur Peter Hartz, die kanselier Schröder adviseert bij zijn antisociale plannen, nam al ontslag" (Hartz terugtreden was overigens wegens een ver verbreid corruptie schandaal, waarvan zijn ondergeschikten beschuldigd werdem, Hartz zelf werd er niet direkt van verdacht, maar nam de verantwoordelijkheid aan ... hij is vooral persoonlijk geslachtofferd, omdat hij een bekende naam had sinds die verbonden is aan de impopulaire hervormingsmaatregelen van Schröder)

"..de uitbuiting van de arbeiders stijgt ten top. Een tegenstelling die eigen is aan het systeem."

"hoe noodzakelijk het is een vakbondsfront op Europees niveau te hebben dat de patronale plannen afwijst"

:/

het stuk gooit drie dingen door elkaar, hervormingen inclusief het verlies van banen in Wolfsburg, het deels overzetten van de productie van VW naar tsjechie ... dat is overigens een kwetsie van meer dan een jaar terug, toen ook bij Opel in Muhlsheim een grote kostensnij-operatie liep ....
    Bij Volkswagen betrof het overigens geen echte personeelsvermindering, enkel ging het ontslagen personeel over naar Internediair bedrijfjes, ze bleven voor VW wrken, maar onder slechtere voorwaarden en minder loon.

de andere punten zijn de impopulaire sociale hervorming Hartz IV, die het uitkeringsniveau en voorwaarden flink verhard, en als laatste de recente corruptie-affaire bij Volkswagen waardoor een groot deel van de top moest aftreden en velen zwaar beschadigd zijn (overigens, juist vooral de medezeggenschapsraad-leden en vakbondsmensen, die uiteindelijk flink omkoopbaar bleken) ...

Feit is domweg dat de Autoconcernen in duitsland de huidige economische situatie en de grote werkloosheid ook domweg benutten om hun personeel op scherp te zetten .... en nee, er is weinig motivatie om flink daartegen te gaan staken, omdat de werknemers bang zijn voor hun baan....

In nederland kunnen mensen dat niet begrijpen, dat men instemt met loonsverlagingen, maar de duitsers hebben geen keus ... het voordeel is overigens dat deze maatregelen er grotendeels doorheen zijn, de loonkosten dalen en de winsten van de bedrijven stijgen ook al flink .... de concurrentiepositie van Duitsland is eigenlijk al helemaal niet meer zo slecht
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
    pi_30722508
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 11:55 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

dank je wel, denk ik...
    Nou nee, denk ik

Ik vind de reacties echt schokkend onwetend:
    quote:
    tafkahs:
    quote:
    drugshond:
    Denk het wel : "ReichsFuhrer Stations-Beambte"
    Ook in het duits kun je bepaalde functies heerlijk mooi laten klinken.
    quote:
    MrX1982:
    Nou moe? Het schandaal van de Nederlandse uitvoering van de deportaties is nu juist dat deze door Nederlandse ambtenaren is uitgevoerd, zonder dat het ambtelijk apparaat was overgenomen door de Duitsers. Dus Nederlandse beambten op de bevolkingsregisters, in de politie, in de trein etcetra. Zonder dat de beambten bedreigd werden bij niet uitvoeren van de bevelen.. Dreiging is nooit nodig geweest, de Nederlandse ambtenaren hebben altijd alles secuur en plichtsgetrouw uitgevoerd. (Grosso modo.)

Ik nam in mijn onschuld aan dat dat wel algemeen bekend is, zeker onder de iets geletterder bevolking. En dat nadruk op de onfraaie rol van de NS hierin totaal overbodig is. Maar zo te zien hebben jullie geen idee. Dus blijkbaar zijn die posters nodig.. hoe triest
      maandag 19 september 2005 @ 12:13:50 #294
    89730 Drugshond
    pi_30722562
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 12:03 schreef RM-rf het volgende:
    Wat is de bron daarvan ... de 'Marxistiese Anti-Kapitalistiese Bode' ...?
    Die journalistschrijver doet niet eens een poging een objectief stuk te schrijven,
    Parti du travial de Belgique = PTB
    pi_30722937
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 12:11 schreef sigme het volgende:
    Nou moe? Het schandaal van de Nederlandse uitvoering van de deportaties is nu juist dat deze door Nederlandse ambtenaren is uitgevoerd, zonder dat het ambtelijk apparaat was overgenomen door de Duitsers. Dus Nederlandse beambten op de bevolkingsregisters, in de politie, in de trein etcetra. Zonder dat de beambten bedreigd werden bij niet uitvoeren van de bevelen.. Dreiging is nooit nodig geweest, de Nederlandse ambtenaren hebben altijd alles secuur en plichtsgetrouw uitgevoerd. (Grosso modo.)

Ik nam in mijn onschuld aan dat dat wel algemeen bekend is, zeker onder de iets geletterder bevolking. En dat nadruk op de onfraaie rol van de NS hierin totaal overbodig is. Maar zo te zien hebben jullie geen idee. Dus blijkbaar zijn die posters nodig.. hoe triest
    Het is me wel bekend dat Nederlanders voorop liepen als het aankwam op het aangeven van joden maar ik heb verder nooit zo stil gestaan bij het feit dat de NS ook zo'n duister verleden heeft.
    pi_30722981
    quote:
    Ik wens deze Belgen veel succes bij het zelf fabriceren van een automobiel
    ongewtijfeld kunnen ze dat veel, en veel beter dan hun duitse en franse buren..., zelfs NedCar zal wel moeten uitkijken voor deze jongens die het hele industriele proces beter beheersen..

In het vlaams noemen ze zich overigens PvdA ....
    "Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
      maandag 19 september 2005 @ 12:37:54 #297
    89730 Drugshond
    pi_30723232
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 12:28 schreef RM-rf het volgende:
    Ik wens deze Belgen veel succes bij het zelf fabriceren van een automobiel
    ongewtijfeld kunnen ze dat veel, en veel beter dan hun duitse en franse buren..., zelfs NedCar zal wel moeten uitkijken voor deze jongens die het hele industriele proces beter beheersen..

In het vlaams noemen ze zich overigens PvdA ....
    Toffe inhoudelijke bijdrage overigens.
    pi_30723497
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 12:37 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Toffe inhoudelijke bijdrage overigens.
    ik probeer mijn percentage inhoudelijke bijdrages onder de 65% te houden.... integratie binnen het niveau op Fok! noemt men dat, anders komen er weer klachten ....
    pi_30723640
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 12:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou nee, denk ik

Ik vind de reacties echt schokkend onwetend:
    [..]

[..]

[..]

Ja, daar kun je wel een boekje over opendoen. Je kan het zelfs nog extremer stellen, terwijl de door Engelsen kapotgebombardeerde huizen in Rotterdam aan de ene kant narookten, juichde men aan de andere kant van de stad dat de bevrijdende bezetter het gezag overnam. De afstuderenden die zonder blikken of blozen vrijwillig een verklaring tekenenden dat zij Duitsgezind waren om zo hun eigen administratie te sparen. Nederlandse aannemers die goed verdienden aan de bouw van bunkers, and so on...

Na de oorlog zullen er vast niet alleen maar goedwillende mensen zijn gereintegreerd die dachten dat zij zich voor een nieuw soort socialisme in hebben gezet, denk je wel?

Je kunt je ook afvragen waarom iemand in de farmaceutische industrie wil werken, je weet dan tenslotte ook dat je meewerkt aan een gigantische gifbelt. .

Mosckovitz had ooit een legendarische uitspraak over wat hij beschouwd als vrienden:
    hij stelt zich een oorlogssituatie voor en vraagt zich dan af of hij veilig bij hen kan schuilen..
    Ik geef 'm gelijk.

pi_30724130
    quote:
    Op maandag 19 september 2005 12:57 schreef Tafkahs het volgende:
    Na de oorlog zullen er vast niet alleen maar goedwillende mensen zijn gereintegreerd die dachten dat zij zich voor een nieuw soort socialisme in hebben gezet, denk je wel?
    Veruit de meeste Nederlanders hadden boter op hun hoofd. Alle ambtenaren die hun functie niet hadden neergelegd hebben de bezetting gesteund. Na de oorlog is er helemaal geen groot schuldbewustzijn geweest.

Iedereen had gewoon z'n werk gedaan, "als ik het niet doe doet een ander het wel" als motief. En aangezien iedereen van elkaar wist dat die diep in z'n hard ook tegen de rotmoffen was, was het toch OK? Iedereen had z'n hart bij het verzet liggen en werkte overdag netjes met de Duitesers samen.
    quote:
    Mosckovitz had ooit een legendarische uitspraak over wat hij beschouwd als vrienden:
    hij stelt zich een oorlogssituatie voor en vraagt zich dan af of hij veilig bij hen kan schuilen..
    Ik geef 'm gelijk.
    Een grote gevaar dan het gebrek aan moedige mensen is de overdaad aan horen,zien,zwijgen-volk. Dat even de andere kant opkijkt als er iets misdadigs gebeurt.
    In die zin is het hameren op gebeurtenissen uit die tijd ook echt niet altijd een poging discussies te verlammen, soms is het een nuttig verwijzen naar een sociologisch boeiende tijd, waarin veel mensen menselijk laf reageerden. Zoals mensen ook nu en in de toekomst zullen doen.

Ik vermoed trouwens dat het vrij onverwachte types zijn waarbij je veilig kan onderduiken. Jan met de pet is te laf, net als de gemiddelde manager of ambtenaar. Ik vermoed dat je het moet hebben van rabiaat rechtse rakkers en zweverige linkse-lente figuren.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')